Polismyndigheten jobb

Lediga jobb hos Polismyndigheten

Gruppchef till Områdespolisverksamheten, LPO Medelpad, Sundsvall

Är du redo för en större uppgift? Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Lokalpolisområde Medelpad ingår i polisområde Västernorrland. Inom lokalpolisområdet finns nio BF/IGV-, fyra utrednings- samt fyra stöd/service grupper. Sundsvall är huvudort i polisområde Västernorrland. Lokalpolisområdet Medelpad omfattar kommunerna Sundsvall, Timrå och Ånge. Sundsvall har den i polisområdet största polisstationen medan Timrå har ett poliskontor. I Ånge finns en polisstation med arrest och passverksamhet. ARBETSUPPGIFTER Uppdraget som gruppchef för BF-IGV 6 Områdespoliser Nu söker vi en gruppchef som vill driva områdespolisarbetet till att minska brottsligheten och skapa ett tryggare lokalsamhälle genom en kvalitativ lokal närvaro. IGV-BF 6 är en NIGS-grupp som är en del av lokalpolisområdets brottsförebyggande verksamhet vars huvuduppdrag är att arbeta utifrån den lokala lägesbilden/problembilden, med fokus på kriminella nätverk, rekrytering av unga, vapen, narkotika och kriminell ekonomi. NIGS är en del av det nationella spaningskonceptet. Arbetet bedrivs i nära samverkan med övriga områdespolisgrupper, operativa koordinatorer, andra sektioner och underrättelsetjänsten. Detta sker i huvudsak civilt. Uppdraget planeras och genomföras genom ledning i ordinarie verksamhet (LIO) med utgångspunkt från brottstriangeln. Som chef för BF-IGV 6 rapporterar du till lokalpolisområdeschefen samt ingår i lokalpolisområdets ledningsgrupp och i det lokala driftcentret där ni tillsammans ansvarar för att uppdrag genomförs samt att driva myndighetens förändrings- och utvecklingsarbete. Du har särskilt ansvar för gruppens verksamhet inom området operativt brottsförebyggande arbete och dess resultat. Som gruppchef företräder du hela Polismyndigheten både internt och externt samt arbetar för att stärka förtroendet för polisverksamheten. Att vara chef och ledare inom Polismyndigheten innebär att skapa trygghet och bygga förtroende genom att utöva ett uppriktigt, modigt och lyhört ledarskap med tillit till andras kompetens och förmåga. Som chef driver du utveckling genom att inspirera och uppmuntra till reflektion och återkoppling på ett sätt som utgår från att vi följer lagen och behandlar människor lika. Du skapar förutsättningar och verkar för goda relationer som bidrar till att vi agerar tillsammans utifrån vad som är bäst för medborgarna och uppdraget som helhet. KVALIFIKATIONER Detta är en möjlighet för dig som har: • minst 6 månaders sammanhängande erfarenhet av att ha arbetat som arbetsledare, projektledare eller liknande den senaste femårsperioden • erfarenhet av att delta i förändrings- och utvecklingsarbeten • erfarenhet av aktuellt verksamhetsområde • svensk Polisexamen, Polis enligt Förordning (2014:1105) om utbildning till polisman Vi ser det som meriterande om du utöver detta även har: • erfarenhet av att leda andra mot uppsatta mål och resultat • ingått i ledningsforum • erfarenhet av polisorganisationens verksamhet • chefs- och ledarskapsutbildning för direkt, indirekt och/eller strategisk nivå • erfarenhet av att delta i/driva samverkan med samhällsaktörer utanför polisorganisationen/den egna organisationen • erfarenhet av spaningsverksamhet När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmågor. Som grund för den bedömningen ligger Polismyndighetens ledarkriterier. Ledarkriterierna anger en beskrivning av ett önskvärt ledarskap inom Polismyndigheten och omfattar följande förmågor: • Analys och helhetssyn • Mål och resultat • Utveckling och förändring • Social säkerhet • Muntlig och skriftlig kommunikation • Skapa delaktighet och motivation Läs mer om ledarkriterierna https://polisen.se/ledarkriterier/ Om inte länken är klickbar kopiera och klistra in länktexten i din webbläsare. Som en del i urvalsprocessen kommer även tester att användas. ÖVRIGT Tillsvidareanställning som polisinspektör i funktion som chef grupp Placeringsort: Sundsvall Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryteringsprocesser. Vi ber dig istället att bifoga ditt CV där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen. Utöver CV behöver du även besvara ett antal urvalsfrågor som en del av din ansökan. Dessa frågor utgår från aktuell kravprofil och att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Vänligen notera att eventuella krav ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult: [email protected]. En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Polisen arbetar aktivt med jämställdhet och strävar efter att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenhet och bakgrund tas tillvara. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Igår
Sista ansökan:
7 augusti 2025
Incident Manager, IT-avdelningen Stockholm
Polismyndigheten
IT-säkerhetsspecialister

