Operativ inköpare

Företagspresentation Bli en del av Saab Aeronautics framtid som Operativ inköpare! Saab i Arboga söker nu en driven operativ inköpare för att stärka deras dynamiska team. Ta chansen att arbeta i en världsledande organisation där innovation och kvalitet går hand i hand. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Till Saab Aeronautics söker vi nu en operativ inköpare till GSE-avdelningen. Du kommer precis som de övriga operativa inköparna att vara involverad i de flesta inköpsrelaterade uppgifter som förekommer. Du kommer att ha ett tätt samarbete med vårt strategiska inköpsstöd, inköpskvalitet, övriga operativa inköpare, GSE-ingenjörer, konstruktörer och logistikpersonal m.fl.. Exempel på arbetsuppgifter är: - att skapa, hantera och utvärdera offertförfrågningar - att lägga beställningar - att leveransbevaka och säkerställa att vi får leveranserna i tid - fakturahantering - uppföljning och utvärdering av leverantörer och leveranser - hantering av returer och reklamationer - vårda och bygga affärsmässiga relationer med leverantörerna. - god kunskap i det svenska och engelska språket Anställningen är inledande en hyrrekrytering på 6 månader. Din placeringsort är Arboga, rollen kommer att innebära vissa resor inom eller utanför Sverige. Din profil För att lyckas i tjänsten behöver du ha god förmåga att lösa problem och ha ett flexibelt mindset. Du är självgående och tar initiativ i ditt arbete, och har förmåga att se möjligheterna snarare än hinder. Som person är du serviceinriktad, lösningsorienterad och känner ansvar för dina arbetsuppgifter. Då arbetet innehåller en hel del administration behöver du vara strukturerad och noggrann. Du kommer ha många kontakter både internt och externt och därför är det viktigt att du har en god förmåga att kommunicera och samarbeta. Vi söker dig som: - Har en högskoleexamen eller annan relevant utbildning samt erfarenhet av att arbeta som operativ, taktisk eller projekt- inköpare - Har en god förmåga att läsa och förstå teknik och tekniska underlag - Har god datorvana och goda kunskaper inom Officepaketet” - Kommunicerar obehindrat i både tal och skrift på såväl svenska som engelska. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult. Vårt erbjudande: - Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön. - Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande. - Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning. - Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum. - Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy. Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team! Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV. Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam; Alexandra [email protected] 727 49 79 Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till! #LI-Hybrid

15 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Jobba Som Festsäljare

Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad

15 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Tjäna 32 000 SEK/M

Sök jobbet som säljare på Aldovo för att tjäna 32 000 SEK/M! Pratar du flytande svenska & vill tjäna 32 000 SEK/M? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & tjäna 32 000 SEK/M. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Garantilön & provision ∙ Tjäna mycket pengar utan lönetak ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill jobba som innesäljare ∙ Driven & resultatorienterad

15 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Jobba Som Innesäljare

Sök jobbet som säljare på Aldovo för att jobba som innesäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som innesäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som innesäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Garantilön & provision ∙ Tjäna mycket pengar utan lönetak ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill jobba som innesäljare ∙ Driven & resultatorienterad

15 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
STF Avdelningschef Anskaffning och UE

