Polismyndigheten jobb

Lediga jobb hos Polismyndigheten

Erfarna Gränskontrollanter till Gränspolisenheten i Region Stockholm

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu gränskontrollanter till Gränspolisenheten i Region Stockholm. I arbetet som gränskontrollant kommer du tillsammans med engagerade kollegor öka tryggheten för Sverige och Schengenområdets övriga länder. På gränspolisenheten är du Schengenländernas ansikte utåt: Du är den första person som resenärer träffar vid ankomsten till Sverige. Du arbetar med att skydda Sveriges och Schengenländernas yttre gräns. Du arbetar med att kontrollera personers rätt att resa in eller ut från Sverige och kan i arbetet bl.a. påträffa personer som är misstänkta eller utsatta för brott. Arbetsbeskrivning Som gränskontrollant arbetar du utifrån EU- och nationell lagstiftning för att säkerställa att personer har rätt att resa in eller ut från Schengenområdet. Arbetet innefattar bl.a. att säkerställa att handlingar och pass är äkta, dataslagningar, frågeställningar för att därefter besluta om personen får resa in- eller ut och arbeta med fördjupade kontroller som innefattar förhör, avrapportering, föredragningar till gränsbefäl och beslutsfattare etc. Du som kommer arbeta med gränskontroll av sjötrafiken kommer även arbeta med gränsövervakning. Rotationer och insatser sker kontinuerlig inom ramen för enhetens arbete. Arbetet är i många fall underrättelsebaserat och det ingår även att profilera de passagerare som reser för att upptäcka bl.a. avvikande beteenden. Aktuella arbetsplatser Gränskontrollen i Region Stockholm bedrivs inom hela regionen (Stockholms län och Gotland). Som gränskontrollant utgår du från Arlanda flygplats eller Frihamnen beroende på till vilken kontroll du anställs till. Oavsett var du har din grundplacering så kommer du att gränskontrollera både luft- och sjötrafiken. Kvalifikationer Detta är en möjlighet för dig som har: Svensk gymnasieexamen (alternativt utländsk gymnasieexamen där betygen är översatta och validerade av UHR). Minst 1 års dokumenterad arbetslivserfarenhet av heltidsarbete under den senaste femårsperioden av Gränskontrolltjänsteman arbete och godkänd på utbildning Gränskontrolltjänsteman-grund. God geografisk kännedom som är relevanta för uppdraget (kommer testas). Mycket goda språkkunskaper, både i tal och skrift, i svenska och engelska (kommer testas). Fullgott färgseende (intyg krävs). B-körkort. Simkunnig, 200 meter bröstsim (intyg krävs). Genomfört minst 4 veckor godkänd rotation i 2nd line på Arlanda eller motsvarande som vi som bedömer som likvärdig. Svensk medborgare. Beskriv tydligt i din ansökan hur du uppfyller ovan efterfrågade kvalifikationer. Sökande genomgår teoretiska tester inom Gränskontrolltjänsteman-grund (SQF nivå 4), svenska, engelska samt geografisk kännedom som är relaterat för Gränskontrollverksamhet. Drogtester kan komma att genomföras under processen. Det är meriterande om du även har: Eftergymnasial utbildning inom exempelvis kriminologi, statsvetenskap, juridik eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer relevant. Godkänd utbildning i bedömning av persondokument via Nationellt Forensiskt Center. Svensk polisexamen. Nationell utbildare inom Gränspolisverksamhet. Erfarenhet av handläggning av utlänningsärenden inom Polismyndigheten. C & C1 Körkort. Genomfört svensk Värnplikt eller GMU. Förordnad passkontrollant. Beskriv tydligt i din ansökan hur du uppfyller ovan efterfrågade meriter. Sim- & färgseendeintyg samt Gymnasiebetyg Skicka gärna med dessa intyg i samband med din ansökan alternativt lämna in dem under rekryteringsprocessens kommande steg. Dessa intyg är obligatoriska för att gå vidare i processen. OBS! Endast polisens blanketter gällande Sim- & färgseendeintyg är giltiga i rekryteringsprocessen. Personliga egenskaper Vi söker sig som har lätt för att själv driva dina processer vidare och kontrollerar att inget har lämnats åt slumpen. Du fokuserar på rätt saker samt behåller ett realistiskt perspektiv och utför dina processer med en god kvalitet. Eftersom inflödet av arbetsuppgifter varierar behöver du kunna anpassa dig till uppdraget med kort varsel och ha en förmåga att prestera med hög kvalitet under tidspress och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du har lätt för att arbeta med andra människor, du är delaktig och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Avslutningsvis ser vi att du är en lojal medarbetare som värdesätter Polismyndighetens värderingar. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Är du en av dem som går vidare blir du via mail kallad till teoretiska tester som hålls på onsdag 6 JUNI och kommer pågå kl. 08:00 till 17:00. Provet tar hela dagen. I ditt CV och urvalsfrågor önskar vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen, vänligen notera att eventuella krav ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället. De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar. Välkommen med din ansökan i form av CV och Urvalsfrågor via e-post till [email protected] senast den 2 Juni 2024. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A312.708/2024 i mailets ärendemening. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Varmt välkommen med din ansökan!