IT-avdelningen är en gemensam avdelning inom Polismyndigheten. IT-avdelningens främsta uppgift är att tillhandahålla IT-tjänster till hela Polismyndigheten. I uppdraget ingår också att samverka i tekniska frågor med andra rättsvårdande myndigheter inom landet, främst genom det så kallade RIF-samarbetet (rättsväsendets informationsförsörjning) samt att aktivt bidra till det rättsvårdande arbetet inom EU. Avdelningen ansvarar för att utveckla, förvalta och sköta drift av samtliga Polisers IT-system och därtill hörande IT-infrastruktur. Avdelningen ansvarar även för att införskaffa IT-system och IT-applikationer och införa dem i Polismyndighetens verksamhet. I uppdraget ingår också ett funktionsansvar för den del av säkerhets- och verksamhetsskyddet som omfattar IT- och informationssäkerhet samt signalskydd. Vårt kontor är beläget i centrala Stockholm med närhet till övrig IT-verksamhet och många intressenter. Du har möjlighet att arbeta flexibla arbetstider. Arbetet sker enbart från aktuell arbetsplats, det finns inga möjligheter för distansarbete. Arbetsbeskrivning Gruppen Incident- och problemhantering är placerad inom sektionen Produktsupport på IT-avdelningen, och ansvarar för att avhjälpa incidenter i polisens IT-miljö. Rollen agerar i en händelsestyrd miljö med många kontaktytor och beroenden. Du identifierar och utreder incidenter samt säkerställer att intressenter löpande hålls informerade via våra etablerade kanaler. Du tar fram statistik och följer upp incidenthanteringen samt vidareutvecklar arbetssätt och processer baserat på erfarenheter och omvärldsbevakning. Du jobbar nära problemhanteringsprocessen och säkerställer att information delas för effektiv samverkan mellan incident- och problemhanteringsprocessen. Kvalifikationer Detta är en möjlighet för dig som har: Relevant utbildning inom exempelvis data/systemvetenskap eller motsvarande förvärvad erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant Minst 1 års relevant erfarenhet som Incident Manager Goda baskunskaper inom IT God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska Svenskt medborgarskap Det är meriterande om du även har: Genomgått ITIL 4 Foundation Erfarenhet inom Servicedesk eller IT-support Erfarenhet av att arbeta som Problem Manager eller inom problemhantering Erfarenhet inom uppdrags-och/eller projektledning Erfarenhet av att leda och koordinera arbetsgrupper Arbetat inom en större statlig myndighet eller kommunal verksamhet, alternativt annan stor komplex organisation som arbetsgivaren bedömer relevant. Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på engelska Personliga egenskaper Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är ansvarstagande och har initiativförmåga då du i arbetet naturligt ställs inför många vitt skilda situationer. Du behöver vara analytisk och ha en god administrativ förmåga för att kunna strukturera och koordinera arbetet. Vidare krävs att du har god samarbets- och kommunikationsförmåga då du samverkar och kommunicerar med personer med olika kompetenser. Du förutsätts vara serviceorienterad och ha en utåtriktad läggning eftersom arbetet innebär många kontakter. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Övrigt Anställningsbenämning: Handläggare Arbetsort: Stockholm Arbetstid: Flexibel arbetstid Tillträde: Enligt överenskommelse Funktion: Incident Manager Fackliga företrädare Polisförbundet, Sofia Ask, tfn: 010-563 87 10 SACO, nås via mejl [email protected] SEKO Polisen, Karna Tillheden, tfn: 010-561 66 27 ST, Jessica Stålenkrans 010-563 32 66 Ansökan Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna nedan. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Besvara följande urvalsfrågor som en del av din ansökan: Har du relevant utbildning inom exempelvis data/systemvetenskap eller motsvarande förvärvad erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant? Om ja, ange utbildning eller beskriv motsvarande arbetslivserfarenhet. Har du minst 1 års relevant erfarenhet som Incident Manager? Om ja, beskriv kortfattat. Har du goda baskunskaper inom IT? Om ja, beskriv kortfattat. Har du god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska? Har du svenskt medborgarskap? Har du genomgått ITIL 4 Foundation? Har du erfarenhet inom Servicedesk eller IT-support? Om ja, beskriv kortfattat. Har du erfarenhet av att arbeta som Problem Manager eller inom problemhantering? Om ja, beskriv kortfattat. Har du erfarenhet inom uppdrags-och/eller projektledning? Om ja, beskriv kortfattat. Har du erfarenhet av att leda och koordinera arbetsgrupper? Om ja, beskriv kortfattat. Har du arbetat inom en större statlig myndighet eller kommunal verksamhet, alternativt annan stor komplex organisation som arbetsgivaren bedömer relevant? Om ja, ange vilken verksamhet/organisation. Har du förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på engelska? Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället. De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar. Välkommen med din ansökan i form av CV och svar på urvalsfrågorna via e-post till [email protected] senast den 9 juli 2025. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A394.124/2025 i mailets ärendemening. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan.

