Measurement Systems Engineer

Job description Randstad Engineering is seeking a skilled Measurement Systems Engineer for an exciting consultant assignment at our customers site in Finspång. This role involves developing, supporting, and implementing measurement system solutions applied to gas turbine technologies. Randstad Engineering is specialized in competences within engineering. As a consultant with us, you get a competitive salary, benefits and collective agreements. Your consultant manager is always there for you and ensures that you get varying and developing assignments at different companies, within different industries. At Randstad Engineering, your personal development is in focus, and you are offered a large network and many social activities.  Responsibilities Bachelor's degree or higher in relevant areas connected with electronics and measurement technology. Desirable experience with electronics and measurement technology. Previous experience with measurement systems applied to industrial systems is advantageous. Good command of English, both written and spoken. Knowledge of Swedish is a plus. Qualifications Collaborate with the R&D team to develop, support, and implement measurement system solutions for gas turbine technologies. Independently drive problem-solving tasks and implement effective solutions. Provide technical advice and support to colleagues in product development, manufacturing, and assembly. Participate in the installation, operation, and dismounting of measurement systems under your responsibility. Take ownership of installing, operating, and collecting data from optical systems-based measurements. About the company Randstad At Randstad, we see the possible in people. With business all over Sweden and in all areas of expertise, we help people find work that feels good, where they get the opportunity to develop and realize their true potential. With close to 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry. Our mission is to become the world’s most valued working life partner. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we support people and organizations in realizing their true potential. We call it Human Forward.

4 mars 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Kundtjänst

Arbetsbeskrivning Nu söker vi talanger som vill jobba som kundservicemedarbetare under sommaren, med stort fokus på kundnöjdhet och problemlösning. Vi söker dig som älskar service och som får energi av att göra skillnad för kunder via telefon.    Uppdrag: start maj, 4 månader. Chans till övertag finns på flertal uppdrag. Omfattning: 40h/veckan. Arbetstider kan variera från 7-16/8-17. Även kvällar och helger kan förekomma på vissa uppdrag. Plats: Stockholm Arbetsgivare: Randstad AB   Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.   För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Urval sker löpande så skicka in din ansökan idag!   Ansvarsområden I rollen som kundtjänstmedarbetare kommer du hantera många olika kundärenden. Det är av stor vikt du trivs med ett social arbete då du kommer behöva hålla samma energi och kvalitet i dina samtal och ärenden genom hela dagen. Dina huvuduppgifter, men inte de enda, kommer vara:   Har kontakt med kunder primärt via telefon men även via mejl och chatt Hanterar frågor som kan röra allt från fakturor och avgifter, medlemskap, ordrar Hanterar diverse administrativa uppgifter och handlägga supportärenden ·Delaktig i att förbättra och utveckla arbetssättet på kundstöd Kvalifikationer Vi tror att du har arbetslivserfarenhet från en liknande roll inom kundservice där ditt arbete har inneburit ett högt affärsmässigt tänk. Alt har du erfarenhet från något annat serviceyrke som café, restaurang, butik eller liknande.   Krav: Du är social och har en god kommunikativ förmåga Du trivs med att jobba med telefon som verktyg Lösningsorienterad och vill lära dig mer dör att kunna effektivisera ditt och dina kollegors arbete Du uttrycker dig väl på svenska i såväl tal som skrift Meriterande: Du har vana vid att jobba i olika system och växelsystem Du har vana att jobba med fakturor och transaktioner sedan tidigare Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

4 mars 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Inköpare

Arbetsbeskrivning Vi på randstad söker nu efter en inköpare tillsammans med vår kund. För att söka tjänsten ser vi gärna att du har arbetslivserfarenhet inom inköpare/upphandlare, du ska vara kommunikativ och uppmärksam i flera olika led samt vara ansvarig för hantering anbud. Arbetsplats: Stockholm Arbetsgivare: Randstad Arbetstider: 08-17 Som konsult på Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos oss på Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens samt får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Ansvarsområden analys och bedömningar av marknads- och leveransförhållanden upprätthållande av befintliga leverantörskontakter och uppsökande av nya leverantörer ta fram och sammanställa statistik, samt uppdatering av olika register (exempelvis avtals- och kundregister medverka vis beställningar, direktupphandlingar och inköp medverka vid hantering av offert/anbud, avtal och urval av leverantörer Kvalifikationer gymnasial eller likvärdig utbildning minst ett års arbetslivserfarenhet som inköpare/upphandlare goda kunskaper i MA Office eller likvärdigt kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl som i tal och skrift Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

