STORM HELIWORKS i Östersund rekryterar Operation Manager
Experis AB
Transportledare och transportsamordnare

Om företaget STORM HELIWORKS AB är ett kompetensföretag baserat i Östersund. Vi levererar helhetslösningar med helikopter som plattform. Med helikoptrar stationerade i Östersund, Göteborg och Skåne, samt vissa delar av året även i Åre och Funäsdalen, täcker vi in en stor del av Skandinavien. Vår personal har lång erfarenhet och vi använder oss av den modernaste och miljövänligaste utrustningen när vi utför allt ifrån sightseeingturer i Göteborgs skärgård till kvistavverkning av kraftledningsgator i fjällen. Om du uppskattar att ha en roll där du får vara med i händelserna centrum och vara en viktig kugge i planeringen av företagets uppdrag, där den ena dagen inte är den andra lik - då kan det här vara något för dig! Vi söker dig som gillar att planera och strukturera såväl i stort som ner på detaljnivå. Du kommer att utgöra en viktig del i vårt härliga team på Frösön. Kanske är det dig vi kan hälsa välkommen till oss! Arbetsuppgifter I rollen som operativ planerare och uppföljningsansvarig för helikoptertransporter ansvarar du för att planera våra nio helikoptrar, personal och utrustning (exempelvis bilar, släpvagnar och lastbilar) inför kommande uppdrag. Du hanterar inkommande förfrågningar och fungerar som en del av företagets säljfunktion genom att svara på kunders behov samt följa upp och upprätthålla en fortlöpande kontakt med kunderna. Uppdragen kan innebära allt från exempelvis rundturer, inspektioner, brandbekämpning till att hantera kraftledningsgator, både i förebyggande och i mer akuta situationer med nedfallna träd. Inför varje flyguppdrag lägger du upp ordrar i Fortnox och säkerställer att alla riskanalyser är genomförda samt att tillståndsansökningar är inlämnade och godkända. Du förbereder även underlag för fakturering kopplat till utförda tjänster. Du utvecklar och tar fram nödvändiga verktyg och arbetsmetoder för att underlätta och effektivisera ditt arbete. Som uppföljningsansvarig följer du kontinuerligt upp de respektive uppdragen för att säkerställa att de genomförs enligt plan och gällande riktlinjer. Rollen innefattar även jouransvar var tredje vecka där du är tillgänglig kvällar och helger via jourtelefon för att hantera akuta ärenden. Vem är du? Vi söker dig som har gymnasieexamen och gärna någon efter gymnasieutbildning, förslagsvis med inriktning transport/logistik och några års arbetserfarenhet. Meriterande är om du har jobbat med uppdrag där planering, struktur och logistikfrågor tydligt har ingått i rollen, samt innehar BE-körkort. Minimikrav är B-körkort. Som person är du ordningsam, strukturerad, initiativrik och uppskattar att bygga relationer, såväl med kunder som med kollegor. Din flexibilitet och förmåga att hantera varierande mängd av arbetsbelastning kommer väl till pass liksom att kunna behålla lugnet i pressade situationer. Vi lägger stort vikt vid din personlighet. Ansökan och kontakt Du söker tjänsten via jeffersonwells.se, där du laddar upp både CV och personligt brev i pdf. Om du har frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult AnnaKarin Bergqvist på 070 - 377 20 63 eller mail: [email protected] Intervjuer kan ske före ansökningstidens slut så sök redan idag! Sista ansökningsdag: 17 juli - 25 Vi välkomnar din ansökan!

7 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025
Kommunchef till Vansbro kommun
Experis AB
General-, landstings- och kommundirektörer m.fl.

