Projektledare till Avarn Security

Om Bravura: Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad. Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Avarn Security. Om företaget: Avarn Security är den kompletta säkerhetsaktören för privat och offentlig verksamhet. Enheterna arbetar tätt tillsammans för att kunna erbjuda kunderna skräddarsydda lösningar från alla verksamhetsområden. Idag har Avarn Security ca 16 000 medarbetare i Sverige, Norge och Finland som bidrar till att skapa ett tryggt och säkert samhälle. Avarn Security Systems är den avdelning som levererar skräddarsydda tekniska lösningar till sina kunder. Dem erbjuder allt inom lås, dörrautomatik, passage, larm, brandlarm och CCTV. Tillsammans med övriga divisioner i koncernen tillgodoser dem det kompletta behovet av säkerhet. Idag är Avarn Security Systems rikstäckande och har kontor och butiker på flera orter i Sverige och är i ständig utveckling. Arbetsuppgifter: I rollen som projektledare arbetar du mot Avarns största kunder i olika typer av installationsprojekt med inriktning på säkerhetssystem, inbrottsystem och passersystem. Du har ett helhetsansvar för dina projekt med avseende på planering, bemanning, uppföljning, dokumentation och ekonomi. Du är även ansvarig för ÄTA-hantering, prognoser samt att vara behjälplig vid anbudsarbete. Du står också i nära kontakt med beställare och slutkund, samt ansvarar för professionell handläggning och ledning av uppdragen. Du har stor vana av att driva kundmöten och att dokumentera korrekt projektdokument. Vidare är det naturligt för dig att leda projektgruppen mot uppsatt projektmål och KPI: er. Kontinuerlig dialog med kund, underentreprenörer, leverantörer samt internt inom Avarn är en del av din vardag. Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: • Minst tre års erfarenhet som projektör eller projektledare, föredragsvis inom säkerhetsbranschen • B-Körkort • Obehindrade kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska i tal och skrift • Goda kunskaper i affärssystem och Office-paketet För denna tjänst är de personliga egenskaperna av största vikt. Vi ser att du är en person som har en förmåga att skapa struktur för dig själv och dina projekt. Därtill är du i din roll som projektledare skicklig på att ta dialoger med kunder och medarbetare. Du är dessutom en person som har en naturlig pondus och kan driva projekt framåt på ett naturligt och professionellt sätt. Slutligen är du en person som trivs i en fartfylld tjänst och kan hantera krav från kunder. Övrig information: Start: Enligt överenskommelse Plats: Västberga, Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, [email protected] eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

6 maj 2024
Sista ansökan:
8 juni 2024
Servicetekniker / Industrielektriker

Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Konecranes. Om företaget: Konecranes är ett av världens ledande företag inom Lifting Businesses™ och har ett brett kundregister, som innefattar bland annat verkstads- och processindustrier, skeppsvarv, hamnar och terminaler. De har moderna servicesystem, processer och hjälpmedel och ligger i framkant avseende teknikutveckling, alla maskinerna är framtagna internt. De är ett globalt företag med 16 900 anställda på 600 platser i 50 länder. I över 80 år har de varit engagerade i att förbättra effektivitet och resultat för företag i olika branscher. På Konecranes finns en medvetenhet om att en bra kundupplevelse skapas av sina medarbetare – människor som är engagerade i att förse deras kunder med lyftutrustning och tjänster som lyfter företag. Arbetsuppgifter: Som servicetekniker hos Konecranes ansvarar du för högkvalitativa serviceuppdrag. Din arbetsdag inkluderar att underhålla och reparera kunds lyftutrustning ute i fältet, både i gruvmiljö och inom processindustrin. Som tekniker kommer dina huvudsakliga uppdrag att omfatta förebyggande underhåll, reparationer, samt montage och installation av nya produkter. Arbetet är varierat där ena dagen inte är den andra lik. Du har daglig kontakt med kunder och trivs med att vara den kunden vänder sig till. I rollen identifiera du inte bara förbättringsmöjligheter som säkerställer en oavbruten produktionsprocess för kund, utan du är även ansvarig för att sälja in nödvändig reparation efter utförd service. • Servar, underhåller och reparerar lyftutrustning och traverser • Utför arbetet i fält, i gruvmiljö och inom processindustrin • Det kan förekomma arbete på höghöjd • Ge rekommendationer på reparationer efter utförd service • Daglig kontakt med kunder Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: • Du är utbildad elektriker, gärna industrielektriker • Några års erfarenhet inom industri- och servicebranschen • B-körkort • Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift Som person är du uppmärksam, tillmötesgående och gillar att hjälpa andra. När ett problem uppstår är du lösningsorienterad och blir motiverad av att kunna ge kunderna förstklassig service. Du anstränger dig för att leverera lösningar genom att jobba rådgivande i kontakten med kunderna, och du ser alltid till att göra det lilla extra. Du blir motiverad av problemlösning och tycker det är roligt att fördjupa dig i komplexa problem. Du anstränger dig alltid för att kunna leverera bästa möjliga lösning, och du uppskattar att se konsekvenserna av jobbet du lägger ner. Du tycker om att göra saker ordentligt och har en grundlig arbetsprocess så att inget lämnas ogjort. Du dubbelkollar ditt arbete noggrant och din förmåga att skapa och hålla en struktur gör att allt du lämnar ifrån dig håller hög kvalitet. Övrig information: Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid Plats: Gällivare Arbetstider: 06-15, med möjlighet till K1-skiftgång Lön: Enligt överenskommelse, med bonusprogram Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

