Produktionsberedare | Jefferson Wells | Linköping
Experis AB
Ingenjörer och tekniker inom industri, logistik och produktionsplanering

Om tjänsten: Som produktionsberedare hos Jefferson Wells kommer du att tillhöra den nyskapade gruppen på SAAB, Production Engineering Preparation Malmslätt. Gruppen består av mättekniker, produktionsberedare, CAM-beredare samt industrialiseringsingenjörer. I rollen som beredare kommer du att arbeta tvärfunktionellt i nära samarbete med kompetenta kollegor inom produktionsteknik, produktion, konstruktion och kvalitet. Vad kan vi erbjuda dig: Som konsult på Jefferson Wells erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Jefferson Wells är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla. Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar. Som produktionsberedare är dina arbetsuppgifter följande: * Skriva tillverkningsinstruktioner, både i textform och i våra system IFS och Delmia. * Ha nära kontakt med operatörer, produktionstekniker och kvalitetsavdelningen. * Granska underlag med fokus på produkternas producerbarhet. * Sätta dig in i produktionsprocessen och komma med förbättringsförslag för att optimera produktionsflödena. Vem vi söker: Vi tror att du som söker har några års erfarenhet av produktionsberedning och att skriva tillverkningsinstruktioner. Det är meriterande om du har: * Utbildning inom beredning eller produktionsteknik. * Erfarenhet av en eller flera av våra IT-miljöer, framför allt IFS, Delmia och Avix. * Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser att du är strukturerad, självgående och noggrann. Du trivs med att arbeta både i grupp och självständigt. Säkerhetskrav Tjänsten kräver att du genomgår och godkänns enligt gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För vissa befattningar kan krav på specifikt medborgarskap förekomma. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att mejla ansvarig Konsultchef Isyan Baykal Tamburaci, [email protected] / 072 233 47 35

22 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
Projektledare Elnät | Nätkraft Borås AB
Experis AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Vill du vara med och bygga framtidens elnät i en växande stad? Har du erfarenhet av entreprenadprojekt och ett tekniskt intresse för elkraft? Då kan rollen som Projektledare inom Elnät på Nätkraft Borås vara rätt för dig. Välkommen till ett bolag där samhällsnytta, teknik och hållbarhet går hand i hand! Ditt uppdrag Borås växer och med det ökar behovet av en robust och framtidssäkrad elnätsinfrastruktur. Som Projektledare Elnät får du en nyckelroll i att driva och samordna projekt som stärker och utvecklar Borås elnät. Du leder större projekt från förstudie till avslut med ansvar för ekonomi, tidsplan, kvalitet och samordning. Projekten omfattar bland annat byggnation av nya elstationer, ställverk, transformatorer, reläskydd och förstärkning av Borås elnät i spänningsnivåerna 0,4-145 kV. Du arbetar nära våra entreprenörer och är en viktig länk mellan dem och den interna organisationen. Du blir en del av ett härligt team på 13 medarbetare på enheten Nätutveckling & Drift, där gruppen präglas av hög teknisk kompetens, gott samarbete och ett stort engagemang. Tjänsten är varierande och utvecklande - du får arbeta både strategiskt och operativt i en verksamhet som är i ständig utveckling i en roll där du bidrar till att Borås får ett hållbart och framtidssäkrat elnät. Vem söker vi? För att lyckas i rollen söker vi dig som är strukturerad, lösningsorienterad och prestigelös. Du har lätt för att bygga relationer och kommunicera tydligt, både internt och med externa parter. Du har ett ordningssinne och ett naturligt driv att leda projekt som gör skillnad. Ett starkt tekniskt intresse och erfarenhet av att leda större entreprenadprojekt är av stor vikt för rollen där du är van vid att balansera krav från både interna och externa parter. Krav: * Högskoleutbildning inom elkraft, bygg eller annan relevant teknisk utbildning för tjänsten, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet * Erfarenhet av att leda större entreprenadprojekt, med fördel inom elnät * Grundläggande kunskaper i ekonomi och projektbudgetering * Tala och skriva obehindrat på svenska och engelska * Körkort för personbil Meriterande: * Erfarenhet av projekt inom elnätsbranschen * Kunskap i AutoCAD * Kännedom Lagen om upphandling inom försörjningssektorerna (LUF), AB/ABT, ESA och EBR Nätkraft Borås Nätkraft Borås står för trygghet, modernitet och närhet. Vi är ett lokalt, kommunägt bolag med i dagsläget drygt 80 anställda. Vårt arbete präglas av samhällsnytta - vi utvecklar och förvaltar samhällsbärande infrastruktur för el- och IT-kommunikation, för att boråsarna ska ha möjlighet att leva ett modernt liv. På www.natkraftboras.se hittar du mer information om oss och våra tjänster. Ansökan I den här rekryteringen samarbetar Nätkraft Borås med Jefferson Wells och du blir anställd direkt hos Nätkraft Borås. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Eva Ekdahl på [email protected]. Våra fackliga representanter är Ola Ståhl, Vision Fackförbund, telefon 033-35 31 71 och Therese Benjaminsson, Sveriges Ingenjörer, telefon 033-35 72 49. Eftersom det kan ingå beredskapstjänstgöring ser vi gärna att du är bosatt inom 60 minuters bilavstånd till Boråsområdet. Nätkraft Borås har en hybridpolicy där arbetsplatsen är fördelad mellan hem och kontor. Intervjuer kommer att hållas från och med vecka 33. Varmt välkommen med din ansökan! Vill du också spela en viktig roll i branschen som driver det hållbara samhället? Vi bygger det som samhället inte klarar sig utan. Med vårt el- och fibernät ger vi Borås kraft att växa in i framtiden.

