Fältmekaniker / Trucktekniker

Om företaget VS Truck är ett av marknadens största privatägda företag inom truck och materialhantering. Med över 100 års erfarenhet inom truck- och entreprenadbranschen förser dom alla sorters kunder med lösningar som passar. VS Truck har verkstäder på flera olika orter i Sverige och tekniker utspridda från Stockholm ner till Skåne. Om tjänsten I rollen som Fältmekaniker kommer du arbeta med service, reparation, underhåll och diagnostik av entreprenadmaskiner och truckar ute hos VS Trucks kunder. Du kommer ha en egen kundkrets och vara direktkontakten med kund för att ge den personliga service som VS Truck har byggt upp sitt företag genom. Du planerar in ditt servicearbete, beställer reservdelar och sköter serviceadministrationen. Du kommer ha en fullt utrustad servicebil och tjänsten utgår hemifrån. Din Serviceledare sitter i Skogås där också verkstaden för Stockholmsregionen finns. Arbetet är självständigt men vid större reparationsarbeten kommer du arbeta tillsammans med en kollega. Mer specifikt är arbetsuppgifterna - Service, reparation, underhåll och diagnostik av Entreprenadmaskiner och Truckar - Service- och reparationsplanering - Teknisk support och rådgivning till kunder - Reservdelshantering Om dig För att vara aktuell för denna tjänst har du - Erfarenhet av mekanisk service, installation och felsökning på tyngre maskiner - Kunskap av att arbeta med felsökning på fordonsel och läsa elschema - Erfarenhet av fältbaserat arbete och kundkontakt i någon form - Goda kunskaper i svenska i tal och skrift - B-Körkort Som person är du självgående, förtroendeingivande och det är av yttersta vikt att du är problemlösande och kan hantera olika fokusområden samtidigt. Du har också ett högt kvalitetstänk och arbetar noggrant med både dina arbetsuppgifter och efterföljande dokumentation. Tjänsten som Fältmekaniker innebär också ett flertal kontaktytor både internt och externt. Därför är det viktigt att du trivs i kommunikativa roller, har ett serviceorienterat mindset och tycker det är inspirerande att träffa kunder. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Du kan med fördel utgå både från Norra och södra stockholmsregionen Arbetstider: måndag till fredag 7–16 Lön: Enligt överenskommelse Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila [email protected] så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sökord: Trucktekniker, Servicetekniker, Underhållstekniker, Mekaniker, Fordonsmekaniker, Tekniker, Stockholm, Västerås, Strängnäs

22 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Fältmekaniker / Trucktekniker

Om företaget VS Truck är ett av marknadens största privatägda företag inom truck och materialhantering. Med över 100 års erfarenhet inom truck- och entreprenadbranschen förser dom alla sorters kunder med lösningar som passar. VS Truck har verkstäder på flera olika orter i Sverige och tekniker utspridda från Stockholm ner till Skåne. Om tjänsten I rollen som Fältmekaniker kommer du arbeta med service, reparation, underhåll och diagnostik av entreprenadmaskiner och truckar ute hos VS Trucks kunder. Du kommer ha en egen kundkrets och vara direktkontakten med kund för att ge den personliga service som VS Truck har byggt upp sitt företag genom. Du planerar in ditt servicearbete, beställer reservdelar och sköter serviceadministrationen. Du kommer ha en fullt utrustad servicebil och tjänsten utgår hemifrån. Din Serviceledare sitter i Skogås där också verkstaden för Stockholmsregionen finns. Arbetet är självständigt men vid större reparationsarbeten kommer du arbeta tillsammans med en kollega. Mer specifikt är arbetsuppgifterna - Service, reparation, underhåll och diagnostik av Entreprenadmaskiner och Truckar - Service- och reparationsplanering - Teknisk support och rådgivning till kunder - Reservdelshantering Om dig För att vara aktuell för denna tjänst har du - Erfarenhet av mekanisk service, installation och felsökning på tyngre maskiner - Kunskap av att arbeta med felsökning på fordonsel och läsa elschema - Erfarenhet av fältbaserat arbete och kundkontakt i någon form - Goda kunskaper i svenska i tal och skrift - B-Körkort Som person är du självgående, förtroendeingivande och det är av yttersta vikt att du är problemlösande och kan hantera olika fokusområden samtidigt. Du har också ett högt kvalitetstänk och arbetar noggrant med både dina arbetsuppgifter och efterföljande dokumentation. Tjänsten som Fältmekaniker innebär också ett flertal kontaktytor både internt och externt. Därför är det viktigt att du trivs i kommunikativa roller, har ett serviceorienterat mindset och tycker det är inspirerande att träffa kunder. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Du kan med fördel utgå både från Norra och södra stockholmsregionen Arbetstider: måndag till fredag 7–16 Lön: Enligt överenskommelse Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila [email protected] så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sökord: Trucktekniker, Servicetekniker, Underhållstekniker, Mekaniker, Fordonsmekaniker, Tekniker, Stockholm, Västerås, Strängnäs

