MAX söker medarbetare över 18 år
Max Burgers AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Vem är du? Vill du ha roligt på jobbet? Är du sugen på en karriär inom snabbmatsbranschen eller ett extra jobb vid sidan av studierna? Oavsett vilket mål du har för framtiden så tror vi att du kommer att trivas hos oss!   Du är en riktig lagspelare och tycker om att jobba i team. Du ser dig själv som serviceinriktad och gillar ett högt arbetstempo. Du är noggrann men samtidigt effektiv och tummar aldrig på kvalitet. Att arbeta i team är något du trivs bra med, och du delar våra värderingar mod, passion och gemenskap. MAX utgångspunkt är alla människors lika värde. För oss betyder det lika möjligheter, rättigheter och skyldigheter oavsett vem du är. Det är dina egna ambitioner och resultat som avgör hur långt du kan gå. Vi hjälper dig på vägen med en tydlig plan, interna utbildningar och goda utvecklingsmöjligheter på Sveriges godaste burgarkedja. En dag på MAX Som restaurangbiträde är dina arbetsuppgifter varierande. Du serverar våra gäster och ser till så att det är fint och rent ute i restaurangen, jobbar i köket där du bland annat tillreder burgare, smoothies och friterar pommes. Du ansvarar för kassan där du tar emot beställningar och ser till så att gästerna får rätt varor, allt detta tillsammans med dina kollegor.  Arbetet innebär varierande arbetstider på dagar, kvällar, nätter och helger. Under handledning av restaurangchefen eller en erfaren kollega lär du dig jobbet steg för steg på de olika stationerna samt genom våra digitala utbildningar. Nästan alla våra chefer har börjat i den här rollen! Vad erbjuder vi? Vi erbjuder dig ett fartfyllt jobb i ett sammansvetsat team med väldigt goda möjligheter att växa och utvecklas. Vi erbjuder en rad olika internutbildningar för dig som är intresserad av att växa tillsammans med oss. Lön och villkor enligt kollektivavtal samt friskvårdsbidrag. MAX är Sveriges näst största burgarkedja och vi är i dagsläget strax över 7000 anställda. Vi befinner oss i en spännande expansion både i Sverige såväl som internationellt och vill ha med dig på resan. Smak, kvalitet och renlighet är värden vi aldrig tummar på. Vi är väldigt stolta över våra värderingar MOD, PASSION OCH GEMENSKAP. Vi lägger också mycket stor vikt och fokus på hälsa, miljö och socialt ansvar. Vi vill bli världens bästa burgarkedja och vägen dit är att göra världen lite godare, både genom att servera de godaste burgarna och genom att vara en god kraft i samhället.    Hur går processen till? Vi har valt att slopa CV och personligt brev till våra tjänster som restaurangmedarbetare. Istället för att skicka in ditt CV och personliga brev svarar du på ett antal urvalsfrågor och gör ett Servicetest. Vi ber dig att svara utförligt på urvalsfrågorna. Efter att du har skickat in din ansökan kommer du att få ett test skickat till din mail, detta är ett Servicetest och går ut på att du svarar hur du hade agerat i en situation som kan uppstå i det dagliga arbetet på MAX. Genom testet får du som kandidat ett smakprov på hur det är att arbeta på MAX. Testet tar max 15 minuter. Efter att du har gjort testet går vi igenom din ansökan och återkopplar till dig så snart vi kan. Går du vidare i processen får du en inbjudan till intervju, går du inte vidare återkopplar vi till dig via Mail. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Observera att Servicetestet är ett obligatoriskt steg i vår rekryteringsprocess, vi tar därför inte vidare kandidater som inte genomför Servicetestet. Varmt välkommen med din ansökan! Vill du läsa om hur vi hanterar dina personuppgifter? Gå in på www.max.se/dataskydd

11 dagar sedan
Sista ansökan:
16 juli 2025
Skolchef för förskola och anpassad skola Bodens Kommun
BODENS KOMMUN
Förvaltnings- och planeringschefer