Vansbro kommun är den lilla kommunen med det stora innehållet. Längs älven sträcker sig kommunens lokalsamhällen Äppelbo, Vansbro, Dala-Järna och Nås med kringliggande byar i de västra delarna av Dalarna. I Vansbro kommun är vi mycket stolta över bredden inom näringslivet som skapar en mycket god arbetsmarknad med ett brett och rikt föreningsliv samt bra kommunal service i samtliga kommundelar. Hos oss finns en närhet och enkelhet som ger stora möjligheter till livskvalitet. Att jobba i Vansbro kommun innebär trygghet, att ha roligt på jobbet, engagerade kollegor och en möjlighet att vara med och påverka och bidra till förändring och förbättring. Välkommen hit! Läs mer om Vansbro kommun Vansbro kommun söker en strategisk och närvarande kommunchef som kan driva utveckling i en organisation där delaktighet, kommunikation och relationer står i centrum. Dina arbetsuppgifter I denna nyckelroll är du kommunens högsta tjänsteperson och rapporterar direkt till kommunstyrelsen. Uppdraget innebär ett övergripande ansvar för att verkställa politiska beslut samt att leda, utveckla och samordna kommunens verksamheter med ett helhetsperspektiv. Som kommunchef leder du kommunens ledningsgrupp och har personalansvar för tio nyckelpersoner - däribland sektorchefer, ekonomi- och HR-chef, IT-chef, administrativ chef och näringslivschef. Rollen kombinerar strategiskt och operativt arbete, vilket ger dig möjlighet att arbeta nära både politiken och verksamheten. Vem är du? Vi söker en trygg och prestigelös ledare med högskoleutbildning inom exempelvis offentlig förvaltning, statsvetenskap, ekonomi eller juridik - eller med motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. Du har erfarenhet av att leda andra chefer i en komplex organisation och god förståelse för hur en politiskt styrd verksamhet fungerar. Vana att driva förändrings- och utvecklingsprocesser, arbeta målstyrt och leverera resultat är viktiga egenskaper. Som en del av det strategiska ledarskapet är du van att arbeta med planering, uppföljning och övergripande styrning, och du trivs i en roll där strategiskt tänkande kombineras med operativt ansvar. För att lyckas i uppdraget behöver du kunna uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift, ha god datorvana (Office 365) samt inneha B-körkort. Erfarenhet av krisledning är meriterande. Som person är du utvecklingsinriktad, nyfiken och har ett starkt eget driv. Du tänker långsiktigt och strategiskt, samtidigt som du är strukturerad och ansvarstagande. Med din kommunikativa förmåga kan du förklara komplexa frågor på ett tydligt och inspirerande sätt. Ett genuint intresse för det kommunala uppdraget och förmågan att vara en tydlig länk mellan politik och förvaltning är avgörande. Vad kan Vansbro kommun erbjuda dig? Hos oss blir du en del av en organisation med korta beslutsvägar, stort engagemang och en stark vilja att utvecklas tillsammans. Vår värdegrund ska genomsyra allt vi gör - vi tror på delaktighet, tydlig kommunikation, ständig utveckling och starka relationer. Det här är en roll där du verkligen kan göra skillnad, både för organisationen och för kommunens invånare. Kommunchefsuppdraget är ett fyraårigt förordnande, med möjlighet till grundanställning i kommunen. Ansök nu! Redo för nästa spännande steg i karriären? Om du vill kombinera ditt professionella kunnande med ett meningsfullt uppdrag i en kommun med framtidstro, ser vi fram emot att höra från dig. I denna rekrytering samarbetar Vansbro kommun med Jefferson Wells. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Pär Gårdbro på 070-268 80 76 eller via e-post: [email protected]. Ansökan med CV görs via www.jeffersonwells.se senast den 6 augusti. Tjänsten är säkerhetsklassad, vilket innebär att säkerhetsprövning av slutkandidat kommer att genomföras i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Godkänd säkerhetsprövning är en förutsättning för tillsvidareanställning. Varmt välkommen med din ansökan!