22 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Områdesansvarig Servicetekniker

Om företaget Företaget är ett världsledande bolag inom ett flertal tekniska produktområden. Produkterna gör att dina kompetenser inom både mekanik och el kommer att sättas på prov. Du får en gedigen introduktion för att få rätt förutsättningar att lyckas i rollen. Företaget satsar också väldigt mycket på internutbildningar för att hålla din kompetens så uppdaterad som det bara är möjligt. Mer information om företaget kommer senare under processen. Tjänsten är inledningsvis ett konsultuppdrag med goda chanser att bli överrekryterad av kundföretaget. Om tjänsten I rollen som servicetekniker arbetar du brett med service, underhålls- och reparationsarbeten. Det rör sig om en variation av olika arbeten inom hiss och liftar. Arbetet är fritt under ansvar och du lägger själv upp dina dagar utifrån både planerade jobb och akuta ärenden och ditt geografiska område sträcker sig kring Östra Göteborg med omnejd. Din chef och företagets lokaler är i Mölndal men då du har en fullt utrustad servicebil så utgår rollen ifrån hemmet. Mer konkret innebär rollen: -Löpande service, underhåll och reparationsarbete ute hos kund -Varierat arbete emot hissar, dörrar och portar, både med el och mekanik -Löpande kunddialog där du ger rådgivning utifrån kundens behov Om dig För att vara aktuell för denna tjänst ska du ha ett stort tekniskt intresse och en vilja att lära dig mer. Du behöver även ha: – Erfarenhet från ett praktiskt arbete som exempelvis servicetekniker, mekaniker, installatör eller underhållstekniker – Erfarenhet av service, installation och felsökning inom maskin och el. – Erfarenhet av att läsa el-schema – Goda kunskaper i svenska – B-Körkort Vi söker dig som är lösningsorienterad, tekniskt kunnig och har förmågan att självständigt planera och driva ditt eget arbete framåt. Du är utåtriktad med en affärsförståelse där du ger kunden rätt rådgivning utifrån behov. Du är även ödmjuk och mån om att ha ett gott samarbete med dina kollegor och kunder. I rollen som servicetekniker är du ansiktet utåt för företaget och därför lägger vi stor vikt vid din personlighet och vid dina serviceegenskaper. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Göteborg Omfattning: 100% Arbetstider: 07.00 – 16.00 Lön: Enligt kollektivavtal Bakgrundskontroll kommer genomföras på de kandidater som går vidare i processen. Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila ansvarig rekryterare Robin Nordlund på [email protected]. Ange vilken tjänst det gäller Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sökord: Sökord: el, elmontör, elektriker, elkraft, montör, installationselektriker, industrielektriker, serviceelektriker, hiss, servicetekniker, underhållstekniker, byggmaskiner, Göteborg, Mölndal, Torslanda, Kungälv, Borås, Kungsbacka.

