Lediga deltidsjobb i Vaggeryd
Det finns totalt 10 lediga deltidsjobb att söka i Vaggeryd
Bra Liv Vaggeryd vårdcentral Är du arbetsterapeut/rehab-koordinator? Vill du vara med och utveckla framtidens primärvård? Då hoppas vi att du vill bli en del av vårt team på Bra Liv Vaggeryd vårdcentral! Vi söker Dig som är legitimerad arbetsterapeut/rehab-koordinator och som vill ha ett varierande arbete. Tjänsten är en tillsvidare anställning med start snarast möjligt. Sysselsättningsgrad kan diskuteras. Vi erbjuder dig Ett omväxlande arbete som består av olika uppdrag som arbetsterapeut och rehab-koordinator. Vi arbetar nära varandra i alla yrkeskategorier på vårdcentralen för att ge våra patienter bästa möjliga vård. Möt en trevlig och kompetent personalgrupp och en god arbetsmiljö. Läs gärna mer om vilka förmåner vi erbjuder: http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/ Det här får du arbeta med Som arbetsterapeut inom primärvården får du arbeta med sedvanliga arbetsuppgifter på mottagning såsom handrehabilitering, aktivitetsbedömningar och demensutredningar i team. Som rehab-koordinator är uppgiften att ge stöd och råd till enskilda patienter, vara rådgivare och kunskapsförmedlare till medarbetare i hälso- och sjukvården samt gentemot arbetsgivare, Arbetsförmedling, Försäkringskassa och kommunens socialtjänst. Behandlingar sker i form av enskilda patientmöten. Erfarenhet av arbete på vårdcentral och rehab-koordinering är meriterande. Vi är en del av Bra Liv och samarbetar med vårdcentralerna i vårt närområde. För att du ska trivas hos oss Arbetsuppgifterna kräver att du tar egna initiativ och kan planera och genomföra arbetet självständigt. Du som söker är lugn, stabil och trygg i din yrkesroll samtidigt som du är flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du är självgående och strukturerad där du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och planerar, prioriterar och organiserar ditt arbete för att uppnå uppsatta mål och resultat. Att samarbeta med och hjälpa andra ser du som en självklarhet där du är mån om ett gott bemötande gentemot patienter, kollegor och ledning. Detta värderar vi högt Vi värderar ditt engagemang, målfokus och din drivkraft att jobba med utveckling och ständiga förbättringar. Vi uppmuntrar våra medarbetare att tänka kreativt och komma med nya lösningar och idéer. I utmaningarna ser vi möjligheter. Vår arbetsmiljö är viktig och den ska präglas av positivitet, öppen dialog och arbetsglädje, där vi är måna om balansen mellan arbete och fritid. Vill du veta mer så är du välkommen att kontakta verksamhetschef Karin Svensson, tfn 070-365 36 14, e-post [email protected] Sista ansökningsdag är 2025-07-11 och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.
Om oss Hooks Herrgård är en fantastisk anläggning 20 minuter söder om Jönköping. Vi har blivit utsedda till Sveriges bästa mötesplats ett flertal gånger, vi har två fina golfbanor, ett riktigt vasst kök samt en av Skandinaviens bästa spaanläggningar. Idag består vårt team av cirka 150 medarbetare men vi växer och behöver bli fler! Följ med oss på vår resa! Vi sökerVi söker dig som har arbetat med lokalvård sedan tidigare, gärna inom hotellbranschen. Du trivs med att sätta gästens upplevelse i fokus och du gör det med energi, effektivitet och omtanke. I dina arbetsuppgifter ingår städ av allmänna ytor, spa och hotellrum. Du är professionell och personlig i ditt möte både med gäster & kollegor. I din arbetsroll behöver du vara stresstålig, noggrann och klara av att jobba i ett högt tempo. Kollektivtrafiken är begränsad och därför är körkort och tillgång till bil ett krav alt. moped för att ta sig till och från arbetet. Om anställningsvillkoren Säsongsanställning v. 27-31, vardag och varannan helg. Möjlighet till behovsanställning efter säsongen. Schemalagd arbetstid; måndag-söndag kl. 6.15-15.15. Ansökan Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!
