Personaladministratör
Sök bland 45 lediga jobb som Personaladministratör och börja ditt nya yrkesliv idag!
Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS ungdomshem Långanäs tar emot icke skolpliktiga pojkar med psykosocial problematik, kriminalitet och missbruk. Arbetsbeskrivning Vill du jobba i en nyckelfunktion och vara med och bidra till att vår verksamhet fungerar från dag till dag? Sök jobbet som bemanningsplanerare på SiS! Rollen är ny och är en del av SiS nya organisation med sikte på ett mer likvärdigt och effektivt arbetssätt i hela organisationen. Som bemanningsplanerare har du det övergripande ansvaret för bemanningsplaneringen för institutionens alla avdelningar. Du ansvarar för den operativa planeringen med att bemanna arbetspass och samordna institutionens bemanningsbehov, både på kort och lång sikt. I rollen ingår även ansvar för den övergripande bemanningsplaneringen inför semesterperioder och att vid behov anpassa scheman vid till exempel rehabilitering eller tillfälligt deltidsarbete. Utöver den operativa bemanningsplaneringen är du också ansvarig för att administrera och vara institutionens expert i bemanningssystemet Besched. Arbetet innebär att du kommer att arbeta självständigt och samtidigt ha många kontaktytor och samarbeten med såväl medarbetare, enhetschefer som dina närmsta kollegor bestående av bland annat HR- generalist och administratörer. Du kommer att få möjlighet att få vara med och påverka myndighetens utvecklingsarbete och arbetssätt kopplat till bemanning och schemaläggning genom ett nätverk bestående av såväl nationella expertfunktioner som bemanningsplanerare vid andra institutioner. Kvalifikationer För att trivas och lyckas i rollen som bemanningsplanerare tror vi att du drivs av möjligheten att jobba i en verksamhet som är mitt uppe i ett stort förändringsarbete. Du har en god förmåga att jobba i ett högt tempo och samtidigt skapa dig en överblick över helheten. Du är lyhörd och strukturerad samt har en god förmåga att förutse behov och utifrån dem planera ditt arbete. Då behovet av personal kan ändras snabbt krävs att du är flexibel och självständigt kan strukturera och prioritera om ditt arbete. Dina många kontaktytor kräver också att du har en god kommunikativ förmåga och en hög servicekänsla. Du ska också ha: • Relevant eftergymnasial utbildning med inriktning på administration eller HR eller annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som SiS anser vara likvärdig. • God kunskap om och förståelse för lagstiftning och regelverk om arbetstid • Erfarenhet av att ha arbetat med bemanning och schemaläggning • Goda kunskaper i Officepaketet • B-körkort Det är meriterande med kunskaper inom personal- och bemanningssystem, t.ex. Besched. På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap. Anställning: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. För frågor om tjänsten, kontakta: v. 26-28: Mona Thom, administrativ chef. [email protected], 010-453 36 06 v. 29: Amanda Berg Äng, HR-administratör. [email protected], 010-453 36 04 v. 31-: Frida Johansson, HR-generalist. [email protected], 010-453 36 05 Ansökan: Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 10 augusti. På grund av semestertider kommer det dröja med återkoppling, men vi avser att börja med urval under v. 33. SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.
