Polismyndigheten jobb

Lediga jobb hos Polismyndigheten

Gruppchef för IT-stödet till den nya generationens polisbilar

Vill du leda utvecklingen av IT-stödet i polisbilarna och därmed bidra till att poliserna i yttre tjänst har bästa tänkbara förutsättningar att utföra sitt uppdrag? Är du redo för en större uppgift –Välkommen med din ansökan! Om Arbetsplatsen IT-avdelningen Som gruppchef kommer du att ha din placering centralt på Kungsholmen i Stockholm, och tillhöra den drygt 1300 personer starka IT-avdelningen som arbetar sida vid sida med de i polisverksamheten som använder lösningarna. IT-avdelningen är helt avgörande för att Polisen ska klara sitt uppdrag nu och i framtiden. I takt med att digitaliseringen ökar måste Polisen kunna hantera allt större datamängder, dra nytta av nya teknologier och ligga steget före de kriminella, utan att kompromissa med säkerhet och rättssäkerhet. Som statligt anställd på Polismyndigheten erbjuder vi särskilda förmåner kring pension, föräldralön, friskvård m.m. Läs mer om våra förmåner och villkor här: https://polisen.se/jobb-och-utbildning/polisen-som-arbetsplats/det-har-erbjuder-vi/ Gruppen Fordonssystem organiseras inom sektionen Sensorsystem och ingår i enheten Operativa verksamhetssystem, enheten har helhetsansvar för att leverera IT-stöd till den polisära operativa verksamheten – b.la. till poliser i yttre tjänst, kameratekniska förmågor, system till ledningscentraler, och radio samt övrigt IT-stöd inom trafikområdet. Arbetsuppgifter Verksamhetsuppdraget som gruppchef för Fordonssystem Gruppen Fordonssystem arbetar med utveckling av IT-system knutet till nya generationens polisbilar. Vi har en modern och världsunik IT-plattform som utvecklas till att bli ett kraftfullt redskap i polisens förmåga att förebygga, utreda och lagföra brott. Vi är just nu inne i en expansiv fas med flertal pågående uppdrag, b.la. utvecklar vi tekniska förmågor runt videoinspelning, radarfunktionalitet för hastighetsavläsning samt automatisk avläsning av registreringsskyltar (ANPR). Våra system är egenutvecklade, och inkluderar allt ifrån apputveckling och fullstack-webbutveckling till maskinnära utveckling baserat på C/C++. Vi arbetar i nära samverkan med den polisiära operativa verksamheten, där vi står inför en tid med stora leveranser och ny teknik, vilket kommer att innebära en arbetsvardag präglad av idégenerering samt kreativa och tekniska utmaningar. Din roll innebär både att vara formell gruppchef med personal- och budgetansvar, men även att vara produktägare och säkerställa att de produkter som du ansvarar för utvecklas och förvaltas enligt strategier och mål som är överenskomna med verksamheten. Gruppen består idag av 15 medarbetare, som har kompetenser kring b.la. systemutveckling, apputveckling, UX/kravanalys, uppdragsledning och teknisk testning. Som chef för gruppen Fordonssystem rapporterar du till sektionschef samt ingår i sektionens ledningsgrupp, där ni tillsammans ansvarar för att uppdrag genomförs samt att driva myndighetens förändrings- och utvecklingsarbete. Du har särskilt ansvar för gruppens verksamhet inom området och dess resultat. Som gruppchef företräder du hela Polismyndigheten både internt och externt samt arbetar för att stärka förtroendet för polisverksamheten. Att vara chef och ledare inom Polismyndigheten innebär att skapa trygghet och bygga förtroende genom att utöva ett uppriktigt, modigt och lyhört ledarskap med tillit till andras kompetens och förmåga. Som chef driver du utveckling genom att inspirera och uppmuntra till reflektion och återkoppling på ett sätt som utgår från att vi följer lagen och behandlar människor lika. Du skapar förutsättningar och verkar för goda relationer som bidrar till att vi agerar tillsammans utifrån vad som är bäst för medborgarna och uppdraget som helhet. Kvalifikationer Detta är en möjlighet för dig som har: För funktionen relevant examen/utbildning, gärna med IT-inriktning från universitet eller högskola Minst några års sammanhängande erfarenhet av att ha arbetat som chef med fullt personal- och budgetansvar, under den senaste femårsperioden Erfarenhet (i närtid) inom aktuellt verksamhetsområde, IT-produktutveckling av mjukvara, företrädesvis med djup kompetens kring att driva utveckling av egenutvecklade IT-produkter Erfarenhet av att delta i förändrings- och utvecklingsarbeten Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Vi ser det som meriterande om du utöver detta har: Erfarenhet av att leda andra mot uppsatta mål och resultat Ingått i ledningsgrupp eller motsvarande ledningsforum God erfarenhet av att verka i gränslandet mellan verksamhet och IT, med god kompetens kring att tillämpa agila metoder vid systemutveckling Chefs- och ledarskapsutbildning för direkt, indirekt och/eller strategisk nivå När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmågor. Som grund för den bedömningen ligger Polismyndighetens ledarkriterier. Ledarkriterierna anger en beskrivning av ett önskvärt ledarskap inom Polismyndigheten och omfattar följande förmågor: Analys och helhetssyn Mål och resultat Utveckling och förändring Social säkerhet Muntlig och skriftlig kommunikation Skapa delaktighet och motivation Läs mer om ledarkriterierna https://polisen.se/ledarkriterier/ Om inte länken är klickbar kopiera och klistra in länktexten i din webbläsare. Som en del i urvalsprocessen kommer även tester att användas. Kontaktpersoner Har du frågor om uppdraget? Välkommen att kontakta rekryterande chef, tfn: 010-564 0391 Har du frågor om rekryteringsprocessen? Välkommen att kontakta HR-konsult Emil Bengtsson, [email protected] Fackliga företrädare Polisförbundet, Sofia Ask, tfn: 010-563 87 10 SACO, nås via Polisens växel tfn: 114 14 SEKO Polisen, Karna Tillheden, tfn: 010-561 66 27 ST, nås via Polisens växel tfn: 114 14 Anställningen Tillsvidareanställning med funktion som chef grupp Anställningen kan komma att inledas med en provanställning Placering i Stockholm/Kungsholmen Arbetstid: Dagtid / Förtroendearbetstid Tillträde: Enligt överenskommelse Ansökan Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 17 april 2024. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats. För fullständig information om anställningen, se nedanstående länk: https://polisen.se/jobb-och-utbildning/lediga-jobb/gruppchef-for-it-stodet-till-den-nya-generationens-polisbilar/