22 dagar sedan
Sista ansökan:
13 augusti 2025
Företagsrådgivare | Telenor | Karlskrona
Experis AB
Kundtjänstpersonal

Det roligaste med att jobba på Telenor är att arbetet är väldigt mångsidigt samt att ständigt få ställas inför nya och spännande utmaningar. Vill du vara med i en expansiv förändringsresa med stora utvecklingsmöjligheter? Nu har du chansen att bli en del av teamet på Telenor i rollen som Företagsrådgivare. Välkommen med din ansökan till oss på Experis! Det här är ett konsultuppdrag som varar tillsvidare. Du kommer att vara anställd av Experis men arbeta hos Telenor. Tjänsten är på heltid. Att jobba som Företagsrådgivare på Telenors Retail support Du arbetar kontorstid i stora, trivsamma och ljusa lokaler på Telenors trevliga kontor i Karlskrona. I rollen som Företagsrådgivare på Telenor kommer du att ingå i ett team som dagligen supportar Telenors butikspersonal och återförsäljare över telefon och andra digitala kanaler. Din roll blir att utveckla starka relationer med Telenors säljkanaler, skapa en hög förståelse för kundens verksamhet och leverera en säljsupport i världsklass. Ambitionen är att alltid överträffa kundens förväntningar i ärendehantering, i avseende både kvalité och effektivitet. Vem söker vi? Till rollen som Företagsrådgivare söker vi framför allt dig som är en kommunikativ och ambitiös person som älskar att arbeta med människor och uppskattar att få ta eget ansvar. För att trivas i rollen krävs det att du har ett genuint intresse för service och att leverera en fantastisk support tillsammans med ditt team. Du behöver vara resultatorienterad samt ha lätt att sätta dig in i arbetssätt och rutiner. Det är ett stort plus om du har erfarenhet av att arbeta inom service för att komma in i rollen så snabbt som möjligt. Telenor är i startgropen en spännande förändringsresa där vi nu söker dig som vill komma in i en fas med stor möjlighet till inflytande! I övrigt krävs det att du: * har goda kunskaper i både svenska och engelska * har en gymnasieexamen * 1 års arbetslivserfarenhet Det är även meriterande för tjänsten om du: * har viss branscherfarenhet * har haft yrken med mycket kundkontakt Om Experis Experis är ett ledande, globalt konsultbolag inom IT/Tech med över 600 konsulter på uppdrag i Sverige och 22 000 konsulter runt om i världen. Via Experis får du tillgång till en stor variation av spännande uppdrag hos våra intressanta kunder inom både privat och offentlig sektor. På Experis blir du en i teamet och får tillgång till ett brett nätverk av kollegor inom ditt kompetensområde. Sök tjänsten idag! Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Experis men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Carolina Steneld via e-post: [email protected]. Vi arbetar med löpande urval och kommer att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt kandidat, ansök därför så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig!

