Junior Trade Control Analyst till Vattenfall

Om tjänsten Vi söker nu en Junior Trade Control analyst till Vattenfall. För att lyckas i rollen är du en stark lagspelare och mycket pålitlig när det gäller att leverera enligt överenskomna mål. Vidare är du mycket flexibel i arbetet och har en positiv attityd. Du är stresstålig och har förmåga att arbeta under tidspress. Du är noggrann med ett stort ansvarstagande samt har god kommunikativ förmåga och analytiska färdigheter. Som Junior Trade Control Analyst blir du en del av Vattenfalls Trade Control-team, som ingår i Group Risk Management och fungerar som back office för deras energihandelsverksamhet. Tjänsten omfattar följande arbetsuppgifter: - Handelsverifiering: säkerställa att affärerna är korrekt registrerade i handelssystemet - Stämma av våra positioner mot börser och clearingsbanker - Hantera bekräftelseprocessen med våra motparter - Vid avvikelser samarbeta med Front Office och motparter för att säkerställa att dessa löses snabbt och effektivt - Utföra andra uppgifter kopplade till det funktionella ansvaret - Förbättra och utveckla våra processer - Hantera den dagliga överföringen av gröna certifikat och utsläppsrätter Uppdragsperiod och omfattning: Tjänsten som Junior trade control analyst är ett konsultuppdrag på heltid med start 2025-09-01 och beräknas pågå till och med 2027-04-30 . Arbetsställe för denna position är på Vattenfalls kontor i Solna. Krav för tjänsten: • Universitetsutbildning inom företagsekonomi, nationalekonomi eller motsvarande utbildning • Arbetslivserfarenhet inom backoffice eller liknande funktion • God kompetens inom företagsekonomi • Grundläggande kompetens/kunskap inom företagsfinansiering och redovisning • God kunskap om vanliga IT trading system • Flytande engelska i tal och skrift För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM. Om Trade Control teamet Teamets huvudsakliga uppgift är att säkerställa att Vattenfalls handelskontrakt registreras korrekt i handelssystemet – vilket därmed utgör en solid grund för beräkning av riskexponeringar samt vinst och förlust (Profit & Loss). Som teammedlem i Handelskontrollavdelningen kommer du att arbeta nära tillsammans Vattenfalls front office samt flera andra stödfunktioner såsom juridik, kreditrisk, marknadsrisk, IT med flera. Det är en utmärkt startpunkt för en karriär inom energihandel. För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag är 2025-07-04. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Hannah Trollsås via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post: [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!

14 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
Montörer till världsledande aktör inom fordonsindustrin
Adecco Sweden AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar via hemsidan. Ansökningar via mail hanteras ej. På grund av högt söktryck kan svarstiden vara längre än vanligt. Vi uppskattar din förståelse! Om tjänsten Som montör hos vår kund inom fordonsinustrin i Hallsberg kommer dina främsta arbetsuppgifter vara att montera fordonskomponenter med fokus på noggrannhet och kvalitet. Tjänsten är en visstidsanställning på heltid där du jobbar dagtid. Erfarenhet av liknande arbete är meriterande, men inget krav. Detta är en proaktiv annons för kommande uppdrag hos vår kund inom fordonsindustrin och rekryteringsarbetet sker löpande Om dig Vi söker dig om är engagerad, driven och har ett kvalitetstänk. Det är viktigt att du har en god samarbetsförmåga samtidigt som du kan arbeta självständigt. Det är centralt att du är stresstålig samt trivs med att arbeta fysiskt med kroppen då många praktiska och fysiska moment ingår i arbetsuppgifterna. Som uthyrd konsult får du en möjlighet i att bidra till bättre arbetsprocesser, utveckla nya produkter och forma en hållbar framtid hos våra kunder. Vi värdesätter rätt inställning och viljan att omfamna ny teknik och effektiva arbetsmetoder. Meriterande: • Erfarenhet av att arbeta med montering • Erfarenhet av att arbeta i en produktion Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Bakgrundskontroll kommer att genomföras på samtliga slutkandidater i processen. Observera att vi genom denna annons söker kandidater för framtida uppdrag inom montering. Vi använder oss av videointervju i denna rekrytering vilket är ett obligatorisk steg för att vi ska kunna ta dig vidare i processen. Vänligen genomför den så snart som möjligt efter att du har fått den. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Elsa Khan via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!

