Projektledare på deltid hos Bergström & Hellqvist!

Vi söker nu dig som studerar och söker ett meriterande extraarbete vid sidan av dina studier! I rollen som projektledare arbetar du med varierande arbetsuppgifter och planerar eventet Food Safety Update 2025! Missa inte chansen, ansök redan idag! OM TJÄNSTEN Bergström & Hellqvist AB startades 1999 och är ett företag som erbjuder högkvalitativa konsulttjänster inom livsmedelssäkerhet. De arbetar exempelvis med fysiska- samt digitala utbildningar inom livsmedelsindustri, storhushåll och kontrollmyndighet. En strävan som Bergström & Hellqvist haft sedan start med sin verksamhet är att utveckla aktörer inom livsmedelsbranschen och menar att förbättringar är något som de genomför tillsammans med sina kunder. Bergström & Hellqvist sitter i fräscha lokaler i Uppsala. Nu söker vi på Academic Work en projektledare för Bergström & Hellqvist AB:s räkning som kommer projektleda eventet Food Safety Update. Eventet erbjuder seminarier för hela livsmedelskedjan under en dag i Uppsala. Eventet kommer att hållas i maj 2025. Rollen passar dig som tycker det är intressant med forskning, kvalitét och livsmedelssäkerhet. I tjänsten arbetar du ca 1 dag veckan och arbetstiderna är flexibla inom ramen för kontorstider. Beroende på projektets faser kan det vissa veckor krävas att du jobbar lite mer och andra veckor lite mindre. Det är dock ett krav att du kan jobba när eventet äger rum i maj 2025. Arbetsuppgifter: I tjänsten arbetar du med varierande arbetsuppgifter för att planera och slutföra projektet. Du ansvarar vidare för praktiska detaljer, exempelvis att boka mat till eventet, ha kontakt med externa aktörer samt komma med nya idéer rörande bland annat marknadsföring. VI SÖKER DIG SOM - Studerar på eftergymnasial nivå, t.ex. universitet eller högskola och har minst 1 år kvar av studierna - Har möjlighet att arbeta på eventet som äger rum i maj 2025 - Har erfarenhet från att planera event eller motsvarande, det kan vara större evenemang på universitetet eller arbetslivserfarenhet från projektledning/event - Har erfarenhet av administration - Har goda kunskaper i Officepaketet och i övrigt god datorvana - Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, då arbetet sker på båda språken - Har B-körkort Det är meriterande om du har - Intresse för forskning och livsmedelssäkerhet Som person är du noggrann, strukturerad och tycker om att hålla ordning och reda omkring dig. Eftersom du kommer att ha mycket eget ansvar i rollen är du självgående och ansvarstagande som person. Därtill ser vi att du är positiv och kommunikativ då du kommer ha mycket kontakt med både intern personal, föreläsare och kunder. Eftersom dina arbetsuppgifter kan variera tycker du om att ta tag i det som behöver göras och tar gärna egna initiativ. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs gärna mer om Bergström & Hellqvist AB på deras hemsida

17 maj 2024
Sista ansökan:
17 juni 2024
Självgående produktionsassistent sökes till hudvårdsbolag!

No Bond Beauty söker nu engagerade och självgående produktionsassistenter för att avlasta och effektivisera deras arbete inom hudvård. Är du därmed student i jakt på extrajobb och har ett intresse för hudvård? Sök idag! OM TJÄNSTEN No Bond Beauty är ett svenskt företag med kvinnliga grundare som tillverkar sina produkter från grunden i egna lokaler. Hudvårdsprodukterna sälj idag enbart via e-handel och hanterar själva ordrar och utskick. Rollen som produktionsassistent är nyskapad för att stötta deras växande verksamhet och minska arbetsbelastningen för nuvarande personal. Du erbjuds - Ett roligt extrajobb för dig som intresserar dig för hudvård! - En möjlighet att ta egna intiativ och effektivisera processerna hos No Bond Beauty ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Skriva ut packsedlar * Registrera etiketter * Packa paket * Registrera färdiga paket i appen * Hantera specialbeställningar, såsom kampanjutskick * Lämna över färdiga paket för upphämtning (transport ingår ej) * Hantera ordrar i företagets e-handelsplattform VI SÖKER DIG SOM - Har möjlighet att jobba en till två dagar i veckan på plats i närheten av Globen, med krav på att vara student på minst 50% på högskolenivå. - Du skriver och pratar flytande i det svenska språket då det används dagligen Det är meriterande om du har - En förståelse för logistikflödet och har jobbat med liknande arbetsuppgifter innan - Ett intresse för hudvård och att eventuellt på sikt avancera inom själva skapandet av produkterna Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Självgående - Initiativtagande - Effektiv Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET No Bond Beauty

17 maj 2024
Sista ansökan:
17 juni 2024
Supply Planner till Semper!