Vill du bli en viktig pusselbit i ett av nordens största bemannings- och rekryteringsbolag? Vi söker nu engagerade bemanniningskoordinatorer till StudentConsultings nationella jour som vill arbeta natt! Nu behöver vi förstärka vårt bemanningsteam med flertalet bemanningskoordinatorer till StudentConsultings nationella jour med placering i Borlänge. I rollen som bemanningskoordinator ansvarar du för att hantera beställningar utanför kontorstid från våra kunder samt att snabbt boka ut rätt person till kunden. Arbetsuppgifterna i rollen innebär bland annat, - Schemaläggning - Telefonkontakt med konsulter - Telefonkontakt med kunder - Hjälpa kunderna med deras behov av personal Tjänsten är på deltid och vi behöver att du är tillgänglig för att arbeta minst 2 pass i veckan under terminen där arbetstiderna varierar mellan 17.00-08.00. Under denna tid kommer du ha "vaken jour" från ditt hem och då finnas tillgänglig när våra kunder eller konsulter behöver din hjälp. För rätt person kan du utöver jouren även få arbeta med andra delar av rekryteringsprocessen såsom urval och administrativa uppgifter. DETTA SÖKER VI Krav för tjänsten att du är studerande på minst 50 % samt har erfarenhet av arbete med service. Din datorvana är god och du har en väl utvecklad kommunikativ förmåga i både tal och skrift. Tempot är ofta högt därför tror vi att du har en hög tålighet mot stress och en förmåga att ta snabba beslut är ett måste. Vi ser också att du är självständig, noggrann och utåtriktad. Vi tror att du har ett stort intresse för människor och genom ett helhjärtat engagemang kommer vara en god representant för StudentConsulting. Du brinner för att ge service till kunder och vill alltid lämna ett bra arbete efter dig. Tjänsten kommer starta så fort vi hittar rätt personer, du kommer få en grundlig introduktion och utbildning på vårt kontor i Borlänge. Vill du bli vår nästa kollega och arbeta med branschens nöjdaste kunder? Sök då tjänsten redan idag! OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Är du en strukturerad och kommunikativ person som vill ta dina första steg inom rekrytering och personalfrågor? Då tycker vi att du ska söka tjänsten som Personaladministratör hos oss på StudentConsulting i Örebro Som personaladministratör hos oss kommer du tillhöra ett härligt team med framåtanda, engagemang och där något hela tiden händer. I rollen innebär det att stötta kollegor i deras dagliga arbete. I tjänsten ingår både administrativa arbetsuppgifter, kontakt med kandidater och konsulter. Du kommer även ingå i det centrala jourteamet, där du hanterar sjukfrånvaro på våra uppdrag. Arbetsuppgifterna i rollen innebär bland annat, - Annonsutformning - Urval, telefonintervjuer, inbokning av intervjuer samt referenstagning - Arbetsmarknadsaktiviteter, såsom affischering, deltagande på mässor mm - Schemaläggning - Telefonkontakt med konsulter och delvis kunder - Administrativa uppgifter, såsom sortering, uppdatering av listor mm - Tillhöra centrala jouren, på ca 1 pass i veckan (natt) - Bemanning av kontor Tjänsten är på deltid och vi behöver att du är tillgänglig för att arbeta ca 10-20 timmar/vecka under terminstid. Arbetstiderna är mån-fre dagtid, även halvdagar kan förekomma, jourpass är från 17:00-08:00. Då vår arbetsbelastning är väldigt varierad kan behovet av din hjälp variera mycket från vecka till vecka. Vi ser gärna att du är flexibel och kan hoppa in med kort varsel. DETTA SÖKER VI Vi söker dig som läser på Universitet eller Högskola inom personal eller liknande och har minst 1 år kvar av dina studier. Har du arbetslivserfarenhet inom personalarbete, service, rekrytering ses detta som mycket meriterande, dock är det inget krav. Vi tror att du som person har hög social kompetens och älskar att möta nya människor och skapa goda relationer över tid. Du är självgående och handlingskraftig med förmåga att prioritera det som i slutändan påverkar ditt resultat. Du drivs av att leverera mot uppsatta mål och deadlines. I Teamet är du lagspelaren som har lätt för att samarbeta med personer i din omgivning. Du har en positiv inställning och är orädd för nya uppgifter och du är den som ser möjligheter i utmaningar. Vi ser att du har b-körkort för att kunna arbeta även i Karlstad under vissa dagar. Inkommande ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kommer att tillsättas så fort vi hittar rätt person. Välkommen med din ansökan! OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Vill du vara med och bygga något från grunden och växa tillsammans med oss? Vi på Talangbron befinner oss i ett spännande skede. Under det senaste året har vi genomgått en omfattande omställning - från vårdbemanning till ett bolag i förändring – med utvecklade affärsområden, effektivare processer och nya mål i sikte. I princip allt har byggts om från grunden. Nu söker vi dig