Vill du vara med och bidra till satsningarna kring vår tids största utmaningar, och kunna påverka och lämna över något för framtida generationer att vidareutveckla? Då är Bodens Kommun en arbetsgivare för dig! Boden ligger i Norrbottens kustland, endast 3 mil från havet mellan två älvdalar. Här bor cirka 28 000 personer. Boden är en modern småstad med närhet till det mesta vilket skapar ett givande arbets- och fritidsliv, det vi kallar närhetsliv. Boden ligger i hjärtat av en etableringsintensiv region och är en viktig del av den gröna globala samhällsomställningen. Här skapas ett samhälle i tillväxt, rustat för att möta den gröna ny industrialiseringen, med smarta och hållbara lösningar för samverkan, boende, transporter, vardagen och ett modernt företagande. Med ett starkt stöd från kompetenta kollegor och chefer, får du mod att våga prova. Hos oss får du stort förtroende i en fantastisk miljö, där det finns möjlighet att utveckla dig själv och andra. Vill du veta mer om hur det är att jobba i Bodens kommun? Då kan du läsa mer här: www.boden.se/jobbaiboden Välkommen till Arbetsmarknad- och utbildningsförvaltningen i Bodens kommun! Arbetsmarknads- och utbildningsförvaltningens verksamhet påverkar hela kommunens invånare, med fokus på integration, arbetsmarknad, utbildning och sysselsättning i en spännande och expansiv tid för Boden. I vår förvaltning finns även kostverksamhet, kulturskola och central Elevhälsa. Som medarbetare hos oss kommer Du ha kompetenta kollegor som visar respekt och tolerans och vars stora engagemang skapar arbetsglädje och stolthet. Tillsammans fokuserar vi på att ständigt förbättra verksamheten.  Vår nuvarande skolchef antar nya utmaningar inom förvaltningen och därför söker vi en ersättare till uppdraget som skolchef för förskola och anpassad grund- och gymnasieskola.  Med det sagt vill vi välkomna dig till vårt gäng!  För visst vill Du också ha ett av världens viktigaste jobb? ARBETSUPPGIFTER Vi söker en engagerad, målinriktad och drivande skolchef för förskola och anpassad grund- och gymnasieskola. Som skolchef har du ett helhetsansvar för ekonomi, personal, arbetsmiljö samt kvalitets- och skolutveckling. Uppdraget innebär ansvar för att verksamheten lever upp till kommunala samt nationella mål och riktlinjer. Du ansvarar för ledning, styrning och uppföljning av såväl den pedagogiska verksamheten som för ekonomi och organisation.  Ledningsuppdraget omfattar i dagsläget direkt personalansvar för 7 rektorer. Inom ramen för ditt uppdrag ansvarar du även för att genomföra kvalificerade analyser, utredningar/rapporter samt föredra dessa för politisk nämnd. Du deltar i frågor som rör strategisk verksamhets- och lokalplanering, ny-, om- och tillbyggnader samt skapar förutsättningar för att driva verksamhet, t ex ekonomiska och personella. Du ingår i förvaltningens ledningsgrupp och är direkt underställd förvaltningschef. KVALIFIKATIONER Vi söker Dig som har en lärarutbildning och har fullgjort rektorsutbildningen. Du har en väl dokumenterad erfarenhet av att arbeta som chef inom det kommunala utbildningsväsendet och är väl förtrogen med skolans styrdokument. Det är meriterande om du har erfarenhet av att leda andra chefer/ledare. Vidare är Du är en modig, engagerad och tydlig lagspelare som leder på ett prestigelöst och tillitsbaserat sätt med den absoluta målsättningen att skapa vi-känsla och delaktighet hos alla medarbetare. Vi förutsätter att du har en inre drivkraft att jobba både strategiskt, taktiskt och proaktivt med ett helhetsperspektiv på verksamheten. Du har förmågan att kunna stötta i svåra beslut utan att vara kontrollerande och arbetar för att skapa handlingsutrymme för dina medarbetare. Du har modet att våga vänta in men också att pusha där det behövs. Du är alltid resultatinriktad och lösningsfokuserad och vågar prova nya vägar där eventuella misstag ses som ett lärande. Du har förmåga att analysera och utveckla din verksamhet i samverkan med din rektorsgrupp och förvaltningens ledningsgrupp. Du kan väga samman komplex information och göra hänsynstaganden, samt göra korrekta avvägningar som visar på sakligt och objektivt omdöme. Du förblir effektiv och motiverad trots motgångar. Du agerar med hög integritet och lojalitet i din ledarroll, vilket innebär att du når förväntade resultat och när det är nödvändigt kan fatta obekväma beslut. Intervjuer för tjänsten kommer att genomföras eftermiddagarna 20/8 och 21/8. ÖVRIGT Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden. Vi har rökfri arbetstid. Vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan och ett friskvårdsbidrag. Via vår hälsoportal kan du som medarbetare boka in dig på olika friskvårdsaktiviteter ex massage, prova-på-träning, föreläsningar mm. Följ oss gärna på Facebook och Instagram När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. Frågor om tjänsten besvaras av kontaktpersonerna i annonsen. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

