Kundtjänstmedarbetare sökes till Upplands Väsby

Har du kunskap inom avfallshantering och söker arbete inom kundtjänst? Då kanske det detta är uppdraget för dig! Om tjänstenFör att passa för tjänsten som kundtjänstmedarbetare hos vår kund i Upplands Väsbybör duvara väldigt serviceinriktad såväl som initiativtagande, ha en positiv inställning och motiveras av att ge bästa service och hjälp till kunden.Du är van att använda telefonen och datorn som arbetsredskap och kan snabbt ta dig an nya systemstöd. Tjänsten är en visstidsanställning t.o.m.vecka 32, med chans till förlängning. Om digVi söker nu dig med ett par års erfarenhet inom kundtjänst som har läs- och skrivförståelse som en av dina främsta styrkor. Har du kunskap om avfallshantering är det mycket meriterande. Krav för tjänsten- B-körkort och tillgång till egen bil- 2-5 års erfarenhet inom kundtjänst- Mycket god datorvana ÖvrigtHar du lokalkännedom inom Täby och/eller Danderyds kommun är det en bonus. Det är också meriterande om du tidigare arbetat i systemen Edp Future eller THOR. Om Arena PersonalArena Personalär experter på rekrytering och bemanning och är en av de mest erfarna aktörerna på den svenska bemanningsmarknaden. Vi är verksamma över hela Sverige, och har kollektivavtal med Unionen och LO.Som konsult hos oss på Arena Personal kan du förvänta dig en stöttande och nära Konsultchef. Hos oss får du möjlighet att testa på nya spännande arbetsplatser, bredda ditt nätverk och utveckla din karriär. Vi ser fram emot att hjälpa dig till ditt nästa arbete!

19 april 2024
Sista ansökan:
6 oktober 2024
Nu söker vi en fastighetstekniker till John Mattson!

Vill du vara med och skapa goda livsmiljöer över generationer? Trivs du i en företagskultur som präglas av öppenhet, professionalitet och engagemang? Då är det kanske dig vi söker till tjänsten som Fastighetstekniker! Vi söker dig som vill vara med och utveckla John Mattson med fokus på effektiv förvaltning och nöjda kunder. Detta är en rekrytering där du blir anställd direkt hos John Mattson på Lidingö. BakgrundJohn Mattson är i en utvecklingsfas där det händer mycket inom bolaget. De förstärker nu teamet med ytterligare en engagerad, kompetent och serviceinriktad medarbetare. Tjänsten Som Fastighetstekniker ingår du i ett engagerat förvaltningsteam och tillsammans har ni en viktig roll för att skapa trivsel, trygghet och utveckling i John Mattsons. Du är hyresgästernas främsta kontakt under boendetiden och en av dina viktigaste uppgifter är att bidra till att skapa ett tryggt och effektivt boende från in- till avflyttning. Du är van att arbeta självständigt, ta egna initiativ och vågar ta egna beslut. Men du gillar samtidigt att ingå i teamet och stötta dina kollegor när det behövs. John Mattson erbjuder dig ett varierat arbete med både praktiska och administrativa uppgifter där kundbemötande och problemlösning hör till vardagen. I den här tjänsten ingår du i förvaltningsavdelningen på Lidingö och rapporterar till förvaltaren för området. De är en mindre organisation vilket innebär att kompetensen kan behövas även i andra områden då de är geografiskt flexibla i sina roller. Huvudsakliga arbetsuppgifter Kontakt med hyresgäster Ta emot, utföra och följa upp felanmälningar. Praktiskt utföra och planera för inre och yttre underhåll samt reparationer. Planera och utföra lägenhetsbesiktningar vid in- och utflyttningar. Planera, beställa och följa upp reparations- och löpande underhållstjänster från ramavtalsentreprenörer för inre skötsel. Utföra systematisk tillsyn och rondering av fastigheterna. Aktivt ta fram förslag till underhållsplanen för fastigheterna. Erfarenhet och kompetens För att trivas i rollen som Fastighetstekniker ser vi att du har en relevant grundkompetens i form av en gymnasieutbildning och/eller en yrkesutbildning inom ett hantverks- eller i ett serviceyrke. Du är allmänt händig och har en grundläggande förståelse av boendet och hur en fastighet fungerar. Du har förmågan att planera och organisera ditt arbete på ett så effektivt sätt som möjligt. Du har datorvana och ett intresse för digital utveckling då administrativt arbete sker digitalt. Goda språkkunskaper i svenska och engelska är ett krav då våra hyresgäster är såväl svenska som internationella kunder. Andra språkkunskaper är meriterande. B-körkort Det är meriterande om du har en certifiering inom el, VVS eller ventilation. Personliga egenskaper Dina personliga egenskaper är viktiga i den här rollen där du behöver vara tydligt relations- och lösningsorienterad i ditt dagliga arbete. Att skapa relationer och nätverk för att utveckla och lyckas tillsammans finns i ditt DNA. Som person är du positiv, prestigelös, trygg i din kompetens och drivs av att agera så att våra boende känner sig trygga och trivs i sitt boende. Vi erbjuder digJohn Mattson erbjuder en attraktiv arbetsplats med sunt klimat, hög trivsel och stort engagemang. Vi erbjuder dig ett spännande och varierande arbete på ett företag med en organisation om cirka 45 medarbetare där samtliga medarbetare är viktiga kugghjul i maskineriet. Företagskulturen präglas av öppenhet och hjälpsamhet och som en i laget vågar vi lova dig en inspirerande arbetsplats med engagerade kollegor där våra kunder alltid är i fokus. Vi tycker om att arbeta och samtidigt ha kul och välkomnar dig som delar våra värderingar; professionalism, engagemang och långsiktighet. För att du ska känna dig trygg i ditt uppdrag så kommer du att få en genomtänkt och bra introduktion. Om John Mattson John Mattson äger och förvaltar ca 4500 hyresrätter i fem kommuner i Stockholmsregionen, Lidingö, Sollentuna, Stockholm, Nacka och Upplands Väsby. Bolaget grundades 1965 av byggmästare John Mattson och verksamheten drivs än idag utifrån en värdegrund baserad på långsiktighet, professionalitet och engagemang. Vår vision är att skapa goda livsmiljöer över generationer. Vi vill erbjuda en välfungerande vardag för alla genom förvaltning och utveckling av trivsamma bostäder och trygga boendemiljöer. John Mattson är börsnoterat på Nasdaq Stockholm. Rekrytering sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan till oss på Arena Personal!Du kan inte ansöka tjänsten via telefon eller mail.