22 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
HSE Specialist | Ludvika | Jefferson Wells
Experis AB
Miljö- och hälsoskyddsinspektörer

Är du en erfaren HSE-specialist med kompetens inom BAS-P och BAS-U? Vill du vara en del av ett engagerat team och bidra till att säkerställa en trygg och säker arbetsmiljö i byggprojekt? Just nu söker vi på Jefferson Wells en HSE Specialist till vår kund i Ludvika. Välkommen med din ansökan redan idag! Ort: Ludvika Start: Snarast möjligt Uppdragslängd: T.o.m. årsskiftet 2025 Om uppdraget Som HSE Specialist kommer du att bli en viktig del av HSE-teamet hos vår kund i Ludvika. Din främsta uppgift blir att säkerställa att byggprojekt följer interna och externa riktlinjer och regelverk kopplade till arbetsmiljö, säkerhet och hållbarhet. Du får också en nyckelroll i att driva utvecklingen av HSE-program och rapportera kring status och förbättringsområden inom området. I rollen kommer du att arbeta både som BAS-P (planering och projektering) och BAS-U (utförande), där du säkerställer ett systematiskt arbetsmiljöarbete från start till mål i byggprojekten. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat att: * Koordinera arbetsmiljöfrågor under projektering och utförande * Säkerställa att arbetsmiljörisker identifieras och hanteras i tid * Följa upp att entreprenörer arbetar säkert på byggarbetsplatsen * Medverka vid planering av produktion och byggaktiviteter * Introducera arbetsmiljöarbetet till personer som ska arbeta på plats * Utveckla och implementera HSE-program inom verksamheten * Rapportera framsteg och utmaningar kopplat till arbetsmiljö och säkerhet Är det dig vi söker? Vi söker dig som har erfarenhet inom HSE-området och specifik kompetens inom BAS-P och BAS-U. Du är van att arbeta självständigt, är strukturerad och trivs i en koordinerande roll med många kontaktytor. Du har ett lösningsorienterat arbetssätt och drivs av att skapa trygga och hållbara arbetsmiljöer. Vi ser gärna att du har: * Erfarenhet från arbete som HSE-specialist eller liknande * Dokumenterad kunskap om rollerna BAS-P och BAS-U * Förmåga att planera, koordinera och följa upp arbetsmiljöarbete * Kunskap om arbetsmiljölagstiftning och relevanta standarder * God kommunikativ förmåga i svenska, både i tal och skrift Om Jefferson Wells Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb. Vi matchar dina färdigheter och karriärmål med några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken, så att du kan uppnå dina karriärmål. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.

22 dagar sedan
Sista ansökan:
2 juli 2025
HSE Specialist | Ludvika | Jefferson Wells
Experis AB
Miljö- och hälsoskyddsinspektörer