28 mars 2024
Sista ansökan:
17 april 2024
Ingenjörer inom bildanalys till NFC, Linköping

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu ett antal medarbetare inom bildanalysområdet med inriktning bildbiometri till Bildbiometrigruppen NFC i Linköping. Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 37 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli. Nationellt forensiskt centrum Nationellt forensiskt centrum är en avdelning inom Polismyndigheten. I nära samverkan med utredningsverksamheten leder, utvecklar och utför avdelningen forensiskt arbete för en framgångsrik brottsbekämpning. Avdelningen ansvarar för hela den forensiska processen inom polisen - från kriminaltekniska platsundersökningar, laborativ verksamhet och it-forensik till forensiska expertutlåtanden i brottmål. I uppdraget ingår också att agera expertstöd samt bedriva utbildning, strategisk forskning och utveckling för att framtidssäkra polisens forensiska förmåga. Bilbiometrigruppen Bildbiometrigruppen arbetar i dagsläget primärt med två områden; biometriska registersökningar utifrån bilder samt processutveckling inom bild- och ljudområdet. I metoden registersökning av ansiktsbild söks bilder på okända gärningspersoner med ansiktsigenkänningsteknik mot signalementsregistret i syfte att ta fram uppslag till brottsutredningar på vem personen skulle kunna vara. Gruppen ansvarar också för att omhänderta och utveckla nya möjligheter inom området, så som exempelvis införandet av nya register och fler biometrier utifrån bild och video. Kopplat till detta arbetar man bland annat med metodutveckling, kravställningar, kvalitetssäkringar, utbildningar samt undersökning och analys. Inom processutvecklingsarbetet bedrivs utveckling av metoder och förmågor för bild- och ljudområdet inom hela myndigheten. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig med kunskap inom bildanalys och/eller biometri kopplat till bild och video, så som exempelvis ansiktsigenkänningsteknik. I rollen kommer du huvudsakligen få arbeta med att utföra registersökningar av ansiktsbilder i syfte att identifiera okända gärningspersoner relaterade till brottsutredningar. Du kommer även få medverka i att bedriva forskning och metodutveckling inom området. Bland annat kommer du få vara del av ett omfattande arbete som pågår med att ta fram metoder för nya biometrier och nya register. I det dagliga arbetet kommer du att ha många kontakter med kollegor i hela polisen. Det kan förekomma att du i vissa ärenden får svara som sakkunnig i domstol. Exempel på arbetsuppgifter: • Utföra forensiska undersökningar där ansiktsigenkänningsteknik används för registersökningar • Sammanställa, värdera och redovisa resultatet av dessa undersökningar • Kommunicera med uppdragsgivare • Utveckla metoder för biometrier relaterat till bild och video • Utbilda inom ditt kunskapsområde • Bedriva forskning/omvärldsbevakning inom området I början av din anställning kommer du att genomgå internutbildning och upplärning innan du får behörighet att självständigt utföra forensiska undersökningar. KVALIFIKATIONER Krav Detta är en möjlighet för dig som har: • Examen på minst kandidatnivå inom teknik eller naturvetenskap med inriktning mot bildanalys eller multimedia eller motsvarande erfarenheter som arbetsgivaren bedömer som relevanta • goda kunskaper i svenska språket, både skriftligt och muntligt • goda kunskaper i engelska språket, både skriftligt och muntligt Meriterande kunskaper Vi ser det som meriterande om du utöver detta även har: • Erfarenehet av arbete med biometri kopplat till bild eller video • Erfarenhet av programmering, exempelvis Python • Erfarenhet av arbete med maskininlärning och utveckling inom bildområdet • Erfarenhet av utredningsarbete inom bildområdet • Erfarenhet av kvalitetssäkring och validering • Erfarenhet av metodutveckling Personliga egenskaper Vi söker dig som är driven och tar ansvar för din uppgift. För att trivas och bli framgångsrik i rollen är du kvalitetsmedveten, öppen för att ge och få återkoppling, självständig och du bidrar till ett gott arbetsklimat. Då rollen innebär många kontaktytor ser vi det även som en självklarhet att du samarbetar och kommunicerar med andra på ett smidigt och prestigelöst sätt för att nå gemensamma mål. Tester och arbetsprov kan komma att användas under rekryteringsprocessen. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. ÖVRIGT Placeringsort: Linköping Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult. Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

