Lediga jobb i Staffanstorp
Sök totalt 64 lediga jobb i Staffanstorp
Älskar du mat och är redo för en karriär där människan står i centrum? På City Gross handlar allt vi gör om att hjälpa och inspirera våra kunder till en godare vardag. Vårt hjärta klappar lite extra för färskvaror och vi tror på människor. Vi tror vi blir bättre när vi har olika bakgrunder och erfarenheter. Oavsett om du frontar nyskördade grönsaker, styckar en perfekt köttbit, ser till att hyllorna alltid är välfyllda eller att vi har kampanjer som passar våra kunders behov, så är alla här av en enda anledning: att skapa en grym kundupplevelse. Om jobbet Tjänsten avser: Vikariat på 35 timmar i veckan t.o.m. 2026-04-30. Tillträde: 2025-08-11 eller enligt överenskommelse. Arbetstider: Tidig morgon, sen kväll och helger förekommer som en naturlig del i arbetet. Vi välkomnar sökande i alla åldrar, men med anledning av Arbetsmiljölagen behöver du ha fyllt 18 år för att arbeta i bageriavdelningen. Du sätter pricken över i:et på kundupplevelsen Du har chans att sätta stort avtryck på våra kunders besök, därför har du ett viktigt uppdrag i att göra kundupplevelsen smidig och trevlig. Det kan innebära ett vänligt leende, en oväntad fråga eller en hjälpande inställning, så att kunden hittar rätt i butiken. Du ska se till att kunden går hem nöjd - och gärna med en extra vara i kassen och med en god känsla i kroppen! Vad kommer du att göra? Varje dag bjuder på nya möten och utmaningar, men några av dina huvuduppgifter är: Säkerställa att kunderna lämnar butiken med ett leende (och kanske en extra vara eller med ny inspiration). Arbeta med bakning och tillverkning av allt från surdegsbröd till prinsesstårtor. Arbeta med kundbeställningar, varupåfyllnad och skapa en trivsam butiksmiljö med ordning och reda. Medverka till att vi erbjuder våra kunder en fräsch och inspirerande bageriavdelning. Samarbeta med kollegor i hela butiken – vi är ett lag och hjälper till där det behövs! Vem är du? Du är en naturlig problemlösare som gillar fart och fläkt. Ett vänligt hej och en extra hjälpande hand är en självklarhet för dig. Har du ett stort intresse för bakning? Super! Om du har erfarenhet från bageri/konditori sedan tidigare– ännu bättre! Vi tror att du: Har en gymnasieutbildning och behärskar svenska i tal och skrift. Eftersom våra kunder talar fler språk än så är det fantastiskt om du också gör det. Har du tidigare erfarenhet/utbildning inom bageri eller konditori är detta meriterande. Älskar att möta kunder och tycker att service ska vara genuin och engagerad Tycker om att göra saker tillsammans och bidrar med energi och glädje Är nyfiken, lösningsorienterad och ser när något behöver göras och är inte rädd för att kavla upp ärmarna för att få det gjort! Vad får du? Trygga villkor – Vi har kollektivavtal med Handels och Unionen. Prisvärd matkasse – Du får personalrabatt på allt från lyxiga helgmiddagar till snabbfixade vardagsräddare. Föräldraledighet med extra trygghet - vi erbjuder förstärkt föräldrapenning enligt kollektivavtal så att du kan njuta av din nya familjemedlem lite extra. Friskare och piggare kropp och knopp – Vi bryr oss om din hälsa och erbjuder friskvårdsbidrag, så att du kan hålla igång på det sätt som passar dig bäst. Karriärmöjligheter på riktigt – Hos oss finns chans att växa! Många av våra butikschefer började precis där du är nu. Låter det som något för dig? Skicka in din ansökan – vi ser fram emot att träffa dig! Om du vill veta mer om vad tjänsten innebär, kontakta Magnus Härstedt, 046238993. Vi ser gärna att du vid intresse skickar din ansökan så snart som möjligt, då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag den 2025-07-21. Vi tar endast emot ansökningar via våra jobbsidor. För att ta reda på om just du är den vi söker så innehåller vår rekryteringsprocess både tester och intervjuer. Vi gör även bakgrundskontroll vid samtliga rekryteringar. Läs mer: Så går det till när du söker jobb inom Axfood Observera att vi inte under denna rekryteringsprocess kommer be dig logga in med ditt Bank-id eller scanna någon QR-kod. Vid frågor kontakta Medarbetarsupporten på [email protected].