23 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Administratör till LPO södra Fyrbodal

Är du redo för en större uppgift? Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 38 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Polisområde Fyrbodal Polisområde Fyrbodal är ett av fem polisområden i polisregion Väst. Polisområde Fyrbodal sträcker sig över 17 kommuner och är indelat i tre lokalpolisområden: västra Fyrbodal, östra Fyrbodal och södra Fyrbodal. På polisområdesnivå finns en utredningssektion och ett polisområdeskansli. LPO södra Fyrbodal Lokalpolisområde södra Fyrbodal ingår i polisområde Fyrbodal. Inom lokalpolisområdet finns det ingripande- och brottsförebyggande verksamhet, utredningsgrupper samt stöd och service. Polismyndigheten söker nu en administratör med inriktning mot pass- och reception för placering i Stenungsund. Tjänsteresor mellan orterna i PO Fyrbodal kan förekomma vid behov. ARBETSUPPGIFTER Som administratör med inriktning mot reception är ditt huvudsakliga ansvarsområde och arbetsuppgift att handlägga ansökningar om pass och nationellt ID-kort. Arbetet med passhandläggning sker i direkt kontakt med besökare som uppsöker polisen för att ansöka om pass, nationellt ID-kort samt för att hämta ut resehandlingar. Som passhandläggare är du representant för myndigheten och handlägger i enlighet med gällande lagar och förordningar som t.ex. Passlagen, Passförordningen, Förordningen om nationellt ID-kort samt Förvaltningslagen. Du kommer också till viss del att arbeta med att ta emot hittegods, lämna ut beslag, skriva anmälningar samt övriga arbetsuppgifter som är förekommande i en polisreception. Som administratör med inriktning mot reception är du myndighetens ansikte utåt och kan vara besökarens första kontakt med polisen. Du kommer möta människor som har råkat ut för svåra händelser. Våra besökare ska känna sig trygga och väl omhändertagna i kontakten med oss. Du ska kunna informera och vägleda och ge råd på ett enkelt och begripligt sätt. Varje kund ska bemötas objektivt utifrån sitt ärende. KVALIFIKATIONER Detta är en möjlighet för dig som har: •avslutad och godkänd gymnasieutbildning eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som motsvarande •arbetslivserfarenhet inom administration och service med personliga möten såsom exempelvis arbete inom reception och kundtjänst •god datorvana och lätt för att lära dig nya IT-system •god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska •B-körkort Det är meriterande om du även har: •erfarenhet i närtid av att handlägga ansökan om pass och nationellt ID-kort •tidigare erfarenhet av att arbeta inom Polismyndigheten eller annan statlig verksamhet Personliga egenskaper Vi söker dig som trivs att arbeta i grupp, har god samarbetsförmåga och viljan att bidra till ett gott arbetsklimat. Du har ett genuint intresse av att hålla hög servicenivå till allmänheten, medarbetare och andra samarbetspartners. Du är noggrann och värdesätter hög kvalitet i ditt arbete, men är också flexibel och har förmåga att prioritera när situationen kräver det. Du är en god företrädare för polisen, agerar rättssäkert och arbetar för att stärka myndighetens förtroende hos allmänheten. Polisen ska spegla samhället och ta tillvara på den kompetens som mångfald tillför. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. ÖVRIGT Arbetsort: Stenungsund Arbetstid: Dagtid, ett kvällspass i veckan till 19:30 Tillträde: Enligt överenskommelse Funktion: Administratör Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryterings-processer. Vi ber dig istället att bifoga ditt CV där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen. Utöver CV behöver du även besvara ett antal urvalsfrågor som en del av din ansökan. Dessa frågor utgår från aktuell kravprofil och ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

23 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Administratör till LPO södra Fyrbodal, tidsbegränsad anställning