28 mars 2024
Sista ansökan:
18 april 2024
Gruppchef till Övervakningsverktyg på IT-avdelningen, Stockholm

Är du redo för en större uppgift? Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 37 000 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli. Myndigheten befinner sig i en omfattande tillväxt som kommer att pågå de närmsta åren. IT-avdelningens främsta uppgift är att tillhandahålla IT-tjänster till hela Polismyndigheten. IT-avdelningen en viktig del av det brottsförebyggande och brottsbekämpande arbetet och IT är ett av de viktigaste verktygen för att effektivisera polisen och öka kvaliteten i polisarbetet. IT-avdelningen utvecklar och moderniserar polisens IT och myndigheten satsar mycket på att stärka avdelningen med ny specialistkompetens och den senaste teknologin till nytta för medborgarna och medarbetarna i den polisiära verksamheten. Drift och infrastruktur ansvarar för förvaltning, utvecklingsprojekt och livscykelhantering av polisens IT-infrastruktur inom områdena data och telefoni. Drift och infrastruktur har vidare ansvar att samordna driftsättning av Polismyndighetens IT-system, releasehantering, samt ansvara för beredskap- och kontinuitetsplanering, IT-incidenter, IT-problem och ändringar. Arbetsuppgifter Gruppen Övervakningsverktyg ansvarar för drift, förvaltning och vidareutveckling av den plattform som används av polisens systemövervakning. Systemövervakningen arbetar 24/7 med ett extremt viktigt uppdrag, att övervaka polisens IT-miljö såväl Infrastruktur, servermiljö som applikationer. Uppdraget är direkt avgörande för att säkerställa att Sveriges största myndighet kan fullgöra sitt åtagande och lösa sin uppgift - att hålla Sverige tryggt och säkert. Som chef för Övervakningsverktyg rapporterar du till sektionschef samt ingår i sektionens ledningsgrupp, där ni tillsammans ansvarar för att uppdrag genomförs samt att driva myndighetens förändrings- och utvecklingsarbete. Du har särskilt ansvar för gruppens verksamhet inom området övervakningsplattformar och dess resultat. Som gruppchef företräder du hela Polismyndigheten både internt och externt samt arbetar för att stärka förtroendet för polisverksamheten. Att vara chef och ledare inom Polismyndigheten innebär att skapa trygghet och bygga förtroende genom att utöva ett uppriktigt, modigt och lyhört ledarskap med tillit till andras kompetens och förmåga. Som chef driver du utveckling genom att inspirera och uppmuntra till reflektion och återkoppling på ett sätt som utgår från att vi följer lagen och behandlar människor lika. Du skapar förutsättningar och verkar för goda relationer som bidrar till att vi agerar tillsammans utifrån vad som är bäst för medborgarna och uppdraget som helhet. Detta är en möjlighet för dig som har: minst 1 års sammanhängande erfarenhet av att ha arbetat som arbetsledare, projektledare eller liknande inom IT den senaste femårsperioden erfarenhet av att leda i förändrings- och utvecklingsarbeten relevant arbetslivserfarenhet inom IT-området för funktionen relevant examen/utbildning, alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig erfarenhet av arbete i större/komplex IT-organisation svenskt medborgarskap Vi ser det som meriterande om du utöver detta även har: erfarenhet av att leda andra mot uppsatta mål och resultat ingått i ledningsforum chefs- och ledarskapsutbildning för direkt nivå erfarenhet av arbete i NOC, SOC eller motsvarande övervakning av 24/7 system erfarenhet av incidenthantering i större IT-miljöer När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmågor. Som grund för den bedömningen ligger Polismyndighetens ledarkriterier. Ledarkriterierna anger en beskrivning av ett önskvärt ledarskap inom Polismyndigheten och omfattar följande förmågor: analys och helhetssyn mål och resultat utveckling och förändring social säkerhet muntlig och skriftlig kommunikation skapa delaktighet och motivation Läs mer om ledarkriterierna https://polisen.se/ledarkriterier/ Om inte länken är klickbar kopiera och klistra in länktexten i din webbläsare. Som en del i urvalsprocessen kommer även tester att användas. Anställning Tillsvidareanställning med funktion som gruppchef Anställningen kan komma att inledas med en provanställning Placering Stockholm Kontaktperson Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef, tfn: 010–562 87 85 Vid frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta Hr-konsult Mirjana Daneskär, [email protected] Fackliga företrädare Polisförbundet, Sofia Ask, tfn: 010-563 87 10 SACO, nås via Polisens växel 114 14 SEKO Polisen, Karna Tillheden, tfn: 010-561 66 27 ST, nås via Polisens växel 114 14 Säkerhetsklassning Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning Ansökan Notera att det tydligt skall framgå av ditt CV på vilket sätt du uppfyller våra ställda krav och meriter, då det ligger till grund för vårt urval. Välkommen med din ansökan bestående av personligt brev och CV (inga betyg eller intyg) senast den 11 april 2024 via e-post till [email protected]. Vi tar endast emot bilagor i pdf- eller doc-format. Märk din ansökan med ref.nr. A194.381/2024 i mailets ärendemening. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult. Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se Varmt välkommen med din ansökan!

