Interim lönechef till välkänt företag inom media
Jurek Recruitment & Consulting AB
Personal- och HR-chefer

Vi söker dig som har erfarenhet av att leda personal och utveckla processer. Du har mångårig erfarenhet av operativt lönearbete och en god förståelse för hela löneprocessen. I detta uppdrag erbjuds du en spännande och ansvarsfull roll på ett bolag som verkar inom media och television. Arbetsbeskrivning I den här rollen ingår du i företagets Finansteam och rapporterar till Finanschefen. Uppdraget som konsult pågår tills rekrytering av nästa lönechef är färdig, uppskattningsvis 6 månader. Du erbjuds en spännande och ansvarsfull roll i en dynamisk miljö där du får leda och utveckla löneavdelningen. Du blir en del av en organisation som värdesätter engagemang, samarbete och utveckling. Du kommer ha personalansvar för 7 personer. Gruppen består av 5 lönespecialister samt 2 systemförvaltare. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: • Leda arbetet i lönegruppen och vara ytterst ansvarig för teamet och lönefunktionen • Hantera personalfrågor inom lönegruppen, leda gruppmöten etc. • Verka för förbättrade rutiner och processer inom löneområdet i samarbete med övriga organisationen • Systemägare för HR-plus 8 samt Medvind • Löpande arbeta med rutiner och processer och delta i förändrings-utvecklingsprojekt gällande lönefunktionen • Hålla dig kontinuerligt uppdaterad gällande förändringar inom lag och avtal kopplat till ansvarsområdet Vem är du? Skakrav: • Högskoleutbildning inom exempelvis ekonomi, HR eller personaladministration, alternativt en påbyggnadsutbildning inom lön. • Minst 5 års erfarenhet i en ledande roll som lönechef på större bolag med både personal- och budgetansvar • Kvalificerade kunskaper inom löneadministration samt skattelagstiftning • Erfarenhet av att leda arbetet i lönegruppen och vara ytterst ansvarig för teamet och lönefunktionen • Stort intresse för och erfarenhet av digitalisering och förändringsarbete kopplat till löneprocesser • Som ledare är du strukturerad, kommunikativ, tydlig och prestigelös. Meriterande: • Erfarenhet av HR-plus 8 och Medvind • Erfarenhet av intern kontroll, policys och riktlinjer kopplat till lönefrågor Vi söker dig som har erfarenhet av att leda personal och utveckla processer. Du har mångårig erfarenhet av operativt lönearbete och en god förståelse för hela löneprocessen. Du är systemintresserad och har god vana av både system och att driva förändringsprocesser. Vidare har du en stark förmåga att leda och engagera din omgivning. Som ledare är du kommunikativ, tydlig och prestigelös. Som person tror vi att du är utvecklingsorienterad och trivs att arbeta i en föränderlig miljö. Vidare är du prestigelös i ditt sätt och trygg i din yrkesroll. Du har lätt för att samarbeta med andra och har ett genuint intresse för löneområdet och en vilja att lyfta fram lönefunktionen likväl som att finna synergier mellan lön och övriga avdelningar Du erbjuds Ett konsultuppdrag ute hos vår kund i Stockholm. Uppdraget förväntas starta juli/augusti och löper tom. december 2025. Du kommer att bli anställd av Jurek Talents AB och vara uthyrd till vår kund. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Elvira Björebäck på [email protected] eller Kajsa Lidén på [email protected]. Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.  Om Jurek Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juni 2025
Vill du bli Uppsala Musikklassers nya rektor?
Jurek Recruitment & Consulting AB
Chefer inom grund- och gymnasieskola samt vuxenutbildning

