Lediga jobb hos Elgiganten AB
Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror och kök. Vi har i dag närmare 3 400 anställda och totalt 170 Phonehouse-butiker och varuhus över hela landet. Som anställd på Elgiganten är du en del av något mycket större och verksamheten utgörs av flera viktiga funktioner såsom varuhus, butiker, e-handel, nordiskt centrallager och kundtjänst. Bli en del av oss och var med på vår framgång! Har du lätt att prata med människor och behärskar samtidigt konsten att lyssna? Då kan du vara vår nästa stjärnsäljare! Att arbeta på Elgiganten är både roligt, utmanande och fartfyllt. Det är inte bara vårt gemensamma intresse för det vi säljer som binder oss samman. Här finner du människor – med en äkta vilja att hjälpa andra hitta glädjen i den magiska världen av teknik. Din roll som Sales Advisor Den viktigaste uppgiften för dig som Sales Advisor är att hitta den perfekta lösningen för just din kund genom att lyssna aktivt, svara på frågor och vägleda kunden till bästa köp. Du drivs av att nå dina mål, du nöjer dig inte heller där utan vill ständigt överträffa dig själv och nå ett ännu högre resultat. Utveckling, utbildning och hålla din kompetens inom området teknik uppdaterad är något som kommer vara en naturlig del i ditt arbete. Vem är du? Som säljare på Elgiganten är dina personliga egenskaper och motivation det viktigaste. Du älskar att möta kund och uppnå dina mål, och såklart har roligt när du gör det! Vi ser att du • Alltid har kunden i fokus och drivs av att ge varje besökare personlig service • Har en genuin känsla för service och älskar att jobba med människor • Brinner för försäljning och trivs att arbeta mot mål • Har lätt för att lära och en vilja att utvecklas • Är engagerad, ansvarstagande och en vilja att göra ditt bästa Ett intresse för de varor och tjänster som vi säljer är en stor fördel men vi kommer vid din introduktion att förse dig med de kunskaper och utbildningar som krävs i rollen, allt för att du ska lyckas och trivas tillsammans med oss. Vilka är vi? Vår kultur är viktig för oss och våra värderingar genomsyrar allt vi gör, vi söker nu en kollega som vill bli en del av vår gemenskap och precis som vi drivs av och delar våra värderingar: Win Together, Play Together, Grow Together and be Different Together. På Elgiganten tror vi att våra olikheter gör oss starkare och sammanhållningen är en styrka. Här jobbar drivna personer med stort intresse för både våra kunder och varandra. De som ser möjligheter, gillar snabba förändringar och drivs av att bidra till positiva resultat brukar trivas väl hos oss. Det är personer med energi som har en förmåga att naturligt ta egna initiativ och som vill utvecklas. Utveckling hos oss Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit bland annat genom vårt goda ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare. Utveckling och interna utbildningar är något som vi valt att investera i, här innefattas träning i produktkunskap, kundmöte och ledarskapsutbildningar. Elgiganten erbjuder • Avtalsenlig lön och pension • Generöst bonusavtal • Förmåner inom friskvård och personalköp • Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare • Goda karriärmöjligheter Övrig information Anställningsform: Tillsvidare, provanställning tillämpas Omfattning: 80% arbetstiderna innefattar även kvällar och helger Tillträde: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-07-31 På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Observera att vi använder tester och bakgrundskontroll som en del i rekryteringsprocessen. Vi ser fram emot din ansökan! Registerna ditt CV och sök tjänsten genom att klicka på länken.
Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror och kök. Vi har i dag närmare 3 400 anställda och totalt 170 Phonehouse-butiker och varuhus över hela landet. Som anställd på Elgiganten är du en del av något mycket större och verksamheten utgörs av flera viktiga funktioner såsom varuhus, butiker, e-handel, nordiskt centrallager och kundtjänst. Bli en del av oss och var med på vår framgång! Har du lätt att prata med människor och behärskar samtidigt konsten att lyssna? Då kan du vara vår nästa stjärnsäljare! Att arbeta på Elgiganten är både roligt, utmanande och fartfyllt. Det är inte bara vårt gemensamma intresse för det vi säljer som binder oss samman. Här finner du människor – med en äkta vilja att hjälpa andra hitta glädjen i den magiska världen av teknik. Din roll som Sales Advisor Den viktigaste uppgiften för dig som Sales Advisor är att hitta den perfekta lösningen för just din kund genom att lyssna aktivt, svara på frågor och vägleda kunden till bästa köp. Du drivs av att nå dina mål, du nöjer dig inte heller där utan vill ständigt överträffa dig själv och nå ett ännu högre resultat. Utveckling, utbildning och hålla din kompetens inom området teknik uppdaterad är något som kommer vara en naturlig del i ditt arbete. Vem är du? Som säljare på Elgiganten är dina personliga egenskaper och motivation det viktigaste. Du älskar att möta kund och uppnå dina mål, och såklart har roligt när du gör det! Vi ser att du • Alltid har kunden i fokus och drivs av att ge varje besökare personlig service • Har en genuin känsla för service och älskar att jobba med människor • Brinner för försäljning och trivs att arbeta mot mål • Har lätt för att lära och en vilja att utvecklas • Är engagerad, ansvarstagande och en vilja att göra ditt bästa Ett intresse för de varor och tjänster som vi säljer är en stor fördel men vi kommer vid din introduktion att förse dig med de kunskaper och utbildningar som krävs i rollen, allt för att du ska lyckas och trivas tillsammans med oss. Vilka är vi? Vår kultur är viktig för oss och våra värderingar genomsyrar allt vi gör, vi söker nu en kollega som vill bli en del av vår gemenskap och precis som vi drivs av och delar våra värderingar: Win Together, Play Together, Grow Together and be Different Together. På Elgiganten tror vi att våra olikheter gör oss starkare och sammanhållningen är en styrka. Här jobbar drivna personer med stort intresse för både våra kunder och varandra. De som ser möjligheter, gillar snabba förändringar och drivs av att bidra till positiva resultat brukar trivas väl hos oss. Det är personer med energi som har en förmåga att naturligt ta egna initiativ och som vill utvecklas. Utveckling hos oss Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit bland annat genom vårt goda ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare. Utveckling och interna utbildningar är något som vi valt att investera i, här innefattas träning i produktkunskap, kundmöte och ledarskapsutbildningar. Elgiganten erbjuder • Avtalsenlig lön och pension • Generöst bonusavtal • Förmåner inom friskvård och personalköp • Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare • Goda karriärmöjligheter Övrig information Anställningsform: Tillsvidare, provanställning tillämpas Omfattning: 50% arbetstiderna innefattar även kvällar och helger Tillträde: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-07-29 På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Observera att vi använder tester och bakgrundskontroll som en del i rekryteringsprocessen. Vi ser fram emot din ansökan! Registerna ditt CV och sök tjänsten genom att klicka på länken.
Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror och kök. Vi har i dag närmare 3 400 anställda och totalt 170 Phonehouse-butiker och varuhus över hela landet. Som anställd på Elgiganten är du en del av något mycket större och verksamheten utgörs av flera viktiga funktioner såsom varuhus, butiker, e-handel, nordiskt centrallager och kundtjänst. Bli en del av oss och var med på vår framgång! Vill du få praktisk erfarenhet av HR i en verksamhet som gör skillnad? Studerar du en utbildning inom HR/personalvetenskap och vill få en inblick i hur arbetet fungerar i praktiken? Vi söker en engagerad och nyfiken praktikant till Elgigantens HR-avdelning och hoppas på ett värdeskapande utbyte. Vår avdelning består av HR Business Partners och specialister inom people development och payroll/HR-support, med ett gemensamt mål: att bidra till våra medarbetares välmående, utveckling och framgång. Vilka är vi? Vår kultur är viktig för oss och våra värderingar genomsyrar allt vi gör, vi söker nu en praktikant som vill bli en del av vår gemenskap och precis som vi drivs av och delar våra värderingar: Win Together, Play Together, Grow Together and be Different Together. På Elgiganten tror vi att våra olikheter gör oss starkare och sammanhållningen är en styrka. Här jobbar drivna personer med stort intresse för både våra kunder och varandra. De som ser möjligheter, gillar snabba förändringar och drivs av att bidra till positiva resultat brukar trivas väl hos oss. Det är personer med energi som har en förmåga att naturligt ta egna initiativ och som vill utvecklas. Vad du får göra hos oss Under din praktik får du en bred inblick i HR-arbetet och möjlighet att bidra i flera delar av vårt uppdrag. Beroende på våra aktuella behov och dina intressen kan du, under handledning, få vara med och: • Delta i och assistera i processer och projekt inom ex employer branding, rekrytering, onboarding, ledarskapsutveckling, arbetsmiljö, arbetsrätt, engagemang och mångfald • Utföra HR-administration i våra system och plattformar • Samla in och sammanställa data och statistik inom HR-området Vem är du? Vi söker dig som: • Studerar personalvetenskap, HR eller ett närliggande område • Är nyfiken och har en stark vilja att lära och utvecklas inom HR • Kommunicerar väl och uttrycker dig tydligt i skrift • Är noggrann och strukturerad • Kan hantera konfidentiell information med integritet Praktikplatsen är obetald och du måste vara kopplad till en CSN-berättigad kurs/program. Start: Till hösten (mitten/slutet av sep) Längd: ca 10-15 veckor Omfattning: Heltid/Dagtid Sista ansökningsdag: 2025-08-22 Vi hanterar ansökningar löpande och praktikplatsen kan därför kommat att tillsättas innan sista ansökningsdag, ansök redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Observera att vi använder tester och bakgrundskontroll som en del i rekryteringsprocessen. Vi ser fram emot din ansökan! Registerna ditt CV och sök tjänsten genom att klicka på länken.