Vill du ansvara för att effektivt hantera varuflödet från leverantör till centrallager och säkerställa hög leveransservice och optimala lagernivåer? Är du en flexibel och kommunikativ problemlösare med en hög analytisk förmåga? Då kan detta vara rollen för dig - Semper söker nu en Supply Planner till kontoret i Sundbyberg. Här erbjuds du goda utvecklingsmöjligheter och en arbetsplats med varm och familjär stämning. Om du vill arbeta med FMCG i en internationell miljö är detta din chans. Ansök redan idag - urval sker löpande! OM TJÄNSTEN I rollen som Supply Planner hos Semper kommer du tillhöra Team Planning & Logistics, och jobba i nära samarbete med 3 andra Planner-kollegor. Du kommer också ha tät kontakt med andra funktioner på bolaget så som Customer- & Logistics Service, Demand Planning, inköp, försäljning, kategori, kvalitet och ekonomi. Du rapporterar till Head of Logistics Nordics. Du ansvarar självständigt för att säkerställa leveranser inom utlovad ledtid från leverantörer inom eget scope till Sempers lager. Du lägger avropsorder, delar prognoser och bokar löpande transporter. Du deltar också i produkt­utvecklingsprojekt tillsammans med kategori och inköp och du ansvarar för korrekta planeringsparametrar och säkerhetslagerinställningar i affärssystemet SAP. Avdelningens viktigaste mål är hög leveransservice till kund, samtidigt som lagernivåer och bäst-före-datum ska optimeras. Denna specifika position i teamet kommer ha ett utökat ansvar som analytiker på viss % inom Planning & Logistics. Övriga arbetsuppgifter kommer bland annat att vara: - Proaktivt informera angående risker för potentiella bristsituationer eller framtida överlager. - Arbeta för minimal kassation av varor i färdigvarulager med hjälp av lagerstyrning i SAP: analyser av optimal batchstorlek kontra hållbarhet och produktionsfrekvens, försäljning kontra prognos etc. - Äga kvoteringsprocessen för eget sortiment vid bristsituationer (säkra allokering av volym till kunder enligt fare share). - Ta fram exit- och entry-prognoser till leverantör vid produktförändringar och följa upp kvarvarande saldon på packmaterial. - Följa upp logistikavvikelser på inkommande leveranser veckovis och säkra att leverantörer vidtar nödvändiga åtgärder enligt branschens regler. - Självständigt planera och genomföra olika stora analyser av data i Excel och BI i samråd med Head of Logistics och skapa tillhörande presentationsmaterial i PPT. Förväntat resultat är en förbättrad och automatiserad KPI-rapporteringsmodell. VI SÖKER DIG SOM - Är färdigutbildad civilekonom/civilingenjör alternativt att du har en annan eftergymnasial utbildning ifrån högskola/universitet med specialisering inom logistik, teknik, ekonomi eller liknande. - Har du en kortare högskoleutbildning ser vi att du också att du har minst 2 års arbetslivserfarenhet från motsvarande befattning, eller annan relevant roll inom supply chain, inköp eller logistik. - Är avancerad användare av Office-paketet, framförallt Excel och Powerpoint. - Talar och skriver flytande på svenska och engelska. Sempers koncernspråk är engelska och du kommer kommunicera dagligen med internationella leverantörer. Det är meriterande om du har: - Erfarenhet av att arbeta i affärssystemet SAP. - Tidigare analyserfarenhet/vana av att jobba med stora datamängder. - B-körkort. - Erfarenhet av leverantörskontakter - gärna internationella. För att lyckas i rollen ser Semper att: Du är en driven och målinriktad individ som är trygg i dig själv och inte tvekar att ta initiativ till förbättringar eller lösa problem på egen hand. Med din strukturerade approach har du inga svårigheter att leverera med kvalitet enligt deadlines, samtidigt som du kan prioritera i en snabbrörlig miljö med föränderliga krav. Samarbetsförmågan med alla berörda intressenter och din utmärkta kommunikationsförmåga är nyckelfaktorer för din framgång. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work, vilket innebär att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag. OBS! Vi går igenom ansökningarna löpande, och strävar alltid efter att ge dig återkoppling inom 2 veckor. Just nu har vi väldigt högt söktryck för denna roll, och det kan därför dröja längre än vanligt innan du får återkoppling på din ansökan. INFORMATION OM FÖRETAGET Om Semper AB: Det välkända varumärket Semper borgar för samma höga kvalitet som det gjort sedan starten 1939. Idag är Semper AB ledande aktör i Norden inom barnmat, modersmjölksersättning och hälsosamma snacks. Huvudkontoret ligger i Sundbyberg. Om Hero Group: Sedan 2006 ingår Semper AB i den internationella livsmedelskoncernen Hero Group, som har drygt 4 000 medarbetare i 19 länder. Företaget grundades 1886 i Lenzburg, Schweiz, där huvudkontoret fortfarande ligger. Inom Hero Group är huvudkategorier barnmat & modersmjölksersättning, sylt och marmelad samt hälsosamma snacks. Produktportföljen består av flera välkända internationella och lokala varumärken. Missionen för Hero Group är “conserving the goodness of nature”.

