Gör det som du älskar, som konsult! Kvalifikationer Vi söker dig med minst två års erfarenhet. Vi ser gärna att du som konsult har god samarbetsförmåga, är noggrann, och ansvarstagande. Arbetsuppgifter Som kirurgsjuksköterska hos Almia får du möjlighet att arbeta ute hos våra kunder med varierande arbetsuppgifter inom kirurgisk vård. Du kommer att assistera under operationer, förbereda patienter och samarbeta med operationslag. Arbetsmiljön är dynamisk och varierar beroende på kund och operationsavdelning. Kontakta oss för mer information om detta uppdrag och din utveckling hos Almia. Finner du tjänsten som Kirurgisjuksköterska till Gotland intressant är du är varmt välkommen att höra av dig direkt till Amanda Aletto eller någon av hennes kollegor på [email protected] eller 08-410 250 50. Vi ser fram emot att höra från dig! Har du redan ett uppdrag men vet en klockren kandidat, tipsa vidare och ta del av en tipsbonus! Tillsammans med din konsultchef på Almia får du skapa det bästa upplägget som passar just dig och dina behov. Vi gör vårt yttersta för att lyssna och förstå vem du är, vad du vill och vad du behöver. Vi vill helt enkelt veta vad som är viktigt för dig. Därför är vi extra lyhörda för vad du har för behov och önskemål när det kommer till uppdragets period, omfattning, geografiskt område samt arbetstider. Det absolut viktigaste för oss är att vi tillsammans hittar ett upplägg som går att anpassa efter ditt livspussel. Personliga egenskaper: Du är en positiv och engagerad kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Du är flexibel, ansvarsfull och har förmåga att arbeta både självständigt och i team. För att lyckas som konsult är det viktigt att du är prestigelös, lyhörd och trygg i dig själv. Du har du goda kunskaper i svenska och drivs av utmaningar och nya möjligheter. Vi erbjuder dig: Marknadskraftig lön En engagerad konsultchef Fördelaktiga förmånspaket Trygga villkor Tipsbonus Bli en del av Almia-familjen Almia Vårdbemanning är ett rikstäckande bolag med stort hjärta som gör allt för att du som konsult ska trivas och må bra. Tillsammans med dig följer vi dina önskemål och matchar uppdrag efter din erfarenhet. Du kommer alltid känna att du har ett stöd i din närmaste konsultchef, vars viktigaste uppgift är att se till att du mår bra. Hos oss på Almia får du ta del av en varm kultur där varje anställd är unik och får högsta prioritet från oss i form av engagemang, tillhörighet och tillgänglighet. I ditt dagliga jobb som konsult är du en del av ett vårdteam, med allt vad det innebär. Som konsult hos Almia är du också en viktig del av vårt team, och vår gemenskap. Vi håller kontakt, följer dig i uppdragen, finns alltid nära till hands och hjälper dig att lösa de eventuella problem som kan dyka upp längs vägen. Vi ser även till att du får träffa dina Almia-kollegor då och då för att utbyta tankar, tips och erfarenheter. Vi tar hand om varandra, lika självklart naturligt som att du tar hand om andra. Sista svarsdag Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! www.almia.se 08-410 250 50 [email protected]
Gör det som du älskar, som konsult! Kvalifikationer Vi söker dig med minst två års erfarenhet. Vi ser gärna att du som konsult har god samarbetsförmåga, är noggrann, och ansvarstagande. Arbetsuppgifter Som operationssjuksköterska hos Almia får du chansen att arbeta ute hos våra kunder med varierande arbetsuppgifter inom operationsvård. Du kommer att ansvara för instrumentering, förbereda operationssalen och samarbeta med kirurgteam. Arbetsmiljön är dynamisk och skiftar beroende på kund och operationstyp. Kontakta oss för mer information om detta uppdrag och hur du kan växa med Almia. Finner du tjänsten som Operationssjuksköterska till Gotland intressant är du är varmt välkommen att höra av dig direkt till Amanda Aletto eller någon av hennes kollegor på [email protected] eller 08-410 250 50. Vi ser fram emot att höra från dig! Har du redan ett uppdrag men vet en klockren kandidat, tipsa vidare och ta del av en tipsbonus! Tillsammans med din konsultchef på Almia får du skapa det bästa upplägget som passar just dig och dina behov. Vi gör vårt yttersta för att lyssna och förstå vem du är, vad du vill och vad du behöver. Vi vill helt enkelt veta vad som är viktigt för dig. Därför är vi extra lyhörda för vad du har för behov och önskemål när det kommer till uppdragets period, omfattning, geografiskt område samt arbetstider. Det absolut viktigaste för