Vi dominerar i nuet och skapar framtidens logistik. På Elgiganten Logistik är vi stolta över att vara hjärtat i Nordens största logistikenhet. Som en del av Elkjøp-koncernen förser vi kunder, butiker och hubbar i hela Norden med hemelektronik, kök och mycket mer. Vår verksamhet är ett levande ekosystem där teknik, processer och – framför allt – människor samverkar för att skapa exceptionell kundnytta. Nu söker vi en drivande och strukturerad projektledare som vill vara med och utveckla vår logistikverksamhet på Torsvik, strax söder om Jönköping. Är du redo att ta nästa steg i din karriär och göra verklig skillnad? Då vill vi höra från dig! Ditt uppdrag Som Project Manager hos oss blir du en nyckelspelare i vår avdelning Logistics Development. Du leder projekt som driver vår verksamhet framåt – från idé till genomförande – med fokus på IT, automation, analys och verksamhetsutveckling. Du kommer bland annat att: • Planera, resurssätta, leda och följa upp projekt enligt vår projektmodell. • Utveckla och förvalta vår projektstruktur, inklusive mallar och dokumentation. • Säkerställa tydliga mål och mandat inför projektstart. • Koordinera resursallokering och ta fram beslutsunderlag för nya initiativ. • Utbilda och stötta verksamheten i projektmetodik och verktyg. • Bidra till att vår projektportfölj levererar värde i linje med våra långsiktiga mål. Vem är du? Du är en engagerad och analytisk projektledare med ett brinnande intresse för logistik och verksamhetsutveckling. Du har förmågan att se helheten, men också modet att dyka ner i detaljerna när det behövs. Vi tror att du har: • Akademisk utbildning inom logistik, supply chain, teknik eller motsvarande. • Minst 3 års erfarenhet av projektledning i komplexa miljöer. • God förståelse för logistikflöden och distributionssystem. • Erfarenhet av att arbeta med tekniska lösningar och förändringsledning. • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. • Goda kunskaper i Office-paketet, särskilt Excel och PowerPoint. • En prestigelös inställning och en stark vilja att utvecklas – både själv och tillsammans med andra. Certifiering inom projektledning (t.ex. PMP, PRINCE2 eller motsvarande) är meriterande. Vad erbjuder vi? Hos oss får du mer än bara ett jobb – du blir en del av en kultur där vi vinner tillsammans, har roligt tillsammans och utvecklas tillsammans. Vi tror på mångfald, inkludering och att våra olikheter gör oss starkare. Vi erbjuder: • Tillsvidareanställning • Arbetstider på dagtid. • Förmåner som friskvårdsbidrag, personalrabatter, bonusprogram och pensionslösningar. • En dynamisk arbetsmiljö där du får vara med och forma framtidens logistik. Ansökan Vi ser fram emot att ta del av din ansökan! Registrera ditt CV och sök tjänsten via länken. Observera att ansökningstiden är förlängd över semesterperioden, vilket kan innebära något längre svarstid. Intervjuer påbörjas efter sommaren. 🗓 Sista ansökningsdag: 2025-08-20
Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror och kök. Vi har i dag närmare 3 400 anställda och totalt 170 Phonehouse-butiker och varuhus över hela landet. Som anställd på Elgiganten är du en del av något mycket större och verksamheten utgörs av flera viktiga funktioner såsom varuhus, butiker, e-handel, nordiskt centrallager och kundtjänst. Bli en del av oss och var med på vår framgång! Har du lätt att prata med människor och behärskar samtidigt konsten att lyssna? Då kan du vara vår nästa stjärnsäljare! Att arbeta på Elgiganten är både roligt, utmanande och fartfyllt. Det är inte bara vårt gemensamma intresse för det vi säljer som binder oss samman. Här finner du människor – var och en med ett hjärta för elektronik och en äkta vilja att hjälpa andra hitta glädjen i den magiska världen av teknik. Din roll som säljare Den viktigaste uppgiften för dig som säljare är att hitta den perfekta lösningen för just din kund genom att lyssna aktivt, svara på frågor och vägleda kunden till bästa köp. Det handlar om att hjälpa kunden genom hela processen från första mötet till färdigt köp det tar såklart inte slut här, kanske behövs din support även efter köpet. Du kommer i rollen som säljare även arbeta med att fylla på varor och hålla butiken uppdaterad enligt koncept. Utveckling, utbildning och hålla din kompetens inom området teknik uppdaterad är något som kommer vara en naturlig del i ditt arbete. Vem är du? Som säljare på Elgiganten är dina personliga egenskaper och motivation det viktigaste. Du älskar att möta kund och uppnå dina mål, och såklart har roligt när du gör det! Vi tror att du: • Alltid har kunden i fokus och drivs av att ge varje besökare personlig service • Har en genuin känsla för service och älskar att jobba med människor • Brinner för försäljning och trivs att arbeta mot mål • Har lätt för att lära och en vilja att utvecklas • Är engagerad, ansvarstagande och en vilja att göra ditt bästa Ett intresse för de varor och tjänster som vi säljer är en stor fördel men vi kommer vid din introduktion att förse dig med de kunskaper och utbildningar som krävs i rollen, allt för att du ska lyckas och trivas tillsammans med oss. Vilka är vi? Vår kultur är viktig för oss och våra värderingar genomsyrar allt vi gör, vi söker nu en kollega som vill bli en del av vår gemenskap och precis som vi drivs av och delar våra värderingar: Win Together, Play Together, Grow Together and be Different Together. På Elgiganten tror vi att våra olikheter gör oss starkare och sammanhållningen är en styrka. Här jobbar drivna personer med stort intresse för både våra kunder och varandra. De som ser möjligheter, gillar snabba förändringar och drivs av att bidra till positiva resultat brukar trivas väl hos oss. Det är personer med energi som har en förmåga att naturligt ta egna initiativ och som vill utvecklas. Utveckling hos oss Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit bland annat genom vårt goda ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare. Utveckling och interna utbildningar är något som vi valt att investera stort i, här innefattas träning i produktkunskap, kundmöte och ledarskapsutbildningar. Elgiganten erbjuder: • Avtalsenlig lön och pension • Generöst bonusavtal • Förmåner inom friskvård och personalköp • Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare • Goda karriärmöjligheter Övrig information Anställningsform: Tillsvidare med inledande provanställning Omfattning: Deltid 30%, arbetstiderna innefattar även kvällar och helger Tillträde: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-07-27 På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Observera att vi använder tester och bakgrundskontroll som en del i rekryteringsprocessen. Vi ser fram emot din ansökan! Registerna ditt CV och sök tjänsten genom att klicka på länken.
Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror och kök. Vi har i dag närmare 3 400 anställda och totalt 170 Phonehouse-butiker och varuhus över hela landet. Som anställd på Elgiganten är du en del av något mycket större och verksamheten utgörs av flera viktiga funktioner såsom varuhus, butiker, e-handel, nordiskt centrallager och kundtjänst. Bli en del av oss och var med på vår framgång! Älskar du att bidra till en fantastisk kundupplevelse och att leda andra? Vi söker nu en resultatdriven Department Manager Operations med ledarförmåga och en stor vilja att ständigt utveckla sig själv och andra. Att arbeta på Elgiganten är både roligt, utmanande och fartfyllt. Det är inte bara vårt gemensamma intresse för det vi säljer som binder oss samman. Här finner du människor – var och en med ett hjärta för elektronik och en äkta vilja att hjälpa andra hitta glädjen i den magiska världen av teknik. Din huvuduppgift som Department Manager Operations är att närvara i det dagliga arbetet med fokus på välfungerande processer och hög lagerstandard samtidigt som du utvecklar, följer upp och coachar dina medarbetare. Din roll som Department Manager Operations För dig är medarbetarna och kunden viktigast. Samtidigt skapar du goda resultat genom att optimera och följa upp den dagliga driften för att säkerställa kundvänlighet och effektivitet. Du har ett övergripande ansvar för dina ansvarområden, kunder och resultatet. Som Department Manager Operations leder du genom att utveckla och coacha dina medarbetare att ständigt erbjuda en fantastisk kundupplevelse inom samtliga områden som innefattas i rollen, du kommer vara ytterst ansvarig för vårt lager i varuhuset, inkommande och utgående leveranser, reparationer och returer samt miljöhanteringen i varuhuset. Du har även ansvar för att introducera och vidareutveckla ditt team och säkerställa den dagliga driften genom att leda och planera verksamheten. Du kommer att vara en del och arbeta verksamhetsnära tillsammans med dina medarbetare och vara en viktig förebild i varuhuset. Vem är du? Som Department Manager Operations på Elgiganten är dina personliga egenskaper och motivation det viktigaste. Du älskar att utvecklas, utveckla andra, upprätta och uppnå dina mål, och såklart har roligt när du gör det! Vi ser att du • Har en god kommunikations- och ledarförmåga • Kan skapa och upprätthålla en teamkultur som präglas av samarbete och arbetsglädje • Är affärsinriktad och resultatdriven med kunden i fokus • Har förmåga att skapa struktur och hålla god fysisk ordning • Är engagerad, ansvarstagande och har en vilja att göra ditt bästa • Är proaktiv och lösningsorienterad Vilka är vi? Vår kultur är viktig för oss och våra värderingar genomsyrar allt vi gör, vi söker nu en kollega som vill bli en del av vår gemenskap och precis som vi drivs av och delar våra värderingar: Win Together, Play Together, Grow Together and be Different Together. På Elgiganten tror vi att våra olikheter gör oss starkare och sammanhållningen är en styrka. Här jobbar drivna personer med stort intresse för både våra kunder och varandra. De som ser möjligheter, gillar snabba förändringar och drivs av att bidra till positiva resultat brukar trivas väl hos oss. Det är personer med energi som har en förmåga att naturligt ta egna initiativ och som vill utvecklas. Utveckling hos oss Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit bland annat genom vårt goda ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare. Utveckling och interna utbildningar är något som vi valt att investera i, här innefattas träning i produktkunskap, kundmöte och ledarskapsutbildningar. Elgiganten erbjuder • Avtalsenlig lön och pension • Generöst bonusavtal • Förmåner inom friskvård och personalköp • Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare • Goda karriärmöjligheter Övrig information Anställningsform: Tillsvidare med inledanande provanställning Omfattning: 100%. arbetstiderna innefattar även kvällar och helger Tillträde: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-08-31 På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Observera att vi använder tester och bakgrundskontroll som en del i rekryteringsprocessen. Vi ser fram emot din ansökan! Registerna ditt CV och sök tjänsten genom att klicka på länken.
Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror och kök. Vi har i dag närmare 3 400 anställda och totalt 170 Phonehouse-butiker och varuhus över hela landet. Som anställd på Elgiganten är du en del av något mycket större och verksamheten utgörs av flera viktiga funktioner såsom varuhus, butiker, e-handel, nordiskt centrallager och kundtjänst. Bli en del av oss och var med på vår framgång! Har du lätt att prata med människor och behärskar samtidigt konsten att lyssna? Då kan du vara vår nästa stjärnsäljare! Att arbeta på Elgiganten är både roligt, utmanande och fartfyllt. Det är inte bara vårt gemensamma intresse för det vi säljer som binder oss samman. Här finner du människor – med en äkta vilja att hjälpa andra hitta glädjen i den magiska världen av teknik. Din roll som Sales Advisor Den viktigaste uppgiften för dig som Sales Advisor är att hitta den perfekta lösningen för just din kund genom att lyssna aktivt, svara på frågor och vägleda kunden till bästa köp. Du drivs av att nå dina mål, du nöjer dig inte heller där utan vill ständigt överträffa dig själv och nå ett ännu högre resultat. Utveckling, utbildning och hålla din kompetens inom området teknik uppdaterad är något som kommer vara en naturlig del i ditt arbete. Vem är du? Som säljare på Elgiganten är dina personliga egenskaper och motivation det viktigaste. Du älskar att möta kund och uppnå dina mål, och såklart har roligt när du gör det! Vi ser att du • Alltid har kunden i fokus och drivs av att ge varje besökare personlig service • Har en genuin känsla för service och älskar att jobba med människor • Brinner för försäljning och trivs att arbeta mot mål • Har lätt för att lära och en vilja att utvecklas • Är engagerad, ansvarstagande och en vilja att göra ditt bästa Ett intresse för de varor och tjänster som vi säljer är en stor fördel men vi kommer vid din introduktion att förse dig med de kunskaper och utbildningar som krävs i rollen, allt för att du ska lyckas och trivas tillsammans med oss. Vilka är vi? Vår kultur är viktig för oss och våra värderingar genomsyrar allt vi gör, vi söker nu en kollega som vill bli en del av vår gemenskap och precis som vi drivs av och delar våra värderingar: Win Together, Play Together, Grow Together and be Different Together. På Elgiganten tror vi att våra olikheter gör oss starkare och sammanhållningen är en styrka. Här jobbar drivna personer med stort intresse för både våra kunder och varandra. De som ser möjligheter, gillar snabba förändringar och drivs av att bidra till positiva resultat brukar trivas väl hos oss. Det är personer med energi som har en förmåga att naturligt ta egna initiativ och som vill utvecklas. Utveckling hos oss Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit bland annat genom vårt goda ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare. Utveckling och interna utbildningar är något som vi valt att investera i, här innefattas träning i produktkunskap, kundmöte och ledarskapsutbildningar. Elgiganten erbjuder • Avtalsenlig lön och pension • Generöst bonusavtal • Förmåner inom friskvård och personalköp • Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare • Goda karriärmöjligheter Övrig information Anställningsform: Tillsvidare, provanställning tillämpas Omfattning: 60% arbetstiderna innefattar även kvällar och helger Tillträde: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-07-31 På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Observera att vi använder tester och bakgrundskontroll som en del i rekryteringsprocessen. Vi ser fram emot din ansökan! Registerna ditt CV och sök tjänsten genom att klicka på länken.
Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror och kök. Vi har i dag närmare 3 400 anställda och totalt 170 Phonehouse-butiker och varuhus över hela landet. Som anställd på Elgiganten är du en del av något mycket större och verksamheten utgörs av flera viktiga funktioner såsom varuhus, butiker, e-handel, nordiskt centrallager och kundtjänst. Bli en del av oss och var med på vår framgång! Älskar du att bidra till en fantastisk kundupplevelse? Vi söker nu en Service Advisor som levererar service i världsklass och brinner för att ta hand om våra kunder på bästa sätt! Att arbeta på Elgiganten är både roligt, utmanande och fartfyllt. Det är inte bara vårt gemensamma intresse för det vi säljer som binder oss samman. Här finner du människor – med en äkta vilja att hjälpa andra hitta glädjen i den magiska världen av teknik. I just den här rollen får du även möjlighet att kunna påverka våra kunders uppfattning om oss. Din roll som Service Advisor Som Service Advisor kommer du arbeta inom området Operations som består av kassa, lager, support och merchandising. Det är en varierande roll där du kommer arbeta med flera olika uppgifter där du med din kompetens gör skillnad och utgör en viktig del för framgång. En stor del av vardagen handlar om att skapa den bästa möjliga kundupplevelsen, du är helt enkelt en stjärna på kundvård. Förutom att vara ansvarig för att ta betalt, assistera vid servicetjänster, produktlogistik och garantiärenden ska du även se till att det är lätt för våra kunder att handla och att de kan få med sig rätt produkt hem. Genom att optimera köpupplevelsen i varuhuset och säkerställa nöjda kunder kan vi nå våra mål, att ha förmåga att lösa problem på vägen till framgång är en annan avgörande del i rollen. Du kommer att få grundläggande kunskaper inom samtliga delar inom Operations och därmed en stor flexibilitet i din vardag. Vem är du? Som Service Advisor på Elgiganten är dina personliga egenskaper och motivation det viktigaste. Du älskar att möta kund och uppnå dina mål, och såklart har roligt när du gör det! Vi tror att du • Alltid har kunden i fokus och drivs av att ge varje besökare personlig service • Har en genuin känsla för service och älskar att jobba med människor • Har lätt för att lära och en vilja att utvecklas • Är engagerad, ansvarstagande och en vilja att göra ditt bästa • Trivs när det är ordning och reda och gillar att skapa struktur Ett intresse för de varor och tjänster som vi säljer är en stor fördel men vi kommer vid din introduktion att förse dig med de kunskaper och utbildningar som krävs i rollen, allt för att du ska lyckas och trivas tillsammans med oss. Vilka är vi? Vår kultur är viktig för oss och våra värderingar genomsyrar allt vi gör, vi söker nu en kollega som vill bli en del av vår gemenskap och precis som vi drivs av och delar våra värderingar: Win Together, Play Together, Grow Together and be Different Together. På Elgiganten tror vi att våra olikheter gör oss starkare och sammanhållningen är en styrka. Här jobbar drivna personer med stort intresse för både våra kunder och varandra. De som ser möjligheter, gillar snabba förändringar och drivs av att bidra till positiva resultat brukar trivas väl hos oss. Det är personer med energi som har en förmåga att naturligt ta egna initiativ och som vill utvecklas. Utveckling hos oss Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit bland annat genom vårt goda ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare. Utveckling och interna utbildningar är något som vi valt att investera i, här innefattas träning i produktkunskap, kundmöte och ledarskapsutbildningar. Elgiganten erbjuder • Avtalsenlig lön och pension • Generöst bonusavtal • Förmåner inom friskvård och personalköp • Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare • Goda karriärmöjligheter Övrig information Anställningsform: Tillsvidare med inledanande provanställning Omfattning: 40%. arbetstiderna innefattar även kvällar och helger Tillträde: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-08-31 På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Observera att vi använder tester och bakgrundskontroll som en del i rekryteringsprocessen. Vi ser fram emot din ansökan! Registerna ditt CV och sök tjänsten genom att klicka på länken.