28 mars 2024
Sista ansökan:
11 april 2024
It-forensisk samordnare till regionalt IT-brottscentrum i Stockholm

Är du redo för en större uppgift? Till vår utredningsenhet söker vi två it-forensiska samordnare som är strukturerade, ambitiösa och professionella. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige. Vid region Stockholms utredningsenhet finns sektionen Regionalt IT-brottscentrum 1. En biträdessektion som verkar inom flera olika kompetensområden, alla med fokus på att bidra till regionens utredningsverksamhet. Uppdragen är främst inom områdena: it-forensik, internetinhämtning samt analys av transaktioner med kryptovalutor. Sektionen har även ett uppdrag att bidra till kompetenshöjningen av utredningsverksamheten avseende it-relaterad brottslighet över hela regionen. ARBETSUPPGIFTER Som it-forensisk samordnare hanterar du beställningar som kommer in till sektionen. Den it-forensiska samordnarens uppgift är att kvalitetssäkra inkomna beställningar samt i samråd med utredare och förundersökningsledare utforma direktiv till it-forensiska undersökningar. Den it-forensiska samordnaren är rådgivande mot utredningsverksamheten när det gäller frågor om IT-relaterad bevisning. Det kan t.ex. handla om råd angående hur arbetet med digital bevisning kan läggas upp, vilka ytterligare åtgärder som kan behövas vidtas eller förmedla kontakter mot andra sektioner som jobbar med IT-relaterad bevisning. I större ärenden och kluster kan den it-forensiska samordnaren gå in som koordinator. Rollen blir då arbetsledande då man övertar den it-forensiska gruppchefens roll och både lägger upp analysuppdrag och arbetsleder tilldelade it-forensiker. Vid behov deltar man också vid utredningsorganisationens ärendemöten. I den it-forensiska samordnarens roll ligger också att förmedla information om it-forensik till utredningsorganisationen. Det innebär att föreläsa om it-forensiskt arbete, påvisa möjligheter med it-forensik samt förmedla en arbetsmetodik som kan användas i utredarnas egna analyser av digital bevisning. Då den it-forensiska samordnaren arbetar i gränslandet mellan utredningsarbete och it-forensik kommer du också att identifiera brister och skav mellan verksamheterna. Att vara delaktig i utvecklingsarbetet för att förbättra samverkan mellan utredare och it-forensiken är en del av arbetet. IT-relaterad bevisning förekommer idag i de flesta typer av brottsutredningar och sektionens kompetens är viktig för framgång i utredningsarbetet. Du får möjlighet till en vardag där du känner att ditt arbete är till nytta för samhället! KVALIFIKATIONER Detta är en möjlighet för dig som har: • Akademisk examen, polisutbildning eller eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant. • Du har tidigare arbetat inom IT-området gärna inom it-forensisk eller IT-säkerhet. • Erfarenhet av brett utredningsarbete. • Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska • Goda förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på engelska Det är meriterande om du även har: • Erfarenhet av förundersökningsledning • Erfarenhet av att utbilda och föreläsa • Erfarenhet av arbetsledning • Erfarenhet av statlig myndighet ÖVRIGT Placeringsort: Kungsholmen Säkerhetsprövning: Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning. Övrigt: Anställningen kommer att inledas med en introduktion utifrån dina förkunskaper och erfarenheter. Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 25 April 2024. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult. Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

27 mars 2024
Sista ansökan:
25 april 2024
Kommunikatör med erfarenhet av grafisk produktion till Stockholm

