Nu söker vi dig som är intresserad av att arbeta som orderplockare! I denna roll utför du plock och kvalitetskontroll av färska livsmedelsvaror, både med och utan truck. Truckarna som framförs är framförallt ledstaplare ("anka") och motvikt. Då kunden är verksam inom livsmedelsbranschen utförs arbetet i ett kyllager á cirka 4 C. Arbetstiderna är förlagda dagtid, måndag till söndag. Helgarbete kan förekomma vid behov. För att lyckas i denna roll behöver du vara ansvarstagande, självständig och flexibel. Vidare ser vi även att du att du har en god arbetsmoral och känsla för kvalitet. Det är också viktigt att du klarar av att hantera stressiga situationer och inte är rädd för att ta i. Krav för tjänsten - Du behärskar svenska i tal och skrift - Du kan börja arbeta under maj månad - Du är tillgänglig för arbete dagtid, måndag till söndag - Du har truckkort, med minst A-behörighet, och viss erfarenhet av att köra truck på arbetsplats - Du har körkort B och tillgång till bil (krävs ej om du bor i Helsingborg med omnejd) Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Mer om rollen och din ansökan: Anställningen är på Logent Bemanning som ambulerande bemanningskonsult. Tillträde sker omgående. Anställningen är heltid under sommarperioden. Vi jobbar löpande med rekryteringen och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Välkommen med din ansökan!
Vi söker dig som är intresserad av att arbeta i livsmedelsproduktion! Kunden finns i Båstad och producerar kyckling- och charkprodukter. Arbetsuppgifterna består av att förädla råvaror till ätklara produkter, t.ex. producera korv och charkprodukter. Arbetet sker i en fuktig miljö och det förekommer tunga lyft. Det är därför viktigt att du är i god fysisk form. Som person är du initiativrik, stresstålig och ordningsam. Då majoriteten av arbetet sker i grupp är du även social och en sann lagspelare! Krav för tjänsten: » Du är bekväm med att arbeta med rått kött samt i en verksamhet där det förekommer slakt » Du har tidigare arbetslivserfarenhet av producerande verksamhet » Förmåga att förstå och arbeta utefter strikta hygienregler relaterat till livsmedelsproduktion » God förmåga att tala, skriva och läsa svenska » Körkort B Meriterande för tjänsten: Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet inom livsmedelsbranschen, gärna inom kött-, chark- eller slakteribranschen Truckkort enligt TLP 10 God förmåga att tala, skriva och läsa engelska Mer om tjänsten Tjänsten är ett sommarjobb på heltid under vecka 25 till 35. Tjänsten är en anställning hos Logent som ambulerande bemanningskonsult.
Vi söker nu produktionsmedarbetare för kvälls- och nattarbete till vår kund i Lomma. Kunden är en internationell aktör inom plasttillverkning, specifikt extrudering. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Räkna och blanda råvaror utifrån recept Ställa och övervaka maskiner och annan utrustning Kontrollera och paketera färdig produkt Detta innebär att du behöver vara noggrann och känna dig bekväm med att hantera och ställa in maskiner. Du behöver också ha god fysik då arbetet innebär fysisk belastning. Tjänsten innebär kvälls- och nattarbete. Arbetstiderna är enligt följande: Fredag 14:30-02:30, Söndag 19:00-07:00 samt Måndag eller Tisdag 22:45-06:45. Heltidsmåttet för denna tjänst är 34h/v. Krav för tjänsten: Tidigare erfarenhet av att arbeta i produktion Tidigare erfarenhet av att arbeta som maskinoperatör/maskinställare eller liknande Behärska svenska i tal och skrift Körkort B Truckkort A+B enligt TLP 10 Tillgänglig för att arbeta kvälls- och nattskift Behärska svenska i tal och skrift Meriterande för tjänsten: Tidigare arbetslivserfarenhet av plasttillverkning och/eller extrudering Tillgång till bil Erfarenhet av att framföra truck Utbildning som CNC-operatör eller liknande utbildning Mer om tjänsten Vi jobbar löpande med rekryteringen och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Tillträde till tjänsten sker i början på augusti 2025. Tjänsten är en anställning hos Logent som ambulerande bemanningskonsult. Välkommen med din ansökan!