11 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Rektor till grundskola sökes för uppdrag augusti och framåt
Novant AB
Chefer inom grund- och gymnasieskola samt vuxenutbildning

Vi söker en interimrektor för uppdrag till grundskola med start 11 augusti och framåt. Uppdragets omfattning är på 50-80%. Vi söker dig som: Genomgått statliga rektorsprogrammet Dokumenterad erfarenhet av att ha arbetat som rektor God svenska i tal och skrift Van att arbeta i digitala stödsystem Personliga kompetenser: Tydligt och lyhört ledarskap, god samarbetsförmåga och initiativrik samt gillar att tillhöra ett team Flexibel för arbete på annan ort Vad vi erbjuder: Flexibla uppdrag: Vi anpassar uppdrag efter dina unika behov och livssituation. Oavsett om du vill arbeta kort- eller långsiktigt, hittar vi alternativ som passar dig. Konkurrenskraftig lön: Vi erbjuder en lön som speglar din kompetens och erfarenhet. Du får betalt för det värde du tillför, vilket ger dig ekonomisk trygghet. Personlig support: Få en dedikerad konsultchef som stöttar dig genom hela processen. Vi är här för att hjälpa dig hitta rätt uppdrag som matchar dina karriärmål och intressen. Om oss Novant är ett bemanningsföretag som specialiserar sig på att förse verksamheter med erfarna interimchefer. Med över tio års erfarenhet inom bemanning och rekrytering har vi byggt upp en stark kompetens inom branschen. Vi erbjuder våra konsulter konkurrenskraftiga löner och skräddarsydda lösningar för att möta deras specifika behov. Flexibilitet är en av våra kärnvärden, och vi arbetar nära våra konsulter för att säkerställa en smidig och anpassad arbetssituation. Novant är det perfekta valet för dig som söker frihet och balans i din yrkesroll. Välkommen med din ansökan!

11 dagar sedan
Sista ansökan:
15 juli 2025
Casinopersonal i Boden
Cherry Spelglädje AB
Croupierer och oddssättare m.fl.

Cherry Spelglädje söker blivande Croupierer i Luleå. Vi erbjuder casino på barer, nattklubbar och restauranger. Vill du ha ett socialt utvecklande extrajobb där ingen kväll är den andra lik? Då har vi jobbet för dig. Vi söker dig som vill vara en del av utelivet i stan och arbeta i en rolig och positiv miljö. Du är utåtriktad och tycker om att arbeta direkt mot gäster för att skapa en trevlig stämning. Att arbeta som Blackjackdealer är ett väldigt spännande jobb som lämpar sig bra för dig som t.ex. studerar eller behöver ett extrajobb. Det passar alla som vill ha ett väldigt roligt och flexibelt arbete. Eftersom Cherry Spelglädje bedriver krogkasino runt om i hela Sverige från Kiruna till Ystad så kan du med fördel ta med dig jobbet om du flyttar till annan ort. Inga förkunskaper krävs, vi utbildar våra egna croupierer. Vi erbjuder minst fyra helgkvällar i månaden, vilket motsvarar ca 20 timmar. Möjlighet att arbeta vardagar och fler helgkvällar utöver detta kan finnas. Cherry är anslutna till Visita och arbetar enligt kollektivavtal. Vi erbjuder lön enligt gällande avtal. Ingångslön från 155,58 kr per timme, beroende på tidigare erfarenhet från yrket. Utöver grundlönen tillkommer ersättning för OB, provision samt semesterersättning. Lönen är även pensionsgrundande. Körkort är meriterande men ej krav. För frågor om tjänsten kan du kontakta Jouline via mail [email protected] eller 073-82 49 018 Cherry Spelglädje AB har sedan 1963 - genom seriositet, ansvar och engagemang - levererat spelglädje på restauranger, lounger, barer, hotell och nattklubbar över hela Sverige, från Ystad i Söder till Kiruna i Norr och är uppdelat på tre regioner med kontor i Göteborg och Stockholm. Cherry Spelglädje AB ingår i Cherry With Friends koncernen. Spelglädje AB är den största operatören i landet av Landbaserat Kommersiellt spel och innehar över 80 procent av marknaden. Genom tillväxt av egen kraft i kombination med strategiska förvärv har Cherry Spelglädje idag en mycket god geografisk täckning. Vidare är landet uppdelat i ett 40-tal distrikt och Cherry Spelglädje har 600 anställda, dom flesta tillsvidareanställda på deltid.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
28 juni 2025
Personlig assistent till Kvinna i Boden
Din Förlängda Arm i Norr AB
Personliga assistenter