Om arbetsplatsen Är du redo för en större uppgift? Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 38 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Polisområde Fyrbodal Polisområde Fyrbodal är ett av fem polisområden i polisregion Väst. Polisområde Fyrbodal sträcker sig över 17 kommuner och är indelat i tre lokalpolisområden: västra Fyrbodal, östra Fyrbodal och södra Fyrbodal. På polisområdesnivå finns en utredningssektion och ett polisområdeskansli. LPO södra Fyrbodal Lokalpolisområde södra Fyrbodal ingår i polisområde Fyrbodal. Inom lokalpolisområdet finns det ingripande- och brottsförebyggande verksamhet, utredningsgrupper samt stöd och service. Polismyndigheten söker nu en administratör med inriktning mot pass- och reception för placering i Stenungsund. Tjänsten är tidsbegränsad fram till årsskiftet, med chans till förlängning. Tjänsteresor mellan orterna i PO Fyrbodal kan förekomma vid behov. ARBETSUPPGIFTER Som administratör med inriktning mot reception är ditt huvudsakliga ansvarsområde och arbetsuppgift att handlägga ansökningar om pass och nationellt ID-kort. Arbetet med passhandläggning sker i direkt kontakt med besökare som uppsöker polisen för att ansöka om pass, nationellt ID-kort samt för att hämta ut resehandlingar. Som passhandläggare är du representant för myndigheten och handlägger i enlighet med gällande lagar och förordningar som t.ex. Passlagen, Passförordningen, Förordningen om nationellt ID-kort samt Förvaltningslagen. Du kommer också till viss del att arbeta med att ta emot hittegods, lämna ut beslag, skriva anmälningar samt övriga arbetsuppgifter som är förekommande i en polisreception. Som administratör med inriktning mot reception är du myndighetens ansikte utåt och kan vara besökarens första kontakt med polisen. Du kommer möta människor som har råkat ut för svåra händelser. Våra besökare ska känna sig trygga och väl omhändertagna i kontakten med oss. Du ska kunna informera och vägleda och ge råd på ett enkelt och begripligt sätt. Varje kund ska bemötas objektivt utifrån sitt ärende. KVALIFIKATIONER Detta är en möjlighet för dig som har: •avslutad och godkänd gymnasieutbildning eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som motsvarande •arbetslivserfarenhet inom administration och service med personliga möten såsom exempelvis arbete inom reception och kundtjänst •god datorvana och lätt för att lära dig nya IT-system •god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska •B-körkort Det är meriterande om du även har: •erfarenhet i närtid av att handlägga ansökan om pass och nationellt ID-kort •tidigare erfarenhet av att arbeta inom Polismyndigheten eller annan statlig verksamhet Personliga egenskaper Vi söker dig som trivs att arbeta i grupp, har god samarbetsförmåga och viljan att bidra till ett gott arbetsklimat. Du har ett genuint intresse av att hålla hög servicenivå till allmänheten, medarbetare och andra samarbetspartners. Du är noggrann och värdesätter hög kvalitet i ditt arbete, men är också flexibel och har förmåga att prioritera när situationen kräver det. Du är en god företrädare för polisen, agerar rättssäkert och arbetar för att stärka myndighetens förtroende hos allmänheten. Polisen ska spegla samhället och ta tillvara på den kompetens som mångfald tillför. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. ÖVRIGT Arbetsort: Stenungsund Arbetstid: Dagtid, ett kvällspass i veckan till 19:30 Tillträde: Enligt överenskommelse Funktion: Administratör Anställningsform: tidsbegränsad anställning fram till årsskiftet, med chans till förlängning Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryterings-processer. Vi ber dig istället att bifoga ditt CV där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen. Utöver CV behöver du även besvara ett antal urvalsfrågor som en del av din ansökan. Dessa frågor utgår från aktuell kravprofil och ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

23 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Serviceman sökes till lokalpolisområde Lund

Är du redo för en större uppgift? Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 37 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli. Vi söker nu en serviceman till Polisområde Södra Skåne, lokalpolisområde Lund. Myndigheten befinner sig i en omfattande tillväxt som kommer att pågå de närmsta åren. Detta för att kunna möta framtidens utmaningar. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige. Servicemannen kommer ingå i en av lokalpolisområde Lunds stöd/service grupper som består av kommunpoliser, planerare, fordonsredogörare, operativ samordnare, LPO kansli och andra servicemän. Placeringsort Lund. ARBETSUPPGIFTER I rollen som serviceman arbetar du självständigt med varierande arbetsuppgifter, både praktiskt och administrativt. Arbetet innebär varierande uppgifter och kan vara fysiskt ansträngande i form av till exempel tunga lyft. Du förväntas kunna ta egna initiativ och fatta beslut inom ramen för ditt ansvarsområde och agera med en öppen och hjälpsam inställning. Du planerar självständigt inom verksamheten i lokalpolisområdet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att: • Ge lokalservice och medverkande vid mindre flyttar, montering, och uppsättning av inventarier såsom möbler, anslagstavlor, lås och nycklar, byte av trasig belysning och andra vanligt förekommande vaktmästaruppgifter. • Ge kontorsservice såsom post- och godshantering, inköp, beställning och påfyllnad av material och varor, varumottagning och arbete med uniformspersedlar • Vid behov även vara behjälplig med att utföra andra arbetsuppgifter i lokalpolisområdet kopplat till stöd/service så som fordonsvård eller motsvarande. • Hantering av felanmälningar KVALIFIKATIONER Detta är en möjlighet för dig som har: • Avslutad fullständig 3-årig gymnasieutbildning. • Aktuell erfarenhet av arbete som vaktmästare, fastighetsskötare, serviceman eller annan arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant • God datorvana och lätt för att lära dig nya IT-system. • God förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. • God fysik då arbetet kan vara fysiskt krävande och tunga lyft förekommer. • B-körkort för manuellt växlad bil. Det är meriterande om du även har: • Avslutad fullständig 3-årig gymnasieutbildning med inriktning bygg, el eller liknande. • kunskap och/eller erfarenhet i ekonomisystemet UBW eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer relevant • kunskap och/eller erfarenhet om regelverket som styr processen om offentlig upphandling • kunskap och/eller erfarenhet av post- och godshantering • Erfarenhet av arbete inom Polisen • Erfarenhet av annan myndighet eller offentliga förvaltningar • Utökad B-behörighet BE För att vara framgångsrik i rollen måste du: • Vara serviceinriktad då du måste skapa förtroende och leverera lösningar. • Vara självgående och initiativtagande, vilket innebär du måste ha en förmåga att planera, driva, strukturera och prioritera ditt arbetssätt för att uppnå resultat. • Ha ett lösningsfokuserat förhållningssätt, då du måste kunna anpassa dig till ändrade omständigheter och växla arbetstempo vid behov. • Ha lätt för att samarbeta, och har god förmåga att arbeta i ett team såväl som ensam. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper ÖVRIGT Fackliga företrädare Polisförbundet, Anna Palmblad, 072-451 17 55 (för Po Södra Skåne och RUNDE: Leif Östberg 010-561 69 84) Seko Polisen, Monica Veberg, 070-549 11 35 SACO-S, Carina Ivarsson, 073-348 37 10 Fackförbundet ST nås via polisens växel 11414 Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryterings-processer. Vi ber dig istället att bifoga ditt CV där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen. Utöver CV behöver du även besvara ett antal urvalsfrågor som en del av din ansökan. Dessa frågor utgår från aktuell kravprofil och att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Vänligen notera att eventuella krav ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