6 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Junior konsult till Nitro Consult AB

Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Nitro Consultant AB. Om företaget: Nitro Consult är en av Europas största och mest kompletta sprängtekniska konsultföretag med rötter i Alfred Nobel. Företaget tillhandahåller tjänster inom omgivningspåverkan som säkerställer tryggheten vid sprängningar och markarbeten, vilket i sin tur bidrar till en miljösäker samhällsutveckling. Nitro Consult vision syftar till att samhället ska kunna utvecklas i harmoni med människor och miljö. Som nyanställd kliver du in i ett företag fylld med gedigen kompetens där du tillåts lära samt utvecklas inom din roll likväl som i din karriär. Arbetsuppgifter: Som en introduktion till rollen kommer du att få genomgå en utbildning för att lära dig mer om företaget och de arbetsuppgifter som ingår i din tjänst. Efter en gedigen upplärningsperiod blir du tilldelad olika projekt. Du ansvarar för flera projekt samtidigt, med varierande arbetsuppgifter både ute i fältet och på kontoret. Arbetsuppgifterna består av: • Besiktningar av byggnader • Vibrationsmätning • Riskanalys • Teknisk rådgivning Som konsult har du ansvar över interna likväl som externa kontakter, detta innebär ett gott samarbete med dina kollegor, privatpersoner, beställare, kunder och entreprenörer för att nämna några. Nitro Consult strävar efter att nyttja dina tidigare erfarenheter och egenskaper samtidigt som du erbjuds ett klimat där lära och utveckling är centralt. Tjänsten innebär en del resande inom regionen, utöver detta är 1 – 3 övernattningar på hotell per månad att förvänta. Kontoret är beläget i centrala Luleå. Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: • Gymnasialutbildning med teknisk eller naturvetenskaplig inriktning • Arbetslivserfarenhet från serviceyrke eller liknande • Körkort och tillgång till bil • God kommunikativ förmåga i svenska i både tal och skrift • Arbetslivserfarenheter från bygg- och entreprenadbranschen är meriterande • Relevant högskoleutbildning är meriterande För att trivas i rollen ser vi att du är en nyfiken individ med ett tekniskt intresse som motiveras av att sätta i gång och driva projekt framåt. Du tar stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter, ser till att utförandet bli bra och säkerställer att allt blir slutfört i tid. För att lyckas i rollen är du en kommunikativ person som är duktig på att bygga långsiktiga relationer. Din styrka ligger i att hjälpa andra och du trivs i en stöttande roll där du får ge service till andra. När någon ber dig om hjälp är du tillmötesgående och delar gärna med dig av din kunskap till andra. Avslutande blir du motiverad av problemlösning och tycker det är roligt att fördjupa dig i tekniska problem. Du anstränger dig alltid för att kunna identifiera bästa möjliga lösning, och du uppskattar att se resultatet av jobbet du lägger ned. Övrig information: Start: Omgående, men hänsyn till uppsägningstid Plats: Luleå Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

