Lernia AB jobb

Lediga jobb hos Lernia AB

Extrajobb som Matchningsansvarig till Lernia i Karlshamn

Extrajobb som Matchningsansvarig till Lernia i Karlshamn Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Vi har attraktiva karriärvägar och utvecklar hela tiden nya, spännande tjänster. Hos oss är du med och bidrar till att fler människor får jobb och att arbetsgivare kan stärka sin konkurrenskraft. Vi får människor, företag och organisationer att utvecklas och växa – tillsammans formar vi framtiden! Nu söker vi efter dig som är student eller vill arbeta extra som Matchningsansvarig till vårt team i Karlshamn och närliggande orter! Är det du? Vad blir dina arbetsuppgifter? Rusta och Matcha är en matchningstjänst och en del i arbetet med den fortsatta reformeringen av arbetsförmedlingen. Hos oss kommer du att vara en viktig del i att coacha och matcha vuxna ut till arbete eller hjälpa dem hitta vägen till arbete via studier. Vi skapar förutsättningar för arbetssökande att komma ut i arbetslivet och på så sätt bidra till samhället. I rollen som Matchningsansvarig hos oss möter du både deltagare och företag och din uppgift blir att bygga broar för att få dem att mötas. Företagskontakter är en viktig del i matchningen för att få ut deltagare i arbete vilket innebär att vi söker dig som har eller vill skaffa ett brett kontaktnät, samt har stor förmåga att skapa och vårda företags- och kundkontakter. Våra deltagare efterfrågar både kvalitativ och effektiv vägledning som leder till arbete. Du kommer att jobba med deltagare både enskilt och i grupp genom individuella samtal, gruppaktiviteter och företagsbesök. Arbetet innebär även administration kopplat till uppdraget. Du kommer att arbeta tvärfunktionellt tillsammans med kollegor från andra delar av Lernia inom både utbildning och bemanning för att på bästa sätt hitta rätt väg för varje deltagare. Vem söker vi? Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, där rätt inställning är av avgörande betydelse. Du är affärsdriven och arbetar på egna initiativ mot uppsatta mål. Det är viktigt att du ser möjligheter, har god pedagogisk förmåga och gillar en omväxlande arbetsvardag. Du har även förmåga och vilja att utveckla människor och tillämpa olika pedagogiska metoder. Tjänsten kräver att du har ett starkt engagemang och intresse för människor i förändring där du ser varje individs unika förutsättningar. Eftersom rollen innefattar aktiv dialog med deltagare, kollegor, chef och kund är det viktigt att du är kommunikativ och bra på att skapa goda relationer. Du är riktigt bra på att samarbeta och ser dig själv som en lagspelare där du möter både deltagares och kundens önskemål. För att vara aktuell för tjänsten har du: Minst 180 högskolepoäng (120 hp enligt tidigare system) inom relevant inriktning. Samt minst 2 års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Alternativt Eftergymnasial utbildning om minst 1 år. Samt minst 3 års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom till exempel jobbcoachning, rekrytering, arbetsledning med personalansvar, studie och yrkesvägledning eller arbete med arbetslivs och arbetsmarknadsfrågor. Utöver något av alternativen ovan ser vi även att du har: - Sälj- eller rekryteringsbakgrund med ett stort företagsnätverk - Körkort B och tillgång till egen bil - God system- och datorvana - Du kommunicerar väl på svenska och engelska i både tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper anses meriterande Vad erbjuder vi? Förutom en timanställning, erbjuder vi marknadsmässiga löner och möjlighet till vidareutveckling. Vi arbetar aktivt med arbetsmiljöfrågor så att våra medarbetare fortsätter att trivas och utvecklas hos oss. Du får möjlighet att vara med och påverka där du gör skillnad! Om anställningen • Placeringsort: Karlshamn, arbete kan även förekomma på närliggande orter som tex Ronneby, Karlskrona och Olofström • Anställningsform: Timanställning • Tjänstgöringsgrad: Efter behov, med möjlighet till sommarjobb • Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse Ansökan och information Urvalet sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, skicka därför gärna in din ansökan redan idag. Om du vill veta mer är du välkommen att kontakta rekryterande chef Niclas Henricsson, [email protected]. Som ett led i vårt rekryteringsarbete genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll. Du kommer att få ge ditt samtycke till detta innan bakgrundskontrollen genomförs. En av våra grundläggande värderingar är lika och unika, vilket innebär att vi strävar efter mångfald i vår verksamhet. Därför ser vi gärna sökanden med olika bakgrund. Välkommen med din ansökan! OBS, notera att vi inte tar emot ansökningar via mail, vänligen sök tjänsten via annonsen. Ansökningsproblem och tekniska frågor - kontakta: [email protected]. Besök oss gärna på www.lernia.se.

24 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Karriärcoach till Lernia Karriärväxling

Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, matchning och omställning. Vi har attraktiva karriärvägar och utvecklar hela tiden nya, spännande tjänster. Hos oss är du med och bidrar till att fler människor får jobb och att arbetsgivare kan stärka sin konkurrenskraft. Vi får människor, företag och organisationer att utvecklas och växa – tillsammans formar vi framtiden! Vi söker nu en karriärcoach till vårt team, med placering i Karlstad Om Lernia Karriärväxling Inom Lernia Karriärväxling skapar vi möjligheter för individer i arbetslivet genom att stötta medarbetare, arbetsgivare och fack vid förändring. Vi är en partner när företaget står inför att utveckla personal, växla personal eller minska personal. Vi erbjuder tjänster inom omställning, outplacement, karriärvägledning, ledarutveckling och chefsstöd. Vi befinner oss i en spännande fas där det sker en utveckling över hela Sverige. Nu söker vi efter en karriärcoach till Västerbotten. Vill du vara med på vår resa? Vad blir dina arbetsuppgifter? I rollen som karriärcoach arbetar du konsultativt med att coacha, stödja och vägleda personer i olika förändrings- och omställningsfrågor. Ditt uppdrag riktar sig främst mot individer, men kan också vara för organisationer, grupper samt chefer. Tjänsten innebär att coacha de deltagare som du får ta hand om till ny sysselsättning. 85% av våra deltagare går i ny sysselsättning betydligt snabbare än maxtiden i programmet. Vem söker vi? Vi söker dig som är en erfaren coach. Du är van vid att coacha och stötta kollektivarbetare och tjänstemän. Det är en fördel om du också har erfarenhet av kompetenskartläggning och att coacha chefer. Vi ser gärna att du har: • Akademisk utbildning i minst 3 år inom beteendevetenskap/personal och arbetsliv/sociologi eller liknande. • Coachutbildning och certifierad enligt ICF • Minst sju års arbetslivserfarenhet samt har arbetat som coach i sammanlagt tre år under de senaste fem åren mot kollektivanställda såsom TSL. • Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift • Uppdragen förekommer i hela Västerbotten. Körkort och egen bil är ett krav. • Meriterande är om du har någon licens inom personlighetstester Vem söker vi? För att trivas i rollen är du en person som är van att självständigt driva ditt arbete framåt. Som person är du förtroendegivande och har en god förmåga att inspirera, stötta och motivera din omgivning. Du stimuleras av att arbeta självständigt i en resultatorienterad organisation, uppdragen innebär att du har kundkontakt och kan bygga relation och sälja in våra tjänster till nya kunder. God kännedom om arbetsmarknaden och kunskap om andra funktioner i samhället såsom exempelvis Arbetsförmedlingen, A-kassan, AGB och CSN behövs i rollen. Vidare ser vi att du är en lösningsorienterad och innovativ person eftersom rollen kräver lyhördhet för deltagarens förutsättningar och utmaningar. Vad erbjuder vi? Vi erbjuder marknadsmässiga löner, ett stimulerande arbete och möjlighet till vidareutveckling i en verksamhet som gör skillnad för företag och individer. Vi arbetar aktivt med arbetsmiljöfrågor så att våra medarbetare fortsätter att trivas och utvecklas hos oss. Du får möjlighet att vara med och påverka där du gör skillnad! Om anställningen Placeringsort: Karlstad, arbete förekommer på andra orter i Värmlands län Anställningsform: Tillsvidare som inleds med 6 mån provanställning el som underkonsult Tjänstgöringsgrad: Heltid alt. deltid enligt överenskommelse. Tillträde: Enligt överenskommelse Ansökan och information Urvalet sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, skicka därför gärna in din ansökan redan idag. Om du vill veta mer är du välkommen att kontakta Områdeschef Liise Dahlqvist, [email protected] . Som ett led i vårt rekryteringsarbete genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll. Du kommer att få ge ditt samtycke till detta innan bakgrundskontrollen genomförs. En av våra grundläggande värderingar är lika och unika, vilket innebär att vi strävar efter mångfald i vår verksamhet. Därför ser vi gärna sökanden med olika bakgrund. OBS, notera att vi inte tar emot ansökningar via mail, vänligen sök tjänsten via annonsen. Ansökningsproblem och tekniska frågor - kontakta: [email protected]. Välkommen med din ansökan! Besök oss gärna på www.lernia.se.

19 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Extrajobb som Matchningsansvarig i Malmöregionen