14 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025
Telefonist till myndighet (sommarbemanning)
Adecco Sweden AB
Kontorsreceptionister

Om tjänsten Som telefonist kommer du att arbeta med att förstärka receptionen och växelfunktionen hos en statlig myndighet i Uppsala under sommarperioden juni till augusti. I din roll som telefonist kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära: - Bemanna receptionen och ge service till besökare - Hantera inkommande samtal via växeln - Arbeta i Telias system ACE Agent och Touchpoint - Samarbeta med övriga kollegor inom administration och kundtjänst Uppdragsperiod och omfattning: Tjänsten som telefonist är ett konsultuppdrag på heltid med start 27 juni och beräknas pågå tom augusti. Det finns även möjlighet till förlängning fram till slutet av december. Arbetstiderna är mån-fre, 07:50 - 15:50. Krav för tjänsten: - Arbetslivserfarenhet från reception och/eller växel - God kommunikativsförmåga på svenska och engelska - Erfarenhet av att arbeta i Telias växelsystem ACE Agent och Touchpoint För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning. Om dig Vi söker dig som trivs med att möta människor och ge service. Som person är du strukturerad, ansvarstagande och lösningsorienterad. Du kan arbeta självständigt och samtidigt bidra till ett gott samarbete. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 16 juni 2025. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Maja Nyström via e-post: [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!

14 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025
Erfarna redovisningsekonomer till välrenommerat globalt bolag
Adecco Sweden AB
Redovisningsekonomer

Är du en kunnig redovisningsekonom som vill ta nästa steg i din karriär i en dynamisk och internationell miljö där din kompetens verkligen gör skillnad? Nu söker vi drivna och analytiska redovisningsekonomer till en spännande roll hos vår kund med placering i Malmö. Här får du chansen att bli en del av en global organisation där innovation och utveckling står i centrum. Om tjänsten Som redovisningsekonom hos vår kund kommer du att inneha en nyckelroll där du får arbeta med redovisningsfrågor och bidra till att skapa långsiktigt värde för deras kunder. Du kommer att arbeta nära våra erfarna konsulter och specialister i en unik miljö med möjlighet att växa både professionellt och personligt. Din roll kommer ha stor betydelse för att säkerställa korrekt redovisning och rapportering samt driva utveckling av effektiva ekonomiprocesser. Vår kund erbjuder möjligheten att arbeta med några av de främsta företagen i Sverige och globalt samt bidra med en inspirerande arbetsmiljö som präglas av högt tempo, ständig utveckling och en stark teamkänsla. I din roll som redovisningsekonom kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära: • Löpande bokföring och avstämningar • Hantering av kund- och leverantörsreskontra • Moms- och skatteredovisning • Månads- och årsbokslut enligt K3, IFRS och andra regelverk • Likviditetsprognoser och betalningar • Rapportering och analys av finansiella nyckeltal • Medverkan i budget- och prognosarbete • Kontakt med revisorer, myndigheter och kunder Tjänsten som redovisningsekonom är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Arbetet sker med utgångspunkt på vår kunds kontor i Malmö med möjlighet till hybridarbete enligt överenskommelse med kund. Om dig Vi söker dig som har en ekonomiexamen med inriktning mot redovisning och minst tre års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete. Du har goda kunskaper i K3 och IFRS samt en analytisk förmåga och affärsmässig fingertoppskänsla. Du är en person som kombinerar struktur med engagemang och har en stark drivkraft att ständigt utvecklas. Du trivs i en dynamisk och föränderlig miljö där du får ta eget ansvar men också arbeta i team. Hos vår kund står innovation, laganda och en passion för att leverera högsta kvalitet i fokus där du blir en viktig del av den kulturen. Krav för tjänsten: • Ekonomiexamen med inriktning mot redovisning • Minst tre års erfarenhet av redovisning-och bokslutsarbete • Minst tre års erfarenhet av K3 • Minst tre års erfarenhet av IFRS • Flytande i svenska och engelska i både tal och skrift Meriterande för tjänsten: • Erfarenhet av SAP • Tidigare erfarenhet av konsultarbete • Tidigare erfarenhet av arbete hos ett internationellt företag Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen? Kontakta ansvarig rekryterare: Maja Svensson via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]. Ansökan sker via vår hemsida. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post enligt GDPR. Välkommen med din ansökan!