Är du en erfaren HSE-specialist med kompetens inom BAS-P och BAS-U? Vill du vara en del av ett engagerat team och bidra till att säkerställa en trygg och säker arbetsmiljö i byggprojekt? Just nu söker vi på Jefferson Wells en HSE Specialist till vår kund i Ludvika. Välkommen med din ansökan redan idag! Ort: Ludvika Start: Snarast möjligt Uppdragslängd: T.o.m. årsskiftet 2025 Om uppdraget Som HSE Specialist kommer du att bli en viktig del av HSE-teamet hos vår kund i Ludvika. Din främsta uppgift blir att säkerställa att byggprojekt följer interna och externa riktlinjer och regelverk kopplade till arbetsmiljö, säkerhet och hållbarhet. Du får också en nyckelroll i att driva utvecklingen av HSE-program och rapportera kring status och förbättringsområden inom området. I rollen kommer du att arbeta både som BAS-P (planering och projektering) och BAS-U (utförande), där du säkerställer ett systematiskt arbetsmiljöarbete från start till mål i byggprojekten. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat att: * Koordinera arbetsmiljöfrågor under projektering och utförande * Säkerställa att arbetsmiljörisker identifieras och hanteras i tid * Följa upp att entreprenörer arbetar säkert på byggarbetsplatsen * Medverka vid planering av produktion och byggaktiviteter * Introducera arbetsmiljöarbetet till personer som ska arbeta på plats * Utveckla och implementera HSE-program inom verksamheten * Rapportera framsteg och utmaningar kopplat till arbetsmiljö och säkerhet Är det dig vi söker? Vi söker dig som har erfarenhet inom HSE-området och specifik kompetens inom BAS-P och BAS-U. Du är van att arbeta självständigt, är strukturerad och trivs i en koordinerande roll med många kontaktytor. Du har ett lösningsorienterat arbetssätt och drivs av att skapa trygga och hållbara arbetsmiljöer. Vi ser gärna att du har: * Erfarenhet från arbete som HSE-specialist eller liknande * Dokumenterad kunskap om rollerna BAS-P och BAS-U * Förmåga att planera, koordinera och följa upp arbetsmiljöarbete * Kunskap om arbetsmiljölagstiftning och relevanta standarder * God kommunikativ förmåga i svenska, både i tal och skrift Om Jefferson Wells Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb. Vi matchar dina färdigheter och karriärmål med några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken, så att du kan uppnå dina karriärmål. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.

22 dagar sedan
Sista ansökan:
2 juli 2025
Inköpare till våra kunder i Östergötland
Experis AB
Inköpare och upphandlare

Vi på Jefferson Wells söker nu flertalet duktiga inköpare till våra kunder i Östergötland med omnejd med start efter sommaren. Vi söker både juniora och seniora profiler med erfarenhet av operativt, strategiskt och/eller taktiskt inköp. Går du i tankar mot nya utmaningar inom inköp? Välkommen med din ansökan! Plats: Orter i Östergötland med omnejd Start: Enligt överenskommelse Uppdragslängd: Långsiktiga konsultuppdrag, möjlighet till tillsvidareanställning. Du kommer att vara anställd hos oss på Jefferson Wells, men arbeta på plats hos kund. Om rollerna Som inköpare hos våra kunder i Östergötland kommer du att arbeta med olika delar av inköpsprocessen, beroende på din erfarenhet och kundens behov. Arbetsuppgifterna kan inkludera: * Operativt, strategiskt och taktiskt inköp * Leverantörsbedömning och förhandling av avtal * Optimering av inköpsprocesser och kostnadseffektivisering * Samarbete med interna intressenter för att säkerställa verksamhetens behov * Hantering av inköpssystem och analys av inköpsdata Vem vi söker Vi söker dig som trivs i en dynamisk miljö där du får använda din analytiska förmåga för att fatta strategiska beslut. Du har ett strukturerat arbetssätt och kan hantera flera uppgifter samtidigt utan att tappa fokus på detaljerna. Dessutom har du en god kommunikativ förmåga och kan bygga starka relationer med både leverantörer och interna intressenter. Vidare ser vi gärna att du har: * Eftergymnasial utbildning inom inköp, ekonomi, teknik eller liknande * Erfarenhet av operativt, strategiskt och/eller taktiskt inköp * God systemvana och erfarenhet av inköps- och affärssystem * Flytande svenska och engelska i tal och skrift Om Jefferson Wells Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag med fokus på kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av den globala koncernen ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb. Vi matchar dina färdigheter och karriärmål med några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.