Extrajobb som Matchningsansvarig till Lernia i Malmö Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Vi har attraktiva karriärvägar och utvecklar hela tiden nya, spännande tjänster. Hos oss är du med och bidrar till att fler människor får jobb och att arbetsgivare kan stärka sin konkurrenskraft. Vi får människor, företag och organisationer att utvecklas och växa – tillsammans formar vi framtiden! Nu söker vi efter dig som är student eller vill arbeta extra som Matchningsansvarig till vårt team i Malmö! Är det du? Vad blir dina arbetsuppgifter? Rusta och Matcha är en matchningstjänst och en del i arbetet med den fortsatta reformeringen av arbetsförmedlingen. Hos oss kommer du att vara en viktig del i att coacha och matcha vuxna ut till arbete eller hjälpa dem hitta vägen till arbete via studier. Vi skapar förutsättningar för arbetssökande att komma ut i arbetslivet och på så sätt bidra till samhället. I rollen som Matchningsansvarig hos oss möter du både deltagare och företag och din uppgift blir att bygga broar för att få dem att mötas. Företagskontakter är en viktig del i matchningen för att få ut deltagare i arbete vilket innebär att vi söker dig som har eller vill skaffa ett brett kontaktnät, samt har stor förmåga att skapa och vårda företags- och kundkontakter. Våra deltagare efterfrågar både kvalitativ och effektiv vägledning som leder till arbete. Du kommer att jobba med deltagare både enskilt och i grupp genom individuella samtal, gruppaktiviteter och företagsbesök. Arbetet innebär även administration kopplat till uppdraget. Du kommer att arbeta tvärfunktionellt tillsammans med kollegor från andra delar av Lernia inom både utbildning och bemanning för att på bästa sätt hitta rätt väg för varje deltagare. Vem söker vi? Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, där rätt inställning är av avgörande betydelse. Du är affärsdriven och arbetar på egna initiativ mot uppsatta mål. Det är viktigt att du ser möjligheter, har god pedagogisk förmåga och gillar en omväxlande arbetsvardag. Du har även förmåga och vilja att utveckla människor och tillämpa olika pedagogiska metoder. Tjänsten kräver att du har ett starkt engagemang och intresse för människor i förändring där du ser varje individs unika förutsättningar. Eftersom rollen innefattar aktiv dialog med deltagare, kollegor, chef och kund är det viktigt att du är kommunikativ och bra på att skapa goda relationer. Du är riktigt bra på att samarbeta och ser dig själv som en lagspelare där du möter både deltagares och kundens önskemål. För att vara aktuell för tjänsten har du: Minst 180 högskolepoäng (120 hp enligt tidigare system) inom relevant inriktning. Samt minst 2 års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Alternativt Eftergymnasial utbildning om minst 1 år. Samt minst 3 års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom till exempel jobbcoachning, rekrytering, arbetsledning med personalansvar, studie och yrkesvägledning eller arbete med arbetslivs och arbetsmarknadsfrågor. Utöver något av alternativen ovan ser vi även att du har: - Sälj- eller rekryteringsbakgrund med ett stort företagsnätverk - Körkort B och tillgång till egen bil - God system- och datorvana - Du kommunicerar väl på svenska och engelska i både tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper anses meriterande Vad erbjuder vi? Förutom en timanställning, erbjuder vi marknadsmässiga löner och möjlighet till vidareutveckling. Vi arbetar aktivt med arbetsmiljöfrågor så att våra medarbetare fortsätter att trivas och utvecklas hos oss. Du får möjlighet att vara med och påverka där du gör skillnad! Om anställningen • Placeringsort: Utgångspunkt är Malmö men arbete kan även förekomma på orterna Lund och Trelleborg utefter verksamhetens behov. • Anställningsform: Timanställning • Tjänstgöringsgrad: Efter behov, möjlighet till att jobba sammanhängande veckor under sommaren finns • Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse Ansökan och information Urvalet sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, skicka därför gärna in din ansökan redan idag. Om du vill veta mer är du välkommen att kontakta områdeschef Jonas Nielsen, [email protected] Som ett led i vårt rekryteringsarbete genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll. Du kommer att få ge ditt samtycke till detta innan bakgrundskontrollen genomförs. En av våra grundläggande värderingar är lika och unika, vilket innebär att vi strävar efter mångfald i vår verksamhet. Därför ser vi gärna sökanden med olika bakgrund. Välkommen med din ansökan! OBS, notera att vi inte tar emot ansökningar via mail, vänligen sök tjänsten via annonsen. Ansökningsproblem och tekniska frågor - kontakta: [email protected]. Besök oss gärna på www.lernia.se.

18 april 2024
Sista ansökan:
18 maj 2024
Extrajobb som Matchningsansvarig till Lernia i Uppsala

Sommarjobb- extrajobb som Matchningsansvarig till Lernia i Uppsala! Nu söker vi efter dig som är student och vill arbeta extra som Matchningsansvarig till vårt team i Uppsala! Är det du? Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Vi har attraktiva karriärvägar och utvecklar hela tiden nya, spännande tjänster. Hos oss är du med och bidrar till att fler människor får jobb och att arbetsgivare kan stärka sin konkurrenskraft. Vi får människor, företag och organisationer att utvecklas och växa – tillsammans formar vi framtiden! Vad blir dina arbetsuppgifter? Rusta och Matcha är en matchningstjänst och en del i arbetet med den fortsatta reformeringen av arbetsförmedlingen. Hos oss kommer du att vara en viktig del i att coacha och matcha vuxna ut till arbete eller hjälpa dem hitta vägen till arbete via studier. Vi skapar förutsättningar för arbetssökande att komma ut i arbetslivet och på så sätt bidra till samhället. I rollen som Matchningsansvarig hos oss möter du både deltagare och företag och din uppgift blir att bygga broar för att få dem att mötas. Företagskontakter är en viktig del i matchningen för att få ut deltagare i arbete vilket innebär att vi söker dig som har eller vill skaffa ett brett kontaktnät, samt har stor förmåga att skapa och vårda företags- och kundkontakter. Våra deltagare efterfrågar både kvalitativ och effektiv vägledning som leder till arbete. Du kommer att jobba med deltagare både enskilt och i grupp genom individuella samtal, gruppaktiviteter och företagsbesök. Arbetet innebär även administration kopplat till uppdraget. Du kommer att arbeta tvärfunktionellt tillsammans med kollegor från andra delar av Lernia inom både utbildning och bemanning för att på bästa sätt hitta rätt väg för varje deltagare. Vem söker vi? Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, där rätt inställning är av avgörande betydelse. Du är affärsdriven och arbetar på egna initiativ mot uppsatta mål. Det är viktigt att du ser möjligheter, har god pedagogisk förmåga och gillar en omväxlande arbetsvardag. Du har även förmåga och vilja att utveckla människor och tillämpa olika pedagogiska metoder. Tjänsten kräver att du har ett starkt engagemang och intresse för människor i förändring där du ser varje individs unika förutsättningar. Eftersom rollen innefattar aktiv dialog med deltagare, kollegor, chef och kund är det viktigt att du är kommunikativ och bra på att skapa goda relationer. Du är riktigt bra på att samarbeta och ser dig själv som en lagspelare där du möter både deltagares och kundens önskemål. För att vara aktuell för tjänsten har du: Minst 180 högskolepoäng (120 hp enligt tidigare system) inom relevant inriktning. Samt minst 2 års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Alternativt Eftergymnasial utbildning om minst 1 år. Samt minst 3 års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom till exempel jobbcoachning, rekrytering, arbetsledning med personalansvar, studie och yrkesvägledning eller arbete med arbetslivs och arbetsmarknadsfrågor. Utöver något av alternativen ovan ser vi även att du har: - Sälj- eller rekryteringsbakgrund med ett stort företagsnätverk - Körkort B och tillgång till egen bil - God system- och datorvana - Du kommunicerar väl på svenska och engelska i både tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper anses meriterande Vad erbjuder vi? Förutom en timanställning, erbjuder vi marknadsmässiga löner och möjlighet till vidareutveckling. Vi arbetar aktivt med arbetsmiljöfrågor så att våra medarbetare fortsätter att trivas och utvecklas hos oss. Du får möjlighet att vara med och påverka där du gör skillnad! Om anställningen • Placeringsort: Uppsala, arbete kan även förekomma på närliggande orter som Stockholm • Anställningsform: Timanställning • Tjänstgöringsgrad: Vid behov, sommarjobb • Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse Ansökan och information Urvalet sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, skicka därför gärna in din ansökan redan idag. Om du vill veta mer är du välkommen att kontakta rekryterande chef Rima Mouneimne, [email protected]. Som ett led i vårt rekryteringsarbete genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll. Du kommer att få ge ditt samtycke till detta innan bakgrundskontrollen genomförs. En av våra grundläggande värderingar är lika och unika, vilket innebär att vi strävar efter mångfald i vår verksamhet. Därför ser vi gärna sökanden med olika bakgrund. Välkommen med din ansökan! OBS, notera att vi inte tar emot ansökningar via mail, vänligen sök tjänsten via annonsen. Ansökningsproblem och tekniska frågor - kontakta: [email protected]. Besök oss gärna på www.lernia.se