som vill vara med och forma nästa kapitel🔥🚀 Vi tror att du trivs i en roll där det finns utrymme att påverka och utveckla. Du gillar att vara med och skapa, testa nytt, fatta snabba beslut och tänka om när det behövs. Du tar gärna ägandeskap och vill växa tillsammans med ett entreprenörsdrivet bolag i stark tillväxt. Om rollen Som Sales Support & Rekryteringskoordinator får du en nyckelroll där du stöttar teamet med allt från att samla in tidrapporter och koordinera löneunderlag till att följa upp kandidater och ringa referenser. Du är spindeln i nätet som ser till att detaljerna stämmer, tempot hålls uppe och att våra rekryterare kan fokusera på att hitta rätt person till rätt plats. Du bidrar också till vår synlighet utåt genom att skapa content till sociala medier, publicera innehåll på hemsidan och stötta i olika typer av marknadsaktiviteter. Kort sagt: du gillar när det händer saker och ser till att vi rör oss framåt – både internt och externt. Du arbetar nära både vår ekonomichef och våra rekryterare. Rollen är bred och passar dig som gillar variation. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter (som kan komma att utvecklas): · Koordinera tidrapporter och löneunderlag · Förbereda och administrera kundfakturor · Följa upp kandidater och ringa referenser · Hantera ansökningar i Teamtailor och uppdatera CRM · Vara kontaktperson internt för frågor kring kandidater, avtal och processer · Publicera innehåll och nyheter på hemsidan · Ansvara för uppdatering av Talangbrons sociala medier Vi tror att du... · Har hög social förmåga och gillar kontakt med människor · Är vass på att formulera dig i både tal och skrift · Är strukturerad, självgående och initiativrik · Har erfarenhet av administration, koordinering eller support · Gillar system som Teamtailor, Fortnox och PLEO · Trivs i en miljö där tempot är högt och roller inte är låsta · Har intresse för affärsutveckling, sälj eller entreprenörskap Det praktiska · Omfattning: Heltid (möjlighet till 80 % vid rätt match) · Start: Hösten 2025 · Plats: Roslagsgatan, Stockholm (nära Odenplan/Tekniska Högskolan) Välkommen till Talangbron Vi är ett entreprenörsdrivet bolag med fokus på långsiktiga relationer, hög kvalitet och stark kultur. Under 2024 lämnade vi vår gamla affärsmodell inom vårdbemanning och byggde om bolaget från grunden. Idag arbetar vi med bemanning och rekrytering inom farmaci, vård, logistik och lifescience i både Sverige och Norge. Hos oss får du arbeta nära erfarna rekryterare med över 10 års erfarenhet, i ett bolag där ansvar och frihet går hand i hand. Här är beslutsvägarna korta, idéer välkomna och viljan att lyckas gemensam. Låter det intressant? Skicka in din ansökan med ett personligt brev. Vi ser fram emot att höra från dig! 🤩
Stadsmiljöförvaltningen har ett helhetsansvar för stadens offentliga rum och samlade framkomlighet. Vi arbetar för att skapa tillgängliga, attraktiva och levande stadsmiljöer och naturområden. Förvaltningen äger och förvaltar spårvagnsnätet i Göteborg. På förvaltningen arbetar cirka 900 personer. Stadsmiljöförvaltningen är en del av de stadsutvecklingsförvaltningar som finns i Göteborgs Stad. Gemensamt arbetar vi med att skapa förutsättningar för en fungerande infrastruktur, bostäder och lokaler med kvalitet, en inbjudande offentlig miljö och verkar för att staden blir hållbar ur alla perspektiv. ARBETSUPPGIFTER Gillar du att arbeta serviceinriktat med många kontaktytor och varierande arbetsuppgifter? Är du bekväm med att hantera olika digitala system? Då kan det vara dig vi söker! Vi söker nu en avdelningsadministratör till enheten Internservice. Som avdelningsadministratör hos oss spelar du en viktig roll i att ge stöd och service till avdelningens chefer och medarbetare. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera inköp, direktupphandlingar, fakturahantering samt beställning av ID06, drivmedelskort, nyckeltaggar och IT-utrustning. Du ansvarar även för att samordna utbildningar såsom planering, inköp, eventuella direktupphandlingar och hantering av intyg för cirka 400 medarbetare. Dessutom kommer du att vara ett chefsstöd i personalsystemet Personec, där du arbetar med uppföljningar, schemaläggning, frånvarohantering och tidrapporter samt tillstyrkan av poster (exempelvis vid avvikande tjänstgöring under vintersäsongen). I rollen som administratör har du många kontaktytor både internt inom förvaltningen och externt, där du hanterar avtal, inkommande ärenden och sköter kontakten med våra externa kunder samt fakturering. Som kollega hos oss blir du en del av en enhet bestående av avdelningsadministratörer, schemaläggare, mobilitetsansvarig, planeringsledare fastighet, fastighetsstödsfunktioner samt lokalvård. Tillsammans ansvarar vi för att stötta avdelningen Drift och Underhåll i olika typer av frågor. Avdelningen bidrar, i samarbete med andra förvaltningar och avdelningar, till långsiktig planering av stadens skötsel och underhåll. Vår enhet har en ambition med fokus på helhetssyn och ett tydligt mandat för att skapa förutsättningar för ökad kundnytta och ekonomisk hållbarhet. Vi arbetar kontinuerligt med utveckling och effektivisering. Hos oss blir du en del av en enhet som är öppen för nya idéer, och du får möjlighet att delta i olika utvecklingsuppdrag. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en utbildning inom administration eller utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Har du tidigare arbetat som administratör med likvärdiga arbetsuppgifter inom Göteborgs stad är det meriterande. Eftersom många av våra arbetsuppgifter hanteras digitalt är det viktigt att du har goda kunskaper i digitala system. Vi ställer krav på att du har goda kunskaper i Personec och Proceedo, som används löpande i arbetet. Meriterande är om du har kan systemen Pythagoras och DF Respons. Du behöver också ha giltigt B-körkort. Som person är du analytisk och har förmåga att på ett effektivt sätt identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar. Du ser samband och kan dra logiska slutsatser även utifrån begränsad eller komplex information. Som ansvarsfull person tar du ansvar för både dina egna arbetsuppgifter och gruppens gemensamma uppdrag. Du tänker på de vi är till för och gör ditt bästa för att arbetet ska genomföras på rätt sätt och följs upp. Du behöver också vara flexibel att kunna anpassa dig efter förändrade förutsättningar, ändra arbetssätt och se möjligheter i förändringar är avgörande i denna roll. Att vara noggrann är viktigt. Du arbetar fokuserat, uppmärksammar detaljer och säkerställer att arbetet håller hög kvalitet genom att kontrollera och följa upp dina arbetsuppgifter. Du är även samarbetsinriktad och har en god förmåga att arbeta tillsammans med andra. Du lyssnar, visar respekt och förståelse för det gemensamma uppdraget, och bidrar aktivt till ett gott arbetsklimat. ÖVRIGT Vi erbjuder en arbetsplats i en förvaltning där utveckling står i fokus, både internt hos oss och även i flertalet av de uppdrag vi bedriver i staden. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid (undantag på vissa avdelningar), friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Ett hållbart arbetsliv är viktigt för oss där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ditt privatliv. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet. Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Vi som arbetsgivare har skyldighet att säkerställa att en anställd har rätt att vistas och arbeta i Sverige, detta regleras främst i utlänningslagen och utlänningsförordningen. Därför behöver du, i samband med intervju, uppvisa ett giltigt pass eller nationellt ID-kort. Om du är tredjelandsmedborgare behöver du ta med dokument som styrker att du får vistas i och arbeta i Sverige och ditt pass för att styrka identitet och medborgarskap. Du behöver även ta med körkort där vi kommer vi kontrollerar uppgifterna mot Vägtrafikregistret och alla utbildningar ska kunna styrkas med giltigt intyg. För att inte diskriminera någon behöver alla som kallas till intervju kunna uppvisa giltiga handlingar. Vill du veta mer om oss? Följ vår företagssida på LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/stadsmiljo-goteborgs-stad/
Om rollen: Som Distributionsstöd arbetar du på dagorganisationens sida av verksamheten, med ett tydligt uppdrag: att varje natt ska fungera så smidigt, effektivt och tryggt som möjligt. Du är den som håller ihop bemanningen, planeringen och stödet till våra nattaktiva verksamhet på dagen. I nära samarbeta med Platschef, Distributionsstöden och Fordonsansvariga ser du till att förutsättningarna finns på plats för våra Nattansvariga, Teamledare och Distributörer i hela Västmanland - innan natten börjar. Anställningsform: Tjänsten är ett vikariat under veckorna 28-32 med möjlighet att efter perioden arbeta vid behov. Schema: Du arbetar dagtid 07:00-16:00 måndag till fredag. Omfattning: Heltid, tidsbegränsad anställning Vill du ha en nyckelroll i en verksamhet där struktur, tempo och logistik möts i ett viktigt samhällsuppdrag? Bonway Västmanland söker nu en lösningsorienterad och kommunikativ kollega som vill stärka vårt team i sommar - med fullt fokus på att stötta vår nattliga produktion på dagtid. Dina arbetsuppgifter inkluderar: - Planera daglig och långsiktig bemanning - Hantera och åtgärda kundsupportärenden i Freshservice - Registrera och hantera extratider (inkl. godkännande/avslag) - Systemadministrera hemleveranser som sker dagtid - Vara första kontaktperson för teamledare och distributörer dagtid - Utföra delegerade uppgifter från Platschef - Registrera avvikelser, incidenter och förändringar i personalsystem - Säkerställa rätt kompetens och hjälpmedel bland medarbetare - Stödja introduktion, rekrytering och kvalitetsuppföljning - Delta i förbättringsarbete och samverkan inom Bonway - Resor inom våra distributionsområden kan förekomma. Övrig information Vi på Bonway eftersträvar jämställdhet och mångfald och värdesätter sökande med skilda bakgrunder och erfarenheter. Timlön och förmåner sker enligt Svenska Transportarbetareförbundets kollektivavtal för tidningsdistribution. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att söka! Anställningen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper! Vi ser fram emot din ansökan! - Har gymnasieutbildning eller likvärdig erfarenhet - Behärskar svenska och engelska i tal och skrift - Innehar B-körkort - Har god systemvana, gärna inom G Suite och supportsystem - Är strukturerad, lösningsorienterad och serviceinriktad - Trivs i gränslandet mellan människor, system och logistik - Tar ansvar, samarbetar väl och ser helheten Vi är Bonway Genom sammanslagningen av fyra distributionsbolag har Bonway blivit Sveriges största utbärningsbolag, med huvudkontor i Malmö och som en del av Bonnier News. Vi distribuerar tidningar och paket främst under natten, nästan alla dagar i veckan. Som en ledande aktör inom logistik har vi en stark position inom last-mile distribution och rikstäckande logistik. Med över 150 års erfarenhet av tidningsdistribution har vi framgångsrikt expanderat vår verksamhet till paketdistribution, ett område som växer snabbt. Vi har ett framgångsrikt partnerskap med Early Bird, en ledande aktör inom paketleveranser i Sverige. På Bonway är vi engagerade i hållbara logistik- och distributionslösningar och arbetar mot att bli helt utsläppsfria. Jämlikhet och inkludering är grundläggande värderingar för oss, och vi strävar efter att skapa en öppen och inkluderande arbetsmiljö. Vi välkomnar mångfald och arbetar tillsammans för att bidra till ett mer inkluderande samhälle. Bonways absolut främsta tillgång är våra 1 750 medarbetare! Vi hälsar dig välkommen att bli en del av vårt team.
Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS LVM-hem Renforsen i Vindeln ger vård till kvinnor som har ett alkohol-, narkotika- eller blandmissbruk, i kombination med psykisk ohälsa. Arbetsbeskrivning SiS LVM-hem Renforsen har ett tidsbegränsat vikariat för att täcka upp inom vår administration. Vi vänder oss till dig som vill vara med och skapa livsviktig förändring. Lockas du även av ett omväxlande arbete med många kontaktytor, då kan vikariatet som administratör på SiS LVM-hem Renforsen vara en meningsfull utmaning för dig. I uppdraget ingår att arbeta med helhet, att vara stöd till ditt team, chefer och medarbetare, som skapar ett mervärde för verksamheten. I ditt uppdrag kan följande arbetsuppgifter komma att ingå: stötta upp med administrativa uppgifter kring klienterna, administrera löner, semestrar och sjukfrånvaro, fakturering, arkivering och hantera allmänna handlingar samt diarieföring m.m. Du kan även behöva stötta upp kring hanteringen av tjänstekläder. Du ska vara driven och fokuserad på ditt uppdrag samt bidra till teamets och verksamhetens utvecklingsarbete. Vår vision är att vara en plats för förändring och det genomsyrar vårt bemötande, vårt engagemang och vårt förhållningssätt. Kvalifikationer Till den här tjänsten söker vi en administratör som har lätt för att lära sig nya arbetsuppgifter och arbetar lösningsfokuserat, samt även är van att samarbeta och vara ett stöd till verksamheten och kollegor. Du ska ha god svenska i tal och skrift samt erfarenhet av Officepaketet. Vi ser gärna dig som har en längre erfarenhet att arbeta i stödfunktion med administrativa arbetsuppgifter. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet. Du ska även ha: • Examen från gymnasiet inom ekonomi, handels och kontor eller YH utbildning inom administration. Alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. • B-körkort • God svenska i tal och skrift • Officepaketet Det är meriterande för tjänsten om du: • Har kännedom och arbetat i de olika systemen Besched, Primula, Diabas • Har erfarenhet av att arbeta i offentlig förvaltning På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap. Förmåner: För att arbeta inom SiS LVM-hem Renforsen kommer du att erbjudas en 4 dagars introduktion. Du kommer vidare att få inskolning på administrationen samt erbjuds du viss del till friskvårdsbidrag enligt gällande regler. Anställning: Tjänsten är tidsbegränsat vikariat på 75 procent med start 2025-08-11 som längst t.o.m. mars 2027. Ansökan: Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast 2025-07-01. Arbetsgivaren kommer att ta utdrag från misstanke- och brottsregistret för den som är aktuell för tjänsten. Tester och arbetsprover kan komma att ingå i rekryteringsprocessen. SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.