22 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Serviceman sökes till lokalpolisområde Eslöv

Är du redo för en större uppgift? Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 37 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli. Vi söker nu en serviceman till Polisområde Södra Skåne, lokalpolisområde Eslöv. Myndigheten befinner sig i en omfattande tillväxt som kommer att pågå de närmsta åren. Detta för att kunna möta framtidens utmaningar. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige. Servicemannen kommer att ingå i lokalpolisorådets stöd/servicegrupp bestående av kommunpoliser, planerare, fordonsredogörare, serviceman samt operativ samordnare. Den nyrekryterade servicemannen kommer stationeras i Eslövs polishus. Utöver stationen i Eslöv finns lokaler i Höör och Hörby. ARBETSUPPGIFTER I rollen som serviceman arbetar du självständigt med varierande arbetsuppgifter, både praktiskt och administrativt. Arbetet innebär varierande uppgifter och kan vara fysiskt ansträngande i form av till exempel tunga lyft. Du förväntas kunna ta egna initiativ och fatta beslut inom ramen för ditt ansvarsområde och agera med en öppen och hjälpsam inställning. Du planerar självständigt inom verksamheten i lokalpolisområdet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att: • Ge lokalservice och medverkande vid mindre flyttar, montering, och uppsättning av inventarier såsom möbler, anslagstavlor, lås och nycklar, byte av trasig belysning och andra vanligt förekommande vaktmästaruppgifter. • Ge kontorsservice såsom post- och godshantering, inköp, beställning och påfyllnad av material och varor, varumottagning och arbete med uniformspersedlar • Vid behov även vara behjälplig med att utföra andra arbetsuppgifter i lokalpolisområdet kopplat till stöd/service så som fordonsvård eller motsvarande. • Hantering av felanmälningar KVALIFIKATIONER Detta är en möjlighet för dig som har: • Avslutad fullständig 3-årig gymnasieutbildning. • Aktuell erfarenhet av arbete som vaktmästare, fastighetsskötare, serviceman eller annan arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant • God datorvana och lätt för att lära dig nya IT-system. • God förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. • God fysik då arbetet kan vara fysiskt krävande och tunga lyft förekommer. • B-körkort för manuellt växlad bil. Det är meriterande om du även har: • Avslutad fullständig 3-årig gymnasieutbildning med inriktning bygg, el eller liknande. • Minst 1 års erfarenhet av arbete som vaktmästare, fastighetsskötare, serviceman eller annan arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant • Kunskap och/eller erfarenhet i ekonomisystemet UBW eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer relevant • Kunskap och/eller erfarenhet om regelverket som styr processen om offentlig upphandling • Kunskap och/eller erfarenhet av post- och godshantering • Erfarenhet av arbete inom Polisen, annan myndighet eller offentliga förvaltningar • Utökad B-behörighet BE För att vara framgångsrik i rollen måste du: • Vara serviceinriktad då du måste skapa förtroende och leverera lösningar. • Vara självgående och initiativtagande, vilket innebär du måste ha en förmåga att planera, driva, strukturera och prioritera ditt arbetssätt för att uppnå resultat. • Ha ett lösningsfokuserat förhållningssätt, då du måste kunna anpassa dig till ändrade omständigheter och växla arbetstempo vid behov. • Ha lätt för att samarbeta, och har god förmåga att arbeta i ett team såväl som ensam. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. ÖVRIGT Fackliga företrädare Polisförbundet, Anna Palmblad, 072-451 17 55 (för Po Södra Skåne och RUNDE: Leif Östberg 010-561 69 84) Seko Polisen, Monica Veberg, 070-549 11 35 SACO-S, Carina Ivarsson, 073-348 37 10 Fackförbundet ST nås via polisens växel 11414 Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryterings-processer. Vi ber dig istället att bifoga ditt CV där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen. Utöver CV behöver du även besvara ett antal urvalsfrågor som en del av din ansökan. Dessa frågor utgår från aktuell kravprofil och att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Vänligen notera att eventuella krav ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

22 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Serviceman sökes till lokalpolisområde Ystad/Trelleborg