19 april 2024
Sista ansökan:
6 oktober 2024
C & CE-chaufförer till sommaren

Vi söker nu för kunds räkning C & CE-chaufförer på heltid & deltid till sommaren! Om tjänstenDu kommer att arbeta på ett välkänt företag med att distribuera mejeriprodukter till kunder i Stockholmsområdet. Kunden är belägen i norra Stockholm i Kallhäll där du kommer att starta/avsluta din arbetsdag. Om digSom chaufför är det viktigt med en god servicekänsla, noggrannhet, samarbetsförmåga och en positiv inställning. Tunga lyft kan förekomma i arbetet, fördelaktigt med god fysik.Krav för tjänsten• Körkort med C-behörighet• YKB• Digitalt förarkort• Truckkort• Goda kunskaper i svenska• Vara tillgänglig för jobb mellan v.26-v.33 Meriterande• God lokalkännedom i Stockholm• Flexibel gällande arbetstider ArbetstiderUppdraget sträcker sig mellan v.26-v.33, där du kommer att tilldelas ett fast schema. Arbetstiden kan variera mellan 05:15-22:00. Varannan lördag och rullande fridag ingår i schemat. För rätt person finns det chans till att starta uppdraget tidigare och till förlängning. Övrigt:Bra lön!

19 april 2024
Sista ansökan:
21 september 2024
C-chaufför inom renhållning

Vi söker nu drivna C-chaufförer till storkund i norra Stockholm! Hos kundenfinns möjlighet till körningar med allt från liftdumper till kranbil och baklastare. Du kommer bli anställd som konsult hos Arena Personal och vara ute på uppdrag hos ett välkänt företag inom yrkeschaufförsbranschen.Vi söker dig som brinner för arbetet som chaufför. Arbetet är väldigt varierande och en dag är sällan den andra lik. Då arbetet som chaufför kan variera mellan både lugna körningar och körningar med tempo krävs att du innehar god fysik och en bra inställning till service. Du är företagets ansikte ut mot kund.Uppdraget är på heltid och förlagt måndag till fredag. Enstaka helger kan förekomma beroende på typ av körning. Vad vi erbjuder Trygg anställningEn väg in hos ett större renhållningsföretagKollektivavtalsmässig lönSemesterersättningEn seriös och aktiv arbetsgivare inom chaufförsbranschen Din profil Som person är du flexibel, pålitlig och stresstålig samt att du snabbt kan sätta dig in i nya rutiner och arbetsuppgifter. Du har lätt för att samarbeta då arbete på dubbelbemannade bilar kan förekomma.Krav:• Körkort med behörighet C/CE• YKB• Digitalt förarkort• Du behärskar svenska i tal och skrift då all kommunikation sker på svenska• Erfarenhet av körning med tung lastbil Meriterande:• ADR-Grund• Krankort• Hjullastare/Grävmaskin• Erfarenhet av renhållning

19 april 2024
Sista ansökan:
3 oktober 2024
Vi söker en Arbetsterapeut i Östersund som brinner för att göra skillnad!