Evka Golv & Fasad – Gustavsberg Vill du vara med och skapa en arbetsplats där trivsel, hälsa och god kommunikation går hand i hand? Hos oss på Evka Golv & Fasad i Gustavsberg söker vi nu en administratör som brinner för både struktur och människor – och som vill kombinera uppgifter inom HR, friskvård, intern kommunikation och sociala medier. Om rollen I denna tjänst blir du navet mellan medarbetare, ledning och omvärlden. Du får en nyckelroll i vår satsning på att utveckla arbetsmiljö, trivsel och tydlig kommunikation – både internt och externt. Rollen är bred, varierande och ger dig stort eget ansvar. Dina arbetsuppgifter: Personaladministration: onboarding, frånvaro, schemaläggning, kontakt med lönebyrå m.m. Samordning av interna friskvårdsinitiativ, aktiviteter och trivselprojekt Stöd i rekryteringsprocesser och employer branding Skapa och publicera innehåll i våra sociala kanaler (Instagram, Facebook) Enklare ekonomi- och kontorsadministration Vara en del av företagets arbete med arbetsmiljö och personalvård Vi söker dig som: Har erfarenhet av administrativt arbete, gärna med inslag av HR eller kommunikation Är självgående, strukturerad och har en positiv inställning Brinner för arbetsmiljö, friskvård och laganda Har god kommunikativ förmåga, både i text och tal Gillar att skapa innehåll för sociala medier och driva engagemang Har god datorvana (Office, Google Drive, ev. Canva eller liknande) Vi erbjuder: En nyckelroll i ett växande företag med stark lokal förankring Ett öppet och familjärt arbetsklimat med högt i tak Friskvårdsbidrag och möjlighet till träning på arbetstid Möjlighet att utveckla egna initiativ inom arbetsmiljö, personalvård och kommunikation Arbetsplats i Gustavsberg – nära till natur, hav och kommunikationer
Vi söker en strukturerad och engagerad administratör! Vi söker en administratör som kommer att spela en viktig roll i det dagliga arbetet. Du kommer att arbeta med varierande administrativa uppgifter. Vi ser att du som söker har goda datorkunskaper och ett intresse för att ha många bollar i luften. Tjänsten är ett konsultuppdrag. Arbetsuppgifter: - Dialog med förare och partner-leverantör - Ansvarar för diverse administrativa uppgifter - Agera support till förare - Ansvar för boka service, schema läggning osv. - Ger orientering till nya anställda och samla in månadsrapport - Hantera löner till anställda - Skapa fakturor till partner-leverantör Kvalifikationer: - Starka administrativa färdigheter och förmåga att hantera dokumentation noggrant. - God kommunikationsförmåga och förmåga att samarbeta med olika team. - Flexibilitet och förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt. - Grundläggande IT-färdigheter.
