Lastbilsmekaniker
Randstad AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Job description Brinner du för Mekanik och Vill Ta Nästa Steg som Lastbilstekniker? Har du ett gediget intresse för fordon och en beprövad talang för att skruva – oavsett om det är med personbilar eller tunga fordon? Då är det dig vi söker! Just nu letar vi efter en engagerad och skicklig Lastbilstekniker för spännande uppdrag. Som lastbilstekniker hos oss får du en unik möjlighet att kombinera djupgående mekanisk expertis med de senaste innovationerna inom fordonsbranschen. Du kommer att utföra kvalificerad service och reparationer på en variation av lastbilar och trailers, från rutinunderhåll till komplexa åtgärder. Du kommer även att bemästra avancerad felsökning av elsystem med hjälp av moderna diagnosverktyg och programvaror samt arbeta med en variation av reparationsmetoder, vilket ger dig en bred och utvecklande kompetens. Detta är en roll där du får chansen att både förfina dina traditionella mekaniska färdigheter och samtidigt hålla dig i framkant med den senaste tekniken. Vi söker dig som är en driven och engagerad individ som brinner för att utvecklas inom ditt yrke. Du är en problemlösare som trivs med att ta dig an nya utmaningar och du är en uppskattad lagspelare som bidrar till en positiv arbetsmiljö. Vi ser att du har minst en utbildning som personbilsmekaniker eller motsvarande erfarenhet/utbildning som vi bedömer likvärdig. Körkort C är ett krav. Meriterande om du även har CE och giltigt YKB. Även truckkort B är meriterande. Du kommer att vara anställd av Randstad men arbeta som konsult ute hos vår kund. Passar du in i beskrivningen? Välkommen med din ansökan omgående. Vi jobbar med löpande urval som innebär att uppdraget kan bli tillsatt innan ansökningstiden löpt ut. OBS! Vi tar ej emot ansökningar via mejl, ansök smidigt direkt på vår hemsida! Vid frågor eller funderingar, kontakta konsultchef Emma Eriksson på [email protected]. Välkommen att ansöka. Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Vi på Randstad erbjuder kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort redan från första dagen på din anställning! Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Responsibilities Serva och reparera lastbilar samt efterfordon Felsöka och utföra mjukvaruuppdateringar Truckkörning Qualifications Körkort C är ett krav CE är meriterande Truckkort B och vana att köra truck är meriterande Erfarenhet av att reparera olika slags lastbilsfordon Behärska svenska och engelska i tal och skrift Intresse av teknik och fordon About the company Randstad At Randstad, we see the possible in people. With business all over Sweden and in all areas of expertise, we help people find work that feels good, where they get the opportunity to develop and realize their true potential. With close to 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry. Our mission is to become the world’s most valued working life partner. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we support people and organizations in realizing their true potential. We call it Human Forward.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025
Lastbilsmekaniker
Randstad AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Arbetsbeskrivning Brinner du för Mekanik och Vill Ta Nästa Steg som Lastbilstekniker? Har du ett gediget intresse för fordon och en beprövad talang för att skruva – oavsett om det är med personbilar eller tunga fordon? Då är det dig vi söker! Just nu letar vi efter en engagerad och skicklig Lastbilstekniker för spännande uppdrag. Som lastbilstekniker hos oss får du en unik möjlighet att kombinera djupgående mekanisk expertis med de senaste innovationerna inom fordonsbranschen. Du kommer att utföra kvalificerad service och reparationer på en variation av lastbilar och trailers, från rutinunderhåll till komplexa åtgärder. Du kommer även att bemästra avancerad felsökning av elsystem med hjälp av moderna diagnosverktyg och programvaror samt arbeta med en variation av reparationsmetoder, vilket ger dig en bred och utvecklande kompetens. Detta är en roll där du får