17 maj 2024
Sista ansökan:
17 juni 2024
Tågvärdar till SJ AB i Stockholm!

Är du en kommunikativ person som uppskattar när ingen dag är den andra lik? Trivs du i mötet med nya människor och vill leverera högklassig service? Då är rollen som tågvärd perfekt för dig! Just nu söker SJ AB efter dig som vill skapa en trygg och minnesvärd resa för sina kunder. Som tågvärd får du möjlighet att ge service i världsklass, samtidigt som du är avgörande för säkerheten ombord. Vill du följa med på vår resa och även utforska nya platser runt om i landet? Varmt välkommen in med din ansökan! OM TJÄNSTEN Som tågvärd hos SJ har du en viktig roll i att ge resenärerna en bekväm, säker och trevlig resa. Du fungerar som resenärernas första kontakt och du är en viktig ambassadör ombord på tågen. Arbetet som tågvärd innebär en spännande och varierande arbetsdag och du får möjligheten att möta hundratals människor varje dag. Då SJ:s verksamhet är öppen alla dagar om året, innebär arbetet som tågvärd skifttjänstgöring och helgarbete samt övernattning på annan ort. Arbetstiderna kan ligga utanför kollektivtrafikens tidtabell och du behöver ha möjlighet att ta dig till arbetet oavsett tid på dygnet. Att arbeta som tågvärd är mer än bara ett jobb – det är en livsstil! Du erbjuds - En gedigen onboarding period där du under de första 8 veckorna kommer delta i en betald heltidsutbildning för att ge dig de bästa förutsättningarna i rollen - En trygg arbetsgivare med kollektivavtal, friskvård, tjänstepension och reseförmåner - En omväxlande och utvecklande roll där du dagligen kommer att få möjligheten att utforska nya platser och kontakter - En roll med goda utvecklingsmöjligheter såväl i rollen som internt inom SJ Ta reda på mer om hur det är att jobba som tågvärd! ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Ge service i världsklass till SJ:s resenärer och skapa en härlig reseupplevelse ombord på tågen * Trafiksäkerhetsansvar för resenärer både ombord och vid på- och avstigning * Ansvara för servering i bistro, samt av förbeställd mat till kunder i 1 klass under resans gång * Biljettvisering vid tågets avfärd och vid ny påstigning av kunder * Ge löpande information till kunder vid trafikstörningar och avvikelser * Uppmärksamma, hantera och rapportera avvikelser innan, under och efter resorna * Följa säkerhetsbestämmelser och ordningsregler som gäller för järnvägen samt SJ:s interna föreskrifter VI SÖKER DIG SOM - Har en fullständig svensk gymnasieutbildning eller motsvarande (validerad enligt UHR, Universitet och högskolerådet) - Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska - Är minst 20 år vid det tillfälle din anställning startar. Detta med anledning av att du kommer att hantera alkohol i bistron ombord på tågen - Fri från betalningsanmärkningar och förekomster i belastningsregistret. - Uppfyller EU:s hälsokrav för järnväg. En hälsoundersökning kommer ske innan anställning som ett obligatoriskt moment i processen Det är meriterande om du - Har tidigare erfarenhet från att jobba med service och med kundbemötande De beteenden vi kommer fokusera på i rekryteringen är - Serviceinriktad - Anpassningsbar - Kommunikativ - Samarbetsinriktad Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Ansvariga rekryterare Emelie Säfbom, [email protected] och Milly Ellqvist Weidstam, [email protected] Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET SJ är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. SJ är ett av Sveriges grönaste varumärken och en del av lösningen för att klimatmålen ska nås. Koncernens 5400 medarbetare i Sverige och Norge bidrar alla till ökat tågresande – framtidens sätt att resa. Som marknadsledande tågoperatör knyter SJ ihop Sverige, Norge, liksom Skandinaviens huvudstäder och varje dag möts våra kunder och medarbetare på någon av våra 1500 avgångar från över 400 stationer. SJ ägs av svenska staten och har som uppdrag att driva lönsam persontrafik på järnväg. Läs mer om SJ AB här!