Staffanstorp är en ung och expansiv kommun med drygt 27 000 invånare, ett av Sveriges bästa näringslivsklimat, attraktiva boendemiljöer och skolor i den absoluta rikstoppen. Våra cirka 1200 medarbetare arbetar för att skapa en högkvalitativ service, trygghet och livskvalitet för våra invånare. Oavsett om du lär barn att läsa och räkna, erbjuder kultur och musik, ger trygghet och vård eller utvecklar kommunens gator och torg så bidrar du till att skapa bra dagar för dem som lever och verkar i Staffanstorp. Som medarbetare i kommunen är du del av en organisation med hög delaktighet och snabba beslutsvägar. Du kommer ha ett stort kollegialt stöd där vi tillsammans arbetar för att förverkliga idéer och tankar. Våra verksamheter präglas av tillit till varandra och ett närvarande ledarskap. Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad, välkommen till oss! UTBILDNINGSFÖRVALTNINGEN Utbildningsförvaltningen arbetar i 1 till 19-årspespektiv och omfattar förskola, skola och fritidshem. Vi arbetar systematiskt och inkluderande i våra processer med ett tydligt barn- och elevfokus, vilket är en av orsakerna till våra goda resultat i både förskola och skola. Är du en person som vill vara med och påverka framtidens generation tillsammans med oss? STANSTORPSSKOLAN Stanstorpsskolan är en F-6 skola med ca 350 elever som ligger i ett bostadsområde med gångavstånd till bibliotek, konsthall och bad. I direkt anslutning till skolan ligger stora och härliga gräs- och grusplaner som utnyttjas för lek och bollspel. Till höstterminen 2026 kommer Stanstorpsskolans nybyggda skolhus stå klar. I det sammanhanget kommer du arbeta tillsammans med skolledning och kollegor i att bygga ut Stanstorpsskolan till att bli skola med tre paralleller i varje årskurs. ARBETSUPPGIFTER I rollen som lärarassistent/socialpedagog har du tillsammans med EHT och trygghetsteamet ett viktigt uppdrag i att arbeta förebyggande och främjande för elevernas sociala välmående. Du arbetar nära eleverna i korridorer, klassrum, på raster och är en närvarande vuxen som fångar upp stämningar, normer och behov i gruppen. Du hjälper till att lösa konflikter och arbetar med grupper för att skapa positiva och trygga sammanhang. Din förmåga att bygga relationer är avgörande, men du är också strukturerad och van att följa upp, analysera och driva processer. Du kommer arbeta mot årskurs 4-6. KVALIFIKATIONER Du har eftergymnasial utbildning inom socialpedagogik och gärna erfarenhet av liknande arbete inom skola, fritidsverksamhet eller med ungdomar i andra sammanhang. ÖVRIGT Observera att vi i den här rekryteringen har valt att ta bort det PERSONLIGA BREVET från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor. Detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Vill du veta mer om hur det är att arbeta i Staffanstorps kommun gå till: www.staffanstorp.se/jobb-och-foretagande/jobbahososs/ Staffanstorps kommun tillämpar rökfri arbetstid. Inför rekryteringsarbetet har Staffanstorps kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Du som bor och jobbar i Staffanstorps kommun har möjlighet att även arbeta som deltidsbrandman. Hör av dig till oss på Räddningstjänsten via kommunens växel om du är intresserad av detta.
