Lediga jobb i Staffanstorp
Sök totalt 86 lediga jobb i Staffanstorp
Gillar du att möta människor och vill ha ett arbete där du verkligen gör skillnad? Jobba hos oss på Systembolaget! Till vår butik i Staffanstorp söker vi nu dig som vill vara del av vårt unika uppdrag att bidra till bättre folkhälsa genom en ansvarsfull försäljning av alkohol. Hos oss står service och omtanke om människa och miljö alltid i fokus. Tjänsten är en allmän visstidsanställning under perioden 2025-06-16 - 2025-08-23. Omfattningen av tjänsten är 50%, arbetstiden per vecka kan variera. Om rollen Rollen som försäljare innebär att man är Systembolagets ansikte utåt. Med passion, högt driv, engagemang och ett personligt ansvar levererar du ett imponerande kundmöte tillsammans med dina kollegor. Det dagliga arbetet som försäljare i butik innebär att du växlar mellan att möta kunder, arbeta i kassa och på lager, upplockning av varor samt lokalvård. Om dig Som person är du noggrann och flexibel och delar generöst med dig av din kunskap. Du är serviceinriktad och kan se varje kunds unika behov. Du har ett öppet förhållningssätt till alla du möter. Du har lätt för att samarbeta och bidrar till ett gott arbetsklimat. Du har fyllt 20 år när anställningen påbörjas och arbetet ställer krav på en god fysik eftersom tunga lyft förekommer. Om din utveckling hos oss Systembolaget är i ständig utveckling och det kommer du också att vara om du arbetar hos oss. Alla nyanställda genomgår ett introduktionsprogram där du får lära dig mer om Systembolagets uppdrag och våra produkter. Du kommer framför allt att utveckla dina kunskaper i vardagen tillsammans med dina kollegor men vi har även utbildningar på vår kursgård. Du har en egen kompetensutvecklingsplan och medarbetarsamtal genomförs löpande under året. Du tar själv ett stort ansvar för ditt lärande. Kontakt Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Peter Nilsson, butikschef, på telefonnummer: 046-255472. Ansökan Vid intresse är du välkommen att registrera din ansökan så snart som möjligt. Vi behandlar ansökningar löpande, och butiken kan komma att avsluta sin annonsering tidigare. Vi tar inte emot ansökningar via mejl eller brev. ------- Systembolagets uppdrag baserar sig på omsorgen om folkhälsan. Visionen är att skapa ett samhälle där alkoholdrycker njuts med omsorg om hälsan så att ingen tar skada. Systembolaget bidrar med kunskap, både när det gäller mat och dryck och alkoholens påverkan på hälsan. På så vis vill vi inspirera till medvetna dryckesval och ett hälsosammare förhållningssätt till alkohol. För mer information se omsystembolaget.se.
MidSale Consulting växer och vi söker ambitiösa personer som vill utvecklas inom försäljning och bli en del av ett av marknadens främsta säljbolag. Vi satsar stort på kvalitet, personlig utveckling och resultat – och nu letar vi efter dig som vill vara med på vår resa. Vem vi söker: -Tävlingsinriktad och motiverad av att nå höga mål -God social förmåga och gillar att skapa relationer med kunder -Självdriven och trivs med att arbeta i en resultatinriktad miljö -Erfarenhet av försäljning är meriterande, men inget krav -Öppen för att lära och utvecklas - vi erbjuder en gedigen utbildning Vad vi erbjuder: -En spännande och utmanande karriär inom försäljning -En professionell och stöttande arbetsmiljö med erfarna ledare och kollegor -Konkurrenskraftig lön och ett attraktivt bonussystem -Möjlighet att tävla om priser, från resor till den senaste tekniken -Tydliga karriärmöjligheter och chans att avancera internt -En grundlig utbildning i både produkt och försäljning Om tjänsten: -Omfattning: Heltid -Placering: Malmö, du utgår från vårt kontor i Malmö -Start: Enligt överenskommelse Rekrytering pågår löpande - ansök redan idag Är du redo för nästa steg i din karriär? Vi ser framemot att höra från dig! Skicka in din ansökan här: https://app.qwiojobs.com/#/job/MidSale-saljare-malmo
Puls söker nu en duktig Transportledare till vår avdelning i Helsingborg! Verksamheten består idag av cirka 30 fordon och kunderna är allt ifrån privatpersoner, företag och offentlig verksamhet. Tjänsten: Tjänsten är ett vikariat under 2025. Du blir en del av vårt team inom transportledningen vars huvudsakliga ansvar är att se till att den dagliga driften fungerar som den ska och att vi på så sätt skapar nöjda och återkommande kunder. Du tar emot order, planerar och fördelar arbeten på våra olika fordon och löser eventuella problem och hinder som uppstår i driften. I din roll har du stora kontaktytor och mycket av din tid spenderar du på att via telefon och mejl kommunicera med kunder och förare. Din profil: Vi söker dig med