Uppsala Musikklasser är en välrenommerad friskola med musikprofil, belägen i vackra Seminarieparken i centrala Uppsala. Nu söker vi en trygg, tydlig och relationsskapande skolledare som vill fortsätta leda vår engagerade verksamhet – och samtidigt ta oss vidare i skolans utvecklingsresa. Vi erbjuder ett uppdrag i en stark och stabil organisation där det finns goda resultat, nöjda medarbetare, och ett brinnande engagemang för musik, lärande och elevernas utveckling. Om skolan Uppsala Musikklasser är en stiftelsedriven grundskola för årskurserna 3–9 med 517 elever i dagsläget. Skolan har en tydlig musikprofil med körsång och orkesterspel som bärande delar av verksamheten. Musikundervisningen sker flera dagar i veckan och är central för skolans identitet och attraktionskraft. Våra elever presterar högt, och vi har ett stort söktryck både från elever och lärare. Vår organisation präglas idag av god struktur, samarbete och arbetsglädje – ett resultat av ett medvetet och långsiktigt ledarskap. Nuvarande rektor lämnar sitt uppdrag på grund av flytt till annan ort, och vi söker en efterträdare som vill bygga vidare på det starka fundament som lagts. Ditt uppdrag Som rektor har du det övergripande ansvaret för skolans utveckling, personal, resultat och ekonomi. Du leder verksamheten tillsammans med teamledarna och rapporterar till skolans styrelse, som erbjuder ett gott stöd i frågor som rör ekonomi, juridik och strategiska beslut. Ditt fokus blir att: • Leda och utveckla skolan i enlighet med läroplanen (Lgr22) och skolans värdegrund. • Bibehålla och vidareutveckla skolans musikprofil och höga kvalitet i undervisningen. • Vidareutveckla strukturer och kultur som stödjer samarbete, elevhälsa och en inkluderande miljö. • Vara en närvarande, tydlig och inspirerande ledare för personal och elever. • Hantera aktuella lokalanpassningar tillsammans med hyresvärden för att hitta bra lösningar på lokalfrågor, alltid med elevernas bästa i åtanke.  Vi söker dig som • Har tidigare erfarenhet av rektors- och/eller skolledaruppdrag, gärna inom grundskolan. • Har en högskoleutbildning. • Har en pågående eller genomförd rektorsutbildning. • Är väl förtrogen med skolans regelverk, systematiskt kvalitetsarbete och uppföljning av resultat. • Har förmåga att bygga tillit och arbetsro även i tider av förändring. • Är lösningsorienterad, lyhörd och trygg i att fatta och förankra beslut. • Har förståelse och gärna erfarenhet av att leda en verksamhet med tydlig profil – bakgrund inom musik eller intresse för ämnet är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och söker dig som har ett varmt, kommunikativt och engagerat ledarskap. Du motiveras av att skapa en skolmiljö där alla elever – oavsett förutsättningar – får möjlighet att växa och lyckas. Välkommen till en unik skola Uppsala Musikklasser är en plats där elever växer och lär sig genom både musik och studier. Här finns tradition, höga ambitioner och en stark gemenskap. Som rektor får du en nyckelroll i att leda en älskad skola mot framtiden. Tjänstens omfattning och tillträde Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse, gärna så snart som möjligt – senast i januari 2026. Nuvarande rektor avslutar sitt uppdrag innan höstterminens start. Ansökan I denna rekrytering samarbetar Uppsala Musikklasser med Jurek Rekrytering & Bemanning. Sista ansökningsdag är 4 augusti 2025. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Maria von Sterneck, 073-70 771 70, [email protected]. Under v.28–v.30 går det bra att kontakta Bano Mohammad på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

3 dagar sedan
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Vaktmästare sökes för konsultuppdrag på deltid!

Jurek söker vaktmästare för konsultuppdrag till Bernadottegymansiet i Stockholm! Vi söker dig som har tidigare erfarenhet i rollen som vaktmästare, är kommunikativ och är en lösningsorienterad och handlingskraftig person!  Välkommen in med din ansökan redan idag! Arbetsuppgifter I rollen som vaktmästare kommer du få arbeta med fastighets- och verksamhetsanknutna tjänster som bland annat innebär tillsyn av lokaler, flytt av möbler och skrivbord, fastighetsrelaterade åtgärder, rengöra och sätta på kaffemaskin, öppning, posthantering, tillsyn av miljörum etc.  Vem är du? Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och för att vara kvalificerad för denna roll ska du uppfylla följande:  • Gymnasieutbildning eller motsvarande Erfarenhet • Tidigare erfarenhet av likande roll • Kunskaper i MS Office och ska tidigare ha arbetat med MS Office • Kan kommunicera flytande i svenska såväl tal som skrift.  Du erbjuds Ett konsultuppdrag med start i början av augusti 2025. Uppdraget kommer till en början vara på heltid, 100 % i cirka 5 veckor och sedan gå ned till en 50 % tjänst under ett antal månader. Arbetstiderna fastställs i samråd med uppdragsgivaren och anpassas utifrån verksamhetens behov. Arbetet utförs enbart på plats på Bernadottgymansiet på Söder Mälarstrand 35 i centrala Stockholm.  Inför en eventuell anställning kommer utdrag ur belastningsregistret att begäras. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig Elvira Björebäck på [email protected]   Urval sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!  Om Jurek Jurek Recruitment & Consulting är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
10 juli 2025
Vill du bli Uppsala Musikklassers nya rektor?
Jurek Recruitment & Consulting AB
Chefer inom grund- och gymnasieskola samt vuxenutbildning