Om tjänsten Ikett Personalpartner söker nu efter mekaniska montörer till en av våra kunder i Staffanstorps kommun. Vi söker efter dig som är redo för nya utmaningar och har möjligheter! Du som söker är tekniskt intresserad och är van att använda olika sorters verktyg. Du kanske mekar på helgen eller har du gått en industriutbildning? I ditt arbete kommer du att arbeta med mekanisk montering, bygga olika typer av industriella maskiner. Vi ser gärna att du bor i närområde. Arbetet är förlagt på dagtid. Med start enligt överenskommelse. I denna rekryteringsprocessen kommer du att bli anställd direkt hos kund. Din profil Som person vill vi att du är ansvarstagande, målinriktad, och flexibel. Du har förmågan att arbeta självständigt, samtidigt som du är en lagspelare och räds inte för att ta egna initiativ. Du är noggrann och har en god kommunikationsförmåga. För att trivas i rollen ser vi att du som söker har: - bakgrund inom industrimiljö - tekniskt intresse - mekaniskt/skruvar intresse Det är meriterande om du har - tidigare erfarenhet av mekanisk montering. - arbetat med ritnigsläsning Det är positivt om du har körkort B och tillgång till bil. Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar och kontaktar endast de som motsvarar ansökningskraven. Välkommen med din ansökan idag! Om Ikett Personalpartner AB Ikett har sedan 1986 hjälpt tusentals personer att hitta sitt drömjobb. Våra kunder finns främst inom industribranschen och vi arbetar med ett brett utbud av tjänster, både för kollektivanställda och tjänstemän. Genom nära samarbete med vår kund och via vår rekryteringsprocess säkerställer vi att du är rätt person för jobbet. På vägen mot ditt nya jobb kommer du att ha personlig kontakt med en rekryterare från Ikett som guidar dig genom processen. Som en viktig del i rekryteringen får du besöka företaget och träffa dina nya kollegor. Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Ikett är medlem i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Ikett är certifierat enligt ISO 9001. För mer information och nyheter, följ oss gärna på: Facebook: www.facebook.com/ikettpersonalpartner LinkedIn: www.linkedin.com/company/ikett-personalpartner-ab-as
Är du undersköterska och söker en ny karriärmöjlighet? Som gruppchef får du en ledarroll och coachar våra medarbetare att göra skillnad för de som bor hos oss. Alla gruppchefer genomgår vårt ledarprogram där du får möjlighet att utvecklas inom ledarskap via vår utbildningsorganisation Lära. Vi är i ständig utveckling och söker dig som vill växa med oss – tillsammans gör vi världen lite bättre, en människa i taget! Hos oss får du engagerade kollegor, duktiga chefer, utbildningar, karriärmöjligheter samt flera förmåner. Om rollen Som gruppchef är din primära arbetsuppgift att coacha och arbeta i det dagliga omsorgsarbetet tillsammans med teamet. Det innebär att du är dina medarbetares förebild och via ditt starka engagemang skapar du varje dag ett gott arbetsklimat i gruppen. Du arbetar dagtid måndag - fredag som det ser ut idag. Nära ledarskap: Rollen finns i vår organisation för att säkerställa ett nära ledarskap och ge stöd. Du har personal- och planeringsansvar för din arbetsgrupp och är delaktig i att utveckla och kvalitetssäkra verksamheten i enlighet med Vardagas koncept. Detta genom att vara närvarande och stötta, svara på frågor, leda, ge feedback och bekräfta dina medarbetare i vardagen. Du har flera gruppchefskollegor och ni samverkar, bollar och utbyter erfarenheter. Delaktighet: Som gruppchef rapporterar du till verksamhetschefen och har möjlighet att påverka genom ditt deltagande i den lokala ledningsgruppen. Om Villa Roos Park Villa Roos Park är ett modernt, demensvänligt äldreboende i Staffanstorp. Här finns 63 lägenheter, en stor trädgård, odlingslotter samt inglasad vinterträdgård. Verksamheten är specialiserad och anpassad för boende med demens, vilket präglar utformning och inredning. Läs gärna mer om hur vi arbetar för att skapa ett gott liv för äldre med demenssjukdom. Aktivitetsansvarig: Vi arbetar strukturerat med aktiviteter och har en aktivitetsansvarig som utvecklar och utför meningsfulla aktiviteter med våra boenden. Demenscertifiering: Vi är ett demenscertifierat boende, vilket betyder att alla vi som arbetar här är utbildade i demens och bemötande via Demensakademin. Även du kommer få genomgå