Nu söker vi dig som är intresserad av att arbeta som truckförare i Mölndal. Din huvudsakliga arbetsuppgift är daglig truckkörning, då framför allt med skjutstativtruck och motviktstruck. Därav behöver du ha god erfarenhet av att köra truck samt känna dig bekväm i en roll med roterande arbetsuppgifter inom logistik. Arbetstiderna är förlagda måndag - fredag 08.00-17.00. För att lyckas i rollen som truckförare ska du vara ansvarstagande, självständig och flexibel. Vidare ser vi även att du att du har en god arbetsmoral och känsla för kvalitet. Det är viktigt att du har en god samarbetsförmåga. Som person är du handlingskraftig, social och har ett engagemang som syns i det du gör. Du är ordningsam, håller tider och tycker att den höga pulsen i logistik är stimulerande. Anställningen är långsiktig på Logent Bemanning som bemanningskonsult. Där målet för kunden är att ta över anställningen på sikt. Krav: - Behärskar svenska i tal och skrift. - B-körkort och tillgång till bil. - Truckkort med behörighet A och B. Om ansökan: Tjänsten ska tillsättas omgående! Vi jobbar löpande med rekryteringen och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Välkommen med din ansökan!
Nu söker vi dig som är intresserad av att arbeta som truckförare hos vår kund i Falkenberg med start omgående. Din huvudsakliga arbetsuppgift är daglig truckkörning, då framför allt med motviktstruck. Därav behöver du ha god erfarenhet av att köra truck samt känna dig bekväm i rollen som truckförare. Arbetstiderna är förlagda 2-skift För att lyckas i rollen som truckförare ska du vara ansvarstagande, självständig och flexibel. Vidare ser vi även att du att du har en god arbetsmoral och känsla för kvalitet. Som person är du handlingskraftig, social och har ett engagemang utöver det vanliga. Du är ordningsam, håller tider och tycker att den höga pulsen i produktion är stimulerande. Anställningen är långsiktig och du kommer vara uthyrd långsiktigt hos kund där målet är övertag på sikt. Krav: - Behärskar svenska i tal och skrift. - B-körkort och tillgång till bil. - Truckkort med behörighet A och B (erfarenhet av motviktstruck) Om ansökan: Vi jobbar löpande med rekryteringen och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Välkommen med din ansökan!
Om Logent: Logent är marknadsledande inom kontraktslogistik i Norden. Vi erbjuder våra kunder ett unikt och brett utbud av tjänster där vi strävar efter ständiga förbättringar genom robusta verksamhetsprocesser och fokus på starkt ledarskap. Vi är på en stark tillväxtresa med ett ökat intresse för våra tjänster. Vi tar hand om våra anställda och erbjuder alla anställda trygga anställningsvillkor och marknadsmässiga löner. Resan som anställd kan börja på olika platser, i olika delar av vårt företag. Vi har cirka 3 000 anställda i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Belgien och Nederländerna 2024. Om tjänsten: Är du redovisningsekonom och drömmer om att få arbeta med redovisning i ett spännande internationellt bolag med teamkänsla och framåtanda? Vill du ha en roll med stort ansvar där du får arbeta med hela redovisningsflödet för ett eller flera bolag och samtidigt vara delaktig i att utveckla de ekonomiska processerna? Då kan rollen som bolagsekonom hos oss på Logent vara rätt utmaning för dig! Din nya tjänst: Som bolagsekonom hos Logent ingår du i ett redovisningsteam på 6 personer och ansvarar för hela flödet i redovisningsarbetet för ett antal bolag. På avdelningen arbetar vi kontinuerligt med utveckling och effektivisering av våra processer, du kommer att få möjlighet att ansvara och driva egna projekt samt vara delaktig i arbetet med att uppdatera redovisningsregler m.m. Ditt arbete innebär också en hel del kontakt med verksamheten i de olika bolagen i olika länder och med externa leverantörer. Du rapporterar direkt till groupp CFO. Tjänsten är placerad vid vårt fina kontor i Hammarby Sjöstad. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att : Hålla gruppdeadlines vid varje månadsbokslut för flera företag Utföra kontoavstämning på månadsbasis i grupprapporteringsverktyget Adra Deklarera moms för flera företag och hålla tidsfrister och se till att betalning sker Deklarera skatter och sociala avgifter på utsatt datum och se till att betalning sker Lämna in periodisk obligatorisk rapportering i tid för relevanta företag Se till att momskoder är korrekt inställda i bokföringsprogram Säkerställa att den interna faktureringen sker effektivt för att underlätta avstämningsprocessen Bidra till förbättrings-/automatiseringsprojekt för redovisningsprocesser Vara primär kontaktperson för den årliga revisionen Vara primär kontaktperson för den lokala förvaltningen (Skatteverket, Bolagsverket...) Vara delaktig i budget- och prognosarbete Vara med i framtagandet av en ekonomihandbok Unit4 kunskaper är meriterande Svenska eller Norska eller Danska samt Engelska är ett krav Din profil: Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning inom ekonom, relevant erfarenhet från kvalificerat redovisningsarbete är meriterande. Vidare ser vi att du har goda kunskaper i Excel då det används för analysarbete och avstämning. Vi ser gärna att du har god systemvana och ett intresse av att utveckla processer mer effektivt. Du gillar att ta ansvar och drivs av utmaningar och att utveckla de egna kunskaperna och erfarenheterna inom redovisning. Som person är du öppen, jordnära och trivs i en miljö där man hjälps åt och tar ett gemensamt ansvar. Tjänsten i sig kräver en noggrann person med problemlösande förmåga som levererar kvalitet och upprätthåller god kommunikation med sin omgivning. Vad erbjuder vi? Hos oss på Logent får du en rolig, utmanande och samtidigt utvecklande roll i ett framgångsrikt team som gillar att jobba tillsammans. Ansökan: Urval görs löpande och tjänsten kan komma tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, engagemang och lämplighet. Har du frågor kring tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Thérèse Grivérus, [email protected]. Vi behandlar inte ansökningar via mejl p g a GDPR. Varmt välkommen med din ansökan!