Om jobbet Har du barnasinnet kvar och tycker om att busa, skratta och ha kul? Kom då och jobba hos mig! Jag är en tjej i 27-års åldern som har assistans dygnet runt och jag söker nu en ny assistent till min arbetsgrupp. Vill du ha ett fritt jobb där du som assistent tillsammans med mig sätter agendan för hur dagen ska se ut, endast fantasin sätter gränserna för vad vi kan hitta på. Dagen startar i hemmet med morgon rutiner. Därefter blir det transport till Din Förlängda Arm och deras center i Luleå. Där träffar vi mina kompisar och deltar i gruppaktiviteter eller hittar på något som vi själva kommit på. Jag älskar att lyssna på musik, rita, pyssla eller ta långa promenader i Din Förlängda Arm:s natursköna närområdet eller in till stan för att få nya intryck. Vid 15-tiden transporterar vi oss tillbaka till mitt hem för att äta middag och därefter aktiviteter hemma hos mig eller ute i mitt närområde. Jag tycker om att bada och kommer från hösten att besöka badhuset i Boden någon gång varje vecka. Vi har hundar i hemmet som jag gillar att leka med så du som söker bör inte vara allergisk. Jag är gående men använder rullstol vid transporter. Som person ska du som söker vara glad, lyhörd, trygg, ansvarsfull och framåt. Du får gärna ha lätt för bus och skratt men ändå kunna styra upp rutiner och struktur samt att du behöver ha skinn på näsan. Jag föredrar assistenter som är av samma kön som mig själv. Ditt jobb blir att hjälpa till och vara ett stöd i det mesta av den dagliga livsföringen. Du kommer att vara ett stöd och drivande kraft både under daglig verksamhet och hemma aktiviteter. Kan du tecken som stöd eller har erfarenhet av autism är det meriterande men inget krav. Arbetstiden är förlagd på dag, kväll, helg och natt. Vi söker i dag personal som kan bli aktuell för en tjänst på drygt 90%. Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter/utbildning kan vara en fördel men det viktigaste och avgörande är den personliga kemin. Din Förlängda Arm AB är ett norrbottniskt företag med kunder över hela Sverige. Företaget startades 2003 och har efter det växt och är nu en av de största privata assistansanordnarna i Norrbotten. Ledorden i vår verksamhet är trygghet, kunskap, inflytande, närhet och glädje. Din anställning kommer att vara Assistans med Hjärtat i Norr AB, ett systerföretag till Din Förlängda Arm AB. Det innebär att det är Assistans med Hjärtat i Norr AB som kommer att vara personuppgiftsansvarig. Är du intresserad av tjänsten är du välkommen att besöka vår gemensamma hemsida dfarm.se för att lämna in din ansökningshandling.

13 dagar sedan
Sista ansökan:
12 juli 2025
Elektriker till projekt i Boden
HST Nordic AB
Installations- och serviceelektriker

Om företaget – HST Nordic – Integrerade Industri- och Energilösningar HST Nordic är ett tekniskt tjänsteföretag med över ett decennium av global erfarenhet. Vi levererar integrerade lösningar inom industriinstallationer, byggnation, grön energi och teknisk support – från design till färdigställande. Vår verksamhet bygger på innovation och kvalitet för en hållbar industriell framtid. Arbetsuppgifter Som elektriker hos HST Nordic kommer du att arbeta med: - Installation av kabelstegar, kabeldragning och elcentraler - Montering av elkomponenter och stödstrukturer - Arbete enligt tekniska ritningar och elsäkerhetsföreskrifter - Felsökning och underhåll av elinstallationer - Bidra till att säkerställa driftsäkerhet och kvalitet i projektet Kvalifikationer och personliga egenskaper För att lyckas i rollen som elektriker hos HST Nordic söker vi dig som: - Har giltig behörighet som elektriker (t.ex. AL eller ECY-certifikat) - Har erfarenhet av arbete i industriella miljöer och på höjd - Är noggrann, ansvarstagande och har ett högt säkerhetstänk - Kan arbeta både självständigt och i team - Har god fysisk förmåga och är van vid att arbeta i projektmiljöer Förmåner Mat, boende och transport till arbetsplatsen tillhandahålls av arbetsgivaren.