god erfarenhet av att i realtid jobba koordinerande, kommunikativt och problemlösande. I rollen som transportledare är din förmåga att hantera flera processer, kunder och frågeställningar parallellt en viktig egenskap för att lyckas. Vi söker dig som är noggrann och ordningsam och samtidigt klarar att leverera hög service mot kunder och kolleger även när tempot stundtals är högt. Som transportledare ansvarar man för en stor del av företagets kommunikation och är därför viktigt att vara förtroendeingivande som person samt ha en professionell inställning och en förmåga att bygga långvariga relationer. Vi ser helst att du har erfarenhet av transportledning/trafikplanering i någon form. Meriterande: Tidigare erfarenhet/kunskap i transportledningssystemet T5. Placering: Tjänsten utgår från Helsingborg. Beredskapstjänst ingår. Ansökan: Rekrytering sker löpande, välkommen med din ansökan snarast. Du ansöker genom att fylla i ansökningsformuläret. Vid frågor är du välkommen att kontakta [email protected]
Puls söker nu en duktig Transportledare till vår avdelning i Staffanstorp! Verksamheten består idag av cirka 30 fordon och kunderna är allt ifrån privatpersoner, företag och offentlig verksamhet. Tjänsten: Tjänsten är ett sommarvikariat under maj-augusti 2025. Du blir en del av vårt team inom transportledningen vars huvudsakliga ansvar är att se till att den dagliga driften fungerar som den ska och att vi på så sätt skapar nöjda och återkommande kunder. Du tar emot order, planerar och fördelar arbeten på våra olika fordon och löser eventuella problem och hinder som uppstår i driften. I din roll har du stora kontaktytor och mycket av din tid spenderar du på att via telefon och mejl kommunicera med kunder och förare. Din profil: Vi söker dig med god erfarenhet av att i realtid jobba koordinerande, kommunikativt och problemlösande. I rollen som transportledare är din förmåga att hantera flera processer, kunder och frågeställningar parallellt en viktig egenskap för att lyckas. Vi söker dig som är noggrann och ordningsam och samtidigt klarar att leverera hög service mot kunder och kolleger även när tempot stundtals är högt. Som transportledare ansvarar man för en stor del av företagets kommunikation och är därför viktigt att vara förtroendeingivande som person samt ha en professionell inställning och en förmåga att bygga långvariga relationer. Vi ser helst att du har erfarenhet av transportledning/trafikplanering i någon form. Meriterande: Tidigare erfarenhet/kunskap i transportledningssystemet T5. Placering: Tjänsten utgår från Staffanstorp. Ansökan: Rekrytering sker löpande, välkommen med din ansökan snarast. Du ansöker genom att fylla i ansökningsformuläret. Vid frågor är du välkommen att kontakta [email protected]
MidSale Consulting söker drivna personer som vill ta sin karriär till nya höjder och hjälpa oss fortsätta växa som företag. Vi är ett av marknadens främsta säljbolag med ett stort fokus på kvalité och personlig utveckling. Vem vi söker: Vi söker efter en person som är tävlingsinriktad och har en stark vilja att lyckas. Du ska ha en bra social förmåga och vara bekväm med att skapa relationer med kunder. Vi letar efter en kandidat som är självdriven och som är bekväm med att arbeta mot höga mål. Erfarenhet inom försäljning är en fördel men inte ett krav då vi erbjuder en grundlig introduktion och utbildning i flera steg inom produkt såväl som försäljning. Vad vi erbjuder: Vi erbjuder en spännande och utmanande karriär inom försäljning där du kan utvecklas och växa inom din roll såväl som inom företaget. Som säljare hos oss kommer du att arbeta i ett professionellt och stöttande team med höga ambitioner, där du har möjlighet att lära av erfarna kollegor och ledare. Vi erbjuder också en konkurrenskraftig lön och ett attraktivt bonussystem som kompletteras med tävlingar med priser från resor till det senaste inom tekniken. Din personliga utveckling är en av våra grundvärderingar och därmed även möjligheter att avancera inom företaget. Om du trivs med utmaningar och vill ta din karriär till nästa nivå, skicka in din ansökan till oss idag. Vi ser fram emot att höra från dig! Tjänsten är en heltidstjänst och arbetsorten är Malmö. Du utgår från vårt kontor i Malmö. Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag! Du ansöker via länken nedan: https://app.qwiojobs.com/#/job/MidSale-saljare-malmo