19 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Emploid söker LIA inom B2B-försäljning

Om oss Emploid är ett rekryteringsföretag med bas i Malmö som erbjuder rekrytering och bemanning med individfokus, engagemang och kontinuitet – för både små och stora företag. Vårt sätt att arbeta är en dynamisk hybrid mellan traditionell rekrytering och headhunting som kombinerar traditionell annonsering, search och ett stort nätverk av både kandidater och företag för att hitta rätt för både arbetssökande och arbetsgivare. Säljavdelningen på Emploid består idag av vår grundare, tillika Senior Account Manager, vår Head of Sales, en Senior Account Manager och en Account Manager. Som LIA hos oss kommer du att få stöttning och har alla förutsättningar att lära dig av personer med gedigen erfarenhet av försäljning. Om tjänsten Att göra din LIA hos oss på Emploid innebär att du kommer få en god inblick i hur det är att bedriva B2B-försäljning inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Du kommer introduceras i samtliga moment i säljprocessen där den största delen av ditt arbete kommer bestå av att boka möten samt fungera som support gentemot vår säljorganisation med tillhörande säljadministration. Mer specifikt kommer du komma i kontakt med: - Identifiering och prospektering av kunder - Mötesbokning via telefon och andra relevanta forum - Introduktion i säljmötet - Sambesök på säljmöten digitalt och fysiskt - Löpande uppdatering och kategorisering av säljdata och dokument - Arbeta i bolagets CRM-system - Kundidentifiering och marknadsanalyser Vi är ett företag som ständigt vill utvecklas och uppmuntrar därför dig att komma med färsk input till organisationen! Om dig Vi söker dig som studerar en eftergymnasial utbildning med inriktning försäljning och som är på jakt efter en LIA där du får arbeta hands-on med försäljning. Vi lägger stor vikt vid din personlighet och vilja att lära dig försäljning inom rekryterings- och bemanningsbranschen. För att trivas i rollen tror vi att du är resultatorienterad och mån om att göra allt i din makt för att leverera goda resultat. Du är kommunikativ och trivs som bäst när du får prata med människor, och är därmed inte rädd för att ta kontakt med kunder via telefon. Utöver detta behöver du: - God dator- och systemvana - Flytande i svenska och engelska i tal och skrift Har du rätt inställning och viljan att lära dig så kommer du att lyckas tillsammans med oss! Vi tror på effektiva, kommunikativa och rättvisa rekryteringsprocesser och värdesätter därför ett professionellt och affärsmässigt agerande gentemot personer i vår omgivning. Övrig information Start: Hösten 2024 Omfattning: Heltid Plats: Malmö Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila [email protected]. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sökord: rekrytering, bemanning, personal, HR, försäljning, B2B-försäljning, Account Manager, rekrytering, service, talent aquisition, Malmö, Lund

19 april 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Läkemedelsoperatör Förpackning