13 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Svetsare till projekt i Boden
HST Nordic AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

HST Nordic – Integrerade Industri- och Energilösningar HST Nordic är ett tekniskt tjänsteföretag med över ett decennium av global erfarenhet. Vi levererar integrerade lösningar inom industriinstallationer, byggnation, grön energi och teknisk support – från design till färdigställande. Vår verksamhet bygger på innovation och kvalitet för en hållbar industriell framtid. Arbetsuppgifter Som svetsare hos HST Nordic kommer du att arbeta med: - Svetsning med TIG (141) och MMA (111) - Montering och svetsning av kabelstegar och stödstrukturer - Arbete enligt tekniska ritningar och säkerhetsföreskrifter - Förebyggande och korrigerande underhåll av svetsade komponenter - Bidra till att säkerställa högsta kvalitet i produktion och installationer Kvalifikationer och personliga egenskaper För att lyckas i rollen som svetsare hos HST Nordic söker vi dig som: - Har certifikat för svetsning enligt TIG (141) och MMA (111) - Har giltigt certifikat för arbete på höjd - Är noggrann, ansvarstagande och har ett högt säkerhetstänk - Kan arbeta både självständigt och i team - Har god fysisk förmåga och är van vid att arbeta i industriella miljöer - Har yrkesstolthet och levererar kvalitet i arbetet Förmåner -Mat -Boende -Transport till arbetsplatsen

13 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025
Matinspiratör - Boden
Brand Impact Sweden AB
Eventsäljare och butiksdemonstratörer m.fl.

Om oss Brand Impact har sedan 1988 hjälpt varumärken inom detalj-och dagligvaru-handeln med att synliggöra sina produkter ute i butikerna antingen genom att bjuda kunder på ett smakprov/pratstund eller att helt enkelt jobba med att exponera och framhäva produkterna genom det visuella. Just nu söker vi dig som vill jobba i livsmedelsbutiker med att bjuda på smakprover av olika varumärkens produkter. Det här jobbet passar dig som vill ha ett socialt jobb och även har ett stort matintresse. Vi söker dig som Är över 18 år Kommunicerar väl på svenska Är en glädjespridare Har ett intresse för mat & dryck Är serviceminded Kan jobba vid behov framför allt på To-Fre mellan kl 11-19 Varför ska du jobba med oss? Förutom ett roligt extrajobb så erbjuder vi dig en bra lön & ett kunnigt supportteam som alltid finns till din hjälp. Har du egen bil betalar vi ut milersättning. I vår grundutbildning ingår bl.a fördjupade kunskaper inom livsmedelshygien, marknadsföring och försäljning. För oss är din personlighet och passion viktigare än utbildning Vi ser fram emot din ansökan!

13 dagar sedan
Sista ansökan:
30 november 2025
Fritidspedagog till Svartbjörnsbyns skola
BODENS KOMMUN
Fritidspedagoger