STF avdelningschef Anskaffning och UE Om befattningen Hos Försvarsmakten Logistik (FMLOG) enhet för Försörjning får du möjlighet att arbeta med spännande arbetsuppgifter för att bidra till att göra Sverige och världen lite säkrare. Vi värdesätter ömsesidigt förtroende och hos oss får du både ett eget ansvar och goda möjligheter att kompetensutvecklas. Våra medarbetare är viktiga för oss och hos oss kommer du ha möjlighet att förena det professionella och det privata. Du kommer arbeta på FMLOG Försörjning som anskaffar, lagerhåller, vidmakthåller och avvecklar förnödenheter åt Försvarsmakten. Logistiken ska vara effektiv och innebära en hög tillgänglighet för alla typer av förnödenheter runtom i hela Sverige, det innebär att produktion, planering och kundsupport också är viktiga delar i vårt arbete. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som STF Avdelningschef arbetar du främst med att stödja och leda avdelningens arbete och ingå i enhetens ledningslag tillsammans med Avdelningschef då behov uppstår. I arbetet ingår också att stödja, utveckla och följa upp arbetet och medarbetare inom avdelningen i enlighet med FMLOG inriktning och FÖRS interna styrningar/beslut. Vid behov fånga upp och vidta lämpliga förändringsåtgärder. I arbetet ingår ordinarie arbetsuppgifter för chef med personalansvar, som STF kommer du att ha personalansvar och ersätter avdelningschef i dennes frånvaro samt stödjer avdelningschef i frågor kopplade till personalförsörjning, ekonomi och arbetsmiljö. Avdelningen Anskaffning & UE-planering består av ca 65 anställda i Arboga. Tjänsten innebär ett flertal gränsytor inom enheten, men också med andra delar av Försvarsmakten och även externt. Periodvis kan arbetet innebära att du behöver kunna resa och/eller arbeta på obekväm arbetstid. Som STF Avdelningschef rapporterar du till Avdelningschefen. Kvalifikationer • Akademisk utbildning med inriktning logistik, ekonomi eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig • Några års erfarenhet av arbete inom logistik och inköp • Flera års erfarenhet som chef med personalansvar • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska • Goda kunskaper i Officepaketet • B-körkort Meriterande • Kunskap om Försvarsmaktens olika verksamhetsledningssystem, t ex PRIO • Utbildning i ledarskap Personliga egenskaper Som person är du ansvarstagande, systematisk, initiativrik, lojal och stresstålig. Följer organisationens beslut och styrningar och utifrån dessa genomför förändringar samt skapar engagemang inom egen avdelning. Strävar efter att tillsammans med övriga delar på enheten nå resultat med hög kvalitet. Skapar förtroende i ditt arbets- och uttryckssätt och samarbetar prestigelöst såväl inom enheten som med övriga kontaktytor. Delar med dig av information, kunskaper och erfarenheter i strävan att uppnå överenskomna förändringar/utvecklingsaktiviteter samt gemensamma mål. Främjar en stabil och förtroendeskapande arbetsatmosfär hos alla medarbetare, stödjer och uppmuntrar andra när det uppstår problem. Vårt arbete består i att hålla tidsramar med fokus på kostnader och effektivitet, till det uppträder du som ett föredöme och en aktiv företrädare för Försvarsmaktens utveckling och värdegrund. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet. Övrigt • Anställning: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning om du inte är anställd inom Försvarsmakten • Arbetsort: Arboga • Tillträde snarast enligt ök Upplysningar  Du är välkommen att ställa frågor om befattningen till Bo Kögl, Avdelningschef FMLOG Försörjning Anskaffning och UE. Fackliga företrädare SACO, Pernilla Kjellgren OFR/S, Håkan Antonsson SEKO, Ola Andersson Samtliga nås via växeln 0505-45 10 00  Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 2024-05-10. Din ansökan ska innehålla CV samt ett ansökningsbrev. I ansökningsbrevet vill vi att du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: FMLOG stödjer krigsförband i att utföra sina uppgifter i alla beredskapsnivåer. Vi bidrar till ökad uthållighet genom att planera, förrådshålla, leverera och samordna behovet av förnödenheter och transporter. FMLOG:s unika kompetens med civil och militär expertis bidrar till leveranssäkerhet och tillgänglighet. Tillsammans tillser vi att Försvarsmaktens operativa förmåga nationellt och internationellt bibehålls. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

15 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Farmaceut

Medical assistant help Konsult AB växer och behöver bli fler! Vi är konsult bolag och erfarenhet i mer än 10 år i farmaci branschen. MA-help AB söker dig som är legitimerad farmaceut och erbjuder ett växlande arbete i både apotek / e-apotek Ett stort plus är om du har erfarenhet Men även om du är nyexaminerad och har intresse för området farmaci i kombination med rådgivning då har vi en match! Vår dörr öppnar din framtid och vi vill ha dig med på den resan. Nu har vi en möjlighet för dig som engagerad farmaceut att bli en del av vårt team. Vi söker efter dig som har förmågan att se till varje individs behov och som med service och omtanke har ambitionen att bygga långsiktiga relationer med våra kunder. Om rollen Som farmaceut kommer du att spela en central roll i att tillgodose våra kunders behov av rådgivning och produkter inom läkemedel och hälsa. Som farmaceut förväntas du agera med omtanke och engagemang där du på riktigt sätter kunden i centrum och där du aktivt bidrar till en förstärkt kundupplevelse. Dina kompetenser: _För den här tjänsten söker vi dig som är legitimerad receptarie eller apotekare med ett genuint intresse för farmaci och läkemedelsanvändning. _Du är serviceinriktad med ett genuint intresse för kundmöten och har erfarenhet av att arbeta med läkemedelsfrågor. _Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på de utmaningar som uppstår. _Du har erfarenhet av att arbeta med läkemedel och omtänksam av läkemedelshantering ur ett serviceperspektiv. - Bidra till att vi når våra mål gällande patientsäkerhet, kvalitet och försäljning När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss istället berätta mer om rollen och verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