Om arbetsplatsen Räddningstjänsten har 45 anställda. 7 är heltidsanställda och 38 personer är anställda i vår utryckningsorganisation på deltid vid sidan av sitt ordinarie arbete. I Vaggeryd finns en räddningschef, två beredskapssamordnare, två brandinspektörer och två styrkeledare på heltid. Den operativa styrkan består av 21 deltidsbrandmän i Vaggeryd och 19 deltidsbrandmän i Skillingaryd, av dessa är 5 personer på respektive brandstation i beredskap dygnet runt. Varje person har beredskap var tredje vecka. Vaggeryds kommuns räddningstjänst är också en del av RäddSam F. RäddSam F är ett samarbete mellan 13 kommuner i Jönköpings län och Ydre kommun i Östergötlands län samt SOS Alarm. Med gemensamma krafter hjälps vi åt i såväl den operativa räddningsinsatsen som i det förebyggande arbetet. Inom RäddSam F finns ett stort antal brandmän, styrkeledare, insatsledare och regionala insatsledare året runt, dygnet runt. Vill du bli en av oss och göra skillnad? Arbetsuppgifter Vill du... ...hjälpa någon annan? ...få ett nytt yrke? ...få lite spänning? ...få en extrainkomst? Vi söker nya deltidsbrandmän till räddningsstyrkan i Vaggeryd samt i Skillingaryd med anställning hösten 2025. Som deltidsbrandman är du med och skapar trygghet i samhället. Du larmas ut vid olika akuta nödlägen som trafikolyckor, hjärtstopp, bränder, drunkning, kemiska utsläpp, översvämningar, vattenskador, djurräddning och andra akuta situationer då liv, egendom och/eller miljö kan vara i fara. Bland arbetsuppgifterna kan ingå att ge kvalificerad första hjälpen, släcka bränder, genomföra livräddning i vatten och mycket annat som gör skillnad. Du får en bra utbildning betald av räddningstjänsten som ger dig förutsättningar att klara av jobbet. Räddningstjänsten har 3 arbetsgrupper på varje brandstation som har beredskap var 3:e vecka. Utöver det så finns det ett antal brandmän i en pool för att fylla tillfälligt uppkomna vakanser. Nu erbjuder vi även möjlighet att jobba som FIP-brandman (första insats person) i Vaggeryd.Anställningen innebär att du har ett fast schema med beredskap dygnet runt var tredje vecka och disponerar ett mindre utryckningsfordon under beredskapsveckan. Du tillhör deltidsstyrkan i Vaggeryd och har placering i Vaggeryd. Att vara FIP-brandman innebär att du kan åka direkt från hemmet eller ordinarie arbetsplats till olycksplatsen. Detta innebär att din bostad och/eller ordinarie arbetsplats kan ligga upp till 7 minuters körtid från brandstationen i Vaggeryd. Om du har frågor gällande yrket så tveka inte att kontakta nedan personer, vi kommer även finnas på plats under Waggerydsdagen 30/8 för att kunna svara på frågor. Räddningstjänsten kommer efter ett första urval kalla till en testdag Fredag 26/9 13:00-17:00.Har du frågor eller funderingar så tveka inte utan kontakta någon av oss på Räddningstjänsten! Kvalifikationer En bra deltidsbrandman: - Har en vilja att bidra till ett säkrare samhälle - Har en omtänksam och respektfull attityd inför sina medarbetare och de människor man möter i sitt arbete.- För tjänsten krävs att du förstår och talar svenska Arbetet som deltidsbrandman kräver att du tycker om problemlösning, har god samarbetsförmåga, är trygg och stabil och vill vara en del av ett genuint och sammansvetsat arbetslag och klarar att arbeta under stress.Du har en vilja att hjälpa andra människor och vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du ska vara simkunnig samt få godkänt resultat vid genomförda tester enligt vårt arbetsrelaterade testprogram. Dessutom krävs intyg från ordinarie arbetsgivare att få lämna arbetsplatsen för larm, utbildning och övning samt att bostad och arbetsplats är så belägna att maximal körtid till brandstationen på 4 minuter kan hållas, avseende FIP-brandman gäller 7 minuters körtid. Körkort lägst B erfordras och du ska senast 18 månader efter anställningsdatum uppvisa C-behörighet. Arbetsgivaren delfinansierar utbildningen till denna C-behörighet. Genomfört godkänt rullbands- och läkartest enligt AFS 2023:15 (anordnas av Räddningstjänsten Vaggeryds kommun). I denna rekryteringsprocess ingår intervjuer och referenstagning. Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt ID och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige. Till de tjänster där det finns krav på utbildning kommer du som går vidare i rekryteringsprocessen att få lämna in underlag som styrker din utbildning, t.ex. legitimation eller examensbevis. Du kan även bifoga dem direkt i din ansökan. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Som modersmålslärare arbetar du på flera av våra skolor i båda delarna av kommunen, Skillingaryd och Vaggeryd. Samtliga modersmålslärarna träffas kontinuerligt och två rektorer har ett övergripande ansvar för modersmål och studiehandledning. Barn och utbildningsnämndens verksamhetsområde omfattar förskolor, grundskolor samt Fenix kultur och kunskapscentrum som innefattar gymnasium, gymnasiesärskola och vuxenutbildning. Vi arbetar målinriktat för att ge varje barn och elev en kunskap och framtidstro som kan följa dem genom livet. Välkommen till att vara en del av Vaggeryds kommun modersmålsundervisning, där du får undervisa elever i att utvecklas i albanska men även får stötta eleverna i olika ämnen i studiehandledning. ArbetsuppgifterVi söker en modersmålslärare i albanska till båda kommundelarna, Skillingaryd och Vaggeryd. I tjänsten ingår till viss del även studiehandledning och då främst i Vaggeryd. Som modersmålslärare möter du elever i ett 1-9 perspektiv i flera elevgrupper utifrån vilken skola eleverna tillhör. Om skolorna har närhet till varandra och i ålder kan elevgrupperna slås ihop. Lärarna i modersmål träffas kontinuerligt, varje vecka, och arbetar med att utveckla sin undervisning utifrån ÄDK förhållningssätt. Ämnesdidaktisk kollegium innebär att undervisningen styrs utifrån elevernas lärande och kommande undervisning justeras därefter. Undervisningen bygger på olika teorier och variationsteorin är ÄDK´s grund. KvalifikationerVi söker i första hand dig som är utbildad lärare och har erfarenhet av undervisning i olika åldrar, där åldern påverkar upplägget av undervisningen. Om du har utbildning i matematik och NO ämnen är det meriterande då elever främst behöver studiehandledning i dessa ämnen. Då undervisningen är på båda orterna kommunen är det bra om du har körkort. Tjänsten startar upp läsåret 25/26. Välkommen med din ansökan! ÖvrigtI denna rekryteringsprocess ingår intervjuer och referenstagning. Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt ID och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige. Till de tjänster där det finns krav på utbildning kommer du som går vidare i rekryteringsprocessen att få lämna in underlag som styrker din utbildning, t.ex. legitimation eller examensbevis. Du kan även bifoga dem direkt i din ansökan. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Nu söker vi efter dig som vill göra en insats i våra förskole- och skol-kök vid ordinarie medarbetares frånvaro. Hos oss har alla betydelse! Tillsammans ansvarar vi för matens kvalitet och goda smaker samt att ge våra matgäster ett bra och välkomnande bemötande. Du behöver ha körkort och tillgång till bil eftersom vi har flera kök ute på landsbygden där det inte går tät kollektivtrafik. Välkommen att söka till oss med ett personligt brev, referenser samt cv och berätta varför just du vill jobba med oss samt ditt intresse för mat och service! Arbetsuppgifter I våra kök serverar vi frukost, lunch och mellanmål. I arbetet som kock/måltidspersonal ingår alla uppgifter i köket såsom matlagning, beställningar och varumottagning, disk samt städ i matsal.Du följer rutiner om egenkontroll samt övriga riktlinjer som gäller inom vår kostverksamhet. Här får du vara kreativ! Din arbetsglädje smittar av sig på våra förskolebarn och elever. Vi jobbar med frukt och grönt i säsong. Trivsel och matro är en viktig del i måltiden liksom att vi alltid strävar efter att ge en bra service och gott bemötande till alla våra matgäster.Vi förväntar oss att du har hög servicekänsla. I det dagliga arbetet har du dialog med såväl pedagoger som elever så ett gott bemötande är mycket betydelsefullt. Kvalifikationer • Du har utbildning och/eller erfarenhet av arbete inom köks- /restaurangverksamhet