Uppsala Musikklasser är en välrenommerad friskola med musikprofil, belägen i vackra Seminarieparken i centrala Uppsala. Nu söker vi en trygg, tydlig och relationsskapande skolledare som vill fortsätta leda vår engagerade verksamhet – och samtidigt ta oss vidare i skolans utvecklingsresa. Vi erbjuder ett uppdrag i en stark och stabil organisation där det finns goda resultat, nöjda medarbetare, och ett brinnande engagemang för musik, lärande och elevernas utveckling. Om skolan Uppsala Musikklasser är en stiftelsedriven grundskola för årskurserna 3–9 med 517 elever i dagsläget. Skolan har en tydlig musikprofil med körsång och orkesterspel som bärande delar av verksamheten. Musikundervisningen sker flera dagar i veckan och är central för skolans identitet och attraktionskraft. Våra elever presterar högt, och vi har ett stort söktryck både från elever och lärare. Vår organisation präglas idag av god struktur, samarbete och arbetsglädje – ett resultat av ett medvetet och långsiktigt ledarskap. Nuvarande rektor lämnar sitt uppdrag på grund av flytt till annan ort, och vi söker en efterträdare som vill bygga vidare på det starka fundament som lagts. Ditt uppdrag Som rektor har du det övergripande ansvaret för skolans utveckling, personal, resultat och ekonomi. Du leder verksamheten tillsammans med förstelärare och ett kompetent team av medarbetare. Du rapporterar till skolans styrelse, som erbjuder ett gott stöd i frågor som rör ekonomi, juridik och strategiska beslut. Ditt fokus blir att: • Leda och utveckla skolan i enlighet med läroplanen (Lgr22) och skolans värdegrund. • Bibehålla och vidareutveckla skolans musikprofil och höga kvalitet i undervisningen. • Vidareutveckla strukturer och kultur som stödjer samarbete, elevhälsa och en inkluderande miljö. • Vara en närvarande, tydlig och inspirerande ledare för personal och elever. • Hantera aktuella lokalanpassningar tillsammans med hyresvärden för att hitta bra lösningar på lokalfrågor, alltid med elevernas bästa i åtanke.  Vi söker dig som • Har tidigare erfarenhet av rektors- och/eller skolledaruppdrag, gärna inom grundskolan. • Har en högskoleutbildning. • Har en pågående eller genomförd rektorsutbildning. • Är väl förtrogen med skolans regelverk, systematiskt kvalitetsarbete och uppföljning av resultat. • Har förmåga att bygga tillit och arbetsro även i tider av förändring. • Är lösningsorienterad, lyhörd och trygg i att fatta och förankra beslut. • Har förståelse och gärna erfarenhet av att leda en verksamhet med tydlig profil – bakgrund inom musik eller intresse för ämnet är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och söker dig som har ett varmt, kommunikativt och engagerat ledarskap. Du motiveras av att skapa en skolmiljö där alla elever – oavsett förutsättningar – får möjlighet att växa och lyckas. Välkommen till en unik skola Uppsala Musikklasser är en plats där elever växer och lär sig genom både musik och studier. Här finns tradition, höga ambitioner och en stark gemenskap. Som rektor får du en nyckelroll i att leda en älskad skola mot framtiden. Tjänstens omfattning och tillträde Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse, gärna så snart som möjligt – senast i januari 2026. Nuvarande rektor avslutar sitt uppdrag innan höstterminens start. Ansökan I denna rekrytering samarbetar Uppsala Musikklasser med Jurek Rekrytering & Bemanning. Sista ansökningsdag är 4 augusti 2025. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Maria von Sterneck, 073-70 771 70, [email protected]. Under perioden 28–30 juni går det bra att kontakta Bano Mohammad på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