Är du redo för en större uppgift? Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 37 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli. Vi söker nu en driven kommunikatör med erfarenhet av grafisk produktion till vårt team i polisregion Stockholm. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige. Kommunikationsavdelningen är en av Polismyndighetens nationella avdelningar som har ansvar för att proaktivt styra, utveckla och samordna Polismyndighetens kommunikationsarbete samt vara ett strategiskt och operativt kommunikationsstöd i hela myndigheten. Till kommunikationsenheten i polisregion Stockholm söker vi nu en driven kommunikatör med layoutkunskap. Du kommer att tillhöra en enhet om 27 personer som består av kommunikatörer, webbredaktörer, formgivare och presstalespersoner. ARBETSUPPGIFTER Som kommunikatör kommer du att arbeta med kommunikationsfrågor i en händelsestyrd och snabbt föränderlig miljö. Du är ett operativt och strategiskt kommunikationsstöd för chefer och andra nyckelfunktioner där du arbetar med analys, planering, genomförande och uppföljning av interna och externa kommunikationsinsatser. Du producerar och publicerar innehåll i olika kanaler och arbetar tillsammans med andra medarbetare för att utveckla och förbättra polisens kommunikationskanaler. Vidare så har du ett särskilt ansvar för layout av myndighetens trycksaker och digitala material samt att Polismyndighetens grafiska profil följs. Huvudsakliga arbetsuppgifter: • Initiera, planera, genomföra och följa upp kommunikationsinsatser. • Ge stöd till chefer och funktionsansvariga i kommunikationsfrågor. • Utveckla den interna och externa kommunikationen utifrån uppsatta mål. • Samverka både inom och utom myndigheten i kommunikationsfrågor. • Genomföra kompetenshöjande insatser inom kommunikation • Medverka i lokal kriskommunikation • Layout av trycksaker och digitalt material • Ansvar för att Polismyndighetens grafiska profil följs. KVALIFIKATIONER Detta är en möjlighet för dig som har/är: • Relevant utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant, alternativt arbetslivserfarenhet som kan bedömas likvärdig. • Erfarenhet av avancerat kommunikationsarbete. • Van skribent med erfarenhet av att producera och publicera målgruppsanpassat kommunikationsmaterial till olika kanaler. • Mycket god kommunikativ förmåga i tal och skrift på svenska. • Några års aktuell erfarenhet av grafisk produktion och arbete med Photoshop, Indesign, Illustrator. Det är meriterande om du även har: • Erfarenhet av att stötta och coacha chefer, ledare och medarbetare. • Vana vid att ge råd och stöd vid kommunikationsplanering och bistå i genomförandet. • Erfarenhet av att arbeta med webbpubliceringsverktyget Episerver eller liknandesystem. • Erfarenhet av arbete inom statlig myndighet/offentlig verksamhet. • Erfarenhet av foto/rörlig bild för webb och sociala medier. Personliga egenskaper För att vara framgångsrik och trivas i rollen som kommunikatör har du lätt för att samarbeta samt hantera flera parallella engagemang och intressenter. Vi ser att du har en god förmåga att växla mellan planerat och händelsestyrt arbete samt mellan strategiska och operativa arbetsuppgifter. Du har även en god förmåga att hantera ett stundtals högt arbetstempo på ett bra sätt. Du ser helheten och har lätt för att anpassa budskap och förklara komplexa frågor i olika kanaler till olika målgrupper. För att lyckas i arbetet behöver du vara en social person som kan arbeta både i grupp och självständigt och du är bra på att skapa goda relationer. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. ÖVRIGT Placeringsort: Stockholm Arbetstid: Flextid Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 10/4 2024. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult. Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

26 mars 2024
Sista ansökan:
10 april 2024
Kommunikatör till kommunikationsavdelningen i Stockholm

Är du redo för en större uppgift? Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 37 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli. Vi söker nu en driven kommunikatör till vårt team i polisregion Stockholm. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige. Kommunikationsavdelningen är en av Polismyndighetens nationella avdelningar som har ansvar för att proaktivt styra, utveckla och samordna Polismyndighetens kommunikationsarbete samt vara ett strategiskt och operativt kommunikationsstöd i hela myndigheten. Till kommunikationsenheten i polisregion Stockholm söker vi nu drivna kommunikatörer. Du kommer att tillhöra en enhet om 27 personer som består av kommunikatörer, webbredaktörer, formgivare och presstalespersoner. ARBETSUPPGIFTER Som kommunikatör kommer du att arbeta med kommunikationsfrågor i en händelsestyrd och snabbt föränderlig miljö. Du är ett operativt och strategiskt kommunikationsstöd för chefer och andra nyckelfunktioner där du arbetar med analys, planering, genomförande och uppföljning av interna och externa kommunikationsinsatser. Du producerar och publicerar innehåll i olika kanaler och arbetar tillsammans med andra medarbetare för att utveckla och förbättra polisens kommunikationskanaler. Huvudsakliga arbetsuppgifter: • Initiera, planera, genomföra och följa upp kommunikationsinsatser • Ge stöd till chefer och funktionsansvariga i kommunikationsfrågor • Utveckla den interna och externa kommunikationen utifrån uppsatta mål • Samverka både inom och utom myndigheten i kommunikationsfrågor • Genomföra kompetenshöjande insatser inom kommunikation • Medverka i lokal kriskommunikation KVALIFIKATIONER Detta är en möjlighet för dig som har/är: • Relevant utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant, alternativt arbetslivserfarenhet som kan bedömas likvärdig. • Erfarenhet av avancerat kommunikationsarbete. • Van skribent med erfarenhet av att producera målgruppsanpassat kommunikationsmaterial till olika kanaler. • Mycket god kommunikativ förmåga i tal och skrift på svenska. Det är meriterande om du även har: • Erfarenhet av att stötta och coacha chefer, ledare och medarbetare. • Vana vid att ge råd och stöd vid kommunikationsplanering och bistå i genomförandet. • Erfarenhet av att arbeta i diverse verktyg såsom Episerver och Adobe eller liknande system. • Erfarenhet av arbete inom statlig myndighet/offentlig verksamhet. Personliga egenskaper För att vara framgångsrik och trivas i rollen som kommunikatör har du lätt för att samarbeta samt hantera flera parallella engagemang och intressenter. Vi ser att du har en god förmåga att växla mellan planerat och händelsestyrt arbete samt mellan strategiska och operativa arbetsuppgifter. Du har även en god förmåga att hantera ett stundtals högt arbetstempo på ett bra sätt. Du ser helheten och har lätt för att anpassa budskap och förklara komplexa frågor i olika kanaler till olika målgrupper. För att lyckas i arbetet behöver du vara en social person som kan arbeta både i grupp och självständigt och du är bra på att skapa goda relationer. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. ÖVRIGT Placeringsort: Stockholm Arbetstid: Flextid Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 10/4 2024. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult. Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