7 dagar sedan
Sista ansökan:
6 augusti 2025
Fastighetsekonom till vår kund i Malmö
Experis AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Plats: Malmö (Hyllie) Anställningsform: Konsultuppdrag via Jefferson Wells Start: Omgående Uppdragslängd: Jan 2026 Är du en erfaren fastighetsekonom med starka kunskaper inom budget och bokslut? Då har vi det perfekta uppdraget för dig! Vi söker nu en självständig och noggrann fastighetsekonom för ett uppdrag hos en av våra kunder med kontor i moderna lokaler i Malmö. Uppdraget startar omgående och pågår till årsskiftet - perfekt för dig som är tillgänglig snabbt och vill arbeta i en dynamisk och växande miljö. Arbetsuppgifter: * Upprätta och följa upp budgetar och prognoser för fastighetsportföljer * Utföra bokslutsarbete, både månads- och årsbokslut * Analys och uppföljning av intäkter, kostnader och investeringar * Samarbete med förvaltare, tekniker och redovisningsteam * Rapportering till interna och externa intressenter Kvalifikationer: * Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller likvärdig erfarenhet * Flera års erfarenhet som fastighetsekonom/ Fastighetsförvaltare eller liknande roll * Goda kunskaper inom budgetarbete och bokslut * Van användare av ekonomisystem och Excel * Självgående, strukturerad och analytisk * Du behöver tala och skriva obehindrat på svenska då all kommunikation sker på svenska. Vad kan Jefferson Wells erbjuda dig? Som konsult på Jefferson Wells får du möjlighet att utvecklas på olika uppdrag inom olika branscher. Konsultföretaget Jefferson Wells ingår i den stora koncernen ManpowerGroup och vi får ständigt in nya, spännande uppdrag, vilket skapar möjligheter för din personliga utveckling och karriär. Du blir som konsult en del av vårt härliga team! Vi är måna om att alla ska känna sig delaktiga, och anordnar regelbundet konsult- och nätverksträffar samt AW:s. Kontaktuppgifter och ansökan Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Jessica Björk på [email protected] Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! Om Jefferson Wells Jefferson Wells är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärsmål i fokus. Vi har ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Som konsult hos Jefferson Wells utvecklar du tillsammans med din konsultchef en specifik karriärplan utifrån dina önskemål och din kompetens. Genom oss får du möjlighet att arbeta på stora internationella koncerner och mindre bolag inom många olika branscher.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
28 juni 2025
Customer Success Advisor | Karlskrona | Experis
Experis AB
Kundtjänstpersonal

Vi på Experis söker just nu en relationsskapande och proaktiv Customer Success Advisor till Telenor i Karlskrona. En stor fördel med det här jobbet är att det är kreativt och utmanande och att dagligen möta olika typer av människor. Ta chansen att bli en del av ett välkänt, stort och expansivt företag samtidigt som du nyttjar fördelarna med att vara anställd hos Experis! Det här är ett konsultuppdrag som varar tillsvidare. Du kommer att vara anställd av Experis men arbeta hos Telenor. Tjänsten är på heltid och dina arbetstider kommer att vara kontorstid. Att jobba som Customer Success Advisor I rollen som Customer Success Advisor kommer du att arbeta i ett team som dagligen supportar Telenors företagskunder över telefon, digitala kanaler eller fysiskt. Din roll blir att utveckla starka relationer med Telenors kunder, skapa en hög förståelse för kundens verksamhet och leverera en kundupplevelse i världsklass. En viktig uppgift är att arbeta proaktivt där du identifierar potential och erbjuder tjänster som adderar starkt mervärde för kunden. En nyckel för att lyckas är din förmåga att definiera och hantera kundens problem, där du antingen åtgärdar den direkt eller effektivt adresserar den inom organisationen. Du kommer erbjudas goda utvecklingsmöjligheter, och du förväntas också att aktivt söka information i syfte att utöka ditt kompetensområde och förbättra uppdragets förutsättningar. Vem söker vi? Till rollen som Customer Success Advisor söker vi framför allt dig som är en kommunikativ och resultatinriktad person som drivs av att få ta egna initiativ och att få jobba med människor. För att trivas i rollen behöver du ha ett genuint intresse för service, att utveckla långsiktiga kundrelationer och en förmåga att hantera komplexa situationer i ett högt tempo. För att komma in i rollen så snabbt som möjligt är det ett stort plus om du har erfarenhet av försäljning och serviceuppdrag inom business to business. Din inställning är att laget går före jaget och att vi är bättre tillsammans. I övrigt söker vi dig som: * har goda kunskaper i både svenska och engelska * har en gymnasieexamen. * har haft yrken med mycket kundkontakt. Erbjudande Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla. Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar. Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Experis men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Carolina Steneld på telefonnummer: 0455-302771 eller via e-post: [email protected]. Vi arbetar med löpande urval och kommer att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt kandidat, ansök därför så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig! Om Experis Experis är världsledande inom IT-kompetens, projektlösningar och managed services. I takt med att behovet av IT-kompetens ökar, bistår vi våra kunder att utveckla sin IT-infrastruktur, applikationer, molntjänster och cybersäkerhet. Genom Experis Academy utbildar vi människor både i relevanta tekniska färdigheter och övriga avgörande "mjuka" förmågor. Vi får såväl talanger som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns över hela Sverige och är tillsammans med Manpower, Jefferson Wells och Talent Solutions en del av ManpowerGroup-koncernen. Läs mer på: www.experis.se

8 dagar sedan
Sista ansökan:
18 juli 2025
Teknisk Projektsupport | Siemens Energy | Finspång
Experis AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

Är du en driven och nyfiken ingenjör med intresse för el, dokumentation och tekniskt stöd i projektmiljö? Just nu söker vi på Jefferson Wells en konsult till Siemens Energy i Finspång. Här får du möjlighet att bli en del av ett engagerat team där du får arbeta brett med teknisk dokumentation, problemlösning och projektstöd. Välkommen med din ansökan redan idag! Ort: Finspång Start: 2025-09-01 - 2026-06-30 Om rollen I rollen som teknisk projektsupport kommer du att stötta Siemens Energy i ett brett uppdrag där du arbetar nära erfarna kollegor inom elteknik, dokumentation och projektledning. Du kommer att bidra till att förbättra processer, skapa och uppdatera teknisk dokumentation, samt ge stöd till produktion, montage och platsorganisationer. Det här är en roll för dig som gillar att jobba i en dynamisk miljö, trivs i samarbete med andra och är serviceinriktad i ditt arbetssätt. Du kommer att ha en viktig roll i att skapa struktur och bidra till smidiga arbetsflöden i teamet. Exempel på arbetsuppgifter: * Skapa, uppdatera och granska teknisk dokumentation * Stötta projektteam i tekniska och administrativa frågor * Bidra till processförbättringar och utveckling av arbetssätt * Ge tekniskt stöd till produktion, montage och fältverksamhet * Samarbeta tätt med kollegor och stötta där det behövs Vem vi söker Vi söker dig som är en engagerad och nyfiken person med några års erfarenhet från en teknisk roll, gärna med koppling till el och dokumentation. Du är lösningsorienterad, gillar att arbeta i team och är inte rädd för att ta initiativ när det behövs. Vi ser gärna att du har: * 2-5 års erfarenhet inom teknik/engineering, gärna elinriktat * Förmåga att arbeta självständigt och strukturera ditt arbete * God samarbetsförmåga och en serviceinriktad inställning * Intresse för processförbättring och utveckling * Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Om Jefferson Wells Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb. Vi matchar dina färdigheter och karriärmål med några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken, så att du kan uppnå dina karriärmål. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urvalet sker löpande.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
16 juli 2025
Projektledare inom gasturbinprojekt | Siemens Energy | Finspång
Experis AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