Vill du vara med och bidra till satsningarna kring vår tids största utmaningar, och kunna påverka och lämna över något för framtida generationer att vidareutveckla? Då är Bodens Kommun en arbetsgivare för dig! Boden ligger i Norrbottens kustland, endast 3 mil från havet mellan två älvdalar. Här bor cirka 28 000 personer. Boden är en modern småstad med närhet till det mesta vilket skapar ett givande arbets- och fritidsliv, det vi kallar närhetsliv. Boden ligger i hjärtat av en etableringsintensiv region och är en viktig del av den gröna globala samhällsomställningen. Här skapas ett samhälle i tillväxt, rustat för att möta den gröna ny industrialiseringen, med smarta och hållbara lösningar för samverkan, boende, transporter, vardagen och ett modernt företagande. Med ett starkt stöd från kompetenta kollegor och chefer, får du mod att våga prova. Hos oss får du stort förtroende i en fantastisk miljö, där det finns möjlighet att utveckla dig själv och andra. Vill du veta mer om hur det är att jobba i Bodens kommun? Då kan du läsa mer här: www.boden.se/jobbaiboden Välkommen till Arbetsmarknad- och utbildningsförvaltningen i Bodens kommun! Arbetsmarknads- och utbildningsförvaltningen har ett samlat ansvar för integrations-, arbetsmarknads-, utbildnings- och sysselsättningsfrågor som berör vår kommuns invånare. Förvaltningen ansvarar även för Kulturskolan och kostförsörjningen samt fullgör uppgifter för den medicinska och psykologiska delen av elevhälsan i kommunal förskoleklass, grundskola, anpassad grundskola, gymnasieskola och anpassad gymnasieskola. Som medarbetare i vår förvaltning kommer Du ha kompetenta kollegor som visar respekt och tolerans och vars stora engagemang skapar arbetsglädje och stolthet. Tillsammans fokuserar vi på att ständigt förbättra verksamheten. Svartbjörnsbyns skola är en F-6 skola som ligger ett par kilometer utanför centrala Boden. Skolan har strax under 150 elever och har hög grad behöriga pedagoger inom skolans alla yrkesgrupper. Vi är en skola som arbetar med delaktighet och inflytande och där eleven är i centrum. Vi lägger stor vikt att Svartbjörnsbyns skola ska kännetecknas av trygghet och studiero och att vi ska ha ett väl fungerande elevhälsoarbete där undervisningen är intressant och begripligt med hög måluppfyllelse.  Digitala verktyg är en naturlig del i undervisningen och vi satsar på natur och rörelse genom friluftsdagar, utevistelse både i skog och mark samt på skolgården och planerade rastaktiviteter. Samarbete och samsyn kring elever och förhållningssätt är viktiga delar i vårt arbete med att få en så bra skola som möjligt.  Genom lek, skapande och utevistelse ges eleverna möjligheter att påverka och se sitt eget lärande och sina egna framgångar i olika sammanhang och blir därmed på ett smidigt sätt förberedda inför övergången till årskurs 1.  Vi skapar en miljö där elevernas nyfikenhet väcks och de själva tar initiativ till att lära. Verksamheten på fritidshemmet ska vara trygg, rolig och stimulerande där lek och skapande får ett stort utrymme och formas utifrån elevernas ålder, mognad, behov, intressen och erfarenheter. På fritidshemmet läggs stor vikt på leken, fysisk aktivitet och skapande verksamhet.  Med det sagt vill vi välkomna dig till vårt gäng! För visst vill Du också ha ett av världens viktigaste jobb? ARBETSUPPGIFTER Du kommer att arbeta i fritidshemmet samt vara resurs och undervisa i något ämne på lågstadiet. Du kommer tillsammans med kollegor i fritidshemmet planera, genomföra och följa upp undervisningen. Du kommer ha gemensam planeringstid med fritidshemmets pedagoger förutom din individuella planering. Du kommer att undervisa på lågstadiet och på fritidshemmet samt i övrigt jobba med annat som är kopplat till uppdraget. Du arbetar för att motivera och inspirera dina elever till lärande och stöttar dem i deras sociala och kunskapsmässiga utveckling. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad lärare i fritidshem med legitimation eller har annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig eller att du har erfarenhet av att arbeta med barn och unga. Har du ännu inte fått din legitimation eller är i slutet av din utbildning är du också välkommen att söka. Du har förmåga att skapa goda och tillitsfulla relationer till kollegor, elever och vårdnadshavare. Du är positiv och lojal som person och har höga förväntningar på elevernas förmåga till utveckling. Pedagogiska frågor intresserar dig och driver dig framåt. Utöver detta är du flexibel och lösningsfokuserad. ÖVRIGT Vänlig bifoga lärarlegitimation eller examensbevis. Utdrag ur belastningsregistret måstes uppvisas före anställning i förskola och grundskola. Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden. Vi har rökfri arbetstid och vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan och ett friskvårdsbidrag. Via vår hälsoportal kan du som medarbetare boka in dig på olika friskvårdsaktiviteter ex massage, prova-på-träning, föreläsningar mm. När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker. Inför rekryteringsarbetet har Bodens kommun tagit ställning till rekryteringskanaler. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter eller liknande i denna rekrytering.