6 dagar sedan
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Ekonomiassistent
Jurek Recruitment & Consulting AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Är du en noggrann och lösningsorienterad ekonomiassistent som trivs i ett högt tempo? Vill du vara en del av ett mindre engagerat team i ett växande företag där dina insatser verkligen gör skillnad? Då kan detta vara rollen för dig! Vi söker nu en driven ekonomiassistent till ett företag i stark utveckling, med kontor i centrala Uppsala och Stockholm. Här blir du en viktig del av ekonomiavdelningen och får möjlighet att arbeta brett inom redovisning och ekonomiadministration i en dynamisk miljö där initiativ värderas högt. Om rollen Som ekonomiassistent kommer du att arbeta med varierande arbetsuppgifter inom: • Leverantörs- och kundreskontra • Löpande bokföring och kontoavstämningar • Fakturering och hantering av in- och utbetalningar • Assistera vid månads- och årsbokslut • Övrig ekonomiadministration och stöd till ekonomiavdelningen Vi söker dig som • Har minst ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter • Har goda kunskaper i Excel och ekonomisystem  • Är självgående, strukturerad och noggrann • Har ett prestigelöst förhållningssätt och gillar att hugga i där det behövs • Trivs i en miljö där saker händer snabbt och förändring är en naturlig del av vardagen Du erbjuds  En utvecklande roll i ett dynamiskt och värderingsstyrt företag. Du arbetar i en hybrid miljö med möjlighet till flexibilitet, med kontor i både Uppsala och Stockholm, men där en regelbunden närvaro på Stockholmskontoret också är en viktig del av uppdraget. Tjänsten är inledningsvis en konsultuppdrag med stor möjlighet till anställning hos företaget därefter. Ansökan Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Vid frågor angående tjänsten kontakta gärna ansvarig konsultchef Hanna Kaponen på [email protected] Om oss Jurek Recruitment & Consulting grundades 2006 av serieentreprenören Shervin Razani och är ett växande företag med fokus på flexibla och kundanpassade rekryterings- och konsulttjänster. Vi rekryterar och hyr ut talanger inom en mängd områden, från studenter till erfarna akademiker, med specialistkompetens. Våra uppdrag spänner över områdena juridik, ekonomi, HR, marknad/kommunikation, administration och management. Då varje uppdrag är unikt arbetar vi för att alltid skapa en perfect match för våra konsulter och kunder. Konsult hos Jurek År 2024 utsågs vi till en av Sveriges 100 mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen. Det är fint att få ett kvitto på vårt viktiga arbete med att erbjuda unika karriär- och utvecklingsmöjligheter. Som konsult hos oss får du chansen att arbeta på spännande arbetsplatser inom olika branscher och vid din sida har du alltid en dedikerad konsultchef som stöttar dig under ditt uppdrag och hjälper dig framåt i din karriär. Du kommer dessutom bjudas in på flera spännande nätverksträffar och aktiviteter tillsammans med konsultchefer och övriga konsulter på Jurek.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
19 juli 2025
Senior Accountant to Abbvie
Jurek Recruitment & Consulting AB
Ekonomiassistenter m.fl.

AbbVie is looking for a Senior Accountant to take on a key role in our Nordic finance team. You will work both strategically and operationally, ensuring the highest quality in our financial processes. This role involves close collaboration with centralized functions such as Financial Shared Services (FSS) and Centers of Excellence (CoE), including Tax and Treasury. Key Responsibilities: • Ensure accurate and efficient reporting in compliance with Swedish regulations and US GAAP. • Drive improvement initiatives with FSS in areas such as asset management, account reconciliation and leasing. • Strengthen internal control systems in compliance with legal and internal policies while introducing innovative solutions to enhance efficiency. • Be a champion of continuous improvement. Lead efforts for ongoing process improvement, proactively identifying opportunities for optimization and ensuring adherence to AbbVie´s quality standards and policies. • Deliver insightful analysis of key metrics such as Gross To Net and Days Sales Outstanding (DSO) to senior management. • Lead VAT and corporate income tax declarations and manage relationships with external banking partners. We´re looking for someone who has: • A Bachelor´s degree in Business Administration, Accounting, or Finance • At least 5 years of experience in accounting, with solid knowledge of both Swedish GAAP and US GAAP • Strong analytical skills and a solution-oriented mindset with advanced Excel skills • Excellent communication skills and experience working with internal and external stakeholders • Fluency in English, both written and spoken Why AbbVie? At AbbVie, you´ll be part of a global company with a strong focus on innovation, quality, and sustainability. We offer a dynamic work environment where you can grow, make an impact, and contribute to something bigger – improving people´s lives. Apply today and become part of our dedicated team! In this recruitment process, AbbVie are collaborating with Jurek Recruitment and Consulting. For questions regarding the position, please contact the responsible recruitment consultant Matilda Thelin at [email protected]. Due to GDPR regulations, we do not accept applications via email.

