Vill du sommarjobba i butik? - Umeå

Är du en noggrann person som trivs med eget ansvar och som är intresserad av att jobba i butik? Läs vidare och se om rollen som Merchandiser kan vara rätt för dig! Att jobba hos oss i sommar! - Srb Butikservice Vi söker Merchandiser inom dagligvaruhandeln. Som merchandiser kommer du att jobba med ett brett produktutbud från flera välkända varumärken. I butik säkerställer vi att kundens produkter är väl påfyllda, exponeras på rätt sätt och ger ett säljande och attraktivt intryck för butikernas besökare. Som Merchandiser kommer du bl.a. ha kontakt med butikens personal, ansvara för påfyllnad och skötsel, kontrollera skyltning, skylta om vid behov, lägga beställningar samt ser över lagerstatus. Att trivas med frihet under ansvar är A och O hos oss eftersom du till största del kommer utföra dina uppdrag självständigt i butik. Du kan även komma besöka flera olika butiker under en arbetsdag varför du måste trivas med att byta miljö och gilla att träffa nya människor. Under hela din anställning kommer du ha nära kontakt med områdesansvarig samt andra stödfunktioner på Srb Butiksservice som vägleder dig. Är rollen som Merchandiser rätt för dig? Nu söker vi dig som: Är intresserad av att jobba med nötter och snacks i lösvikt och förpackat inom dagligvaruhandeln Kan arbeta veckorna 29-31 ca 14 timmar i veckan, måndag, tisdag, torsdag, fredag Bor i eller i närheten av Umeå Har körkort och tillgång till egen bil är ett krav då du kommer att besöka butiker runt om i Umeå samt Vännäs Vidare ser vi gärna att du: Är lösningsorienterad, lätt att kommunicera med personer i din omgivning, kan arbeta effektivt och hålla ett bra tempo Trivs med att ha ett fysiskt aktivt arbete Är morgonpigg, då vi startar alla arbetsdagar på morgonen Har tidigare erfarenhet av att jobba i butik eller inom dagligvaruhandeln Vad erbjuder vi? Lön enligt Handels kollektivavtal Milersättning som startar och avslutas vid hemmet Betald restid mellan butiker Praktisk utbildningsperiod i butik vid start av anställning Långsiktigt samarbete med ev. fasta timmar framöver Möjlighet att ingå i vikariepoolen och jobba extra vid behov ex. arbetstoppar, kampanjer, sjukdom eller semester Om Srb Butikservice Sedan 1995 har vi på Srb Butiksservice hjälpt våra kunder med allt som rör merchandising. Vi säkerställa att deras varor ute i butik är påfyllda och exponeras på rätt sätt, samt ser till att det är fräscht och säljande för deras konsumenter. Med runt 300 anställda Merchandiser har vi en oslagbar närvaro i hela landet - från Ystad till Kiruna - och vi utför över 3000 butiksbesök varje vecka. Vi jobbar för kunder som exempelvis Axfood och Cloetta. Ansökan Vänligen skicka in din ansökan så snart som möjligt, vi granskar ansökningar allt eftersom och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan! Ansök senast 2 juni Sökord: varuplock, varuplockare, service, butiksbiträde, butikssäljare, butiksmedarbetare, butiksarbete, extrajobb #jobbjustnu

22 april 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Extrajobb var 3:e helg samt några kvällar i månaden.