5 dagar sedan
Sista ansökan:
9 juli 2025
Samordnare som vill göra skillnad på riktigt
Polismyndigheten
Inköpare och upphandlare

Är du redo för en större uppgift? Till vår sektion, It-inköp, söker vi nu en samordnare som är engagerad, prestigelös och serviceminded. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige. IT-inköp ansvarar för Polismyndighetens inköpsverksamhet inom IT-området samt juridisk expertkompetens inom relevanta rättsområden. IT-inköp har en drivande och proaktiv roll när det gäller att förse polisorganisationen med IT-lösningar. I dagsläget består IT-avdelningen av drygt 1 300 medarbetare som tillsammans sköter drift, säkerhet, utveckling, underhåll och inköp av IT-stödet till myndighetens alla olika verksamhetsområden. Vi samverkar även i tekniska frågor och upphandlingar med andra rättsvårdande myndigheter inom landet samt bidrar aktivt till det rättsvårdande arbetet inom EU. Inom Polismyndigheten köper vi årligen produkter och tjänster inom IT-området för mer än 3 miljarder kronor vilket uppgår till närmare 35% av myndighetens totala inköpsvolym. Sektionen IT-inköp består av ca 27 personer fördelade på tre grupper med uppdrag att aktivt verka för en effektiv nationell inköpsprocess inom IT-området och för att vidare utveckla metoder, kompetens och arbetssätt avseende strategiskt inköp. Information om våra förmåner finner du här https://polisen.se/jobb-och-utbildning/polisen-som-arbetsplats/det-har-erbjuder-vi/ Arbetsbeskrivning Vi söker nu dig som är strategisk och kan samordna andra samtidigt som du är noggrann och strukturerad och kan såväl genomföra som följa upp avtalsrelaterade uppgifter. I arbetet kommer du att arbeta tvärfunktionellt i nära samarbete med både medarbetare inom den egna sektionen men framför allt med medarbetare inom den tekniska verksamheten. I rollen kommer du både arbeta individuellt under eget ansvar och arbeta i grupp. Rollen innebär att du är en viktig länk mellan teknikteam, externa aktörer och It-inköp. I rollen samordnar du behov och resurser för de aktuella uppdragen samt utför uppdrag och genomför förhandlingar. Rollen innebär att du ansvarar för att planera, uppdragsleda och dokumentera av dig identifierade behov, utvecklingsmöjligheter och möjligheter som finns. Du kommer också löpande följa upp såväl process som behov och omsätta i en process till funktionella aktiviteter och mål. I rollen ansvarar du för att se till att förutsättningar finns att kunna genomföra leveranser enligt uppsatta mål för myndigheten. Primärt kommer rollen att verka inom kameraområdet och säkerställa att myndighetens uppsatta mål avseende kameror på stan uppfylls i tid och med god kvalitet. Rollen kommer utöver det även ha andra, mer avgränsade, uppdrag som uppstår löpande i den dagliga verksamheten. Som samordnare hos oss innebär det bland annat att du: Uppdragleder avtalsprocessen vid myndighetens behov av att placera kameror på stan, så kallad allmän kamerabevakning. Planerar och samordnar avtalstecknande så att det tidsmässigt sker i enlighet med verksamhetens behov Förhandlar om avtalsvillkor med fastighetsägare inför avtalstecknande av avtal som medger rätt för myndigheten att placera kameror på annans fastighet Ansvarar för och säkerställer en god process från att ett behov uppstår och aviseras till dess att avtal tecknats och sedan övergår i förvaltning. Kvalitetssäkrar en god leverans avseende It-inköps ansvar att säkerställa korrekta avtal för myndighetens nyttjande av annans fastighet Agerar rådgivande till såväl fastighetsägare, tekniska kamerateam, produktägare och strategiska inköpare och jurister Upprättar avtal om nyttjanderätt tillsammans med strategisk inköpare och jurist Kvalifikationer Detta är en möjlighet för dig som har: utbildning inom ekonomi, logistik, inköp, uppdragledning eller annan motsvarande utbildning/erfarenhet som Polismyndigheten bedömer relevant för arbetsuppgifterna god förmåga att organisera och hantera flera uppgifter av olika grad av komplexitet samtidigt erfarenhet av roller med samordning av flera olika funktioner/roller god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och engelska svenskt medborgarskap Det är meriterande om du även har: erfarenhet av offentlig sektor, LOU och LUFS praktisk erfarenhet av projekt/uppdragsledning längre, dokumenterad, erfarenhet av att arbeta i ett agilt arbetssätt kunskap om – samt erfarenhet av avtalsuppföljning och leverantörsutveckling flerårig vana av att läsa, förstå och upprätta avtal vana att driva verksamhetsutveckling och förändringsarbete Personliga egenskaper Arbetsuppgifterna ställer krav på personliga egenskaper som innebär att du behöver vara metodisk, kreativ, processorienterad, initiativrik och drivande i uppdragen samt känna dig trygg i situationer som kräver hög integritet. Du förväntas även ha en förmåga att arbeta såväl självständigt som tillsammans med kollegor samtidigt som du är öppen och prestigelös och kan stödja kollegor inom närliggande arbetsområden. Vi tror vidare att du är strukturerad, noggrann och har sinne för ordning och reda samt förmåga att prioritera då arbetsbelastning och tempo stundvis är högt. Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid personliga egenskaper. Kontaktpersoner Har du frågor om uppdraget eller rekryteringsprocessen är du välkommen att ta kontakt via, tfn 010-564 18 15 Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult: Kimberly Uvelid, [email protected] Fackliga företrädare Polisförbundet, Sofia Ask, tfn: 010-563 87 10 SACO, nås via mejl [email protected] SEKO Polisen, Karna Tillheden, tfn: 010-561 66 27 ST, Jessica Stålenkrans 010-563 32 66 Övrig information Ansök genom att bifoga ditt CV där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. För fullständig information om tjänsten och hur du ansöker vänligen se: https://polisen.se/jobb-och-utbildning/lediga-jobb/2025/juni/samordnare-som-vill-gora-skillnad-pa-riktigt/ Varmt välkommen med din ansökan!