denna utbildning. Behovsbaserat önskeschema: Vi tillämpar behovsbaserat önskeschema. Det innebär att dina medarbetare har möjlighet att påverka arbetstiden, utifrån behov och önskemål. Ung Omsorg: Vi har ett samarbete med företaget Ung Omsorg. Det innebär att ett team av ungdomar i åldrarna 14–18 år besöker oss på helger och lov. Ung Omsorg gör olika aktiviteter tillsammans med oss som arbetar här, för att sätta guldkant på tillvaron för de boende. Djur i omsorgen: Här arbetar vi med djur i omsorgen och vi har regelbundna besök av terapidjur. Din erfarenhet och kunskap Du är utbildad undersköterska, har god datorvana och talar och skriver flytande svenska. Erfarenhet från äldreomsorg och ledarskap är meriterande för denna roll. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi vill att du är: tydlig och skapar delaktighet coachande och har förmågan att motivera och skapa engagemang hos våra medarbetare. duktig på att ge och ta emot feedback prestigelös och lättlärd självständig och samarbetsvillig affärsmässig genom att vilja och ha förmåga att styra och följa upp verksamheten utifrån kvalitetsmål och ekonomiska ramar Här några av höjdpunkterna i vårt erbjudande till dig: Ledarskapsprogram: Alla gruppchefer genomgår vårt ledarprogram där du får möjlighet att utvecklas inom ledarskap via vår utbildningsorganisation Lära. Kompetensutveckling: Du har tillgång till Vardagas interna utbildningsorganisation Lära med en mängd kurser. Förmånsportal med rabatter: Köp till exempel biobiljetter och resor med kollektivtrafik till bra priser. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 250731 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning Självklart har vi även kollektivavtal och försäkringar. Har du frågor? Kontakta gärna: [email protected] Observera att det inte går att ansöka via E-post. Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. Facklig kontakt: Vision, [email protected] Ansök här Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se
Personlig assistent till glad och busig 6-åring i Staffanstorp– extra vid behov samt vaken natt varannan helg. Vi söker dig som vill göra verklig skillnad i vardagen för en glad, nyfiken och busig 6-åring som har ett stort behov av stöd och trygghet dygnet runt. Hon älskar lek, bus och närhet – och med rätt personer omkring sig blomstrar hen verkligen! Om uppdraget: Vår 6-åring har en funktionsnedsättning och använder bland annat track och sond. Hon behöver därför assistans dygnet runt av trygga och engagerade vuxna som kan vara både lekkompis och ett lugnt stöd. Flickan har en hörselnedsättning och kommunicerar därför med teckenspråk, detta är inget krav att kunna, ( man lär sig efterhand) Vi söker både: Heltid måndag - fredag dagtid En personlig assistent för vaken natt ca varannan helg Vi söker dig som: * Har barnasinnet kvar och gillar att leka, skratta och vara kreativ * Är trygg, ansvarsfull och lugn i krävande situationer *Har erfarenhet av personlig assistans är ett plus men inget krav personkemi är viktigast, arbete med barn, och gärna kunskap om track (men rätt person kan också få introduktion) *Talar god svenska Viktigast är att du har hjärtat på rätt ställe och vill vara en viktig del i ett barns liv. Arbetstider: Varierande dag, kväll, helg och natt. Just nu söker vi specifikt en person för dagpass måndag - fredag dagtid Tjänsten är ett föräldrarvikariat med möjlighet till fast tjänst. Plats: Tjänsten är förlagd i hemmet samt dagtid då är man med flickan i skolan. Varmt välkommen att höra av dig med en kort presentation om dig själv och varför du vill arbeta som personlig assistent hos oss! I din ansökan skriv gärna om du är intresserad av behovs anställning eller tjänsten för natt. Monument Assistans är alternativet för personer med personlig assistans som söker skräddarsydda lösningar. Vi har hög kompetens och bred erfarenhet av personlig assistans. För att vi ska kunna hjälpa våra kunder på allra bästa sätt så arbetar vi med hög tillgänglighet och ett nära och personligt samarbete. Vi vet att vår personal är nyckeln till att bedriva en bra personlig assistans. Därför är det centralt för oss att du som medarbetare är både känner stolthet och glädje över att arbeta hos oss. Vi på Monument Assistans vill därför ge dig möjligheten att utvecklas i din yrkesroll. Vi uppskattar nyfikna och engagerade medarbetare.
