Software Developer C++

Job description Me, Helen Rosander, and my team are looking for individuals who thrive on working for a safer world. We are growing so join us – be a part of an exciting team and make a difference!   You will be a part of a multi-disciplinary R&D at Surveillance Systems, developing software together with your peers for market-leading thermal and sensing solutions. As a software developer you will be hands-on at products in a context where you will interact within R&D, but also with production, service and customers. Responsibilities Your job   ·      Software development throughout a products lifecycle, both maintenance and new development ·      Collaborate closely with other engineers ·      Working hands-on with the products ·      Be a part of a fast growing and changing R&D department ·      Together with your peers, care for the build and test environment Qualifications To be successful in this position following is required   ·      Experience of C++ development ·      Knowledge in Linux ·      B.Sc./M.Sc. in Computer Science or equivalent ·      Be a team player ·      Quality mindset   As an addition to the above we’d like you to have knowledge of at least one of the following:   ·      Image processing. ·      Embedded C++ ·      Knowledge in C ·      Regulated business. ·      DevOps tasks, Jenkins/BitBucket ·      Communication protocols; ethernet, CAN etc. ·      Yocto About the company Randstad At Randstad, we see the possible in people. With business all over Sweden and in all areas of expertise, we help people find work that feels good, where they get the opportunity to develop and realize their true potential. With close to 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry. Our mission is to become the world’s most valued working life partner. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we support people and organizations in realizing their true potential. We call it Human Forward.

7 mars 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Idrifttagningsingenjör

Arbetsbeskrivning Nu har du chansen att utvecklas som som elkraftsingenjör genom att få vara ute i fält och vidga dina kunskaper inom yrket. Rollen som Idrifttagningsingenjör medför arbetsdagar med tekniska gåtor, en rad olika tester, mätningar, driftsättningar enligt detaljerade testplaner och en del tjänsteresor. Dina insatser som idirfttagningsingenjör kommer att vara avgörande i de projekt du är inblandad i genom att du säkerställer att de levererade systemen och komponenterna fungerar enligt högsta standard. Du kommer att vara involverad i felsökning och problemlösning, där din tekniska expertis och kreativa förmåga kommer till stor nytta. Randstad Engineering är specialister inom teknik. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Engineering står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter. Du ansöker på www.randstad.se, senast 2023-06-05. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta [email protected].  För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Ansvarsområden Du kommer att arbeta med projekt som vanligtvis sträcker sig över en, till ett par veckor. I vissa fall kan projekten vara längre när det finns flera närliggande system som behöver installeras, testas och driftsättas. Detta ger dig en möjlighet att inte bara utveckla din tekniska kompetens, utan också lära känna olika kraftstationer, kulturer och länder. Arbetsuppgifterna består i huvudsak av, men inte begränsade till följande: Delta i olika projekt där du utför idriftagningar, mätningar och testar. Installera, felsöka och lösa tekniska problem. Samarbeta med olika avdelningar och kunder. Rapportera till och samarbeta med projektledare. Organisera och leda arbetet i samband med testning och idrifttagning. Hålla dig välinformerad och se till att alla förändringar identifieras och kommuniceras till berörda parter. Kvalifikationer För att lyckas och trivas i denna roll bör du vara nyfiken på att undersöka och lösa tekniska utmaningar och tycka om att träffa människor från olika kulturer. Du motiveras av att få åka till olika kraftstationer både nationellt och internationellt. Du har grundkunskaper inom elkraft, mätningar och programmering och genuin förmåga för problemlösning. Du kommer att jobba med flera kompetenta kollegor som stöttar dig på vägen. Har minst elkraftingenjörsexamen, högskoleingenjörsexamen i elektroteknik eller motsvarande. Tidigare erfarenhet av arbete innom elkraft. Har allmän kunskap om PLC-programmering. Är metodiskt, lugn och strukturerad. Tycker om att arbeta både självständigt och i team. Är en bra kommunikatör på svenska och engelska i tal och skrift med god social förmåga och trivs i internationella sammanhang. Då testerna och idriftagningen avslutas oftast med rapportskrivningar, förväntas du kunna hantera detta både på svenska och/eller engelska. Andra språk är meriterande. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

7 mars 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Orderadministratör

Arbetsbeskrivning Har du tidigare erfarenhet inom órderadministration? Skulle du beskriva dig som serviceminded, produktiv samt som en positiv lagspelare? Då är det dig vi söker! Som orderadministratör kommer du att hantera ordrar i företagets affärssystem. Vidare kommer du hantera leverans bevakningar, vilket innebär att du kommer följa flödet av företagets leveranser. Du kommer dagligen ha kontakt med kunder vilket kräver att du har ett brinnande intresse för kundservice både via telefon och mail. Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten innebär många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Ansvarsområden Orderhantering och leveransbevakning Kundservice Kvalifikationer Gymnasieexamen Flytande svenska och god engelska Erfarenhet från arbete i SAP Erfarenhet från service/kundtjänst Erfarenhet från orderhantering och leveransbevakning Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