14 dagar sedan
Sista ansökan:
10 juli 2025
Erfarna redovisningsekonomer till välrenommerat globalt bolag
Adecco Sweden AB
Redovisningsekonomer

Är du en kunnig redovisningsekonom som vill ta nästa steg i din karriär i en dynamisk och internationell miljö där din kompetens verkligen gör skillnad? Nu söker vi drivna och analytiska redovisningsekonomer till en spännande roll hos vår kund med placering i Stockholm. Här får du chansen att bli en del av en global organisation där innovation och utveckling står i centrum. Om tjänsten Som redovisningsekonom hos vår kund kommer du att inneha en nyckelroll där du får arbeta med redovisningsfrågor och bidra till att skapa långsiktigt värde för deras kunder. Du kommer att arbeta nära våra erfarna konsulter och specialister i en unik miljö med möjlighet att växa både professionellt och personligt. Din roll kommer ha stor betydelse för att säkerställa korrekt redovisning och rapportering samt driva utveckling av effektiva ekonomiprocesser. Vår kund erbjuder möjligheten att arbeta med några av de främsta företagen i Sverige och globalt samt bidra med en inspirerande arbetsmiljö som präglas av högt tempo, ständig utveckling och en stark teamkänsla. I din roll som redovisningsekonom kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära: • Löpande bokföring och avstämningar • Hantering av kund- och leverantörsreskontra • Moms- och skatteredovisning • Månads- och årsbokslut enligt K3, IFRS och andra regelverk • Likviditetsprognoser och betalningar • Rapportering och analys av finansiella nyckeltal • Medverkan i budget- och prognosarbete • Kontakt med revisorer, myndigheter och kunder Tjänsten som redovisningsekonom är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Arbetet sker med utgångspunkt på vår kunds kontor i Stockholm med möjlighet till hybridarbete enligt överenskommelse med kund. Om dig Vi söker dig som har en ekonomiexamen med inriktning mot redovisning och minst tre års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete. Du har goda kunskaper i K3 och IFRS samt en analytisk förmåga och affärsmässig fingertoppskänsla. Du är en person som kombinerar struktur med engagemang och har en stark drivkraft att ständigt utvecklas. Du trivs i en dynamisk och föränderlig miljö där du får ta eget ansvar men också arbeta i team. Hos vår kund står innovation, laganda och en passion för att leverera högsta kvalitet i fokus där du blir en viktig del av den kulturen. Krav för tjänsten: • Ekonomiexamen med inriktning mot redovisning • Minst tre års erfarenhet av redovisning-och bokslutsarbete • Minst tre års erfarenhet av K3 • Minst tre års erfarenhet av IFRS • Flytande i svenska och engelska i både tal och skrift Meriterande för tjänsten: • Erfarenhet av SAP • Tidigare erfarenhet av konsultarbete • Tidigare erfarenhet av arbete hos ett internationellt företag Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen? Kontakta ansvarig rekryterare: Maja Svensson via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]. Ansökan sker via vår hemsida. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post enligt GDPR. Välkommen med din ansökan!