På arbetslivsresurs kontor mitt i centrala Östersund arbetar Susanne och hennes team för att sänka arbetslösheten och minska utanförskapet genom att stötta och vägleda människor mot ett varaktigt arbete eller utbildning utifrån hens unika situation. Nu behöver teamet stärkas upp via arenapersonal med en person som vill vara med och stärka styrkor! Du kommer i huvudsak, både enskilt och i grupp, arbeta med att möta arbetssökande och personer med eller utan kända funktionsnedsättningar, som behöver få sina förutsättningar för arbete utredda för att sedan prövas i reell miljö i Arbetsförmedlingens upphandlade tjänst Steg till arbete. VEM ÄR DU? Arenapersonal söker dig som är legitimerad Arbetsterapeut. Du får gärna har kompetens inom de arbetsterapeutiska instrumenten: Model of Human Occupation Screening Tool (MOHOST), Dialog om arbetsförmåga (DOA), Worker Role Interview (WRI), Assessment of Work Characteristics (AWC), Assessment of Work Performance (AWP), annars lär vi dig gärna! Som person är du är genuint nyfiken på människor och motiveras av att få andra att nå sina mål. Vi önskar också att du är duktig på att lyssna, på att läsa mellan raderna och att förstå vilka lösningar som är möjliga för dina deltagare i den situation de befinner sig i. Rollen som Arbetsterapeut kräver en kombination av strukturerat administrativt arbete med arbetsterapeutiska bedömningar där fokus ligger på att identifiera deltagares styrkor och hjälpa hen vidare mot arbete/studier. Till dig som har förmåga att kombinera dessa delar kan vi erbjuda en spännande roll där du kan göra skillnad för dina medmänniskor och stärka hens väg framåt! Arbetsuppgifterna innefattar bland annat följande: Handleda deltagare samt kartlägga och bedöma arbetsförmåga Genomföra observationer och dokumentera i interna och externa system Stärka och utveckla deltagaren mot att finna en lämplig yrkesinriktning Bidra till övrig utveckling av vår verksamhet VI ERBJUDER: Möjlighet att göra skillnad och hjälpa människor från utanförskap till innanförskap! Härliga, hjälpsamma och lättsamma kollegor – vi har kul på jobbet och lär av varandra! En hög tillit till anställdas kompetens och förmågor -tillsammans gör vi skillnad! Varmt välkommen med din ansökan till arenapersonal och ta chansen att bli en del av ett superhärligt team! Rekryteringen sker löpande via arenapersonal så tveka inte att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Tillträde enligt överenskommelse, individuell lönesättning tillämpas. Tjänsten kan vara på hel- eller deltid beroende på vad som passar dig, vi erbjuder flexibla anställningsmöjligheter samt friskvårdspeng Har du frågor, maila ansvarig gruppchef: Susanne Persson [email protected] Arbetslivsresurs är en del av Arenakoncernen. Arbetslivsresurs identifierar, stärker och utvecklar människor till att bli sitt bästa jag. Vi är specialister på att utveckla människor. Vi har en bred och kvalificerad kompetens för att kunna tillgodose viktiga behov hos kunder. Läs mer om oss och vår verksamhet på vår hemsida www.arbetslivsresurs.se

18 april 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Elektriker till industri - SSI Schäfer