Om Logent: Logent är marknadsledande inom kontraktslogistik i Norden. Vi erbjuder våra kunder ett unikt och brett tjänsteutbud där vi strävar efter ständiga förbättringar genom robusta operativa processer och fokus på starkt ledarskap. Vi är på en häftig tillväxtresa och ser ett fortsatt starkt intresse för våra tjänster. Vi tar hand om våra anställda och erbjuder alla medarbetare trygga anställningsförhållanden och marknadsmässiga löner. Resan som anställd kan börja på olika orter i olika delar av vårt bolag där vi nu 2025 är ca 4000 anställda i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Nederländerna. Vi söker vi nu en passionerad och lösningsorienterad Operations Manager till vår kunds spännande verksamhet i Uppsala-regionen som vill leda och styra siten för att skapa en lagerlösning i världsklass. Arbetsuppgifter och ansvar i korthet: Motivera logistikpersonalen samt säkerställa att organisationen möter KPI:er kopplade till säkerhet, kvalitet och kundnöjdhet. I det dagliga arbetet ingår det att implementera strategier och styra / utveckla verksamheten mot ökad lönsamhet, produktivitet, kvalitet, kund- och medarbetarnöjdhet. Leda och driva administrativa processer såsom tidsrapportering, ekonomiskt resultat samt följa upp den dagliga styrningen. Som Operations Manager är du en trygg och erfaren ledare med god personkännedom och du har en omfattande förståelse för logistik och gärna produktionsflöden. Du har det yttersta ansvaret över siten och har ett kompetent och erfaret team till din hjälp. Kontinuerlig utveckling av dina medarbetare kommer att vara ett stort fokus. För att lyckas i denna roll är det viktigt att du är passionerad över ditt uppdrag samt att du är närvarande som chef och trivs i en operativ roll. Verksamheten sker dagtid helgfria vardagar och startdatum för tjänsten är snarast möjligt. Ansökan: Urval görs löpande och tjänsterna kan komma tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, engagemang och lämplighet. Har du frågor kring tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Thérèse Grivérus, [email protected]. Vi behandlar inte ansökningar via mejl p g a GDPR.
Logent är ett starkt växande företag som är marknadsledande inom kontraktslogistik i Norra Europa. Är du vår nästa nyckelperson som brinner för att skapa bolagsvärde och utveckla nya affärer? Har du ett stort driv och erfarenhet från logistikbranschen, management consulting och affärsutveckling? Då har vi en perfekt roll för dig! Om tjänsten: Som Business Development Manager kommer du att ansvara för bearbetningen och försäljningen av kontraktslogistikaffärer mot nya kunder, med fokus på Sverige och Danmark. Tjänsten är en nyckelroll i Logents fortsatta tillväxtresa och innebär ett helhetsansvar för försäljningsarbetet, från etablering av en första kundkontakt, paketering av affär till signering av kundavtal samt kontinuerligt utveckla Logents tjänsteerbjudande. I den rollen har du ett nära samarbete med Logent Consulting för att ta fram anpassade och effektiva logistiklösningar för kunders räkning. Du kommer att ingå i Logents försäljningsorganisation i Sverige, rapportera till Head of Business Development, Logent Sweden och ha nära samarbete med övriga kollegor inom Business Development teamet och med Logents koncernledning. Exempel på arbetsuppgifter: Prospektering och Go-to-market strategy Marknadsbearbetning och nykundsbearbetning Försäljnings- och offertarbete Marknadsföring Tjänsten är placerad i Stockholm eller Göteborg och du kommer ha några dagars resor per månad. Din profil: Vi söker dig som är driven, resultatinriktad och vill arbeta uppsökande med försäljning och affärsutveckling i en entreprenöriell miljö. Du är lyhörd, relationsskapande och trivs i mötet med kund där du får användning av din problemlösande förmåga, kompetens och förståelse för vikten av en effektiv logistik. Då rollen som Business Development Manager innebär koordinering mellan kund och Logents specialistfunktioner är förmågan att samarbeta och kunna leda projekt viktigt för rollen. Du har sannolikt en civilingenjörs- och/eller civilekonomutbildning och minst 3-5 års erfarenhet, gärna från både management consulting och logistikbranschen samt ett etablerat nätverk. Du har erfarenhet av projektledning och god förståelse för affärsutveckling. Du är datadriven, van att arbeta i både Powerpoint och Excel och har en god förmåga att paketera presentationsmaterial. Om Logent: Logent är marknadsledande inom kontraktslogistik i norra Europa med en unik metod och brett tjänsteutbud inom logistik. Vi är en oberoende logistikpartner med möjlighet att erbjuda verkliga helhetslösningar för hela logistikkedjan, där vår styrka är hanteringen och effektiviseringen av de processer som logistikintensiva företag behöver och använder sig av. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Warehousing, Production Logistics, Ports & Terminals, Transport Management, Customs samt Staffing & Recruitment. Vi har i dagsläget verksamhet i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Nederländerna och Belgien och sysselsätter totalt ca 3000 personer med omsättning på ca: 2,3 miljarder. Vi har starka tillväxtplaner, både organiskt och via förvärv där du i egenskap av Business Development Manager kommer att ha en strakt bidragande roll. Läs mer på www.logent.se Intresserad av tjänsten? Hos oss får du en spännande roll där du får arbeta med affärsutveckling i ett växande bolag med stor bredd och kunskap inom logistik; från kvalificerade logistiklösningar till bemanning och hamnverksamhet. För att nå framgång tror vi på Logent att det är viktigt att ha roligt tillsammans, du ges möjlighet att ta ett stort eget ansvar för egna kunder och affärer samtidigt som du ingår i ett större team fördelat på olika kontor som gillar att samarbeta mot uppsatta mål. Ta chansen att hoppa på en spännande förändringsresa i ett växande bolag. Vi behöver din ansökan med CV samt personligt brev där du beskriver varför just du är rätt person för tjänsten som Business Development Manager inom Logents verksamhet i Sverige och Danmark. Urvals- och intervjuarbete kommer att ske löpande, vi ser därför gärna din ansökan snarast möjligt. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta Rekryteringschef Thérèse Griverus, tel 073-23 48 02 eller [email protected] alternativt rekryterande chef Johan Edström, Head of Business Development, Logent Sweden, på tel 0768-91 30 00, [email protected] Välkommen med din ansökan!
Nu söker vi dig som är intresserad av att arbeta som orderplockare! I denna roll utför du plock och kvalitetskontroll av färska livsmedelsvaror, både med och utan truck. Truckarna som framförs är framförallt ledstaplare ("anka") och motvikt. Då kunden är verksam inom livsmedelsbranschen utförs arbetet i ett kyllager á cirka 4 C. Arbetstiderna är förlagda dagtid, måndag till fredag. Helgarbete kan förekomma vid behov. För att lyckas i denna roll behöver du vara ansvarstagande, självständig och flexibel. Vidare ser vi även att du att du har en god arbetsmoral och känsla för kvalitet. Det är viktigt att du har en god samarbetsförmåga och inte är rädd för att ta i. Krav för tjänsten - Du behärskar svenska i tal och skrift - Du kan börja arbeta omgående (inom 2 veckor) - Du är tillgänglig för arbete dagtid, måndag till fredag - Du har truckkort, med minst A2- och B1-behörighet, och viss erfarenhet av att köra truck på arbetsplats - Du har körkort B och tillgång till bil (krävs ej om du bor i Helsingborg med omnejd) Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Mer om rollen och ansökan: Anställningen är på Logent Bemanning som ambulerande bemanningskonsult. Tillträde sker omgående. Anställningen är heltid under sommarperioden. Vi jobbar löpande med rekryteringen och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Välkommen med din ansökan!
Nu söker vi dig som är intresserad av sommarjobb som lagerarbetare. Vi söker personal som kan arbeta perioden v.26-33. Som lagerarbetare är din huvudsakliga arbetsuppgift att arbeta med plock, pack och kvalitetskontroll av varor. Arbetstiderna är förlagda dagtid, måndag - fredag. Vi söker dig som kan arbeta i ett högt tempo, vara noggrann och tar egna initiativ. För att lyckas i rollen ska du vara flexibel, ansvarstagande och ha ett öga för detaljer. Vidare ser vi även att du har en känsla för kvalitet och har en god arbetsmoral. Det är viktigt att du har en god samarbetsförmåga, är prestigelös och inte är rädd för att ta i. Anställningen är på Logent Bemanning som ambulerande bemanningskonsult. Krav: - Behärskar svenska i tal och skrift - Kan arbeta hela sommarperioden, v.26-33 - B-körkort och tillgång till bil Meriterande: - Truckkort Om ansökan: Vi jobbar löpande med rekryteringen och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer