Likviditetsplanerare till gasturbintillverkare

Hem/Ekonomiassistent/Likviditetsplanerare till gasturbintillverkare
Publicerad: 30 april
Sista ansökan: 29 maj
heltid

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet och utbildning inom företagsadministration och ekonomi? Då kan detta vara tjänsten för dig!

Om företaget
Företaget möter den ökade efterfrågan på energi i över 90 länder och bidrar till att skydda vårt klimat. Med över 94 000 anställda genererar de elektricitet för 16% av världens befolkning och strävar efter hållbar, pålitlig och ekonomiskt överkomlig energi genom innovativa teknologier. Företaget utvecklar gasturbiner och kraftanläggningar för global användning och har en omfattande serviceorganisation. Med 3000 medarbetare i Finspång och en årlig omsättning på cirka 10 miljarder kronor är företaget en betydande aktör inom energiteknik.

Dina arbetsuppgifter
Treasury-avdelningen är en central funktion hos vår kund som stödjer hela företaget inom valutakursrådgivning, valutabokföring, likviditetshantering och valutatransaktioner. Teamet består av 5 anställda och vi söker nu en likviditetsplanerare för att utöka teamet.

Dina ansvarsområden:

Samla in operativa kassaflödesdata från affärsenheter och integrera dem i ett lokalt och globalt likviditetsprognosverktyg med ett års horisont.
Självständigt analysera/validera kassaflödesprognos på företagsnivå och månatligen presentera och förklara kassaflödesprognoser och verkliga siffror för ledningen.
Utveckla och förbättra data, system och processer relaterade till kassaflödet tillsammans med lokal Controlling-avdelning/IT och globalt team.
Representera det centrala finansteamet i olika projekt.
Du kommer att ha nära samarbete med Treasury, BA, controlling och andra kommersiella funktioner i den lokala organisationen samt stödja inom olika finansiella ämnen.

Denna position ger möjlighet att analysera och utveckla kassaflödesprognoser inom organisationen. Det ger dig också möjlighet att påverka företagets ekonomiska situation och utveckla din förståelse för finansiella beslut inom företaget. Som en del av det centrala finansteamet får du också en bra övergripande förståelse för olika finansiella ämnen, särskilt inom Treasury-avdelningen, samt möjlighet att göra djupdykningar inom olika områden.

Din profil
Vi söker en kandidat med 1-2 års erfarenhet inom affärsstyrning, företagsadministration, redovisning eller liknande.
Kandidaten bör ha en kandidatexamen inom företagsadministration eller liknande kommersiell utbildning.
Flytande i både engelska och svenska.
Goda Excel-kunskaper (formler, pivottabeller).
God kännedom om SAP är meriterande.
Du är strukturerad, kommunikativ och en lagspelare.
För att lyckas i rollen bör du ha god analytisk förmåga och projektledarfärdigheter.

Ansökningsförfarande
Urvalet kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta inte med att skicka in CV och personligt brev till oss idag. Vid eventuella frågor eller funderingar, kontakta ansvarig rekryterare Johanna Lindquist, [email protected] eller ring Tel: 011-19 94 69.

Välkommen med din ansökan!

Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.