Vikarierande enhetsadministratör

Hem/Personaladministratör/Vikarierande enhetsadministratör
heltid
Publicerad: 24 april
Sista ansökan: 7 maj

Arbetsbeskrivning

Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med?

Omsorgsförvaltningen arbetar efter värdegrunden att alla människor vi möter har samma värde och är unika. Inom förvaltningen finns IFO, LSS-verksamhet, socialpsykiatri, hälso- och sjukvård, hemtjänst och särskilda boenden. Här arbetar ca 800 medarbetare som dygnet runt finns till för våra målgrupper.

Du kommer att ha din arbetsplats på Baldersgården, och arbeta gentemot två enhetschefer, en för kommunrehab, trygghetsteamet och träffpunkten, samt en för nattpatrullen.

Vi söker nu en enhetsadministratör för ett vikariat då vår nuvarande går på föräldraledighet. Välkommen med din ansökan!

ARBETSUPPGIFTER
I samråd med enhetscheferna följer du verksamhetens behov samt bemannar med personal. Detta innebär att du i vårt planeringsverktyg Pulsen Combine planerar brukarens nattliga insatser, utifrån deras enskilda biståndsbeslut.

Din arbetsuppgift är att fungera som administrativt stöd till enhetscheferna. I samråd med enhetscheferna följer du verksamheternas behov samt bemannar med personal och informerar om eventuella schemaförändringar. Du kommer planera nattpatrullens arbete, ta emot korttidsfrånvaro, boka timvikarier. Du kommer vara arbetsgivarens representant och behjälplig med medarbetares frågor. I övrigt ingår administrativa uppgifter såsom upprätta enklare dokument, ta fram statistik och sköta nyckelhantering. Du är även delaktig i planering inför utbildningar och planeringsdagar. I arbetet ingår det att vara back-up för controllern vid dennes frånvaro, vilket innebär ansvar för systemfrågor, telefoner samt tillsynskameror för hemtjänsten.

Övrigt som ingår i arbetet är att arbeta med rutinöversikter, viss SoL-dokumentation samt administrativa uppgifter som exempelvis kontering i lönesystem.

Veckoarbetstid 40 tim/vecka mån-fre. Som enhetsadministratör ingår också att arbeta vissa timmar per år på röda helgdagar som infaller i samband med storhelger.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är både självgående, driven och snabbt kan fatta egna beslut när det krävs. Du triggas av utmaningen i uppkomna situationer och att kunna optimera verksamheten genom bra planering. Arbetet kan ibland ha ett högt tempo så det är viktigt att du trivs med att ha mycket på ditt bord samtidigt, är strukturerad och kan hålla fokus på ditt arbete även om du blir avbruten.

Du har en gymnasial utbildning, gärna med administrativ inriktning och har tidigare arbetat administrativt. Vana av bemanning och schemaläggning är meriterande. Tidigare erfarenhet från arbete inom vård och omsorg är meriterande.

Som person är du flexibel, kan snabbt ställa om efter nya omständigheter och verksamhetens behov av lösningar. Du har lätt för att samarbeta med andra och löser uppkomna situationer på ett konstruktivt sätt. Du förstår din roll och ser till hela verksamhetens bästa i ditt dagliga arbete. När det krävs har du ett naturligt sätt att stå bakom fattade beslut och kunna förmedla det till andra.

Du har mycket god kunskap och stor vana att använda datorn som arbetsredskap. Erfarenhet av Pulsen Combine, Phoniro och Visma är meriterande. Arbetet kräver god kunskap i svenska i tal och skrift.

ÖVRIGT
Alla kommunens vikarier har tillgång till personalgym och upp till 12 fria bad i kommunens badhus.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.