Lediga jobb i Mullsjö

Sök totalt 47 lediga jobb i Mullsjö

Vi söker montörer till kund i Mullsjö!

Om oss Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden. Vad vi erbjuder dig Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss träffar du din chef varje vecka, i många fall varje dag. Arbetsuppgifter Vi söker montörer till en av våra kunder i Mullsjö. Har du tidigare erfarenhet av montörsjobb är detta starkt meriterande. Vi ser att du är en flexibel, positiv och pigg person med hög arbetsmoral som alltid strävar efter att göra ett bra jobb. Arbetet är delvis fysiskt och tunga lyft kan förekomma. Arbetet är förlagt Mån-fre, dagtid ( 46 h/ vecka) Din profil Vi ser gärna att du är praktiskt lagd samtidigt som du har en förmåga att följa instruktioner och kunna arbeta noggrant utifrån dessa. Du tycker om att arbeta mot mål och strävar efter att arbeta effektivt. Arbetet kan komma att ske såväl enskilt som i grupp och därför ser vi att du både kan ta egna initiativ och samarbeta med andra. Du tycker om att arbeta och är engagerad i ditt jobb. Behärska svenska i tal och skrift är ett krav. Välkommen med din ansökan redan idag! Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

26 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024
Administratör/Administrativ assistent

Mullsjö kommun är liten till ytan men rymmer stor livskvalitet. Här finns ett aktivt friluftsliv med fiskerika sjöar, natursköna vyer och miltals av vandrings- och cykelleder. Unika bruksmiljöer, kyrkor, konst och teater skapar tillsammans med ett aktivt närings- och föreningsliv en levande och växande kommun. I Mullsjö kommun arbetar vi nära varandra för att lyckas utifrån tre målområden Trygghet, Tillsammans och Tillväxt. Kostenheten i Mullsjö kommun erbjuder närhet till både kollegorna och de invånare vi servar. Runt knuten väntar härliga naturupplevelser och det goda småstadslivet, med storstadens puls inom räckhåll. Kostenheten i Mullsjö kommun ansvarar för måltidsverksamheten till kommunens förskolor, skolor och äldreomsorg. Varje dag serverar vi vällagad mat till våra äldreboenden, hemtjänst, restaurangbesökare, skolor och förskolor. Kostenheten vill ge både barn, ungdomar och våra äldre i kommunen en bra matupplevelse och inspirera till att prova på nya smaker och maträtter. Vi söker nu en administratör för ett föräldraledighetsvikariat. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som brinner för god service, är drivande, kreativ och kan arbeta självständigt. I arbetsuppgifterna ingår att vara ett administrativt stöd till kostchefen så som schemaläggning, fakturahantering, inköp, personalplanering samt bistå med relevant administration och service. Några av de system du som administratör arbetar i är Personec, Medvind, Vismafakturor och VismaControl 14. Det ingår även andra verksamhetsnära arbetsuppgifter som exempelvis hantering av arbetskläder. KVALIFIKATIONER Tjänsten kräver att du har en godkänd och avslutad gymnasieutbildning. Det är meriterande om du har eftergymnasial utbildning inom ekonomi, administration, offentlig förvaltning eller likvärdig utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant. Vi ser gärna att du har erfarenhet av administrativt arbete och har kunskap om lagar och avtal, som exempelvis arbetsrätt samt arbetstidsregler. Då tjänsten innebär mycket kommunikation både i tal och skrift, krävs det goda kunskaper i svenska språket. Du behöver även ha en god datorvana för att lyckas i tjänsten. Som administratör vill vi att du har ett strukturerat arbetssätt där du kan sätta upp tydliga mål och planera dina aktiviteter i god tid. Ditt arbete berör många i flera led och för att alla bitar ska falla på plats är struktur A och O. I din roll som administratör krävs dessutom att du är ansvarsfull och tar dina arbetsuppgifter på allvar. Du ser självständigt till att ditt arbete går framåt och att du avslutar påbörjade arbetsuppgifter i tid. I din roll har du många kontaktytor och det är önskvärt att du är serviceinriktad mot din omgivning och visar intresse för att hjälpa till samt hitta lösningar på problem som uppstår. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Varmt välkommen med din ansökan!