14 april 2024
Sista ansökan:
14 maj 2024
Jobba Hemma

Sök jobbet som säljare på Rojdix för att jobba hemma! Pratar du flytande svenska & vill jobba hemma? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba hemma. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Garantilön & provision ∙ Jobba hemma/på våra kontor ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja & har jobbat med försäljning ∙ Har dator, internet & headset

12 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Tjäna 32 000 SEK/M

Sök jobbet som säljare på Aldovo för att tjäna 32 000 SEK/M! Pratar du flytande svenska & vill tjäna 32 000 SEK/M? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & tjäna 32 000 SEK/M. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Garantilön & provision ∙ Tjäna mycket pengar utan lönetak ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill jobba som innesäljare ∙ Driven & resultatorienterad

12 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Jobba Som Innesäljare

Sök jobbet som säljare på Aldovo för att jobba som innesäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som innesäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som innesäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Garantilön & provision ∙ Tjäna mycket pengar utan lönetak ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill jobba som innesäljare ∙ Driven & resultatorienterad

12 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Säkerhets- och kvalitetskoordinator för flygplatssystem

Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Inom sektionen Airport Technology erbjuder vi tjänster riktade mot flygplatser. Vi är kvalificerade medarbetare som har den breda och djupa kompetens som krävs för att skapa flygsäkerhetshöjande lösningar där denna tjänst kommer bli ett komplement till vår förmåga. Inom flygplatsområdet erbjuder vi en lång rad tekniska tjänster, allt från förvaltning till installationsprojekt, drift, underhåll av flygtrafiksystem och flygmätning av navigationshjälpmedel. Vi har inom sektionen ett certifikat ifrån Transportstyrelsen att utföra flygtrafiktjänst, vilket tillsammans med hela sektionens arbete ständigt ska säkerställa att vi minimerar risken för flygsäkerhetspåverkan. Din Roll Vi söker nu till vår enhet i Arboga en säkerhets- och kvalitetskoordinator som vill arbeta med flygsäkerhet för tekniska system som finns på flygplatser. Tjänsten innefattar att vara med och driva förvaltning av vårt säkerhets och kvalitetsarbete inom sektionen kopplat till våra regelstyrda verksamheter (ANSP, CNS, FCO, ATSEP). Därtill vara med i arbetet tillsammans med våra uppdragsledare att driva och ta fram nya lösningar på tekniska system. Vi är en kundfokuserad, öppen och platt organisation där allas åsikter är välkomna, en förutsättning för vår utveckling framåt. Denna specifika tjänst innebär både uppföljning ute hos våra kunder samt arbete med driftsprocesser och säkerhetsuppföljning hemma i Arboga. Du kommer medverka i förbättringsarbete och händelseuppföljning kring våra åtaganden. Dessutom ingår även att medverka vid våra andra uppdrag inom sektionen med projekt, teknik och kvalitetsdokumentation. Tjänsten innebär cirka en veckas resdagar per månad. Din Profil Tjänsten innebär en hel del regelbevakning och kvalitetsdokumentation för att följa upp och säkerställa tekniska system. Grundkunskap i teknik är nödvändigt och förmågan att tolka teknisk dokumentation är avgörande för att lyckas i rollen. Eftersom tjänsten innebär kundkontakt och samtidigt många kontakter internt inom Saab, söker vi dig som är kommunikativ och har god samarbetsförmåga. Inom arbete med flygsäkerhetsystem är det viktigt att kunna utföra riskbedömningar, du bör ha god analytisk förmåga och problemfritt kunna framföra strukturerade bedömningar. Som säkerhets- och kvalitetskoordinator ingår att ansvara för att riskanalyser utförs enligt gällande regler och vara en del i teamet som levererar helheten till våra kunder. Hela vårt arbete genomsyras av att vi har ett gott kundbemötande med flygsäkerhet i fokus och det betyder för oss att du som individ är både ansvarstagande och har en god social förmåga. Du har goda kunskaper i engelska och svenska, såväl muntligt som skriftligt och är noggrann och systematiskt lagd. B-körkort krävs. Erfarenhet av regelverk, revisionsteknik och flygplatssystem är meriterande. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga.

12 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024