18 april 2024
Sista ansökan:
4 maj 2024
Extra jobb som Matchningsansvarig till Lernia i Stockholm

Sommarjobb- extrajobb som Matchningsansvarig till Lernia i Stockholm! Nu söker vi efter dig som är student och vill arbeta extra under sommaren som Matchningsansvarig till vårt team i Stockholm! Är det du? Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Vi har attraktiva karriärvägar och utvecklar hela tiden nya, spännande tjänster. Hos oss är du med och bidrar till att fler människor får jobb och att arbetsgivare kan stärka sin konkurrenskraft. Vi får människor, företag och organisationer att utvecklas och växa – tillsammans formar vi framtiden! Vad blir dina arbetsuppgifter? Rusta och Matcha är en matchningstjänst och en del i arbetet med den fortsatta reformeringen av arbetsförmedlingen. Hos oss kommer du att vara en viktig del i att coacha och matcha vuxna ut till arbete eller hjälpa dem hitta vägen till arbete via studier. Vi skapar förutsättningar för arbetssökande att komma ut i arbetslivet och på så sätt bidra till samhället. I rollen som Matchningsansvarig hos oss möter du både deltagare och företag och din uppgift blir att bygga broar för att få dem att mötas. Företagskontakter är en viktig del i matchningen för att få ut deltagare i arbete vilket innebär att vi söker dig som har eller vill skaffa ett brett kontaktnät, samt har stor förmåga att skapa och vårda företags- och kundkontakter. Våra deltagare efterfrågar både kvalitativ och effektiv vägledning som leder till arbete. Du kommer att jobba med deltagare både enskilt och i grupp genom individuella samtal, gruppaktiviteter och företagsbesök. Arbetet innebär även administration kopplat till uppdraget. Du kommer att arbeta tvärfunktionellt tillsammans med kollegor från andra delar av Lernia inom både utbildning och bemanning för att på bästa sätt hitta rätt väg för varje deltagare. Vem söker vi? Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, där rätt inställning är av avgörande betydelse. Du är affärsdriven och arbetar på egna initiativ mot uppsatta mål. Det är viktigt att du ser möjligheter, har god pedagogisk förmåga och gillar en omväxlande arbetsvardag. Du har även förmåga och vilja att utveckla människor och tillämpa olika pedagogiska metoder. Tjänsten kräver att du har ett starkt engagemang och intresse för människor i förändring där du ser varje individs unika förutsättningar. Eftersom rollen innefattar aktiv dialog med deltagare, kollegor, chef och kund är det viktigt att du är kommunikativ och bra på att skapa goda relationer. Du är riktigt bra på att samarbeta och ser dig själv som en lagspelare där du möter både deltagares och kundens önskemål. För att vara aktuell för tjänsten har du: Minst 180 högskolepoäng (120 hp enligt tidigare system) inom relevant inriktning. Samt minst 2 års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Alternativt Eftergymnasial utbildning om minst 1 år. Samt minst 3 års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom till exempel jobbcoachning, rekrytering, arbetsledning med personalansvar, studie och yrkesvägledning eller arbete med arbetslivs och arbetsmarknadsfrågor. Utöver något av alternativen ovan ser vi även att du har: - Sälj- eller rekryteringsbakgrund med ett stort företagsnätverk - Körkort B och tillgång till egen bil - God system- och datorvana - Du kommunicerar väl på svenska och engelska i både tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper anses meriterande Vad erbjuder vi? Förutom en timanställning, erbjuder vi marknadsmässiga löner och möjlighet till vidareutveckling. Vi arbetar aktivt med arbetsmiljöfrågor så att våra medarbetare fortsätter att trivas och utvecklas hos oss. Du får möjlighet att vara med och påverka där du gör skillnad! Om anställningen • Placeringsort: Stockholm, arbete kan även förekomma på närliggande orter som Uppsala • Anställningsform: Timanställning • Tjänstgöringsgrad: Sommarjobb, med möjlighet till vid behov efter sommaren • Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse Ansökan och information Urvalet sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, skicka därför gärna in din ansökan redan idag. Om du vill veta mer är du välkommen att kontakta rekryterande chef Rima Mouneimne, [email protected]. Som ett led i vårt rekryteringsarbete genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll. Du kommer att få ge ditt samtycke till detta innan bakgrundskontrollen genomförs. En av våra grundläggande värderingar är lika och unika, vilket innebär att vi strävar efter mångfald i vår verksamhet. Därför ser vi gärna sökanden med olika bakgrund. Välkommen med din ansökan! OBS, notera att vi inte tar emot ansökningar via mail, vänligen sök tjänsten via annonsen. Ansökningsproblem och tekniska frågor - kontakta: [email protected]. Besök oss gärna på www.lernia.se