Om företaget Emploid har fått förnyat förtroende, och söker nu för kunds räkning fler Läkemedelsoperatörer Förpackning till ett läkemedelsbolag i Malmö. Företaget växer, och behöver utöka sin produktionsavdelning med fler operatörer. Tjänsten är ett konsultuppdrag där anställning inledningsvis sker via oss på Emploid, med goda chanser att bli överrekryterad av kundföretaget därefter. Mer information om företaget ges längre fram i rekryteringsprocessen. Om rollen I rollen som Läkemedelsoperatör Förpackning får du möjligheten att komma in i ett team där snabb leverans och hög kvalitet står i fokus. Du kommer arbeta med såväl etikettering, packning och montering av läkemedel med hjälp av både semi-, och helautomatiserade maskiner som manuell-handpaketering. Då verksamheten är kvalitetsstyrd arbetar du i renrum enligt rådande GMP-regler och stor vikt kommer därför läggas noggrannhet och god produktionshygien. En stor del av ditt arbete kommer även innefatta löpande dokumentation av arbetet. För dig med ett stort personligt driv och engagemang erbjuds fina utvecklingsmöjligheter. Mer konkret innefattar tjänsten: - Förberedelse av material - Manuell- såväl som maskinell paketering och etikettering av läkemedelsprodukter - Löpande dokumentation av arbetet - Granskning av tillverkningsordrar och städning av förpackningslinjer Om dig Vi söker dig som har en hög grad av personligt driv och engagemang, med en vilja att kontinuerligt förbättra ditt arbete. Du har en positiv inställning till nya arbetsuppgifter och ett intresse för att lära dig nya saker varför du gärna ställer frågor vid behov. Eftersom du arbetar i en verksamhet med högt ställda kvalitetskrav har du ett noggrant förhållningssätt till ditt arbete och kan med lätthet ta till dig och arbeta utifrån skriftliga instruktioner. För att försäkra dig om att ditt arbete blir korrekt värderar du ett nära samarbete med dina kollegor där ni har en öppen dialog och kommunikation. På så sätt kan du och dina kollegor hjälpa varandra och dubbelkontrollera att arbetet verkligen blivit rätt. Det kommer naturligt för dig att ta ansvar för dina arbetsuppgifter och noterar kollegor därför om det är något som blir fel. Därutöver är det för tjänsten viktigt med: - Avslutad gymnasial utbildning - Tidigare erfarenhet av att arbeta i en produktionsmiljö - Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift - Körkort och tillgång till bil Övrig information Start: Omgående Plats: Malmö Omfattning: Heltid Arbetstider: 3-skift mån-fre 06.00-14.30, 08.30-17.00, 15.30-00.00 Lön: Enligt rådande kollektivavtal Bakgrundskontroll kommer genomföras på de kandidater som går vidare i processen. Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att mejla ansvarig rekryterare Anna Svensson på [email protected]. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sökord: operatör, maskinoperatör, processoperatör, förpackningsoperatör, läkemedelsoperatör, industri, tillverkning, produktion, läkemedelsproduktion, GMP, pharma, rekrytering, konsult, Malmö, Lund, Trelleborg, Landskrona

9 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Senior Applikationskonsult

Om företaget Consafe Logistic är ett av Europas ledande utvecklingsföretag av lagerhanteringssystem. Deras produkt, Astro WMS, bidrar med effektivitet och lösningar som skapar konkurrensfördelar till sina kunder över hela världen. Consafe Logistic har funnits i över 40 år och är idag över 400 anställda. Deras huvudkontor ligger i Lund och utöver detta är dom också etablerade på fler orter i Sverige samt Europa. Om tjänsten Som Applikationskonsult är din roll att i ett nära samarbete med kunder och Consafes interna team bygga kommunikativa broar mellan verksamhetens behov och den systemtekniska utvecklingen. Du identifierar kundernas utmaningar och ger råd om vilka funktioner i Astro WMS som skulle passa dem bäst. I rollen kommer du att få möjligheten att arbeta tillsammans med framstående internationella varumärken samt få erfarenhet från olika branscher och driva utvecklingen av toppmoderna WMS-lösningar för framtiden. Mer konkret kommer tjänsten innebära att du: - Är företagets representant gentemot kund samt ansvarig för den dagliga kontakten - Initierar projekt och upprättar strategier tillsammans med ditt team och kund - Genomför analyser av kunders logistik- och lagerprocesser samt identifierar förbättringsmöjligheter inom flöden. - Genomför utbildningar och workshops med kunder - Arbetar med systemdesign och integration med övriga system och lösningar - Förbereder och genomför driftsättning Om dig Som person är du kommunikativ, har ett intresse för logistikflöden och brinner för att lösa kunders behov. Du har en arbetsmetodik som genomsyras av struktur, vilket hjälper dig att självständigt driva ditt arbete framåt men som även möjliggör samarbete med dina kollegor. I denna position kommer du arbeta med olika företag och verksamheter. Därför är det viktigt att du har en naturlig nyfikenhet för att snabbt sätta dig in i deras verksamhet och på bästa sett kunna leverera lösningar. För att vara aktuell för tjänsten krävs följande: - Relevant utbildning inom logistik, systemvetenskap eller Supply Chain - Erfarenhet av att effektivisera och förbättra affärs- och systemprocesser kopplat till Supply Chain och logistik - Erfarenhet av att arbeta med komplexa och omfattande systemimplementationer utifrån rollen som applikationskonsult, projektledare eller superuser - Flytande i svenska och engelska Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Möjlig placering utifrån Consafe Logistics kontor i Lund, Göteborg eller Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila [email protected] så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sökord: Applikationskonsult, Application Consult, Application support, ERP, WMS, Systemvetare, Supply Chain, logistik, logistic, Windows, heltid, Lund, Malmö, Helsingborg, rekrytering

