Lageransvarig till Karossan

Hem/Lagerarbetare/Lageransvarig till Karossan
heltid
Publicerad: 27 mars
Sista ansökan: 27 april

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Karossan har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Karossan en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget:

Karossan Invest AB är idag en av landets ledande specialister på bilinredningar och byggnationer. De utför alla slags montage, svets-, plåt-, plast- och lackarbeten samt elinstallationer. Företaget startade 1944 som ett snickeri med Scania som största kund – man byggde helt enkelt lastbilshytter i trä. I takt med att bilindustrin gick framåt utvecklades också Karossan. Fler kunder har tillkommit och uppdragen har blivit bredare och mer komplicerade.

På Karossan arbetar idag cirka 30 personer med verksamheten förlagd i Södertälje. De flesta uppdragen får dem genom återförsäljare eller generalagenter. Bland deras kunder finns Mercedes, Försvaret, Polisen, Relacom, Räddningstjänsten, svenska Volkswagen, Sveriges Television och Telia.

Arbetsuppgifter:

I rollen som lageransvarig är du ansvarig för Karossans lagerverksamhet och säkerställer en strömlinjeformad process från mottagandet av varor till utleverans. Vidare har du en central del i att upprätthålla ordning och effektivitet inom Karossans lager- och logistikprocesser.

Ett urval av arbetsuppgifter:
• Mottagning och utskick av gods
• Registrering och dokumentation av inkommande gods i vårt datasystem
• Hantering av enklare beställningar från vår webshop samt packning och förberedelse för leverans
• Inköp av utvalda artiklar och förnödenheter
• Organisering och placerande av artiklar på lämpliga platser i lagret och verkstaden
• Kvalitetskontroll och inspektion av inkommande och utgående gods
• Skötsel av skrothantering, inklusive avfallshantering och tömning av soptunnor på verkstaden
• Periodisk inventering av lagret

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasieutbildning, meriterande med eftergymnasial utbildning inom logistik eller liknande
• Meriterande med erfarenhet av lager eller orderhantering
• B-körkort och giltigt truckkort
• God datorvana och förmåga att snabbt sätta sig in i nya datasystem.
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
• God fysisk kondition då arbetsdagen inkluderar lyft och förflyttning av gods.

Att vara en central del av lagerverksamheten på Karossan innebär att arbeta i en dynamisk och kundcentrerad miljö där effektivitet, noggrannhet och samarbete värderas högt. Du har lätt för att samarbeta med dina kollegor samtidigt som du är självgående i dina arbetsuppgifter. Till denna roll söker vi dig som är driven och kan visa på ett stort ansvarstagande för dina arbetsuppgifter. Du har sinne för ordning, är engagerad och värdesätter att arbeta utefter de regler och rutiner som finns på lagret. Slutligen har du en vilja att vara med och forma, utveckla och förbättra företagets lagerfunktion och därmed bidra till Karossans fortsatta framgång och utveckling.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Södertälje
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, [email protected] eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!