Personaladministratör

Sök bland 45 lediga jobb som Personaladministratör och börja ditt nya yrkesliv idag!

Vikarierande administratör SiS Bergsmansgården
Statens Institutionsstyrelse
Löne- och personaladministratörer

Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS ungdomshem Bergsmansgården tar emot icke skolpliktiga flickor. Vi har verksamhet i Fjugesta, tre mil väster om Örebro och planerar nu att öppna en satelitenhet i Granhult, 3 mil norr om Lindesberg. Flickorna kommer till oss för att de har psykosocial problematik samt problem med kriminalitet eller drogmissbruk. Arbetsbeskrivning I rollen som administratör på SiS jobbar du brett med administrativa arbetsuppgifter och ger ett administrativt stöd till chefer och personal. Du administrerar många olika områden och finns behjälplig där du behövs som mest. I rollen ingår bland annat: • Hantering av nycklar, passerkort och introduktion av nyanställda. • Ansvara för teknikutrustning och systemadministration. • Sköta ärendehantering i jira och annan intern service.  • Stötta chefer i avtalsfrågor och administration. • Vara behjälplig i schema- och löneprocesser.  • Arbeta med diarieföring och registratur. Arbetet som administratör på SiS är brett och det gäller att du är van att ha många bollar i luften samtidigt och lätt kan hoppa mellan olika sysselsättningar. Du säkerställer att allt arbete hanterars utifrån myndighetens riktlinjer samt delar ansvar för administreringen med övriga kollegor på institutionen, som du kommer jobba väldigt nära med. Andra administrativa uppgifter, inklusive enklare ekonomiadministration tillkommer. Dator och telefon är dina främsta verktyg. Vi arbetar främst i systemen Traka, Besched, Primula och Ciceron, men även Proceedo och Kaj. I höst öppnas en ny avdelning Granhult, som ligger 3 mil utanför Lindesberg så stor del utav arbetet som administratör kommer innebära administrering för uppstart av verksamheten. Därför kan delar av ditt arbete både behöva vara på Granhult och i Fjugesta.  Kvalifikationer Krav: • avslutad gymnasieutbildning • erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter inklusive systemadministration. • erfarenhet av arbete i personal- fakturerings- och ärendehanteringssystem • b-körkort. Meriterande om du också har: • vidareutbildningar inom administration eller andra områden som SiS bedömer relevanta för tjänsten • vana att arbeta i systemen Traka, Besched, Primula, Ciceron/Diabas och Proceedo eller liknande system • kunskaper och erfarenhet av att tillämpa kollektivavtal och lagstiftning som styr arbetstid och arbetstidsvillkor • erfarenhet av att jobba med chefsstöd • erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom SiS • erfarenhet av fakturahantering, bokföring, inköp och löneadministration. Du är serviceinriktad, flexibel och kan anpassa dig efter omständigheterna och det är viktigt att du trivs med att ha kontakt med andra människor. Du tycker om att arbeta med flera och varierande arbetsuppgifter samtidigt.   På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap. Anställning:  Tjänsten är ett vikariat till och med 2026-01-31 med en 100% tjänstegöringsrad. Tillträde så snart som möjligt enligt överenskommelse. Ansökan:  Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 2025-07-06. Vid frågor om tjänsten, kontakta Teres Jonsson, Administrativchef, på telefonnummer: 010-453 28 37.  SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.

13 juni 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Bemanningsassistent, Operationsavdelningen, Lycksele
REGION VÄSTERBOTTEN
Löne- och personaladministratörer

Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat. Lycksele sjukhus är ett litet, modernt och välutrustat akutsjukhus. Upptagningsområdet är Västerbottens inland och fjälldistrikt. Vill du bo nära naturen är Lycksele svårslaget! Området, som har 40 000 invånare, är till ytan lika stort som Schweiz. Inom Kirurgiskt centrum södra Lappland och operationsavdelningen bedrivs akut och planerad operationssjukvård för barn och vuxna samt sterilteknisk verksamhet på region- och länsnivå i nära samverkan och i samarbete med övriga kliniker i länet. Genom ett gott samarbete inom regionen, effektiva vårdkedjor, ständigt pågående förbättringsarbeten och kompetent personal kan vi erbjuda vård av mycket hög kvalitet.   Vi har många idéer och är ständigt på tå för att tillvarata ny kunskap och utveckla vår verksamhet. Välkommen med din ansökan! Nu söker vi en bemanningsassistent till operationsavdelningen. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifterna är omväxlande och syftar till att administrativt stödja framför allt avdelningschef på operations- och sterilavdelningen. Som bemanningsassisten på operation har du en viktig roll i den dagliga driften. Arbetet innebär att utföra varierande uppgifter på ett strukturerat sätt. I detta ingår att praktiskt hantera hastigt uppkomna problem som kräver snabb handläggning men även att planera och utföra mer långsiktiga uppgifter samt återkommande ärenden och arrangemang. Arbetet är många gånger självständigt men kräver ofta att olika kontakter tas och att samverkan sker, såväl internt som externt. Arbetsuppgifterna består också av schemaplanering, vikarieanskaffare, följa upp planer och aktiviteter samt hantering av fakturor. I rollen ingår det att vara ett stöd gällande gemensamma administrativa system I tjänsten ingår även administrativa uppgifter kring nyanställningar samt administration i våra personalsystem. Du arbetar med lönerapportering, flexrättning, schemaläggning samt utbildningsplanering för personal vilket medför ett stort ansvarstagande, konsekvenstänk och noggrannhet.  Du ansvarar även för protokollföring och för att upprätthålla olika typer av dokument och presentationer. Rollen utvecklas löpande utifrån verksamhetens behov, arbetsuppgifter kan komma att läggas till eller förändras. I din roll arbetar du såväl självständigt som i team tillsammans med klinikens övriga medarbetare. Du har även ett nära samarbete med avdelningschefen. KVALIFIKATIONER  Vi ser det som meriterade om du har vårdadministrativ utbildning, erfarenhet från yrket som bemanningsassistent eller annat arbete som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Yrkeserfarenhet från sjukvård ses som meriterande utifrån verksamheten och dess planering. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du som söker har god förmåga att organisera och har ett proaktivt fokus. Du har också goda IT kunskaper och erfarenhet från att jobba i många olika administrativa system. Du är serviceinriktad och hanterar uppgifter på ett positivt och engagerat sätt. Vi tror att du är flexibel, har förmåga att prioritera och trivs med att både uppgifter och arbetstempo kan vara varierande. Som person är du prestigelös och självgående med en hög grad av integritet, är bekväm med att arbeta självständigt och ta eget ansvar.  Då du kommer att ha mycket kontakt med medarbetarna på avdelningen är god samarbetsförmåga och har en lyhördhet för människors olikheter viktigt. ÖVRIGT Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/formaner Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Om du har skyddad identitet och vill ansöka så kontaktar du rekryterande chef och skickar sedan in dina ansökningshandlingar via post.

13 juni 2025
Sista ansökan:
27 juni 2025
Administratör med HR-inriktning till uppdrag hos kund
Nilson Consulting AB
Löne- och personaladministratörer