6 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Kundsupport till Tapwell

Om Bravura: Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad. Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Tapwell. Om företaget: Tapwell är ett svenskt, privatägt företag som säljer designad badrums- och köksinredning av hög kvalitet via återförsäljare i Norden. Tapwell grundades 1999 och har idag är de ca 35 anställda i Sverige. Hela koncernen, där Tapwell är moderbolag, omsätter 800 MSEK och sysselsätter närmare 100 personer. Koncernen har, med sina varumärken Tapwell, Haven och Bricmate, en ledande ställning i Norden inom designade produkter för främst badrum och kök. Haven är svenska badrumsmöbler som tillverkas i Oskarström utanför Halmstad. Skandinavisk design med inslag av Japandi. Trä och mjuka färger sätter tonen för detta varumärke. Bricmate är specialiserad på granitkeramik för hela hemmet. Allt från väggar och golv till bänkskivor. Här inspireras vi från arkitektur, material och form från hela världen, men har det nordiska uttrycket som bas. Arbetsuppgifter: I rollen som kundsupport ansvarar du för att hantera och administrera inkommande ärenden via telefon och mejl som rör Tapwells produkter. Frågorna du hanterar är av olika omfattning och svårighetsgrad, såsom orderfrågor, leveransfrågor, reklamationer, returer och produktinformation. Initialt erbjuds du en gedigen introduktion för att skapa förståelse för företagets arbetssätt och system. Du ingår i ett mindre team och tillsammans arbetar ni för att skapa nöjda kunder och ett effektivt arbetssätt. I rollen uppmuntras du bidra med dina idéer och det finns goda utvecklingsmöjligheter inom bolaget. Arbetsplatsen präglas av en härlig teamkänsla där alla arbetar för att ge Tapwells kunder den bästa servicen. Dina arbetsdagar är på vardagar mellan 8 och 17. Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: • Erfarenhet från kundtjänst eller en supporterande roll som innefattar telefonvana • Goda kunskaper i svenska • God datavana • Tekniskt intresse är meriterande I rollen som kundservicemedarbetare pratar du med många kunder dagligen och du räds inte för att ta första steget till ett samtal. Därtill har du en god kommunikativ förmåga och är duktig på att uttrycka dig både i tal och skrift. Du trivs som bäst i sociala sammanhang och tycker om att prata med kunder och att ge förstklassig service. Du har lätt för att sätta dig in i andra personers perspektiv och skapar förtroende hos de du arbetar med. Du tar dig tid att lyssna på andra, överväger andras åsikter och är lätt att prata med. Vidare tar du stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter och kan jobba lika bra själv som i grupp. Övrig information: Start: Omgående eller enligt överenskommelse Plats: Södermalm Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, [email protected] eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

6 maj 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
Erfaren inkassohandläggare med utbildningsfokus till Kredinor