26 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Stödassistent till daglig verksamhet

Mullsjö kommun är liten till ytan men rymmer stor livskvalitet. Här finns ett aktivt friluftsliv med fiskerika sjöar, natursköna vyer och miltals av vandrings- och cykelleder. Unika bruksmiljöer, kyrkor, konst och teater skapar tillsammans med ett aktivt närings- och föreningsliv en levande och växande kommun. I Mullsjö kommun arbetar vi nära varandra för att lyckas utifrån tre målområden Trygghet, Tillsammans och Tillväxt. ARBETSUPPGIFTER Mullsjö kommuns dagliga verksamhet är mitt i ett spännande, expansivt utvecklingsarbete med målsättningen att arbeta än mer behovsinriktat efter IBIC. I arbetsuppgifterna ingår det att handleda och stötta personer i olika arbetsuppgifter. Deltagare inom målgruppen har en eller flera neuropsykiatriska, psykiska funktionsvariationer, ofta i kombination med psykisk ohälsa. I arbetet ingår också att samverka med anhöriga, företrädare, boenden och andra samarbetspartners i organisationen. Arbetet innefattar dokumentation av genomförandet av de beviljade insatserna. Det vardagliga arbetet ställer krav på dig att följa upp, analysera och aktivt arbeta med att anpassa miljö och förhållningssätt för att skapa en lugn och trygg omgivning. Arbetet är förlagt dagtid och just denna tjänst har sin utgångspunkt i Mullsjö. Vi erbjuder således ett meningsfullt, omväxlande och utvecklande arbete där du har möjlighet att forma ditt arbetssätt utefter givna ramar. Dessutom erbjuds flextid, ett årligt friskvårdsbidrag på 1400 kr, gratis bad i kommunens simhall och biobiljetter till rabatterat pris. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en utbildning inom omvårdnad, barn- och fritid eller en likvärdig utbildning enligt arbetsgivarens bedömning. Vi värdesätter särskilt om du har erfarenhet av att arbeta med personer som har intellektuella, neuropsykiatriska eller psykiska funktionsnedsättningar, och om du har arbetat med personer inom detta område. För att trivas i uppdraget behöver du vara strukturerad och ha lätt till att ta egna initiativ. Då våra deltagare har olika behov behöver du även vara flexibel och kunna förändra dina strategier utefter växlande omständigheter, framför allt genom ditt sätt att bemöta och utefter din relevanta arbetslivserfarenhet. Du trivs med att ta kontakt, ha ett lugnt och lågaffektiv bemötande, samt kunna bygga relationer för att kunna vara ett bra stöd till både kollegor och deltagare. Du bör också ha ett stort intresse av målgruppen och att driva utveckling utifrån individens förmågor och önskemål. Vi lägger stort vikt vid personlig lämplighet. Körkort är ett krav. Meriterande är också att ha kunskap inom alternativ kommunikation (AKK). ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Varmt välkommen med din ansökan!

26 april 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
åk 7-9 Lärare i Matematik/NO

Mullsjö kommun är liten till ytan men rymmer stor livskvalitet. Här finns ett aktivt friluftsliv med fiskerika sjöar, natursköna vyer och miltals av vandrings- och cykelleder. Unika bruksmiljöer, kyrkor, konst och teater skapar tillsammans med ett aktivt närings- och föreningsliv en levande och växande kommun. I Mullsjö kommun arbetar vi nära varandra för att lyckas utifrån tre målområden Trygghet, Tillsammans och Tillväxt. Trollehöjdskolan är en 7-9-skola med ca 290 elever. På Trollehöjdskolan kommer du att arbeta med legitimerade och ämnesbehöriga kollegor och samverka i en trivsam miljö. Trollehöjdskolan är en mobilfri skola som vill fokusera på undervisningen, god måluppfyllelse i en skolmiljö där alla ska känna sig trygga och trivas. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som vill ge eleverna goda förutsättningar att lyckas inom matematik och naturvetenskapliga ämnen. Som legitimerad lärare kommer du att undervisa i matematik och No-ämnen utifrån behörighet och kompetens. På vår skola är det av största vikt att du som lärare är relationell i din pedagogik och trivs med att ge individuell uppmärksamhet åt eleverna för att coacha dem genom deras skolarbete och erbjuda en god undervisningsstruktur. Mentorskap i klass ingår tillsammans med mentorskollega. KVALIFIKATIONER Behörighet i alla aktuella ämnen med lärarlegitimation. Annan ytterligare ämneskombination är meriterande. De viktigaste personliga egenskaperna för denna roll är att vara relationell, samarbetsorienterad samt lösningsfokuserad. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet. Intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten tillsätts utifrån att erforderliga beslut fattas. ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Varmt välkommen med din ansökan!