14 dagar sedan
Sista ansökan:
10 juli 2025
Customer Care till LSAB Sverige AB
Adecco Sweden AB
Supporttekniker, IT

Om tjänsten I rollen som Customer Care spelar du en central roll i företagets kund- och leverantörsrelation. Du har kontakt med ett stort antal kunder som finns över hela världen och förutom att ge högklassig support och service – via telefon, mail och digitala möten, så innebär tjänsten att beräkna och prissätta offerter, hantera orderläggning samt ansvara för relevanta inköp. Du hanterar också artikelregistervård, leverensbevakning och reklamationshantering osv. Arbetet sköts i Monitor. Du kommer även att vara en stöttande funktion till våra säljare och produktspecialister gällande administrativa uppgifter och arbeta nära försäljning, kundtjänst och produktion. På sikt kommer rollen även att innebära ritningshantering i AutoCad. Arbetsplatsen finns i Växjö, där både lager och kontor finns. Arbetstiden är dagtid och kollektivavtal enligt Teknikföretagen. Om dig Vi söker dig med tidigare erfarenhet av kundsupport/customer care, gärna ifrån tillverkande industri eller annan teknisk verksamhet. Du har god vana av att arbeta i affärssystem och med digitala stödsystem. Eftergymnasial utbildning inom relevant område är meriterande men inget krav. Som person är du serviceminded, trivs att arbeta i team, men samtidigt är du ansvarstagande och tycker om at arbeta självständigt. Du har ett affärsmässigt tänk; merförsäljning och att både skapa och upprätthålla goda kundrelationer driver dig. Du har också en god strukturell förmåga och trivs med periodvis högt tempo. Ett starkt tekniskt intresse och en god kommunikativ förmåga hjälpa dig lyckas i rollen. Då kunderna finns både i Sverige och över hela världen är flytande svenska och engelska, i såväl tal som skrift, ett krav för tjänsten. Vi lägger stor vikt vid rätt personlighet. Om LSAB LSAB Wood Solutions är ett affärsområde inom LSAB Group med tillverkning och försäljning av verktyg för bearbetning av trä. Huvudmålgrupperna är Sågverk, Hyvleri och Snickeri & Möbel. Vi är ett starkt internationellt företag med ett komplett erbjudande av såväl tjänster som egentillverkade produkter i världsklass. Affärsområdet omsätter ca 250 Msek och vi är en ledande aktör i Norra Europa. LSAB Group AB är en del av Latour Industries AB – ett av fem helägda affärsområden inom Investment AB Latour. Idag har LSAB Group verksamhet i totalt 7 länder och är tillsammans cirka 300 medarbetare. Vi exporterar till ytterligare ett 40-tal marknader och våra produkter återfinns på samtliga kontinenter utom Antarktis. Om anställning Tjänsten är en tillsvidareanställning med start omgående. Urvalsarbetet sker löpande. För frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Hanna Bonli på [email protected] eller Emma Andersson på [email protected] Välkommen med din ansökan!