Just nu söker vi på Jefferson Wells en erfaren projektledare till ett konsultuppdrag hos Siemens Energy i Finspång. Har du ett par års erfarenhet av projektledning och kunskap inom gasturbinpaket - gärna med teknisk förståelse för el-, mekanik- eller styrsystem? Då kan detta vara nästa steg för dig! Välkommen med din ansökan redan idag! Ort: Finspång Start: 2025-09-01 - 2026-02-27 Om uppdraget Som projektledare kommer du att ha en central roll i att driva projekt kopplade till gasturbinpaket, med ansvar för tid, kostnad och teknisk omfattning. Du kommer att arbeta nära både projektteam och programledare, och ha ett helhetsansvar för att säkerställa leverans i rätt tid, enligt budget och med rätt kvalitet. Rollen kräver daglig närvaro på plats i Finspång och innebär ett nära samarbete med både tekniska specialister och andra projektledare. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att: * Skapa och följa upp projektplaner, mål, bemanning och tidsramar * Säkerställa att projektet genomförs enligt scope, tidplan och budget * Identifiera risker och hantera förändringar i projektets omfattning * Ansvara för daglig ledning av projektteamet samt coacha och motivera teammedlemmar * Följa upp milstolpar och leveranser, samt rapportera till ledning vid behov * Säkerställa att projektets slutleveranser uppfyller affärsnyttan enligt definierad projektplan * Arbeta i samverkan med angränsande projekt och program för att undvika dubbelarbete Om dig Vi söker dig som har flera års erfarenhet av att leda tekniska projekt, gärna inom industriella eller energirelaterade områden. Du har en god kommunikativ förmåga och trivs med att arbeta nära både teknik och människor. Du är strukturerad, lösningsorienterad och van att arbeta under högt tempo. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har: * Minst 2-3 års erfarenhet som projektledare * Erfarenhet från projekt kopplade till gasturbinpaket är meriterande * Tekniskt kunnande inom el, mekanik eller styrsystem är ett plus * Erfarenhet av att arbeta i eller leda agila projekt är en fördel * God kommunikativ förmåga på både svenska och engelska * Möjlighet att arbeta på plats i Finspång större delen av tiden Om Jefferson Wells Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb. Vi matchar dina färdigheter och karriärmål med några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken, så att du kan uppnå dina karriärmål. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urvalet sker löpande.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
16 juli 2025
Mechanical Design Engineer | Siemens Energy | Finspång
Experis AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

Är du en erfaren ingenjör inom mekanikkonstruktion som trivs i en internationell miljö? Då kan vi ha rollen för dig! Just nu söker vi på Jefferson Wells en Mechanical Design Engineer till Siemens Energy i Finspång. Uppdraget är på konsultbasis och innebär att du får arbeta i ett globalt team med tekniskt avancerade lösningar inom gasturbiners hjälpsystem. Välkommen med din ansökan redan idag! Ort: Finspång Start: 2025-09-01 - 2026-02-27 Om uppdraget I denna roll blir du en del av ett engagerat och mångkulturellt team på Siemens Energy som arbetar med eftermarknadsprojekt för gasturbiner. Teamet hanterar hjälpsystem som bränsleförsörjning, smörjoljesystem, ventilationslösningar och gasdetektering. Du kommer arbeta med teknisk konstruktion och installation kopplat till moderniserings- och uppgraderingsprojekt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: * Hantera förfrågningar kring installation och layout för M&U-projekt (Modernization & Upgrades) * Ta fram ritningar och tekniska inköpsspecifikationer * Hantera frågor kring rördragning och design Vem vi söker Vi söker dig som har gedigen erfarenhet inom mekanikkonstruktion och som är van att arbeta självständigt. Du har ett lösningsorienterat arbetssätt och trivs i en internationell miljö där kommunikation och samarbete är centralt. Vi ser gärna att du har: * Erfarenhet av CAD-verktygen NX samt E3D/PDMS * Flera års arbetslivserfarenhet inom teknisk konstruktion * Förmåga att driva ditt eget arbete och ta ansvar för leveranser * God kommunikationsförmåga och uppskattar att arbeta i ett mångkulturellt team Om Jefferson Wells Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb. Vi matchar dina färdigheter och karriärmål med några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken, så att du kan uppnå dina karriärmål. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urvalet sker löpande.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
16 juli 2025
Projektledare | Fastighetsprojekt | Karlstad/Karlskoga
Experis AB
Fastighets- och förvaltningschefer