26 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Personlig assistent sökes i Mullsjö

Vad innebär tjänsten? Jag är en levnadsglad kvinna på 59 år som bor i Mullsjö. Till min arbetsgrupp söker jag nu en assistent som kan arbeta extra vid behov. Du kommer främst fungera som mina armar och ben när jag behöver hjälp med hushållssysslor, personlig hygien och andra vardagliga situationer. Det finns moment jag klarar av själv - i vilka jag gärna ser dig som påminnande, stöttande och framförallt uppmuntrande. Mina dagar skiftar mellan lugnare dagar till dagar med fart och fläng. Några av mina intressen är djur, främst hästar och tycker även om att måla så delar du dessa intressen är det ett stort plus! Arbetstider med reservation till att ändring kan ske:Dag- och kvällstid och helger,08-17, 14-21,00-08 Om dig - Du som söker ska helst ha erfarenhet av arbete inom vård och omsorg, personlig assistans eller likvärdigt. Arbetstiderna är förlagda över dag- och kvällstid och helger, vilket du som söker bör vara positivt inställd till. Du ska kunna arbeta självständigt såväl som i grupp. Du behöver ha en positiv inställning till nya saker, vara påhittig och tycka om att vara aktiv. Om du är intresserad av djur och natur, färg och form och träning kommer vi ha roligt ihop. Meriterande är om du har körkort, men det finns goda buss och tågförbindelser. Det är viktigt för mig att känna mig trygg med dig, där förutsättningen är att vi har en fungerande personkemi. Omfattning: Extra vid behov.Antal tjänster: 2Tillträde: Enligt överenskommelse. RekryteringsprocessenDin ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare.Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia.Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuellanställningFöranställning hos oss på Nordström Assistansbehöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/För dig med anställningsstödNordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström AssistansVi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information påhttps://www.nordstromassistans.se

26 april 2024
Sista ansökan:
13 oktober 2024
Vi söker dig som är sjuksköterska och vill arbeta under sommaren!

Går du i tankarna att testa något nytt? Vill du planera din sommar i god tid? Vi söker just nu sjuksköterskor inom hemsjukvård, SÄBO, öppenvård & primärvård som kan arbeta under sommaren. Du ska kunna arbeta självständigt och flexibelt samt vara trygg i din yrkesroll. Vi hjälper dig så att du kan hjälpa andra! Period 1 juni - 31 augusti Schema Rotation Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med yrkeserfarenhet och referenser som kan intyga din kompetens. Du har goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift. Som konsult hos oss och för det här uppdraget behöver du ha varit legitimerad i minst två år. Det förekommer sedvanliga arbetsuppgifter inom sjukvård, det är därför viktigt att du har någorlunda erfarenheter sedan innan. Vi ser dessutom att du som söker är en flexibel, ansvarstagande, social och driven person som är trygg i dig själv och brinner för att människor ska må bra. Om oss Vi är med från uppläggets start och ser fram emot att följa din resa, vi upplever nya platser tillsammans! Vi har i dagsläget uppdrag runtom i stort sett över hela Sverige, i alla dess former och med attraktiva ersättningar. Vi kan förhoppningsvis hjälpa dig att finna det du söker. Vi svarar på frågor och planerar ett upplägg tillsammans utefter dina önskemål för att du ska ha möjlighet att arbeta på dina villkor. För oss är en viktig del att du ska känna dig trygg under hela din arbetsperiod varför du utöver din lön erhåller bland annat följande förmåner: · Tjänstepension · Övriga försäkringar · Personlig kontaktperson som är tillgänglig & engagerad · Ekonomisk ersättning för boende & resor · Utbildningar Ansökan Välkommen med din ansökan via mail alternativ intresseanmälan på vår hemsida www.vivabemanning.se Telefon: 08-50 90 8000 Mail: [email protected] Tveka inte på att söka, uppdragen går åt snabbt! Känner du möjligtvis även en sjuksköterska som kan vara lämplig? Vi tar mer än gärna emot förslag. #jobbjustnu

25 april 2024
Sista ansökan:
29 april 2024
Vi söker arbetsterapeuter som vill arbeta i sommar!