Är du redo för en större uppgift? Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 37 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli. Vi söker nu en serviceman till Polisområde Södra Skåne, lokalpolisområde Ystad/Trelleborg. Myndigheten befinner sig i en omfattande tillväxt som kommer att pågå de närmsta åren. Detta för att kunna möta framtidens utmaningar. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige. Servicemannen kommer att ingå i en av lokalpolisorådets stöd/service grupper bestående av kommunpoliser, planerare, fordonsredogörare, serviceman samt operativ samordnare. Den nyrekryterade servicemannen kommer stationeras i Ystads polishus, men tjänstgöra 50 % av arbetstiden i Trelleborg. ARBETSUPPGIFTER I rollen som serviceman arbetar du självständigt med varierande arbetsuppgifter, både praktiskt och administrativt. Arbetet innebär varierande uppgifter och kan vara fysiskt ansträngande i form av till exempel tunga lyft. Du förväntas kunna ta egna initiativ och fatta beslut inom ramen för ditt ansvarsområde och agera med en öppen och hjälpsam inställning. Du planerar självständigt inom verksamheten i lokalpolisområdet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att: • Ge lokalservice och medverkande vid mindre flyttar, montering, och uppsättning av inventarier såsom möbler, anslagstavlor, lås och nycklar, byte av trasig belysning och andra vanligt förekommande vaktmästaruppgifter. • Ge kontorsservice såsom post- och godshantering, inköp, beställning och påfyllnad av material och varor, varumottagning och arbete med uniformspersedlar. • Vid behov även vara behjälplig med att utföra andra arbetsuppgifter i lokalpolisområdet kopplat till stöd/service så som fordonsvård eller motsvarande. • Hantering av felanmälningar. KVALIFIKATIONER Detta är en möjlighet för dig som har: • Avslutad fullständig 3-årig gymnasieutbildning. • Aktuell erfarenhet av arbete som vaktmästare, fastighetsskötare, serviceman eller annan arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant. • God datorvana och lätt för att lära dig nya IT-system. • God förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. • God fysik då arbetet kan vara fysiskt krävande och tunga lyft förekommer. • B-körkort för manuellt växlad bil. Det är meriterande om du även har: • Avslutad fullständig 3-årig gymnasieutbildning med inriktning bygg, el eller liknande. • Kunskap och/eller erfarenhet i ekonomisystemet UBW eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer relevant. • Kunskap och/eller erfarenhet om regelverket som styr processen om offentlig upphandling. • Kunskap och/eller erfarenhet av post- och godshantering. • Erfarenhet av arbete inom Polisen eller erfarenhet av annan myndighet eller offentliga förvaltningar • Utökad B-behörighet BE För att vara framgångsrik i rollen måste du: • Vara serviceinriktad då du måste skapa förtroende och leverera lösningar. • Vara självgående och initiativtagande, vilket innebär du måste ha en förmåga att planera, driva, strukturera och prioritera ditt arbetssätt för att uppnå resultat. • Ha ett lösningsfokuserat förhållningssätt, då du måste kunna anpassa dig till ändrade omständigheter och växla arbetstempo vid behov. • Ha lätt för att samarbeta, och har god förmåga att arbeta i ett team såväl som ensam. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. ÖVRIGT Fackliga företrädare Polisförbundet, Anna Palmblad, 072-451 17 55 (för Po Södra Skåne och RUNDE: Leif Östberg 010-561 69 84) Seko Polisen, Monica Veberg, 070-549 11 35 SACO-S, Carina Ivarsson, 073-348 37 10 Fackförbundet ST nås via polisens växel 11414 Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryterings-processer. Vi ber dig istället att bifoga ditt CV där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen. Utöver CV behöver du även besvara ett antal urvalsfrågor som en del av din ansökan. Dessa frågor utgår från aktuell kravprofil och att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Vänligen notera att eventuella krav ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

22 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Förundersökningsledare till Utredningssektionen i Luleå

