Säljare

Säljare till Småland Vi söker en affärsinriktad säljare till ett av våra viktigaste distrikt. Vi letar efter en person som gillar att göra affärer för att vidareutveckla samarbetet med våra återförsäljare som finns inom järn- och byggvaruhandeln. Är det du? Vi erbjuder dig Människor växer och utvecklas – Thomée och våra ägare Salix Group värderar personalen väldigt högt och jobbar intensivt för att du ska utvecklas i din roll. På Thomée får du ett stimulerande och utmanande arbete på ett välrenommerat och välskött företag med starka marknadspositioner. Vi har korta beslutsvägar och som säljare får du stora möjligheter att påverka din egen utveckling. Arbetsuppgifter Som säljare på Thomée ansvarar du för att sälja vår breda produktportfölj, innehållande drygt 25 000 produkter. Du arbetar aktivt med kundens affär som ofta är komplex, vilket kräver förmåga att tänka proaktivt och långsiktigt. I rollen bearbetar du nya kunder och vårdar våra goda relationer med befintliga, och hjälper kunden effektivisera sin hantering av förnödenheter och förbrukningsmaterial med smarta lösningar. I tjänsten ingår ca 20-25 övernattningar på ett år. I tjänsten ingår att: Ha kund-, volym- och resultatansvar och vara återförsäljarens bästa partner Arbeta aktivt med våra säljkoncept, genomföra aktiviteter och delta på mässor Arbeta självständigt och ha eget budget- och lönsamhetsansvar Du utgår hemifrån och lämplig bostadsort kan vara Jönköping, Växjö eller Kalmar men det viktigaste för oss är att du är rätt person. Du rapporterar till Ulf Olsson, kommersiell chef. Vad har Ulf Olsson, kommersiell chef, att säga om tjänsten och företaget? "Under mina 17 år på Thomée har jag jobbat som produktchef, sortimentschef, marknadschef, inköpschef och nu kommersiell chef. Som ledare är jag tydlig, engagerad, bra på att kommunicera, en bra lyssnare samt involverar och ser alla. Vi jobbar i en tight organisation men väldigt korta beslutsvägar och jobbar endast med långsiktiga relationer både mot kund och leverantör. De flesta jobbar här i många år då personalpolicyn är väldigt bra och vi har en fin sammanhållning. För att lyckas i rollen som säljare är det fördelaktigt med en bakgrund inom bygghandel samt att du är praktiskt lagd. Du är en flexibel person med affärsmannasinne och självklart en god social förmåga." Din profil Till rollen som säljare söker vi dig som: Gillar att göra lönsamma affärer Är resultatorienterad Vågar att utmana kunden Talar flytande svenska samt kunskaper i engelska Har B-körkort Vi ser det om meriterande om du har ett upparbetat nätverk med kunder i regionen. Vidare behöver du vara engagerad, ha ett högt eget driv som tycker om att vinna och gillar när tempot är högt. Du är social, kommunikativ och gillar att skapa relationer både internt och externt. Du är strukturerad och är van vid att planera din vardag. Kontakt och ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Säljpoolens rekryteringskonsulter Robin Ring, 036-3363461, och Victor Gustafsson, 036-3363462. Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. Välkommen med din ansökan! Om företaget Thomée är en ledande leverantör av förnödenheter till den svenska järn- och byggfackhandeln. Vi erbjuder ett noga utvalt sortiment av egna och väl etablerade varumärken i kombination med attraktiva logistik- och marknadsföringskoncept. Företaget omsätter 641 MSEK och har 35 anställda i Sverige. Thomée är en del av Salix Group som ägs av Volati. I Salix ingår också Heco Nordiska, Tecca, T-Emballage, Väggmaterial AB, Habo, Kellfri, Swekip, Pisla, Miljöcenter och servicebolaget Volati Handel Service. Volati är noterat på Nasdaq Stockholm. Läs mer på www.thomee.se

15 april 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Affärsutvecklare / Säljrepresentant