Nilson Consulting AB letar efter dig som har god ordning på papper, människor och processer – och som trivs med att vara den som håller ihop detaljerna i en verksamhet som rör på sig. Du har koll på både personalfrågor och administration, och tycker om att få saker att fungera bakom kulisserna. Om Nilson Consulting AB Nilson Consulting AB är ett konsultbolag med fokus på redovisning, administration och verksamhetsstöd. Vi arbetar nära våra kunder och erbjuder lösningar som kombinerar kompetens, flexibilitet och engagemang. Våra uppdrag varierar i både innehåll och omfattning – men vårt mål är alltid detsamma: att bidra med trygghet, struktur och kvalitet i våra kunders vardag. Om rollen Uppdraget är förlagt hos en etablerad kund inom teknisk installation med lång erfarenhet i branschen och en stadig position både i Sverige och internationellt. Företaget driver projekt i flera länder och har löpande kontakt med både utländska leverantörer och personal, vilket innebär att engelska används regelbundet i det dagliga arbetet. Det här är en bred och självständig roll där du fungerar som intern stödfunktion i allt från avtal och tidrapportering till kontakt med personal, myndigheter och samarbetspartners. Du är den som ser till att processer fungerar, att information finns där den ska vara – och att inget faller mellan stolarna. Det är inte ett traditionellt HR-jobb, och inte heller bara administration – det är en blandning där du har ansvar för att få vardagen att rulla både effektivt och professionellt. Några exempel på vad du kommer att arbeta med: Personaladministration och kontakt med medarbetare Upprättande av anställningsavtal, introduktionsmaterial och avslutsrutiner Sammanställning av arbetstimmar och underlag för löner Kontakter med bemanningsbolag, myndigheter och leverantörer Övergripande kontorsadministration och stöd till företagsledningen Hjälpa till att bygga struktur och rutiner i ett växande bolag Du kommer att få stort ansvar – men också förtroende att forma din egen vardag. Det är en roll som passar dig som är självgående, nyfiken och trygg i att hantera både människor och processer. Vem vi tror att du är Vi söker dig som har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter och som är trygg med att arbeta både självständigt och i samarbete med andra. Du har lätt för att skapa struktur, tycker om att ha koll på detaljer, och trivs när det finns variation i arbetsdagen. Du har sannolikt arbetat med personalfrågor tidigare, men vi tror också att du är öppen för att lära nytt och utvecklas med rollen. Det viktigaste för oss är att du är noggrann, ansvarstagande och har ett lösningsinriktat förhållningssätt. Kvalifikationer Tidigare erfarenhet av administrativt arbete, gärna med HR-inslag Vana att hantera avtal, personaluppgifter och tidsrapportering God kommunikativ förmåga på svenska, både i tal och skrift God kommunikativ förmåga på engelska, både i tal och skrift God datorvana och lätt för att sätta dig in i nya system Förmåga att arbeta strukturerat även med flera uppgifter samtidigt Om uppdraget Placering: Kundens kontor i Motala Omfattning: Heltid Start: Enligt överenskommelse Anställning: Tillsvidareanställning hos Nilson Consulting AB med uppdrag hos kund. Möjlighet finns till övergång till anställning direkt hos kunden.

12 juni 2025
Sista ansökan:
12 juli 2025
Skoladministratör, Norrhammarskolan
Skellefteå kommun
Löne- och personaladministratörer

I Skellefteå kommun jobbar vi tillsammans över gränserna, i en arbetskultur som präglas av en ovanligt stark framtidstro. Vi söker nu en skoladministratör. Uppdraget gäller Norrhammars rektorsområde där du servar Norrhammarskolan, Sjungande dalen och resursskolan. Du kommer ha din arbetsplats på Norrhammarskolan, som är placerad i centrala Skellefteå. Skellefteå är en stad i framkant och likaså vår grundskola. Här får du varje dag göra en insats som betyder mycket för andra samt vara en viktig del i verksamhetens administrativa utvecklingsarbete. Tillsammans utvecklar vi grundskolor där både elever och medarbetare bidrar till varandras framgång. Vi ser fram emot din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Som administratör inom grundskola är du vårt nav i verksamheten, det innebär att du behöver ha möjlighet att arbeta på plats för att dagligen stötta rektor och biträdande rektorer, lärare/pedagoger och andra inom verksamheten i olika frågor. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är administrativa och en viktig del av arbetet är att delta i samt bidra till verksamhetens administrativa utvecklingsarbete. Många av arbetsuppgifterna hanteras i olika datasystem och samarbete sker över verksamhetsgränserna. I uppdraget ingår även information, kommunikation, vikariehantering, beställningar samt kontering. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har erfarenhet av administrativt arbete. Du har god digital kompetens och är van att arbeta i olika administrativa system. Att kommunicera obehindrat på svenska i både tal och skrift är en förutsättning för jobbet. För att arbeta som administratör inom grundskola krävs avslutad gymnasieutbildning. Det är meriterande om du har läst relevanta högskolekurser eller har erfarenhet av schemaläggning, service och kundbemötande samt arbete inom grundskolans verksamhet. Som person är du strukturerad, noggrann och serviceinriktad. För att trivas i rollen behöver du ha förmågan att anpassa dig efter vad situationen kräver och kunna hantera den stress som uppstår. Du gillar att samarbeta med andra samtidigt som du har förmåga att arbeta självständigt och kan anpassa dig när förutsättningarna ändras. ÖVRIGT Utbildning och arbetsmarknad är en av kommunens största förvaltningar med cirka 3 000 medarbetare. Vår verksamhet finns i hela kommunen med cirka 35 grundskolor, 87 förskolor, 40 fritidshem och två gymnasieskolor. Vi arbetar för att barn och unga ska ha de verktyg de behöver för att hitta rätt i både nutid och framtid. Vi verkar för en helhetssyn och en röd tråd i utveckling och lärande från förskola till och med gymnasiet. En växande vuxenutbildning och en arbetsmarknadsenhet med fokus på de som behöver extra stöd ingår också i förvaltningen. För att arbeta inom Utbildning och arbetsmarknads verksamheter krävs att du lämnar ett utdrag från belastningsregistret. Du beställer själv utdraget för skola och barnomsorg hos https://polisen.se/. Det är giltigt ett år och måste därefter förnyas. Läs mer om Skellefteå här: https://skelleftea.se Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.