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Med rätt förutsättningar kan vi växa, utvecklas och delta i samhället på våra egna villkor. Inom förvaltningen för funktionsstöd ger vi stöd, service och omsorg till barn och vuxna med funktionsnedsättning och skapar möjlighet för dem att leva ett gott och självständigt liv, som alla andra. Genom att sprida kunskap och samarbeta inom Göteborgs Stad och med andra aktörer ökar vi förståelsen för individers behov och utformar insatser som gör verklig skillnad. Med 6 200 engagerade medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi arbetar inom boenden med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, barn- och korttidsboenden, avlastning samt stöd och ledsagning. Vill du vara med och bidra till ett mer inkluderande samhälle? Välkommen till oss! Du är Göteborg. ARBETSUPPGIFTER Drivs du av att ge ett gott bemötande och god service och av att göra ett kvalitativt arbete under eget ansvar? Ligger målgruppen personer med funktionsnedsättningar dig varmt om hjärtat? Då kan du vara vår nya medarbetare. Till oss inom Myndighet Funktionsstöd, söker vi nu en socialadministratör för ett vikariat på 50% fram till och med 2025-12-31. Du kommer att tillhöra stadsområde Nordost. Du kommer hos oss att ha huvudansvaret för eftermiddagsbemanning av verksamhetens reception och här vara det första goda bemötandet i kontakt med både bokade besökare och spontanbesökande. Övrigt vanligen förekommande uppgifter för rollen som socialadministratör och som kan komma att ingå i din tjänst är: - Hantering av placeringsavtal som du upprättar, hanterar och arkivför. - Ta emot leveranser - Ha kontakt med leverantörer, socialsekreterare och chef. - Uppdatera i uppföljningsfiler, ta fram statistik, rapportera till IVO och nämnd. - Hantera beställningar. - I din roll ingår också att vara ett stöd för våra medarbetare i olika digitala system och vid behov även genomföra utbildningar t ex i samband med introduktion av nya medarbetare på enheten. Du kommer vara såväl chefsstöd som enhetsstöd. Rollen som socialadministratör är en bred och flexibel roll med många kontaktytor, där en succesiv ansvarsuppdelning kommer att ske mellan dig och dina kollegor på enheten. Du kommer att ha många kontaktytor och du får även vara beredd på att det ibland kan komma nya oväntade uppgifter som behöver lösas med kort varsel. Myndighet i Nordost har ett pågående arbete med att motverka alla former av diskriminering och delar av verksamheten har nyligen blivit HBTQI-certifierade. Vi kommer tillsammans fortsatt att arbeta med kompetenshöjande satsningar för att uppmärksamma och motverka diskriminering för samtliga medarbetare inom Funktionsstöd Myndighet i Nordost under 2025. Vi söker dig som vill arbeta och utvecklas tillsammans med oss i ett stadsområde område där vi tillsammans verkligen gör skillnad för medborgarna! KVALIFIKATIONER Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom förvaltning eller administration. Rollen kräver att du har god kunskap, förståelse och erfarenhet av att arbeta inom offentlig förvaltning. Då kommunikation är en viktig del av arbetet, krävs det att du har god datorvana och goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift. Det är positivt om du där till har kunskap och kompetens inom Alternativa kommunikationsformer (AKK), då detta kan underlätta i kommunikationen med verksamhetens besökare. Vi ser dessutom gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete som socialadministratör. Det är även positivt om du har dokumenterad erfarenhet av att arbeta med avtalshantering och inköp. I rollen som socialadministratör behöver du ha lätt för att ställa om och omprioritera när saker förändras. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt och ser möjligheter i förändringar. Du tar ansvar för både dina egna och gruppens arbetsuppgifter. Du gör ditt bästa för att göra klart alla arbetsuppgifter på rätt sätt och följer upp hur det blev. Vi ser att du arbetar bra med andra genom att du lyssnar, visar intresse och respekt. Du förstår det gemensamma uppdraget och arbetar för att det ska bli så bra som möjligt. Du är bekväm i sociala situationer. Du står för fattade beslut och kan förmedla obekväma budskap när det behövs. Slutligen är det viktigt att du är trevlig och hjälpsam mot andra människor även i en stressig situation. Du visar respekt för alla du träffar på jobbet. Du är inbjudande och positiv. ÖVRIGT Bifoga studieintyg eller examensbevis på efterfrågad utbildning. I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev. Urval och intervjuer kommer att påbörjas från och med 7 juli så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig bland annat: - Trygg anställning med goda anställningsvillkor - Introduktion vid nyanställning - Kompetensutveckling Du kan endast skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem eftersom all hantering av personuppgifter skall ske enligt GDPR. Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 45 jobb