Söderberg & Haak grundades 1866 och är i dag en av de största privata aktörerna inom svensk lantbruksmaskin- och entreprenadmaskinhandel. Vi ser oss som ett serviceföretag med uppgift att förse svenska entreprenörer med teknik som gagnar effektivitet och ekonomi. Försäljning, service och reservdelsförsörjning sker genom ett rikstäckande nätverk av interna och externa återförsäljare och servicepartners från Ystad i söder till Kiruna i norr. Våra entreprenadvarumärken är Komatsu, Bomag, Terex Finlay, Terex Ecotec och Metsjö. För mer information om verksamheten besök www.sodhaak.se. Är du redovisningsekonom idag och redo att ta klivet till en roll som redovisningsansvarig? Här blir du en del av ett ekonomiteam i ett stabilt bolag med stark framåtanda. Söderberg & Haak söker nu en noggrann och analytisk person som vill ta ansvar för koncernens redovisning och bidra till ständiga förbättringar. I rollen som redovisningsansvarig får du ett brett ansvar för redovisningen i Söderberg & Haak Maskin AB samt tre dotterbolag. Du ingår i ett tajt team som hjälper varandra. I rollen arbetar du nära CFO, controller och ekonomiassistenter. Du rapporterar till Jessica som är CFO. Jessica är en ledare som får medarbetarna att utvecklas och växa i sina roller. Hennes dörr är alltid öppen och hon ger frihet under ansvar. Denna roll är placerad på Söderberg & Haaks huvudkontor i Staffanstorp. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter • Löpande redovisning och avstämning av koncernmellanhavanden • Koncernrapportering och konsolidering (Cognos Controller) • Löpande momsrapportering • Upprättande av årsredovisningar och inkomstdeklarationer • Ansvar för revisionsunderlag och kontakt med revisorer • Driva förbättringsarbete inom redovisning Just nu befinner sig bolaget i ett affärssystemsbyte där moderbolaget går från AX till Business Central, som resten av koncernens bolag redan arbetar i sedan flera år tillbaka. Vid din start har systemet sannolikt gått live, men du kommer att vara en viktig del av efterarbetet och implementeringen i det dagliga arbetet. Vem är du? För att lyckas i rollen ser vi att du har eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Du har några års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete från ett större bolag, och du vill ta ditt nästa steg som redovisningsansvarig. Du har vana av att arbeta med rapportering och disciplinerade tidsplaner. Du har ett öga för detaljer och en känsla för siffror. Som person har du ett nyfiket mindset, det du inte kan är du inte rädd för att lära dig. Du har lätt för att kommunicera och samarbeta med olika funktioner inom bolaget, både i dotterbolag och på koncernnivå. Vi tror att du drivs av att förbättra och effektivisera, du är noggrann och trivs i en prestigelös miljö. Sist men inte minst; Du älskar redovisning! Ansökan I denna rekrytering samarbetar Söderberg & Haak AB med Mpya Finance. Du ansöker på www.mpyafinance.se och vi kallar löpande till intervjuer, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Amelie Rijpma på 0709–966176 eller [email protected] alternativt Kristina Bennet på 0703–755075 eller [email protected]. www.mpyafinance.se
Är du möjligtvis byggnadsingenjör eller kanske entreprenadingenjör inom byggservice och är en driven och strukturerad person med fokus på den byggtekniska kompetensen? Då är det förmodligen dig vi söker! Detta är en roll för dig som älskar att ha många mindre projekt igång samtidigt och att vara delaktig i ett starkt sammansvetsat team på sex personer. Jacob Lindh AB är specialiserat på försäljning och byggnation av hallbyggnader. Vi arbetar med tre huvudinriktningar – lantbruk, ridhus/ridanläggningar samt industri- och lagerbyggnader. Vi projektleder och är ytterst ansvariga genom hela processen med fokus på kvalitet, noggrannhet och ett fulländat slutresultat! Din roll hos oss Efter att våra säljare har sålt projektet, tar du över och har en central roll i att färdigställa projekteringen av projekten. Med ett nära samarbete med logistisk och administration, ansvarar du för att samordna och kvalitetssäkra byggprocessen genom tät dialog med leverantörer och underentreprenörer. Du säkerställer att ritningar och materialbeställningar är korrekta och att samtliga bygghandlingar färdigställs. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Projektövertagande och planering: Ta över projekt efter försäljning, hålla uppstartsmöten och ta fram tidsplan, ritningsunderlag och förbereda materialbeställningar. Samordning och genomförande: Driva och samordna projektets olika delar, från ritningar till leveranser och montering, samt hantera flera projekt i olika faser. Leverantörshantering och ritningssamordning: Ta emot ritningar från leverantörer, säkerställa att dessa passar ihop och kunna förklara tekniska detaljer. Hämtning och sammanställning av teknisk information: Hämta hem information från leverantörer som betong-, stål- och sandwichpanelleverantörer samt sätta ihop dessa till bygghandlingar. Utföra montageritningar – Rita enklare detaljer till projektet och mängda material i AutoCAD. Mängd- och kvalitetskontroll – Kontrollera summerade mängder från ritningar, exempelvis genom att räkna antal och längder på sandwichpaneler, för att säkerställa att material är korrekt specificerade. Slutdokumentation – Stödja projektledare vid slutdokumentation och framtagning av relationshandlingar. För att lyckas i rollen Du behöver ha en stark teknisk kompetens och erfarenhet av byggprojekt, gärna inom byggservice eller stålhallar. Kunskap kring ritningar och materialval är avgörande för att säkerställa kvalitet och noggrannhet. Är van att ha kontakt med leverantörer och samordna olika delar av ett byggprojekt. Har god datorvana, särskilt inom Officepaketet samt grundläggande kunskap i AutoCAD. Erfarenhet av Bluebeam eller Revit är meriterande. Kommunicerar flytande på svenska och grundläggande engelska Dina personliga egenskaper Du bör vara strukturerad, kommunikativ och kunna hantera flera projekt samtidigt, samtidigt som du säkerställer kvalitet och noggrannhet. Problemlösning och förmågan att snabbt hantera utmaningar är avgörande för att driva projekten framåt. Det är också viktigt att kunna samarbeta med både interna och externa parter för att skapa framgångsrika resultat. Ett kundfokus och förmågan att bidra till ett positivt teamarbete är centrala för att trivas i rollen. Om Jacob Lindh AB Om du inte redan är övertygad, utan vill veta mer om oss besök vår hemsida: www.jacoblindh.se För att söka Du är varmt välkommen att ladda upp ditt CV, alternativt söka med din LinkedIn URL (ej personligt brev). Urval sker löpande, men sista ansökningsdagen är 16/3 2025. I den här rekryteringen samarbetar Jacob Lindh AB med Roi Rekrytering. Vid frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Lina Friberg på [email protected]. Anställning hos: Jacob Lindh AB Omfattning: Heltid Start: Enligt överenskommelse
Nu söker vi dig som ST-läkare till vårt härliga team i Staffanstorp HMC i Staffanstorp är en del av HMC-koncernen som driver vårdcentraler, BVC, mödrahälsovård och företagshälsovård i Arlöv, Bjärred, Hjärup, Landskrona, Lomma, Löddeköpinge, Malmö och Staffanstorp. Verksamheten i Staffanstorp har varit igång sedan 2018 och idag har vi drygt 6000 listade patienter. Mottagningen har vårdavtal för vårdcentral, barnhälsovård, barnmorskemottagning och ett tätt samarbete med HMC Seniorhälsa mobilt vårdteam samt HMC:s företagshälsovård. Vi värdesätter ett gott bemötande och har alltid patientens bästa i fokus. Hos oss blir du en del av ett härligt och starkt team som trivs tillsammans och arbetar lösningsfokuserat. Om tjänsten Som ST-läkare hos oss har du varierande arbetsuppgifter med bland annat planerad läkarmottagning, akuta patienter och läkarmedverkan i hemsjukvård. Du får möjlighet att, tillsammans med övriga medarbetare, utveckla verksamheten och delta i förbättrings- och kvalitetsarbete. Vi utgår från en evidensbaserad och utvecklande utbildningsmiljö med fokus på det patientnära arbetet. Våra handledare är en aktiv del i din utbildning och vi följer de riktlinjer kring fortbildning som ST-kansliet rekommenderar. Samtliga läkare omfattas av kollektivavtal knutet mellan Läkarförbundet och Vårdföretagarna. Om dig Vi söker dig som är legitimerad läkare med behörighet att arbeta inom svensk sjukvård. Du har språkkunskaper i svenska motsvarande nivå C1. Du tycker om att samarbeta med andra, både läkarkollegor och andra professioner. Du är engagerad och förstår vikten av ett gott bemötande. Du kan anpassa ditt arbete, bemötande och förhållningssätt utifrån patient och situation. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi erbjuder Ett stimulerande, omväxlande och utvecklande arbete Tydlig och närvarande ledning Ett nära samarbete med samtliga yrkesgrupper Fortlöpande utbildning och individuell utveckling En spännande och lärorik organisation i ständig utveckling Omfattning: Heltid eller enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning, vi tillämpar 6 månaders provanställning Tillträde: Enligt överenskommelse Förmåner: Tjänstepension, friskvårdsbidrag, gratis parkering i anslutning till arbetsplatsen Gå gärna in på vår hemsida och läs mer om våra mottagningar och vad vi står för! Låter det intressant för dig så tveka inte att skicka in en ansökan. Du är också välkommen att höra av dig till verksamhetschef David Jonsson Länne på telefon nr. 0723-987995 om du har frågor eller funderingar kring tjänsten. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan!