Om Bravura: Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad. Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Kredinor. Om företaget: Kredinor startade sin etablering i Sverige under 2019 och har genomgått en spännande tillväxtresa under de senaste åren. Kredinor Sverige är en del av Kredinor-koncernen som är Norges äldsta inkassobolag och har funnits sedan 1876. Koncernen har ca 600 anställda och finns i Norge, Sverige, Finland och Danmark. Med ett stort utbud av finansiella tjänster hanterar Kredinor 1,8 miljoner ärenden årligen åt 9600 klienter. Kredinor Sverige är ett tillväxtbolag inom inkasso som vill förändra branschen bland annat genom att utmana rådande normer och tankesätt. I dagsläget är vi ca 40 anställda och sitter i ljusa och fräscha lokaler i Hammarby Sjöstad, bara 10 minuters promenad från Gullmarsplan. Arbetsuppgifter: Som inkassohandläggare sitter du i hjärtat av verksamheten och har den viktiga uppgiften att hjälpa människor att bli skuldfria. Du och dina kollegor inom Operations ansvarar för hanteringen av förfallna fordringar. I rollen ingår du i Back Office-teamet och arbetar primärt med 3PC-ärenden. Rollen är främst administrativ men kundkontakt förekommer också. Inom 3PC arbetar ni också aktivt med att ta fram strategier och kampanjer för hanteringen av klienters ärenden. Utöver detta har du ett särskilt ansvar för att koordinera Operations utbildningsinsatser. Du arbetar tillsammans med Operations manager för att identifiera kunskapsgap samt skapa, koordinera, genomföra och följa upp utbildningar. Vidare ansvarar du för avdelningens rutinhandbok och säkerställa att alla rutiner finns och är uppdaterade. Arbetsuppgifter: • Klient och myndighetssamtal samt hantering av inkommande och utåtgående mejl och post från myndigheter och klienter • Handläggning av inkassoärenden i Aptics CLVR-system i enlighet med lagar, regler och bolagets värderingar • Utveckla och genomföra strategier och kampanjer för olika klienter • Bistå Operations Manager med att genomföra kompetenskartläggningar • Koordinering och framtagning av utbildningsinsatser för både nyanställda och fortbildande utbildning inom inkassoverksamheten • Utveckla och upprätthålla rutiner och arbetsprocesser samt kontinuerligt förbättra dem för att säkerställa effektivitet och överensstämmelse med branschstandarder och lagkrav Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: • Avslutad gymnasieutbildning • Flera års erfarenhet som inkassohandläggare där du arbetat med hela inkassokedjan • God systemvana, meriterande med erfarenhet av CLVR eller annan Aptic-mjukvara • Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska För att lyckas i rollen är det av är yttersta vikt att du som person är ansvarstagande, strukturerad och prestigelös. Du har ett eget driv för att nå bolagets mål och är både noggrann och organiserad. Du trivs i en bred roll som ställer höga krav på din förmåga att vara flexibel och anpassningsbar och du har lätt att snabbt sätta dig in i nya situationer. Vidare är du handlingskraftig och van att driva ditt arbete självständigt även i situationer där vägen framåt inte är helt tydlig. Slutligen är du motiverad att vara med och forma, utveckla och förbättra rutiner och arbetssätt och därmed bidra till Kredinors fortsatta framgång och utveckling. I denna rekrytering kommer stor vikt läggas vid personliga egenskaper. Vi eftersträvar en mångfald och ser gärna en variation i bakgrund och erfarenheter hos sökande. Som en del av rekryteringsprocessen genomför vi bakgrundskontroll på slutkandidat. Övrig information: Start: Enligt överenskommelse Plats: Hammarby Sjöstad, Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, [email protected] eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

6 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024
Fältservicetekniker till ITO Pallpack

Om Bravura: Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad. Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos ITO Pallpack AB. Om företaget: ITO Pallpack startades 1959 i Norge och har sedan dess byggt en kundbas i Norge och Sverige. ITO Pallpacks vision är att alltid leverera den bästa lösningen till industrin genom att hjälpa sina kunder att automatisera och effektivisera sina logistiska processer. De senaste åren har ITO Pallpack haft en stark tillväxt och byggt spetskompetens inom automatisering och även ingått samarbetsavtal med flera ledande tillverkare. Se mer om ITO Pallpack nedan: Arbetsuppgifter: I rollen som Servicetekniker ansvarar du för att felsöka, reparera och utföra serviceunderhåll av maskiner ute hos kunder. Uppdragens längd och karaktär varierar där du vägleder och hjälper kunden i vilka maskinåtgärder och underhåll som behövs. Du kommer även att vara behjälplig i montageprojekt och installation tillsammans med dina kollegor. Genom en direktdialog med kunder säkerställer du bästa möjliga service. I tjänsten kommer du att vara på resande fot där flertal övernattningar förekommer vilket ställer krav på att kunna vara flexibel. Kortfattat innefattar dina arbetsuppgifter: • Utföra service, reparation och underhåll av maskiner hos kunder • Delta i montageprojekt och installation tillsammans med kollegor • Uppföljning av tidigare arbeten med kund Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: • Erfarenhet av service, installation och underhåll av teknisk utrustning alternativt relevant utbildning inom området • Goda kunskaper inom mekanik och el • B-körkort • Du behärskar svenska och engelska, i tal och skrift Som person tar du ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att strukturera och prioritera rätt saker. Vidare är du noggrann och förstår vikten av ordning där du är uppmärksam på detaljer och lämnar inget ogjort. Därtill är du duktig på att planera och driva ditt arbete framåt samt ber om hjälp när det krävs. Eftersom du har daglig kontakt med kunder och kollegor trivs du med att arbeta i en social miljö där du har en god kommunikativ förmåga. Övrig information: Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid Plats: Du utgår hemifrån Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, [email protected] eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