9 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Senior Applikationskonsult

Om företaget Consafe Logistic är ett av Europas ledande utvecklingsföretag av lagerhanteringssystem. Deras produkt, Astro WMS, bidrar med effektivitet och lösningar som skapar konkurrensfördelar till sina kunder över hela världen. Consafe Logistic har funnits i över 40 år och är idag över 400 anställda. Deras huvudkontor ligger i Lund och utöver detta är dom också etablerade på fler orter i Sverige samt Europa. Om tjänsten Som Applikationskonsult är din roll att i ett nära samarbete med kunder och Consafes interna team bygga kommunikativa broar mellan verksamhetens behov och den systemtekniska utvecklingen. Du identifierar kundernas utmaningar och ger råd om vilka funktioner i Astro WMS som skulle passa dem bäst. I rollen kommer du att få möjligheten att arbeta tillsammans med framstående internationella varumärken samt få erfarenhet från olika branscher och driva utvecklingen av toppmoderna WMS-lösningar för framtiden. Mer konkret kommer tjänsten innebära att du: - Är företagets representant gentemot kund samt ansvarig för den dagliga kontakten - Initierar projekt och upprättar strategier tillsammans med ditt team och kund - Genomför analyser av kunders logistik- och lagerprocesser samt identifierar förbättringsmöjligheter inom flöden. - Genomför utbildningar och workshops med kunder - Arbetar med systemdesign och integration med övriga system och lösningar - Förbereder och genomför driftsättning Om dig Som person är du kommunikativ, har ett intresse för logistikflöden och brinner för att lösa kunders behov. Du har en arbetsmetodik som genomsyras av struktur, vilket hjälper dig att självständigt driva ditt arbete framåt men som även möjliggör samarbete med dina kollegor. I denna position kommer du arbeta med olika företag och verksamheter. Därför är det viktigt att du har en naturlig nyfikenhet för att snabbt sätta dig in i deras verksamhet och på bästa sett kunna leverera lösningar. För att vara aktuell för tjänsten krävs följande: - Relevant utbildning inom logistik, systemvetenskap eller Supply Chain - Erfarenhet av att effektivisera och förbättra affärs- och systemprocesser kopplat till Supply Chain och logistik - Erfarenhet av att arbeta med komplexa och omfattande systemimplementationer utifrån rollen som applikationskonsult, projektledare eller superuser - Flytande i svenska och engelska Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Möjlig placering utifrån Consafe Logistics kontor i Lund, Göteborg eller Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila [email protected] så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sökord: Applikationskonsult, Application Consult, Application support, ERP, WMS, Systemvetare, Supply Chain, logistik, logistic, Windows, heltid, Stockholm, rekrytering

9 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Senior Applikationskonsult