Frösunda Avlösarservice i Staffanstorp söker personer för avlösaruppdrag i Staffanstorps kommun. Beskrivning av tjänsten som avlösareVi söker nu 2 personer för 2 stycken uppdrag som avlösare i hemmet. Som avlösare jobbar du med familjer som blivit beviljade LSS-insats avlösning i hemmet. Specifikt jobbar du med barnet i familjen och ger föräldrarna avlastning i vardagen. Då spenderar du tid med barnet i hemmet eller i anslutning till hemmet och hittar på saker som ni kommit överens med familjen. Insatsen sker varje vardag efter skolan mellan ca 13.30-17.00. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Kvalifikationer och personliga egenskaper erfarenhet av liknande uppdrag erfarenhet av att jobba med barn erfarenhet av arbete inom LSS Om Frösunda Omsorg Familjeägda Frösunda Omsorg är ett av landets ledande omsorgsbolag med verksamhet inom Personlig assistans, Funktionsnedsättning, Äldreomsorg och Individ- och familjeomsorg. Vår drivkraft är att leverera högsta möjliga livskvalitet till människor med behov av stöd och hjälp. Hos oss finns möjligheten att utvecklas, anta nya utmaningar och varje dag få göra skillnad i människors liv. Övrig information Anställningsform: behovsanställning Arbetstid: måndag till fredag, eftermiddagar. Tillträde: enligt överenskommelse Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Om jobbet Om jobbet Vill du bli en resurs i ett glatt härligt Team som arbetar natt hos kunden. Man arbetar nattpass på 11 timmar med en kollega eftersom det är dubbelbemanning dygnet runt. Vi söker också vikarier som kan arbeta hela sommaren med en möjlighet till en fast rad detta gäller då alla pass dag/kväll/natt, gäller att vara flexibel. Om Kunden Kunden bor själv i en lägenhet i Staffanstorp. Kunden är förlamad, har trach, PEG och kateter. Kunden använder sig av host- och sugmaskin, respirator och syrgaskoncentrator. Kunden är talför och talar om själv vilket stöd han behöver och hur det önskas att ge. En önskan är att du som söker har med dig tidigare erfarenhet av de maskiner som används på arbetsplatsen. Detta är dock inget krav eftersom vi lär ut på plats med intruduktion och bredvidgång av våra assistenter som är beredda att handleda dig. Arbetsuppgifter Som personlig assistent kommer du att vara ett stöd för det kunden inte klarar av själv i vardagen. Det omfattar till exempel hushållssysslor och personlig hygien. Kunden har all vård i hemmet. Du som söker: Vår kund har fina assistenter och vissa har arbetat där i flera år. Du kommer aldrig jobba ensam, utan du har alltid en erfaren assistent vid din sida som kan stötta dig i ditt arbete. Vi söker just DIG som är en glad och samarbetsvillig person till denna arbetsplatsen. Kunden önskar gärna att du som söker ska vara samarbetsvillig, kunna vara lugn, lyhörd och lojal mot både sina kollegor och kund. Du måste kunna behärska svenska väl i både tal och skrift. Gärna erfarenhet som undersköterska, personlig assistent eller vårdbiträde. Jobbet finns i Staffanstorp, körkort inget krav då det finns bra bussförbindelser Arbetsplatsen är rökfri.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 86 jobb