Staffanstorp är en ung och expansiv kommun med drygt 27 000 invånare, ett av Sveriges bästa näringslivsklimat, attraktiva boendemiljöer och skolor i den absoluta rikstoppen. Våra cirka 1200 medarbetare arbetar för att skapa en högkvalitativ service, trygghet och livskvalitet för våra invånare. Oavsett om du lär barn att läsa och räkna, erbjuder kultur och musik, ger trygghet och vård eller utvecklar kommunens gator och torg så bidrar du till att skapa bra dagar för dem som lever och verkar i Staffanstorp. Som medarbetare i kommunen är du del av en organisation med hög delaktighet och snabba beslutsvägar. Du kommer ha ett stort kollegialt stöd där vi tillsammans arbetar för att förverkliga idéer och tankar. Våra verksamheter präglas av tillit till varandra och ett närvarande ledarskap. Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad, välkommen till oss! Arbetsmarknadsförvaltningen har ett brett ansvarsområde och omfattar bland annat individ- och familjeomsorg, arbetsmarknadsinsatser, vuxenutbildning och integration. Förvaltningen består av fem enheter; barn och familj, stöd och behandling, vuxen, mottag och vägledning samt kvalitets- och verksamhetsstöd. Vi befinner oss i ett spännande skede med många pågående utvecklingsinsatser, inte minst utifrån nya socialtjänstlagen. Då vår nuvarande enhetschef för barn och familj går vidare i karriären söker vi nu dig som tillsammans med medarbetare och chefer vill fortsätta att forma och utveckla verksamheten i takt med omställningen till en ny socialtjänstlag. I enhet barn och familj arbetar cirka 15 medarbetare inom utredning/myndighetsutövning, familjerätt och familjehem. Till enhetens stöd finns även en 1:e socionom. Det finns ett nära samarbete med övriga enhetschefer. Förvaltningens enhetschefer är direkt underställda förvaltningschefen och tillsammans utgör vi arbetsmarknadsförvaltningens ledningsgrupp. Arbetsmarknadsförvaltningen värnar om ett sunt arbetsliv med flexibla arbetssätt och bra balans mellan arbetsliv och privatliv. Vi erbjuder kompetenta medarbetare, erfarna chefskollegor, samt kontinuerlig kompetensutveckling och handledning. En nyligen genomförd medarbetarenkät visar väldigt goda resultat, framför allt inom områdena meningsfullhet, stämning, kompetens, ledarskap och arbetsbelastning. Som anställd erbjuds du bland annat flextid, friskvårdsbidrag, friskvårdstimme och möjlighet till pensions- eller semesterdagsväxling. Som ny chef deltar du i kommunens centrala chefsintroduktion. Medarbetarna i enhet barn och familj beskriver enheten: Vi är en sammansvetsad grupp socionomer som med stort engagemang arbetar för att göra skillnad för barn, unga och deras familjer. I vårt team står samarbete, öppenhet och humor högt i tak. Vi tror på att ett gott skratt och ett tryggt kollegialt stöd är grunden för att kunna möta andra med värme och professionalitet. Vi är taggade inför arbetet med den nya socialtjänstlagen och ser fram emot att utveckla vårt arbetssätt. Hos oss finns både driv och hjärta. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där engagemang får ta plats och där vi lyfter varandra varje dag. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som vill vara med och fortsätta utveckla verksamhetens uppdrag med barn, ungdomar och familjer i fokus. Som enhetschef för enhet barn och familj leder du verksamhet och medarbetare mot uppsatta mål. Du ingår i en dynamisk och kreativ ledningsgrupp där du har ett tryggt nätverk och bollplank både när det gäller operativa och strategiska frågor. Tillsammans med förvaltningens ledningsgrupp har du goda påverkansmöjligheter i utvecklingen av arbetsmarknadsförvaltningen som helhet. I ditt uppdrag ingår: • Personalansvar, att arbeta för en god arbetsmiljö och utveckling för dina medarbetare. • Driva ett mål- och resultatinriktat arbete utifrån gällande lagstiftning och bästa tillgängliga kunskap. • Budgetansvar. • Systematiskt kvalitets- och uppföljningsarbete. • Bibehålla och fortsatt utveckla en god samverkansstruktur internt och externt. • Tillsammans med ledningsgrupp och medarbetare driva utvecklingsfrågor. Förvaltningen arbetar utifrån Signs of Safety. En annan central inriktning är att arbeta för hemmaplanslösningar där våra invånare så långt det är möjligt ska kunna erbjudas stöd och insatser i kommunen. Rollen som enhetschef ger dig stor frihet under ansvar. Till din hjälp finns flera stödfunktioner inom t.ex. ekonomi, HR, kvalitetsledning, verksamhetsutveckling samt administration. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är socionom, eller har annan utbildning som bedöms likvärdig. Du är väl förtrogen med gällande lagstiftning inom enhetens verksamhetsområde. Erfarenhet av myndighetsutövning inom barn och unga är ett krav. Det är meriterande om du har erfarenhet inom familjehemsvård, familjerätt och Signs of Safety. Du har tidigare chefserfarenhet med budget- och personalansvar inom en politiskt styrd organisation. Du är trygg i ledarrollen och uppvisar en hög grad av personlig mognad och självkännedom. Du tänker strategiskt, långsiktigt, hållbart och ser till verksamhetens bästa. Ditt ledarskap präglas av tillit, samarbete och lösningsfokus. Vidare har du förmågan att leda och motivera andra samt sätta upp mål och riktning för verksamheten. Du ger råd, stöd och möjlighet för dina medarbetares utveckling. I din kommunikation är du tydlig och lyhörd. Du visar öppenhet och nyfikenhet för andras perspektiv. Du samarbetar väl och har förmågan att skapa och bibehålla goda relationer. Du ska också kunna hantera och leda vid konflikter. Du har förmågan att planera och organisera ditt arbete samt resurser. Du har förmåga att fatta snabba beslut när så krävs men har i övrigt ett arbetssätt som gör medarbetare delaktiga. Utmaningar triggar din kreativitet. Tillsammans skapar vi arbetssätt som präglas av innovation och ständigt lärande. Sist men inte minst så önskar vi att du är en person som tycker om att ha roligt på jobbet, för det har vi! B-körkort är ett krav. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi kommer att hålla intervjuer 19, 20, 21 och 26 augusti. Vi uppskattar om du planerar din tillgänglighet utifrån detta. I den här rekryteringen har vi tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor.
Applikationstekniker till spännande IT-uppdrag Om tjänsten Techservices IT söker nu en erfaren applikationstekniker till ett uppdrag där du får arbeta i en samhällsviktig verksamhet som fokuserar på säkerhet, teknik och hållbarhet. Du kommer att vara en del av ett kompetent team med fokus på drift och förvaltning av verksamhetskritiska applikationer – främst i en on-prem-miljö. Detta är ett heltidsuppdrag med placering i Linköping. Andra möjliga orter är Stockholm (Alvik) eller Göteborg. I rollen förekommer enstaka resor inom Sverige (cirka en gång per månad). Säkerhetsprövning ingår i processen. Arbetsuppgifter Som applikationstekniker ansvarar du för stabil drift och kontinuerlig utveckling av olika applikationer. Du kommer att: Säkerställa att applikationerna fungerar korrekt, bland annat genom att övervaka loggar och systemstatus Hantera ärenden, incidenter och förändringar (Change management) Installera och uppgradera applikationer Dokumentera drift- och förändringsarbetet Arbeta med förbättringar, effektiviseringar och automatiseringar Det kan även förekomma deltagande i projekt kopplade till införande av nya system. Kvalifikationer Krav: Erfarenhet av applikationsdrift God förståelse för hur applikationer fungerar och kan övervakas Kunskap i scripting för automatisering Erfarenhet av Windows Server, Microsoft SQL och Microsoft IIS God dokumentationsvana Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Meriterande: Tidigare arbete som systemutvecklare Kunskap om konto- och behörighetshantering (Active Directory) Erfarenhet av mobilapplikationer Kännedom om ITIL, Scrum, DevOps Erfarenhet av testning och funktionstester Vana att arbeta i verktyg som ServiceNow och Jira Personliga egenskaper Vi söker dig som är: Strukturerad och noggrann Ansvarstagande och självgående Kommunikativ och lösningsorienterad En lagspelare som trivs