SSI Schäfer söker Industrielektriker till sitt service team på Coops automatiserade lager och logistikanläggning i Eskilstuna. Har du ett teknikintresse och automationserfarenhet, då är du rätt person för oss! I rollen som industrielektriker på SSI Schäfer så är du med på deras resa att driva ett av Europas största och modernaste automatiserade lager. Nu finns möjligheten att få chansen att vara med i detta team.På SSI Schäfer använder man senaste tekniken inom logistiklösningar, robotar och automation nu när de tillsammans med Coop bygger upp denna arbetsplats helt enligt visionen ”Think Tomorrow”. Dina ansvarsuppgifter: Underhåll Förebyggande underhåll Felsökning Ge support till skiftteamen Dina kvalifikationer: Bakgrund inom el/teknik, automation och mekanik AL - Auktorisation lågspänning (tidigare ABL - Allmän behörighet lågspänning) God erfarenhet inom industriteknisk felsökning av maskiner och produktionsutrustning God erfarenhet inom systematisk felsökning God erfarenhet att läsa el-schema Erfarenhet av maskinelektriska och mekaniska reparationsarbeten Tekniskt intresse Datakunskap inom Officepaketet Svenska och engelska i tal och skrift Utöver dina kvalifikationer ser vi det som meriterande ifall du har följande: Utbildning eller erfarenhet inom automatiserad logistik Utbildning eller erfarenhet för heta arbeten och arbete på hög höjd (Mastcertifikat) Övrigt Placeringsort: Eskilstuna Tillträdesdag: Enligt överenskommelse (direktrekrytering) Anställningsform: Heltid skift, inkl helg

17 april 2024
Sista ansökan:
4 oktober 2024
Transportplanerare, Välkommen till Coops automatiserade terminal i Eskil...

Transportplanerare, Välkommen till Coops automatiserade terminal i Eskilstuna! Vi på Arena Personal söker nu transportplanerare till Coops automatiserade terminal för omgående start. Vi söker dig som har erfarenhet av transportplanering sedan tidigare eller är du kanske nyexad från högskola/universitet eller har du arbetat något år efter examen och lockas av möjligheten att utveckla dig inom transport och logistik? Du får möjlighet att vara med och bygga det vinnande teamet på Coop. Där väntar en spännande utmaning i ett stabilt företag. Coop investerar för framtiden med denna nya varuterminal som blir en av Europas största högautomatiserade terminaler för livsmedel. Om tjänsten som transportplanerare Som transportplanerare spelar du en nyckelroll i att säkerställa effektiva leveranser av varor till och från butiker, kunder och leverantörer i nära samarbete med omlastningsterminaler och varuflöden. Ditt fokus kommer ligga i att optimera kostnaderna samtidigt som du prioriterar miljövänliga och kvalitativa lösningar. Inom Coop kommer du få vara med och forma nya spännande logistiklösningar. Denna roll erbjuder en mångfald av uppgifter som sträcker sig från operativa, dagliga frågor till strategiskt arbete där du aktivt bidrar till funktionens och enhetens utveckling. Genom att initiera och lyfta fram förbättringsförslag spelar du en viktig roll i att driva verksamheten framåt och säkerställa dess framgång på lång sikt. I rollen ingår: Planering, transportledning och bokning av transporter från leverantör via huvudterminal och OT till butik (In- och Outbound) på ett kostnadseffektivt, kvalitativt och optimalt sätt. Att genom daglig styrning och nyckeltal analysera och agera på avvikelser i kvalitet och kostnad på daglig och veckobasis. Ett mycket nära samarbete med kollegor inom avdelningen och närliggande funktioner samt att främja ett utvecklande och lärande arbetssätt. Bidra till ständiga förbättringar samt upprätthålla ett standardiserat arbetssätt inom egen avdelning såväl som tvärfunktionellt. Samarbeta med transportör och butik. Tillse efterlevnad av ingångna avtal. Bidra till att lyfta fram förbättringsförslag som främjar utveckling. Tjänsten är placerad vid terminalen i Eskilstuna och innebär skifttjänstgöring ink helgarbete, du rapporterar till Chef Transport Outbound. Uppdraget är ett inhyrningsuppdrag viaArena Personal men för rätt kandidat kan möjlighet finnas för ett övertagande och en direktanställning av Coop. Är det här du? Vi söker gärna dig med en akademisk examen inom för tjänsten relevant område. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med planering, logistik, administration eller annat för rollen kvalificerat arbete. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som har en hög analytisk förmåga och som är en initiativrik och självgående person med god förmåga att både prioritera, organisera och slutföra. I ditt arbete växlar du smidigt mellan både operativa såsom mer strategiska frågor och är en trygg person som säkrar framdriften i ditt arbete. Vidare är du en relationsskapare med förmåga att kommunicera med olika individer, som är flexibel, utvecklingsinriktad och lyhörd för din omgivning. Välkommen med din ansökan redan idag! Urval sker löpande!