18 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Sommarvikarie Matchningsansvarig i Nyköping

Är du en student som vill utvecklas i en roll som Matchningsansvarig och vill påbörja din karriär redan nu? Då kan denna tjänst vara rätt för dig! Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Vi har attraktiva karriärvägar och utvecklar hela tiden nya, spännande tjänster. Hos oss är du med och bidrar till att fler människor får jobb och att arbetsgivare kan stärka sin konkurrenskraft. Vi får människor, företag och organisationer att utvecklas och växa – tillsammans formar vi framtiden! Vad blir dina arbetsuppgifter? Vi söker en Matchningsansvarig till vår verksamhet inom Rusta och Matcha i Nyköping . Perfekt för dig som är student på högskolenivå och vill ha ett extraarbete vid sidan om, men även för dig som vill starta och påbörja din karriär redan nu hos oss på Lernia! Rusta och Matcha är den nya matchningstjänsten och en del i arbetet inför den fortsatta reformeringen av arbetsförmedlingen. Hos oss kommer du vara en viktig del i att coacha och matcha vuxna ut till arbete eller hjälpa dem hitta vägen till arbete via studier. Vi skapar förutsättningar för nyanlända och långtidsarbetslösa att komma ut i arbetslivet och på så sätt bidra till samhället. Din roll I rollen som Matchningsansvarig hos oss möter du både deltagare och företag och din uppgift blir att bygga broar för att få dem att mötas. Företagskontakter är en viktig del i matchningen för att få ut deltagare i arbete vilket innebär att vi söker dig som har eller vill skaffa ett brett kontaktnät, samt har stor förmåga att skapa och vårda företags- och kundkontakter. Våra deltagare efterfrågar både kvalitativ och effektiv vägledning som leder till arbete. Du kommer att jobba med deltagare både enskilt och i grupp genom individuella samtal, gruppaktiviteter och företagsbesök. Arbetet innebär även administration kopplat till uppdraget. Du kommer arbeta tvärfunktionellt tillsammans med kollegor från andra delar av Lernia inom både utbildning och bemanning för att på bästa sätt hitta rätt väg för varje deltagare. Vem söker vi? Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, där rätt inställning har en avgörande betydelse. Du är affärsdriven och arbetar på egna initiativ mot uppsatta mål. Du ser möjligheter, har god pedagogisk förmåga och gillar en omväxlande arbetsvardag. Du har även förmåga och vilja att utveckla människor och tillämpa olika pedagogiska metoder. Du som söker tjänsten bör ha ett starkt engagemang och intresse för människor i förändring där du ser varje individs unika förutsättningar. Eftersom rollen innefattar aktiv dialog med deltagare, kollegor, chef och kund är det viktigt att du är kommunikativ och extrovert som person. Du är bra på att samarbeta och ser dig själv som en lagspelare där du möter både deltagares och kundens önskemål. Vi önskar att du har: - Minst 1 års eftergymnasial utbildning inom området arbetsliv & personal, företagsekonomi eller likvärdigt - 2–4 års arbetslivserfarenhet från liknande tjänst - Sälj- eller rekryteringsbakgrund med ett stort företagsnätverk - Du kommunicerar väl på svenska och engelska i tal och skrift, samt har god datorvana Körkort B är ett krav och tillgång till bil är meriterande för denna tjänst. Vad erbjuder vi? Förutom en timanställning vid behov, erbjuder vi marknadsmässiga löner och möjlighet till vidareutveckling. Vi arbetar aktivt med arbetsmiljöfrågor så att våra medarbetare fortsätter att trivas och utvecklas hos oss. Du får möjlighet att vara med och påverka där du gör skillnad! Om anställningen: - Placeringsort: Nyköping , arbete i närliggande orter ingår. - Tjänstgöringsgrad: Timanställning - Tillträde: Enligt överenskommelse Arbete under Juni,Juli Ansökan och information: Urvalet sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, skicka därför gärna in din ansökan redan idag. Varmt välkommen att kontakta rekryterande chef om du har frågor eller funderingar - Gunnar Lissäng, [email protected] En av våra grundläggande värderingar är lika och unika, vilket innebär att vi strävar efter mångfald i vår verksamhet. Därför ser vi gärna sökanden med olika bakgrund. Välkommen med din ansökan! OBS, notera att vi inte tar emot ansökningar via mail, vänligen söktjänsten via annonsen. Ansökningsproblem och tekniska frågor - kontakta: [email protected]. Besök oss gärna på www.lernia.se

11 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Sommarvikarie Matchningsansvarig i Linköping och Motala