i samarbete med både kollegor, användare och leverantörer Du har ett analytiskt förhållningssätt, kan se helheten och är van vid att dokumentera och följa upp ditt arbete. Om arbetsgivaren Techservices IT är ett konsult- och servicebolag som levererar professionella IT-tjänster till företag och organisationer runt om i Sverige. Vi arbetar nära våra kunder för att säkerställa effektiva och säkra IT-lösningar. Med fokus på kvalitet, säkerhet och innovation är vi en trygg partner i teknisk utveckling. Övrigt Omfattning: Heltid, 100 % Placering: Linköping (eller Stockholm/Göteborg enligt överenskommelse) Start: Enligt överenskommelse Säkerhetsprövning krävs: Ja, enligt Säkerhetsskyddslagen Bakgrundskontroll: Kommer att genomföras Ansökan Urval sker löpande. Skicka in din ansökan så snart som möjligt då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Onsite IT-tekniker till företag i Järfälla/Solna Om tjänsten Vill du arbeta med IT-support i en verksamhet där teknik möter service i praktiken? Techservices IT söker nu en serviceinriktad Onsite IT-Supporttekniker till uppdrag i Järfälla/Solna. Du får en varierad och tekniknära roll där du är en viktig del i att skapa en stabil och effektiv IT-miljö för slutanvändare. Tjänsten är på heltid och kräver fysisk närvaro på plats hos kund. Urval sker löpande. Arbetsuppgifter Som onsite-tekniker arbetar du nära slutanvändaren och supporterar både dagliga behov och mer komplexa ärenden. Du kommer bland annat att: Installera och leverera datorer, telefoner och annan IT-utrustning Utföra felsökning och ge teknisk support på plats där fjärrhjälp inte räcker Hantera VIP-ärenden och akuta driftstörningar Arbeta med dokumentation i kunskapsdatabas och ärendehanteringssystem Supportera konferensrum och skrivare Hjälpa till vid säkerhetsrelaterade incidenter Säkerställa att den lokala IT-supporten håller hög kvalitet Bidra med förbättringsförslag och uppdateringar av användarguider Kvalifikationer Krav: Erfarenhet av IT-support på plats (onsite) God teknisk förståelse och problemlösningsförmåga Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Vana vid dokumentation och ärendehantering B-körkort Serviceinriktad och lösningsfokuserad inställning Möjlighet att genomgå och godkännas i säkerhetsprövning enligt Säkerhetsskyddslagen Meriterande: Erfarenhet av arbete i större organisationer med komplexa IT-miljöer Felsökning av konferensteknik och skrivare Erfarenhet av process- och förbättringsarbete inom IT-support Personliga egenskaper Vi söker dig som är teknikintresserad, nyfiken och ansvarstagande. Du är självgående men samtidigt en lagspelare som gärna hjälper till och delar med dig av kunskap. Du har god kommunikationsförmåga och trivs med att ge stöd och service till andra. Du är flexibel, kan prioritera om vid behov, och strävar alltid efter att leverera lösningar med hög kvalitet. Om arbetsgivaren Techservices IT är ett konsult- och servicebolag som levererar professionella IT-tjänster till företag och organisationer runt om i Sverige. Vi arbetar nära våra kunder för att säkerställa effektiva IT-lösningar, användarnära support och moderna arbetsplatser. Med ett starkt fokus på kvalitet, säkerhet och service är vi en trygg partner i den digitala vardagen. Övrigt Omfattning: Heltid Arbetsort: Järfälla/Solna Tillträde: 09/01/2025 Anställningsform: Tillsvidareanställning eller uppdragsbaserad anställning beroende på uppdrag Observera att tjänsten omfattas av säkerhetsprövning enligt gällande lagstiftning.
Vi söker dig som är en erfaren och driven arbetsledare inom byggbranschen! Har du ett öga för detaljer, gillar att ta ansvar och vill vara med och leda projekt från start till mål? Då är du kanske den vi söker. Om tjänsten Som arbetsledare ansvarar du för den dagliga ledningen av byggprojekt, samordning av yrkesarbetare och underentreprenörer samt att tidsplaner och kvalitet hålls. Du är en viktig länk mellan platschef, hantverkare och beställare. Vi söker dig som trivs med ett högt tempo, gillar att ha många bollar i luften och är lösningsorienterad.