26 mars 2024
Sista ansökan:
10 april 2024
Administratör till den Regionala Utredningsenheten

Är du redo för en större uppgift? Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 37 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli. Vid region Stockholms utredningsenhet finns sektionen regionalt it-brottscentrum. Sektionen innehåller flera olika kompetensområden, alla med fokus på att komplettera och bidra till regionens utredningsverksamhet. Regionalt it-brottscentrum Stockholm har som uppgift att utreda och biträda med spetskompetens i utredningar med it-relaterade inslag. Sektionen har även ett uppdrag att bidra till kompetenshöjningen av utredningsverksamheten avseende it-relaterad brottslighet över hela regionen. ARBETSUPPGIFTER Som administratör för den regionala utredningsenheten arbetar du i huvudsak med att stötta chefer och utredare i deras arbete. Du tar ansvar för det egna löpande arbetet och för arbetsgruppens gemensamma uppdrag. Arbetet sker till stor del i olika administrativa personalsystem och innebär bland annat registrering av ledigheter, frånvaro och lönetillägg. Du kommer samverka mycket med olika verksamhetsdelar och vara delaktig i att utveckla verksamheten. Arbetet är varierat och du förväntas kunna arbeta självständigt men även tillsammans med andra. Som administratör bidrar du till att utredarna har rätt utbildningar, sitter med på ledningsmöten för protokollföring och hanterar inköp. Du kommer även vara ansiktet utåt för den regionala verksamhetsledningen i Sollentuna och ha kontakt med olika verksamheter på Polismyndigheten. KVALIFIKATIONER Detta är en möjlighet för dig som har: • Fullständiga gymnasiebetyg eller motsvarande arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant. • Minst ett års sammanhängande dokumenterad arbetslivserfarenhet av att arbeta inom administration och service såsom administratör eller annat arbete som omfattar kundkontakt och som arbetsgivaren bedömer likvärdig. • Flytande kunskaper i svenska, i både tal- och skrift. • Mycket goda kunskaper i engelska, i både tal- och skrift. • God datorvana med praktisk erfarenhet av administrativa digitala arbetsuppgifter. • Kan behärska olika system samtidigt och kan arbeta i Officepaketet. Det är meriterande om du även har: • Kunskap och erfarenhet av arbete i personal- och ekonomisystem. • Tidigare arbete inom offentlig sektor som administratör eller liknande. • Tidigare agerat som spindeln i nätet och van att hantera många saker samtidigt. Personliga egenskaper: Vi lägger stor vikt vid den personliga lämpligheten där vi bland annat värdesätter att du är serviceinriktad, kommunikativ och flexibel i ditt arbete. Du har mycket god förmåga att skapa goda relationer till dina kollegor och du trivs med att jobba självständigt liksom att samarbeta med andra. Periodvis kan det vara högt tryck, vi ser därför gärna att du har god förmåga att hantera arbetstoppar med en fortsatt hög servicenivå. Vi söker dig som trivs med att ha administration som din huvudsakliga arbetsuppgift. Funktionen förutsätter att du har förmåga att se helheten och att du är van att arbeta strukturerat, noggrant, och systematiskt. Du kan arbeta med flera parallella arbetsuppgifter och når uppsatta mål samt har förmågan att ställa om vid snabba förändringar utan att kvalitén eftersätts. I ditt arbete ger du hög service och skapar förtroende, du bidrar till goda relationer och ett effektivt samarbete. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. ÖVRIGT Placeringsort: Sollentuna Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 1 april 2024. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult. Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

26 mars 2024
Sista ansökan:
1 april 2024
Serviceman till LPO Farsta & Botkyrka, Region Stockholm Syd