Söker du efter nästa utmaning? Då har vi här en fantastisk möjlighet till dig! Om rollen: Som Varuhuschef är du huvudansvarig för driften av hela varuhuset. För att lyckas framgångsrikt i rollen behöver du vara strukturerad, ambitiös, ansvarstagande och samtidigt ha ett genuint intresse för att skapa goda förutsättningar för glada och engagerade medarbetare samt nöjda kunder. Vi tror att du som ledare har stor vilja att nå framgång och trivs med att arbeta mot och uppnå nya mål tillsammans med dina kollegor. Dina arbetsuppgifter består av den dagliga driften av ditt eget varuhus - där du skall leda och utveckla dina kollegor, samtidigt som du får medarbetarna att trivas. Vår kultur är viktig för oss och i stort sett allt som du gör som medarbetare i Elgiganten genomsyras av våra tre grundstenar: Ansvarstagande, Engagemang och Effektivitet. Ansvarsområden: • Huvudansvar för driften i varuhuset med ett budget-, resultat- och rapporteringsansvar. • Fullt personalansvar med arbetsuppgifter som schemaläggning, rekrytering, onboarding, utvecklingssamtal, arbetsmiljö mm. • Leda, utveckla och motivera medarbetare. • Ge tydlig vägledning och tydliga mål för avdelningarna. • Planera och genomföra olika marknadsaktiviteter i varuhuset • Arbeta för att bli det naturliga förstahandsvalet för kunderna och erbjuda service i världsklass före, under och efter köpet. Om dig: Vi söker dig som är en erfaren ledare inom Retail. Vi vill att du delar vår övertygelse om att tydligt, coachande och ödmjukt ledarskap ger motiverade medarbetare och skapar gemenskap. För dig är kunderna och medarbetarna det du bryr dig mest om, samtidigt som du gör det som krävs för att skapa goda resultat för ditt varuhus. Eftersom rollen är så pass mångsidig behöver du besitta förmågan att hantera flera olika arbetsuppgifter samtidigt och att du dessutom har en god genomförandekraft. Vi tror också att det kommer underlätta din vardag om du även har lätt för dig att lära dig nya tekniska system. Vi tror att du är en ledare som: • älskar utmaningar och har höga ambitioner • visar engagemang och uthållighet • är målinriktad, strukturerad och resultatorienterad • har god kommunikation och är tydlig • kan samarbeta med andra och tar egna initiativ Elgiganten erbjuder: Med ansträngning och beslutsamhet kan du gå långt inom bolaget och erbjuder alla våra medarbetare goda utvecklings- och karriärsmöjligheter. Hos oss kommer du att få en bra introduktion som ger dig rätt förutsättningar att lyckas och trivas hos oss. • Individuell lönesättning och pension • Generöst bonusavtal • Personlig utveckling och löpande utbildning • Utmärkta karriärsmöjligheter i Sverige och Norden • Förmåner inom friskvård och personalköp Övrig information: Anställningsform: Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Omfattning: Heltid. Arbetstider som kväll och helg kan förekomma. Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag: 2025-07-20. Ansökningarna utvärderas löpande, vilket betyder att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Observera att vi i vår rekryteringsprocess använder oss av ett antal personlighets- och färdighetstester som skickas ut via mail i samband med din ansökan. Vänligen kontrollera även din skräppost. Varmt välkommen med din ansökan! Torbjörn, HRBP, Elgiganten
Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror och kök. Vi har i dag närmare 3 400 anställda och totalt 170 Phonehouse-butiker och varuhus över hela landet. Som anställd på Elgiganten är du en del av något mycket större och verksamheten utgörs av flera viktiga funktioner såsom varuhus, butiker, e-handel, nordiskt centrallager och kundtjänst. Bli en del av oss och var med på vår framgång! Älskar du att bidra till en fantastisk kundupplevelse? Under hösten står Elgiganten Backaplan inför spännande förändringar och vi behöver därför stärka upp med ett gäng engagerade Service Advisors inriktining Merch