12 juni 2025
Sista ansökan:
22 juni 2025
Personaladministratör
Sveriges Lantbruksuniversitet
Löne- och personaladministratörer

Institutionen för ekologi Är du kommunikativ, strukturerad och drivs av nya utmaningar? Nu har du chansen att bli en nyckelperson i vårt administrativa team vid institutionen för ekologi. Vi erbjuder dig en spännande roll i en dynamisk och växande internationell forskningsmiljö där du får möjlighet att både påverka och utveckla arbetssätt. Du blir en del av ett kompetent team med ett öppet och välkomnande arbetsklimat. Du är placerad på institutionen för ekologi på kontoret i Uppsala och tillhör teamet som arbetar med verksamhetsstöd till forskare, studenter och ledning. I gruppen är vi totalt 10 personer med placering både i Grimsö och i Uppsala. Om jobbet Som personaladministratör hos oss arbetar du självständigt med en bredd av personaladministrativa uppgifter. Din närmaste kollega är ytterligare en personaladministratör. Du är en nyckelperson i vårt administrativa team och fungerar som stöd för institutionens chefer, medarbetare och forskare i personalfrågor – både svenska och internationella. Du kommer att tillhöra administrativa enheten och arbeta med personalhandläggning för hela institutionen, både i Uppsala och för vårt kontor i Grimsö. Institutionen befinner sig i en expansiv fas, vilket innebär att arbetsuppgifterna kommer att utvecklas över tid. Du får möjlighet att påverka arbetssätt och rutiner och bidra till vår fortsatta utveckling. Din bakgrund  Vi söker dig som: • Har eftergymnasial utbildning inom personalvetenskap eller annan relevant utbildning/arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig • Har erfarenhet av personaladministration • Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift • Har goda kunskaper i Office-paketet (särskilt Excel) och är van att arbeta i personaladministrativa system • Har B-körkort Meriterande erfarenheter • Tidigare arbete i offentlig sektor eller på universitet/högskola • Erfarenhet av tillämpning av kollektivavtal • Erfarenhet av stöd till internationella medarbetare • Erfarenhet av Primula och ReachMee För att trivas och lyckas i rollen behöver du vara en strukturerad person med god förmåga att prioritera. Du är kommunikativ och serviceinriktad och tar ansvar för dina arbetsuppgifter samtidigt som du trivs med att arbeta i team. Du har ett flexibelt förhållningssätt och är lösningsorienterad i ditt sätt att ta dig an utmaningar. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Om oss Institutionen för ekologi bedriver forskning och utbildning i världsklass inom naturvård, växtskydd, viltförvaltning och hållbar produktion. Vi består av cirka 140 helårsanställda och har cirka 90 heltidsstudenter. Vår verksamhet växer, särskilt inom EU-finansierade forskningsprojekt, och vi är stolta över vår internationella prägel. Mer information om institutionen/avdelningen: Institutionen för ekologi | Externwebben Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba vid SLU på https://www.slu.se/om-slu/jobba-pa-slu/ Placering: Uppsala. Anställningsform: Tillsvidareanställning. SLU kan komma att tillämpa provanställning. Omfattning: Heltid. Tillträde: Enligt överenskommelse. Ansökan: Välkommen med din ansökan via ansökningsknappen nedan senast 2025-07-03. Fackliga kontaktpersoner: https://internt.slu.se/min-anstallning/facket/kontaktpersoner/   Sveriges lantbruksuniversitet (SLU) har en nyckelroll i utvecklingen för hållbart liv, grundad i vetenskap och utbildning. Genom vårt fokus på samspelen mellan människa, djur och ekosystem och ett ansvarsfullt brukande av naturresurserna bidrar vi till en hållbar samhällsutveckling och goda livsvillkor på vår planet. Huvudorter är Alnarp, Umeå och Uppsala, men verksamhet bedrivs också på forskningsstationer, försöksparker och utbildningsorter i hela landet. SLU har drygt 3000 medarbetare, 5000 studenter och forskarstuderande och en omsättning på över tre miljarder kronor. Universitetet satsar på attraktiva miljöer på sina campusområden. Vi arbetar för en jämställd och inkluderande arbetsmiljö där öppna samtal mellan människor med olika erfarenheter lägger grunden för vetenskaplighet, kreativitet och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och perspektiv att söka den aktuella anställningen.