Har du mångårig erfarenhet av projektledning och vill ta plats i en spännande verksamhet inom försvarsindustrin? Vi söker nu en erfaren projektledare till en av våra kunder i Karlskoga/Karlstad, för att leda spännande fastighetsprojekt under 2025 och 2026. Du får möjlighet att vara med i arbetet med att forma och implementera långsiktiga strategier inom facility management. Låter det spännande? Skicka in din ansökan idag! Om rollen Som Facility Project Manager kommer du att spela en central roll i att forma och implementera verksamhetens långsiktiga strategi inom facility management. Du behöver ha hög förmåga att balansera och hantera många olika ansvarsområden samtidigt, med ett högt driv och förmågan att driva förändring på alla nivåer. I denna roll kommer du att arbeta nära både interna och externa intressenter för att förstå verksamhetens behov och säkerställa att dessa tillgodoses under projektens gång. Du kommer att vara en viktig länk mellan olika parter och ha ansvar för att säkerställa att kommunikationen flyter effektivt och att alla berörda hålls informerade om framsteg, risker och förändringar. En annan central aspekt av rollen är att du kommer att vara ansvarig för att bygga upp en ny funktion inom facility management och implementera effektiva processer för att säkerställa långsiktig framgång. Det innebär både strategiskt tänkande och operativt arbete, där din förmåga att ta ett helhetsansvar och hålla projekten på rätt kurs kommer vara avgörande. ​​​​​​​ Vi söker dig som: * Har mångårig erfarenhet av projektledning, gärna inom fastighetsutveckling eller liknande verksamhetsområden. * Erfarenhet av att bygga upp nya funktioner och skapa effektiva arbetsflöden. * Är organiserad, lösningsorienterad och kan hantera både strategiska och operativa uppgifter. * Har en god förmåga att kommunicera och samordna med olika intressenter. * Är driven, självgående och har god förmåga att driva förändringsarbete. * Erfarenhet av budgetansvar och förmåga att hantera projekt inom givna ekonomiska ramar. * Du ska ha goda IT-kunskaper, inklusive erfarenhet av Excel, PowerPoint och andra kontorsapplikationer samt kännedom om arbetsmiljö och säkerhetsregler. Vad uppdraget erbjuder: * En chans att driva och utveckla projekt och ta ansvar för viktigt fastighetsprojekt. * Möjlighet att arbeta i ett dynamiskt team där du får stöd och vägledning från erfarna kollegor. * En arbetsmiljö med fokus på hållbarhet, samarbete och effektivitet. Övrigt: Tjänsten kräver också säkerhetsprövning, vilket innebär att du måste uppfylla gällande säkerhetsföreskrifter. Vissa befattningar kan även kräva specifikt medborgarskap. Uppdragets ska starta i augusti och beräknas pågå till och med februari 2026. Ev möjlighet till förlängning. Tjänsten är placerad i Karlstad eller Karlskoga enligt önskemål. Vad kan Jefferson Wells erbjuda dig? Jefferson Wells är specialister på kompetensförsörjning av chefer och specialister inom ekonomi, HR, executive, inköp, logistik, marknad, försäljning och ingenjörsområdet. Vi samarbetar med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom ditt område. Som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Vi erbjuder en trygg anställning med månadslön, kollektivavtal, försäkringar med mera. Läs mer om att vara konsult på Jefferson Wells: https://www.jeffersonwells.se/sv/karriar Intresserad? För att söka tjänsten skapar du ett konto hos oss och bifogar ditt CV och personliga brev. Vid frågor, kontakta Victoria Lennartsson, via e-post: [email protected] alt via telefon 054-221885 Vi arbetar med löpande urval och kan tillsätta uppdraget så fort vi hittar rätt person. Skicka in din ansökan så snart som möjligt! Vi ser fram emot att höra från dig! Om Jefferson Wells Jefferson Wells är ett av Sveriges största konsultbolag av chefer och specialister inom ekonomi, executive, marknad & försäljning, inköp & logistik och ingenjörsområdet. Vi har den unika förmånen att samarbeta med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område och som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Hos oss kan du både gå som tillsvidareanställd konsult på ett specifikt uppdrag eller som samarbetspartner med eget företag.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
2 juli 2025
Mechanical Engineer with CE Focus at Cibes Lift Group