Affärsutvecklare / Säljrepresentant till södra Sverige Anysys är ett varumärke som effektiviserar och automatiserar hanteringen av leverantörsfakturor. Tjänsten distribueras via återförsäljare i hela Sverige. Vi har idag samarbeten i form av återförsäljare som ekonomisystems- och IT-leverantörer. Bolagets säte är i Skellefteå där utveckling och support är placerat. Dina arbetsuppgifter Som affärsutvecklare / säljrepresentant har du stort inflytande över vår arbetsplats och blir en nyckelfigur i vår tillväxtstrategi. Vi har idag nära relationer med våra befintliga återförsäljare och det kommer fortsatt vara ett viktigt arbete att upprätthålla. I rollen jobbar du proaktivt med att identifiera och skapa relationer med potentiella återförsäljare för att expandera vårt nätverk. Du förhandlar avtal, ger löpande support och håller kundevent och utbildningar till våra återförsäljare för att säkerställa deras framgångar. Du är dessutom en viktig kugge i samarbetet med våra interna team för att säkerställa en smidig och effektiv verksamhet. Ditt geografiska ansvarsområde bestäms beroende på din nuvarande bostadsort. Vad har Mikael Forssell, VD / utvecklingschef, att säga om tjänsten och företaget? "Anysys är ett innovativt bolag som satsar på att effektivisera och utveckla våra produkter och tjänster. I rollen som affärsutvecklare ser du till att dessa produkter och tjänster når ut till våra återförsäljare. På Anysys finns inga stämpelklockor eller på plats-krav, bara engagerade kunder och kollegor som delar ditt intresse för teknik i framkant. Här jobbar du i en platt organisation där människor med olika bakgrund och i olika åldrar alla är delaktiga i att bygga kultur och kundnöjdhet. Som ledare värdesätter jag eget ansvar och engagemang. Vi är en liten organisation vars största tillgång är våra medarbetare, deras idéer och vilja att överträffa sig själva och kundernas förväntningar. Ambitionen är att vara lyhörd och ge medarbetare ansvar efter målsättning. Till rollen som affärsutvecklare söker vi dig som är nyfiken, lyhörd och intresserad av att bidra till din egen och företagets fortsatta utveckling, givetvis med möjlighet att växa och tjäna pengar." Din profil Till rollen som affärsutvecklare / säljrepresentant söker vi en lösningsorienterad person som inte drar sig för att möta och lösa problem för våra kunder. Du är flexibel och uppskattar en snabbrörlig och föränderlig arbetsmiljö. För att trivas i rollen behöver du vara självgående, målinriktad och ha en stark förmåga att bygga relationer. En god kommunikativ förmåga är avgörande i denna roll. Du känner dig bekväm med att stå i centrum och har förmåga att tala inför kunder och leda event med självförtroende. Krav Svenska och engelska i tal och skrift B-körkort Meriterande Bakgrund inom ekonomi och goda IT-systemkunskaper Erfarenhet av att arbeta med återförsäljare Kontakt och ansökan För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Urban Hedström på [email protected]. Ansök via ansökningsknappen snarast då vi hanterar ansökningar löpande. Välkommen med din ansökan! Om företaget Tolkning av fakturor är vår ”core-business”, det är härifrån vi kommer. Vi har en lång erfarenhet av arbete med olika typer av tolkningssystem, och har levererat lösningar till många företag genom åren. Efter alla dessa år har vi en god insyn i vilka utmaningar våra användare möter i sin vardag – och vad som krävs för att lösa dem. När vi startade 2011 var det just för att vi såg ett växande behov på marknaden. Behovet av ett enkelt fakturahanteringssystem som frigör tid de dagar när allting fungerar, i kombination med en följsam partner som finns där när förutsättningarna förändras. Sedan starten har vi växt och blivit fler, tagit oss an nya marknader och utvecklat vårt tjänsteprogram. Det som består är vår vilja att göra det krångliga enkelt – i nära samarbete med faktiska användare av våra system.

15 april 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Affärsutvecklare / Säljrepresentant