chansen att både förfina dina traditionella mekaniska färdigheter och samtidigt hålla dig i framkant med den senaste tekniken. Vi söker dig som är en driven och engagerad individ som brinner för att utvecklas inom ditt yrke. Du är en problemlösare som trivs med att ta dig an nya utmaningar och du är en uppskattad lagspelare som bidrar till en positiv arbetsmiljö. Vi ser att du har minst en utbildning som personbilsmekaniker eller motsvarande erfarenhet/utbildning som vi bedömer likvärdig. Körkort C är ett krav. Meriterande om du även har CE och giltigt YKB. Även truckkort B är meriterande. Du kommer att vara anställd av Randstad men arbeta som konsult ute hos vår kund. Passar du in i beskrivningen? Välkommen med din ansökan omgående. Vi jobbar med löpande urval som innebär att uppdraget kan bli tillsatt innan ansökningstiden löpt ut. OBS! Vi tar ej emot ansökningar via mejl, ansök smidigt direkt på vår hemsida! Vid frågor eller funderingar, kontakta konsultchef Emma Eriksson på [email protected]. Välkommen att ansöka. Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Vi på Randstad erbjuder kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort redan från första dagen på din anställning! Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Ansvarsområden Serva och reparera lastbilar samt efterfordon Felsöka och utföra mjukvaruuppdateringar Truckkörning Kvalifikationer Körkort C är ett krav CE är meriterande Truckkort B och vana att köra truck är meriterande Erfarenhet av att reparera olika slags lastbilsfordon Behärska svenska och engelska i tal och skrift Intresse av teknik och fordon Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025
Säljare
Randstad AB
Företagssäljare

Arbetsbeskrivning Brinner du för matlagning och redo för en ny karriär? Unox Scandinavia söker en driven säljare! Är du en passionerad kock eller har en bakgrund inom restaurangbranschen och drömmer om att ta nästa steg i din karriär? Då kan du vara den vi söker! Unox Scandinavia, en ledande tillverkare av professionella ugnar från Padua, Italien, letar efter en engagerad och relationsbyggande säljare till vårt team. Vi söker dig som älskar matlagning och förstår restaurangköket, men du behöver inte ha tidigare säljerfarenhet. Vi satsar på din potential och erbjuder en unik möjlighet att växa in i en säljarroll med branschens bästa förutsättningar. Vi erbjuder en omfattande introduktion som börjar med en gedigen utbildning. Du kommer att tillbringa två intensiva veckor på vårt huvudkontor i Padua, Italien, där du får djupgående kunskaper om våra professionella ugnar och blir en sann expert. Denna utbildning följs av ett sex veckor långt mentorprogram som fokuserar på försäljning, allt för att du ska känna dig fullt rustad för att lyckas i din roll. Detta är även en möjlighet att byta karriär för dig som längtar efter att utvecklas och ta dig an spännande, nya utmaningar utanför restaurangköket. Du får frihet under ansvar då du tilldelas ditt eget försäljningsområde i Göteborg och Malmö, vilket ger dig möjligheten att själv styra ditt schema. Samtidigt arbetar du mot tydliga mål och nyckeltal, med ständig support från ditt dedikerade team. En central och spännande del av din roll är att utföra Individual Cooking Experience (ICE). Det innebär att du på plats hos kunden får demonstrera våra ugnars unika funktioner och visa hur de kan revolutionera matlagningen. Du guidar kunden genom olika recept och tillagningssätt, på ett sätt som direkt speglar deras dagliga arbete. Vi är stolta över våra starka produkter – professionella ugnar som möter alla behov, från restauranger och bagerier till snabbmatskedjor och centralkök, designade för att förbättra alla typer av tillredningar. I den här rekryteringen samarbetar vi med Randstad. Har du frågor om tjänsten eller processen? Kontakta rekryteringskonsult Simona Möller på simona.mö[email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!   Ansvarsområden Självständigt driva försäljning inom ditt tilldelade försäljningsområde i Göteborg och Malmö, med frihet att styra ditt eget schema. Arbeta mot uppsatta försäljningsmål och nyckeltal.  