22 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
Hållbarhetsansvarig till Regionfastigheter i Malmö
Experis AB
Civilingenjörsyrken inom bygg och anläggning

Om arbetsplatsen Gör skillnad. Varje dag. Regionfastigheter utvecklar och förvaltar Region Skånes fastigheter. Regionfastigheter projektleder, bygger och utvecklar stora komplexa projekt i känslig sjukhusmiljö. Vi förvaltar fastigheter och avancerade tekniska system och måste kunna garantera hög driftsäkerhet årets alla dagar. Vårt arbete är en förutsättning för säker och trygg vård. Vi bygger också ut infrastrukturen för kollektivtrafiken i Skåne, med nya servicedepåer för buss, spårvagn och tåg. Nyligen antog Regionstyrelsen Region Skånes fastighetsägarstrategi, som anger riktningen för Region Skånes egna och inhyrda fastigheter. Fastighetsägarstrategin fokuserar på kostnadseffektiv nybyggnation och renovering, där långsiktigt hållbara lösningar står i centrum. Regionfastigheter ska systematiskt arbeta med social, ekonomisk och miljömässig hållbarhet i våra fastigheter. Tillsammans arbetar vi för att skapa en grönare, mer hållbar och samhällsnyttig framtid! Se gärna vår film om Regionfastigheter här: https://bit.ly/3S2t482 Vill du vara med och göra verklig skillnad för miljön? Regionfastigheter söker nu en erfaren och engagerad hållbarhetsansvarig som vill driva utvecklingen av resurseffektiva och hållbara fastigheter i Skåne. Här får du möjlighet att arbeta både strategiskt och operativt med miljö- och energifrågor i en samhällsviktig verksamhet med höga ambitioner. Arbetsuppgifter Som hållbarhetsansvarig har du en central roll i att forma, driva och genomföra Regionfastigheters hållbarhetsarbete. Med utgångspunkt i Region Skånes miljöprogram och den nyligen beslutade fastighetsägarstrategin samordnar du arbetet inom miljö, energi och hållbarhet i hela förvaltningen. Arbetet bedrivs till stor del i gemensamma processer och arbetsgrupper, där du säkerställer samordning och framdrift samt efterlevnad av rådande lagstiftning och krav. Du samarbetar nära energistrateg och övriga specialistroller i miljö- och energifrågor. Du utvecklar även miljökrav för Region Skånes upphandlingar i samverkan med inköps- och upphandlingsfunktioner. I rollen representerar du Regionfastigheter i Region Skånes miljönätverk och andra regionövergripande forum samt deltar i genomförandet av den regionövergripande miljömålsprocessen. En viktig del av uppdraget är även att driva omvärldsbevakning - särskilt kopplat till EU-direktiv och nationell lagstiftning inom miljö- och energiområdet. Du kombinerar strategiskt tänkande med operativt driv, och arbetar nära förvaltningsledningen i din roll på stabsenheten. Där ansvarar du tillsammans med kollegor för verksamhetsplanering, miljö- och hållbarhetsarbete, energifrågor och processutveckling. Du rapporterar till chef för Enheten för kvalitet och hållbarhet. Tjänsten är placerad i Malmö på Dockplatsen, men resor inom Skåne förekommer. Kvalifikationer Som Hållbarhetsansvarig, med särskild tyngd mot energi- och miljösamordning, leder, utvecklar och förverkligar du hållbara lösningar som verkligen gör skillnad. Vi söker dig som har: * Högskole- eller universitetsutbildning inom ett relevant område. * Arbetslivserfarenhet från samhällsbyggnad och/eller fastighets- eller byggbranschen. * Flerårig erfarenhet av att driva hållbarhetsarbete, gärna inom fastighets- eller byggsektorn. * God förståelse för hur energi- och miljöfrågor påverkar byggande och förvaltning. * Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, samt goda kunskaper i engelska. Meriterande: * Erfarenhet och/eller kännedom om hur det är att verka och arbeta i offentlig sektor. * Erfarenhet av att arbeta med ledningssystemen ISO 14001 och ISO 50001 samt interna och externa revisioner av dessa system. * Kunskap och erfarenhet rörande miljöcertifiering av byggnader. * Erfarenhet av hållbarhetsrapportering. * Kunskap om aktuella lagar och krav inom energi, klimat och miljö. * Erfarenhet av att arbeta i komplexa sammanhang samt driva frågor där samordning mellan olika intressenter och specialistfunktioner är av stor vikt. Som person är du strukturerad och lösningsorienterad med förmåga att växla mellan strategisk helhet och operativa detaljer. Du tar naturligt ledarrollen, samordnar effektivt och driver arbetet mot uppsatta mål. Vidare har du god kommunikativ förmåga, trivs med att bygga relationer och har lätt för att samarbeta - både internt och externt. Du har ett intresse för omvärldsbevakning och håller dig uppdaterad inom hållbarhetsområdet - både nationellt och internationellt - vilket du omsätter i konkreta förbättringsförslag och långsiktiga initiativ. Du representerar Regionfastigheter i viktiga nätverk och forum inom bygg- och fastighetssektorn. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vill du bidra till ett mer hållbart Skåne tillsammans med oss? Välkommen med din ansökan! Kontakt och ansökan I denna rekrytering samarbetar Regionfastigheter med Jefferson Wells, en del av ManpowerGroup. Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och personliga brev via annonsen på Jeffersonwells.se. Sista ansökan 2025-06-30. Vill du ha mer information kan du kontakta rekryteringskonsult Angela Ekelöf, [email protected]. eller Magnus Hallberg, [email protected] Vi ser fram emot din ansökan! Fackliga företrädare Victor Lindén, Vision, 0724-685594 Göran Bäckström, Sveriges ingenjörer, 0725-976863