Att arbeta på Elgiganten är både roligt, utmanande och fartfyllt. Det är inte bara vårt gemensamma intresse för det vi säljer som binder oss samman. Här finner du människor – med en äkta vilja att hjälpa andra hitta glädjen i den magiska världen av teknik. I just den här rollen får du även möjlighet att kunna påverka våra kunders uppfattning om oss. Din roll som Service Advisor Merch I denna roll kommer du att vara en del av ett spännande projekt på 70% under sex månader, med start den 1 september 2025. Som Service Advisor Merch kommer du arbeta inom området Operations som består av lager, support och merchandising. Det är en varierande roll där du kommer arbeta med flera olika uppgifter där du med din kompetens gör skillnad och utgör en viktig del för framgång. En stor del av vardagen handlar om att skapa den bästa möjliga kundupplevelsen, du är helt enkelt en stjärna på kundvård. Förutom att vara ansvarig för att ta betalt, assistera vid servicetjänster, produktlogistik och garantiärenden ska du även se till att det är lätt för våra kunder att handla och att de kan få med sig rätt produkt hem. Genom att optimera köpupplevelsen i varuhuset och säkerställa nöjda kunder kan vi nå våra mål, att ha förmåga att lösa problem på vägen till framgång är en annan avgörande del i rollen. Du kommer att få grundläggande kunskaper inom samtliga delar inom Operations och därmed en stor flexibilitet i din vardag. Vem är du? Som Service Advisor på Elgiganten är dina personliga egenskaper och motivation det viktigaste. Du älskar att skapa grymma kundupplevelser och bidra till verksamehetens gemensamma mål, och såklart har roligt när du gör det! Vi tror att du • Alltid har kunden i fokus, har en genuin känsla för service och trivs att arbeta med människor • Har lätt för att lära och en vilja att utvecklas • Är engagerad, ansvarstagande och en vilja att göra ditt bästa • Trivs när det är ordning och reda och gillar att skapa struktur Ett intresse för de varor och tjänster som vi säljer är en stor fördel men vi kommer vid din introduktion att förse dig med de kunskaper och utbildningar som krävs i rollen, allt för att du ska lyckas och trivas tillsammans med oss. Vilka är vi? Vår kultur är viktig för oss och våra värderingar genomsyrar allt vi gör, vi söker nu en kollega som vill bli en del av vår gemenskap och precis som vi drivs av och delar våra värderingar: Win Together, Play Together, Grow Together and be Different Together. På Elgiganten tror vi att våra olikheter gör oss starkare och sammanhållningen är en styrka. Här jobbar drivna personer med stort intresse för både våra kunder och varandra. De som ser möjligheter, gillar snabba förändringar och drivs av att bidra till positiva resultat brukar trivas väl hos oss. Det är personer med energi som har en förmåga att naturligt ta egna initiativ och som vill utvecklas. Utveckling hos oss Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit bland annat genom vårt goda ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare. Utveckling och interna utbildningar är något som vi valt att investera i, här innefattas träning i produktkunskap, kundmöte och ledarskapsutbildningar. Elgiganten erbjuder • Avtalsenlig lön och pension • Förmåner såson friskvård, personalköp och bonus • Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare • Goda karriärmöjligheter Övrig information Anställningsform: Tidsbegränsad anställning 1-6 månader med chans till förlängning Omfattning: 70%-100%, arbetstiderna kan komma att innefatta även kvällar och helger men är primärt på dagtid Tillträde: 2025-09-01 Sista ansökningsdag: 2025-07-31 På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Observera att vi använder tester och bakgrundskontroll som en del i rekryteringsprocessen. Vi ser fram emot din ansökan! Registerna ditt CV och sök tjänsten genom att klicka på länken.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 27 jobb