Utföra Individual Cooking Experience (ICE), vilket innebär att demonstrera ugnarnas funktioner och vägleda kunder genom recept och tillagningssätt direkt hos dem. Bygga och underhålla kundrelationer, samt anpassa kommunikationen för att skapa förtroende. Dokumentera försäljningsaktiviteter i CRM-systemet.  Planera och prioritera arbetsuppgifter för att uppnå effektiva resultat. Kvalifikationer Gymnasieutbildning Du har jobbat i restaurang med matlagning Flytande svenska i tal och skrift Goda kunskaper i engelska i tal och skrift Möjlighet att resa B-körkort  Meriterande Erfarenhet från restaurangbranschen Säljerfarenhet Vi söker dig som har en stark inre drivkraft och är resultatorienterad, med förmågan att självständigt driva affärer mot uppsatta mål. Du är uthållig och tålmodig, förstår att affärsprocesser kan ta tid och ger inte upp vid motgångar. Som en naturlig relationsbyggare skapar du enkelt förtroende hos kunder och anpassar din kommunikation effektivt. Du är självständig och initiativrik, tar eget ansvar för ditt arbete, är proaktiv och ser möjligheter där andra ser hinder. Slutligen är du organiserad och strukturerad, med förmåga att dokumentera ditt arbete i CRM-systemet samt att planera och prioritera dina arbetsuppgifter på ett effektivt sätt. Om företaget UNOX SCANDINAVIA AB Every day, we dedicate our efforts to helping professionals in the gastronomy sector experience the taste of success. This is why we design, produce, and bring to market technologically advanced solutions for cooking and hot food preservation. Since 1990, we have continuously expanded our reach, making Unox the leading global brand in the commercial oven industry, both in terms of units sold and ENERGY STAR®-certified ovens. With a team of over 1,300 talented individuals, we operate in 42 countries and distribute our ovens in more than 110 nations, including Italy, where our headquarters and production facilities are located. Our passion for innovation is unstoppable. We continually research and develop new cooking solutions to minimize consumption and emissions, while improving cooking performance and results. We offer cutting-edge technologies that exceed the expectations of the most demanding chefs, applying the most intriguing trends in technology and design to our smart ovens. At Unox, we are deeply committed to creating an environment where our employees can grow both professionally and personally. Thanks to this ongoing commitment, we have been recognized by the Great Place to Work® Institute as one of the best workplaces in Italy for innovation, gender equality, and attractiveness to millennials since 2018. As of 2023, we have also earned the EQUAL-SALARY certification, a recognition that makes us exceptionally proud and testifies to the pay equity between men and women within our company. Are you prepared to immerse yourself in a forward-thinking, innovation-driven organization? Come aboard our worldwide team and explore new horizons with us!

8 dagar sedan
Sista ansökan:
1 juli 2025
Ekonom
Randstad AB
Övriga ekonomer

Arbetsbeskrivning Vi söker nu en Ekonom till vår kund Newsec. Hos Newsec får du arbeta på en modern arbetsplats med många kollegor inom ekonomi i fina lokaler mitt i centrala Göteborg. Vi söker efter en person med engagemang och nyfikenhet med några års erfarenhet av att ha arbetat med redovisning och som är redo att ta sig an en ny utmaning. Här blir du en del av ett engagerat och sammansvetsat team. Du får du arbeta tillsammans med de främsta specialisterna på norra Europas fastighetsmarknad. Dina huvudsakliga ansvarsområden består bland annat av att självständigt ansvara för att driva: Bokslut och Årsredovisningar Avstämningar Projektredovisning Ekonomisk rapportering Resultatanalys Skatteberäkning och Inkomstdeklaration Hantera fastighetsmoms, deklarationer samt jämkningsregler kvalifikationer. Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom ekonomi gärna med inriktning mot redovisning. Du har erfarenhet av att ha arbetat självständigt i en liknande roll och vi ser gärna att du har erfarenhet av att ha arbetat inom fastighetsbranschen eller revisionsbakgrund. Vi arbetar i Unit4 ERP, Adra Balancer och Adra Matcher och PAL, har du erfarenhet från dessa system ser vi det som positivt. Du är van användare och duktig i Excel. Då vi arbetar med internationella kunder och tillsammans med kollegor inom Newsec i andra länder behöver du vara flytande i både svenska och engelska i både tal och skrift. Som person är du noggrann, strukturerad och ansvarsfull. Du behöver vara positivt inställd till förändring och trivas i att arbeta som konsult. I din personlighet är du framåt, har ett eget driv och tar initiativ till saker. Att vara en positiv och prestigelös lagspelare som har lätt för att samarbeta med andra och hjälpa till där det behövs är en självklarhet för dig. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Ansvarsområden Bokslut och Årsredovisningar Avstämningar Projektredovisning Ekonomisk rapportering Resultatanalys Skatteberäkning och Inkomstdeklaration Hantera fastighetsmoms, deklarationer samt jämkningsregler Kvalifikationer Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom ekonomi gärna med inriktning mot redovisning. Du har erfarenhet av att ha arbetat självständigt i en liknande roll och vi ser gärna att du har erfarenhet av att ha arbetat inom fastighetsbranschen eller revisionsbakgrund. Vi arbetar i Unit4 ERP, Adra Balancer och Adra Matcher och PAL, har du erfarenhet från dessa system ser vi det som positivt. Du är van användare och duktig i Excel. Då vi arbetar med internationella kunder och tillsammans med kollegor inom Newsec i andra länder behöver du vara flytande i både svenska och engelska i både tal och skrift. Som person är du noggrann, strukturerad och ansvarsfull. Du behöver vara positivt inställd till förändring och trivas i att arbeta som konsult. I din personlighet är du framåt, har ett eget driv och tar initiativ till saker. Att vara en positiv och prestigelös lagspelare som har lätt för att samarbeta med andra och hjälpa till där det behövs är en självklarhet för dig. Om företaget Newsec Property Asset Management Sweden AB Newsec – Transforming real estate and beyond Newsec erbjuder fastighetsägare, investerare och hyresgäster ett komplett utbud av tjänster inom tjänsteområdena Property Asset Management och Advisory. Newsec grundades 1994 och är idag ett partnerägt företag med cirka 2 700 medarbetare fördelade över de sju nordiska och baltiska marknaderna. Newsec är Sveriges ledande fastighetsförvaltare.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
Kundtjänstmedarbetare
Randstad AB
Kundtjänstpersonal

Arbetsbeskrivning Är du en flexibel teamspelare som söker en arbetsplats med god sammanhållning? Vill du ha ett arbete där fokus är på högklassig service i kombination med administrativa uppgifter? Har du tidigare arbetat med kundservice? Då har vi rätt tjänst för dig! Vi på Randstad söker nu kundservicemedarbetare till vår kund för rollen som vågoperatör. I rollen som vågoperatör blir du första linjesupport för kunden gällande in- och utvägning av fordon samt vägning vid behov. Det här innebär att du arbetar med kundservice där du tar emot samtal från våg och vid behov ger den support som behövs. Du kommer i rollen att ha en rad olika tillhörande administrativa uppgifter som till exempel daglig statistik, rapportering och viss uppföljning. Viss orderhantering kommer att ingå i rollen och även mottagningskontroll. Du ska även vara beredd att hjälpa till och stötta andra funktioner inom Servicecentret vid behov. Vi ser gärna att du har erfarenhet från kundservice i exempelvis en shared serviceenhet eller typ av annan kundservice. Du kan även ha tidigare erfarenhet av ett serviceyrke där du jobbat med kundkontakter såsom försäljning eller liknande. Som person söker vi dig som är ansvarstagande, har ett öga för detaljer och är noggrann i ditt arbete. I och med att rollen har både inslag av att jobba med statistik såväl som kundkontakt så är du en person som trivs med att byta mellan olika fokus och att kunna fokusera på detaljer såväl som att möta kunder på bästa sätt. Stundtals kan tempot vara lite högre i en support och därför