14 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juni 2025
Försörjningsofficer Logistik
Försvarsmakten
Officerare

Vid Norra militärregionen (MR N) kommer du ha ett brett arbetsfält med stor variation i uppgifter. Arbetet kommer innefatta samarbete både internt inom staben men även utåt mot andra enheter i FM och till del civila aktörer. Du kommer behöva jobba självständigt och i samarbete med kollegorna vid logistikavdelningen där du har en viktig roll i arbetet. Vill du ha ett arbete med stor variation inom logistiken? Samarbeta både internt och externt med civila aktörer? Då kan detta vara nästa utmaning för dig! Om enheten Logistikavdelningen (J4) är den avdelning du närmast kommer jobba inom. På avdelningen hanteras förnödenhetsförsörjning, försvarsmedicin, teknisk tjänst och transporttjänst vid avdelningen. Avdelningen består av både civil och militär personal. I och med det har avdelningen ett brett arbetsområde, vi arbetar både med förvaltning av logistikförmågor men också med operativ ledning. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som Försörjningsofficer logistik är dina främsta arbetsuppgifter hantering av kontakter, beställningar och uppföljning av hänvisningar och leverantörer. Vidare arbetar du med förnödenhetsplanering, stödjer inventering av materiel samt systemhantering, genom skrivelser, arkivering och hantering av olika stödsystem. Dina främsta ansvarsområden är materiel och förnödenhetsförsörjning där du bereder olika typer av frågor inom avdelningen. Du samarbetar främst med avdelningens handläggare. Arbetet har ett stort fokus på produktion och utveckling av förband på kort sikt. Stor del i arbetet kommer innebära att du deltar i framtagning av krigsproduktionsunderlag samt deltar vid krigsförbandsvärderingar. Andra arbetsuppgifter är att delta vid garnisonens logistikberedningar, upprätthåller hänvisningsdokument, handläggning och beredning av inkomna ärenden inom logistik. I arbetet finns även ett insats perspektiv där du kommer vara delaktig i insats- och övningsplanering. Du kan även behöva ingå i ett ledningslag för operativ ledning och du kommer vara stöd till förbandets chefer, högre som lägre, i logistikrelaterade frågor. KRAV Kvalifikationer • Officersexamen SO 6 • B-körkort (manuell växellåda) • Erfarenhet av logistik/teknisk tjänst inom Försvarsmakten • Erfarenhet av att arbeta med SAP (PRIO) Personliga egenskaper Du är en god representant för Försvarsmakten och ett föredöme både som person och ledare. Du bygger ditt ledarskap på Försvarsmaktens värdegrund. Du har god social förmåga, god situationsanpassningsförmåga både vad avser eget ledarskap och medarbetarskap, god stresstålighet och uthållighet samt god förmåga till improvisation. Då logistik berör många skeden och funktioner innebär det att du kommer få ett brett arbetsspektra vilket ställer krav på att du på egen hand kan handlägga och bereda olika ärenden i olika tidstempon. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • God analytisk förmåga • Erfarenhet av pedagogiskt arbete • Goda kunskaper inom MS Officepaketet • C-körkort • Erfarenhet av LIFT • Erfarenhet av VIDAR För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Sysselsättningsgrad: Heltid. Arbetsort: Boden. Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse. Militär befattning. Tjänsten innefattar tjänsteresor, samt kväll- och helgtjänstgöring. Arbetsuppgifterna kan förändras över tid. Beroende på tidigare kompetenser, kan utbildning internt inom Försvarsmakten bli aktuell. Upplysningar om befattningen och rekryteringsprocessen Lars Rova Fackliga företrädare SEKO/F: Susanne Thunberg OFR/S Försvarsförbundet: Annelie Forshage OFR/O: Malin Scharffenberg Kahlke SACO: Sture Sundqvist Samtliga nås via FM växeln 08-788 75 00. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-04. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Norra militärregionen (MR N) ansvarar för markterritoriell ledning i de fyra nordliga länen. Regionen består av en stab och fem utbildningsgrupper. Verksamheten finns från Kiruna i norr till Härnösand i söder. Vid MR N finns sju hemvärnsbataljoner och flera stödfunktioner. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

14 dagar sedan
Sista ansökan:
4 augusti 2025