Är du en student som vill utvecklas i en roll som handledare/jobbmatchare och vill påbörja din karriär redan nu? Då kan denna tjänst vara rätt för dig! Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Vi har attraktiva karriärvägar och utvecklar hela tiden nya, spännande tjänster. Hos oss är du med och bidrar till att fler människor får jobb och att arbetsgivare kan stärka sin konkurrenskraft. Vi får människor, företag och organisationer att utvecklas och växa – tillsammans formar vi framtiden! Vad blir dina arbetsuppgifter? Vi söker en Matchningsansvarig till vår verksamhet inom Rusta och Matcha i Linköping och Motala . Perfekt för dig som är student på högskolenivå och vill ha ett extraarbete vid sidan om, men även för dig som vill starta och påbörja din karriär redan nu hos oss på Lernia! Rusta och Matcha är den nya matchningstjänsten och en del i arbetet inför den fortsatta reformeringen av arbetsförmedlingen. Hos oss kommer du vara en viktig del i att coacha och matcha vuxna ut till arbete eller hjälpa dem hitta vägen till arbete via studier. Vi skapar förutsättningar för nyanlända och långtidsarbetslösa att komma ut i arbetslivet och på så sätt bidra till samhället. Din roll I rollen som Matchningsansvarig hos oss möter du både deltagare och företag och din uppgift blir att bygga broar för att få dem att mötas. Företagskontakter är en viktig del i matchningen för att få ut deltagare i arbete vilket innebär att vi söker dig som har eller vill skaffa ett brett kontaktnät, samt har stor förmåga att skapa och vårda företags- och kundkontakter. Våra deltagare efterfrågar både kvalitativ och effektiv vägledning som leder till arbete. Du kommer att jobba med deltagare både enskilt och i grupp genom individuella samtal, gruppaktiviteter och företagsbesök. Arbetet innebär även administration kopplat till uppdraget. Du kommer arbeta tvärfunktionellt tillsammans med kollegor från andra delar av Lernia inom både utbildning och bemanning för att på bästa sätt hitta rätt väg för varje deltagare. Vem söker vi? Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, där rätt inställning har en avgörande betydelse. Du är affärsdriven och arbetar på egna initiativ mot uppsatta mål. Du ser möjligheter, har god pedagogisk förmåga och gillar en omväxlande arbetsvardag. Du har även förmåga och vilja att utveckla människor och tillämpa olika pedagogiska metoder. Du som söker tjänsten bör ha ett starkt engagemang och intresse för människor i förändring där du ser varje individs unika förutsättningar. Eftersom rollen innefattar aktiv dialog med deltagare, kollegor, chef och kund är det viktigt att du är kommunikativ och extrovert som person. Du är bra på att samarbeta och ser dig själv som en lagspelare där du möter både deltagares och kundens önskemål. Vi önskar att du har: - Minst 1 års eftergymnasial utbildning inom området arbetsliv & personal, företagsekonomi eller likvärdigt - 2–4 års arbetslivserfarenhet från liknande tjänst - Sälj- eller rekryteringsbakgrund med ett stort företagsnätverk - Du kommunicerar väl på svenska och engelska i tal och skrift, samt har god datorvana Körkort B är ett krav och tillgång till bil är meriterande för denna tjänst. Vad erbjuder vi? Förutom en timanställning vid behov, erbjuder vi marknadsmässiga löner och möjlighet till vidareutveckling. Vi arbetar aktivt med arbetsmiljöfrågor så att våra medarbetare fortsätter att trivas och utvecklas hos oss. Du får möjlighet att vara med och påverka där du gör skillnad! Om anställningen: - Placeringsort: Linköping, arbete i närliggande orter ingår. - Tjänstgöringsgrad: Timanställning - Tillträde: Enligt överenskommelse Arbete under Juni,Juli Ansökan och information: Urvalet sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, skicka därför gärna in din ansökan redan idag. Varmt välkommen att kontakta rekryterande chef om du har frågor eller funderingar - Gunnar Lissäng, [email protected] En av våra grundläggande värderingar är lika och unika, vilket innebär att vi strävar efter mångfald i vår verksamhet. Därför ser vi gärna sökanden med olika bakgrund. Välkommen med din ansökan! OBS, notera att vi inte tar emot ansökningar via mail, vänligen söktjänsten via annonsen. Ansökningsproblem och tekniska frågor - kontakta: [email protected]. Besök oss gärna på www.lernia.se

11 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Extrajobb som matchningsansvarig i Umeå

