Arbetsbeskrivning Har du erfarenhet inom skadereglering, innehar ett stabilt ledarskap och en förmåga att skapa riktning i förändring? Vi söker nu en interim teamledare till ett företag inom sjukvårdsförsäkring som befinner sig i en omfattande förändringsresa. Uppdraget är tidsbegränsat och passar dig som vill göra skillnad här och nu – och som har god vana av att leda i förändring. Placering: Örnsköldsvik Start: Augusti Omfattning: Heltid Uppdragets längd: 3 månader med möjlighet till förlängning Ansvarsområden I rollen som interim teamledare ansvarar du för att leda och utveckla en grupp skadereglerare som arbetar med sjukvårdsförsäkring. Du kombinerar daglig operativ styrning med ett tydligt förändringsuppdrag. Uppdraget kräver en trygg ledare med förmåga att bygga struktur, skapa engagemang och driva förbättringsarbete – med affären i fokus. Du kommer in i ett läge där ett tryggt och tydligt ledarskap är avgörande. Verksamheten utvecklas i snabb takt och du förväntas snabbt kunna ta ansvar, fatta beslut och skapa riktning för gruppen. Ansvarsområden Leda och coacha teamet i den dagliga driften Säkerställa kvalitet i skaderegleringsprocesser Planering, bemanning och uppföljning mot mål Förankra beslut, leda förändringsinitiativ och bidra till affärsutveckling Skapa struktur, arbetsro och riktning i en verksamhet under förändring Intervjuer och urval till detta uppdrag sker löpande, sök därför gärna så snart som möjligt. För mer information om uppdraget - välkommen att kontakta [email protected] Kvalifikationer Du är en trygg och lösningsorienterad ledare med stark förändringsförmåga och affärsdriv. Du har lätt för att skapa engagemang och riktning i team och trivs i ett högt tempo där du får vara med och påverka på riktigt. Skallkrav: Gymnasieutbildning Erfarenhet av skadereglering inom personrisk (t.ex. sjukvårdsförsäkring) Minst 3 års erfarenhet som chef med personalansvar Goda kunskaper i Officepaketet samt god systemvana Flytande svenska och obehindrad engelska i tal och skrift Meriterande: Universitetsutbildning Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Arbetsbeskrivning Vill du arbeta i en av Sveriges bästa kommuner? Vaxholms stad söker nu en Socialsekreterare inom ekonomiskt bistånd. I Vaxholms stad, en liten kommun med hög ambitionsnivå, ges stort eget ansvar och möjligheter att påverka. Här arbetar du i verksamheter med goda resultat, i en vacker och trygg miljö. I undersökningar rankar medarbetare oss som en av Sveriges bästa kommuner att arbeta i. Som anställd inom socialförvaltningen har du möjlighet att göra skillnad. Här har du goda möjligheter att utvecklas i din roll och närhet och stöd av kollegor och chefer. Enheten för vuxenstöd har till uppdrag att utreda och besluta om olika typer av insatser inom främst socialtjänstlagen. Varmt välkommen till oss! Vi söker dig som vill arbeta som socialsekreterare på vuxenenheten inom ekonomiskt bistånd. Rollen som socialsekreterare är betydelsefull och mångfacetterad. I dialog med klienterna arbetar du för att hitta en lösning för den enskilda individen. Du möter ofta människor i kris och med komplexa livssituationer. Du kommer att arbeta på plats i vårt kommunhus i Vaxholm. Här har du nära till fina promenadstråk, till kollektivtrafiken och till goda parkeringsmöjligheter. Möjlighet till distansarbete 1 -2 dagar per vecka när man kommit in i rollen ordentligt. Som anställd i Vaxholms stad kan du komma att bli krigsplacerad i staden. Anställningsform: Tillsvidareanställning. Provanställning kan komma att tillämpas. Omfattning: Heltid, 39,5 h/vecka. Tillträde: Snarast enligt överenskommelse. I denna rekrytering samarbetar Vaxholms stad med Randstad. Välkommen med din intresseanmälan senast 2025-08-17. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på [email protected]. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Ansvarsområden Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att träffa dina klienter och arbeta motiverande mot egen försörjning. Du kommer att utreda och fatta beslut om ekonomiskt bistånd, inhämta information, upprätta förändringsplaner, göra bedömningar och fatta beslut samt följa upp planeringen enligt socialtjänstlagen. Dokumentation och handläggning sker i vårt verksamhetssystem Lifecare. Du kommer att utreda, bedöma, besluta och verkställa beslut utifrån gällande lagstiftning och riktlinjer. Eftersom vi arbetar i en teambaserad arbetsmodell kan du även få hantera varierande uppgifter inom enheten. Kvalifikationer Socionomexamen alternativt annan relevant utbildning i kombination med god erfarenhet som socialsekreterare. Meriterande om du har erfarenhet av arbete inom socialtjänst och området ekonomiskt bistånd eller annan myndighetsutövning. Du kommunicerar väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska. Du är van vid att möta människor som kan befinna sig i en utsatt situation och har god servicekänsla. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet och din möjlighet att bidra till verksamhetens utveckling. Om företaget Vaxholms stad Om Vaxholm Vaxholms stad är en skärgårdskommun med 12 000 invånare och stora naturområden inom gång- och cykelavstånd. Varje år har Vaxholm nära en miljon besökare Vaxholm. Enligt undersökningar är Vaxholm länets tryggaste kommun. En utvecklad kollektivtrafik med goda buss- och båtförbindelser möjliggör god och naturskön pendling från centrala Stockholm och närliggande orter. Inom kommunens verksamheter är vi idag ca 500 tillsvidareanställda som jobbar med våra invånares, näringsidkares och medarbetares bästa för ögonen utifrån våra värdeord Samspel, Engagemang och Respekt – SER.
Arbetsbeskrivning Är du en erfaren ledare med bakgrund som legitimerad sjuksköterska eller fysioterapeut och van vid att snabbt sätta dig in i nya sammanhang? Vi söker nu en interim teamledare till ett företag inom sjukvårdsförsäkring som befinner sig i en omfattande förändringsresa. Uppdraget är tidsbegränsat och passar dig som vill göra skillnad här och nu – och som har god vana av att leda i förändring. Placering: Norra Stockholm Omfattning: Heltid Start: Augusti Längd: 3 månader med möjlighet till förlängning Ansvarsområden Som interim teamledare leder du ett team bestående av legitimerade sjuksköterskor och fysioterapeuter som arbetar med vårdkoordinering och skadereglering inom sjukvårdsförsäkring. Rollen är operativ, nära teamet – men du förväntas också bidra strategiskt till att stabilisera och utveckla arbetssätt i en föränderlig vardag. Du kommer in i ett läge där ett tryggt och tydligt ledarskap är avgörande. Verksamheten utvecklas i snabb takt och du förväntas snabbt kunna ta ansvar, fatta beslut och skapa riktning för gruppen. Uppdragets fokus: Leda och coacha teamet i det dagliga arbetet Planering, bemanning och uppföljning av verksamheten Säkerställa kvalitet i ärendehantering och kundbemötande Bidra aktivt till förändringsarbete och implementering av nya arbetssätt Stärka strukturer, samarbete och kommunikation i en intensiv fas Intervjuer och urval till detta uppdrag sker löpande, sök därför gärna så snart som möjligt. För mer information om uppdraget - välkommen att kontakta [email protected] Kvalifikationer Du är en trygg och lösningsorienterad ledare med stark förändringsförmåga och affärsdriv. Du har lätt för att skapa engagemang och riktning i team, och trivs i ett högt tempo där du får vara med och påverka på riktigt. Skallkrav: Legitimerad sjuksköterska eller fysioterapeut Minst 3 års erfarenhet som chef med personalansvar Erfarenhet från kundserviceverksamhet med högt tempo (t.ex. 1177, SOS Alarm, företagshälsovård, callcenter) Goda kunskaper i Officepaketet och god systemvana Flytande svenska och obehindrad engelska i tal och skrift Du är även en handlingskraftig och kommunikativ ledare med dokumenterad förmåga att: Skapa struktur och stabilitet i förändring Bygga