är det bra att du trivs med sådana arbetsuppgifter. Du har datorvana och är van vid att arbeta i flera affärssystem samtidigt. Du är en flexibel teamspelare som tycker om att hjälpa till, är prestigelös i ditt sätt och tycker om att jobba med service. Hos oss får du möjlighet att jobba med service i ett team med bra sammanhållning och fokus på leverans med hög kvalitet. Uppdraget som anställd konsult via Randstad är på heltid och långsiktigt. Arbetet är förlagt i olika pass måndag-fredag dagtid med start tidigast 05.30 och slutar senast 18:15. Start för uppdraget kommer att vara enligt överenskommelse där du till en början blir anställd av oss på Randstad. För rätt person så kan anställning hos kund bli aktuell. Urval sker löpande, vilket innebär att uppdraget kan tillsättas innan ansökningstiden löper ut. Välkommen med din ansökan redan idag! Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Ansvarsområden Ta emot inkommande samtal från kunder Väga ankommande och utgående fordon Administration av statistik och rapportering Kvalifikationer Genomförd gymnasieutbildning Tidigare erfarenhet av kundservice eller andra serviceyrken där du jobbat med kundkontakt så som försäljning eller liknande God datorvana Om företaget NCC Industry AB På NCC blir du en del i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas tillsammans Varje dag tar våra över 14 500 medarbetare beslut som förbättrar människors vardag, både idag och i morgon. Här arbetar du i en stark gemenskap tillsammans med engagerade och professionella kollegor som drivs av att lära sig nytt, nå uppsatta mål, dela erfarenheter och göra verklig skillnad tillsammans. Vi utmanar oss själva för att driva utvecklingen och skapar hållbara lösningar som för samhället framåt med ny kunskap. Som ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag utvecklar vi kommersiella fastigheter, bygger skolor, sjukhus, bostäder, vägar, broar och annan infrastruktur som formar vårt sätt att leva, arbeta och resa i samhället. Genom vår industriverksamhet erbjuder vi produkter och tjänster med inriktning på stenmaterial och asfalt produktion, beläggningsuppdrag.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
16 september 2025
Trade Control Analyst
Randstad AB
Traders och fondförvaltare

Arbetsbeskrivning Är du redo att ta nästa steg i din karriär och bidra till en hållbar framtid? Vi söker nu en driven och noggrann Trade Control Analyst för ett spännande konsultuppdrag hos Vattenfall, med start den 1 september 2025 och löpande till den 30 april 2027. Uppdraget är placerat i Solna. Vattenfalls vision är att bli fossilfria inom en generation och du har nu chansen att vara en del av den resan! Som Trade Control Analyst kommer du att ingå i Trade Control-teamet vilket är en del av Group Risk Management och fungerar som back office för energihandelsavdelningen. Teamets huvudsyfte är att säkerställa att Vattenfalls handelskontrakt registreras korrekt i handelssystemet – och därigenom utgöra en sund grund för beräkning av riskexponeringar samt vinst och förlust.. Som teammedlem i Trade Control-avdelningen kommer du att arbeta intensivt tillsammans med vår front office och olika andra stödfunktioner som juridik, kreditrisk, marknadsrisk, IT med flera. Detta är en utmärkt startpunkt för en karriär inom energihandelsmiljön!  Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Validera affärer: säkerställa att affärerna registreras korrekt i handelssystemet. Avstämma positioner mot börser och clearingbanker. Hantera bekräftelseprocessen med motparter. Vid avvikelser, samarbeta med Front Office och motparter för att säkerställa snabb och effektiv lösning. Utföra andra uppgifter kopplade till det funktionella ansvaret. Förbättra och utveckla processer. Daglig överföring av gröna certifikat och utsläppsrätter.  