som motsvarar minst 3-årigt gymnasium inom restaurang. Du kommer att arbeta själv i köket de flesta gångerna • Du har goda kunskaper i svenska och lätt för att kommunicera och ta till dig information, både i tal och skrift • Brinna för god service • B-körkort och tillgång till egen bil är ett krav • Stort intresse för trendig och näringsrik mat • Social med en ödmjuk personlighet • God datavana Tjänsten kräver ett utdrag från Polisens belastningsregister eftersom vi jobbar inom barn- och utbildningsförvaltningen. Övrigt I denna rekryteringsprocess ingår intervjuer och referenstagning där vi efterfrågar erfarenhet av önskade kvalifikationer. Vi kommer att arbeta löpandes med intervjuer inför tjänsterna. Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt ID och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige. Till de tjänster där det finns krav på utbildning kommer du som går vidare i rekryteringsprocessen att få lämna in underlag som styrker din utbildning, t.ex. legitimation eller examensbevis. Du kan även bifoga dem direkt i din ansökan. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Nu söker vi personliga assistenter till vår manliga uppdragsgivare i 50-årsåldern. Har du erfarenhet av yrket personlig assistent och möjlighet att arbeta dag, kväll och helg? Då kanske det är just dig vi söker. Skicka in din ansökan redan idag och ta möjligheten till att bli en del av vårt team! Om tjänsten Vår uppdragsgivare är verbalt kommunikativ och styr sin assistans i många delar själv. Han bor i hus ca 1,5 mil söder om Jönköping. Uppdragsgivaren är social-med glimten i ögat. Hans intresse för motorer och teknik är stort och det vore värdefullt om ni kunde dela det intresset tillsammans men det är absolut inget krav. Ibland träffar han vänner, familj och gör besök i kyrkan söndagar. Arbetsuppgifter som förekommer är bland annat stöd vid nära personlig omvårdnad, stöttning vid lyft-och förflyttningar, stöd vid måltider, hushållssysslor så som matlagning, tvätt, städ samt att följa med på olika aktiviteter. Vem söker vi? Vi söker dig som är social men har lugnet, är lyhörd och trygg i dig själv och med humorn nära till hands. Vi tror att du kan dela något av uppdragsgivarens intressen och att ni kan skapa band till varandra genom dessa. Vi ser gärna att du har erfarenhet av yrket personlig assistent men störst vikt kommer läggas på den personliga matchningen och att du och uppdragsgivare trivs i varandras sällskap. OBS att körkort och tillgång till bil är ett krav då kollektivtrafiken till platsen är begränsad kväll och helg. Samt att du kommer att köra uppdragsgivarens bil då och då. Krav är också att du är rökfri samt att du behärskar det svenska språket väl i såväl tal som skrift. Vad erbjuder vi? Vi erbjuder ett spännande och varierat arbete med goda anställningsvillkor, där du kommer få göra skillnad för någon annan varje dag. Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen därför erbjuder vi flera utbildningar varje år till våra anställda. Vi vill att du ska trivas riktigt bra och hoppas på ett varaktigt samarbete med dig. • Tjänst ca 80% (med möjlighet att jobba mera vid sjukdom/ledigheter) • Arbetstider som förekommer är dag och kväll ( förekommer ibland långa pass) samt helg • Tillträde sker enligt överenskommelser • Du får introduktion och möjlighet att gå bredvid erfaren assistent För mer information kontakta ansvarig arbetsledare Ingela Nilsson, [email protected] Är det här tjänsten för dig? Skicka in din ansökan omgående då urval och intervjuer kommer ske löpande. För att bli aktuell för anställning i Kooperativet olja krävs att du visar upp ett utdrag ur Polisens belastningsregister. Det kan ta ett tag att få hem ditt utdrag och därför är det bra att beställa ett redan nu. Gå in på länken: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/?mtm_campaign=belastningsregistret&mtm_source=google&mtm_medium=cpc&mtm_content=allman&gclid=EAIaIQobChMIys7XrrHv_AIVxMPVCh1ObgvKEAAYAiAAEgIKk_D_BwE Gå in på "Till e-tjänst för registerutdrag" och logga in med Bank-id. Välj blankett ”Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret”.