tillit och engagemang i team Ta initiativ och fatta beslut snabbt Navigera i verksamheter med hög komplexitet och tempo Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Arbetsbeskrivning Är du en erfaren ledare med bakgrund som legitimerad sjuksköterska eller fysioterapeut och van vid att snabbt sätta dig in i nya sammanhang? Vi söker nu en interim teamledare till ett företag inom sjukvårdsförsäkring som befinner sig i en omfattande förändringsresa. Uppdraget är tidsbegränsat och passar dig som vill göra skillnad här och nu – och som har god vana av att leda i förändring. Är du en erfaren ledare med bakgrund som legitimerad sjuksköterska eller fysioterapeut och van vid att snabbt sätta dig in i nya sammanhang? Vi söker nu en interim teamledare till ett företag inom sjukvårdsförsäkring som befinner sig i en omfattande förändringsresa. Uppdraget är tidsbegränsat och passar dig som vill göra skillnad här och nu – och som har god vana av att leda i förändring. Placering: Norra Stockholm Omfattning: Heltid Start: Augusti Längd: 3 månader med möjlighet till förlängning Ansvarsområden Som interim teamledare leder du ett team bestående av legitimerade sjuksköterskor och fysioterapeuter som arbetar med vårdkoordinering och skadereglering inom sjukvårdsförsäkring. Rollen är operativ, nära teamet – men du förväntas också bidra strategiskt till att stabilisera och utveckla arbetssätt i en föränderlig vardag. Du kommer in i ett läge där ett tryggt och tydligt ledarskap är avgörande. Verksamheten utvecklas i snabb takt och du förväntas snabbt kunna ta ansvar, fatta beslut och skapa riktning för gruppen. Uppdragets fokus: Leda och coacha teamet i det dagliga arbetet Planering, bemanning och uppföljning av verksamheten Säkerställa kvalitet i ärendehantering och kundbemötande Bidra aktivt till förändringsarbete och implementering av nya arbetssätt Stärka strukturer, samarbete och kommunikation i en intensiv fas Intervjuer och urval till detta uppdrag sker löpande, sök därför gärna så snart som möjligt. För mer information om uppdraget - välkommen att kontakta [email protected] Kvalifikationer Du är en trygg och lösningsorienterad ledare med stark förändringsförmåga och affärsdriv. Du har lätt för att skapa engagemang och riktning i team, och trivs i ett högt tempo där du får vara med och påverka på riktigt. Skallkrav: Legitimerad sjuksköterska eller fysioterapeut Minst 3 års erfarenhet som chef med personalansvar Erfarenhet från kundserviceverksamhet med högt tempo (t.ex. 1177, SOS Alarm, företagshälsovård, callcenter) Goda kunskaper i Officepaketet och god systemvana Flytande svenska och obehindrad engelska i tal och skrift Du är även en handlingskraftig och kommunikativ ledare med dokumenterad förmåga att: Skapa struktur och stabilitet i förändring Bygga tillit och engagemang i team Ta initiativ och fatta beslut snabbt Navigera i verksamheter med hög komplexitet och tempo Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Arbetsbeskrivning Vi på Randstad söker nu efter drivna och noggranna montörer för kommande behov i och runt om Jönköping. Har du tidigare erfarenhet från montering och produktion, kan detta vara en roll som passar dig! Vi söker dig som är motiverad och noggrann samt är öppen för att lära sig nya saker. För att trivas i rollen ska du trivas att arbeta i högt tempo och kunna arbeta såväl självständigt som i team med andra. Våra kunder har olika sätt att montera på beroende på vilken avdelning du är på, verktyg som används är t.ex skruvdragare och olika provutrustningar. Skriftliga instruktioner samt ritningar är underlag till monteringen. Arbetet hos våra kunder är förlagt antingen dagtid 07.00-16.00 eller olika skifttider. Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos vår kund. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Urval kommer att ske löpande och kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdatumet. Vid frågor eller funderingar, kontakta konsultchef Johan Wallin på [email protected] OBS! Vi tar ej emot ansökningar via mejl, ansök smidigt genom vår hemsida. Välkommen med din ansökan redan idag! Ansvarsområden Montering Hel och del montering Montering på line Montering efter ritningar Kvalifikationer Tidigare erfarenhet av montering God kommunikativ förmåga i Svenska, både i tal och skrift. B körkort och tillgång till bil Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Arbetsbeskrivning Nuvarande verksamhetschef för Vårdcentralen Wisby Söder söker andra utmaningar i sitt arbetsliv och vi söker nu en ny verksamhetschef som kan ta över rodret för ledarskapet för vårdcentralen. Här arbetar cirka 40 medarbetare i tvärprofessionella allmänmedicinska team och vi har cirka 14 000 listade patienter som vi gör vårt bästa för att ge en god och nära vård. Vi jobbar dagligen med att utveckla vår verksamhet både utifrån patienters och medarbetares tankar och förslag men också utifrån regionens direktiv. Vi driver förbättringsarbeten initierade av medarbetarna i ett led att skapa effektivare vårdprocesser, mer personcentrerad och lättillgänglig vård samt hållbar arbetsmiljö. På vårdcentralen jobbar alla professioner i nära samarbete utifrån det som behövs för att göra medicinska bedömningar och prioriteringar och vi jobbar kunskapsbaserat med evidensbaserade behandlingar och vi samordnar och samverkar med övriga delar av vården och andra aktörer inom regionen som är viktiga för våra patienter. Vårdcentralen kännetecknas av sin engagerade, lösningsorienterade och lojala personal som med professionalitet och klokskap tar ansvar för både verksamhetens utveckling och det dagliga arbetet med patienten i fokus. Atmosfären på vårdcentralen beskrivs som strukturerad, välkomnande och trevlig av kollegor och studenter som delat vår vardag. Dina arbetsuppgifter I din roll som verksamhetschef kommer du tillsammans med enhetschef leda och utveckla verksamheten utifrån de villkor som ges i primärvårdens krav och kvalitetsbok, förfrågningsunderlag. Du har närmaste ledningsansvar för vårdcentralens verksamhet och ekonomi och därigenom ett strategiskt ansvar för att resultatmålen uppnås. Du och din enhetschef har ett delat personalansvar. Du arbetar för att utveckla en personcentrerad, effektiv och kunskapsstyrd vård med kvalitet och en hållbar och stimulerande arbetsmiljö för medarbetarna. Din närmsta chef är primärvårdschefen i regionen och du kommer i din chefsroll också ha ett strategiskt, taktiskt och operativt ansvar utifrån din nyckelfunktion i primärvårdens ledningsgrupp (PLG). Du kommer att lägga stor vikt vid att skapa förutsättningar för dina medarbetare att använda och utveckla sin kompetens i synergi med verksamhetens utvecklingsarbete. Du får vara en del i utvecklingen av den moderna primärvårdens uppdrag i första linjens sjukvård kopplat till samverkan med övriga delar i vårdkedjan. Välkommen in med din intresseanmälan! I denna rekrytering samarbetar Region Gotland med Randstad. Välkommen med din intresseanmälan senast den 2025-08-17. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Camilla Månsson på [email protected]. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Din ansökan kan komma att bli en offentlig handling, för en inledande konfidentiell dialog kring tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Camilla Månsso8 Ansvarsområden Verksamhetsansvarig över Wisby Söder Kvalifikationer Vi söker dig som har en högskole- eller universitetsexamen inom ett sjukvårdsrelaterat yrke med legitimation, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren anser relevant samt har erfarenhet av arbete inom hälso- och sjukvården. Det är meriterande om du har genomgått chefs- eller ledarskapsutbildning samt har erfarenhet som ledare inom hälso- och sjukvårdsområdet. Erfarenhet från primärvård värderas högt. Vi söker en trygg och stabil person med god självinsikt. Du tänker strategiskt