Ansvarsområden Detta är ett konsultuppdrag via Randstad Finance, vilket innebär att du blir anställd av Randstad och uthyrd till Vattenfall. Du får möjlighet att arbeta i en dynamisk miljö hos ett ledande energibolag som aktivt arbetar för en fossilfri framtid. Vattenfall tror på att mångfald och inkludering bidrar till ett mer attraktivt, effektivt, kundcentrerat och lönsamt företag. Därför välkomnas ansökningar från alla individer oavsett ålder, religiös övertygelse, könsidentitet och uttryck, sexuell identitet, funktionsnedsättning och etnisk bakgrund. Kvalifikationer Vi söker dig som är en stark lagspelare och mycket pålitlig när det gäller att leverera enligt överenskomna mål. Du är flexibel med en positiv attityd. Vidare övertygar du med följande färdigheter och kompetenser: Universitetsexamen inom företagsekonomi, ekonomi eller motsvarande utbildning. Arbetserfarenhet inom back office eller liknande funktion. Hög kompetens inom företagsekonomi. Grundläggande kompetens/kunskap inom företagsekonomi och redovisning. God kunskap om vanliga IT-handelssystem. Flytande i engelska (skriftligt och muntligt). God kommunikations- och analysförmåga. Stresstålig och kan arbeta under tidspress. Noggrann och har en hög känsla för ansvar. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
Lastbilsmekaniker
Randstad AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Arbetsbeskrivning Brinner du för Mekanik och Vill Ta Nästa Steg som Lastbilstekniker? Har du ett gediget intresse för fordon och en beprövad talang för att skruva – oavsett om det är med personbilar eller tunga fordon? Då är det dig vi söker! Just nu letar vi efter en engagerad och skicklig Lastbilstekniker för spännande uppdrag. Som lastbilstekniker hos oss får du en unik möjlighet att kombinera djupgående mekanisk expertis med de senaste innovationerna inom fordonsbranschen. Du kommer att utföra kvalificerad service och reparationer på en variation av lastbilar och trailers, från rutinunderhåll till komplexa åtgärder. Du kommer även att bemästra avancerad felsökning av elsystem med hjälp av moderna diagnosverktyg och programvaror samt arbeta med en variation av reparationsmetoder, vilket ger dig en bred och utvecklande kompetens. Detta är en roll där du får chansen att både förfina dina traditionella mekaniska färdigheter och samtidigt hålla dig i framkant med den senaste tekniken. Vi söker dig som är en driven och engagerad individ som brinner för att utvecklas inom ditt yrke. Du är en problemlösare som trivs med att ta dig an nya utmaningar och du är en uppskattad lagspelare som bidrar till en positiv arbetsmiljö. Vi ser att du har minst en utbildning som personbilsmekaniker eller motsvarande erfarenhet/utbildning som vi bedömer likvärdig. Körkort C är ett krav. Meriterande om du även har CE och giltigt YKB. Även truckkort B är meriterande. Du kommer att vara anställd av Randstad men arbeta som konsult ute hos vår kund. Passar du in i beskrivningen? Välkommen med din ansökan omgående. Vi jobbar med löpande urval som innebär att uppdraget kan bli tillsatt innan ansökningstiden löpt ut. OBS! Vi tar ej emot ansökningar via mejl, ansök smidigt direkt på vår hemsida! Vid frågor eller funderingar, kontakta konsultchef Emma Eriksson på [email protected]. Välkommen att ansöka. Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Vi på Randstad erbjuder kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort redan från första dagen på din anställning! Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Ansvarsområden Serva och reparera lastbilar samt efterfordon Felsöka och utföra mjukvaruuppdateringar Truckkörning Kvalifikationer Körkort C är ett krav CE är meriterande Truckkort B och vana att köra truck är meriterande Erfarenhet av att reparera olika slags lastbilsfordon Behärska svenska och engelska i tal och skrift Intresse av teknik och fordon Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025
Teamledare – Skadereglering inom sjukvårdsförsäkring
Randstad AB
Övriga administrations- och servicechefer