14 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025
Studerande ekonomiassistent till Øresundsbron
Adecco Sweden AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Om tjänsten I din roll som ekonomiassistent till Øresundsbron kommer du att vara en stöttepelare för ekonomiavdelningen. Du kommer att arbeta med manuella inbetalningar, enklare bokföring i affärssystemet Navision, inkassohantering samt övriga administrativa uppgifter. Utöver ekonomi kommer du även att arbeta på kundtjänstavdelningen och ha en så kallad kombinationsroll på ekonomi samt kundcenter. Tjänsten kräver att du ska kunna arbeta cirka 2 gånger i veckan under terminerna samt heltid under sommarperiod samt övriga lov. Exempel på arbetsuppgifter: • In- och utbetalning • Inkassohantering • Enklare bokföring • Arbete i CRM- och ERP- system • Hantering av manuella inbetalningar Tjänsten som ekonomiassistent är ett deltidsuppdrag via Adecco och inleds med en introduktion. Arbetet sker under kontorstid, måndag till fredag kl. 08.00–16.30, med viss flexibilitet i arbetstiderna. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi ser gärna att du kan starta så snart som möjligt! Om dig Vi söker dig som är studerande på minst 50% och ser det här uppdraget som ett långsiktigt deltidsarbete vid sidan av dina studier. Vi ser gärna att du har minst 1,5 år kvar av dina studier – gärna två somrar – och att du kan arbeta här under den tiden. Du har ett intresse för ekonomi, har ett siffersinne och trivs med ett detaljerat arbete. Du behöver inte ha arbetat med ekonomirelaterande uppgifter tidigare men bör ha en grundläggande förståelse. Som person är du öppen och positiv, hjälpsam och nyfiken. Vidare är du problemlösande och har en god samarbetsförmåga. Viktigt för tjänsten är: • Du studerar på minst 50 % och har minst 1,5 år kvar av dina studier • Du är noggrann och strukturerad i ditt arbete med ett öga för detaljer. • Du kan arbeta minst två dagar i veckan under terminerna. • Du har möjlighet och intresse att arbeta heltid under lov och sommarperioder • Det är ett stort plus om du har god förståelse för danska språket Om Øresundsbron Øresundsbro Konsortiet är ett svenskt-danskt företag som ägs till lika delar av den svenska och danska staten. Øresundsbro Konsortiet äger och driver Øresundsbron mellan Danmark och Sverige. Vår vision är en dynamisk Öresundsregion där alla med bil har rabattavtal. Vi är 145 medarbetare som jobbar för att Øresundsbron ska vara den bästa vägen till upplevelser och möjligheter på andra sidan Öresund. Våra medarbetare skapar möjligheter till vår framgång. Vår organisation är präglad av proaktivitet, förändringsvilja och öppenhet. Ett välfungerande samarbete är en förutsättning för att nå våra mål. Och därför är vi på Øresundsbron hjälpsamma brobyggare. Kontaktuppgifter Har du frågor om rekryteringen vänligen kontakta ansvarig rekryterare: Beatrice Arvidsson via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!

14 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025
Extra jobb i Karlstad
Adecco Sweden AB
Fastighetsskötare

Är du studerande och vill jobba extra i Karlstad? Har du körkort och tillgång till bil? Då har vi extrajobbet för dig! Nu söker vi på Adecco två pigga studenter som vill arbeta under helgerna med start omgående! Om tjänsten Du kommer att se till att det är rent och snyggt utanför vår kunds kunder i Karlstad. Du arbetar i Välsviken och arbetet sker på lördagar och söndagar mellan kl: 07.00-09.00. Genom att arbeta sidan av studierna får du inte bara en extra inkomst utan även viktig arbetslivserfarenhet och goda referenser för framtiden. Om dig Du som är flexibel, samarbetsvillig och driven kommer att trivas här. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet. Din prestigelöshet, kvalitet och servicekänsla gör att du kommer att trivas som konsult för Adecco. Ett krav för att söka den här tjänsten är att du har en annan sysselsättning på minst 50%, till exempel studier. Om Adecco Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden. Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Nanna Carlén, 076-772 22 19, [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!

14 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025
Mekaniker till Abdon Food i Helsingborg
Adecco Sweden AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