Om företaget Consafe Logistic är ett av Europas ledande utvecklingsföretag av lagerhanteringssystem. Deras produkt, Astro WMS, bidrar med effektivitet och lösningar som skapar konkurrensfördelar till sina kunder över hela världen. Consafe Logistic har funnits i över 40 år och är idag över 400 anställda. Deras huvudkontor ligger i Lund och utöver detta är dom också etablerade på fler orter i Sverige samt Europa. Om tjänsten Som Applikationskonsult är din roll att i ett nära samarbete med kunder och Consafes interna team bygga kommunikativa broar mellan verksamhetens behov och den systemtekniska utvecklingen. Du identifierar kundernas utmaningar och ger råd om vilka funktioner i Astro WMS som skulle passa dem bäst. I rollen kommer du att få möjligheten att arbeta tillsammans med framstående internationella varumärken samt få erfarenhet från olika branscher och driva utvecklingen av toppmoderna WMS-lösningar för framtiden. Mer konkret kommer tjänsten innebära att du: - Är företagets representant gentemot kund samt ansvarig för den dagliga kontakten - Initierar projekt och upprättar strategier tillsammans med ditt team och kund - Genomför analyser av kunders logistik- och lagerprocesser samt identifierar förbättringsmöjligheter inom flöden. - Genomför utbildningar och workshops med kunder - Arbetar med systemdesign och integration med övriga system och lösningar - Förbereder och genomför driftsättning Om dig Som person är du kommunikativ, har ett intresse för logistikflöden och brinner för att lösa kunders behov. Du har en arbetsmetodik som genomsyras av struktur, vilket hjälper dig att självständigt driva ditt arbete framåt men som även möjliggör samarbete med dina kollegor. I denna position kommer du arbeta med olika företag och verksamheter. Därför är det viktigt att du har en naturlig nyfikenhet för att snabbt sätta dig in i deras verksamhet och på bästa sett kunna leverera lösningar. För att vara aktuell för tjänsten krävs följande: - Relevant utbildning inom logistik, systemvetenskap eller Supply Chain - Erfarenhet av att effektivisera och förbättra affärs- och systemprocesser kopplat till Supply Chain och logistik - Erfarenhet av att arbeta med komplexa och omfattande systemimplementationer utifrån rollen som applikationskonsult, projektledare eller superuser - Flytande i svenska och engelska Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Möjlig placering utifrån Consafe Logistics kontor i Lund, Göteborg eller Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila [email protected] så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sökord: Applikationskonsult, Application Consult, Application support, ERP, WMS, Systemvetare, Supply Chain, logistik, logistic, Windows, heltid, Stockholm, rekrytering

9 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Kalkylator

Om företaget Emploid söker en kalkylator till vår kund i Kristianstad. Tjänsten är ett konsultuppdrag med möjlighet att bli anställd av kundföretaget efter den inledande anställningsperioden. Vår kund är ett företag i stark tillväxt och är verksamma inom storköksbranschen. Mer information om företaget ges längre fram i rekryteringsprocessen. EMPLOID är medlem i Kompetensföretagen, som är en bransch- och arbetsgivarorganisation inom Almega. Almega ingår i Svenskt Näringsliv. För mer information se www.kompetensforetagen.se och www.almega.se Om rollen Vill du arbeta i en kundnära roll på ett företag med hög teknisk kompetens? Vår kund växer och utökar nu sin säljorganisation med en kalkylator/offertberedare! Du kommer arbeta med produkter för storkök som i princip alltid är unika eftersom företaget tillverkar och levererar utifrån kundernas krav och önskemål. Det innebär att du kommer arbeta med kundspecifika projekt och till din hjälp har du ett omfattande artikelregister att utgå från även om många artiklar skräddarsys för att möta kundens behov. Din huvudsakliga uppgift är att ta emot kundförfrågningar via mail och utifrån från kundens krav och önskemål ta fram offerter, finna den bästa lösningen utifrån produktsortimentet samt ta fram nya lösningar som är anpassade för kundens verksamhet. Dina arbetsuppgifter innefattar: - Bereda offerter utifrån en storköksbeskrivning/ritning från offentlig upphandling eller underlag direkt från kund - På detaljnivå ta fram rätt artikelnummer utifrån kundspecifika krav samt omsätta dessa till offerter - Administrera offerter i Pyramid - Daglig telefon- och mailkontakt med kunder och återförsäljare Om dig Vi söker dig med relevant erfarenhet från innesälj/offertbearbetning och ett stort intresse för att sätta dig in i företagets produkter. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat som kalkylator. För att snabbt komma in i rollen har du god teknisk förståelse och är van vid att arbeta i ett högt tempo. Utöver detta krävs: - Erfarenhet av att arbeta kundnära - Goda kunskaper i affärssystem, gärna inom Pyramid - Flytande svenska samt goda kunskaper i engelska Som person är du snabb och effektiv utan att för den delen kompromissa med kvalitet och noggrannhet. Det är viktigt att du tar stort ansvar och ägandeskap i ditt arbete för att säkerställa att det utförs korrekt och att kunden får rätt produkter, likväl som att dina offerter är korrekt administrerade i Pyramid. Du tar gärna egna initiativ, är social och inte rädd för att ta kontakt med kunder. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Kristianstad Omfattning: Heltid Arbetstider: mån-fre, flextid Lön: Enligt överenskommelse Bakgrundskontroll kommer genomföras på de kandidater som går vidare i processen. Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila ansvarig rekryterare Lina Johansson på [email protected]. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sökord: Kalkylator, teknisk innesäljare, innesäljare, försäljning, relationsbyggande försäljning, CSR, storkök, B2B, B2B-försäljning