6 mars 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024
Redovisningsekonom

Arbetsbeskrivning Nu finns en spännande möjlighet att ta sig an en bred och varierad roll inom redovisning och administration för dig som söker en deltidstjänst i centrala Stockholm! Svensk Förening för Obstetrik och Gynekologi, SFOG, strävar efter att hitta en passionerad redovisningsekonom till sitt centrala kansli i Stockholm. I denna roll får du inte bara möjlighet att självständigt hantera redovisningen utan även att tillsammans med en kollega vara en nyckelfigur i att forma och stärka föreningens administrativa funktion. Genom nära samarbete med styrelsen och en kontinuerlig kontakt med medlemmarna kommer du vara med och göra verklig skillnad. Tjänsten är på deltid, 60-75 %, och erbjuder flexibel arbetstid för att ge utrymme för balans mellan arbete och liv. SFOG erbjuder dig en tjänst med stort eget ansvar i en verksamhet som präglas av entusiasm och positiv stämning där du utöver rollens uppgifter får möjlighet att delta i aktiviteter och events som anordnas av och för SFOG. I den här rekryteringen samarbetar SFOG med Randstad Finance. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Erik Bågstam Lund, e-post: [email protected] eller telefon 0706 95 17 84. Varmt välkommen med din ansökan! Ansvarsområden Bokföring i förening och aktiebolag inkl. månadsbokslut Avstämning och presentation av rapporter för Skattmästare innan styrelsemöte Fakturering Moms- och skattedeklarationer Hantering av löner Betalningar Avstämning inför samt ta fram alla underlag inför årsbokslut Div kontakter med bank, revisor och Skatteverket Begära in och godkänna budget från kursgivare för varje ST-kurs. Om behov finns godkänns budgeten i samråd med utbildningssekreteraren Allmänt föreningsarbete relaterat till bland annat medlemmar, ST kurser och ST-läkare Stöd till SFOG:s styrelse Kvalifikationer Minst 3 års erfarenhet från liknande roll Relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom ekonomi Goda kunskaper inom bokföring och redovisning och hantering av ekonomisystem Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift Meriterande Erfarenhet av arbete i Visma och Fortnox God vana av Excel Du som person Vi söker dig som har ekonomisk utbildning med minst några års arbetslivserfarenhet av självständigt arbete inom redovisning och ekonomi. Du har en vana av att arbeta självständigt med bokslut och hantera hela flödet i en mindre eller medelstor verksamhet. Du trivs även med administrativa uppgifter och ha en kontinuerlig kontakt med medlemmar. Som person är du noggrann, strukturerad, arbetar självständigt, flexibel, prestigelös och har god samarbetsförmåga.  Om företaget Svensk Förening för Obstetrik & Gynekologi SFOG Svensk förening för Obstetrik, (SFOG ) i Stockholm SFOG är en specialitetsförening inom Sveriges Läkarförbund och den äldsta sektionen i Svenska Läkaresällskapet. Föreningen utgör en sammanslutning av svenska gynekologer, obstetriker och andra för obstetrik och gynekologi intresserade läkare. Vi har ansvaret för undervisning i ämnesområdet på grund-, specialist och fortbildningsnivå. Vi är remissinstans när det gäller alla frågor som berör specialiteten. Varje år arrangeras ett nationellt möte, SFOG-veckan, med ett stort vetenskapligt och socialt program.

6 mars 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024
deltidsoperatör till chokladfabrik i Upplands Väsby