Är du en lösningsorienterad och självgående mekaniker som brinner för teknik och underhåll? Vill du vara en del av ett företag med stolta traditioner och ha en nyckelroll i vår produktion? Då kan det här vara tjänsten för dig! Om tjänsten Som mekaniker hos Abdon Food ansvarar du för att upprätthålla en hög teknisk tillgänglighet. Detta genom förebyggande underhåll och reparationer av förpackningsmaskiner, ventiler, pumpar, siktar och annan processutrustning. Våra maskiner är en viktig del av vår verksamhet, och din insats säkerställer att produktionen flyter på som den ska. I rollen ingår: • Felsökning och reparation av maskiner och utrustning. • Planerat och förebyggande underhåll för att minimera driftsstopp. • Bidra med kreativa lösningar när reservdelar saknas. Tjänsten som Mekaniker är en rekrytering med start omgående. Arbetstider är förlagda på dagtid, beredskapstjänst förekommer. Om dig Vi söker dig som är tekniskt kunnig och trivs med ett varierande arbete i en produktionsmiljö. Du har erfarenhet som underhållsmekaniker, servicetekniker eller liknande, gärna från livsmedelsindustrin. Som person är du självgående, lösningsorienterad och trivs med att ta egna initiativ. Du är stresstålig, noggrann och bidrar till ett gott arbetsklimat genom din prestigelösa inställning och samarbetsvilja. För att lyckas i rollen ser vi att du: • Är lösningsorienterad och självgående. • Har förmågan att läsa och förstå tekniska ritningar • Har en teknisk bakgrund och erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. • Är strukturerad och har ett öga för detaljer. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Om Abdon Food MATEN VI VILL GE TILL VÅRA BARN Abdon Food, där Finax är en del, är en av Nordens mest pålitliga producenter av spannmål och växtbaserade produkter. Vi förädlar spannmål till sunda och goda livsmedel som är bra för både kropp och planet. Vårt löfte är enkelt: vi tillverkar bara produkter som vi vill ge till våra egna barn. Det kallar vi bra magkänsla. Kontaktuppgifter I den här rekryteringen samarbetar Abdon Food med Adecco. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Marie Ekvall via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!

15 dagar sedan
Sista ansökan:
1 juli 2025
Elektriker till Abdon Food i Helsingborg
Adecco Sweden AB
Installations- och serviceelektriker

Är du en lösningsorienterad och självgående elektriker som trivs med utmaningar inom teknik och underhåll? Vill du vara en del av ett företag med stolta traditioner och en central roll i vår produktion? Då kan det här vara tjänsten för dig! Om tjänsten Som elektriker hos oss blir du en viktig del av vår produktionsverksamhet. Du ansvarar för att säkerställa driften genom förebyggande och avhjälpande underhåll samt förbättringar av produktionsutrustning. Ditt arbete kommer också att innebära att du felsöker och förebygger störningar i produktionsutrustningen samt att du säkerställer att produktionen fungerar smidigt och effektivt. Dina arbetsuppgifter inkluderar: • Felsökning och reparation av produktionsutrustning. • Förebyggande underhåll för att minimera driftstopp. • Identifiera och förebygga störningar i produktionen. • Aktivt bidra till förbättringsarbete och utveckling av våra processer. Tjänsten som Elektiker är en rekrytering med start omgående. Arbetstider är förlagda på dagtid, beredskapstjänst förekommer. Om dig Vi söker dig som har en teknisk utbildning med inriktning på el och dokumenterad erfarenhet av arbete som industrielektriker eller liknande. Du har goda kunskaper inom felsökning, installation och underhåll av elektriska system. Vidare ser vi att du är lösningsorienterad, initiativtagande och har lätt för att samarbeta. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo och har ett strukturerat arbetssätt. Krav: • Elektrikerutbildning och certifiering (A-Auktorisation är önskvärd, men vi välkomnar även ansökningar från dig med AL eller B-behörighet). • Erfarenhet av arbete enligt ELSÄK-FS 2017:4. • B-körkort. • Flytande svenska i tal och skrift. Meriterande: • Erfarenhet av arbete enligt LEAN. • Erfarenhet av arbete inom industry, gärna livsmedelsproduktion. • God datavana. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Om Abdon Food MATEN VI VILL GE TILL VÅRA BARN Abdon Food, där Finax är en del, är en av Nordens mest pålitliga producenter av spannmål och växtbaserade produkter. Vi förädlar spannmål till sunda och goda livsmedel som är bra för både kropp och planet. Vårt löfte är enkelt: vi tillverkar bara produkter som vi vill ge till våra egna barn. Det kallar vi bra magkänsla. Kontaktuppgifter I den här rekryteringen samarbetar Abdon med Adecco. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Marie Ekvall via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!

15 dagar sedan
Sista ansökan:
1 juli 2025