12 juni 2025
Sista ansökan:
3 juli 2025
Bemanningsplanerare till vikarieenheten
Mölndals kommun
Löne- och personaladministratörer

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med kunskap, mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag! Vikarieenheten är en av fyra enheter på HR-avdelningen. Tillsammans med HR-enhet, löneenhet och systemenhet arbetar enheten med strategiska och operativa HR-frågor, där kompetensförsörjningsområdet ligger högt på agendan. På vikarieenheten arbetar 6 Bemanningsplanerare och 4 Rekryterare med att rekrytera och bemanna timvikarier till vård- och omsorg, skola, anpassad grundskola, förskola, lokalvård och måltidsservice. ARBETSUPPGIFTER Som bemanningsplanerare arbetar du med att rekrytera, administrera och tillsätta timvikarier till verksamheten. Vi använder idag systemen Självservice och Time Care Pool. Du kommer i din roll att ha många kontaktytor och samverkan med verksamhet och timvikarier. I rollen ingår att hålla i informationsmöten och utbilda i bemanningssystemet Time Care Pool. Din förmåga till flexibilitet och relationsskapande värderas därför högt, likväl att kunna tala inför större grupper och representera vikarieenheten. Du arbetar med långsiktigt förbättringsarbete för en god personalförsörjning och tillsättning utifrån bemanningsbehov. Du finns även som stöd för våra vikarier i arbetsrelaterade frågor. I din roll är du förvaltningens ansikte utåt och verkar för att främja Mölndals stads arbetsgivarvarumärke. Bemanningsarbetet utvecklas till att bli mer digitaliserat och systembaserat, varpå vi vill att du har ett intresse och kunskap av att arbeta i olika datasystem. Du kommer att ha en viktig funktion i att driva och ta fram lösningar för helheten i Mölndals stad. Det är därför viktigt att du bidrar med positiv energi i teamet och trivs att arbeta i en föränderlig utvecklingsmiljö. Arbetstider för tjänsten varierar mellan kl. 06:20-16:30 med lunchstängt en timme. Vi erbjuder flexibel arbetstid som kan förläggas i samråd med kollegor då verksamheten bemannas varje dag. I rollen ingår behörighetsadministration och användarsupport. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom personal och lön eller annan administrativ yrkesutbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet av bemanningsplanering, och arbete i bokningssystemet Time Care Pool. Det är en stor fördel om du har god systemkunskap, gärna från Time Care pool. Meriterande är även vana från service, bemanning- och rekryteringsarbete samt att du är väl förtrogen med kommunala avtal. För att du skall trivas i rollen som bemanningsplanerare ska du vara serviceinriktad, kommunikativ, flexibel, handlingskraftig och prestigelös. Vi förutsätter att du är strukturerad och självständig då du kommer att ansvara över egna uppdrag. Som person gillar du att utifrån verksamhetens mål och att samarbeta i grupp. Vi vill att du har god kommunikativ och dokumentationsförmåga genom att du kan uttrycka dig väl i svenska språket både i tal och skrift. Självklart håller du en hög servicenivå, är förtroendeskapande och möter andra människor med stor respekt, oavsett funktion. Då det periodvis är ett högt tryck i verksamheterna är det viktigt att du har förmåga att prioritera och organisera. Vi vill att du är administrativt kunnig, noggrann och uppvisar mycket goda datakunskaper och förmåga att analysera och se till helheten. Vi vill att du har mycket goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Word och Excel. Du trivs med att lära dig nya saker och arbetar på ett noggrant och strukturerat sätt samt ser en utmaning i att utveckla verksamhetens rutiner. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Intervjuer till tjänsten kommer att ske under vecka 34. ÖVRIGT Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

11 juni 2025
Sista ansökan:
2 juli 2025
Administratör/Planerare Personlig assistent
Awilja Management AB
Löne- och personaladministratörer