4 mars 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
logistikkoordinator sommarjobb

Arbetsbeskrivning Söker du ett meningsfullt och utvecklande sommarjobb inom logistik och administration? Vi söker nu en driven och engagerad logistikkoordinator för sommarjobb hos vår kund belagd i Göteborg. Under sommarmånaderna erbjuder vi ett spännande sommarjobb inom transport och logistiksektorn där du kommer att fungera som ett grundläggande stöd för verksamheten. Dina ansvarsområden inkluderar att hålla koll på transporter, kommunicera regelbundet med speditörer och sammanställa olika dokument. Dessutom kommer du att hantera fraktfakturor och utföra administrativa uppgifter med hjälp av Excel. Detta ger dig en ovärderlig möjlighet att få praktisk erfarenhet och utveckla dina färdigheter inom transport och logistik under sommaren. Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Tjänsten är en visstidsanställning över sommaren där du blir anställd av Randstad men arbetar hos vår kund. Ansvarsområden Vara en supportfunktion för verksamheten Ansvara för övervakning av transporter Kommunicera regelbundet med speditörer Sammanställa och hantera olika typer av dokument Ta hand om fraktfakturor och administrativa uppgifter relaterade till frakt Administrera i Excel Kvalifikationer Goda kunskaper i Excel Flytande kunskaper i såväl svenska som engelska Antingen har du redan genomfört en utbildning inom logistik eller så pågår din utbildning Starkt siffersinne och förmåga att hantera numeriska data Nyfikenhet och äkta intresse för logistikbranschen Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

4 mars 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Truckförare

Arbetsbeskrivning Tjänsten innebär normalt förekommande lagerarbete som godsmottagning, lagring, plockning, packning, sortering och lastning och för detta krävs det att man kör B4 truck.   Ett stort krav från kunden är att man bor i Järfälla och mot Bålsta hållet, Enköping funkar också då lagret håller på och flyttar till Bålsta.   Centrallagret har en mycket central roll i Dahls verksamhet och medarbetarna är viktiga för att säkra en effektiv kundleverans. Vår ambition är att kunderna ska uppleva oss som tillgängliga, tillförlitliga och kompetenta. De orden är våra vägvisare. Ansvarsområden Lagerarbetare på Dahl är: teamspelare, dvs bidrar till ett positivt arbetsklimat där vi hjälper varandra kan samarbeta på ett bra sätt med andra har ett ödmjukt förhållningssätt har lätt för att ta till sig både muntliga och skriftliga arbetsinstruktioner har god förmåga att arbeta strukturerat och noggrant  har förmåga att behålla fokus i ett högt tempo också i stressiga situationer öppen för att rotera och lära sig andra arbetsuppgifter Kvalifikationer För tjänsterna krävs: minst truckbehörighet A1-A4 och B1-B4  minst två års truckvana  B-körkort är meriterande  datorvana då samtliga arbetsuppgifter hanteras med hjälp av IT-stöd  goda kunskaper i svenska i både skrift och tal, då det är viktigt inte minst för säkerheten på centrallagret att det inte finns några tveksamheter om vilka föreskrifter och instruktioner som gäller  god fysik, då arbetet kan vara tungt  Viktigt! Truckerfarenhet gällande B4 är ett krav, inga undantag Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