6 maj 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Fältservicetekniker till ITO Pallpack

Om Bravura: Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad. Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos ITO Pallpack AB. Om företaget: ITO Pallpack startades 1959 i Norge och har sedan dess byggt en kundbas i Norge och Sverige. ITO Pallpacks vision är att alltid leverera den bästa lösningen till industrin genom att hjälpa sina kunder att automatisera och effektivisera sina logistiska processer. De senaste åren har ITO Pallpack haft en stark tillväxt och byggt spetskompetens inom automatisering och även ingått samarbetsavtal med flera ledande tillverkare. Se mer om ITO Pallpack nedan: Arbetsuppgifter: I rollen som Servicetekniker ansvarar du för att felsöka, reparera och utföra serviceunderhåll av maskiner ute hos kunder. Uppdragens längd och karaktär varierar där du vägleder och hjälper kunden i vilka maskinåtgärder och underhåll som behövs. Du kommer även att vara behjälplig i montageprojekt och installation tillsammans med dina kollegor. Genom en direktdialog med kunder säkerställer du bästa möjliga service. I tjänsten kommer du att vara på resande fot där flertal övernattningar förekommer vilket ställer krav på att kunna vara flexibel. Kortfattat innefattar dina arbetsuppgifter: • Utföra service, reparation och underhåll av maskiner hos kunder • Delta i montageprojekt och installation tillsammans med kollegor • Uppföljning av tidigare arbeten med kund Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: • Erfarenhet av service, installation och underhåll av teknisk utrustning alternativt relevant utbildning inom området • Goda kunskaper inom mekanik och el • B-körkort • Du behärskar svenska och engelska, i tal och skrift Som person tar du ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att strukturera och prioritera rätt saker. Vidare är du noggrann och förstår vikten av ordning där du är uppmärksam på detaljer och lämnar inget ogjort. Därtill är du duktig på att planera och driva ditt arbete framåt samt ber om hjälp när det krävs. Eftersom du har daglig kontakt med kunder och kollegor trivs du med att arbeta i en social miljö där du har en god kommunikativ förmåga. Övrig information: Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid Plats: Du utgår hemifrån Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, [email protected] eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

6 maj 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Fältservicetekniker till ITO Pallpack

Om Bravura: Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad. Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos ITO Pallpack AB. Om företaget: ITO Pallpack startades 1959 i Norge och har sedan dess byggt en kundbas i Norge och Sverige. ITO Pallpacks vision är att alltid leverera den bästa lösningen till industrin genom att hjälpa sina kunder att automatisera och effektivisera sina logistiska processer. De senaste åren har ITO Pallpack haft en stark tillväxt och byggt spetskompetens inom automatisering och även ingått samarbetsavtal med flera ledande tillverkare. Se mer om ITO Pallpack nedan: Arbetsuppgifter: I rollen som Servicetekniker ansvarar du för att felsöka, reparera och utföra serviceunderhåll av maskiner ute hos kunder. Uppdragens längd och karaktär varierar där du vägleder och hjälper kunden i vilka maskinåtgärder och underhåll som behövs. Du kommer även att vara behjälplig i montageprojekt och installation tillsammans med dina kollegor. Genom en direktdialog med kunder säkerställer du bästa möjliga service. I tjänsten kommer du att vara på resande fot där flertal övernattningar förekommer vilket ställer krav på att kunna vara flexibel. Kortfattat innefattar dina arbetsuppgifter: • Utföra service, reparation och underhåll av maskiner hos kunder • Delta i montageprojekt och installation tillsammans med kollegor • Uppföljning av tidigare arbeten med kund Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: • Erfarenhet av service, installation och underhåll av teknisk utrustning alternativt relevant utbildning inom området • Goda kunskaper inom mekanik och el • B-körkort • Du behärskar svenska och engelska, i tal och skrift Som person tar du ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att strukturera och prioritera rätt saker. Vidare är du noggrann och förstår vikten av ordning där du är uppmärksam på detaljer och lämnar inget ogjort. Därtill är du duktig på att planera och driva ditt arbete framåt samt ber om hjälp när det krävs. Eftersom du har daglig kontakt med kunder och kollegor trivs du med att arbeta i en social miljö där du har en god kommunikativ förmåga. Övrig information: Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid Plats: Du utgår hemifrån Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, [email protected] eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