Vill du jobba extra som personlig assistent?Just nu söker en av våra kunder en assistent som kan jobba var tredje helg samt ett par vardagskvällar (kortare pass) i månaden. Tjänsten är på 27 % och passar särskilt bra för dig som studerar. Då arbetsplatsen är i kvinnans hem ställs höga krav på personlig mognad och hänsynstagande. Du som söker måste besitta god social kompetens samt vara lyhörd och ansvarstagande.Du är också noggrann/ordningsam och duktig på att passa tider. Du har lätt för att bjuda på dig själv och är en varm och inkännande person. Du har lätt för att förstå och uttrycka dig på svenska.Det är viktigt att du har förmågan att ha ett "helhetsperspektiv" på arbetsplatsen och kunna se till att personen får hjälp med såväl det stora som med det lilla. Man hjälps förstås åt i arbetsgruppen men det är viktigt att alla ser att man har en betydelsefull roll på arbetsplatsen och att man har ett gemensamt ansvar. Några "nyckelkvaliteter" som vi söker hos dig är följande: Ansvarstagande, empatisk, positiv, inkännande. Vi söker enbart kvinnor till tjänsten. Kunden är pälsdjursallergiker. Erfarenhet av att arbeta som personlig assistent är inget krav men meriterande. Personkemi och lämplighet väger alltid tyngst. Vår kund är en kvinna i medelåldern som bor i centrala Umeå. Det är fördelaktigt om även du bor centralt då det kan vara arbetstider som inte passar med busstiderna. Under helgerna så är det tre kortare pass både lördag och söndag och därför är det bra om avståndet mellan dig och vår kund inte är allt för långt. Arbetsuppgifter kan bl. a. vara att hjälpa kvinnan med av- och påklädnad, förflyttningar, sköta hemmet, ta promenader, hjälp med att göra olika ärenden etc. Sammanfattningsvis kan man säga att arbetsuppgifterna består i att hjälpa kunden att leva ett så gott liv som hon önskar. Tillträde till tjänsten: Omgående och efter genomförd inskolning. Aktiv Assistans Norr AB är ett familjärt assistansföretag som i huvudsak är verksamma i Västerbotten. Vi hjälper personer med funktionsnedsättningar att utifrån sina behov och önskemål kunna leva ett så rikt liv som man vill och kan. Våra ledord är inflytande, trygghet, tillgänglighet och kompetens. Vår filosofi är att ta väl hand om både kund och personal.Enligt lag (2010:479), om registerkontroll av personal som ska utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år.https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ OBS! Vi tar inte emot ansökningar via telefon, eller mail.Ansök via extern länk med ditt CV/personliga brev. Rekrytering sker löpande så vi mottager gärna din ansökan så snart som möjligt. Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss innehållande ett cv samt ett personligt brev.

18 april 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Personlig assistent, Umeå - behovsvikariat [10 jobb]

Brinner du för att hjälpa människor och vill ha ett meningsfullt och roligt extrajobb? Då är det dig vi söker! Vi på Aktiv Assistanssöker vikarierande assistenter för att stärka upp våra redan befintliga personalgrupper vid akut frånvaro, ofta med kort varsel men också vid planerade ledigheter såsom skollov och semester. Arbetet innebär att du arbetar där kunden befinner sig under varierande arbetstider förlagda under dagtid, kvällstid och natt. Vi söker dig som är lyhörd, flexibel och arbetsvillig. Alla kunder som finns hos oss skiljer sig i behov och intressen, därför ser vi gärna sökanden av olika kön, i olika åldrar med varierande erfarenheter och arbetssätt. Dock kommer kvinnliga sökande att prioriteras. Vi ser även att du fungerar att arbeta både självständigt och i grupp. Det viktigaste är att vi tillsammans utgår ifrån kundens behov, stora som små för att möjliggöra en självständig och delaktig vardag. Krav: - Du talar och förstår det svenska språket på en bra nivå. - Du har ett utdrag från polisens belastningsregister. (Detta beställer du enkelt hem via polisens hemsida) Vi ser det även som en stor fördel om du som söker har körkort och tillgång till bil då bussförbindelserna inte stämmer överens med arbetstiderna, men det är inget krav. Känner du att beskrivningen av detta extrajobb är någonting som passar dig? Tveka inte att skicka in din ansökan omgående, rekrytering sker löpande och vi ser fram emot att höra från just dig! OBS! Vi tar inte emot ansökningar via telefon eller mail, ansök via extern länk med ditt CV och personliga brev. Aktiv Assistans Norr AB är ett familjärt assistansföretag som i huvudsak är verksamma i Västerbotten. Vi hjälper personer med funktionsnedsättningar att utifrån sina behov och önskemål kunna leva ett så rikt liv som man vill och kan. Våra ledord är inflytande, trygghet, tillgänglighet och kompetens. Vår filosofi är att ta väl hand om både kund och personal. Enligt lag (2010:479), om registerkontroll av personal som ska utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år.