och har ett brett perspektiv på frågor, samtidigt som du arbetar mot uppsatta mål och fokuserar på resultat. Ditt mål- och resultattänkande genomsyrar dina prioriteringar, planering och agerande. Du är kreativ och bidrar med egna idéer för att lösa arbetsrelaterade utmaningar. Vidare är du strukturerad och organiserad i ditt arbete och har ett kommunikativt och öppet sätt som bidrar till högt förtroende hos medarbetare och kollegor. För denna tjänsten är det ett krav att du har språkkunskaper i Svenska på minst C1-nivå. Detta innebär att du behöver kunna kommunicera obehindrat, både skriftligt och muntligt, samt förstå komplexa texter och uttrycka dig nyanserat i professionella sammanhang. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Arbetsbeskrivning Specialist i Allmänmedicin till Höllviken. Nu söker vi på Randstad en Allmänspecialist för vår kunds behov i Höllviken med start i höst. Verksamheten är en privat verksamhet och arbetet är 100% på plats. Ansvarsområden Sedvanliga arbetsuppgifter vid privat vårdcentral Kvalifikationer Specialist allmänmedicin Primärvårdsvana Erfarenhet Primärvård Primärsjukvård Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Arbetsbeskrivning Verksamhetschef vårdcentralen Slite Slite vårdcentral är en glesbygdsvårdcentral med cirka 5000 listade patienter och är därmed Gotlands minsta vårdcentral. Här arbetar omkring 20 medarbetare som gemensamt arbetar för att få en alltmer personcentrerad och lättillgänglig vård. Vi är en vårdcentral under förändring och utveckling med ett stort fokus på bemötande, och vi sätter medicinsk kvalitet och patientsäkerhet som högsta prioritet. Just nu pågår intensivt arbete med att gå från fokus på diagnos till fokus på medicinsk bedömning, kontinuitet och samordning. Vi söker nu en ny verksamhetschef som kan ta över rodret för ledarskapet för vårdcentralen. I din roll som verksamhetschef kommer du att leda och utveckla verksamheten utifrån de villkor som ges i primärvårdens krav och kvalitetsbok, förfrågningsunderlag. Du har närmaste ledningsansvar för vårdcentralens verksamhet och ekonomi och därigenom ett strategiskt ansvar för att resultatmålen uppnås. Du arbetar för att utveckla en personcentrerad, effektiv och kunskapsstyrd vård med kvalitet och en hållbar och stimulerande arbetsmiljö för medarbetarna. Din närmsta chef är primärvårdschefen i regionen och du kommer i din chefsroll också ha ett strategiskt, taktiskt och operativt ansvar utifrån din nyckelfunktion i primärvårdens ledningsgrupp (PLG). Du kommer att lägga stor vikt vid att skapa förutsättningar för dina medarbetare att använda och utveckla sin kompetens i synergi med verksamhetens utvecklingsarbete. Du får vara en del i utvecklingen av den moderna primärvårdens uppdrag i första linjens sjukvård kopplat till samverkan med övriga delar i vårdkedjan. Välkommen in med din intresseanmälan! I denna rekrytering samarbetar Region Gotland med Randstad. Välkommen med din intresseanmälan senast den 2025-08-17. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Camilla Månsson på [email protected]. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Din ansökan kan komma att bli en offentlig handling, för en inledande konfidentiell dialog kring tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Camilla Månsson. Ansvarsområden Verksamhetsansvar för vårdcentralen Slite Kvalifikationer Vi söker dig som har en högskole- eller universitetsexamen inom ett sjukvårdsrelaterat yrke med legitimation, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren anser relevant samt har erfarenhet av arbete inom hälso- och sjukvården. Det är meriterande om du har genomgått chefs- eller ledarskapsutbildning samt har erfarenhet som ledare inom hälso- och sjukvårdsområdet. Erfarenhet från primärvård värderas högt. Vi söker en trygg och stabil person med god självinsikt. Du tänker strategiskt och har ett brett perspektiv på frågor, samtidigt som du arbetar