Awilja Management AB anordnar personlig assistans både för barn och vuxna . Vi har hela Sverige som vårt arbetsområde. Vi växer och behöver nu utöka vårt team med en administratör/Planerare i verksamheten. Vill du ha en roll där ingen dag är den andra lik? Som administratör hos oss kommer du ha koll på scheman, rekryteringar vid sjukdom , ledigheter, semesterplanering, personal och kunder. Arbetsuppgifter: Planering av sjukfrånvaro och ledigheter. Semesterplanering . Daglig dokumentation i systemet. Besöka kunder och arbetsgrupper.. Schemaläggning i aiai. Distribution av förbrukningsmaterial ut till kund. På sikt delta i anställningsintervjuer av personliga assistenter. För att passa för tjänsten bör du ha sinne för ordning och reda vara kommunikativ, ha ett professionellt förhållningssätt samt ha en god samarbetsförmåga såväl som du kan arbeta självständigt utifrån givna arbetsuppgifter. Arbetet ställer höga krav på flexibilitet , ett bra bemötande, se allas lika värde, förmåga att hålla många bollar i luften och samtidigt ha förmåga att kommunicera. Du ska också kunna samarbete med olika professioner vi kommer i kontakt med i verksamheten. Tjänsten är 75 % med ev utökning. Arbetstid 07.30-14,00 inklusive 30 min lunchrast. Måndag-Fredag. Administrativ utbildning eller erfarenhet från liknande administrativa arbetsuppgifter inom personlig assistans är meriterande. Du förväntas bidra till god arbetsmiljö i verksamheten samt verksamhetens kvalité och utveckling. Du ska vara bekväm i att använda olika digitala program, kunna hantera stress och trivas med att ha många kontakter. I det dagliga arbetet krävs att du kan strukturera arbetet och hantera olika arbetsuppgifter parallellt samt prioritera bland dessa. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper och lämplighet vid rekryteringen Du ska ha god kunskap i och kunna behärska det svenska språket i tal och skrift. Bil och körkort är ett krav.

11 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Vikariesamordnare/elevvärd 50% vikariat
Sollefteå kommun
Löne- och personaladministratörer

Vill du vara med och göra skillnad? Då är det kanske dig vi söker som medarbetare till Sollefteå kommun. Hos oss har du nära till storslagen natur och småstadscharm. Du kan njuta av ett varierat fritids- och kulturliv. För oss är det viktigt att du känner att ditt arbete är meningsfullt och att du ser din del i helheten. Du är med och utvecklar verksamheten mot kommunens övergripande vision och mål. Här bor människor med stark framtidstro! Nipanskolan är centralt belägen på norra sidan av Ångermanälven i Sollefteå tätort. Skolan har ca 450 elever från förskoleklass upp till årskurs 9. Vi är sammanlagt ett 60-tal anställda, alla yrkeskategorier inkluderade. Vid skolan finns ett flertal förstelärare och kompetensen även i övrigt hos personalstyrkan är hög och värdesätts av skolledningen. Skolan är också en av Mittuniversitetets partnerskolor för dess lärarutbildning. På Nipanskolan jobbar vi kontinuerligt med gemensamma kompetensutvecklingsinsatser. Årets fokus har legat på Klassrumsledarskap och ett av syftena med detta har varit att utveckla det kollegiala lärandet, ett arbete som fortsätter kommande läsår. Nipanskolan är alltså en relativt stor enhet som skapar ett antal fördelar, bland annat: - starka ämneslag med flera lärare som undervisar i samma ämne. - en väl utbyggd elevhälsa med kuratorer, skolsköterskor, studie- och yrkesvägledare, speciallärare och tillgång till skolpsykolog. - goda möjligheter till stadieövergripande samarbeten - ett välfungerande skolbibliotek med daglig bemanning Välkommen till oss! ARBETSUPPGIFTER Inför läsåret 25/26 rekryterar vi nu en vikariesamordnare/elevvärd, ett nyckeluppdrag i vår organisation. Tjänsten är ett vikariat under läsåret. Som vikariesamordnare har du i uppdrag att träffa och rekrytera, kalla in och schemalägga timvikarier samt sköta administrationen runt detta. I uppdraget ingår arbete på kvällar och tidiga morgnar. I din roll som elevvärd jobbar du nära våra skolvärdar i att stötta eleverna under skoldagen. KVALIFIKATIONER Tjänsten har inga specifika kvalifikationskrav, men tidigare erfarenhet av liknande uppdrag är meriterande. Ett brett kontaktnät underlättar uppdraget. ÖVRIGT I Sollefteå kommun är ett antal tjänster inplacerade i säkerhetsklass enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). För de tjänsterna ingår säkerhetsprövning i anställningsförfarandet. Observera att vi endast tar emot ansökningar via Offentliga jobb. Första gången du söker ett jobb via Offentliga jobb, registrerar du dig på länken www.offentligajobb.se och skriver in dina uppgifter där. Du bör vara noggrann när du fyller i dina uppgifter, eftersom dina uppgifter ligger till grund för hanteringen. När vi mottagit din ansökan får du en bekräftelse via mail. Vi strävar efter mångfald och jämn könsfördelning inom Sollefteå kommun. Vi undanber oss vänligt men bestämt att bli kontaktade av annons och rekryteringsföretag.