9 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025
Konsult inom dokumenthantering sökes!
Jurek Recruitment & Consulting AB
Bibliotekarier och arkivarier

Vi söker just nu en erfaren konsult inom dokumenthantering för ett uppdrag ute hos offentlig kund i Gävle,  Välkommen med din ansökan redan idag! Arbetsuppgifter I rollen kan följande arbetsuppgifter förekomma: • Registrera, diarieföra, gallra och arkivera handlingar • Lägga upp tillika skapa ärenden i ärendehanteringssystemet • Avsluta ärenden i ärendehanteringssystemet • Hålla styrande dokument som exempelvis arkivbeskrivning och informationshanteringsplan aktuella, i detta ingår att initiera behov av revidering • Bevaka funktionsbrevlåda • Expediera handlingar • Utbilda revisorer och anställda vid revisionskontoret inom dokumenthantering • Vid behov delta i internt nätverk avseende dokumenthantering. Som representant för kommunrevisionen • Vid behov ha dialog med arkivmyndigheten. Vem är du? Vi söker dig som har god samarbetsförmåga, är noggrann, har god kommunikationsförmåga och initiativförmåga. För att vara kvalificerad för uppdraget har du: • Relevanta utbildningar inom dokumenthantering • Minst fem (5) års arbetslivserfarenhet från arbete som registrator • Goda kunskaper i svenska och engelska avseende tal och skrift • Datakunskaper i kontorsstödsprogram och Officepaketet eller motsvarande • Van att arbeta i: Platina och Sharepoint. Meriterande är om du uppfyller följande: • Erfarenhet av arbete i Platina (vårt dokument- och ärendehanteringssystem) • Erfarenhet av dokumenthantering och registrator inom kommunal verksamhet. Du erbjuds Ett spännande konsultuppdrag och tjänstgöringsgrad kommer att variera. Under perioden augusti 2025 – mars 2026 kommer tjänstgöringsgraden att vara 25 %, dvs 40h per månad. Därefter är den uppskattade tjänstgöringsgraden ca 5–10 % per månad, dvs 8–16 h. Kunden erbjuder en hybrid arbetsplats. På begäran ska man arbeta på plats ute hos kunden med lokaler i centrala Gävle, arbete på plats kommer att krävas för att hantera de fysiska handlingarna. I övrigt kan mestadels av arbetet ske på distans. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig Elvira Björebäck på [email protected]. Om företaget Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management.

9 dagar sedan
Sista ansökan:
26 juni 2025
Ekonomi- och Administrativ Chef till Barnfonden