mot uppsatta mål och fokuserar på resultat. Ditt mål- och resultattänkande genomsyrar dina prioriteringar, planering och agerande. Du är kreativ och bidrar med egna idéer för att lösa arbetsrelaterade utmaningar. Vidare är du strukturerad och organiserad i ditt arbete och har ett kommunikativt och öppet sätt som bidrar till högt förtroende hos medarbetare och kollegor. För denna tjänsten är det ett krav att du har språkkunskaper i Svenska på minst C1-nivå. Detta innebär att du behöver kunna kommunicera obehindrat, både skriftligt och muntligt, samt förstå komplexa texter och uttrycka dig nyanserat i professionella sammanhang. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Arbetsbeskrivning Hos oss blir du en del av Sveriges ledande fastighetsbolag när det gäller säkerhetsfastigheter. Flera av våra kunder bedriver verksamhet som är av betydelse för vårt lands säkerhet, vilket ställer speciella krav både på lokalerna och på oss. Just nu befinner vi oss i en kraftig tillväxtfas och vår projektvolym är större än någonsin tidigare – därför behöver vi bli fler! Välkommen till Specialfastigheter! Brinner du för arbetsmiljöfrågor i projekt och att skapa strukturer för förebyggande arbete snarare än åtgärdande? Vill du säkerställa och följa upp att vi övergripande arbetar på rätt sätt kopplat mot arbetsmiljö i en verksamhet som har några av Sveriges största byggprojekt? Då har vi rollen för dig! Om tjänsten Vår projektvolym har ökat markant de senaste åren och ligger nu stadigt på flera hundra projekt årligen. Vi har flera miljardprojekt i produktion som kommer att pågå under flera år framöver, bland annat anstaltsprojekt i Tidaholm, Österåker, Rödjan, Trelleborg och Kalmar. Specialfastigheters roll som byggherre innebär ett övergripande ansvar för att tillse att arbetsmiljörisker förebyggs, bland annat genom att organisera arbetsmiljöarbetet i byggprojekten samt därefter kontrollera och följa upp det. För att fullfölja byggherreansvaret inom arbetsmiljö söker/behöver vi en dedikerad resurs som ansvarar för ett strukturerat och långsiktigt stöd som säkerställer att arbetet i våra projekt bedrivs förebyggande, lagenligt, effektivt och med hög kvalitet. Den nyinrättade rollen som byggarbetsmiljöansvarig/chef innefattar lagbevakning och tolkning av relevanta regelverk, men även kvalitetssäkring av processer och dokumentation kopplade till arbetsmiljöarbetet. Du tillhör avdelning Projektutveckling, men arbetar bolagsövergripande. Placering i Stockholm eller alternativt Linköping Tillträde: Enligt överenskommelse. Ansökan: Välkommen med din ansökan senast 10 augusti! Urval och intervjuer sker löpande. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Adam Bernhoff, [email protected] alternativt +46 72 988 90 03. Ansvarsområden Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inom byggarbetsmiljöområdet är att: Utveckla och kvalitetssäkra rutiner och dokument kopplat mot våra projekt Vara expertstöd för att tillse proaktiv och korrekt identifiering och hantering i projekten Utbilda och informera våra medarbetare för att tillse rätt kunskapsnivå Ge stöd till enskilda projekt och tillse övergripande kontroll och uppföljning av arbetet Hålla kontakt mot externa parter för best practice och omvärldsbevakning Samordna bolagsövergripande hantering och analys av incidenter i våra projekt Kvalifikationer För att vara framgångsrik i rollen har du: Relevant högskoleutbildning, t.ex. inom arbetsmiljö, samhällsbyggnad eller byggteknik alternativt likvärdigt område eller dokumenterad erfarenhet som bedöms likvärdig Flera års erfarenhet av arbetsmiljöarbete inom bygg- och anläggningsbranschen, gärna i byggherre- eller beställarroll God kunskap om arbetsmiljölagen, AFS:ar samt specifikt ansvar och regelverk kopplat till byggherre, Bas-P och Bas-U Erfarenhet av att arbeta med arbetsmiljöplaner, förhandsanmälningar, riskhantering och dokumentation i större byggprojekt Vana av att följa upp och kvalitetssäkra arbetsmiljöinsatser både i planeringsfas och under produktion Vi söker dig som är strukturerad, noggrann och har en stark förmåga att driva processer framåt på ett självständigt sätt. Du tar initiativ, ser vad som behöver göras och har modet att agera – även när det innebär att ställa krav eller fatta beslut i komplexa frågor. Du har god kommunikativ förmåga och kan samverka med både interna och externa aktörer på ett tydligt och förtroendeingivande sätt. Med integritet och ett genuint engagemang för arbetsmiljöfrågor vågar du ta ställning där det behövs, samtidigt som du arbetar lösningsorienterat och bidrar till ett långsiktigt lärande i organisationen. Du har även ett intresse för omvärldsbevakning och utveckling, och motiveras av att ständigt förbättra både arbetssätt och kunskapsnivå inom ditt område. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Om företaget Specialfastigheter Sverige AB Om Specialfastigheter Specialfastigheter äger, utvecklar och förvaltar säkerhetsfastigheter. I fastighetsportföljen ingår bland annat kriminalvårdsanstalter, ungdomshem, domstolsbyggnader och polisfastigheter. Med vår breda och djupa säkerhetskompetens möter vi kundernas särskilda krav på säkerhet. Vi vill vara föredömliga inom hållbarhet och med en beslutad projektportfölj om 32 miljarder kronor följer ett ansvar att minska klimatutsläppen och att vara en ansvarsfull byggherre. Vårt fastighetsinnehav har en lokalarea på cirka 1,2 miljoner kvadratmeter och ett marknadsvärde som uppgår till närmare 52 miljarder kronor. Fastigheterna finns i drygt 60 kommuner, från Trelleborg i söder till Haparanda i norr, och där finns också våra cirka 300 medarbetare. Vi genomför en särskild säkerhetsbedömning där vi utför ett säkerhetssamtal och granskar lagakraftvunna domar från svenska domstolar. Innan anställning gör vi även drogtest via vår företagshälsovård. Utöver detta kräver en del av våra kunder i vissa fall inplacering i säkerhetsklass och efterföljande registerkontroll i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585 kap. 3). Fackliga företrädare Akademikerföreningen, Martin Siljehult, 010-788 63 60 Unionen, Patrik Svensson, 010-788 63 42 SEKO, Roger Törngren, tel. 010-788 62 78 Ledarna, Fredrik Persson, tel 010-788 62 28.
Arbetsbeskrivning Vi söker just nu mekaniska montörer för nya, spännande uppdrag. Vi på Randstad har mycket spännande på gång under 2025 och därför söker vi nu fler kompetenta, engagerade och duktiga medarbetare för nya uppdrag hos våra kunder. Hos oss har du möjlighet att arbeta hos olika kunder i regionen, från Köping i väst till Enköping i öst, från Fagersta i norr till Arboga i syd. Du har därför möjlighet att jobba som ambulerande konsult hos olika kunder med olika arbetsuppgifter inom ditt kompetensområde. Det vi kräver i gengäld är engagemang och viljan att utvecklas som person och medarbetare. Anställningsform: Heltid, visstid 6 månader med chans till förlängning. Det är viktigt att du som konsult är öppen för olika typer av skift och arbetstider. Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt att du har en bra samarbetsförmåga. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig en mängd karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss Ansvarsområden Montering av mekaniska komponenter Läsning av tekniska ritningar Kontroll- och kvalitetsbedömning Kvalifikationer Krav: Utbildning inom mekanik, avancerad montering eller att du på annat sätt införskaffat dig relevant erfarenhet God verktygsvana - manuella, tryckluft samt elektriska Läsförståelse av tekniska och/eller mekaniska ritningar Erfarenhet av verkstadsarbete B-körkort Förmåga att tala och förstå svenska obehindrat. Meriterande: Kunskap inom svetsning och lödning Mätning Kvalitetskontroll av utfört arbete Förmåga att tala, förstå och läsa engelska Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Välj ett jobb för att visa detaljer