Experis AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Do you love digging into CAD models, optimizing manufacturability, and solving real-world engineering puzzles? At Cibes Lift Group, we're building the next generation of modular lift systems, sustainable, and designed for life. Join our R&D team in Gävle as a Mechanical Engineer and help us turn technical challenges into smart, production-ready solutions. At Cibes Lift Group, we're redefining how the world moves - making every day spaces more accessible with smart, sustainable, and stylish lift solutions. We're now looking for a curious and solution-driven Mechanical Engineer. If you're passionate about engineering that makes a real difference and want to work in a friendly, global, and innovative environment - this is your opportunity. The Role As a Mechanical Engineer, you'll be deeply involved in developing the next generation of lift products - from early studies and testing to final drawings and implementation. Working closely with senior engineers, internal teams, and suppliers, you'll help ensure our solutions are not only functional and cost-effective but also easy to produce, install, and maintain. Your work will include developing technical solutions from concepts, choosing materials and production methods, running calculations and testing, and creating all the necessary documentation. You'll also support engineering change processes; help establish technical requirements for new projects and contribute to continuous improvement in how we work. Modular design, sustainability, and stakeholder needs will always be front and center in your designs. Additionally, you'll be assisting our regulatory compliance manager with questions regarding CE-certificates, EN-standards and other regulatory questions that arise throughout the organization or from customers. There is also the opportunity to participate in national and/or international standardization bodies where the development of future industry standards is made. What We're Looking For * A university degree in Mechanical Engineering (minimum 3 years) * At least 3 years of experience with CAD and mechanical design for manufacturing * Solid understanding of production methods and materials * Skills in 3D CAD and a structured design methodology * Participated in the process of CE-certifying machines/equipment and/or working with EN-standards * Experience with ISO12100 risk assessments is a valuable qualification * Familiarity with modular design and sustainable product development * Strong analytical mindset and attention to detail * Comfortable working independently and in cross-functional teams * Strong communicator in English - both written and spoken * Workshop or lab experience is a plus Why You'll Love Working at Cibes We're a Swedish-founded company with global reach and big ambitions. At Cibes, you'll work with skilled engineers and creative minds across multiple countries, all dedicated to making vertical movement smarter and more inclusive. Our culture is personal, progressive, and professional - and we believe innovation grows where people feel supported, trusted, and challenged. Ready to take your engineering skills to new heights? Apply today and help us shape the future of lift technology - one brilliant solution at a time. Application Send your CV-no need for a cover letter! Instead, answer three initial questions. This recruitment is conducted in collaboration with Jefferson Wells, and you will be employed by Cibes Lift Group. For questions about the role, feel free to contact recruitment consultant Marjo Carlson at +46 70-377 0064 or via email at [email protected]. Apply as soon as possible but no later than 2025-08-10. Selection is ongoing, and the position may be filled before the deadline. Cibes Lift Group is one of the world's most innovative manufacturers of space-saving lifts designed for fast and easy installation, also offering a wide range of conventional lift solutions. Thanks to the wide range of lift products and a flexible design concept, the lift solutions of Cibes Lift Group adapt to the requirements of public, commercial, and private settings. Sales, installation, and maintenance services are provided by a global network of subsidiaries and partners. The company group is headquartered in Gävle, Sweden, and has production facilities in Sweden, Poland, China, and USA. In 2023 the Group had approximately 1635 employees and a revenue of 3,6 billion SEK.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
PLM/PDM-Experienced Mechanical Engineer at Cibes Lift Group