23 dagar sedan
Sista ansökan:
1 juli 2025
Operations Assistant | Burckhardt Compression | Landvetter
Experis AB
Backofficepersonal m.fl.

Trivs du i en koordinerande roll? Vill du bidra med positiv energi på kontoret? Är du en stjärna på att hantera missnöjda kunder? Vill du dessutom i nära samarbete med din chef skapa strukturer för verksamheten och effektivisera och professionalisera arbetssätt och ge både kollegor och medarbetare bästa möjliga stöd? Då ska du läsa vidare och ansöka snarast! Om Burckhardt Compression På Burckhardt Compression bygger vi inte bara kompressorsystem - vi möjliggör framsteg inom industrin och bidrar till en mer hållbar energiframtid. Som en global ledare inom kolvkompressionsteknik och tillhörande tjänster drivs vi av innovation, precision och ett tydligt syfte. Vårt uppdrag är att stödja världens mest kritiska industrier - energi, kemi, gastransport och mer - genom att leverera tillförlitliga, effektiva och hållbara kompressionslösningar. Från att möjliggöra renare energiproduktion till att säkerställa säker transport av industrigaser - vårt arbete gör verklig skillnad. Nu söker vi en uppdragsfokuserad Operations Specialist med en lösningsorienterad inställning som vill bidra till att säkerställa hög operativ kvalitet, stötta våra kunder på det mest effektiva sättet och därigenom förstärka vår positiva påverkan ytterligare. Ditt uppdrag Du erbjuds en spännande roll inom Servicedivisionen där du blir en viktig del i verksamheten och på kontoret i Landvetter. Som Operations Specialist på Burckhardt Compression Sweden är du det operativa navet i vår serviceverksamhet - du säkerställer att varje order, varje kundkontakt och varje fältinsats genomförs med precision, omtanke och ett tydligt syfte. Ditt arbete bidrar direkt till att stötta industrier som är beroende av oss för att hålla sina verksamheter igång - säkert, effektivt och hållbart. Dina dagar kommer innehålla följande: * Säkerställande av strikt efterlevnad av hälso- och säkerhetsstandarder med nolltolerans för överträdelser * Hantera serviceordrar från registrering och uppföljning till leverans i enlighet med kundkrav, ISO9001 och interna standarder och policies. * Du kommer att vara den första kontaktytan mot kund och med starkt kundfokus besvarar du olika frågor och agerar snabbt på uppkomna problem. * Planera och samordna fältservice. Säkerställ att tekniker har rätt verktyg, information och schema. Vid behov ordna med visumansökningar och annat reserelaterat. * Bidra till resursplanering, kostnadsuppföljning och identifiera möjligheter till merförsäljning. * Dokumentera och uppdatera CRM- och ERP-system * Identifiera och underhålla relationer med leverantörer för att säkerställa hög servicekvalitet * Hantera kundklagomål proaktivt och bidra till kontinuerliga förbättringar För att lyckas i rollen tror vi att du är: * Organiserad * Kundfokuserad * Sinne för både helhet och detaljer och vet var du kan effektivisera/utveckla de administrativa flödena * Du trivs i en teknisk och snabbrörlig miljö där du kan bidra med initiativ och göra skillnad Vi tror att rätt kandidat har: * Några års erfarenhet av administration eller kundservice inom teknik, industri eller tillverkning * Teknisk och kommersiell förståelse. Sannolikt har du teknisk gymnasieutbildning i botten eller så har du skaffat erfarenheten via arbete i teknisk miljö * Flytande svenska och engelska i tal och skrift. Ytterligare nordiska språk är meriterande * Stort kundfokus * Förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt och håller ordning även i hektiska perioder * Problemlösningsförmåga * Initiativförmåga * Systemvana, du är van att arbeta i CRM och ERP-system samt i olika databaser. Har du erfarenhet av SAP är det meriterande * Rätt personlighet är oerhört viktig! Du är energigivande, varm och trygg som person. Du vill verkligen bidra till en bra arbetsmiljö, nöjda kunder och känna dig stolt varje dag du lämnar kontoret Redo att forma framtiden med oss? Hos Burckhardt Compression bidrar ditt arbete till framsteg. Du blir en del av ett globalt team som driver innovation, hållbarhet och servicekvalitet - och stöttar industrier som håller världen i rörelse. Vi erbjuder en internationell arbetsmiljö, utvecklingsmöjligheter och ett konkurrenskraftigt förmånspaket med marknadsmässig lön, bonus, pension, livförsäkring, sjukvårdsförmåner m m. Du kommer till en varm och trevlig kultur där medarbetare trivs och utvecklas. Vi värdesätter mångfald och inkludering Vi är engagerade i att skapa en arbetsmiljö där alla känner sig välkomna och respekterade. Vi tror att mångfald berikar vår arbetsplats och bidrar till vår framgång. Därför diskriminerar vi inte på grund av kön, ålder, etnicitet, religion, sexuell läggning, funktionsvariation eller någon annan skyddad egenskap. Vi uppmuntrar alla kvalificerade kandidater att söka, oavsett bakgrund. Burckhardt Compression har valt Jefferson Wells som partner i denna rekrytering. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Irene Bengtsson på mail eller på telefon 031-617294. Vi arbetar med löpande urval och ber dig ansöka omgående. Varmt välkommen med din ansökan!