oss är att vi tillsammans hittar ett upplägg som går att anpassa efter ditt livspussel. Personliga egenskaper: Du är en positiv och engagerad kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Du är flexibel, ansvarsfull och har förmåga att arbeta både självständigt och i team. För att lyckas som konsult är det viktigt att du är prestigelös, lyhörd och trygg i dig själv. Du har du goda kunskaper i svenska och drivs av utmaningar och nya möjligheter. Vi erbjuder dig: Marknadskraftig lön En engagerad konsultchef Fördelaktiga förmånspaket Trygga villkor Tipsbonus Bli en del av Almia-familjen Almia Vårdbemanning är ett rikstäckande bolag med stort hjärta som gör allt för att du som konsult ska trivas och må bra. Tillsammans med dig följer vi dina önskemål och matchar uppdrag efter din erfarenhet. Du kommer alltid känna att du har ett stöd i din närmaste konsultchef, vars viktigaste uppgift är att se till att du mår bra. Hos oss på Almia får du ta del av en varm kultur där varje anställd är unik och får högsta prioritet från oss i form av engagemang, tillhörighet och tillgänglighet. I ditt dagliga jobb som konsult är du en del av ett vårdteam, med allt vad det innebär. Som konsult hos Almia är du också en viktig del av vårt team, och vår gemenskap. Vi håller kontakt, följer dig i uppdragen, finns alltid nära till hands och hjälper dig att lösa de eventuella problem som kan dyka upp längs vägen. Vi ser även till att du får träffa dina Almia-kollegor då och då för att utbyta tankar, tips och erfarenheter. Vi tar hand om varandra, lika självklart naturligt som att du tar hand om andra. Sista svarsdag Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! www.almia.se 08-410 250 50 [email protected]
Gör det som du älskar, som konsult! Kvalifikationer Vi söker dig med minst två års erfarenhet. Vi ser gärna att du som konsult har god samarbetsförmåga, är noggrann, och ansvarstagande. Arbetsuppgifter Sedvanliga arbetsuppgifter som Leg. Sjuksköterska med erfarenhet från Hemsjukvård. Finner du tjänsten som Leg. Sjuksköterska till Gotland intressant är du är varmt välkommen att höra av dig direkt till Amanda Aletto eller någon av hennes kollegor på [email protected] eller 08-410 250 50. Vi ser fram emot att höra från dig! Har du redan ett uppdrag men vet en klockren kandidat, tipsa vidare och ta del av en tipsbonus! Tillsammans med din konsultchef på Almia får du skapa det bästa upplägget som passar just dig och dina behov. Vi gör vårt yttersta för att lyssna och förstå vem du är, vad du vill och vad du behöver. Vi vill helt enkelt veta vad som är viktigt för dig. Därför är vi extra lyhörda för vad du har för behov och önskemål när det kommer till uppdragets period, omfattning, geografiskt område samt arbetstider. Det absolut viktigaste för oss är att vi tillsammans hittar ett upplägg som går att anpassa efter ditt livspussel. Personliga egenskaper: Du är en positiv och engagerad kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Du är flexibel, ansvarsfull och har förmåga att arbeta både självständigt och i team. För att lyckas som konsult är det viktigt att du är prestigelös, lyhörd och trygg i dig själv. Du har du goda kunskaper i svenska och drivs av utmaningar och nya möjligheter. Vi erbjuder dig: Marknadskraftig lön En engagerad konsultchef Fördelaktiga förmånspaket Trygga villkor Tipsbonus Bli en del av Almia-familjen Almia Vårdbemanning är ett rikstäckande bolag med stort hjärta som gör allt för att du som konsult ska trivas och må bra. Tillsammans med dig följer vi dina önskemål och matchar uppdrag efter din erfarenhet. Du kommer alltid känna att du har ett stöd i din närmaste konsultchef, vars viktigaste uppgift är att se till att du mår bra. Hos oss på Almia får du ta del av en varm kultur där varje anställd är unik och får högsta prioritet från oss i form av engagemang, tillhörighet och tillgänglighet. I ditt dagliga jobb som konsult är du en del av ett vårdteam, med allt vad det innebär. Som konsult hos Almia är du också en viktig del av vårt team, och vår gemenskap. Vi håller kontakt, följer dig i uppdragen, finns alltid nära till hands och hjälper dig att lösa de eventuella problem som kan dyka upp längs vägen. Vi ser även till att du får träffa dina Almia-kollegor då och då för att utbyta tankar, tips och erfarenheter. Vi tar hand om varandra, lika självklart naturligt som att du tar hand om andra. Sista svarsdag Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! www.almia.se 08-410 250 50 [email protected]