4 mars 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Truckförare

Arbetsbeskrivning Plocket sker med höglyftande truckar, främst höglyftande plocktruckar. Alltså är B4 krav. God erfarenhet av att köra på hög höjd och med otympliga artiklar (duschväggar, badkar, toaletter). Meriterande om van att arbeta i Astro/O2. Arbetstider oftast 08:00-17:00 men kan även förekomma 06:00-15:00 eller 15:00-23:00. Arbetet består av orderplock med höglyftande plocktruck samt paketering av artiklar. Dessa kan variera från små slangar till handfat och tyngre artiklar, därav är det viktigt med god fysik samt körvana med trucken.  Ett stort krav från kunden är att man bor i Järfälla och mot Bålsta hållet, Enköping funkar också då lagret håller på och flyttar till Bålsta. Centrallagret har en mycket central roll i Dahls verksamhet och medarbetarna är viktiga för att säkra en effektiv kundleverans. Vår ambition är att kunderna ska uppleva oss som tillgängliga, tillförlitliga och kompetenta. De orden är våra vägvisare. Lagerarbetare på Dahl är: teamspelare, dvs bidrar till ett positivt arbetsklimat där vi hjälper varandra kan samarbeta på ett bra sätt med andra har ett ödmjukt förhållningssätt har lätt för att ta till sig både muntliga och skriftliga arbetsinstruktioner har god förmåga att arbeta strukturerat och noggrant  har förmåga att behålla fokus i ett högt tempo också i stressiga situationer öppen för att rotera och lära sig andra arbetsuppgifter Ansvarsområden Truckkörning med höglyftande plocktruck, B4 Plock enligt beställning Kvalifikationer För tjänsterna krävs: minst truckbehörighet B1-B4  minst två års truckvana  B-körkort är meriterande  datorvana då samtliga arbetsuppgifter hanteras med hjälp av IT-stöd  goda kunskaper i svenska i både skrift och tal, då det är viktigt inte minst för säkerheten på centrallagret att det inte finns några tveksamheter om vilka föreskrifter och instruktioner som gäller  god fysik, då arbetet kan vara tungt  Viktigt! Truckerfarenhet gällande B4 är ett krav, inga undantag Erfarenhet Forklift Truck Order Picking Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

2 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Registrator

Arbetsbeskrivning Vi på randstad söker nu efter en registrator tillsammans med vår kund. För att söka tjänsten ser vi gärna att du har utbildning inom arkivvetenskap eller inom registration/dokumenthantering sedan tidigare, samt grundläggande kunskaper om Offentlighetsprincipen i enlighet med Tryckfrihetsförordningen (SFS 1948:105), samt Offentlighets- och sekretesslag (2009:400). Arbetsplats: Stockholm Arbetsgivare: Randstad Arbetstider: 08-17 Som konsult på Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos oss på Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens samt får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Ansvarsområden Huvudsakliga arbetsuppgifter: Diarieföring Bedömningar gällande klassificering och registrering av allmänna handlingar i W3D3 Postöppning Arkivläggning av när-arkivet Hantera förfrågningar, begäran om och utlämnande av allmän handling Ge råd och stöd inom området till universitetets anställda Konsulten kommer att vara placerad vid enheten för Arkiv och registratur Kvalifikationer Krav: Minst 30p i arkivvetenskap, Yrkesutbildning som registrator/dokumentcontroller eller annat som bedöms vara motsvarande Grundläggande kunskaper om Offentlighetsprincipen i enlighet med Tryckfrihetsförordningen (SFS 1948:105) samt Offentlighets- och sekretesslag (2009:400) Tidigare arbetat som registrator Kunna inkomma med minst två tidigare referenser på liknande uppdrag som genomförts med goda betyg inom de senaste 5 åren (2019) Flytande svenska i tal och skrift Meriterande: Tidigare erfarenhet av att ha arbetat med ärendehanteringssystemet W3D3 Tidigare erfarenhet av att ha arbetat som Registrator vid en annan statlig myndighet Tidigare erfarenhet av att ha arbetat som Registrator vid högskola/universitet Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

1 mars 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Lagermedarbetare / Plockare

Arbetsbeskrivning Vi söker nu drivna och engagerade lagermedarbetare till Dahl. Här får du en trevlig arbetsplats som erbjuder självständigt och utvecklande arbete där stora möjligheter till ett långsiktigt arbete finns. Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt att du har en bra samarbetsförmåga. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig en mängd karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Arbetet innebär att man plockar med hjälp av Pick By Voice, ett system som säger åt dig vilka artiklar du ska plocka, antal artiklar och på vilken plockplats. Ansvarsområden Plock enligt direktion från systemet och arbetsledare. Plock enligt uppsatta mål. Kvalifikationer För att lyckas i rollen som lagermedarbetare ser vi att du är en självständig och stresstålig person. Du är snabblärd av naturen och har en vilja att leverera enligt uppsatta mål. Arbetet innebär att man står och går väldigt mycket, så god fysik är till en fördel i arbetet. Arbetsdagarna kan även upplevas som monotont, så om du trivs i upprepande jobb med samma dagliga rutiner är detta perfekt för dig! Som lagermedarbetare behöver du ha med dig: - Noggrannhet - B-körkort och tillgång till bil är ett krav - Goda kunskaper i det svenska språket - Meriterande är erfarenhet av Pick By Voice - Meriterade om du har lagervana För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Lagervana är ett stort plus eller att man har jobbat inom service branschen funkar också så som restaurang branschen. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