Är du redo för en större uppgift? Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 38 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Till vårt team i Norrbotten söker vi nu en förundersökningsledare till utredningsgrupp 1. Hos oss kommer du arbeta tillsammans med engagerade och trevliga kollegor i vårt arbete mot den kriminella ekonomin i samhället. Polisregion Nord är den största regionen sett till yta. Regionen består av de fyra nordligaste länen i Sverige och är organiserad i fyra polisområden: Jämtland, Norrbotten, Västerbotten och Västernorrland som tillsammans är indelade i 12 lokalpolisområden. Vidare finns det tre regionala enheter: operativa enheten, underrättelseenheten och utredningsenheten, ett regionkansli samt nationella avdelningar som finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten. Utredningssektionen i Polisområde Norrbotten är organiserad i utredningsgrupper med inriktning allvarlig och organiserad brottslighet, särskilt utsatta brottsoffer och kriminell ekonomi och grupper för spaning, jourhavande förundersökningsledare och brottssamordning samt stationsbefäl. ARBETSUPPGIFTER Som förundersökningsledare ansvarar du för att verksamheten och det utredande arbetet bedrivs på ett organiserat och effektivt sätt. Rollen innebär att prioritera, samordna, bedriva daglig ledning och styrning i utredningsarbetet, samt ge direktiv i ärenden i syfte att driva förundersökningen framåt. Du har som arbetsledare också ett arbetsmiljöansvar utifrån din arbetsledande funktion. Tillsammans med gruppcheferna coachar, motiverar och stödjer du medarbetarna och skapar förutsättningar för dem att nå framgång i gruppens utredningar. Du har en central roll i det interna samarbetet i den egna gruppen, samverkan inom utredningssektionen, men även utanför sektionen och externt med t.ex. åklagare. KVALIFIKATIONER Detta är en möjlighet för dig som har: • Svensk polisexamen, i enlighet med Polisförordningen (2014:1104) alternativt annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant • God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska • B-körkort Det är meriterande om du även har: • Förundersökningsledarutbildning • Erfarenhet från förundersökningsledning • Erfarenhet av brottsutredande verksamhet • Dokumenterad erfarenhet av arbetsledning • Erfarenhet av att arbeta i utredningar med koppling mot ekonomisk brottslighet Personliga egenskaper Funktionen som förundersökningsledare är komplex och ställer höga krav på din förmåga att arbeta såväl enskilt som i grupp. För att lyckas i rollen behöver du ha förmågan att ta initiativ och driva dina arbetsuppgifter framåt på ett strukturerat och effektivt vis samt en fallenhet att göra korrekta avvägningar och prioriteringar. I din roll kommer du ha ett nära samarbete med såväl våra egna utredare som externa aktörer varför du behöver ha en god samarbets-, och kommunikationsförmåga. Du kan anpassa din kommunikation efter mottagaren, dela med dig av din kunskap och lämna direktiv på ett tydligt sätt. Vidare har du lätt för att fatta rationella beslut även under tidspress och kan anpassa dig efter ändrade omständigheter. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. ÖVRIGT Arbetsort: Luleå Funktion: Förundersökningsledare Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryterings-processer. Vi ber dig istället att bifoga ditt CV där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen. Utöver CV behöver du även besvara ett antal urvalsfrågor som en del av din ansökan. Dessa frågor utgår från aktuell kravprofil och att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Vänligen notera att eventuella krav ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

22 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Förundersökningsledare till lokalpolisområde Göteborg City

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu två förundersökningsledare till lokalpolisområde Göteborg City som med driv och engagemang vill utveckla verksamheten framåt. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 37 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli. Polisområde Storgöteborg Polisområde Storgöteborg omfattar sju kommuner och är organiserat i fem lokalpolisområden; Göteborg city, Kungälv/Ale, Storgöteborg Hisingen, Storgöteborg nordost och Storgöteborg syd. Utredningsverksamheten på polisområdesnivå organiseras i två utredningsjourer och tre utredningssektioner. Lokalpolisområde Göteborg City Lokalpolisområde Göteborg City ingår i polisområde Storgöteborg. LPO Göteborg City består av cirka 300 medarbetare som jobbar med ingripande- och brottsförebyggande arbete, sex utredningsgrupper samt ett kansli. På kansliet finns fyra grupper som arbetar under stöd och service. Tjänsten som förundersökningsledare ligger organisatoriskt under stöd och service 1. ARBETSUPPGIFTER I rollen som förundersökningsledare vid lokalpolisområdet har du har ett huvudansvar för hanteringen av inkomna ärenden. Du planerar, genomför och följer upp arbetet vid berörd enhet och är inte rädd för att prova nytt med syfte att utveckla verksamheten. Du har ett nära samarbete med våra utredningsgrupper samt övriga förundersökningsledare. Tillsammans har ni möjlighet att forma uppdraget och fördela arbetet mellan er. Som förundersökningsledare ansvarar du i huvudsak för nedan punkter: • fördela ut inkomna ärenden samt ärende med frihetsberövade • fatta beslut i eller utanför förundersökning i enlighet med ditt förordnande arbetsledning inom utredningsprocessen och vid behov bedriva FU ledning i pågående ärenden • processansvar för förundersökning i sin helhet och att nå dess uppsatta mål • arbeta tillsammans med gruppcheferna så att föreskrivna tidsfrister inom utredningsverksamheten hålls och att antalet öppna ärenden inte är fler än att dessa kan överblickas • att myndighetens prioriteringar får genomslag i verksamheten, samt att begränsnings- och åtalsprövningsreglerna i rättegångsbalken tillämpas • initiera, utveckla och driva samarbetet med BF/IGV och utredningsverksamheten genom att bedriva offensiv förundersökning vara med och påverka lägesbilden för hela lokalpolisområdet Som förundersökningsledare coachar, motiverar och stödjer du medarbetarna i deras arbete. Vi arbetar utifrån polismyndighetens utredningsstrategi och arbetar ständigt med utveckling genom till exempel Fu-begränsning, prioriteringar, utbildningar, ärendemöten med mera. Du förväntas vilja vara en del av utvecklingen och bidra med nytänkande, mod och engagemang. KVALIFIKATIONER Detta är en möjlighet för dig som: • är polis enligt Förordning (2014:1105) om utbildning till polisman alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant • har genomfört förundersökningsledarutbildning, FU bas/grund eller likvärdig med godkänt resultat Det är meriterande om du utöver ovan även har: • genomfört nationell förundersökningsledarutbildning med godkänt resultat • erfarenhet av att arbeta som förundersökningsledare Personliga egenskaper Vi söker dig som har helhetssyn och förståelse för polisens uppdrag och mål, särskilt beträffande utredningsverksamheten. Du har förmåga att se mönster och sammanhang i komplex information, är lösningsinriktad, flexibel och har god förmåga att dels hantera flera frågor parallellt. Då arbetet ibland är både stressigt och händelsestyrt så är det viktigt att du är lugn och trygg i dig själv och kan agera med gott omdöme och fatta nödvändiga beslut med tillräckligt underlag. Vidare är du bra på att både inspirera, skapa delaktighet och motivation hos dina medarbetare. Du är skicklig på att förmedla kunskap och lämna direktiv såväl muntligt som skriftligt. Då rollen innebär många kontaktytor är det viktigt att du är bra på att samarbeta för att nå gemensamma mål. När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. ÖVRIGT Arbetsort: Göteborg City Arbetstid: Dagtid med flex Tillträde: Enligt överenskommelse Funktion: Förundersökningsledare Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryterings-processer. Vi ber dig istället att bifoga ditt CV där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen. Utöver CV behöver du även besvara ett antal urvalsfrågor som en del av din ansökan. Dessa frågor utgår från aktuell kravprofil och att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Vänligen notera att eventuella krav ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