3 april 2024
Sista ansökan:
11 maj 2024
HSEQ

Om tjänsten Vi söker dig kan axla ansvaret för kvalitet, miljö och säkerhetsfrågor för vår kunds verksamhet. Företaget är en platt organisation som karakteriseras av en familjekänsla där alla känner alla, snabba beslutsvägar och medarbetarnas inflytande. I din roll som HSEQ - kommer dina huvudsakliga arbetsområden vara; · Kontaktperson mot myndigheter och ansvara för administrativa register, certifieringar etc. är aktuella och uppdaterade · Säkerställa och självständigt aktivt driva HSEQ-arbetet framåt · Ge support till operativa chefer för att säkerställa anläggningens efterlevnad kring processer kopplade till HSEQ · Kontinuerligt bevaka ändringar inom HSEQ-området · Ansvara för upprätthållande av kvalitetssystemet och obligatoriska certifieringar (BRCGS, EKO, ISO) · Leda internrevisioner och samordna externa revisioner · Genomföra riskanalyser och skapa handlingsplaner för att förebygga risker och olyckor · Vara stöd för medarbetare i HSEQ-frågor · Upprätthålla och förvalta de satta processerna i ledningssystemet Om dig Vi söker dig som har ett stort intresse för att arbeta med HSEQ-frågor och som har ett extra gott öga för kvalitetsbiten inom området. För att trivas i tjänsten behöver du vara strukturerad, kvalitets- och säkerhetsmedveten. Ditt arbete genomsyras av god kommunikation där du har förmågan att samarbeta såväl internt som externt. Vår kund är en del av ett globalt företag vilket innebär att det krävs kunskaper i såväl svenska som engelska. Utöver detta krävs: - Akademisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom HSEQ-området - Erfarenhet av internrevisioner - Goda kunskaper i Microsoft 365, särskilt Word, PowerPoint och Excel Det är meriterande om du: - Har en bakgrund inom livsmedelsbranschen Om företaget Vår kund är verksamma inom lager och logistik på global nivå. Mer information om företaget ges längre fram i rekryteringsprocessen. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Helsingborg Omfattning: Heltid Arbetstider: Dagtid Lön: Enligt överenskommelse Bakgrundskontroll kommer genomföras på de kandidater som går vidare i processen. Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila ansvarig rekryterare Lina Johansson på [email protected]. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sökord: HSEQ, HSE, Health, Safety, Environment, Quality, lager, logistik, Supply Chain rekrytering, NewCold, Bjuv, Helsingborg, Landskrona

2 april 2024
Sista ansökan:
4 maj 2024