Rasta Klevshult är en anläggning som ingår i den välkända Rasta kedjan med 30 mötesplatser runt om i Sverige där vi driver Restaurang, butik & hotellverksamhet. Här på Rasta Klevshult har vi en restaurang med fokus på svensk husmanskost, ett hotell samt en välsorterad trafik butik som drivs under varumärket Preem. ArbetsbeskrivningVill du ha ett roligt sommarjobb på en bensinstation med mycket variation? Vi söker just nu dig som vill arbeta hos oss sommaren 2025! Rollen innebär en dynamisk arbetsmiljö där du får möjlighet att utveckla dina färdigheter inom flera områden – från kassahantering till butikshantering och kundservice. Vi kan erbjuda dig ett roligt arbete i en spännande miljö där ingen dag är den andra lik, med stor variation på arbetsuppgifterna. Ena stunden jobbar du med merförsäljning i kassan, för att snabbt skifta till att servera mat, fylla på med varor eller så ser du till att stationen är ren och fräsch. För oss är alla uppgifter lika viktiga, och vi hjälps åt att genomföra dem med högsta kvalitet. På våra stationer är det ofta ett högt tempo där du och dina kollegor tar hand om våra kunder genom service i världsklass. Arbetsuppgifter Rollen som Säljare innebär primärt kassatjänst vilket innefattar servering av fastfood och försäljning av vårat breda sortiment utav varor. Det förekommer också många sekundära arbetsuppgifter som tillhör en bensin/servicestation såsom städning, uppfyllning i butik m.m. Kvalifikationer och Erfarenhet Serviceinriktad inställning – Förmåga att ge kunder ett trevligt bemötande och bra service. Flexibilitet & stresstålighet – Kunna hantera snabba situationer och variera mellan arbetsuppgifter. Erfarenhet av försäljning – Merförsäljning och hantering av kampanjer och erbjudanden. Ansvarstagande & självständig – Kunna arbeta självständigt och ta egna initiativ. Du behöver vara minst 18 år pga. pengarhantering/kassatjänst. Körkort och tillgång till bil är önskvärt då kollektivtrafik ej är möjligt alla tider. Mycket goda kunskaper i svenska och även goda kunskaper i engelska . Arbetstid och FörmånerAnställningsform: Behovs eller timanställning Arbetstid: Varierande timmar, inklusive helger och kvällar. Lön: Enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse. Förmåner: Möjligheter till personlig utveckling och att bli en del av ett passionerat team. AnsökningsprocessSök tjänsten redan idag! Vi behandlar ansökningar fortlöpande och ser fram emot att höra från dig. För frågor eller mer information om rollen, kontakta
Vi söker nu en som har erfarenhet av att jobba med hotell städ. Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att vara hotell städ men andra städ uppgifter kan förekomma. Du är flexibel, positiv, lojal och inte rädd för hårt jobb, samt har ett sinne för detaljer, trivs med att jobba i ett högt tempo, och har förmåga att följa instruktioner. Vi förutsätter att du förstår och kan uttrycka dig väl på svenska eller engelska och har en god fysik. Vi erbjuder en anställning för enstaka dagar eller visstidsanställning på deltid under högsäsong med möjlighet till förlängning.
Om jobbet AB OmsorgsCompagniet i Norden har funnits sedan 2003. Vi finns i dagsläget etablerade i Stockholm, Göteborg , Malmö, Örebro och Trollhättan. OmsorgsCompagniet i Norden består av personlig assistans, avlösning, ledsagning, boendestöd och stödboende. Nu söker vi personal vid behov till vår kund i Vaggeryd. Kunden behöver hjälp med omvårdnad och dagliga rutiner. Arbetstiderna varierar under dygnets alla timmar med start omgående. Det är meriterande om du har erfarenhet från personlig assistans sedan tidigare men det viktigaste är personkemin med kunden. Mer information om kunden ges vid intervjutillfälle. För att du ska kunna ge den bästa assistansen till våra kunder tror vi att du ska vara lyhörd, och ha en god förståelse för vad ett bra bemötande innebär för våra kunder. Att man brinner för att hjälpa andra, du gör ditt yttersta för att kunden ska få den hjälp hen behöver. Att du är ansvarsfull och ödmjuk trygg i dig själv, och du behärskar det svenska språket. Våra kunder har olika behov men alla behöver stöd i vardagen. Vi tror även att du är: - Noggrann - Tålmodig och ödmjuk - Serviceinriktad - Initiativtagare - Ansvarsfull OmsorgsCompagniet värnar om både kunder säkerhet och trygghet samt personalens trygghet och har därför som rutin att alltid begära ett utdrag ur belastningsregistret på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsr...
Om oss Hooks Herrgård är en fantastisk anläggning 20 minuter söder om Jönköping. Vi har blivit utsedda till Sveriges bästa mötesplats ett flertal gånger, vi har två fina golfbanor, ett riktigt vasst kök samt en av Skandinaviens bästa spaanläggningar. Idag består vårt team av cirka 150 medarbetare men vi växer och behöver bli fler!Följ med oss på vår resa! Vi sökerVi söker dig som har arbetat med lokalvård sedan tidigare, gärna inom hotellbranschen. Du trivs med att sätta gästens upplevelse i fokus och du gör det med energi, effektivitet och omtanke. I dina arbetsuppgifter ingår städ av allmänna ytor, spa och hotellrum. Du är professionell och personlig i ditt möte både med gäster & kollegor. I din arbetsroll behöver du vara stresstålig, noggrann och klara av att jobba i ett högt tempo. Kollektivtrafiken är begränsad och därför ärkörkortoch tillgång till bil ett krav alt. moped för att ta sig till och från arbetet. Om anställningsvillkoren Behovsanställning, främst helger men även enstaka vardagar. För den som önskar erbjuds även sommarjobb. Schemalagd arbetstid; måndag-söndag kl. 6.15-15.15. Ansökan Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 10 jobb