Extrajobb som Matchningsansvarig till Lernia i Umeå! Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Vi har attraktiva karriärvägar och utvecklar hela tiden nya, spännande tjänster. Hos oss är du med och bidrar till att fler människor får jobb och att arbetsgivare kan stärka sin konkurrenskraft. Vi får människor, företag och organisationer att utvecklas och växa – tillsammans formar vi framtiden! Nu söker vi efter dig som är student eller vill arbeta extra som Matchningsansvarig till vårt team i Umeå. Är det du? Vad blir dina arbetsuppgifter? Rusta och Matcha är en matchningstjänst och en del i arbetet med den fortsatta reformeringen av arbetsförmedlingen. Hos oss kommer du att vara en viktig del i att coacha och matcha vuxna ut till arbete eller hjälpa dem hitta vägen till arbete via studier. Vi skapar förutsättningar för arbetssökande att komma ut i arbetslivet och på så sätt bidra till samhället. I rollen som Matchningsansvarig hos oss möter du både deltagare och företag och din uppgift blir att bygga broar för att få dem att mötas. Företagskontakter är en viktig del i matchningen för att få ut deltagare i arbete vilket innebär att vi söker dig som har eller vill skaffa ett brett kontaktnät, samt har stor förmåga att skapa och vårda företags- och kundkontakter. Våra deltagare efterfrågar både kvalitativ och effektiv vägledning som leder till arbete. Du kommer att jobba med deltagare både enskilt och i grupp genom individuella samtal, gruppaktiviteter och företagsbesök. Arbetet innebär även administration kopplat till uppdraget. Du kommer att arbeta tvärfunktionellt tillsammans med kollegor från andra delar av Lernia inom både utbildning och bemanning för att på bästa sätt hitta rätt väg för varje deltagare. Tjänsten är en timanställning vid behov samt heltid 4 veckor under sommarsemestern. Om allt fungerar bra för båda parter, ser vi att det finns goda förutsättningar för fortsatt timanställning efter semesterperioden. Vem söker vi? Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, där rätt inställning är av avgörande betydelse. Du är affärsdriven och arbetar på egna initiativ mot uppsatta mål. Det är viktigt att du ser möjligheter, har god pedagogisk förmåga och gillar en omväxlande arbetsvardag. Du har även förmåga och vilja att utveckla människor och tillämpa olika pedagogiska metoder. Tjänsten kräver att du har ett starkt engagemang och intresse för människor i förändring där du ser varje individs unika förutsättningar. Eftersom rollen innefattar aktiv dialog med deltagare, kollegor, chef och kund är det viktigt att du är kommunikativ och bra på att skapa goda relationer. Du är riktigt bra på att samarbeta och ser dig själv som en lagspelare där du möter både deltagares och kundens önskemål. För att vara aktuell för tjänsten har du: Minst 180 högskolepoäng (120 hp enligt tidigare system) inom relevant inriktning. Samt minst 2 års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Alternativt Eftergymnasial utbildning om minst 1 år. Samt minst 3 års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom till exempel jobbcoachning, rekrytering, arbetsledning med personalansvar, studie och yrkesvägledning eller arbete med arbetslivs och arbetsmarknadsfrågor. Utöver något av alternativen ovan ser vi även att du har: - Sälj- eller rekryteringsbakgrund med ett stort företagsnätverk - God system- och datorvana - Du kommunicerar väl på svenska och engelska i både tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper anses meriterande, likaså B-körkort och egen bil. Vad erbjuder vi? Förutom en timanställning, erbjuder vi marknadsmässiga löner och möjlighet till vidareutveckling. Vi arbetar aktivt med arbetsmiljöfrågor så att våra medarbetare fortsätter att trivas och utvecklas hos oss. Du får möjlighet att vara med och påverka där du gör skillnad! Om anställningen • Placeringsort: Umeå • Anställningsform: Timanställning • Tjänstgöringsgrad: Efter behov • Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse Ansökan och information Urvalet sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, skicka därför gärna in din ansökan redan idag. Om du vill veta mer är du välkommen att kontakta: William Åström (matchningsansvarig Umeå), [email protected], 072-254 92 81 eller Susanne Vesterlund (områdeschef Norrland), [email protected], 072-201 99 85. Som ett led i vårt rekryteringsarbete genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll. Du kommer att få ge ditt samtycke till detta innan bakgrundskontrollen genomförs. En av våra grundläggande värderingar är lika och unika, vilket innebär att vi strävar efter mångfald i vår verksamhet. Därför ser vi gärna sökanden med olika bakgrund. Välkommen med din ansökan! OBS, notera att vi inte tar emot ansökningar via mail, vänligen sök tjänsten via annonsen. Ansökningsproblem och tekniska frågor - kontakta: [email protected]. Besök oss gärna på www.lernia.se.

4 april 2024
Sista ansökan:
4 maj 2024
Lärare inom industriteknik | Lernia Utbildning | Stockholm

Vi söker nu utbildare inom Industriteknik med inriktning CNC till Lernia Utbildning i Liljeholmen. Har du gedigen yrkeserfarenhet från branschen och erfarenhet av att utbilda vuxna inom yrkesområdet? Har du dessutom stort intresse för vuxnas lärande? Då är detta ett arbete för dig! Arbetsuppgifter Du kommer att utbilda deltagare inom vår industriteknikutbildning med inriktning CNC. Detta inom ramen för arbetsmarknadsutbildning och enligt Skolverkets nationella ämnesplaner. Utbildningens syfte är att ge deltagarna kunskaper inför arbete och anställning i branschen. Dina arbetsuppgifter består bland annat i att coacha och motivera deltagarna i deras personliga såväl som kunskapsmässiga utveckling. Du och dina kollegor kommer tillsammans ansvara för att planera, genomföra och följa upp utbildningar inom området. Utbildningarna på Lernia varvar praktiska moment med teorigenomgångar och individuella studier. Deltagarna får även erfarenhet direkt från arbetslivet genom praktik under utbildningstiden. Du kommer att få träffa deltagare från många olika kulturer och faser i livet. På Lernia tycker vi att det är fantastiskt att alla människor är både lika och unika. Din bakgrund Vi söker dig som har läst industritekniska programmet med inriktning skärande bearbetning eller har motsvarande utbildning samt har arbetat med programmering inom CNC alternativt varit CNC-operatör. Du har minst 3 års dokumenterad arbetslivserfarenhet från skärande bearbetning inom industrin samt erfarenhet av ISO-programmering. Du har pedagogisk utbildning eller minst ett års erfarenhet av vuxenutbildning. Det är meriterande om du har testledarutbilning inom ITU-bas, CNC grön och CNC blå. Det är viktigt att du har god kännedom om arbetsmarknaden och har lätt för att skapa kontakter och bygga kontaktnät. Du bör ha ett stort engagemang kombinerat med en förmåga att se till helheten och en vilja att utveckla Du har god datorvana och är bekväm med tekniska hjälpmedel och digitala plattformar. Lernia erbjuder både närlärande och flexibel undervisning. Personliga egenskaper Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper där rätt inställning har avgörande betydelse. Du ser möjligheter, har god pedagogisk förmåga och gillar när det händer mycket omkring dig. Vi söker dig som kan tänka i nya banor, är strukturerad och är ansvarstagande som person. Eftersom rollen innefattar aktiv dialog med deltagare och kollegor är det viktigt att du är kommunikativ och trivs tillsammans med andra. Du har lätt för att samarbeta och kan samtidigt ta egna beslut. Du som söker tjänsten ska ha ett starkt engagemang och intresse för människor i förändring och med varierande förutsättningar. Du ser vad varje individ behöver för stöd av dig för att lyckas med utbildningen. Därutöver lever du Lernias värderingar; affärsmässig, pålitlig samt lika och unika. Anställning Tillsvidareanställning på heltid med placering i Liljeholmen. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Hur du ansöker För att söka tjänsten klickar du på "Sök tjänsten" ovan och fyller i formuläret eller loggar in med ditt Linkedin-konto nedan. Vänligen kontakta rekryterare Adrian Runsten via e-post: [email protected] om du har några frågor eller funderingar. Rekryteringen sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så ansök redan idag. Lernia är vägen framåt Lernia utvecklar framtidens arbetskraft. Det gör vi genom att utbilda, matcha, bemanna och rekrytera. Snabbt och utan krångel löser vi arbetsmarknadens behov så att människor och företag kan nå sin fulla potential. Det har varit vår uppgift i över hundra år. Lernia omsatte 3,3 miljarder kronor 2022 och finns över hela landet. Vi utbildade och coachade 19 900 personer och förmedlade 11 500 bemanningskonsulter. 13 700 personer fick möjlighet till nytt jobb genom våra tjänster.