21 maj 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024
Dataskyddsombud till Polismyndigheten, Stockholm

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu ytterligare ett dataskyddsombud med placering i Stockholm. Hos oss kommer du arbeta med integritetsfrågor i Sveriges största myndighet som just nu vässar den tekniska förmågan för att öka tryggheten och minska brottsligheten i landet Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 38 000 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli. Rättsavdelningen, med cirka 850 medarbetare, är en av myndighetens nationella avdelningar och har utöver de rättsliga delarna även ansvar för bland annat förvaltningsrättsliga ärenden, diarieföring och arkiv. Totalt arbetar cirka 170 jurister på rättsavdelningen, spridda över hela landet. Polismyndighetens dataskyddsombud är organiserade i en särskild dataskyddsombudsfunktion som är placerad på rättsavdelningen vid sektionen för rättslig styrning och stöd. Sektionen för rättslig styrning och stöd samordnar den rättsliga styrningen och stödet i hela Polismyndigheten och ger rättsligt stöd till Nationella operativa avdelningen, övriga nationella avdelningar samt myndighetens ledning. Sektionen har också ett övergripande ansvar för myndighetens dataskyddsfrågor och domstolsprocesser samt kontakter med tillsynsmyndigheter och Justitiedepartementet i lagstiftningsfrågor. Vid sektionen arbetar ungefär 75 jurister, varav ett antal är specialiserade dataskyddsjurister. Som dataskyddsombud är ditt uppdrag ytterst att upprätthålla Polismyndighetens höga förtroende i samhället genom att värna den enskildes integritet. Arbetsbeskrivning Polismyndighetens dataskyddsombud granskar självständigt att myndigheten behandlar personuppgifter enligt gällande lagstiftning och rapporterar direkt till rikspolischefen. Dataskyddsombuden kan också ge myndighetens ledning och anställda råd i frågor som rör personuppgiftsbehandling och är en kontaktpunkt för enskilda och berörda tillsynsmyndigheter. Polismyndigheten har i dagsläget fyra dataskyddsombud men satsar nu på att öka funktionens kapacitet och genomslag i takt med ökade ambitioner inom bland annat kamera, biometri, DNA, AI, e-tjänster och internationell samverkan. Polismyndigheten genomför varje år flera konsekvensbedömningar enligt dataskyddslagstiftningen och har med hänsyn till den integritetskänsliga verksamheten regelbundna förhandssamråd med Integritetsskyddsmyndigheten, som också utövar en aktiv extern tillsyn tillsammans med Säkerhets- och integritetsskyddsnämnden. Som dataskyddsombud på Polismyndigheten har du en betydande frihet att själv prioritera och lägga upp ditt eget arbete, men också ett stort ansvar att verka för skyddet av enskildas personliga integritet i en brottsbekämpande verksamhet med högt tempo. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att: Granska Polismyndighetens behandling av personuppgifter och rapportera dina bedömningar och rekommendationer till rikspolischefen. Ge myndigheten och dess anställda råd i samband med verksamhetsutveckling och framtagandet av nya tekniska förmågor. Arbeta tillsammans med myndighetens övriga dataskyddsombud och samverka med myndighetens dataskyddsjurister utifrån era respektive roller. Delta vid internationell samverkan med andra dataskyddsombud och dataskyddsspecialister vid Europol, Interpol och andra brottsbekämpande myndigheter inom EU. Samarbeta med tillsynsmyndigheterna och vara en kontaktpunkt för enskilda i frågor som rör personuppgiftsbehandling. Kvalifikationer Detta är en möjlighet för dig som har: Juris kandidatexamen eller juristexamen Minst fem års erfarenhet av självständigt juridiskt arbete i närtid som arbetsgivaren bedömer relevant Specialistkompetens inom dataskyddsområdet En mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Tjänsten kräver svenskt medborgarskap Vi ser det som meriterande om du har: Genomfört notarie- eller assessorstjänstgöring. Arbetat som dataskyddsombud eller har annan erfarenhet av tillsynsverksamhet. Erfarenhet av juridiskt arbete på en brottsbekämpande myndighet som arbetsgivaren bedömer relevant. Som dataskyddsombud vid Polismyndigheten är det viktigt att du kan arbeta i ett högt tempo och är prestigelös samt lösningsinriktad. Arbetsuppgifterna ställer krav på att du har en mycket god analytisk förmåga och att du är noggrann och strukturerad. Du behöver också kunna driva ditt arbete framåt och ta egna initiativ för att lösa arbetsuppgifterna. Du trivs med att arbeta både självständigt och tillsammans med andra för att nå gemensamma mål. Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet. Fackliga företrädare Polisförbundet, Sofia Ask, tfn: 010-563 87 10 SACO, nås via Polisens växel 114 14 SEKO Polisen, Karna Tillheden, tfn: 010-561 66 27 ST, nås via Polisens växel 114 14 Övrig information Anställningsform: Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning Arbetsort: Stockholm Arbetstid: Förtroendearbetstid Tillträde: Enligt överenskommelse Funktion: Dataskyddsombud Fullständig annons samt information om hur du ansöker finner du på polisens hemsida. Välkommen med din ansökan i form av CV och enkät senast den 4/6 2024. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Läs mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se Varmt välkommen med din ansökan!