11 juni 2025
Sista ansökan:
22 juni 2025
Administratör till Bistånd och hälsa
Partille kommun
Löne- och personaladministratörer

Partille kommun har idag 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda. Vård- och omsorgsförvaltningen består av fyra avdelningar: Bistånd och hälsa, Funktionsstöd, Äldreomsorg samt Stöd och utveckling. Vård- och omsorgsnämnden ansvarar politiskt för förvaltningens arbete. Vår verksamhet handlar om att ge omsorg, stöd och service till äldre personer och till personer i behov av funktionsstöd. Vi utför även viss hälso- och sjukvård. Visionen är bl a att våra insatser ska genomföras tryggt, säkert, värdigt och med inflytande. Vi är ca 850 medarbetare som har våra arbetsplatser runt om i kommunen och vi är en blandning av bl.a. stödassistenter, undersköterskor, sjuksköterskor, stödpedagoger, biståndshandläggare, fysioterapeuter, arbetsterapeuter. ARBETSUPPGIFTER Vill du arbeta på en välkomnande och trevlig arbetsplats med stor variation i arbetsuppgifterna? Nu har du chansen att arbeta som administratör inom avdelningen Bistånd och Hälsa.  I rollen som administratör hos oss är du ett viktigt administrativt stöd för alla medarbetare. Du är direkt underställd enhetschef på Hälsofrämjande och förebyggandeenheten.  Dina arbetsuppgifter kommer bl.a. att innefatta: Administration i IT system, personaladministration, beställningar och fakturahantering, ta fram statistik samt vikarieanskaffning. Som administratör kommer du att ha en funktion som innebär att ge god service till både interna och externa kontakter genom personliga möten men också via telefon och mail. Den här tjänsten är ett delat uppdrag där du arbetar mot både Rehabenheten och Hälsofrämjande och förebyggandeenheten samt övrig verksamhet på Forellen.  Provanställning kan komma att tillämpas. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med fullgjord gymnasieutbildning samt mycket goda kunskaper i Officepaketet. Du är en van systemanvändare. Vi söker dig som tidigare har arbetat i Heroma, Sharepoint/Teams, Proceedo eller liknande system. Du har tidigare arbetat med att ta fram eller förbättrat administrativa rutiner och vill vara med och utveckla vårt administrativa arbete.  Som administratör hos oss behöver du kunna planera, organisera, prioritera och följa upp ditt arbete på ett effektivt sätt. Du tycker om att samarbeta med andra och har en fallenhet för att skapa och vårda relationer. För dig är det en självklarhet att agera serviceinriktat med vilja och förmåga att ta egna initiativ, hjälpa andra och leverera lösningar genom att ligga steget före. Du kommer att ha en nyckelfunktion när det gäller att lösa de snabba puckarna men också stödja enheten med planering.  Känner du att beskrivningen stämmer in på dig så vill vi gärna att du söker! Vi kommer att lägga stor vikt på personlig lämplighet och kommer att arbeta med ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT I den här rekryteringen vill vi inte att du skickar in personligt brev. Du kommer i stället få besvara ett antal enkätfrågor i samband med att du skickar in din ansökan. Detta i syfte att samla in relevant information för rekryteringen, där alla sökande får besvara samma frågor. Svaren används sedan tillsammans med ditt CV i urvalsprocessen. Skulle vi trots allt få in personligt brev kommer detta inte att beaktas. Innan en eventuell anställning behöver du uppvisa giltigt pass eller nationellt ID för kontroll av id- och medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