Affärsutvecklare / Säljrepresentant till södra Sverige Anysys är ett varumärke som effektiviserar och automatiserar hanteringen av leverantörsfakturor. Tjänsten distribueras via återförsäljare i hela Sverige. Vi har idag samarbeten i form av återförsäljare som ekonomisystems- och IT-leverantörer. Bolagets säte är i Skellefteå där utveckling och support är placerat. Dina arbetsuppgifter Som affärsutvecklare / säljrepresentant har du stort inflytande över vår arbetsplats och blir en nyckelfigur i vår tillväxtstrategi. Vi har idag nära relationer med våra befintliga återförsäljare och det kommer fortsatt vara ett viktigt arbete att upprätthålla. I rollen jobbar du proaktivt med att identifiera och skapa relationer med potentiella återförsäljare för att expandera vårt nätverk. Du förhandlar avtal, ger löpande support och håller kundevent och utbildningar till våra återförsäljare för att säkerställa deras framgångar. Du är dessutom en viktig kugge i samarbetet med våra interna team för att säkerställa en smidig och effektiv verksamhet. Ditt geografiska ansvarsområde bestäms beroende på din nuvarande bostadsort. Vad har Mikael Forssell, VD / utvecklingschef, att säga om tjänsten och företaget? "Anysys är ett innovativt bolag som satsar på att effektivisera och utveckla våra produkter och tjänster. I rollen som affärsutvecklare ser du till att dessa produkter och tjänster når ut till våra återförsäljare. På Anysys finns inga stämpelklockor eller på plats-krav, bara engagerade kunder och kollegor som delar ditt intresse för teknik i framkant. Här jobbar du i en platt organisation där människor med olika bakgrund och i olika åldrar alla är delaktiga i att bygga kultur och kundnöjdhet. Som ledare värdesätter jag eget ansvar och engagemang. Vi är en liten organisation vars största tillgång är våra medarbetare, deras idéer och vilja att överträffa sig själva och kundernas förväntningar. Ambitionen är att vara lyhörd och ge medarbetare ansvar efter målsättning. Till rollen som affärsutvecklare söker vi dig som är nyfiken, lyhörd och intresserad av att bidra till din egen och företagets fortsatta utveckling, givetvis med möjlighet att växa och tjäna pengar." Din profil Till rollen som affärsutvecklare / säljrepresentant söker vi en lösningsorienterad person som inte drar sig för att möta och lösa problem för våra kunder. Du är flexibel och uppskattar en snabbrörlig och föränderlig arbetsmiljö. För att trivas i rollen behöver du vara självgående, målinriktad och ha en stark förmåga att bygga relationer. En god kommunikativ förmåga är avgörande i denna roll. Du känner dig bekväm med att stå i centrum och har förmåga att tala inför kunder och leda event med självförtroende. Krav Svenska och engelska i tal och skrift B-körkort Meriterande Bakgrund inom ekonomi och goda IT-systemkunskaper Erfarenhet av att arbeta med återförsäljare Kontakt och ansökan För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Urban Hedström på [email protected]. Ansök via ansökningsknappen snarast då vi hanterar ansökningar löpande. Välkommen med din ansökan! Om företaget Tolkning av fakturor är vår ”core-business”, det är härifrån vi kommer. Vi har en lång erfarenhet av arbete med olika typer av tolkningssystem, och har levererat lösningar till många företag genom åren. Efter alla dessa år har vi en god insyn i vilka utmaningar våra användare möter i sin vardag – och vad som krävs för att lösa dem. När vi startade 2011 var det just för att vi såg ett växande behov på marknaden. Behovet av ett enkelt fakturahanteringssystem som frigör tid de dagar när allting fungerar, i kombination med en följsam partner som finns där när förutsättningarna förändras. Sedan starten har vi växt och blivit fler, tagit oss an nya marknader och utvecklat vårt tjänsteprogram. Det som består är vår vilja att göra det krångliga enkelt – i nära samarbete med faktiska användare av våra system.

15 april 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Affärsutvecklare / Säljrepresentant

Affärsutvecklare / Säljrepresentant till södra Sverige Anysys är ett varumärke som effektiviserar och automatiserar hanteringen av leverantörsfakturor. Tjänsten distribueras via återförsäljare i hela Sverige. Vi har idag samarbeten i form av återförsäljare som ekonomisystems- och IT-leverantörer. Bolagets säte är i Skellefteå där utveckling och support är placerat. Dina arbetsuppgifter Som affärsutvecklare / säljrepresentant har du stort inflytande över vår arbetsplats och blir en nyckelfigur i vår tillväxtstrategi. Vi har idag nära relationer med våra befintliga återförsäljare och det kommer fortsatt vara ett viktigt arbete att upprätthålla. I rollen jobbar du proaktivt med att identifiera och skapa relationer med potentiella återförsäljare för att expandera vårt nätverk. Du förhandlar avtal, ger löpande support och håller kundevent och utbildningar till våra återförsäljare för att säkerställa deras framgångar. Du är dessutom en viktig kugge i samarbetet med våra interna team för att säkerställa en smidig och effektiv verksamhet. Ditt geografiska ansvarsområde bestäms beroende på din nuvarande bostadsort. Vad har Mikael Forssell, VD / utvecklingschef, att säga om tjänsten och företaget? "Anysys är ett innovativt bolag som satsar på att effektivisera och utveckla våra produkter och tjänster. I rollen som affärsutvecklare ser du till att dessa produkter och tjänster når ut till våra återförsäljare. På Anysys finns inga stämpelklockor eller på plats-krav, bara engagerade kunder och kollegor som delar ditt intresse för teknik i framkant. Här jobbar du i en platt organisation där människor med olika bakgrund och i olika åldrar alla är delaktiga i att bygga kultur och kundnöjdhet. Som ledare värdesätter jag eget ansvar och engagemang. Vi är en liten organisation vars största tillgång är våra medarbetare, deras idéer och vilja att överträffa sig själva och kundernas förväntningar. Ambitionen är att vara lyhörd och ge medarbetare ansvar efter målsättning. Till rollen som affärsutvecklare söker vi dig som är nyfiken, lyhörd och intresserad av att bidra till din egen och företagets fortsatta utveckling, givetvis med möjlighet att växa och tjäna pengar." Din profil Till rollen som affärsutvecklare / säljrepresentant söker vi en lösningsorienterad person som inte drar sig för att möta och lösa problem för våra kunder. Du är flexibel och uppskattar en snabbrörlig och föränderlig arbetsmiljö. För att trivas i rollen behöver du vara självgående, målinriktad och ha en stark förmåga att bygga relationer. En god kommunikativ förmåga är avgörande i denna roll. Du känner dig bekväm med att stå i centrum och har förmåga att tala inför kunder och leda event med självförtroende. Krav Svenska och engelska i tal och skrift B-körkort Meriterande Bakgrund inom ekonomi och goda IT-systemkunskaper Erfarenhet av att arbeta med återförsäljare Kontakt och ansökan För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Urban Hedström på [email protected]. Ansök via ansökningsknappen snarast då vi hanterar ansökningar löpande. Välkommen med din ansökan! Om företaget Tolkning av fakturor är vår ”core-business”, det är härifrån vi kommer. Vi har en lång erfarenhet av arbete med olika typer av tolkningssystem, och har levererat lösningar till många företag genom åren. Efter alla dessa år har vi en god insyn i vilka utmaningar våra användare möter i sin vardag – och vad som krävs för att lösa dem. När vi startade 2011 var det just för att vi såg ett växande behov på marknaden. Behovet av ett enkelt fakturahanteringssystem som frigör tid de dagar när allting fungerar, i kombination med en följsam partner som finns där när förutsättningarna förändras. Sedan starten har vi växt och blivit fler, tagit oss an nya marknader och utvecklat vårt tjänsteprogram. Det som består är vår vilja att göra det krångliga enkelt – i nära samarbete med faktiska användare av våra system.