18 april 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Ålderskontrollant 19-24 år

Är du positiv, engagerad och vill ta mycket ansvar i ett självständigt arbete? Som ålderskontrollant och Mystery Shopper reser du runt i landet och besöker butiker, caféer, restauranger m.m för att göra s.k provköp på t.ex Spel, Tobak, Läkemedel och Alkohol för att se om försäljningsenheten begär legitimation på ålders begränsade varor. Vidare ingår det att som Mystery Shopper genomföra anonyma kvalitets mätningar. Du agerar helt vanlig kund och bedömer bl.a. miljö, försäljning och personal bemötande utifrån ett anpassat protokoll med olika mätpunkter, likt en kund- eller marknadsundersökning. Vi hjälper våra kunder att utveckla kvalité och försäljning i mötet med kunden samt säkerställa att uppsatta rutiner efterlevs löpande. Form av ålderskontroller dvs. kontroller för att säkerställa att alkohol inte säljs till minderåriga.(Alkohollagen Kap 5§5). Tycker du om att uttrycka dig i skrift, har manuellt B-körkort (vi har endast manuella bilar)och är strukturerad i ditt arbete? Då har du goda förutsättningar att bli en bra Mystery Shopper hos oss. Har du även tidigare arbetat med service yrken och / eller har kassa erfarenhet så ser vi detta som meriterande. I tjänsten ingår även att man arbetar på resande fot några dagar per månad. Detta kan variera mellan 3-5 dagar i streck. Beroende på månad och uppdrag så kan det variera hur mycket man arbetar och sover utanför Umeå. Du kommer att arbeta både självständigt och i team med en kollega. Arbetet går att kombinera med lättare studier eller annat lätt extrajobb. Arbetsbelastningen varierar månad till månad beroende på våra kunders uppdrag. Arbetstiderna är främst under dagtid men kvälls och helg jobb kan förkomma. Du behöver kunna arbeta minst 3veckor i månaden och då även kunna sova borta. Ansökningar tas endast emot via ansöknings portalen. Urval sker löpande och du blir kontaktad via telefon om du går vidare till intervju i rekryteringsprocessen. Better Business är ett nischat säkerhets- och undersökningsföretag med mer än 25 års erfarenhet och med över 12.000 kund objekt täcker vi idag upp landets samtliga orter. Vi är stolta över att vara ett ledande bolag i branschen och ett av Sveriges snabbast växande företag. Vårt huvudsyfte är att förebygga och avslöja internt svinn samt att mäta och förbättra kund upplevelsen. Våra tjänster används inom detaljhandeln, dagligvaruhandeln, hotell, restaurang och nattklubbar, spelbolag, rederier, tåg och flygbolag för att ge våra kunder ökad kunskap, minskat svinn och en god kontroll över sin verksamhet.

9 april 2024
Sista ansökan:
26 september 2024
Hotellreceptionist extra och sommar Västerbacken

Västerbacken Hotell och Konferens i Holmsund söker en receptionist för extrajobb och sommarjobb som kan börja under våren. Vi är ett familjeägt företag som satsar på en familjär stämning och en fin service för gästerna. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av något hotellbokningssystem och av frukostservering och städ, men det är inget krav. Du är en person som gillar att arbeta med varierande arbetsuppgifter och tar servicebemötande på allvar. Arbetsuppgifterna består av bla. frukost, städ av hotellrum och lokalytor, receptionsarbete och konferensfika. Du tycker om att möta gästers behov och är problemlösande och ansvarstagande. Vi söker dig som vill jobba varannan helg och extra utöver vid behov under våren och är intresserad av att jobba under hela sommaren. Minimiålder 18 år. Tillträde: Enligt överenskommelse Lön: Timlön och kollektivavtal Ansökan: Mejla cv, personligt brev och bild till [email protected] senast 15/4 och ange "Hotellreceptionist extra och sommar Västerbacken"

21 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Hotellreceptionist extra och sommar

First Hotel Dragonen söker en receptionist för extrajobb och sommarjobb som kan börja under våren. Vi är ett familjeägt företag som satsar på en familjär stämning och en fin service för gästerna. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av något hotellbokningssystem och av frukostservering, bar och städ, men det är inget krav. Du är en person som gillar att arbeta med varierande arbetsuppgifter och tar servicebemötande på allvar. Du tycker om att möta gästers behov och är problemlösande och ansvarstagande. Vi söker dig som vill jobba varannan helg och extra utöver vid behov under våren och är intresserad av att jobba under hela sommaren. Tillträde: Enligt överenskommelse Lön: Timlön och kollektivavtal Ansökan: Mejla cv, personligt brev och bild till [email protected] senast 15/4 och ange "Hotellreceptionist extra"