5 dagar sedan
Sista ansökan:
9 juli 2025
Fordonstekniker till Fordonsenheten
Polismyndigheten
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Arbetsplatsbeskrivning Är du redo för en större uppgift? Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Fordonsenheten tillhör ekonomiavdelningen på polisen vars uppdrag är att säkerställa en rad olika förutsättningar för att polisen ska kunna nå sina mål. Fordonsservice ansvar är eftermarknaden för polisens fordon och driften av polisens egna verkstäder. Fordonsenheten har det samlade ansvaret bland annat för sektionen Fordonsservice, inköp av polisens fordon genom nationell fordonsförsörjning och det interna trafiksäkerhetsarbetet. I uppdraget ingår att samordna, utveckla och effektivisera verksamheten inom respektive ansvarsområde. Arbetsuppgifter I rollen som fordonstekniker arbetar du med avancerad felsökning och reparationer i första hand. Det avser grundfordonet och det polisiära systemet som till exempel blåljus, styrenheter och bilelektronik. Vi utför även service på polismyndighetens fordon i mån av tid. Arbete på annan ort kan förekomma. Kvalifikationer Detta är en möjlighet för dig som har: Relevant gymnasial-, och/eller eftergymnasial utbildning, alternativt motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig för tjänsten Erfarenhet i närtid av att arbeta med diagnosinstrument och/eller bilelektronik Minst 2 års erfarenhet i närtid från auktoriserad verkstad Mycket god muntlig och skriftlig kommunikation på svenska Svenskt utfärdat körkort B för manuellt fordon Svenskt medborgarskap Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även: Utbildning i bilelektronik God erfarenhet av att arbeta med Office-paketet Erfarenhet av arbete med påbyggnadsutrustning Erfarenhet av arbete med däckmaskiner Arbete på märkesverkstad, framförallt Volvo eller Volkswagen Personliga egenskaper I rollen som fordonstekniker förutsätts det att du är noggrann, ansvarstagande och självständig. Du bör även kunna vara flexibel, med en god servicekänsla samt har en god samarbetsförmåga. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Fackliga företrädare Polisförbundet, Sofia Ask, 010-563 87 10 SEKO Polisen, Karna Tillheden, 0732-490 422 ST, Johan Källström, 0702-79 11 46 SACO, nås via växeln 114 14 Övrig information: Anställningsform: Tillsvidareanställning med eventuellt provanställning på 6 månader Arbetsort: Malmö Arbetstid: Flexibel arbetstid Tillträde: Enligt överenskommelse Funktion: Fordonstekniker Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna i ditt ansökningsmejl. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Det är därför viktigt att du svarar tydligt och utförligt på frågorna och inte hänvisar till ditt CV. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Besvara följande urvalsfrågor som en del av din ansökan. 1. Vilket alternativ stämmer bäst in på dig? a. Relevant gymnasial- och/eller eftergymnasial utbildning. Vilken utbildning? b. Relevant arbetslivserfarenhet. Beskriv din erfarenhet. c. Inget av ovanstående 2. Har du erfarenhet i närtid av att arbeta med diagnosinstrument och/eller bilelektronik? Om ja, beskriv kort 3. Har du minst två års arbetslivserfarenhet i närtid från auktoriserad verkstad? Om ja, beskriv din erfarenhet 4. Har du svenskt utfärdat B-körkort för manuellt fordon? 5. Har du svenskt medborgarskap? 6. Har du genomfört utbildning i bilelektronik eller motsvarande? 7. Beskriv din erfarenhet av att arbeta med Office-paketet och din datorvana överlag. 8. Beskriv din erfarenhet av arbete med påbyggnadsutrustning. 9. Har du erfarenhet av arbete med däckmaskiner? På vilket sätt? 10. Har du arbetat på en märkesverkstad? Om ja, vilken/vilka? Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället. De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar. Välkommen med din ansökan i form av CV och svar på urvalsfrågor via e-post till [email protected] senast den 7/7 2025. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A398.746/2025 i mailets ärendemening. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan. En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Läs mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering Din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Polismyndigheten Polismyndigheten erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på https://polisen.se/erbjudande Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss samtal och mejl från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
7 juli 2025
Handläggare Förvaltningsärenden
Polismyndigheten
Planerare och utredare m.fl.

Är du redo för en större uppgift? Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Polisområde Västerbotten är ett av polisområdena i region Nord och har verksamhet i hela Västerbottens län. Det geografiska området spänner över 15 kommuner. Polisområde Västerbotten är indelat i tre lokalpolisområden: Umeå, Södra Lappland och Skellefteå. På polisområdesnivå finns en utredningssektion och ett polisområdeskansli. Lokalpolisområde Umeå ingår i polisområde Västerbotten. Inom lokalpolisområdet finns det ingripande- och brottsförebyggande verksamhet, utredningsgrupper samt stöd och service. ARBETSUPPGIFTER Som handläggare inom den förvaltningsrättsliga verksamheten kommer du handlägga ärenden gällande ordningslagen och förordnanden. Andra förvaltningsrättsliga ärenden kan även bli aktuellt. Vidare innebär arbetet att söka i lagtext, lära dig ny lagstiftning och nya arbetsmetoder. Rollen innebär arbete med allmänna sammankomster som exempelvis, utfärdande av tillstånd att anordna idrottstävlingar, konserter, demonstrationer och använda offentlig plats eller genomförande av sprängning samt utfärdande och återkallande av ordningsvaktsförordnanden. Arbetsuppgifter utförs i nära samarbete med den polisoperativa verksamheten. Vid behov kommer du stötta övrig verksamhet med för arbetsplatsen aktuella arbetsuppgifter. Arbetsuppgifterna består till stor del av att pröva inkomna ansökningar och att skriva beslut som du antigen ska föredra för beslutfattare eller själv besluta. Handläggningen sker främst i polisens digitala ärendehanteringssystem. Distansarbete är inte möjligt för denna tjänst. Tjänsteresor och övernattningar inom polisområdets orter kan förekomma. KVALIFIKATIONER Detta är en möjlighet för dig som har: • Fullständig gymnasieexamen eller yrkesutbildning på gymnasienivå som arbetsgivaren bedömer som relevant • Minst 1 års aktuell erfarenhet av handläggning inom administrativ verksamhet som arbetsgivaren bedömer som relevant • Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift • Goda kunskaper i Office-paketet • B-körkort (manuell bil) Vi ser det även som meriterande om du har: • Aktuell erfarenhet av handläggning inom statlig myndighet eller annan offentlig verksamhet som arbetsgivaren bedömer som relevant företrädesvis inom förvaltningsrättsliga frågor • Aktuell erfarenhet av extern samverkan t.ex. samverkan mellan myndigheter och olika samhällsaktörer företrädesvis inom förvaltningsfrågor/tillståndsfrågor som arbetsgivaren bedömer som relevant • Aktuell erfarenhet av intern samverkan från tidigare eller nuvarande arbetsplats som arbetsgivaren bedömer som relevant. • Aktuell erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter företrädesvis registrering och diarieföring eller annat som arbetsgivaren bedömer som relevant. Personliga egenskaper För att lyckas i rollen som handläggare ska du trivas med att arbeta självgående och med ett tidvis högt tempo. I handläggningen av olika ärenden behöver du vara strukturerad och noggrann kopplat till befintliga rutiner och administrativa krav. Du är intresserad av att lära dig ny lagstiftning och nya arbetsmetoder. Arbetet förutsätter en god förmåga att kunna prioritera mellan arbetsuppgifter och vid behov kunna vara flexibel och växla mellan olika uppgifter samt snabbt ställa om utifrån verksamhetens behov. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra med att lösa arbetsuppgifter samt en god samarbetsförmåga. ÖVRIGT Har du frågor om tjänsten önskar vi att du i första hand mailar Lisa. Med anledning av semestertider kan svar komma att dröja. Urvalsarbetet påbörjas under vecka 33. Arbetsort: Umeå Arbetstid: Dagtid veckoplanering 5:2 Tillträde: Enligt överenskommelse Funktion: Handläggare förvaltningsärenden Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Arrestantvakt timmar Gällivare
Polismyndigheten
Kriminalvårdare

Är du redo för en större uppgift? Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Polisregion Nord är den största regionen sett till yta. Regionen består av de fyra nordligaste länen i Sverige och är organiserad i fyra polisområden: Jämt-land, Norrbotten, Västerbotten och Västernorrland som tillsammans är indelade i 12 lokalpolisområden. Vidare finns det tre regionala enheter: operativa enheten, underrättelseenheten och utredningsenheten, ett regionkansli samt nationella avdelningar som finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten. Polisområde Norrbotten är Sveriges största och nordligaste region och är ett av polisområdena i region Nord. Det geografiska området spänner över 14 kommuner – från Arvidsjaurs kommun i söder till Kiruna kommun i norr. Vi söker nu dig som är intresserad av att arbeta på timmar i polisområde Norrbotten. Det finns möjligt för arbete både i Gällivare, Jokkmokk och Kiruna. Som timanställd hos oss får du en så kallad intermittent anställning. Detta innebär att du blir anställd vid varje enskilt arbetspass och får ekonomisk ersättning per timme. Antalet timmar man arbetar är varierande per person och över tid. Du får intern utbildning som kan komma att förläggas på annan ort. ARBETSUPPGIFTER Arbetet som arrestantvakt innebär att du hanterar och bemöter människor som är frihetsberövade. Många frihetsberövas i syfte att utreda brott, men det kan även handla om kortare omhändertaganden på grund av t ex berusning. Som arrestantvakt är det ditt jobb att ta emot dessa personer samt ha den närmsta kontakten under deras tid som frihetsberövade i arrestlokalen. Som arrestantvakt innebär dina arbetsuppgifter i huvudsak mottagning och bevakning av arrestavdelningens intagna personer. Du kan även få utföra s.k. DNA-topsning, daktning (fingeravtryck), urinprovtagning, avvisitering, registerslagning, dokumentering, fotografering samt anmälningsupptagning. Du kommer även utföra transporter till häktningsförhandlingar. Arbetstempot varierar och är beroende av hur många som är intagna i arresten. Det kan vara fysiskt krävande och förutsätter att du är vid god hälsa. Det ställer också stora krav på professionellt bemötande och ett förhållningssätt som präglas av respekt för allas lika värde. Arrestbevakning arbetsleds av stationsbefäl. Ytterliga arbetsuppgifter kan tillkomma då inflödet av ärenden kan variera i hög grad. Det kan bland annat innebär att vara en del av Polismyndighetens interna uppdrag. Arbetsuppgifterna inom den interna servicen på myndigheten kan innefatta lokalservice och medverkande vid mindre flyttar och post-och godshantering. Även arbete i vårt garage med enklare rekond och service av bilar kan förekomma. Arbetet innebär skiftgång och resor kommer att förekomma i arbetet. KVALIFIKATIONER Detta är en möjlighet för dig som har: • Arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten eller är polisstuderande • B-körkort manuell växellåda • Goda kunskaper i svenska • God datavana och lätt för att lära dig nya IT-system • Goda kunskaper i engelska i tal Det är meriterande om du även har: • Erfarenhet av servicearbete med många externa direktkontakter i form av personliga möten, som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten • Har vana av att arbeta med människor i utsatta miljöer • Har erfarenhet av arbetet inom polisen, annan myndighet eller offent-lig förvaltning • God hälsa, både fysiskt och psykiskt, då arbetet kräver att du vid vissa tillfällen måste agera fysiskt Personliga egenskaper Som medarbetare är du polisens ansikte utåt och förväntas arbeta utifrån en-gagemang, tillgänglighet och effektivitet. Du har ett intresse av att arbeta med människor och har en förmåga att sätta dig in i andra människors perspektiv. Vid stressfulla situationer kan du agera lugnt, kontrollerat och professionellt. Du tillämpar ett högt säkerhets-tänk, vilket innebär att du är pålitlig i situationer där fysiskt våld kan uppstå. Arbetet kräver även att du arbetar bra tillsammans med andra människor samtidigt som du har en förmåga att arbeta självständigt. Du har ett flexibelt förhållningsätt och trivs med att hjälpa och stötta andra. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. ÖVRIGT Med anledning av semestertider kan svar komma att dröja. Urvalsarbetet påbörjas under vecka 33. Anställningsbenämning: Intermittent anställning Arbetsort: Gällivare, Jokkmokk, Kiruna Tillträde: Enligt överenskommelse Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Beslagsadministratör
Polismyndigheten
Kontorsreceptionister

Är du redo för en större uppgift? Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Polisområde Norrbotten är Sveriges största och nordligaste region och är ett av polisområdena i region Nord. Det geografiska området spänner över 14 kommuner – från Arvidsjaurs kommun i söder till Kiruna kommun i norr. Polisområde Norrbotten är indelat i fyra lokalpolisområden: Luleå/Boden, Norra Lappland, Piteå/Älvdal och Östra Norrbotten. På polisområdesnivå finns även en utredningssektion, en insatsgrupp och en hundgrupp. Vidare finns ett polisområdeskansli. Lokalpolisområde Lappland ingår i polisområde Norrbotten. Inom lokalpolisområdet finns det ingripande- och brottsförebyggande verksamhet, utredningsgrupper samt stöd och service. ARBETSUPPGIFTER Inom ramen för polisens utredningsarbete hanteras ofta beslagtaget gods. I arbetsuppgifterna ingår bland annat hantering av inkomna beslag såsom förvaring, förstörande, godsutlämning samt dokumentation av de åtgärder som vidtas i samband med detta. Vidare ska du kunna tolka domar och de direktiv som avser beslag för att kunna effektuera beslut och ha kontakter med utredare, förundersökningsledare, åklagare, domstolar, allmänhet och externa aktörer. Då inflödet av ärenden varierar kan andra förekommande arbetsuppgifter förekomma, såsom att fungera som administratör vid receptionen. Som administratör i receptionen kommer du att ha ett viktigt arbete inom ramen för polisens serviceuppdrag. Du kommer att vara allmänheten behjälplig och bland annat arbeta med polismyndighetsärenden i receptionen. Du blir myndighetens ansikte utåt och kanske besökarens första kontakt med polisen: • Ta emot och registrera anmälningar från allmänheten • Handlägga pass- och identitetskortsansökningar • Hantera hittegods • Hantera delgivningar • Utlämning av beslag • Ta emot tillståndshandlingar och inlämnade vapen Polismyndigheten arbetar med löpande verksamhetsutveckling, varför det är viktigt att du som söker är flexibel och öppen för att ta in ny utbildning eller rutiner, i linje med att förbättra och utveckla verksamheten. KVALIFIKATIONER Detta är en möjlighet för dig som har: • En avslutad och godkänd gymnasieutbildning • Goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som i skrift • Körkort B manuell växellåda • God datavana och förmåga att sätta dig in i nya system • Aktuell arbetslivserfarenhet inom service som arbetsgivare bedömer som relevant Det är meriterande om du även har: • Aktuell erfarenhet av arbete inom reception eller motsvarade arbete som arbetsgivaren anser relevant för tjänsten • Aktuell erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter som arbetsgivaren anser relevanta för tjänsten Personliga egenskaper Som Beslagsadministratör är du polisens ansikte utåt vilket ställer krav på engagemang, tillgänglighet och effektivitet. Du klarar av att arbeta i ett både högt och växlande arbetstempo utan att detta påverkar noggrannhet eller kundbemötande. Du har ett serviceinriktat och flexibelt förhållningssätt med en god samarbetsförmåga. Då arbetet är utåtriktat och med daglig kontakt med människor fäster vi stor vikt vid din sociala kompetens. Vidare har du en god förmåga att arbeta självständigt och du tar ansvar för ditt arbete samtidigt som du kan skapa struktur och prioritera samt organisera ditt arbete. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. ÖVRIGT Med anledning av semestertider kan svar komma att dröja. Urvalsarbetet påbörjas under vecka 33. Arbetsort: Gällivare Arbetstid: Veckoplanerad arbetstid 5:2 Tillträde: Enligt överenskommelse Ansök genom att bifoga ditt CV (vi undanber oss ett personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Bedrägeriutredare till regionalt bedrägericenter i Sundsvall