17 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Fastighetsreparatör till Svenska Bostäder

Nu söker vi efter en startklar Fastighetsreparatör till Svenska Bostäder! Om tjänsten Du kommer utföra reparationer i lägenheter, lokaler samt allmänna utrymmen. Vi ser gärna att du har kunskaper inom fastighetsförvaltning, så du kan komma in i arbetet snabbt! Denna roll kan innefatta kundvärdsuppgifter som exempelvis nyckelhantering samt ärenden där det pratas med hg, rondering etc. Om digOm du är junior eller senior för rollen spelar inte så stor roll, det viktigaste är att du har rätt attityd, inställning och personlighet för jobbet. Vi ser gärna att du är självgående, serviceinriktad samt tydlig i ditt sätt. Du bör kunna uttrycka dig i tal och skrit. Körkort är ett krav. Om uppdraget Starttid omgående med en uppdragslängd på 6 månader till att börja med.

17 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Automationsspecialist till SSI Schäfer

Trivs du inom industri, installation och underhåll och söker efter något nytt? Vi söker nu en specialist med god kunskap inom automation till SSI Schäfers team på Coop Logistiks nya terminal i Eskilstuna. Vi söker främst dig som är mer senior inom branschen och kan stödja dina kollegor vad gäller automationslösningen. Uppdraget Du kommer att ingå i ett produktionsteam där du är en viktig del av det dagliga arbetet. Som specialist bidrar du till att utbilda och säkerställa dina kollegors kompetens och förståelse för produkterna, felsökning och reparation. Du förväntas även att delta i arbetet med justering av maskiner, felsökning, installation och montering av både mekaniska och elektroniska komponenter. Uppgifterna innebär både självständigt arbete med mycket problemlösning samt samarbete med övrig produktionspersonal. Arbetet ställer även krav på ett högt tempo, noggrannhet samt att du har en vilja att utvecklas med företaget! Arbetstiderna är förlagda på dagtid måndag-fredag. Profil För att vara aktuell för denna tjänst ser vi gärna att du har några års erfarenhet inom arbete med automation och har med fördel en utbildning inom området. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och tror att du som söker är engagerad och driven person som har hög arbetsmoral och är en social lagspelare. Vi ser att du har följande kvalifikationer: God erfarenhet inom systematisk felsökning God erfarenhet inom industriteknisk felsökning av maskiner och produktionsutrustning Erfarenhet av maskinelektriska och mekaniska reparationsarbete AL - Auktorisation lågspänning (tidigare ABL - Allmän behörighet lågspänning) är meriterande Kommunicerar väl på svenska och engelska i tal och skrift Detta är en direktrekrytering där Arena Personalsköter rekryteringsprocessen och alla frågor kring processen besvaras avArena Personals rekryterare. Urval sker löpande och tillträde till tjänsten sker enligt överenskommelse. Välkommen med din ansökan redan idag!

17 april 2024
Sista ansökan:
4 oktober 2024
Leveransstyrare till kund i Eskilstuna!

Välkommen Leveransstyraretill helautomatiserad terminal i Eskilstuna! Huvudsakliga arbetsuppgifter Du kommer som leveransstyrare att ha en nyckelroll som tillsammans med dina kollegor koordinerar styrning av bilar och tågtrailers på terminalen i Eskilstuna. Huvudmålet är att leverera varor till butik enligt kundens mål. Rollen är bred och i ansvarsområdet ingår bl.a. följande: Planera för utgående gods på terminalen samt säkra optimal portallokering Säkerställa att frakt och transportdokumentation är korrekt Säkerställa en god kommunikation med kajvärdar och chaufförer och meddela kajvärdar om pallar behöver flyttas mellan bilar Vara kontaktyta mot transportplanering, och om det behövs omlastningsterminaler och åkerier. Kommunicera med butikssupport och butik när det behövs samt bistå med hjälp vid saknat gods Notera att arbetstiderna är skift. Vem är du? Vi söker dig som bidrar du med arbetsglädje och trivsel på arbetsplatsen. Du är inkluderande och omtänksam mot kollegor och chefer samt besitter en mycket god kommunikationsförmåga. Som person trivs du med att vara där det händer och du har en stark egen drivkraft, initiativförmåga och förbättringsvilja. Vi ser att du är lyhörd och in lyssnande men samtidigt har du stor förmåga att fatta beslut. Meriterande är om du har erfarenhet av process- och verksamhetsutveckling samt erfarenhet av verksamhetsstyrning med KPI-uppföljning. Du följer arbetssätt och mål samt delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter. Dina språkkunskaper är mycket goda såväl muntligt som skriftligt i svenska och engelska. Viktigt är även att du har god datorvana och vi ser gärna att du har kunskap om system så som SAP. Detta uppdraginnebär en spännande utmaning i ett stabilt företag. Urval sker löpande och tillträde till tjänsten sker omgående för rätt kandidat.

17 april 2024
Sista ansökan:
27 september 2024