Är du redo för en större uppgift? Till våra team inom Stöd/Service för lokalpolisområde Farsta och Botkyrka söker vi nu två administratör som är serviceinriktade, samarbetsorienterade och strukturerade. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor att utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige. Polisområde Stockholm Syd är Sveriges största polisområde och är indelat i mindre lokalpolisområden, Globen, Farsta, Skärholmen, Nacka, Haninge/Nynäshamn, Huddinge, Botkyrka och Södertälje. Här bor och arbetar närmare en miljon invånare. Området spänner från storstad till mindre kommuner med småstadskaraktär, från landsbygd och skärgård till publika arenor och knytpunkter för alla trafikslag. Polisstationen ligger i nyrenoverade lokaler söder om Stockholm med goda förbindelser med buss eller pendeltåg. Bra parkeringsmöjligheter finns. I lokalerna finns även gym och bastu att nyttja fritt av polisanställda. ARBETSUPPGIFTER • Fastighetsunderhåll så som hantering, montering och reparation av inventarier, ljuskällor, lås etc. • Felanmälan till fastighetsägare • Möblering av kontor och möteslokaler • Årlig tillsyn av brandutrustning • Hantering av visst avfall • Beställning och påfyllning av förbrukningsmaterial • Arbete i utrustningsförråd • Post och godshantering • Att vara medföljare till besökare/hantverkare som inte får röra sig själva i polisens lokaler. • Hantering av polismyndighetens fordonspark på lokalpolisområdet i samverkan med fordonstekniker. Arbetsuppgifterna utförs både självständigt och i grupp. Det är ett fysiskt krävande jobb där du är aktiv större delen av arbetsdagen. Arbetet har även administrativa inslag. Eftersom Polisen har lokaler på flera platser kan du komma att resa mellan lokalerna och utföra arbete utifrån behov. KVALIFIKATIONER Avslutad fullständig gymnasieutbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant och likvärdig God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska God vana av att använda dator som arbetsredskap och förmåga att snabbt sätta dig in i nya system B-körkort för manuellt växlad bil Aktuell dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter som arbetsgivaren bedömer relevant - Meriterande Erfarenhet från serviceyrke där du haft kontakt med kunder - Meriterande Grundläggande IT-kompetens - Meriterande ÖVRIGT Placeringsort: Farsta & Botkyrka Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 26/12 2023. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult. Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

26 mars 2024
Sista ansökan:
9 april 2024
Verksamhetsanalytiker till Utredningsenheten, Stockholm

Är du redo för en större uppgift? Till vår enhets kansli söker vi nu två verksamhetsanalytiker som är strukturerade, flexibla och kommunikativa. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige. Utredningsenheten ansvarar för de brott som ska utredas på regional nivå, brottssamordningen, brottsoffer- och personsäkerhetsarbetet, den forensiska och IT-forensiska verksamheten, lokala brottsplatsundersökare och teknikspaningsverksamheten i regionen. Utredningsenheten är ingång och beredningsfunktion för bedrägeriutredningar och administrerar regionens aktionsgrupp mot grov organiserad brottslighet. Du blir en del av polisregion Stockholm som består av Stockholms län och Gotland. Utredningsenheten lyder under regionpolischefen tillsammans med gränspolisenheten, operativa enheten, underrättelseenheten, regionkansliet och Stockholms fyra polisområden. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 37 000 anställda. Medarbetarna är polisens viktigaste resurs och helt avgörande för hur vi lyckas med vårt huvuduppdrag: att göra Sverige tryggt och säkert. ARBETSUPPGIFTER Som verksamhetsanalytiker använder du din förmåga för att förstå både helheten och de olika delarna i verksamheten, analyserar verksamheten och bedömer den operativa lägesbilden. Du utför arbetet arbetsuppgifterna både enskilt och tillsammans med den närmaste arbetsgruppen som består av samordnarna för utredande och brottsförebyggande verksamhet samt operativa koordinatorer. Exempel på några av dina arbetsuppgifter: • Analyserar utredningsarbetet vid enhetens olika sektioner och föreslår åtgärder i enhetens operativa ledningsgrupp • Bidrar i arbetet med att upprätta enhetens fördjupade lägesbild • Bereder remisser, samråd och delningar och föredrar dessa för enhetens ledning • Inhämtar underlag och presenterar olika lägesbilder och inrapporteringar till regionala- samt nationella forum • Samverkar med externa organisationer samt myndigheter såsom t.ex. BRÅ, Justitiedepartementet och andra rättsvårdande myndigheter KVALIFIKATIONER Detta är en möjlighet för dig som har: • Eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten • Minst två års aktuell arbetslivserfarenhet av uppföljning, utvärdering eller verksamhetsutredning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten • Aktuell erfarenhet av att arbeta med kvantitativa och/eller kvalitativa data för uppföljning • Mycket goda kunskaper i svenska, såväl i tal som i skrift • Erfarenhet av att genomföra muntliga och skriftliga presentationer Det är meriterande om du även har: • Akademisk examen i samhällsvetenskapliga ämnen, t.ex. sociologi, kriminologi, statistik eller godkänd och slutförd polisexamen • Erfarenhet av att arbeta med Polisens IT-system • Arbetslivserfarenhet av att arbeta inom offentlig förvaltning Personliga egenskaper Du har en god samarbets- och kommunikationsförmåga, där du tänker strategiskt med ett brett perspektiv på frågor. Du behöver kunna se och fånga uppdrag i olika tidsskalor, samt förmedla informationen vidare på ett lättöverskådligt sätt för att lyckas med uppgiften. Tjänsten ställer höga krav på noggrannhet och kvalitetsstandard. Arbetet varierar i tempo och kräver att du är flexibel med förmåga att snabbt strukturera, planera och prioritera inkommande uppdrag utifrån verksamhetens helhetsperspektiv. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. ÖVRIGT Placeringsort: Stockholm, Kungsholmen Funktion: Analytiker Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens rekryteringssystem Visma Recruit. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på https://polisen.se/jobb-och-utbildning/polisen-som-arbetsplats/det-har-erbjuder-vi/ Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se Varmt välkommen med din ansökan!