6 maj 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Anbudsingenjör till Fasadsystem AB

Om Bravura: Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad. Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Fasadsystem. Om företaget: Fasadsystem AB i Stenkullen har sedan starten 1980 specialiserat sig på att konstruera, tillverka och montera dörrar, fönster, fasader och tak i aluminium, stål och glas. Sedan våren 2020 är de en del av Soltechkoncernen och utökade därmed sitt sortiment med projektunika solenergilösningar för fasad och tak, vilket gör dem till en framstående aktör inom branschen. De har sitt huvudkontor och sin fabrik i Stenkullen strax utanför Göteborg. På Fasadsystem AB arbetar de inte tillsammans, de skapar tillsammans. Här finns en mångfald av yrken och hantverksgrupper, från konstruktörer och produktionspersonal till montörer. Deras team präglas av högteknisk kompetens och lång erfarenhet, vilket garanterar att varje projekt genomförs med precision och kvalitet. Fasadsystem samarbetar med branschledande leverantörer och är tillverkare av Wisconas profilsystem, vilket ger dem tillgång till modern teknik och expertis. Som ett familjeägt företag i tre generationer har de förvaltat sitt arv och sin passion för kvalitet i över 40 år – de lämnar inte ett projekt förrän allt är klart och så som kund önskar. Här hos Fasadsystem AB får du chansen att vara en del av ett nära team av cirka 35 medarbetare där tradition möter innovation på den plats där allt började för fyra decennier sedan, i Stenkullen. Arbetsuppgifter: I rollen som anbudsingenjör arbetar du med anbudsprocessen från förfrågningsunderlag till påskrivet kontrakt. Du är oftast med tidigt i projekteringsskedet där du granskar och analyserar mottagna förfrågningsunderlag för att bedöma om anbud ska skickas. Som en del i detta skede besvarar du även beställares kompletterande frågor samt hämtar in priser från underleverantörer. Därefter är det du som upprättar ritningsunderlag och kalkyler baserat på leverantörers rit- och kalkylprogram, egna Excel-mallar och prislistor. Slutligen sammanställer du och formulerar anbudet och skickar det till kund. Som nästa steg är du delaktig i att genomföra affärer med beställare, är delaktig i eventuella förhandlingar och granskar kontraktsförslag med projektledare. Därtill närvarar du vid upphandlings- och kontraktsmöte samt lämnar över projektet till projektledare. • Ansvarar för hela anbudsprocessen från förfrågningsunderlag till påskrivet kontrakt • Granskar mottagna förfrågningsunderlag för bedömning om anbud ska skickas samt besvara kompletterande frågor och hämtar in priser från underleverantörer • Upprättar ritningsunderlag och kalkyler • Sammanställa och formulera anbud som du skickar till kund • Genomföra affärer med beställare, är delaktig i eventuella förhandlingar och granskar kontraktsförslag med projektledare • Närvarar vid upphandlings- och kontraktsmöte samt lämnar över projektet till projektledare Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: • Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter från byggbranschen • Erfarenhet av försäljning och förhandling • Kunskaper inom AB och ABT samt entreprenadjuridik • B-körkort • Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift • Det är meriterande med kunskap inom glas och/eller metall Vi tror att du som person tar stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter och självständigt driver ditt arbete framåt. Som person har du ett stort intresse för affärer, verksamheten i sin helhet och har förmågan att förstå affärsmässiga principer med fokus på god lönsamhet och tillväxt. Du är duktig på att sätta upp och hålla tidsramar och är mån om att arbeta till dess resultat är uppnådda. Vidare är du strukturerad i ditt arbetssätt då du är mån om att göra ett bra arbete. Det är viktigt för dig att vara noggrann med detaljer i det dagliga arbetet och du lämnar inget ogjort. Övrig information: Start: Enligt överenskommelse Plats: Lund Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, [email protected] eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