15 april 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Junior controller / Ekonomiassistent

Junior Controller / Ekonomiassistent till Bodycotes Financeavdelning, med placering i Västerås. Vår verksamhet inom AGI Sverige består av sju enheter från Malmö i söder till Hudiksvall i norr. Vi är ca 220 anställda och vi behöver en nyfiken person som ska arbeta i en delad roll med administrativa saker i vår norra region, samt också i nära samarbete med vår Finance Business Partner (FBP), Sverige. Det är en heltidstjänst, med placering i Västerås. Tjänsten är i steg 1 ett vikariat på 15 månader, med goda möjligheter till fortsatt anställning inom Bodycote Sverige. Huvudarbetsuppgifter: Assistera med analyser samt verksamhetsförbättring inom controllerområdet. Arbeta med underlag för stöttning i budget- och prognosprocesser. Hantera leverantörsfakturor och inköpsordrar för avstämning mot fakturor för regionen. Ansvara för regionens tidredovisning i Flex. Ansvara för olika typer av återkommande rapporteringar till verksamheten i regionen samt Finance. Delta i olika projekt för verksamhet och processförbättringar. Sammanställa underlag till vårat Shared Service Center tex. vid månadsbokslut och årsbokslut. Kompetens, erfarenhet och personliga egenskaper: Examen inom Ekonomi / Finance. Vi ser gärna att du arbetat något år inom ekonomi, men för rätt person kan också en nyexaminerad person som vill utveckla sig själv passa för rollen. Du har driv, är positiv, nyfiken och en vilja att utveckla dig själv. Stimuleras av att arbeta brett, samt vara stöttande i ett mindre team. Flytande kunskap i svenska och engelska, både i tal och i skrift är ett krav. Goda kunskaper inom Microsoft Office. Erfarenhet av att arbeta i affärssystem är en fördel. Intresserad? Kontakta vår Regionchef [email protected] alternativt vår Ekonomichef (FBP) [email protected] gällande frågor om tjänsten. Ansökan skickar ni in snarast via ansökningsknappen, dock senast 30 april, löpande urval görs. Vi undanber oss samtal från externa rekryterare i den här processen. Bodycote plc är med drygt 165 verksamheter världens mest respekterade företag inom materialtekniska tjänster med huvudinriktning mot värmebehandling, ytbehandling och het isostatisk pressning (HIP). Våra kunder finns inom hela den tillverkande industrin och vi bedriver verksamhet i 23 olika länder över hela världen. Vår verksamhet växer såväl organiskt som genom förvärv. Det innebär att vi i Sverige är i behov av nya medarbetare. Enligt våra kärnvärden lever vi efter en kultur som består av ärlighet och transparent beteende. Värdeskapande är kärnan i vår verksamhet och står i fokus i allt vi gör.