I Region Gotland kan du utvecklas och växa, både som individ och tillsammans med andra. När du arbetar hos oss bidrar du till att Gotland blir en ännu bättre plats för människor i livets alla delar. Vi gör varandra bättre. Vårdcentralen Slite Inom Region Gotland är innovation ett ledord. Genom att utmana traditionella arbetsupplägg går vi mot en god och nära vård. Region Gotland strävar mot att bli ledande i framtidens primärvård genom att leverera en högkvalitativ och modern vård som är tillgänglig för alla. Är du allmänspecialist, legitimerad läkare eller har läkarexamen och vill arbeta i en primärvård som är unik utifrån ett glesbygdsperspektiv med andra utmaningar än det vanliga? Då har du kommit rätt! Vårdcentralen Slite – en liten enhet med stort hjärta! Här arbetar du tillsammans med engagerad personal med en teamkänsla utöver det vanliga som får verksamheten att blomma och utvecklas. Att göra vården lika bra för alla, oavsett diagnosgrupp, är en stark strävan hos oss. På vårdcentralen arbetar ett 15-tal medarbetare i olika professioner. Vi erbjuder våra patienter bland annat sedvanlig läkarmottagning, distriktssköterskemottagning och undersköterskemottagning men även mottagningar inom diabetes, demenssjukdomar, hjärtsvikt, Astma/KOL, Inkontinensvård och levnadsvanor. Vi har som enda vårdcentral på Gotland medicinsk fotvårdsterapeut. Vi har ett psykosocialt team där läkare, samtalsbehandlare, fysioterapeuter, arbetsterapeuter och rehabkoordinator arbetar tillsammans med behandlingsinsatser mot psykisk ohälsa, förebygga långtidssjukskrivningar samt för att främja snabb återgång till arbetet. Som glesbygdsvårdcentral hanterar vi många akutbesök gällande bland annat bröstsmärta och sårskador. Vill du arbeta i en primärvård utöver det vanliga och som är på väg att skapa nya arbetssätt och möta patienter med komplexa behov så är detta vårdcentralen för dig! Att arbeta i Slite innebär en rolig, lärorik och givande arbetsplats omgiven av vacker miljö och närhet till havet. Dina arbetsuppgifter Här har du som är allmänspecialist, legitimerad läkare eller som har läkarexamen ett nära samarbete med vårdcentralens samtliga professioner. I tjänsten ingår sedvanligt arbete med bland annat undersökning, utredning, bedömning och behandling genom både planerade och akuta besök, samt arbete gentemot särskilt boende och hemsjukvård. Vi strävar efter en effektiv struktur där vi tar hand om våra patienter utifrån medicinska prioriteringar. Med arbetsglädje och delaktighet skapar vi tillsammans en arbetsplats som gör oss till det självklara valet för såväl patienter som medarbetare! Vem är du? Kanske vill du prova att jobba på Gotland? Här kommer ett bra tillfälle! Vi söker dig som är allmänspecialist, legitimerad läkare eller dig med läkarexamen med behörighet att tjänstgöra i Sverige. Har du tidigare arbetat vid vårdcentral är det meriterande. Svenskkunskaper motsvarande C1 är ett krav. Som person är du positiv, flexibel och lösningsfokuserad. Du kan arbeta självständigt och i team. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Inför beslut om anställning görs bakgrundskontroll genom utdrag ur belastningsregistret. Om hälso- och sjukvårdsförvaltningen Som en del av Region Gotland ansvarar hälso- och sjukvårdsförvaltningen för att en hälsofrämjande sjukvård och tandvård tillhandahålls på lika villkor till de som bor och vistas på Gotland. Vi förbättrar människors vardag, varje dag. Tillsammans utvecklar vi hälso- och sjukvården nära patienten. Vi skapar trygghet genom respekt, integritet och tillgänglighet. Om Region Gotland Region Gotland är inte bara Gotlands största arbetsgivare, vi är också den enda regionen i Sverige som har kommunala-, hälso- och sjukvårdsuppgifter och regionalt utvecklingsansvar i en och samma organisation. Det tillsammans med vårt ö-läge skapar förutsättningar för gott samarbete över våra verksamhetsområden. Vi är över 7000 medarbetare. Tillsammans arbetar för ett hållbart, inkluderande och välmående samhälle för alla som besöker, bor och verkar på Gotland. Vi är drivande i att skapa en trygg och hållbar utveckling över hela ön. Gotland är en fantastisk plats att leva på, med ett rikt kulturliv, orörd natur och en kreativ entreprenörsanda. Vi är över 61 000 personer som har valt att bo här året om, och vi vill gärna bli fler! Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på https://gotland.com/leva-bo/flytta-hit/ Genom instagramkontot @viarregiongotland visar vi bredden av våra yrken och vilken betydelse vårt arbete har för samhället. Varje vecka visar en ny medarbetare upp sin arbetsvardag. Övrigt Region Gotland arbetar enligt kompetensbaserad rekryteringsmetod som syftar till att se varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön. Tjänsten ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver komma i anspråk för medarbetare med företrädesrätt samt att tjänsten fortsatt är vakant. I takt med att omvärlden förändras arbetar Region Gotland i större utsträckning med kvalitet och säkerhet i rekryteringsprocessen. Det innebär att du som kandidat kan komma att omfattas av vissa kontroller inför anställning. Vilka kontroller som tjänsten du söker kan omfattas av får du information om inför eller under intervjun. Inför samtliga anställningar behöver du som kandidat visa upp ID-handling och personbevis. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Om Tjänsten Information om uppdraget: Som sjuksköterska hos Sanandum kommer du att ha möjligheten att arbeta inom olika vårdmiljöer på Gotland. Du har flexibilitet att välja arbetsplats beroende på dina preferenser. Dina arbetsuppgifter kan variera och inkludera allt från akutsjukvård till äldreomsorg, vilket ger dig en bred och varierande erfarenhet. Arbetstid: Variera beroende på uppdrag Boende: Vi kan hjälpa dig med boende om du är bosatt på annan ort. Sanandum ombesörjer hela boendeprocessen åt dig. Kvalifikationer: Vi ser att du som söker till detta uppdrag har minst 2 års erfarenhet som sjuksköterska. Som person är du positiv, arbetsam och har lätt för att ta till dig ny information och nya riktlinjer. Ersättning: Vi tillämpar individuell ersättning. Vi tar hänsyn till antal år i yrket, specifik kompetens, vidareutbildningar, tillgänglighet samt behov av resa och boende. Vi ser möjligheterna som goda att detta uppdrag kan ge lite extra hög ersättning om tillgänglighet och kompetens bedöms som god. Vi ser fram emot din ansökan och att du blir en del av oss på Sanandum i Uppsala! Företagsbeskrivning Företag inom vårdbemanning är olika. Liksom människorna vi jobbar med. Som anställd hos Sanandum ska du känna dig som en del av just Sanandum. Vi gör det genom regelbundna träffar mellan dig och din konsultchef, från formella möten, informella middagar och fikastunder till AW´s och gemensamma utbildningar. Vårt mål är att utbilda dig i vad vi jobbar med, nämligen vårdbemanning. Kunskap är makt att välja rätt. Utan kunskap riskerar du att ta fel beslut. Med hjälp av kunskap får magkänslan stöd av hjärnan, och då är vi övertygade om att du kommer välja att jobba för Sanandum. För att läsa mer om våra personalförmåner som - Tjänstepension - Boende - Friskvårdbidrag - Resor - etc. Besök vår hemsida Vill du med på resan? Sanandum´s 5 budord till dig som sjuksköterska: · COMPETENCE Vi är nyfikna. Vi förstår och kan identifiera kompetens när vi ser den. Allt för många bemanningsföretag brister i kopplingen mellan den kompetens en vårdgivare söker och den kompetens du som sjuksköterska besitter. Vi vet skillnaden och säkerställer att din kompetens tas tillvara på så att vårdgivaren får exakt den hjälp denne behöver för stunden. · PEOPLE Arbete är världens äldsta anledning att träffas, att samarbeta. Vi vill investera i människor som är lika bra som oss. Eller vill bli. Företrädare för Sanandum är i alla lägen professionella, ansvarstagande med en hög grad av social och klinisk kompetens. · QUALITY Systematiskt kvalitetsarbete är en naturlig del av Sanandums arbetssätt. Intet kvalitetsarbete, ingen förbättring. Ingen förbättring, inget framåtskridande. Vi är sedan star certifierade enligt ISO 9+001 samt 14001 (Kvalitet och miljö). · KNOWLEDGE Kunskap är makt att välja. Välja rätt. Utan kunskap riskerar du att ta fel beslut. Med hjälp av kunskap får magkänslan stöd av hjärnan, och du väljer Sanandum som din arbetsgivare. Vårt mål är att utbilda dig i vårt arbete, nämligen vårdbemanning. Hur tänker vi? När det dags att ta steget? Vart vänder man sig om man vill ha den högst ersättningen eller det mest intressanta uppdraget? Vi är transparenta och delar gärna med oss av vår kunskap om branschen. · EXPERIENCE Din upplevelse som anställd hos Sanandum betyder allt för oss. Vi mäter därför din upplevelse av oss som arbetsgivare löpande för att utvärder arbtsätt i vår ständiga jakt efter bättre och kvalitetssäkrade processer.