26 mars 2024
Sista ansökan:
9 april 2024
IT-tekniker, Stockholm

Arbetsplatsbeskrivning: Är du redo för en större uppgift? Till gruppen Stockholm söker Polismyndigheten nu en engagerad, strukturerad och ansvarstagande IT-tekniker. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige. IT-avdelningen består för närvarande av 1200 anställda som ansvarar för all IT som används av myndighetens 37 000 anställda. Polismyndigheten erbjuder dig en arbetsplats som värnar om jämlikhet, mångfald och god hälsa. Vi uppmuntrar till balans mellan arbetsliv och privatliv genom bl.a. flexibla arbetstider och goda förutsättningar för träning och återhämtning med en friskvårdstimme i veckan och friskvårdsbidrag upp till 4000 kr/år. Vi erbjuder även konkurrensmässiga pensionsavsättningar och semesterdagar samt extra föräldrapenning som uppgår till ca 90 procent av din lön. Därutöver ingår även flera förmånliga försäkringar i anställningsavtalet. Andra förmåner finner du här: https://polisen.se/jobb-och-utbildning/polisen-som-arbetsplats/det-har-erbjuder-vi/ Arbetsbeskrivning: Som IT-tekniker inom Leverans och Support kommer du huvudsakligen arbeta med att ge andra linjens IT-support på plats till våra slutanvändare inom Polismyndigheten, samt att arbeta med installationer av teknik i olika uppdrag. Mer ingående kommer du att arbeta med användarutrustning så som PC och skrivare, samt med audio- och videokonferensutrustning, telefoni, mobiltelefoni och Rakel. Administration av vår utrustning är även en viktig del av arbetet. Du kommer att ha din placering i Stockholm men resor kommer att förekomma inom det närliggande arbetsområdet, samt även i landet. Beredskap, dispatcherfunktion och bemanning av IT-kunddesk kommer att ingå i tjänsten. Det förekommer även tyngre lyft och obekväma arbetsställningar. Du kommer som IT-tekniker inom Leverans och Support stöta på en varierad arbetsvardag, samt möta många olika slutanvändare i en intressant arbetsmiljö. Våra kärnvärden präglas av agila principer och förhållningssätt med inriktning på helheten, där vi i vårt uppdrag fokuserar på lösningar och inte problem. Vi värdesätter god servicekänsla och medarbetardriv, där samverkan och stöttning av varandra står i centrum. Kvalifikationer: Detta är en möjlighet för dig som har: Gymnasial- eller eftergymnasial utbildning eller motsvarande förvärvad erfarenhet som Polismyndigheten kan bedöma som likvärdig Minst 1 års aktuell arbetslivserfarenhet (under de senaste 3 åren) av arbete som IT-tekniker/on-site Goda kunskaper gällande PC, skrivare, kringutrustning och nätverkskommunikationsutrustning God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska B-körkort, samt vana av att köra bil Svenskt medborgarskap Meriterande Kunskap om kommunikationsradiosystem, gärna Rakel, samt kringutrustning för kommunikationsradio Vana vid att hantera ärendehanteringssystem, gärna Remedy ARS Kunskap om telefoni/mobiltelefoni, MxOne samt audio- och videoutrustning Kunskap om Active Directory (AD) Personliga egenskaper: Som IT-tekniker ska du ha en positiv inställning till människor och arbete, samt förmåga att vara engagerad, effektiv, tillgänglig och pålitlig. I arbetet är det av stor vikt att du ser god service som en självklarhet samt har ordningssinne och arbetar på ett strukturerat och effektivt sätt. Du ska tycka om att lära dig nya saker och en vilja att gärna dela med dig av vad du kan till andra. Det är viktigt att du tycker om att lösa problem då det är en del av det dagliga arbetet, samt är flexibel och har förmåga att se möjligheter. Då samarbete är viktigt så ska du ha en god samarbetsförmåga samt vara ansvarstagande, noggrann och se till helheten. Du ska även kunna arbeta självständigt och ta egna initiativ. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Fackliga företrädare Polisförbundet, Sofia Ask, tfn: 010-563 87 10 SACO, nås via Polisens växel tfn: 114 14 SEKO Polisen, Karna Tillheden, tfn: 010-561 66 27 ST, nås via Polisens växel tfn: 114 14 Övrig information: Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader Arbetsort: Stockholm Arbetstid: Heltid, Flextid Tillträde: Enligt överenskommelse Funktion: IT-tekniker Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till [email protected] senast den 16 april 2024. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A180.192/2024 i mailets ärendemening. Vi mottar endast dokument i formaten: .doc .docx eller .pdf. I ditt CV och personliga brev önskar vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen. De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta rekryterande chef. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. För fullständig annons besök Polismyndighetens hemsida. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se Varmt välkommen med din ansökan!

26 mars 2024
Sista ansökan:
25 april 2024