Arbetsbeskrivning Har du en passion för sötsaker, och vill arbeta på en spännande arbetsplats tillsammans med ett härligt gäng? Då kan du vara rätt person för detta jobb!  Just nu letar Randstad efter nya deltid medarbetare till ett världsledande livsmedelsföretag. Mondelez International är tillverkare av flera kända varumärken, exempelvis Marabou, O ́Boy, V6, Milka, Oreo och TUC. I dagsläget befinner de sig i Upplands Väsby och letar efter nya motiverade deltid medarbetare att bli en del av deras familj. Till denna tjänst söker Mondelez någon som är noggrann, kommunikativ och nyfiken. Gärna teknikintresserad med goda kunskaper i det svenska språket. Varmt välkommen att ansöka redan idag! Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt att du har en bra samarbetsförmåga. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig en mängd karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Ansvarsområden Som operatör är man en del av Mondelez produktionsteam, där man kommer att arbeta inom den dagliga produktionsprocessen. Arbetsuppgifterna kan komma att variera, men rollen innebär att man ansvarar över att bedriva tillverkningsprocessen enligt standarden och rutiner, samt aktivt utvärdera och informera om processen och linjernas status.  De huvudsakliga arbetsuppgifterna innefattar följande moment: Manuell packning och sortering  Installation och omställning av maskiner  Underhålla, rengöra och hantera utrustning, material och lokaler. Rapportera avvikelser och samarbeta med övriga avdelningar och sektioner inom produktionen. Kvalifikationer För att passa i denna roll ser vi att du som person är nyfiken, noggrann och kommunikativ, samt har lätt att samarbeta i grupp. Du tar initiativ och är ansvarsfull och flexibel till ditt arbete. Du kommer att arbeta enligt skift, och vi ser därför att du är öppen för att jobba både dag, kväll- och nattskift, även helgarbete kan förekomma. För att vara lämplig för denna tjänst bör du även uppfylla följande kvalifikationer: Tidigare erfarenhet av produktionsarbete är meriterande men inte ett krav Truckkort för B1 (Motviktstruck) är meriterande men inte ett krav Kan arbeta alla typer av skift, inklusive natt-skift, minst 2 -3 dagar per vecka Har ett tekniskt intresse Studera på minst 50% och ha minst 1 år kvar av din utbildning, alternativt ha en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%. Kan kommunicera på svenska både muntligt och skriftligt  Grundläggande kunskaper i engelska Vilja att ta till dig ny kunskap och information Säkerhet - och kvalitetsmedveten Gymnasial utbildning Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

6 mars 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024
lagerarbetare sommarjobb

Arbetsbeskrivning Söker du ett fartfyllt sommarjobb där du får arbeta något som är viktigt på riktigt? Då har du hittat rätt! Randstad söker nu flera lagerarbetare till ett expansivt och innovativt läkemedelsföretag, som har sitt logistikcenter i Märsta. Då du kommer att ersätta ordinarie personal under semesterperioden är det viktigt att du kan jobba heltid under hela juni, juli och augusti. För rätt person kan möjlighet till förlängning efter sommaren att finnas.  Som lagerarbetare kommer du tillsammans med övriga teamet få bidra till att sjukhus och dess patienter får det material dem behöver. Arbetstiderna kommer att vara dagtid varannan vecka 07.30-15.30 och varannan vecka 8.00-17.00. Tjänsten kräver truckbehörighet A1-B3 och erfarenhet från produktion och/ eller lager och logistik. Då arbete utförs i kyl-och frysmiljö är det viktigt att du kan hantera det. Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt att du har en bra samarbetsförmåga. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig en mängd karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Ansök på www.randstad.se, ansökan är öppen fram till 2024-05-19 men urval och rekrytering sker löpande och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdatum. Om du har frågor, kontakta gärna [email protected]. För oss är det viktigt att all kompetens och alla färdigheter på arbetsmarknaden utnyttjas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Ansvarsområden Godsmottagning med ankomstkontroll med inrapportering i SAP  Lagerläggning i frys, kyl och rumstempererat höglager Orderplockning av varor för vidare transport Utföra provtagning & uppvägning av kemikalier och insatsmaterial i hygienklassad miljö Kvalifikationer Erfarenhet inom produktion och/ eller lager och logistik  Truckkort A1-B3 Goda kunskaper i engelska och svenska Meriterande om du har b-körkort  Meriterande med erfarenhet av arbete med GMP och GDP Erfarenhet inom SAP och Officepaketet är meriterande Meriterande med erfarenhet från arbete med provtagning/uppvägning av kemikalier i renhetsklassade lokaler Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

6 mars 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
HR konsult

Arbetsbeskrivning Brinner du för HR-frågor och trivs i en bred roll? Är du redo för nya utmaningar och möjligheter samt har erfarenhet av att arbetat med HR? Våra kunders behov dyker upp löpande och vi söker nu därför dig med erfarenhet av HR-arbete eller liknande. Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Ansvarsområden Stöd och coaching till chefer Rehabiliteringsärenden Avtalsadministration Stöd i rekryteringsprocesser HR-administration Kvalifikationer Eftergymnasial utbildning. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.  Stark kommunikationsförmåga. Grundläggande förståelse för arbetsrättsliga bestämmelser. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

5 mars 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
Project Manager Internal