19 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Harriets söker extra kockar

Harriets är en familjär restaurang som satsar på fantastisk service, varmt bemötande och bra kontakt med lokala leverantörer. Vi söker kockar för extrajobb till vårt härliga team. Vi söker dig som har erfarenhet som kock i a la carteservering. Som person tycker du om att se till att möta gästers behov och överträffa förväntningar. Du är van vid av att ha en fin kommunikation med såväl gäster som personal och förstår vikten av att vara flexibel och kunna anpassa gästers behov för exempelvis allergier eller stora grupper. Du kommer att jobba framförallt kvällspass a la carte, andra tider kan förekomma. Välkommen med din ansökan. Skicka ditt cv och personliga brev till [email protected], märk din ansökan med "Kock extra".

19 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Extrajobb som Fritidsledarassistent till Fritid unga

Fritidsförvaltningen inom Umeå kommun vill bidra till en god livsmiljö genom att skapa goda möjligheter till en aktiv fritid med idrott, motion, rekreation och folkhälsa. I verksamhetens ansvarsområde ingår verksamhet och drift av idrotts- och fritidsanläggningar, fritids-, utflykts- och rekreationsområden, anläggningar för fritidsbåtar samt insatser inom fritidsfiske och rörligt friluftsliv. Fritidsförvaltningen har genom kommunens gemensamma Föreningsbyrå ansvaret för samlad beredning, uppföljning och utvärdering av kommunens stöd till föreningslivet samt att kontakter mellan kommunens olika företrädare och det organiserade föreningslivet stärks. Vi söker dig som vill arbeta med ungdomar på våra mötesplatser, det vill säga våra fritidsgårdar för ungdomar 13-17 år, Ungdomens hus Ersboda och Ungdomens hus Hamnmagasinet med fokus på gymnasieåldern. Vi bedriver även verksamhet för vuxna med funktionsvariation. Mötesplatserna finns inom Umeå kommun inklusive Sävar, Hörnefors och Holmsund/Obbola och har öppet på kvällar, vardag och helg. Verksamheten är frivillig och utgår från målgruppens upplevda behov, idéer och önskemål. Vill du bli en av oss? Dina arbetsuppgifter Att arbeta i ungdomsverksamhet på Umeå kommuns mötesplatser. Mötesplatserna har olika åldersindelningar och inriktningar för att möta målgruppens behov. Som fritidsledarassistent jobbar du för att inspirera och stötta ungdomar i att ta plats och forma mötesplatsens innehåll efter deras behov, idéer och önskemål. Om dig Vi vänder oss till dig som har fullständiga betyg från gymnasiet. Om du studerar eller har studerat på lärar-/ socionom-/ kultur-/idrottspedagogprogrammet eller annan utbildning som syftar till arbete med unga utifrån främjande verksamhet är det positivt. Du har lätt för att skapa relation med unga och brinner för att stötta dem till att göra sunda val och vara delaktiga i fritidsverksamhetens innehåll och utveckling. Meriterande är om du har erfarenhet av ledaruppdrag inom ideell sektor. Vi söker efter personer med passion för olika hobbys, exempelvis skapande, spel, dans, musik, e-sport, idrott, bakning eller liknande. Vi välkomnar sökande med kunskaper i andra språk utöver svenska, t.ex. arabiska, persiska, dari, farsi, tigrinja, somaliska m.fl. Till ansökan bifogas personligt brev och cv. Till följd av lagen om lämplighetskontroll ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning. Vi för avsikt att ha en snabb rekryteringsprocess och  ser därför gärna att du som ansöker har beställt belastningsregisterutdrag och är beredd att visa upp det redan vid intervjutillfället. Ansökningarna handläggs löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Övrigt Ca 10 platser. Timanställning som är förlagd till kvällar och helger med start så snart som möjligt. Särskild visstidsanställning från och med snarast till och med 2024-12-31.  Följ Umeå kommun på Linkedin! Om Umeå kommun Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har ca 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss? Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter.  Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte kommunen om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

8 februari 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Extrajobb i Umeå - inventeringsuppdrag i butik