26 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Extrajobb som Matchningsansvarig till Lernia i Hässleholm

Extrajobb som Matchningsansvarig till Lernia i Hässleholm Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Vi har attraktiva karriärvägar och utvecklar hela tiden nya, spännande tjänster. Hos oss är du med och bidrar till att fler människor får jobb och att arbetsgivare kan stärka sin konkurrenskraft. Vi får människor, företag och organisationer att utvecklas och växa – tillsammans formar vi framtiden! Nu söker vi efter dig som är student eller vill arbeta extra som Matchningsansvarig till vårt team i Hässleholm! Är det du? Vad blir dina arbetsuppgifter? Rusta och Matcha är en matchningstjänst och en del i arbetet med den fortsatta reformeringen av arbetsförmedlingen. Hos oss kommer du att vara en viktig del i att coacha och matcha vuxna ut till arbete eller hjälpa dem hitta vägen till arbete via studier. Vi skapar förutsättningar för arbetssökande att komma ut i arbetslivet och på så sätt bidra till samhället. I rollen som Matchningsansvarig hos oss möter du både deltagare och företag och din uppgift blir att bygga broar för att få dem att mötas. Företagskontakter är en viktig del i matchningen för att få ut deltagare i arbete vilket innebär att vi söker dig som har eller vill skaffa ett brett kontaktnät, samt har stor förmåga att skapa och vårda företags- och kundkontakter. Våra deltagare efterfrågar både kvalitativ och effektiv vägledning som leder till arbete. Du kommer att jobba med deltagare både enskilt och i grupp genom individuella samtal, gruppaktiviteter och företagsbesök. Arbetet innebär även administration kopplat till uppdraget. Du kommer att arbeta tvärfunktionellt tillsammans med kollegor från andra delar av Lernia inom både utbildning och bemanning för att på bästa sätt hitta rätt väg för varje deltagare. Vem söker vi? Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, där rätt inställning är av avgörande betydelse. Du är affärsdriven och arbetar på egna initiativ mot uppsatta mål. Det är viktigt att du ser möjligheter, har god pedagogisk förmåga och gillar en omväxlande arbetsvardag. Du har även förmåga och vilja att utveckla människor och tillämpa olika pedagogiska metoder. Tjänsten kräver att du har ett starkt engagemang och intresse för människor i förändring där du ser varje individs unika förutsättningar. Eftersom rollen innefattar aktiv dialog med deltagare, kollegor, chef och kund är det viktigt att du är kommunikativ och bra på att skapa goda relationer. Du är riktigt bra på att samarbeta och ser dig själv som en lagspelare där du möter både deltagares och kundens önskemål. För att vara aktuell för tjänsten har du: Minst 180 högskolepoäng (120 hp enligt tidigare system) inom relevant inriktning. Samt minst 2 års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Alternativt Eftergymnasial utbildning om minst 1 år. Samt minst 3 års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom till exempel jobbcoachning, rekrytering, arbetsledning med personalansvar, studie och yrkesvägledning eller arbete med arbetslivs och arbetsmarknadsfrågor. Utöver något av alternativen ovan ser vi även att du har: - Sälj- eller rekryteringsbakgrund med ett stort företagsnätverk - Körkort B och tillgång till egen bil - God system- och datorvana - Du kommunicerar väl på svenska och engelska i både tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper anses meriterande Vad erbjuder vi? Förutom en timanställning, erbjuder vi marknadsmässiga löner och möjlighet till vidareutveckling. Vi arbetar aktivt med arbetsmiljöfrågor så att våra medarbetare fortsätter att trivas och utvecklas hos oss. Du får möjlighet att vara med och påverka där du gör skillnad! Om anställningen • Placeringsort: Hässleholm, arbete kan även förekomma på närliggande orter som Kristianstad och Olofström • Anställningsform: Timanställning • Tjänstgöringsgrad: Efter behov, med möjlighet till sommarjobb • Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse Ansökan och information Urvalet sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, skicka därför gärna in din ansökan redan idag. Om du vill veta mer är du välkommen att kontakta rekryterande chef Niclas Henricsson, [email protected]. Som ett led i vårt rekryteringsarbete genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll. Du kommer att få ge ditt samtycke till detta innan bakgrundskontrollen genomförs. En av våra grundläggande värderingar är lika och unika, vilket innebär att vi strävar efter mångfald i vår verksamhet. Därför ser vi gärna sökanden med olika bakgrund. Välkommen med din ansökan! OBS, notera att vi inte tar emot ansökningar via mail, vänligen sök tjänsten via annonsen. Ansökningsproblem och tekniska frågor - kontakta: [email protected]. Besök oss gärna på www.lernia.se.

26 mars 2024
Sista ansökan:
28 april 2024