Barnfonden söker Ekonomi- och Administrativ Chef Tillsammans med Barnfonden söker vi nu en engagerad, passionerad och strategisk Ekonomichef- och Administrativ Chef som vill bli en nyckelperson i vår verksamhet och sparringpartner till Generalsekreteraren. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en värderingsdriven organisation där ditt arbete bidrar till en bättre framtid för barn som lever i fattigdom och utsatthet. Som ekonomichef blir du en viktig del av ledningsgruppen och ansvarar för att säkerställa en hållbar och transparent ekonomi på operativt plan men även på strategisk nivå. Du får en central roll i att utveckla våra ekonomiska processer, stödja verksamheten med beslutsunderlag och skapa förutsättningar för att våra resurser används så effektivt som möjligt. Helt enkelt, bidra till en ljusare värld. Rollen innebär ett brett ansvarsområde som omfattar allt från löpande redovisning, ekonomisk planering och analys, till personalledning och ansvar för IT och lokaler. Hos oss får du varma och drivna kollegor, en miljö med korta beslutsvägar och en vilja att våga utmana oss själva till kreativitet och nytänkande. Välkommen till ett inspirerande, varierande och meningsfullt arbete där din energi och passion gör skillnad varje dag!     Om tjänsten • Utveckla och implementera långsiktiga strategier för att uppnå Barnfondens vision och mål • Ledning av ekonomiavdelningen inklusive övergripande ansvar och kontroll av den löpande redovisningen, månadsbokslut, avstämning av balansposter och analys av resultaträkning • Ansvar för genomförande av bokslut och budgetprocessen samt uppföljning mot prognos • Ledning och stöd till personalen för att säkerställa en effektiv, engagerad och framåtlutad organisation • Förbereda styrelsematerial • Övervaka och hantera Barnfondens ekonomi och resurser för att säkerställa ansvarsfull användning och maximal effekt • Bidra till att hitta och utveckla nya sätt att finansiera organisationen och verksamheten • Tillhandahålla ledningsgruppens medlemmar med ekonomiska detaljer och analyser som efterfrågas samt strategisk rådgivning för att öka den ekonomiska nyttan • Övergripande ansvar för IT, inklusive dialog med leverantörer och IT-support • HR-stöd till generalsekreterare   Om dig Vi söker dig med en eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt flerårig erfarenhet av kvalificerat ekonomi-, redovisnings- och bokföringsarbete. Gärna i roller som redovisningsansvarig eller ekonomichef. För att lyckas i rollen har du erfarenhet av projektredovisning, gärna i projekt som löper över flera år. Du har tidigare arbetat i en bred och operativ roll och har god kännedom om hela den ekonomiska kedjan. Du trivs i en föränderlig miljö där du engagerar dig i att skapa mervärde för organisationen genom ständig utveckling. En viktig drivkraft för dig är Barnfondens mål och värderingar, att stärka barns rättigheter. Personen vi söker har en stark analytisk förmåga och kan se både detaljer och helheten. Du är nyfiken och öppen för att lära dig nya saker, samt modig nog att utmana och ifrågasätta befintliga arbetssätt. Du är ödmjuk och flexibel samt trivs i en miljö där det händer mycket och där egna initiativ uppmuntras. Vidare är du prestigelös, noggrann och en handlingskraftig lagspelare. En god stämning och gemenskap är viktigt på denna arbetsplats, något du förväntas bidra till genom en positiv inställning och stöttande förhållningssätt gentemot kollegor. Viktigt för tjänsten är: • Erfarenhet av ekonomisk planering och analys • Starka ledarskaps- och kommunikationsfärdigheter, med förmåga att inspirera, motivera och att få andra att växa • Erfarenhet av att hantera komplexa budgetar och resurser • Systemkompetens och IT-förståelse. Önskarvärt med erfarenhet från tidigare systembyte • Flytande i engelska och svenska   Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.   Om Barnfonden Barnfonden är en barnrättsorganisation som arbetar för barns rätt till trygghet i områden som drabbas av klimatförändringarna. Organisationen etablerades i Malmö 1991. Som medlem i ChildFund Alliance arbetar vi med och för barn – för att stärka deras rättigheter och för deras trygghet i en föränderlig värld. Oavsett typ av insats är barns rättigheter, barns trygghet, omtanke om miljö och klimat samt jämställdhet och inkludering centrala delar. Tillsammans adresserar vi grundläggande orsaker till fattigdom och utsatthet, med ledmotiven lokalt ägarskap och hållbarhet. På Barnfonden strävar vi efter mångfald och att vår arbetsplats ska avspegla samhället vi lever i. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till mångfald och vidare till Barnfondens mål att vara en arbetsplats där alla känner sig inkluderade.   I denna rekryteringsprocess samarbetar Barnfonden med Jurek Recruitment & Consulting. Då urvalsprocessen sker löpande ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via email utan ansökan sker via Jureks hemsida www.jurek.se. För frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Katarina Ausenius på telefon +46 76 200 89 17 alternativt via email [email protected]. Välkommen med din ansökan innan den 30 juni!