24 dagar sedan
Sista ansökan:
16 juli 2025
Mätingenjör Landskrona
Experis AB
Ingenjörer och tekniker inom industri, logistik och produktionsplanering

Är du en mätingenjör med praktisk och teoretisk kunskap kring mätteknik? Vill du arbeta i en tekniskt utmanande roll hos ett världsledande industriföretag? Nu söker vi en noggrann och driven mätingenjör till ett konsultuppdrag på minst 6 månader - med mycket goda möjligheter till övergång i anställning hos kund. Här får du chansen att bli en del av en internationell organisation som värdesätter kvalitet, innovation och utveckling. Om rollen Mätingenjör med praktisk och teoretisk kunskap kring mätteknik. * Planera Utföra och dokumentera mätprocesser och mätresultat i löpande produktion utifrån krav och ritningar. * Tillsammans med Q funktionen utveckla mätmetodik inom givna områden * Tillsammans med ankomstkontroll mäta upp och dokumentera avvikelser i inkommande material. * Önskvärt green belt /på annat sätt byggt upp förståelse för osäkerheter och variation i mätningar * Heltid på plats start omgående Om Jefferson Wells Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb. Hur du ansöker För att söka tjänsten klickar du på "Ansök nu" och skapar ett konto hos oss. Notera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval och ser fram emot din ansökan snarast.