1 mars 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Uppdragsledare IT

Arbetsbeskrivning Är du redo för en större uppgift?Trivs du att vara i en ledande position och se verksamheten utvecklas? Brinner du för IT och att vara spindeln i nätet till att samordna och implementera projekt inom detta? Då ska du söka rollen som teknisk uppdragsledare till vår Cosmicgrupp på Region Uppsalas ledningskontor! Ansvarsområden I din roll som uppdragsledare inom IT till avdelningens Cosmicgrupp är du en central del av Region Uppsalas journalsystem som används av regionen och privata vårdgivare. Som uppdragsledare inom Cosmic-gruppen är du en av dem som planerar, samordnar och implementerar förändringar inom Cosmic-objektet. Det gäller bland annat de uppgraderingar av systemet som görs med jämna mellanrum. Detta görs tillsammans med en resursstark gruppering med spetskompetens inom alla delar som ett komplext journalsystem som Cosmic innehåller. Arbetet sker tillsammans med bland annat en Objektledare -IT och i samråd med Objekt Ledaren för att få en så robust förändringshantering som möjligt. Du kommer att tillhöra IT-Projektgruppen, men enbart arbeta mot Cosmicobjektet. Du kommer även ta en ledande position och arbeta nära både IT och verksamheten.  Du får arbeta i en bred roll och beröra områden som exempelvis; Ansvara för kravinsamling och stå i kontinuerlig behovsdialog med verksamheten Planera och administrera driftsättningar inom vårt verksamhetsområde och ansvara för att rätt information når rätt grupper Koordinera och samordna arbetet mellan olika grupper på IT-avdelningen och i övriga verksamheten Dokumentera arbetet samt upprätta rutiner och beskrivningar Genomföra workshops och leda möten Hantera förekommande administrativa arbetsuppgifter Välkommen med din ansökan! Urval sker löpande och vi önskar din ansökan snarast. I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad Technologies. För frågor om rollen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Julia Rhönnstad, 0729872754, [email protected] Kvalifikationer För att passa in i rollen ser vi att du har flera års erfarenhet av en ledande roll i en arbetsgrupp sedan tidigare samt arbetat med liknande arbetsuppgifter. Du trivs i en miljö med högt tempo där det vi levererar kommer utvecklas över tid och ditt ansvar är att leda det arbetet, från ax till limpa, tillsammans med andra representanter från verksamheten. Därför ser vi att du kan kommunicera med stora delar av organisationen, agerar bollplank till gruppen samt är noggrann och strukturerad i ditt arbete. Vidare är du en driven person, teamplayer och lösningsorienterad i förändringsarbeten du tar dig an.  I din roll som uppdragsledare kommer du tillsammans med utvecklingsteamet att driva utvecklingen av förmågor i de produkter som ägs av teamet. Du kommer tillsammans med teamet sätta upp långsiktiga och kortsiktiga mål, följa upp leveranser och arbeta med att snabbt kunna ändra riktning om prioriteringen ändras vilket ställer krav på dig som anpassningsbar och lätt att kunna orientera dig och teamet i rätt riktning.  Vi hoppas att du vill utvecklas på lång sikt hos oss där vi kan ge dig goda utvecklingsmöjligheter! Krav: Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i tidigare roller Erfarenhet inom att leda eller ha en ledande roll i en arbetsgrupp Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift Meriterande: Arbetat som uppdragsledare/projektledare Ha en bred kunskap inom IT Om företaget Region Uppsala Region Uppsalas ledningskontor är en del av Region Uppsala, en av Uppsala läns största arbetsgivare. Ledningskontoret ska stödja den politiska ledningen och förvaltningarna så att den politiska inriktningen får genomslag i Region Uppsalas olika verksamheter och regionen kan axla sin roll, regionalt och nationellt. Ledningskontoret leds av regiondirektören och har en styrande, stödjande och samordnande roll i Region Uppsala. På ledningskontoret finns avdelningar för ekonomi, HR, hälso- och sjukvård, it, kommunikation och information, regional utveckling, säkerhet och beredskap samt regiondirektörens stab. Region Uppsalas ledningskontor har drygt 800 medarbetare. Vill du utvecklas och bidra till Region Uppsalas utveckling - välkommen att arbeta med oss! Cosmic är Region Uppsalas journalsystem och används av regionen och privata vårdgivare.