6 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Anbudsingenjör till Fasadsystem AB

Om Bravura: Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad. Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Fasadsystem. Om företaget: Fasadsystem AB i Stenkullen har sedan starten 1980 specialiserat sig på att konstruera, tillverka och montera dörrar, fönster, fasader och tak i aluminium, stål och glas. Sedan våren 2020 är de en del av Soltechkoncernen och utökade därmed sitt sortiment med projektunika solenergilösningar för fasad och tak, vilket gör dem till en framstående aktör inom branschen. De har sitt huvudkontor och sin fabrik i Stenkullen strax utanför Göteborg. På Fasadsystem AB arbetar de inte tillsammans, de skapar tillsammans. Här finns en mångfald av yrken och hantverksgrupper, från konstruktörer och produktionspersonal till montörer. Deras team präglas av högteknisk kompetens och lång erfarenhet, vilket garanterar att varje projekt genomförs med precision och kvalitet. Fasadsystem samarbetar med branschledande leverantörer och är tillverkare av Wisconas profilsystem, vilket ger dem tillgång till modern teknik och expertis. Som ett familjeägt företag i tre generationer har de förvaltat sitt arv och sin passion för kvalitet i över 40 år – de lämnar inte ett projekt förrän allt är klart och så som kund önskar. Här hos Fasadsystem AB får du chansen att vara en del av ett nära team av cirka 35 medarbetare där tradition möter innovation på den plats där allt började för fyra decennier sedan, i Stenkullen. Arbetsuppgifter: I rollen som anbudsingenjör arbetar du med anbudsprocessen från förfrågningsunderlag till påskrivet kontrakt. Du är oftast med tidigt i projekteringsskedet där du granskar och analyserar mottagna förfrågningsunderlag för att bedöma om anbud ska skickas. Som en del i detta skede besvarar du även beställares kompletterande frågor samt hämtar in priser från underleverantörer. Därefter är det du som upprättar ritningsunderlag och kalkyler baserat på leverantörers rit- och kalkylprogram, egna Excel-mallar och prislistor. Slutligen sammanställer du och formulerar anbudet och skickar det till kund. Som nästa steg är du delaktig i att genomföra affärer med beställare, är delaktig i eventuella förhandlingar och granskar kontraktsförslag med projektledare. Därtill närvarar du vid upphandlings- och kontraktsmöte samt lämnar över projektet till projektledare. • Ansvarar för hela anbudsprocessen från förfrågningsunderlag till påskrivet kontrakt • Granskar mottagna förfrågningsunderlag för bedömning om anbud ska skickas samt besvara kompletterande frågor och hämtar in priser från underleverantörer • Upprättar ritningsunderlag och kalkyler • Sammanställa och formulera anbud som du skickar till kund • Genomföra affärer med beställare, är delaktig i eventuella förhandlingar och granskar kontraktsförslag med projektledare • Närvarar vid upphandlings- och kontraktsmöte samt lämnar över projektet till projektledare Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: • Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter från byggbranschen • Erfarenhet av försäljning och förhandling • Kunskaper inom AB och ABT samt entreprenadjuridik • B-körkort • Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift • Det är meriterande med kunskap inom glas och/eller metall Vi tror att du som person tar stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter och självständigt driver ditt arbete framåt. Som person har du ett stort intresse för affärer, verksamheten i sin helhet och har förmågan att förstå affärsmässiga principer med fokus på god lönsamhet och tillväxt. Du är duktig på att sätta upp och hålla tidsramar och är mån om att arbeta till dess resultat är uppnådda. Vidare är du strukturerad i ditt arbetssätt då du är mån om att göra ett bra arbete. Det är viktigt för dig att vara noggrann med detaljer i det dagliga arbetet och du lämnar inget ogjort. Övrig information: Start: Enligt överenskommelse Plats: Lerum Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, [email protected] eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

6 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024