21 maj 2024
Sista ansökan:
20 juni 2024
Polismyndigheten i Jokkmokk söker en serviceman, vikariat 50%

Är du redo för en större uppgift? Till vårt team i Jokkmokk söker vi nu en serviceinriktad och flexibel person till tjänsten som serviceman. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige. Polisregion Nord omfattar de fyra nordligaste länen i Sverige, har drygt 2000 anställda och består av fyra polisområden: Jämtland, Norrbotten, Västerbotten och Västernorrland som tillsammans är indelade i 12 lokalpolisområden. Polisområde Norrbotten består av fyra lokalpolisområden, Luleå/Boden, Norra Lappland, Piteå Älvdal och Östra Norrbotten. I lokalpolisområdena arbetar man med lokala mål mot den lokala problembilden. Verksamheten är omfattande, innefattar en stor bredd på arbetsuppgifter och bedrivs nära medborgarna. Tjänsten avser en tidsbegränsad anställning på 50% mellan augusti 2024 tom. januari 2025. ARBETSUPPGIFTER I rollen som serviceman arbetar du självständigt och ställs inför olika arbetsuppgifter, både praktiska och administrativa. Du förväntas kunna samarbeta men också ta egna initiativ och fatta beslut inom ramen för ditt ansvarsområde och agera med en öppen och hjälpsam inställning. Arbetet kan variera både i tempo och innehåll och innefattar ibland tunga lyft och fysisk ansträngning. Du som söker ska vara beredd att vara behjälplig med många olika arbetsuppgifter i hela polisområdet. Huvudsakliga arbetsuppgifter är: • Säkerställa fordonsparkens säkerhetsnivå avseende skick och funktion vilket innebär fordonstvätt, däckbyten och mindre lagningar. Transportera fordon till och från verkstad och besiktning. • Arbete med kontorsservice så som post-och godshantering, inköp av varor och tjänster, beställning och påfyllnad av material. • Lokalservice och medverkande vid mindre flyttar, montering, uppsättning av inventarier så som möbler, anslagstavlor och lås, mindre reparationer och övriga stöd-och serviceuppgifter. KVALIFIKATIONER Kvalifikationer Detta är en möjlighet för dig som har: • Gymnasieexamen eller annan utbildning motsvarande gymnasieexamen • Körkort B • God förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift • God datavana och förmåga att sätta dig in i nya system • God fysik då arbetet kan vara fysiskt krävande och tunga lyft förekommer Det är meriterande om du även har: • Körkort BE eller utökad B-behörighet, B96 och förarbevis snöskoter • Tidigare erfarenhet av arbete inom statlig eller annan offentlig verksamhet som arbetsgivaren bedömer relevant • Tidigare erfarenhet av arbete som vaktmästare, fastighetsskötare, serviceman eller annan arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant • Tidigare erfarenhet av enklare underhåll avseende fordon och fastigheter som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten Personliga egenskaper Som person söker vi dig som är serviceinriktad och som trivs i en varierande roll där du får hjälpa människor inom hela verksamheten. Vi ser att du har en god kommunikativ förmåga och kan samarbeta väl med andra, likväl som prioritera och driva ditt eget arbete självständigt. Vi ser vidare att du drivs av att agera problemlösande, samt att du gillar att lära dig nya saker och vara behjälplig där det behövs i verksamheten. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. ÖVRIGT Arbetsort: Jokkmokk Arbetstid: Deltid, 50% mellan augusti 2024 tom. januari 2025 Tillträde: Augusti 2024, enligt överenskommelse Funktion: Serviceman Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryterings-processer. Vi ber dig istället att bifoga ditt CV där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen. Utöver CV behöver du även besvara ett antal urvalsfrågor som en del av din ansökan. Dessa frågor utgår från aktuell kravprofil och att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Vänligen notera att eventuella krav ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

20 maj 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024