25 dagar sedan
Sista ansökan:
1 juli 2025
Servicedesk | Linköping | Experis
Experis AB
Supporttekniker, IT

Är du familj och vänners egna IT-tekniker? Vi har nästa utmaning för dig som vill utvecklas inom IT-support! Hos oss kommer du möta av en kultur där du själv är med och banar vägen för din karriär inom IT. Vi vill vara med på din resa, vill du vara med på vår? Ge din IT-karriär en nytändning och bli en del av Experis idag! 🚀 Arbetsbeskrivning Får du en god känsla i magen när du får möjlighet lösa i kniviga problem och leverera service i världsklass? Som IT-supportkonsult hos oss på Experis öppnas dörren till en värld av utveckling, utmaningar och en gemenskap där din huvudsakliga uppgift är att hjälpa dina kollegor vad gäller IT-relaterade problem. Du kommer att jobba i en servicedesk och i en Windows-miljö, något som innebär att du kommer få möjlighet att utforska flera delar av IT-landskapet, allt från teknikmiljöer och kringutrustning till operativsystem, nätverk och informationssäkerhet. Ärenden kommer att hanteras genom olika verktyg, huvudsakligen via telefon, chatt och mail på antingen svenska eller engelska. Du kommer också att jobba aktivt med dokumentation och detaljbeskrivningar. Ditt engagemang kommer att spela en avgörande roll för att lindra andras tekniska huvudvärk och skapa en smidig arbetsdag för alla. Du kommer också att jobba aktivt med dokumentation på engelska. Din vardag hos oss - aldrig en tråkig dag! Vi på Experis lovar att varje dag blir unik. Du kommer att jobba både självständigt och i nära samarbete med dina kollegor för att lösa problem på bästa sätt. Det ger dig inte bara en bredare kunskapsbas utan också ett starkt nätverk. Nyfiken på att veta mer? Ta kontakt med Vilma eller Dara så berättar vi mer! Vi söker dig som har: * Fullfört gymnasial utbildning * Intresse att fördjupa dina tekniska kunskaper och en vilja att leverera service i världsklass * Övergripande kunskap om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk och informationssäkerhet * Möjlighet att jobba oregelbundna tider, dvs. dag, kväll och helg * Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Vem är du? Vi tror att du är en flexibel och ansvarstagande person med ett genuint teknikintresse. Noggrannhet och serviceanda är dina ledord, och du tycker om att kommunicera med människor i alla lägen. Det viktigaste för oss är att du bär med dig en positiv inställning, driv och vilja att utvecklas! Om Experis Experis är ett ledande, globalt konsultbolag inom IT/Tech med över 600 konsulter på uppdrag i Sverige och 22 000 konsulter runt om i världen. Via Experis får du tillgång till en stor variation av spännande uppdrag hos våra intressanta kunder inom både privat och offentlig sektor. På Experis får du en personlig konsultchef och kontinuerlig kompetensutveckling så att du kan hålla dig ajour med ny teknik. Experis, som är en del av ManpowerGroup, har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser. Vi på Experis är ett värderingsstyrt bolag, och allt vi gör genomsyras av våra värderingar People, Knowledge och Innovation. People | Vi inkluderar och välkomnar alla oavsett roll, funktion eller ansvar. Vi värderar kompetens och har förtroende för att individen tar eget ansvar och levererar inom ramen för sin rollbeskrivning. Vi är prestigelösa och vårt arbetsklimat bygger på öppenhet och trygghet. Knowledge | Vi har ett "growth mindset" och håller oss relevanta på marknaden genom att ständigt förflytta och höja vår egen kompetens, våra konsulters samt våra lösningar/erbjudanden. Innovation | Vi vågar testa nytt och misslyckas. Det kräver mod. Vi har ett utifrån och in-fokus och arbetar hela tiden med värdeskapande aktiviteter för våra målgrupper. Övrig information Detta är en generell annons för flertalet olika roller inom IT infrastruktur. När du skickar in din ansökan till oss kommer vi att granska den och bedöma om din profil matchar våra behov. Vi kommer därefter att bjuda in dig till en dialog med någon av våra Talent Acquisition Specialists om du har en matchande profil. Oavsett hur processen fortlöper kommer du alltid att få återkoppling. Gör Experis till din nästa destination! Har du fått upp ögonen för denna möjlighet? Kontakta Vilma Andersson på mailadress [email protected] för att höra mer om vad vi har att erbjuda! Vi är bara ett samtal bort från din nästa utmaning. Vänta inte, låt IT-äventyret börja! 🚀

27 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juni 2025