Är du redo för en större uppgift? Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få möjlighet att känna stolthet över din yrkeskompetens, samtidigt som ditt arbete bidrar till att bekämpa den ekonomiska brottsligheten i Sverige. Nu söker vi dig som vill arbeta som bedrägeriutredare inom IT-brottscenter med placering i Sundsvall. Polisregion Nord omfattar Sveriges fyra nordligaste län, har drygt 2000 anställda och består av fyra polisområden: Västerbotten, Västernorrland, Jämtland och Norrbotten. Regionen har även fyra regionala enheter Operativa-, Utrednings-, Underrättelseenheten samt Regionkansliet som lyder direkt under regionpolischefen. Regionalt bedrägericenter är placerat i Sundsvall och ligger under Sektionen Regionalt IT- brottscentrum vid Polisens regionala utredningsenhet. Vi ansvarar för inflödet av Polisregion Nords samtliga anmälningar inom bedrägeri, bidragsbrott, brott mot penningtvättslagen, IT- brott och andra ekonomiska brott. Regionalt bedrägericenter samverkar med regionens fyra polisområden och dess bedrägerigrupper. ARBETSUPPGIFTER Som utredare för bedrägerigruppen arbetar du med utredning av ekonomisk brottslighet i såväl polisledda som åklagarledda brottsutredningar. Du har ett nära samarbete med utredningssektionens andra grupper, lokalpolisområden inom polisområdet, det regionala bedrägericentret samt Åklagarmyndigheten. Du planerar och genomför förhör samt andra förekommande utredningsåtgärder utifrån förundersökningsledarens direktiv och inriktning. Ärenden kan vara både omfattande och komplexa och du förväntas analysera och sammanställa olika typer av information tydligt och lättbegripligt. Bedrägeribrotten är under ständig utveckling och en del av arbetet innebär att ligga i framkant och att ta del av nya brottstyper och metoder. KVALIFIKATIONER • Polisexamen eller annan relevant akademisk utbildning, alternativt annan sammanhängande arbetslivserfarenhet under minst två år och i närtid, som arbetsgivaren bedömer relevant. • Svenskt B-körkort • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska • Goda IT- kunskaper och god vana av MS Office, framförallt i Excel Meriterande • Arbetslivserfarenhet av utredningsarbete/analytiskt arbete från en brottsbekämpande verksamhet såsom Polismyndigheten, Tullverket, Kustbevakningen, Skatteverket, Ekobrottsmyndigheten, alternativt annan verksamhet som arbetsgivaren bedömer relevant. • Erfarenhet inom bokföring, redovisning, företagsekonomi • Arbetslivserfarenhet av att tolka och tillämpa lagar samt ekonomiska underlag som arbetsgivaren bedömer relevant. • Erfarenhet av att hålla förhör/intervjuer/enskilda samtal Personliga egenskaper Vi söker dig som är engagerad, ansvarstagande och flexibel i ditt arbetssätt. Arbetsuppgifterna ställer krav på att du som person är lyhörd och serviceinriktad med en god kommunikativ förmåga. Du som person är analytisk och noggrann och har förmåga att förklara det komplexa såväl visuellt som i ord och text. Du har förmågan att driva arbetsuppgifter effektivt både självständigt och i nära samarbete internt med kollegor samt externt med andra parter. Stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper. ÖVRIGT Arbetsort: Sundsvall Arbetstid: Dagtid Funktion: Utredare bedrägeri Anställningsbenämning: Handläggare Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Stationsbefäl Lokalpolisområde Halmstad

Är du redo för en större uppgift? Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. PO Halland Polisområde Halland är ett av fem polisområden i polisregion Väst med huvudsäte i Halmstad. Polisområde Halland sträcker sig över sex kommuner och är indelat i fyra lokalpolisområden: Halmstad, Falkenberg, Varberg och Kungsbacka. På polisområdesnivå finns en utredningssektion och ett polisområdeskansli. Lokalpolisområde Halmstad Lokalpolisområde Halmstad ingår i polisområde Halland. Inom lokalpolisområdet finns det ingripande- och brottsförebyggande verksamhet, utredningsgrupper samt stöd och service. Stöd och service Stationsbefälsgruppen ingår i gruppen Stöd/Service 1 och gruppen består av sju medarbetare. I det dagliga arbetet har du tät kontakt med utryckningspersonal, jourförundersökningsledare, yttre befäl och arrestpersonal. ARBETSUPPGIFTER Som stationsbefäl har du en central funktion för den inre verksamheten, både som verksamhetsansvarig och arbetsledare samt den självklara kontaktpersonen i många olika frågor. Din arbetsdag är omväxlande med ett stort ansvar för bland annat polisstationens drift, skydd, säkerhet och utrymning. Du verkar i många fall som LPO-ledningens förlängda arm och ska kunna samarbeta på ett fullgott sätt, driva dess frågor samt verka enligt de beslut som förekommer i lokalpolisområdet. Som verksamhetsansvarig säkerställer du att verksamheten bedrivs enligt Polismyndighetens intentioner och anvisningar, effektivt och kostnadsmedvetet enligt gällande lagstiftning, föreskrifter och övriga regelverk. Vanligt förekommande arbetsuppgifter: • ansvar för arrestverksamheten med förmansprövning samt ansvara för att föreskrifter och anvisningar i FAP 102-1 (om polisarrester) efterföljs • arbetsledning av Stationsbefälsadministratörer och arrestvakter • ansvar för ordning och säkerhet på polisstationen, inklusive hantering av larm som terminerar på polisstationen • hantering av omhändertagna vapen, i de fall de inte ingår i förundersökning • hantering av personefterlysningar samt initiala åtgärder gällande försvunna personer för vilka ej räddningstjänst pågår • visst arbetsmiljöarbete och arbetsmiljöansvar gällande personal inom ansvarsområdet • hantering och beslutsfattande gällande handräckningar för LPO Halmstad • leda utsättningar • hantering av Prio 5-ärenden • hantera akut uppkomna bemanningsfrågor utanför kontorstid • övriga arbetsuppgifter som beslutas inom regionen/LPO KVALIFIKATIONER Detta är en möjlighet för dig som: • är polis enligt Förordning (2014:1105) om utbildning till polisman • några års erfarenhet av arbete som polis • goda datorkunskaper