Experis AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Do you love digging into CAD models, optimizing manufacturability, and solving real-world engineering puzzles? At Cibes Lift Group, we're building the next generation of modular lift systems, sustainable, and designed for life. Join our R&D team in Gävle as a Mechanical Engineer and help us turn technical challenges into smart, production-ready solutions. At Cibes Lift Group, we're redefining how the world moves - making every day spaces more accessible with smart, sustainable, and stylish lift solutions. We're now looking for a curious and solution-driven Mechanical Engineer. If you're passionate about engineering that makes a real difference and want to work in a friendly, global, and innovative environment - this is your opportunity. The Role As a Mechanical Engineer, you'll be deeply involved in developing the next generation of lift products - from early studies and testing to final drawings and implementation. Working closely with senior engineers, internal teams, and suppliers, you'll help ensure our solutions are not only functional and cost-effective but also easy to produce, install, and maintain. Your work will include developing technical solutions from concepts, choosing materials and production methods, running calculations and testing, and creating all the necessary documentation. You'll also support engineering change processes; help establish technical requirements for new projects and contribute to continuous improvement in how we work. Modular design, sustainability, and stakeholder needs will always be front and center in your designs. Additionally, you'll be devoting parts of your time to further develop and maintain our PLM/PDM functions with another team member. Ensuring that our data and surrounding processes are in line with our daily requirements and needs. There is also the opportunity to participate in national and/or international standardization bodies where the development of future industry standards is made. What We're Looking For * A university degree in Mechanical Engineering (minimum 3 years) * At least 3 years of experience with CAD and mechanical design for manufacturing * Solid understanding of production methods and materials * Skills in 3D CAD and a structured design methodology * Previous experience in administration of PLM/PDM systems, preferably Autodesk Fusion Manage. * Familiarity with modular design and sustainable product development * Strong analytical mindset and attention to detail * Comfortable working independently and in cross-functional teams * Strong communicator in English - both written and spoken * Workshop or lab experience is a plus Why You'll Love Working at Cibes We're a Swedish-founded company with global reach and big ambitions. At Cibes, you'll work with skilled engineers and creative minds across multiple countries, all dedicated to making vertical movement smarter and more inclusive. Our culture is personal, progressive, and professional - and we believe innovation grows where people feel supported, trusted, and challenged. Ready to take your engineering skills to new heights? Apply today and help us shape the future of lift technology - one brilliant solution at a time. Application Send your CV-no need for a cover letter! Instead, answer three initial questions. This recruitment is conducted in collaboration with Jefferson Wells, and you will be employed by Cibes Lift Group. For questions about the role, feel free to contact recruitment consultant Marjo Carlson at +46 70-377 0064 or via email at [email protected]. Apply as soon as possible but no later than 2025-08-10. Selection is ongoing, and the position may be filled before the deadline. Cibes Lift Group is one of the world's most innovative manufacturers of space-saving lifts designed for fast and easy installation, also offering a wide range of conventional lift solutions. Thanks to the wide range of lift products and a flexible design concept, the lift solutions of Cibes Lift Group adapt to the requirements of public, commercial, and private settings. Sales, installation, and maintenance services are provided by a global network of subsidiaries and partners. The company group is headquartered in Gävle, Sweden, and has production facilities in Sweden, Poland, China, and USA. In 2023 the Group had approximately 1635 employees and a revenue of 3,6 billion SEK.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025