1 mars 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Uppdragsledare IT

Arbetsbeskrivning Är du redo för en större uppgift?Trivs du att vara i en ledande position och se verksamheten utvecklas? Brinner du för IT och att vara spindeln i nätet till att samordna och implementera projekt inom detta? Då ska du söka rollen som teknisk uppdragsledare till vår Cosmicgrupp på Region Uppsalas ledningskontor! Ansvarsområden I din roll som uppdragsledare inom IT till avdelningens Cosmicgrupp är du en central del av Region Uppsalas journalsystem som används av regionen och privata vårdgivare. Som uppdragsledare inom Cosmic-gruppen är du en av dem som planerar, samordnar och implementerar förändringar inom Cosmic-objektet. Det gäller bland annat de uppgraderingar av systemet som görs med jämna mellanrum. Detta görs tillsammans med en resursstark gruppering med spetskompetens inom alla delar som ett komplext journalsystem som Cosmic innehåller. Arbetet sker tillsammans med bland annat en Objektledare -IT och i samråd med Objekt Ledaren för att få en så robust förändringshantering som möjligt. Du kommer att tillhöra IT-Projektgruppen, men enbart arbeta mot Cosmicobjektet. Du kommer även ta en ledande position och arbeta nära både IT och verksamheten.  Du får arbeta i en bred roll och beröra områden som exempelvis; Ansvara för kravinsamling och stå i kontinuerlig behovsdialog med verksamheten Planera och administrera driftsättningar inom vårt verksamhetsområde och ansvara för att rätt information når rätt grupper Koordinera och samordna arbetet mellan olika grupper på IT-avdelningen och i övriga verksamheten Dokumentera arbetet samt upprätta rutiner och beskrivningar Genomföra workshops och leda möten Hantera förekommande administrativa arbetsuppgifter Välkommen med din ansökan! Urval sker löpande och vi önskar din ansökan snarast. I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad Technologies. För frågor om rollen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Julia Rhönnstad, 0729872754, [email protected] Kvalifikationer För att passa in i rollen ser vi att du har flera års erfarenhet av en ledande roll i en arbetsgrupp sedan tidigare samt arbetat med liknande arbetsuppgifter. Du trivs i en miljö med högt tempo där det vi levererar kommer utvecklas över tid och ditt ansvar är att leda det arbetet, från ax till limpa, tillsammans med andra representanter från verksamheten. Därför ser vi att du kan kommunicera med stora delar av organisationen, agerar bollplank till gruppen samt är noggrann och strukturerad i ditt arbete. Vidare är du en driven person, teamplayer och lösningsorienterad i förändringsarbeten du tar dig an.  I din roll som uppdragsledare kommer du tillsammans med utvecklingsteamet att driva utvecklingen av förmågor i de produkter som ägs av teamet. Du kommer tillsammans med teamet sätta upp långsiktiga och kortsiktiga mål, följa upp leveranser och arbeta med att snabbt kunna ändra riktning om prioriteringen ändras vilket ställer krav på dig som anpassningsbar och lätt att kunna orientera dig och teamet i rätt riktning.  Vi hoppas att du vill utvecklas på lång sikt hos oss där vi kan ge dig goda utvecklingsmöjligheter! Krav: Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i tidigare roller Erfarenhet inom att leda eller ha en ledande roll i en arbetsgrupp Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift Meriterande: Arbetat som uppdragsledare/projektledare Ha en bred kunskap inom IT Om företaget Region Uppsala Region Uppsalas ledningskontor är en del av Region Uppsala, en av Uppsala läns största arbetsgivare. Ledningskontoret ska stödja den politiska ledningen och förvaltningarna så att den politiska inriktningen får genomslag i Region Uppsalas olika verksamheter och regionen kan axla sin roll, regionalt och nationellt. Ledningskontoret leds av regiondirektören och har en styrande, stödjande och samordnande roll i Region Uppsala. På ledningskontoret finns avdelningar för ekonomi, HR, hälso- och sjukvård, it, kommunikation och information, regional utveckling, säkerhet och beredskap samt regiondirektörens stab. Region Uppsalas ledningskontor har drygt 800 medarbetare. Vill du utvecklas och bidra till Region Uppsalas utveckling - välkommen att arbeta med oss! Cosmic är Region Uppsalas journalsystem och används av regionen och privata vårdgivare.

1 mars 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024