9 april 2024
Sista ansökan:
8 juni 2024
Säljare DVH

Säljare DVH / Distributionskonsulent till Stockholm Välkommen till region Stockholm och ett gäng vinnarskallar som ser fram emot att få börja jobba med just Dig. Vi söker en affärsorienterad säljare DVH / distributionskonsulent som kan skapa lönsam tillväxt inom distriktet. Vi erbjuder Du kommer till ett marknadsledande företag med fantastiska varumärken. Vår kultur präglas av vinnare, högt engagemang och en personlig stämning där alla får möjlighet att ta plats. Modig, pålitlig och inspirerande är våra värdeord och hjälper oss att skapa en öppen, energifylld och professionell stämning. Som säljare DVH / distributionskonsulent får du möjlighet att utvecklas i ett framgångsrikt företag och en av Nordens största livsmedelskoncerner, Orkla Foods Sverige AB. Vad har Sara Ljunggren, regional försäljningschef norra Stockholm, att säga om tjänsten och företaget? "Jag började på Orkla Foods som distriktschef för 13 år sedan, och är sedan två år tillbaka regional försäljningschef. Jag älskar att arbeta med försäljning. Som ledare är jag tydlig, kommunikativ och fokuserar på att bygga teamet. På Orkla Foods får du möjlighet att arbeta på ett marknadsledande företag med fantastiska varumärken. För att lyckas i rollen som säljare är ödmjukhet, ansvarstagande och nyfikenhet viktigt." Arbetsuppgifter Som säljare DVH / distributionskonsulent arbetar du med kylslagen Kolonial, Fryst, Kylt och Mejeri och ansvarar för att utveckla och bibehålla goda affärsrelationer i distriktets mindre besöksbutiker. Genom att presentera och sälja in inspiration, nyheter samt lokala, centrala och säsongskampanjer jobbar du tålmodigt med återkommande sortimentsoptimering och distributionsarbete av hela sortimentet. Med hjälp av butiksstatistik, Nielsen Data samt POS-data, utvecklar och optimerar du kundernas försäljning och lönsamhet. Du kommer också genomföra ombyggnationer av hyllor samt kyl- och frysdiskar i butik, säkerställa distribution i linje med företagets målsättningar och vara behjälplig till kollegor på regionen vid större händelser. Vi söker dig som Lever och brinner för försäljning, dagligen Har ett stort intresse för mat och dryck Är engagerad, lyhörd, ödmjuk och har rätt inställning Är målmedveten och resultatinriktad Har god förmåga att kommunicera och skapa långsiktiga affärsrelationer Är strukturerad och har god planeringsförmåga Är initiativrik, drivande, inspirerande och självgående Har god ekonomisk och analytisk förmåga Har bra samarbetsförmåga och kan arbeta i team Har du god erfarenhet av försäljning och kunskap från dagligvaruhandeln är det starkt meriterande. Lämplig bostadsort är Stockholm. Kontakt och ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Säljpoolens rekryteringskonsulter Robin Ring, 036-3363461, och Victor Gustafsson, 036-3363462. Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. Välkommen med din ansökan! Orkla Foods Sverige Orkla Foods Sverige tillagar mat och dryck i Sverige med kärlek och omtanke om människor, hav och land. Vi är en lokal samhällsaktör som med våra 1500 medarbetare gör skillnad och bidrar till en mer hållbar och hälsosam vardag. Mer än 90 procent av det vi säljer i Sverige tillverkar vi lokalt på någon av våra 9 anläggningar. Vi går i täten för hållbar produktutveckling och innovation genom våra välkända varumärken Abba, Kalles, Felix, BOB, Ekströms, Risifrutti, Grandiosa, Önos, Kung Gustaf, FUN Light, Grebbestads, JOKK, Den Gamle Fabrik, Ejderns, Svennes, Hållö, Lucullus, Limfjord, Anamma, Krögarklass, Liva Energi och Paulúns. Vi har en omsättning på cirka 6 miljarder kronor och har runt 1 500 anställda i Malmö, Eslöv, Fågelmara, Kumla, Kungshamn, Tollarp, Uddevalla (lager), Vansbro och Örebro. Vår vision är att vi ska vara ”Din vän i vardagen” genom att leva upp till våra värdeord – modig, pålitlig och inspirerande. Orkla Foods Sverige ingår i den norska koncernen Orkla som är noterat på Oslobörsen.