Storesupport är en del av Jobandtalent. När du klickar på "Ansök här" kommer du att dirigeras vidare till Storesupport. Arbetsuppgifter Du kommer ingå i ett team där ni gemensamt har ansvaret för att inventera samtliga artiklar i kundens butik. Detta kräver att du är noggrann då felräkning ger direkta konsekvenser för kunden. Personliga egenskaper/kvalifikationer Vi letar efter dig som är noggrann, effektiv och som kan planera din tid på ett strukturerat sätt. Vi ser gärna att du sen tidigare har arbetat med större inventeringar inom sällanköpshandeln eller att du har erfarenhet från andra branscher där inventering sker ofta och regelbundet. Vår kund verkar inom sällanköpshandeln och vi ser gärna att du är bekväm att arbeta med teknisk utrustning. För att arbeta för Storesupport behöver du vara över 18 år. Anställningsform/arbetstid Inventeringen kommer att äga rum: Plats: Umeå Dag: 8 januari Tid: 07.00-16.00 Detta är ett endagsuppdrag med eventuella möjligheter till fler uppdrag hos oss framöver. Om oss Storesupport erbjuder tjänster som utvecklar och gör detaljhandeln i Sverige effektiv och lönsam. Företaget startades år 2000, omsätter 452 MSEK och har över 2 200 medarbetare. Idag är Storesupport en del av Jobandtalent, den snabbast växande aktören inom rekryterings- och bemanningsbranschen globalt, med huvudkontor i Madrid och verksamhet på de största europeiska marknaderna, USA och Sydamerika. Ansökan Vi kan tyvärr inte hantera ansökningar via mejl, vänligen sök via vårt ansökningsformulär nedan. Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att aktuella kandidater inte har en bakgrund som är oförenlig med den aktuella tjänsten. Är du intresserad? Bli en Storesupportare och sök tjänsten redan idag! Urval och intervjuer sker löpande så skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! Har du några frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen? Då är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare. Varmt välkommen med din ansökan!

6 december 2023
Sista ansökan:
22 maj 2024
Sommarjobb, extrajobb och vikariat inom Äldreomsorgen

Vill du ha ett intressant och lärorikt jobb och finnas till för individer som behöver stöd för att klara sin vardag? Ditt jobb kommer innebära att skapa välbefinnande och trygghet hos personer som behöver det som mest. Är du en person som har tålamod, uppskattar variation och värdesätter ett meningsfullt arbete? Då kommer du att trivas hos oss! Du som söker: Behöver vara 18 år. Gärna ha relevant erfarenhet och/eller utbildning men det är inget krav. Är positiv, lyhörd, nyfiken och har ett genuint intresse för människor. Goda kunskaper i svenska i tal och skrift. För arbete i hemtjänst behöver du kunna cykla eller ha B-körkort. Hos oss arbetar du vanligtvis med personer som har en demenssjukdom, svårt att röra sig eller på annat sätt klara sig själv. Du kan antingen arbeta på ett vård- och omsorgsboende, korttidsboende eller i hemtjänst samt inom natt- och larmpatrull. I samtliga verksamheter hjälper du våra äldre med bland annat vardagliga sysslor, aktiviteter, personlig hygien och delar ut medicin till de som behöver. Vill du veta mer? Kika in här: En kort film om äldreomsorgen - Umeå kommun (umea.se) Sommarbonus  Du som arbetar hos oss i sommar kan ha rätt till bonus om du arbetar minst 4 veckor.  För dig som är ålderspensionär erbjuder vi 25% extra i lön för den tid du går ut och arbetar. Det gäller såväl enstaka pass som anställning med månadslön under sommaren. Läs mer om sommarbonusen och erbjudandet för pensionärer här: Bonus, vård och omsorg, sommar 2024 - Umeå kommun Samåkning/milersättning Möjlighet till samåkning till våra ytterområden kommer finnas och för dig som kan köra din egen bil så kan milersättning tillämpas om du arbetar i vissa ytterområden. Övrigt: Vi har verksamheter i Umeå, Hörnefors, Sävar, Holmsund, Obbola och Tavelsjö. Vi tar emot ansökningar via registrering i vårt rekryteringssystem, ej via e-mail eller brev. Klicka på "sök jobbet" för att göra en ansökan. Urval, intervjuer och tillsättning sker löpnade så skicka in din ansökan så snart du kan! Ta chansen och sök ett sommarjobb som gör skillnad! Varmt välkommen till oss på Äldreomsorgen! #gatewayumea2024

3 december 2023
Sista ansökan:
31 maj 2024