Är du fysioterapeut och vill testa något nytt? Vi söker just nu arbetsterapeuter som vill arbeta under sommaren. Du ska vara trygg i din yrkesroll och självgående i arbetet. Vi hjälper dig att hjälpa andra! Period: 2024-06-01 - 2024-08-31 Schema: Dagtid Kvalifikationer: Vi söker dig som är arbetsterapeut med yrkeserfarenhet och referenser som kan intyga din kompetens. Du har goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift. Personliga egenskaper: Du är självständig både ensam och i grupp, samt intresserad och göra ditt yttersta för patienterna. Du är säker i din yrkesroll, hjälpsam, engagerad och tillmötesgående. Om oss Vi är med från uppläggets start och ser fram emot att följa din resa, vi upplever nya platser tillsammans! Vi har i dagsläget uppdrag runtom i stort sett över hela Sverige, i alla dess former och med attraktiva ersättningar. Vi kan förhoppningsvis hjälpa dig att finna det du söker. Vi svarar på frågor och planerar ett upplägg tillsammans utefter dina önskemål för att du ska ha möjlighet att arbeta på dina villkor. För oss är en viktig del att du ska känna dig trygg under hela din arbetsperiod varför du utöver din lön erhåller bland annat följande förmåner: · Tjänstepension · Övriga försäkringar · Personlig kontaktperson som är tillgänglig & engagerad · Ekonomisk ersättning för boende & resor · Utbildningar Ansökan Välkommen med din ansökan via mail alternativ intresseanmälan på vår hemsida www.vivabemanning.se Telefon: 08-50 90 8000 Mail: [email protected] Tveka inte på att söka, uppdragen går åt snabbt! Känner du möjligtvis även en arbetsterapeut som kan vara lämplig? Vi tar mer än gärna emot förslag. #jobbjustnu

23 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Vi söker fysioterapeuter som vill arbeta i sommar!

Är du fysioterapeut och vill testa något nytt? Vi söker just nu fysioterapeuter som vill arbeta under sommaren. Du ska vara trygg i din yrkesroll och självgående i arbetet. Vi hjälper dig att hjälpa andra! Period: 2024-06-01 - 2024-08-31 Schema: Dagtid Kvalifikationer: Vi söker dig som är fysioterapeut med yrkeserfarenhet och referenser som kan intyga din kompetens. Du har goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift. Personliga egenskaper: Du är självständig både ensam och i grupp, samt intresserad och göra ditt yttersta för patienterna. Du är säker i din yrkesroll, hjälpsam, engagerad och tillmötesgående. Om oss Vi är med från uppläggets start och ser fram emot att följa din resa, vi upplever nya platser tillsammans! Vi har i dagsläget uppdrag runtom i stort sett över hela Sverige, i alla dess former och med attraktiva ersättningar. Vi kan förhoppningsvis hjälpa dig att finna det du söker. Vi svarar på frågor och planerar ett upplägg tillsammans utefter dina önskemål för att du ska ha möjlighet att arbeta på dina villkor. För oss är en viktig del att du ska känna dig trygg under hela din arbetsperiod varför du utöver din lön erhåller bland annat följande förmåner: · Tjänstepension · Övriga försäkringar · Personlig kontaktperson som är tillgänglig & engagerad · Ekonomisk ersättning för boende & resor · Utbildningar Ansökan Välkommen med din ansökan via mail alternativ intresseanmälan på vår hemsida www.vivabemanning.se Telefon: 08-50 90 8000 Mail: [email protected] Tveka inte på att söka, uppdragen går åt snabbt! Känner du möjligtvis även en arbetsterapeut som kan vara lämplig? Vi tar mer än gärna emot förslag. #jobbjustnu

23 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Personlig assistent sökes i Mullsjö