Arbetsbeskrivning Randstad Engineering söker flertalet Projektledare för ett spännande konsultuppdrag där interna förbättringsprojekt ska drivas på vår kunds site i Finspång! I din roll kommer du tillsammans med dina kollegor driva strategiska och tvärfunktionella verksamhetsutvecklingsprojekt. Randstad Engineering är specialister inom teknik. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Engineering står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter. Ansvarsområden Utveckla strategiprocessen och stödja organisationen inom förändringsledning (Change Management). Ansvara för strategiarbete och driva det interna digitaliseringsarbetet. Samarbeta med olika funktioner inom företaget och stötta deras strategiarbete. Agera som projektledare för interna förbättringsprojekt, främst inom processutveckling och arbetssätt. Nätverka och kommunicera effektivt för att säkerställa framgångsrika projektresultat. Kvalifikationer Kvalifikationer: Som minst en teknisk utbildning inom relevant område. Behärskning av både svenska och engelska är nödvändig för uppdraget. Meriterande med bakgrund inom tillverkning och R&D. Personliga egenskaper: Engagerad och resultatorienterad. Stark förmåga att leda och samarbeta i tvärfunktionella team. Utvecklad kommunikationsförmåga och nätverkande kompetens. Strategiskt tänkande och förmåga att hantera komplexa projekt. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

4 mars 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Electrical System Engineer

Job description Are you an innovative Electrical Engineer with a passion for driving change in the energy sector? Randstad Engineering is on the lookout for Electrical Engineers for a consultant assignment. Here you will play a crucial role in leading the energy transformation. Randstad Engineering is specialized in competences within engineering. As a consultant with us, you get a competitive salary, benefits and collective agreements. Your consultant manager is always there for you and ensures that you get varying and developing assignments at different companies, within different industries. At Randstad Engineering, your personal development is in focus, and you are offered a large network and many social activities. Responsibilities As a consultant Electrical Engineer, your primary role will be to provide technical support to product development projects in areas such as Generator, Low Voltage, Control Equipment, and Electrical installation. Your responsibilities will include: Producing calculations and documentation to support design solutions. Organizing and managing technical projects. Managing work in accordance with project cost, timescale, and quality targets. Presenting at technical reviews and generating design reports. Following direction and adjusting priorities to meet schedule milestones. Ensuring all tasks comply with departmental processes for technical scope control, quality, and health & safety. Qualifications Strong background in electrical engineering. Excellent communication and interpersonal skills. Strong work ethic, ability to work independently, and proactive mindset. Professional and self-motivated team player. Willingness to challenge assumptions and generate imaginative and innovative ideas. Familiarity with standard software packages (Teamcenter, Microsoft Office). Working experience with tools like Comos, AutoCAD, E-plan, etc. About the company Randstad At Randstad, we see the possible in people. With business all over Sweden and in all areas of expertise, we help people find work that feels good, where they get the opportunity to develop and realize their true potential. With close to 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry. Our mission is to become the world’s most valued working life partner. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we support people and organizations in realizing their true potential. We call it Human Forward.

4 mars 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Mechanical Developer

Job description Are you a experienced Engineer in pipe calculations for gas turbine peripheral systems? Randstad Engineering is seeking a Pipe Calculator/Designer for a consultant assignment at our customers site in Finspång. In this role, you will play a key role in ensuring compliance with standards, advising on pipe laying, supports, flexible elements, and materials. Randstad Engineering is specialized in competences within engineering. As a consultant with us, you get a competitive salary, benefits and collective agreements. Your consultant manager is always there for you and ensures that you get varying and developing assignments at different companies, within different industries. At Randstad Engineering, your personal development is in focus, and you are offered a large network and many social activities. Responsibilities Conduct pipe calculations for peripheral systems associated with gas turbines. Act as a sounding board for designers in choosing pipe laying, supports, flexible elements, and materials. Ensure compliance with CE marking requirements for power plants, including necessary calculations. Apply knowledge of standards, including PED, ASME, and national standards, to meet regulatory requirements for global exports. Provide recommendations based on international standards for various regions. Qualifications Minimum a bachelors degree in relevant field of engineering. Strong expertise in pipe calculations for gas turbine peripheral systems. Knowledge of industrial pipe installation practices. Familiarity with standards such as PED, ASME, and the ability to adapt to and recommend compliance with national standards worldwide. Detail-oriented mindset with a focus on precision in calculations. Ability to collaborate with designers and offer insights on optimal solutions. Effective communication skills to convey recommendations and work collaboratively within a global team. About the company Randstad At Randstad, we see the possible in people. With business all over Sweden and in all areas of expertise, we help people find work that feels good, where they get the opportunity to develop and realize their true potential. With close to 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry. Our mission is to become the world’s most valued working life partner. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we support people and organizations in realizing their true potential. We call it Human Forward.

4 mars 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024