10 juni 2025
Sista ansökan:
24 juni 2025
Bemanningsassistent till slutenvårdsavdelningarna 51 och 52, VO Kardiologi
REGION STOCKHOLM
Löne- och personaladministratörer

Vi söker nu en bemanningsassistent till slutenvårdsavdelningarna 51 och 52 inom VO Kardiologi. Bemanningsassistenten har en central och betydelsefull funktion i verksamheten och bidrar aktivt till ett gott arbetsklimat genom att vara ett föredöme i det dagliga teamarbetet. Uppdraget innebär att planera, samordna och administrera omvårdnadsbemanningen inom Verksamhetsområde Kardiologi, både på kort och lång sikt, i samverkan med vårdenhetschefer inom både öppen- och slutenvård. Rollen omfattar även administrativa arbetsuppgifter som stödjer vårdenhetschefernas arbete. De två vårdavdelningarna har tillsammans 48 kardiologiska vårdplatser och ca 130 medarbetare. Våra sjuksköterskor och undersköterskor arbetar i lite olika arbetstidsmodeller och schemaläggningsmodeller, vissa medarbetare roterar till andra enheter och/eller har andra administrativa arbetsuppgifter på deltid.  Arbetsbeskrivning  Som bemanningsassistent ansvarar du för den kortsiktiga och långsiktiga personalplaneringen i nära samarbete med dina kollegor och vårdenhetschefen på avdelningen, för att kunna möta organisationens behov. Du är även ansvarig för schemaarbetet och dessa ska byggas utifrån lagar, avtal och riktlinjer. Du ansvarar för att schemaläggningen registreras i Heroma. Du kommer även få sköta den dagliga rapporteringen som att fastställa ledigheter, rätta flextid, i vårt personaladministrativa system. Ta emot frisk- och sjukanmälningar och omplanera scheman vart efter korttidsfrånvaro uppstår. Med tiden ska du kunna introducera, utbilda och säkerställa att medarbetare självständigt kan hantera och arbeta i Heroma självservice. Kvalifikationer Kompetenskrav Tidigare erfarenhet av att ha arbetat som bemanningsassistent. Kunskap om processer gällande anställning, arbetsmiljö och avtal God IT- vana och hantera Microsoft Office Goda språkkunskaper i svenska, i både tal och skrift. Meriterande Erfarenhet av arbete med schema- och lönesystem Heroma. Personliga egenskaper Du är ordningsam, strukturerad, innovativ och kan prioritera. Du tycker om att ge god service och har ett gott bemötande. Vid snabba förändringar eller problem är du flexibel och har förmåga att se lösningar. Du är kommunikativ och har lätt för att samarbeta. Utöver detta är du bra på att formulera dig väl i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Erbjudande Våra medarbetare är vår viktigaste resurs och därför månar vi om att du ska ha ett utvecklande, tryggt och hållbart arbetsliv. Vi erbjuder många olika förmåner och fördelar oavsett var du befinner dig i livet och i karriären. Några av dessa förmåner är: Vidareutbildning. Vi erbjuder regelbundna, kompetenshöjande aktiviteter utifrån medarbetarens och verksamhetens behov. Ett generöst friskvårdsbidrag Personalgym och hälsoteam med fysioterapeuter, ergonomer och hälsopedagoger som kan stötta dig i din träning. Föräldrapenningtillägg och föräldralön. Läs mer om vårt erbjudande här Vi som arbetar på Södersjukhuset har ett viktigt uppdrag, varje medarbetares insats behövs. För att kunna utföra vårt arbete på bästa möjliga sätt och hantera de utmaningar vi möter, arbetar vi tillsammans med att stärka vår kultur och arbetsmiljö. Läs gärna mer om vår Ledar- och medarbetarsyn Övrigt Södersjukhuset tillämpar registerkontroll före beslut om anställning. I denna rekrytering arbetar vi löpande med urval och intervjuer. Välkommen med din ansökan! Södersjukhuset är ett av Nordens största akutsjukhus, vi finns i hjärtat av samhället, dag som natt för våra patienter. Hos oss står akutsjukvården i centrum och utgör tillsammans med de stora folksjukdomarna vår specialitet. Vi bedriver omfattande klinisk forskning och utbildning, för oss är det viktigt att kombinera det stora sjukhusets möjligheter med den nära och personliga patientkontakten. På Södersjukhuset är alla en del i en större helhet där vi tillsammans skapar morgondagens vård. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb

10 juni 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025