I Region Gotland kan du utvecklas och växa, både som individ och tillsammans med andra. När du arbetar hos oss bidrar du till att Gotland blir en ännu bättre plats för människor i livets alla delar. Vi gör varandra bättre. Anpassade grundskolan De anpassade skolformerna är en egen skolform för elever som bedöms att inte ha förutsättningar att nå upp till grundskolans eller gymnasiets kunskapskrav för att de har en intellektuell funktionsnedsättning. De anpassade skolformerna har en egen läroplan och undervisningen anpassas till varje elevs förutsättningar och behov. Inom de anpassade skolformerna på Gotland undervisar vi elever från årskurs 1-9 i anpassad grundskola och årskurs 1-4 i anpassad gymnasieskola. I nuläget har vi cirka 80 elever inskrivna i anpassad grundskola och cirka 35 elever inskrivna i anpassad gymnasieskola. Våra medarbetare bidrar till barns, ungas och vuxnas lärande och utveckling på Gotland. Verksamheten inom de anpassade skolformerna finns idag lokaliserad på flertalet skolor runt omkring på ön. Dina arbetsuppgifter Vi söker nu en speciallärare med inriktning Hem- och konsumentkunskap. Du ska ha ett stort intresse för människor och förmåga att skapa goda relationer. Som speciallärare inom anpassade grundskolan arbetar du utifrån varje elevs utveckling och förutsättningar. Eleverna har en intellektuell funktionsnedsättning och befinner sig på olika utvecklingsnivåer. Som speciallärare ansvar du för planering och genomförande av den pedagogiska verksamheten. Du är även delaktig i arbetet runt det systematiska kvalitetsarbetet. Du kan ha undervisning i både ämnen och ämnesområden. Du arbetar utifrån elevers behov, intressen och förutsättningar. Arbetet kan ibland vara fysiskt ansträngande och innehåller viss omvårdnad. Vem är du? Vi söker dig som är behörig speciallärare med inriktning intellektuell funktionsnedsättning samt är behörig att undervisa i hem- och konsumentkunskap i den anpassade grundskolan. I de fall en behörig speciallärare inte kan rekryteras kan det finnas möjlighet för en ämnesbehörig lärare att få en tidsbegränsad anställning som speciallärare i anpassad grundskola, i kombination med en tillsvidareanställning som lärare i grundskolans verksamhetsområde. Det gäller endast kandidater som har för avsikt att läsa in behörighet till speciallärare med specialisering mot intellektuell funktionsnedsättning. Erfarenhet av arbete med personer med intellektuell funktionsnedsättning eller funktionshinder är meriterande. Körkort är önskvärt. Du har ett stort intresse för människor och förmåga att skapa goda relationer. Du är flexibel, lösningsinriktad och lyhörd för elevernas individuella förutsättningar. Det krävs att du är lugn och pedagogisk med stort tålamod med förmåga att skapa trygghet för varje elev. Du har positivt förhållningssätt till arbetet. Du behöver ha en tydlighet i ditt agerande. Du pratar, läser och skriver svenska obehindrat. Vi lägger stor vikt vid tidigare erfarenheter och personlighet. Arbetet ställer krav på din förmåga att kunna planera och prioritera dina arbetsuppgifter och du behöver ha god kunskap om skolans styrdokument. Det är viktigt att du är bra på att samarbeta med andra för att tillsammans nå uppsatta mål. Om utbildnings- och arbetslivsförvaltningen Som en del av Region Gotland bidrar vi i utbildnings- och arbetslivsförvaltningen till barns, ungas och vuxnas lärande och utveckling. Vi ansvarar för bland annat förskola, grundskola, fritidshem, anpassad grund- och gymnasieskola, kulturskola, gymnasie- och vuxenutbildning, arbetsmarknadsinsatser, ungdomsgårdar samt mottagande och etablering av nyanlända. Tillsammans ger vi möjligheter till ett livslångt lärande. Om Region Gotland Region Gotland är inte bara Gotlands största arbetsgivare, vi är också den enda regionen i Sverige som har kommunala-, hälso- och sjukvårdsuppgifter och regionalt utvecklingsansvar i en och samma organisation. Det tillsammans med vårt ö-läge skapar förutsättningar för gott samarbete över våra verksamhetsområden. Vi är över 7000 medarbetare. Tillsammans arbetar för ett hållbart, inkluderande och välmående samhälle för alla som besöker, bor och verkar på Gotland. Vi är drivande i att skapa en trygg och hållbar utveckling över hela ön. Gotland är en fantastisk plats att leva på, med ett rikt kulturliv, orörd natur och en kreativ entreprenörsanda. Vi är över 61 000 personer som har valt att bo här året om, och vi vill gärna bli fler! Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på https://gotland.com/leva-bo/flytta-hit/ Genom instagramkontot @viarregiongotland visar vi bredden av våra yrken och vilken betydelse vårt arbete har för samhället. Varje vecka visar en ny medarbetare upp sin arbetsvardag. Övrigt Region Gotland arbetar enligt kompetensbaserad rekryteringsmetod som syftar till att se varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön. Tjänsten ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver komma i anspråk för medarbetare med företrädesrätt samt att tjänsten fortsatt är vakant. I takt med att omvärlden förändras arbetar Region Gotland i större utsträckning med kvalitet och säkerhet i rekryteringsprocessen. Det innebär att du som kandidat kan komma att omfattas av vissa kontroller inför anställning. Vilka kontroller som tjänsten du söker kan omfattas av får du information om inför eller under intervjun. Inför samtliga anställningar behöver du som kandidat visa upp ID-handling och personbevis. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Solrosen Serviceboende AB Solrosen Demensboende är ett serviceboende för personer med demenssjukdom. Boendet ligger mitt i centrala Visby omgivet av en lummig trädgård med många fruktträd. Solrosen Demensboende har funnits sedan 1996. Vår målsättning är att skapa en trygg och hemlik miljö samt stimulera de boende till olika aktiviteter som bevarar deras självkänsla. Vi bemöter med värme och glädje och skapar förutsättningar till delaktighet och självständighet. All mat som serveras på Solrosen lagas från grunden i våra tre olika avdelningskök. Medarbetare När vi arbetar har vi alltid individens bästa i fokus. Vi värdesätter engagerad och kompetent personal och de är lyhörda för individens behov. Vi arbetar för att skapa trygghet och igenkännande miljö då det är viktigt för personer med demenssjukdom. Välkommen till en arbetsplats där vi tar hand om varandra. Boende Solrosen Demensboende har 30 lägenheter, samtliga ligger i markplan. Boendet har tre avdelningar: Solen, Rosen och Gläntan. Det finns personal dygnet runt och vår egen sjuksköterska finns på plats varje vardag. En husläkare besöker oss varje vecka. Solrosen har fina betyg i Socialstyrelsens äldreguide. Vi använder oss av tydliggörande hjälpmedel och ett lugnt och tryggt bemötande. Vi lyckas när våra boenden upplever självständighet och ett bra liv utifrån sina förutsättningar. Vi lagar all mat från grunden och detta görs enligt rullande schema. Vi söker i första hand dig med erfarenhet inom vård och omsorg. Du gillar att arbeta i nära samarbete med övriga medarbetare. Vi ser gärna att du är van vid att ta egna beslut och är trygg. Du tycker om att arbeta med och för människor med vårdbehov. Varmt välkommen med din ansökan, intervjuer sker löpande, även via Teams om möjlighet finns. Delegering i läkemedel är ett krav samt dokumentation i journal. Introduktion enligt överenskommelse. God arbetsmoral är en mycket viktig faktor. God svenska i tal och skrift. Introduktion enligt överenskommelse och därmed hur man genomför sitt delegeringsprov samt arbete i vårt journalsystem och intranät. Timanställning Flexibel arbetstid dagtid, kväll, natt och helg. Vi är anslutna till Almega/Vårdföretagarnas kollektivavtal. Kontaktperson och ytterligare information om verksamheten: Verksamhetschef: Marianne Riarbäck 0498-28 49 00 [email protected] eller bitr.verksamhetschef: Anna Nilsson 072 644 67 33 [email protected] -
Om Uniguide Uniguide säljer olika kommunikationstjänster, främst kundservice och olika tekniska tjänster. Vår kärnverksamhet är “kundtjänst” i bred bemärkelse. Våra kunder finns flera olika branscher. Medarbetarna på Uniguide har arbetat tillsammans under lång tid och företaget präglas av en familjär kultur med nära till kollegor och företagsledning. Uniguide har två avdelningar; fastighet- och kundtjänst (F&K) och givar- och medlemsservice (G&M). Nu söker vi två nya kollegor till avdelningen fastighet- och kundtjänst. Arbetsuppgifter Hantera inkommande telefoni åt våra kunder enligt särskilda instruktioner Registrera serviceärenden och felanmälningar i Uniguides eget system Med hjälp av instruktioner besvara frågor från våra kunders hyresgäster eller kunder Du kommer att få en kortare utbildning för att kunna hantera enskilda kunduppdrag Krav på utbildning Gymnasial utbildning krävs Kunskapskrav Hög administrativ kapacitet och datavana vad gäller Office-paketet Förmågan att skriva text på ett korrekt sätt och i högt tempo God kommunikativ förmåga i tal och skrift Behärska svenska och engelska flytande i tal och skrift Erfarenheter och meriter Tidigare arbetslivserfarenhet är en merit men