9 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Ekonomiassistent till spännande bolag i Solna
Jurek Recruitment & Consulting AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Är du redo för en spännande utmaning där du får vara med och forma framtiden? I rollen som ekonomiassistent kommer du spela en nyckelroll i teamet och arbeta både med löpande redovisning och rapportering. Arbetsuppgifter Vår kund är ett spännande bolag i Solna som nu behöver förstärka sitt ekonomiteam med en ekonomiassistent. I arbetsuppgifterna ingår alltifrån löpande redovisning, avstämningar och rapportering. Huvudsakliga arbetsuppgifter:  • Registrering och matchning av fakturor • Fakturering • Kontoavstämning • Momsrapportering • Ad hoc uppgifter. Ta dig an varierande uppgifter inom redovisningsgruppen • Delaktig i månadsbokslut   Vem är du? Vi söker dig med en relevant eftergymnasial utbildning samt 1-3  års erfarenhet av redovisningsarbete. Du är trygg i processerna som rör kund- och leverantörsreskontra och har en god förståelse för redovisning. Som person är du ansvarstagande och analytisk och du gillar att jobba med siffror. Du är kommunikativ och har ett öga för detaljer och kommunicerar väl på både svenska och engelska. Vidare ser vi att du har goda färdigheter i Excel och Outlook. Det är även meriterande om du kan finska eller tyska.       Du erbjuds Du erbjuds ett konsultuppdrag med omgående start och som förväntas löpa till slutet av januari nästa år. Uppdraget är förlagt hos vår kund med kontor i Solna och arbetet sker på plats på kontoret. Urvalsprocessen och intervjuer sker löpande och du är varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Vid frågor angående tjänsten kontakta gärna ansvarig konsultchef [email protected] Om oss Jurek Recruitment & Consulting grundades 2006 av serieentreprenören Shervin Razani och är ett växande företag med fokus på flexibla och kundanpassade rekryterings- och konsulttjänster. Vi rekryterar och hyr ut talanger inom en mängd områden, från studenter till erfarna akademiker, med specialistkompetens. Våra uppdrag spänner över områdena juridik, ekonomi, HR, marknad/kommunikation, administration och management. Då varje uppdrag är unikt arbetar vi för att alltid skapa en perfect match för våra konsulter och kunder. Konsult hos Jurek År 2024 utsågs vi till en av Sveriges 100 mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen. Det är fint att få ett kvitto på vårt viktiga arbete med att erbjuda unika karriär- och utvecklingsmöjligheter. Som konsult hos oss får du chansen att arbeta på spännande arbetsplatser inom olika branscher och vid din sida har du alltid en dedikerad konsultchef som stöttar dig under ditt uppdrag och hjälper dig framåt i din karriär. Du kommer dessutom bjudas in på flera spännande nätverksträffar och aktiviteter tillsammans med konsultchefer och övriga konsulter på Jurek Nyfiken på att veta mer om hur det är att konsulta via oss? Spana in vad våra konsulter säger här: https://jurek.se/konsult-hos-oss-pa-jurek

9 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025
Avdelningschef till Socialförvaltningen – Trelleborgs kommun
Jurek Recruitment & Consulting AB
Verkställande direktörer m.fl.

Vill du utveckla, tänka nytt och göra skillnad? Trelleborg söker en engagerad och erfaren ledare till Socialförvaltningens kommande nya avdelning. Hos oss får du en nyckelroll i arbetet med förebyggande insatser, myndighet och hemsjukvård – med fokus på vård, omsorg och funktionsstöd. Du blir en del av en kommun i förändring, där vi tillsammans bygger en hållbar framtid präglad av kreativitet och framtidstro. Vi står inför spännande utmaningar med vårt löfte Nära vård och den nya socialtjänstlagen – och här får du möjlighet att utforma både avdelning och arbetssätt. Vi erbjuder dig En strategisk ledarroll med stor påverkan, ett öppet och innovativt klimat samt chansen att bygga och utveckla verksamheten i en kommun där idéer välkomnas. Vi söker dig som – har erfarenhet av att leda komplexa verksamheter inom vård, omsorg eller funktionsstöd – är trygg i att leda chefer och driva förändring – har relevant högskoleutbildning och god kunskap om offentlig sektor – är kommunikativ, värdebaserad och ser till helheten Vill du vara med och skapa framtidens socialtjänst i Trelleborg? Skicka in din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig! I den här rekryteringen samarbetar vi med Jurek Executive Search. För frågor mejla Catharina Kramer: [email protected]

9 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025