8 april 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Säljare

Säljare till Stockholm Är du en affärsdriven säljare med bakgrund från dagligvaruhandeln? Då kommer du passa in och trivas med att växa tillsammans med oss! Vi erbjuder Vår kultur präglas av ärlighet, högt engagemang och eget ansvar där du har stor möjlighet att påverka denna roll. Vi ger dig de verktyg du behöver och kontinuerlig utbildning och coachning för att du skall lyckas och växa tillsammans med oss. Du erbjuds en roll i ett företag på stark frammarsch där du kan vara med och göra skillnad. Vad har Dan Wong, försäljningschef, att säga om tjänsten och företaget? "Jag är delägare av Kin Food och tillsammans med min kompanjon har vi lagt grunden för att kunna skala upp bolaget. Vi är ett litet företag med en aggressiv tillväxtplan och strävar efter att vara en marknadsledande aktör inom asiatisk färdigmat. Vi har en inkluderande företagskultur och värderar mångfald och inkludering. Vårt team består av ett härligt gäng med bakgrund från ett tiotal olika nationaliteter och sociala bakgrunder. Vi erbjuder flexibla arbetsmöjligheter vilket skapar möjlighet att balansera arbete och privatliv. För rätt kandidat finns stora möjligheter att vara med och utveckla rollen för att bidra till företagets framtida marknadspositionering. Viktiga egenskaper för att lyckas som säljare är förmåga att förvandla utmaningar till möjligheter och ha en vilja att vinna som ett lag framför individuella prestationer. Vi söker någon som gillar högt tempo, är prestigelös och resultatdriven." Arbetsuppgifter Som säljare hos Kin Food arbetar du proaktivt med att skapa goda affärsrelationer med befintliga som nya kunder inom dagligvaruhandeln. Du ansvarar för att sälja in våra produkter och informerar om kampanjer till butikerna. Du ansvarar för att fortsätta utveckla samarbetet med våra befintliga kunder och att driva demos med utvalda butiker förekommer. Du har budget- och resultatansvar samt analyserar produktkategorier för att utveckla dina säljaktiviteter. Vi vill att du är med och skapar en god struktur där du har stor möjlighet att påverka hur denna roll skall se ut. Du utgår från hemifrån och distriktet innefattar Stockholm med omnejd. Vi söker dig som Har erfarenhet från försäljning inom dagligvaruhandeln Har kunskaper i Officepaketet Har analytisk förmåga B-körkort Har du kunskaper inom matsäkerhet, spårbarhet och redlighet är det meriterande. Vidare söker vi dig som har ett stort eget driv och tycker om att tävla. Du är en lagspelare som är van vid att ha mycket kontakt med människor både internt och externt och du vet hur man skapar goda långsiktiga relationer. Du är förtroendeingivande, ärlig och strukturerad. Lämplig bostadsort är inom distriktet och tjänsten avser heltidsomfattning. Kontakt och ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Säljpoolens rekryteringskonsult Robin Ring. Du når Robin på 036-3363461. Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. Välkommen med din ansökan! Om Kin Food Kin food är en livsmedelsproducent från Eskilstuna. Våra asiatiska färdigmat tillagas från grunden av kockar och vi levererar till livsmedelsbutiker runtom i Sverige. Våra färdigrätter finns bl.a. hos utvalda ICA, Coop, Willys och hemköpsbutiker. Vår produktion är IP certifierad och vi är godkända leverantörer av ICA,Coop samt Dagab (Axfood). Vår filosofi är att förse livsmedelsbutiker med autentiska asiatiska färdigrätter av hög kvalite med smak från restaurang.

8 april 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024
Säljare

Säljare DVH till Kungsbacka / södra Göteborg Välkommen till Region Väst och ett gäng vinnarskallar som ser fram emot att få börja jobba med just dig. Vi söker nu en affärsorienterad säljare / distriktschef som kan skapa lönsam tillväxt inom distriktet, som innefattar större delen av Halland samt delar av Göteborg. Vi erbjuder Som säljare hos Orkla blir du en del av ett marknadsledande företag med fantastiska varumärken. Här får du möjlighet att utvecklas i ett framgångsrikt företag och en av Nordens största livsmedelskoncerner, Orkla Foods Sverige AB. Vår kultur präglas av vinnare, högt engagemang och en personlig stämning där alla får möjlighet att ta plats. Modig, pålitlig och inspirerande är våra värdeord och hjälper oss att skapa en öppen, energifylld och professionell stämning. Vad har Lennart Johansson, regional försäljningschef, att säga om tjänsten och företaget? "Som anställd på Orkla får man möjlighet att jobba med älskade klassiska varumärken på den svenska marknaden, men också chans till personlig utveckling. Vi söker nu en ödmjuk, självgående, ansvarstagande, lagspelare till vårt team" Läs mer om vad Lennart har att säga om tjänsten och företaget på https://career.masterhelp.se/orkla-foods/trestad Arbetsuppgifter Som säljare arbetar du med kylslagen Kolonial, Fryst, Kylt och Mejeri. Du ansvarar för att goda affärsrelationer bibehålls och utvecklas i distriktets ca. 25 besöksbutiker. Varje dag arbetar du på ett ansvarsfullt, hållbart och lönsamt sätt utifrån målet att vara våra kunders bästa samarbetspartner. Detta gör du bland annat genom att löpande skapa och genomföra affärsträffar. Du ansvarar även för att exponera kampanjvaror utanför ordinarie hylla, skylta upp aktuella Trade Marketing kampanjer och att sälja in lokala och centrala Orkla Foods kampanjer. Med hjälp av butiksstatistik, Nielsen Data samt POS-data, utvecklar och optimerar du kundernas försäljning och lönsamhet. I rollen som säljare ingår även att genomföra ombyggnationer av hyllor samt kyl- och frysdiskar i butik samt säkerställa distribution i linje med företagets målsättningar. Vi söker dig som: Lever och brinner för försäljning och dagliga kundmöten Har ett stort intresse för mat och dryck Är engagerad och lyhörd med rätt inställning och eget driv Är målmedveten och resultatinriktad Har god förmåga att kommunicera och skapa långsiktiga affärsrelationer Är strukturerad och har god planeringsförmåga Är en initiativrik, inspirerande och självgående vinnarskalle Har god ekonomisk och analytisk förmåga Har bra samarbetsförmåga och kan arbeta i team Är du idag etablerad inom försäljning med kunskap från dagligvaruhandeln är det starkt meriterande. Men viktigast är ditt driv, din personlighet och målmedvetenhet. Lämplig bostadsort är Kungsbacka / Göteborg med omnejd. Kontakt och ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Säljpoolens rekryteringskonsult Robin Ring, 036-3363461, och Victor Gustafsson, 036-3363462. Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. Välkommen med din ansökan! Orkla Foods Sverige Orkla Foods Sverige tillagar mat och dryck i Sverige med kärlek och omtanke om människor, hav och land. Vi är en lokal samhällsaktör som med våra 1500 medarbetare gör skillnad och bidrar till en mer hållbar och hälsosam vardag. Mer än 90 procent av det vi säljer i Sverige tillverkar vi lokalt på någon av våra 9 anläggningar. Vi går i täten för hållbar produktutveckling och innovation genom våra välkända varumärken Abba, Kalles, Felix, BOB, Ekströms, Risifrutti, Grandiosa, Önos, Kung Gustaf, FUN Light, Grebbestads, JOKK, Den Gamle Fabrik, Ejderns, Svennes, Hållö, Lucullus, Limfjord, Anamma, Krögarklass, Liva Energi och Paulúns. Vi har en omsättning på cirka 6 miljarder kronor och har runt 1 500 anställda i Malmö, Eslöv, Fågelmara, Kumla, Kungshamn, Tollarp, Uddevalla (lager), Vansbro och Örebro. Vår vision är att vi ska vara ”Din vän i vardagen” genom att leva upp till våra värdeord – modig, pålitlig och inspirerande. Orkla Foods Sverige ingår i den norska koncernen Orkla som är noterat på Oslobörsen.

8 april 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024
Säljare / Account Manager

Account Manager / Säljare till Örebro Tycker du om att träffa kunder? Har du erfarenhet från försäljning? Just nu söker vi en Account Manager / säljare som vill vara med på vår resa, och du är förmodligen den viktigaste personen i vår resa framåt. Arbetsuppgifter I rollen som Account Manager / säljare arbetar du med att sälja Canons lösningar som består av produkt, mjukvara och tjänst. Du bokar dina besök själv och skapar nya sant utvecklar befintliga, kundrelationer. Dina kunder befinner sig i Örebro med omnejd. Din profil Till rollen som Account Manager / säljare letar vi efter dig som tycker om att ha en hög aktivitetsnivå. Som trivs i en miljö där du själv styr din vardag och din egen framgång. Vi värderar dina personliga egenskaper högt och ser en fördel i att du har erfarenhet av uppsökande försäljning. Vi hjälper dig med hur du skall nå målen, men det är du som genomför insatsen. Du är orädd och vågar ta dig an nya utmaningar. Vi ser även att du: Är förtroendeingivande och duktig på att skapa relationer Har en positiv attityd och ett genuint intresse av att bli framgångsrik inom försäljning Är en god lyssnare och strävar efter att utveckla dina kunders verksamhet Är tävlingsinriktad och resultatorienterad Trivs med många kundbesök för att bygga upp din egen kundbas som du sedan kan arbeta vidare med Har B-körkort Såhär säger Magnus, Försäljningschef, om tjänsten och företaget "Canon Business Center är en digitaliseringspartner, vi hjälper verksamheter att nå sina visioner och mål genom att vara expert/guide/rådgivare inom arbetsprocesser kopplade till digitalisering och dokumenthantering. För att lyckas i rollen som Account Manager / säljare behöver du ha en hög aktivitetsnivå och disciplinen att genomföra nödvändiga aktiviteter för att nå målen. Du behöver även vara en god lyssnare vara bra på att bygga relationer och skapa förtroende hos andra personer. Du är bekväm i att regelbundet kontakta nya företag och är genuint intresserad av våra kunders verksamheter." Vi erbjuder Dig en fantastisk möjlighet till personlig utveckling och möjligheten att få arbeta med andra framgångsrika säljare / affärskvinnor / affärsmän i ett marknadsledande bolag. Medarbetarna är grunden för vår framgång och utveckling - därför är vårt viktigaste mål entusiastiska medarbetare. Canon erbjuder en av branschens bästa affärsskolor där du finner: säljutbildning, produktutbildning och finansieringsutbildning. Allt planeras utefter dina önskemål, arbetsuppgifter och utveckling. Kontakt och ansökan För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Magnus Persson,Försäljningschef på 0704732012 Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. Välkommen med din ansökan! I samband med att du registrerar din ansökan och fyller i dina uppgifter samtycker du till att vi får ta del av dina personuppgifter samt att du läst och accepterat Canon Europas integritetsmeddelande vid rekrytering, https://www.canon.se/terms_and_conditions/recruitment-privacy-notice/. Kyosei är Canons företagsfilosofi och innebär kort "att leva och arbeta tillsammans för allas bästa". Med filosofin som ledord arbetar vi för att skapa en arbetsplats som återspeglar mångfald och öppenhet. Du kommer att forma framtiden för ett företag som är starkt, ambitiöst och omtyckt, där människor gör bra saker tillsammans.

2 april 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
Platsanvarig säljare

Platsansvarig säljare till Stengungsund / Tjörn Vi söker en entreprenörsdriven platsansvarig säljare till Tjörnbrons hantverk som vill vara en del av vårt härliga team på Björneröd Solskydd. Arbetsuppgifter Som platsanavarig säljare får du en tjänst med stor flexibilitet för hur du lägger upp dina dagar. Ditt huvudfokus är att vara ute hos kund. Du bearbetar olika kundgrupper inom privat och offentlig miljö och har fokus på nykundsbearbetning under lågsäsong. Du utgår från Stenungssund, med bearbetningsdistrikt som sträcker sig mellan ca Trollhättan och Kungälv. Som platsansvarig ansvarar du för butiken där en butikskollega och en montör utgår. Du hanterar inkommande kunder och offertförfrågningar samt utför hembesök för montageplanering i samarbete med montör. Hos oss hugger alla i när det behövs för att kunden ska bli nöjd. Tjänsten är därmed stundtals fysiskt aktiv och under högsäsong varierar arbetstider. Du samarbetar och rapporterar till VD som utgår från Björneröd Solskydds kontor och butik i Göteborg. Vi erbjuder En spännande och omväxlande roll med goda utvecklingsmöjligheter i ett växande företag. Hos oss får du arbeta med produkter av hög kvalitet som håller år efter år. Du får en omfattande internutbildning för att du skall få så god produktkännedom som möjligt. Vi är ett glatt gäng med högt i tak där vi arbetar prestigelöst med tätt samarbete. Vad säger Anders Åkerman, ägare/VD, om tjänsten och företaget? "Jag köpte Björneröds 2004 som då omsatte ca 1,3 miljoner och har drivit företaget sedan dess. Nu omsätter vi runt 25 miljoner. År 2017 förvärvade jag även Tjörnbrons Hantverk i Stenungssund. Som ledare är jag är tydlig, rak och förväntar mig respektfullhet, ärlighet och kommunikation i teamet. Jag tycker det är viktigt att arbeta som ett team. Framtidsvisionen är att fortsätta utveckla företaget tillsammans och nå nya spännande försäljningsmål. För att lyckas i rollen som platsansvarig säljare krävs målmedvetenhet, att man gillar utmaningar och att hitta lösningar för att sälja och hitta rätt solskydd till kund. Man behöver vara bra på att samarbeta och kommunicera med både kollegor, leverantörer och kunder." Vad tycker Catarina Nestenborg, butikssäljare? "Vi har ett tätt samarbete i företaget och är ett sammansvetsat gäng. Det mest stimulerande med jobbet är variationen på arbetsuppgifter och att få arbeta lösningsorienterat. Jag hoppas på att få in en nyfiken, kvicktänkt, självständig person i teamet med en stor dos humor. Någon som värnar om gruppen." Din profil För att trivas i rollen som platsansvarig säljare behöver du vara utåtriktad, social och hantverkskunnig samt ha en känsla för design, färg och form. Du motiveras av att få engagera dig i att driva Tjörnbrons Hantverk tillsammans med oss. Din sociala kompetens och hantverkskunnande är viktig då du kommer agera rådgivare för personer från alla miljöer samt vara behjälplig vid montage för specifika behov. Du som söker har: Erfarenhet från försäljning mot B2B och B2C Kunskap inom hus och fastighet Intresse kring estetik och funktion B-körkort Svenska och engelska Datorvana Kontakt och ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Säljpoolens rekryteringskonsult Kim Storm. Du når Kim på 031-7045182. Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. Välkommen med din ansökan! Om företaget Björneröd Solskydd AB är ett företag som har över 40 års erfarenhet med helhetslösningar för skräddarsydda ut- och invändiga solskydd. Vi jobbar med uppdrag för företag, kommun, större projekt och privata kunder. Våra produkter inkluderar bl.a. allt ifrån utvändiga markiser och screens till invändiga persienner och plisségardiner av välkända märken. Som ett väletablerat företag inom solskyddsbranschen håller vi en hög nivå på kvalité och service. Besök vår hemsida www.bjornerods.se för mer info.

25 mars 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024