17 maj 2024
Sista ansökan:
17 juni 2024
Kundservicemedarbetare med norska språkkunskaper sökes!

Letar du efter sommarjobb där du får nyttja dina norska språkkunskaper? Perfekt! Vi söker dig som vill bli en del utav vår kunds team under en intensiv och fartfylld period. Skicka in din ansökan idag - urval sker löpande! OM TJÄNSTEN Till vår kund i Örebro söker vi nu kundservicemedarbetare på heltid med norska, svenska och engelska språkkunskaper. Som kundservicemedarbetare ingår du i ett team med kompetens och förtroende att skapa en riktigt bra kundupplevelse under hela processen före, under och efter köp. Du hanterar kundens frågor som berör produkter, kampanjer, order, leverans, betalning och allt däremellan. Kommunikationen med kunden sker via chatt, mejl och telefon. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Hantera kundens frågor som berör produkter, kampanjer, order, leverans, betalning via chatt, mejl och telefon VI SÖKER DIG SOM - Kan kommunicera i tal och skrift på norska och/eller svenska och engelska (språktest kommer att ske i processen) - Har goda IT-kunskaper och erfarenhet av digitala kommunikationskanaler Meriterande om du har: - Erfarenhet av kundservice - Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Samarbetsinriktad - Serviceinriktad - Kvalitetsmedveten Som person visar du ett stort engagemang för dina ansvarsområden och teamets gemensamma mål. Du är bra på samarbete, skapar goda relationer och där ditt lösningsorienterade förhållningssätt är vägledande i din roll som kundservicemedarbetare. Övrig information - Start: maj 2024 - Omfattning: heltid. Uppdraget planeras att pågå från maj till sista augusti 2024. Du förväntas arbeta under hela perioden. - Arbetstider: varierande arbetstider, både dagtid, kvällstid och helgarbete. - Placering: på distans eller på kontoret i Örebro. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

17 maj 2024
Sista ansökan:
17 juni 2024
Staffing & Recruitment Assistant till Göteborg

Vill du jobba på en arbetsplats där engagemanget hos kollegorna är utöver det vanliga? Vill du arbeta på ett företag som ständigt följer trenderna på marknaden och vågar testa nya affärsmodeller? Hos oss kommer du garanterat få kollegor du trivs med där ett skratt aldrig är långt borta. Rollen Staffing & Recruitment Assistant (SRA) kan bli starten på din lysande karriär hos oss! OM TJÄNSTEN I rollen som Staffing & Recruitment Assistant kommer du att tillhöra ett av våra team på kontoret i Göteborg. Teamet arbetar med antingen som Recruitment Consultants eller Consultant Managers. Rollen innebär ett flexibelt extrajobb som under hela studietiden ger dig inkomst, meriterande erfarenheter och en massa nya kontakter. Även om mycket arbete sker självständigt är du tillsammans med teamet engagerad i era gemensamma mål, resultat och affärsområdets fortsatta utveckling och tillväxt. Din chef och din utveckling Din närmsta chef kommer vara Jesper Stien eller Maja Lidholm som arbetar som Staffing & Recruitment Assistant managers. Vi har valt att ha operativa chefer för att du ska få bästa stöd i din roll. Vi har ett dedikerat utvecklingsprogram där du i din roll som Staffing & Recruitment Assistant har en tydlig utvecklingsplan för att utveckla dina förmågor och vässa dina kompetenser. Vårt utbildningsprogram heter Training Program och programmet följs upp löpande av din chef. Arbetsuppgifter - Rekryteringsprocessen: Arbeta med allt från annonsering fram till att en kandidat får ett jobberbjudande och anställning hos oss. Tänk vad häftigt att få följa en persons resa från CV till det nya drömjobbet! - Administration: Hjälpa till med bland annat lönehantering och arbetsgivarintyg - Training program: En strukturerad plan där du tar dig an mer och mer avancerade arbetsuppgifter. Det gör att du successivt skaffar dig mer kunskap Vad tar du med dig i rollen som Staffing & Recruitment Assistant? - Studerar en utbildning inom Human Resources, Beteendevetenskap, Ekonomi, Service Management och har minst 1,5 år kvar av dina studier - Har tidigare erfarenhet från arbeten inom service och kundkontakt där du fått använda din förmåga att ta egna initiativ och eget ansvar - Behärskar svenska obehindrat i tal och skrift och behärskar engelska väl i tal och skrift, eftersom du kommer att föra dialog, tillgodogöra dig utbildningar etc. på båda språken - Vi ser gärna att du kan börja omgående och har möjlighet till heltidsarbete under hela semesterperioden 2024 och under studieperioden vara tillgänglig för arbete 2 dagar i veckan. VI SÖKER DIG SOM * Strukturerad * Ansvarstagande * Flexibel * Orädd * Självgående Vår kultur & våra värderingar Vår mission – We make people grow Instagram@academicwork Facebook We reward ambition. Det betyder att i din roll som Staffing & Recruitment Assistant kommer du att utvecklas genom vårt utbildningsprogram Training Program. Dina karriärvägar hos oss styr du själv och vi ger dig förutsättningarna. Vår rekryteringsprocess Sök tjänsten genom att klicka på skicka ansökan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Observera att denna ansökan sker via en extern site vilket gör att den inte kommer att synas under ”mina sidor” på din profil. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på [email protected] eller [email protected] under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail.