Vad innebär tjänsten? Jag är en levnadsglad kvinna på 59 år som bor i Mullsjö. Till min arbetsgrupp söker jag nu en assistent som kan arbeta extra vid behov. Du kommer främst fungera som mina armar och ben när jag behöver hjälp med hushållssysslor, personlig hygien och andra vardagliga situationer. Det finns moment jag klarar av själv - i vilka jag gärna ser dig som påminnande, stöttande och framförallt uppmuntrande. Mina dagar skiftar mellan lugnare dagar till dagar med fart och fläng. Några av mina intressen är djur, främst hästar och tycker även om att måla så delar du dessa intressen är det ett stort plus! Arbetstider med reservation till att ändring kan ske:Dag- och kvällstid och helger,08-17, 14-21,00-08 Om dig - Du som söker ska helst ha erfarenhet av arbete inom vård och omsorg, personlig assistans eller likvärdigt. Arbetstiderna är förlagda över dag- och kvällstid och helger, vilket du som söker bör vara positivt inställd till. Du ska kunna arbeta självständigt såväl som i grupp. Du behöver ha en positiv inställning till nya saker, vara påhittig och tycka om att vara aktiv. Om du är intresserad av djur och natur, färg och form och träning kommer vi ha roligt ihop. Meriterande är om du har körkort, men det finns goda buss och tågförbindelser. Det är viktigt för mig att känna mig trygg med dig, där förutsättningen är att vi har en fungerande personkemi. Omfattning: Extra vid behov.Antal tjänster: 2Tillträde: Enligt överenskommelse. RekryteringsprocessenDin ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare.Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia.Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuellanställningFöranställning hos oss på Nordström Assistansbehöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/För dig med anställningsstödNordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström AssistansVi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information påhttps://www.nordstromassistans.se

22 april 2024
Sista ansökan:
9 oktober 2024
Ekonomichef

Mullsjö kommun är liten till ytan men rymmer stor livskvalitet. Här finns ett aktivt friluftsliv med fiskerika sjöar, natursköna vyer och miltals av vandrings- och cykelleder. Unika bruksmiljöer, kyrkor, konst och teater skapar tillsammans med ett aktivt närings- och föreningsliv en levande och växande kommun. I Mullsjö kommun arbetar vi nära varandra för att lyckas utifrån tre målområden Trygghet, Tillsammans och Tillväxt. ARBETSUPPGIFTER Som ekonomichef har du en bred roll med mycket ansvar. I arbetsuppgifterna ingår självklart att ansvara för, och leda de ekonomiska processerna innefattande budgetarbete, årsredovisning, delårsbokslut och månadsuppföljningar. I rollen som chef ingår även personal- och arbetsmiljöansvar för 6 stycken underställda medarbetare. En annan viktig arbetsuppgift i rollen som ekonomichef är att vara stöd till politik- och tjänstepersonsledning i strategiska och utvecklingsinriktade frågor. Du arbetar nära och är direkt underställd kommundirektören och ingår i kommunens ledningsgrupp. KVALIFIKATIONER Vi söker en framtidsinriktad ekonomichef som har flera års erfarenhet och/eller kunskap inom området. Du är engagerad och trygg i ditt ledarskap och förstår vikten av ett gott och utvecklande ledarskap. Du skall vara lyhörd och kunna granska ekonomiska händelser i hela kommunförvaltningen. Du bör vara utåtriktad, ha god samarbetsförmåga och förmåga att entusiasmera medarbetarna. Du förväntas driva utvecklingen av enheten och arbeta för en god arbetsmiljö där medarbetarna är delaktiga och utvecklas. Vi värdesätter att du har lätt för att kommunicera både verbalt och i skrift samt att du är intresserad och lyhörd för dina medarbetares synpunkter. Som ledare ska du utveckla ett gott samarbete såväl inom verksamhetsområdet som med enhetens uppdragsgivare och övriga samarbetspartners inom och utanför kommunen. Du bör ha en akademisk utbildning inom ekonomi eller annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant. Du förväntas: - vara analytisk, framtidsinriktad och strategisk. - ha en förmåga att se helheten och kunna koppla samman ekonomi- och målstyrning. - ha god kännedom om ekonomisk redovisning. - vara en god kommunikatör i tal och skrift. - ha en positiv människosyn och god social kompetens. - ha lämplig utbildningsgrund inom området eller erfarenhet och/eller utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. - vara en duktig pedagog, engagerad och trygg i ledarskapet. Det är meriterande med erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning. Vid rekryteringen läggs stor vikt vid goda ledaregenskaper, tidigare erfarenhet av arbete i ledande ställning och personlig lämplighet. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under annonseringstiden. ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Varmt välkommen med din ansökan!

22 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024