inget krav Egenskaper och förväntningar Stresstålig och lösningsorienterad Visa engagemang genom att aldrig lämna en arbetsuppgift ogjord Kunna kombinera effektivitet med noggrannhet genom att arbeta metodiskt och följa arbetsinstruktioner och arbetsindelning Ta ansvar för att information om arbetsuppgifter inhämtas innan arbetsmoment påbörjas för att undvika missförstånd mellan medarbetare och mellan medarbetare och kunder God förmåga att organisera arbetet samt följa instruktioner och rutiner Övrigt Visstidsanställning initialt 4-6 veckor Timlön Tjänsterna är placerade på vårt kontor i centrala Visby Vi följer branschens kollektivavtal Vid intresse för tjänsten Du är välkommen att skicka personligt brev och CV till [email protected] Intervjuer och anställningar sker löpande så vänta inte med din ansökan
Att arbeta som operationssjuksköterska hos oss: Som operationssjuksköterska hos Operationskonsulterna kommer du i detta uppdrag att få arbeta på en operationsavdelning i Visby. Du behöver vara trygg i din yrkesroll, och ha stor erfarenhet av kirurgi, urologi, akut bukkirurgi, trauma, bröstkirurgi, bråckkirurgi, Ortopedi, Gynekologi, ÖNH Arbetstid: Dag/kväll Period: v.36- 45 Om detta uppdrag låter som en spännande möjlighet för dig, tveka inte att skicka in din ansökan. Vi rekryterar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista svarsdag. Vi ser fram emot att höra från dig och välkomna dig till vårt team som operationssjuksköterska. Utbildning: KRAV - Sjuksköterskeutbildning 3 år - Specialistsjuksköterskeutbildning inom operation 1 år Kompetenser: KRAV - Ortopedi - Kirurgi - Gynekologi - Urologi - ÖNH - Trauma - Akut Bukkirurgi - Bröstkirurgi - Bråckkirurgi - Språk: KRAV - Svenska Arbetslivserfarenhet: KRAV - Operationssjuksköterska, 5 års erfarenhet eller mer Om dig: Arbetet som specialistsjuksköterska inom operation är kvalificerat och vi vill därför att du har minst 5 års erfarenhet inom din specialité. Vi anser att det krävs för att man ska vara tillräckligt trygg i sin yrkesroll och det stämmer väl överens med företagets roll som specialister i branschen. Vi ser gärna att du har erfarenhet från flera olika operationssavdelningar. Du ska gärna vara intresserad av kompetensutveckling och ett steg framåt i karriären. Vi premierar deltagande i kurser och utbildningar. Vi som arbetar hos Operationskonsulterna har i genomsnitt ca 19 års specialisterfarenhet och vi ställer högst kompetenskrav i bemanningsbranschen. Det innebär att du som Operationskonsult ofta hör till de på arbetsplatsen med längst erfarenhet och som sådan förväntar vi oss att du tycker det är självklart att dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter till nyare kollegor. Att handleda studenter och nya kollegor hör till arbetsuppgifterna. Lön, ersättning och förmåner: Vi ordnar med resa & boende i förekommande fall. Allmänpension, tjänstepension, OB, friskvårdsbidrag samt förmånsportalen Benify. Trevliga företagsevent/sammankomster för bättre sammanhållning, stöd och gemenskap. Trygghet och säkerhet: Hos Operationskonsulterna är du som anställd i trygga händer och alla medarbetare är fullt försäkrade via vårt trygghetspaket och samarbete med IF och AFA. Anställningsform: Enligt överenskommelse. Visstid eller tillsvidare. Läs mer om oss på vår webbplats: https://operationskonsulterna.se/ Välkommen med din ansökan! - - - Oseriösa ansökningar anmäls till Arbetsförmedlingen Detta uppdrag riktar sig endast till personer med relevant utbildning inom vårdsektorn. Vi undanber oss ansökningar från personer utan denna bakgrund, dvs personer från andra branscher som saknar vårdutbildning. Ansökningar som inte uppfyller dessa krav där vi anser utan tvivel att det är en oseriös ansökan kommer att vidarebefordras direkt till Arbetsförmedlingen för vidare hantering. Vi tackar för er förståelse och ser fram emot ansökningar endast från kvalificerade kandidater. Operationskonsulterna är specialister på operationssjukvård, förlossningssjukvård, intensivvård och övriga specialistsjuksköterskeområden som tex ambulans, röntgen, distriktssjukvård, ögonsjukvård, akutmottagning mm. Företaget finns i hela Sverige och arbetet leds från vårt huvudkontor i Gamla Stan i Stockholm. Bolaget drivs av kliniskt verksamma specialistsjuksköterskor samt undersköterskor som är väl medvetna om vad som krävs av varje medarbetare för att kunna göra ett professionellt arbete. För dig som anställd är det en trygghet med en arbetsgivare som har stor erfarenhet av arbete inom specialistsjukvården med komplett försäkringsskydd.