16 maj 2024
Sista ansökan:
17 juni 2024
Studerande administratör sökes till Samhall

Är du en kommunikativ och strukturerad student och letar efter ett kortare uppdrag med start i Juni? Då kan det vara precis dig vi söker för rollen som administratör till Samhall! OM TJÄNSTEN Nu söker Academic Work 2 studenter till Samhall i Stockholm. Du kommer sitta på kontoret i hammarby sjöstad, och tillsammans med en kollega administrera ett flertal ärenden. Vi ser därför att du har lätt för att sätta dig in i nya system och kan arbeta strukturerat. I arbetet krävs det även att du har en god kommunikativ förmåga då du kommer ha kontakt med många olika människor. Arbetet förväntas ta ca 6 veckor till att börja med, men kan komma att förlängas vid behov. VI SÖKER DIG SOM - Talar och skriver obehindrat på svenska - Har erfarenhet av att jobba med administrativa uppgifter - Har en god känsla för kommunikation För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: * Kommunikativ * Strukturerad * Anpassningsbar Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Samhall är Sveriges viktigaste serviceleverantör. De erbjuder tjänster inom allt från städ, tvätt och fastighetsskötsel till logistik, tillverkning, handel och omsorg. De är rikstäckande med dryga 25 000 anställda på cirka 600 orter och omsätter tio miljarder kronor per år. Genom deras kunduppdrag utvecklar de personer med funktionsnedsättning och lyckas väl med att matcha rätt person till rätt arbete. Det ger en kombination av kundnytta, medarbetarnytta och samhällsnytta. Fackliga kontaktpersoner Vill du ställa frågor till facklig representant är du välkommen att kontakta, Siwert Ahlm Unionen, 070-546 87 17  Asim Zilic SACO, 070-359 45 15   Linda Hinderyd, Ledarna 072-2044967

16 maj 2024
Sista ansökan:
17 juni 2024
Logistics Coordinator till Skellefteå!

Vi söker nu en framåt och kunnig individ till vår kund för rollen som Construction Logistics Coordinator. Om du trivs i snabbt föränderliga miljöer, har goda kommunikationsfärdigheter och brinner för effektivitet, ansök idag då vi arbetar med ett löpande urval! OM TJÄNSTEN I denna roll kommer du att vara ansvarig för att planera och övervaka logistik för att säkerställa att leverantörer arbetar effektivt och utan onödiga hinder. Dina uppgifter kommer att inkludera att utföra logistikoperationer och uppgifter relaterade till bygglogistik på plats och på externa områden, samarbeta nära med HSE-teamet för att följa alla säkerhetsstandarder, samt delta i möten för att proaktivt identifiera och hantera risker relaterade till bygglogistik och dess utveckling över olika projektstadier. Rollen kräver att du är på plats i Skellefteå 100%. I denna position kommer du att anställas av Academic Work och arbeta som konsult hos vår klient. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. VI SÖKER DIG SOM - Har goda kunskaper i engelska i tal och skrift då du kommer arbeta i att internationellt team, kunskaper i svenska ses som en fördel. - Har relevant utbildning, deltagit i eller utfört liknande uppdrag eller projekt, kan självständigt utföra arbetsuppgifter men kräver viss arbetsledning. Du bör vara flexibel, kunna hantera högt tryck, samt ha god kommunikatiosförmåga och vara en stor lagspelare med en proaktiv arbetsinställning. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

16 maj 2024
Sista ansökan:
17 juni 2024
Construction Logistics Coordinator to Skellefteå!