samt en förmåga att snabbt lära dig nya datasystem Det är meriterande om du även har: • bred erfarenhet av polisiära verksamheter som arbetsgivaren bedömer relevant • arbetserfarenhet som Stationsbefäl eller liknande funktion • erfarenhet av arbetsledning, projektledning eller liknande uppdrag • erfarenhet av utredningsarbete i jourmiljö eller arbete vid ledningscentral • god lokal kännedom och kunskap om problembilderna i Polisområde Halland Personliga egenskaper Som stationsbefäl tar du ansvar för din uppgift och driver ditt arbete framåt på ett självgående och strukturerat sätt. Med en stor grad av servicekänsla ser du till att verksamheten bedrivs på ett rättssäkert sätt. Då uppdraget innebär samverkan och många kontaktytor ser vi att du har god samarbetsförmåga, är uppmärksam i ditt bemötande mot andra samt att du löser eventuella konflikter på ett konstruktivt sätt. Du har en hög integritet och är trygg i att fatta beslut under stundtals hög arbetsbelastning. Du ser styrkor hos den enskilda individen när du leder och fördelar arbetet samtidigt som du inspirerar och motiverar dina medarbetare. Som stationsbefäl agerar du för likabehandling med en helhetssyn och förståelse för polismyndighetens uppdrag och mål. Vi ligger stor vikt vid personliga egenskaper. ÖVRIGT Arbetsort: Halmstad Arbetstid: Periodplanering Tillträde: Enligt överenskommelse Funktion: Stationsbefäl Anställningsbenämning: Polisinspektör Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
8 augusti 2025
HR-partner Utredningsenheten
Polismyndigheten
Personal- och HR-specialister

Är du redo för en större uppgift? Vill du arbeta verksamhetsnära med HR-frågor hos Sveriges största myndighet? Välkommen till vårt team på HR Väst! Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Polisregion Väst består av Hallands och Västra Götalands län. Cirka 6000 anställda arbetar för att genomföra polisens kärnuppdrag i de 55 kommunerna. Inom HR Väst arbetar HR-partners, HR-konsulter och HR-specialister med att ge samtliga chefer förutsättningar att leda och utveckla sina verksamheter. Vi tror på dig och din förmåga. Därför ger vi dig stort utrymme i din roll. Många som arbetar hos oss uppskattar förtroendet och ansvaret de får i vår grupp, eftersom det bidrar till mycket lärande och utveckling i vardagen. HR i region Väst har i uppdrag att driva de myndighetsgemensamma målsättningarna inom arbetsmiljö, arbetsgivareutveckling, kompetensförsörjning och chef- och medarbetarskap. HR-Väst leds av en HR-chef samt en gruppchef och består i nuläget av ca 20 medarbetare. Vi söker nu en HR-partner till Utredningsenheten som får möjligheten att ingå i ett team av kompetenta och drivna kollegor! ARBETSUPPGIFTER I rollen som HR-partner kommer du, tillsammans med övriga inom HR-Väst, utgöra ett strategiskt och verksamhetsnära HR-stöd för ledning och chefer, främst inom Utredningsenheten, men även för övriga delar av polisregionen. Du kommer även att driva och implementera HR-processer i verksamheten samt vara ett direkt stöd i vissa operativa HR-frågor såsom kompetensförsörjning, arbetsmiljö, arbetsrättsliga/avtalsfrågor, förhandling och lönebildning. Som HR-partner är du en del av Utredningsenhetens ledningsgrupp och verkar för en utveckling av effektiv styrning och ledning av verksamheten. Du kommer att arbeta självständigt, men i nära samarbete med övriga HR-medarbetare och stödavdelningar. Du kommer även att ges möjlighet att bidra till utveckling av våra HR-processer nationellt i samverkan med övriga HR-avdelningen. Huvudsakliga arbetsuppgifter: - Utgöra verksamhetsnära stöd för ledning och chefer - Ingå i ledningsgrupp på Utredningsenheten och förväntas bidra med din kompetens utifrån ditt ansvarsområde - Arbeta självständigt men i nära samarbete med verksamheten, övriga stödavdelningar och HR - Ge styrning och stöd till verksamheten vid realisering av de strategiska inriktningarna - Ge strategiskt och operativt stöd - Planera och genomföra workshops, utbildnings- och informationsinsatser med syfte att utveckla verksamheten samt att stärka chefernas arbetsgivarroll och ledarskap - Ges möjlighet att delta och i vissa fall driva projekt, utvecklings- och förändringsarbeten KVALIFIKATIONER Detta är en möjlighet för dig som har: • Akademisk utbildning inom personalvetenskap alternativt annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant • Flerårig erfarenhet av att agera chefsstöd och driva HR-frågor ur ett strategiskt, konsultativt samt verksamhetsinriktat perspektiv • Goda kunskaper i svenska i tal och skrift • Erfarenhet av arbete i Office-paketet Det är meriterande om du även har: • Erfarenhet av arbete som konsultativt HR-stöd inom offentlig förvaltning Personliga egenskaper För att trivas och lyckas i rollen är du både lyhörd och ödmjuk med förmåga att vara rak och tydlig i ditt sätt att kommunicera. Du har god pedagogisk förmåga och kan stödja chefer i att omsätta den statliga arbetsgivarpolitiken för att uppnå resultat som leder till önskvärda effekter. Arbetsuppgifterna ställer krav på en god förmåga att skapa struktur och du har även förmåga att organisera och planera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är initiativtagande, drivande och lösningsorienterad. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. ÖVRIGT Arbetsort: Göteborg Arbetstid: Flextid samt möjlighet till förtroendearbetstid Tillträde: Enligt överenskommelse Funktion: HR-partner Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar rekryterande chef innan du går vidare med din ansökan. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till rekryterande chef. En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
7 juli 2025