I Region Gotland kan du utvecklas och växa, både som individ och tillsammans med andra. När du arbetar hos oss bidrar du till att Gotland blir en ännu bättre plats för människor i livets alla delar. Vi gör varandra bättre. Psykiatrisk öppenvård Hälso- och sjukvårdsförvaltningens verksamhetsområde psykiatri består av psykiatrisk heldygnsvård, vuxenpsykiatrisk öppenvård, beroendevård samt barn- och ungdomspsykiatri. Verksamheten har totalt cirka 140 medarbetare. Verksamhetsområdets uppdrag är att ansvara för att ge psykiatrisk specialistvård till vuxna samt att ansvara för att ge vård vid psykisk ohälsa till alla barn och ungdomar till och med 17 års ålder. Psykiatrisk specialistvård ges på mottagning och/eller i hemmet samt vid behov inom heldygnsvården. Verksamheten ska erbjuda en bredd vad gäller både kompetens och utbud, vilket är en utmaning då upptagningsområdet både till ytan och till invånarantalet är relativt litet. Visionen är en gemensam personcentrerad värdegrund som kommer till uttryck i såväl patientmöten som i möten mellan medarbetare och ledare. Vi söker dig som är undersköterska, gärna med erfarenhet från psykiatri för arbete på vår öppenvårdsmottagning som även innefattar beroendevård. Rollen kommer innebära såväl självständigt arbete som samarbete med kollegor. Dina arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna innebär till största del att bemanna vår provtagning, där bland annat blodprovstagning, drogscreening, EKG, puls och blodtryck ingår. Även administrativa arbetsuppgifter och telefonsamtal är en del av arbetet. Du kommer även ingå i vårt ECT-team där du utför god omvårdnad före och efter ECT behandlingar (elektrokonvulsiv behandling). Beroende på din kompetens och intresse kan ytterligare arbetsuppgifter tillkomma, såsom delegerade läkemedelsadministration både på vår öppenvård och beroendemottagning samt att bemanna sprututbyte. Du arbetar dagtid vardagar. Vem är du? Du som söker är utbildad undersköterska. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete inom psykiatrisk verksamhet. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet där ett professionellt och personligt bemötande är väsentligt. Som person tror vi att du är engagerad, ansvarstagande, noggrann, flexibel och kvalitetsmedveten. I möten med patienter, anhöriga och kollegor är du lyhörd och respektfull. Vi söker dig som har en god samarbets- och kommunikationsförmåga och kan hantera människor i svåra situationer och akuta lägen. Du har en vilja att delta i utvecklings- och förändringsarbeten. Du ska vara väl förtrogen med journalsystemet TakeCare och ha goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och i skrift. Inför beslut om anställning görs bakgrundskontroll genom utdrag ur belastningsregistret. Urval kommer ske löpande under ansökningsperioden. Om hälso- och sjukvårdsförvaltningen Som en del av Region Gotland ansvarar hälso- och sjukvårdsförvaltningen för att en hälsofrämjande sjukvård och tandvård tillhandahålls på lika villkor till de som bor och vistas på Gotland. Vi förbättrar människors vardag, varje dag. Tillsammans utvecklar vi hälso- och sjukvården nära patienten. Vi skapar trygghet genom respekt, integritet och tillgänglighet. Om Region Gotland Region Gotland är inte bara Gotlands största arbetsgivare, vi är också den enda regionen i Sverige som har kommunala-, hälso- och sjukvårdsuppgifter och regionalt utvecklingsansvar i en och samma organisation. Det tillsammans med vårt ö-läge skapar förutsättningar för gott samarbete över våra verksamhetsområden. Vi är över 7000 medarbetare. Tillsammans arbetar för ett hållbart, inkluderande och välmående samhälle för alla som besöker, bor och verkar på Gotland. Vi är drivande i att skapa en trygg och hållbar utveckling över hela ön. Gotland är en fantastisk plats att leva på, med ett rikt kulturliv, orörd natur och en kreativ entreprenörsanda. Vi är över 61 000 personer som har valt att bo här året om, och vi vill gärna bli fler! Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på https://gotland.com/leva-bo/flytta-hit/ Genom instagramkontot @viarregiongotland visar vi bredden av våra yrken och vilken betydelse vårt arbete har för samhället. Varje vecka visar en ny medarbetare upp sin arbetsvardag. Övrigt Region Gotland arbetar enligt kompetensbaserad rekryteringsmetod som syftar till att se varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön. Tjänsten ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver komma i anspråk för medarbetare med företrädesrätt samt att tjänsten fortsatt är vakant. I takt med att omvärlden förändras arbetar Region Gotland i större utsträckning med kvalitet och säkerhet i rekryteringsprocessen. Det innebär att du som kandidat kan komma att omfattas av vissa kontroller inför anställning. Vilka kontroller som tjänsten du söker kan omfattas av får du information om inför eller under intervjun. Inför samtliga anställningar behöver du som kandidat visa upp ID-handling och personbevis. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Välj ett jobb för att visa detaljer