Vi söker för kunds räkning. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/servicetekniker-staffanstorp-2. Vi ser fram emot din ansökan! Till Swecon.se Servicetekniker, Staffanstorp• Urval sker löpande • StaffanstorpHybrid Ansök nu : • Urval sker löpande • StaffanstorpHybrid Arbetsuppgifter Vill du bygga din framtid och utvecklas inom ett marknadsledande företag med Volvos starka varumärke inom anläggningsmaskiner? Då kan du vara den vi söker för omgående anställning med huvudanläggningen i Staffanstorp som utgångspunkt. Vi söker en ansvarstagande, hängiven och engagerad servicetekniker för entreprenadmaskiner. Vill du också se till att livet med Volvos maskiner blir enklare, effektivare och mer hållbart, kan du bygga en riktigt spännande framtid hos oss på Swecon. Vi tar hand om varandra och sätter din säkerhet på arbetsplatsen före allt annat. Vi bryr oss lika mycket om dig som vi gör om våra maskiner. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Att utföra service och reparationer på Volvos entreprenadmaskiner. Arbetet innefattar allt från montage av olika utrustningar, akuta reparationer till förebyggande underhåll och arbetet utförs både på plats hos kunden eller på vår anläggning. Du kommer att jobba i team som stöttar varandra och du är självklart delaktig i utvecklingen av arbetsuppgifterna och verksamheten. Vi ser till att du redan från start får de utbildningar du behöver inom Volvo CEs maskiner för att du ska klara dina arbetsuppgifter på ett bra sätt. Kvalifikationer För att lyckas och trivas i rollen Har du: • Ett genuint maskin- och motorintresse - bilar, entreprenadmaskiner, lastbilar, traktorer • Kunskap inom el, teknik och hydraulik • Behärskar svenska i såväl tal som skrift • Kunskaper i engelska • Goda datorkunskaper • Körkort B Är du: • Strukturerad • Kreativ och lösningsorienterad • Ansvarstagande och självgående • Serviceminded och gillar att samarbeta med andra • Kundfokuserad och förtroendeingivande Vi erbjuder dig Ett spännande och fartfyllt arbete som ger utrymme för frihet, initiativtagande och eget ansvar. Du har många kontaktytor både externt och internt, och tas emot av ett härligt gäng nya kollegor. Placering Du utgår från anläggningen i Staffanstorp. På vår anläggning så välkomnas du av 45 engagerade och trevliga kollegor. Så här ansöker du Vid denna rekrytering samarbetar vi med werkstadsfolket och du ansöker via länken nedan. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 250713. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, provanställning tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse. Kontaktuppgifter Peter Persson, servicechef, 010-556 02 58 John-Anders Olsson, servicechef, 010-556 13 21 Lars-Olle Persson, fackligt kontaktombud IF Metall, 010-556 02 43 Välkommen med din ansökan! Vi har riktigt bra förmåner• Fantastiska kollegor • Arbeta med förstklassiga maskiner • En säker arbetsplats • Vi utvecklar dig • Tillsammans bygger vi morgondagen • Internationella karriärmöjligheter • Amazing colleagues • We develop you • Together we are building tomorrow • International career opportunities • A safe workplace • Work with high quality machines Om företaget Swecon Anläggningsmaskiner AB ägs av Lantmännen och är auktoriserad återförsäljare för Volvo Construction Equipment, Volvo Penta Industri och Ammann i Sverige. Vi marknadsför, säljer och servar Volvos entreprenadmaskiner samt erbjuder ett flertal olika tjänster och kompletterande produkter. Sweconkoncernen finns även representerad i Estland, Lettland och Litauen samt delar av Tyskland. Med drygt 700 anställda och 34 serviceplatser i landet kan Swecon erbjuda dig ett tryggt och spännande arbetsliv som kännetecknas av kreativitet samt frihet under ansvar. Swecon Anläggningsmaskiner AB omsätter cirka 5,6 miljarder kronor. Våra värderingarTOM TrygghetVi har kunskapen och kompetensen som krävs för en lönsam affär och vi finns nära kunden, vi är tillgängliga AnsvarVi visar omtanke genom att ta ansvar och hålla det vi lovar – mot medarbetare såväl som mot kunder och partners. Vi tar självklart också ansvar för miljö, kvalitet och produkt KreativitetVi drivs av ständig framåtanda. Vi är ledande, nytänkande och lösningsorienterade. Och vi är passionerade – vi brinner för att utveckla vårt erbjudande, för att hjälpa kunden hela vägen och bli den självklara partnern. Our valuesEmpty CareWe have the knowledge and skills required for a profitable business and we are close to the customer, we are available. ResponsibilityWe show that we care by taking responsibility and keeping what we promise – to employees as well as customers and partners. We also take responsibility for the environment, quality and product. CreativityWe are driven by constant progress. We are leading, innovative and solution-oriented. And we are passionate - we are passionate about developing our offering, helping the customer all the way and becoming the obvious partner. Fredrica Olofsson | Kontaktperson Skicka email +46703556199 Ansök nu © MapTiler © OpenStreetMap...
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 64 jobb