Are you ready to take on a pivotal role in the construction industry? We are seeking a proactive and skilled individual to join our client as a Construction Logistics Coordinator. If you thrive in high-pressure environments, possess excellent communication skills, and have a passion for ensuring efficient operations, we want to hear from you. Take the next step in your career and apply today! OM TJÄNSTEN In this role, you will be responsible for orchestrating and overseeing logistic operations to ensure vendors operate efficiently and without unnecessary impediments. Your duties will include performing logistic operations and tasks related to construction logistics on site and at external areas, working closely with the HSE team to adhere to all safety standards, and participating in meetings to proactively identify and manage risks associated with construction logistics across different project stages. The role requires you to be on site in skellefteå 100%. In this position, you will be employed by Academic Work and work as a consultant with our client. As a consultant for Academic Work, we offer great opportunities for you to grow professionally, build your network and create valuable contacts for the future. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Orchestrating and overseeing logistic operations to ensure vendors operate efficiently and without unnecessary impediments. * Performing logistic operations and tasks related to construction logistics on site and at external areas * Working closely with the HSE team and adhere to all safety standards related to the scope * Participating in meetings to proactively identify and manage risks associated with construction logistics and its evolution across different project stages. VI SÖKER DIG SOM - Fluency in English is required, while proficiency in Swedish is considered an advantage. - Has relevant education, participated in or carried out similar assignments or projects, can independently carry out tasks but requires some supervision. You should be flexible, able to handle high-pressure situations, possess excellent communication skills, and be a great team player with a proactive work attitude. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

16 maj 2024
Sista ansökan:
17 juni 2024
Är du student och flytande i Polska?

För dig som motiveras av att ge utmärkt service och som är flytande i polska finns nu möjligheten att ta dig an tjänsten som agent i BookBeats supportteam. Detta är ett perfekt extrajobb för dig som studerar då du kan arbeta hemifrån utifrån ett flexibelt schema. Välkommen in med din ansökan! OM TJÄNSTEN I dagsläget består BookBeats supportteam av en blandning av tysk-, svensk-, polsk-, dansk-, spansk- och finsktalande supportagenter som tillsammans arbetar för att ge så god service som möjligt till BookBeats användare. BookBeat växer och behöver utöka den polska delen av supportteamet. Behovet är långsiktigt och passen är förlagda främst under vardagar men även helger kan bli aktuellt. I denna tjänst kommer du arbeta ca 9 timmar per vecka. Rollen är flexibel då du kan arbeta varifrån du vill och är således inte knuten till ett kontor. Som kundsupport kommer du främst att svara på polska och engelska kunders frågor i BookBeats webbaserade supportsystem. Det kan vara frågor kring hur tjänsten fungerar, tekniska problem, kontoinställningar, försäljningsfrågor etc. Till din hjälp har du för de vanligaste frågorna färdiga mailmallar som du kan utgå från i din återkoppling till kund. Dina arbetsuppgifter är således: ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Svara på inkommande frågor rörande exempelvis innehåll, kontoinställningar och försäljning från företagets kunder via mail VI SÖKER DIG SOM - Är studerande på universitet eller högskola och har minst ett år kvar av dina studier - Har tidigare erfarenhet av kundservice eller ett administrativt arbete - Har mycket goda kunskaper i polska och engelska, såväl i tal som i skrift, då all kommunikation externt kommer att ske i samtliga språk Det är meriterande om du: - Har kunskaper i danska, norska, tyska, finska, danska och/eller spanska För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: Som person är du litteraturintresserad och duktig på att uttrycka dig skriftligt. Du är nyfiken på att lära dig hur saker fungerar samt har en god känsla för kundservice och kundbemötande. Då arbetet är självständigt krävs det också att du har en god problemlösningsförmåga och vågar ta egna initiativ. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

16 maj 2024
Sista ansökan:
17 juni 2024