Arbetsbeskrivning Är du en skarp problemlösare med försäkringsbakgrund och erfarenhet av att leda i förändring? Nu söker Euro Accident en teamledare till vårt team inom skadereglering. Det här är en roll för dig som vill kombinera operativt ledarskap med ansvar för kvalitet och utveckling inom en växande och samhällsnyttig bransch. Som teamledare inom skadereglering ansvarar du för ett erfaret team som arbetar med komplexa försäkringsärenden. Ditt uppdrag är att stötta, kvalitetssäkra och driva teamets arbete framåt med stort fokus på struktur, effektivitet och service. Du har arbetat inom försäkring och har god förståelse för skadereglering. Du är en van ledare som gillar att skapa struktur, driva förbättringar och samtidigt vara nära ditt team i vardagen. Vi erbjuder: ·      En tydlig roll i ett bolag i framkant ·      Möjlighet att påverka och leda i förändring ·      Flexibla arbetstider och hybridarbete ·      Kollektivavtalade förmåner, sjuk- och sjukvårdsförsäkring ·      En stark värderingskultur där omtanke, handlingskraft och nytänkande genomsyrar  Arbetsvillkor: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Örnsköldsvik. Ansökan: Intervjuer sker löpande så ansök redan idag. Randstad Care ansvarar för rekryteringsprocessen men du blir anställd av EuroAccident. För mer information om tjänsten eller för ett förutsättningslöst samtal, kontakta gärna: Pernilla Håkansson Rekryteringskonsult Randstad Care 070–1606446 alt. [email protected]   Ansvarsområden ·      Operativ ledning av teamets dagliga arbete ·      Planering, uppföljning och bemanning ·      Ansvar för kvalitetssäkring och regelefterlevnad ·      Medarbetarsamtal och kompetensutveckling ·      Bidra aktivt i utvecklings- och förändringsarbete ·      Tydlig kommunikation och tryggt ledarskap i en föränderlig miljö Kvalifikationer Du har: ·      Minst 3 års erfarenhet av operativt ledarskap med personalansvar ·      Erfarenhet av skadereglering inom försäkring – ett krav ·      Erfarenhet från kundcenter eller annan kundintensiv verksamhet är meriterande ·      Mycket god datavana och trygghet i digitala system ·      Flytande svenska och god engelska i tal och skrift ·      Gymnasieutbildning – gärna kompletterad med högskolestudier inom relevant område Om företaget Euro Accident Livförsäkring AB Vi är ett av Nordens ledande försäkringsbolag inom sjukvårdsförsäkring – och vi är stolta över att bidra till ett friskare samhälle. Med över 500 000 försäkrade och höga kundbetyg har vi ett starkt varumärke och en tydlig vision: att skapa trygghet och livskvalitet genom tidiga insatser, personligt bemötande och smarta lösningar.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Registrator
Randstad AB
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Arbetsbeskrivning Är du en strukturerad och noggrann person med ett skarpt öga för detaljer? Vill du ha en nyckelroll i att säkerställa ordning och reda bland viktiga handlingar? Vi letar efter en engagerad och driven kvalificerad konsult inom dokumenthantering som vill bidra till en positiv utveckling inom vår organisation. Hos oss får du möjlighet att växa, lära dig nytt och arbeta i ett team som värdesätter samarbete och innovation. Tjänsten kan liknas med en roll som registrator. Arbetsmängden kommer att variera, men uppdraget planerar att starta i augusti 2025 och sträcka sig till mars 2026, då kommer procenten att vara på 25%. Därefter uppskattas omfattningen till cirka 5–10% per månad, men detta kan komma att ändras. Randstad Operational är karriärpartnern som hjälper dig att säkra ett jobb som kompletterar din kompetens, främjar god balans mellan jobb och fritid och bidrar till dina mål. Som konsult hos Randstad Operational är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra många spännande kunder. Du får konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Med oss som karriärpartner får du tillgång till en mängd olika karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och bygga ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som bryr sig om dig, ditt arbetsliv och ditt välmående, och erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Du ansöker på www.randstad.se senast 2025-06-08. Ansök gärna redan idag då vi tillsätter löpande. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta konsultchef Amanda Lindström [email protected] / 070 32 81 977. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Ansvarsområden Registrera, diarieföra, gallra och arkivera digitala och fysiska handlingar  Skapa och avsluta ärenden i ärendehanteringssystemet Hålla arkivbeskrivning och informationshanteringsplan aktuella, samt initiera behov av revideringar Bevaka funktionsbrevlåda, expediera handlingar och vid behov ha dialog med arkivmyndigheten Utbilda revisorer och anställda i dokumenthantering Representera verksamheten i arbetsgruppen för införande av ett nytt dokument- och ärendehanteringssystem och stötta införandet i verksamheten Vid behov även stötta med övrig administration, såsom att sammanställa underlag och bokningar Kvalifikationer Har relevant utbildningar och minst fem års erfarenhet som registrator Har ett skarpt öga för detaljer och ser till att allt blir korrekt hanterat Du ser vad som behöver göras och tar egna initiativ för att förbättra processer Du trivs med att arbeta i en föränderlig miljö och kan snabbt ställa om vid nya behov Du är professionell i ditt agerande och bidrar till en god stämning i teamet Har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift Är van vid att arbeta i ärendesystem och i Office-paketet Erfarenhet av Platina och dokumenthantering inom kommunal verksamhet är mycket meriterande Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

9 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juni 2025
montör
Randstad AB
Underhållsmekaniker och maskinreparatörer

Arbetsbeskrivning Har du erfarenhet av mekanisk montering och ett starkt intresse för teknik? Då kan detta vara jobbet för dig! Vi söker efter erfarna montörer till PowerCell Group på Hisningen i Göteborg! PowerCell Group växer så det knakar och söker nu efter fler kollegor som vill vara med på resan! Som systemmontör är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att montera bränslecellssystem från start till slut, genom ritningar och specifikationer. Detta är en unik chans att komma in i ett innovativt och snabbt växande företag inom bränslecells-teknologi och samtidigt få värdefull erfarenhet och utveckling i en spännande framtidsbransch. Arbetstiderna är förlagda till 2-skift enligt följande: Dag: Måndag- fredag 06:30-15:00 Kväll: Måndag- torsdag 14:00-23:30 Tjänsten inleds som en konsultroll via Randstad, med mycket goda möjligheter att bli fastanställd hos Powercell Group. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Ansvarsområden Som systemmontör på PowerCell arbetar du med att bygga deras bränslecellsystem från start till slut, genom montering efter ritningar. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat: Montering av komponenter, kablage, starkströmskablar, rör och fästdetaljer till ett komplett bränslecellsystem. Läsa och tolka monteringsritningar och specifikationer. Utförande av kontunerliga kvalitetskontroller för att säkerställa hög standard och kvalitet. Kvalifikationer Tidigare erfarenhet av arbete med fokus på mekanisk montering, gärna som mekaniker, kyltekniker, servicetekniker, bilmekaniker eller motsvarande roller. Vana av att arbeta efter ritningar och instruktioner- gärna CAD ritningar. Ett starkt öga för kvalitet och säkerhet. Grundläggande IT vana och är bekväm med att arbeta med dator. Goda kunskaper i Svenska och Engelska.. Är lösningsorienterad och trivs av att arbeta i en föränderlig miljö. Meriterande: Det är väldigt meriterande om du har erfarenhet från arbete med kylsystem eller inom kylteknik/pneumatik. Tidigare arbetat med mekanisk uppmätning och maskinbearbetning CAD-kompetens är meriterande. Erfarenhet Mekaniska System Mekanisk montering Om företaget Powercell Sweden AB (publ) At PowerCell Group, we are decarbonizing industries. We design, develop and manufacture hydrogen electric fuel cells and systems for aviation, propulsion, stationary, and marine applications. Our fuel cell systems have unparalleled power density, and the only emissions are water and heat. At our headquarters, located in Gothenburg, more than 150 employees work hard to deliver zero-emission solutions to customers around the world. We are growing fast and are always looking for new colleagues to add to our innovative, friendly, and ambitious culture.

9 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025