Kommunjurist

Vill du vara med och bidra till satsningarna kring vår tids största utmaningar, och kunna påverka och lämna över något för framtida generationer att vidareutveckla? Då är Bodens Kommun en arbetsgivare för dig! Boden ligger i Norrbottens kustland, endast 3 mil från havet mellan två älvdalar. Här bor cirka 28 000 personer. Boden är en modern småstad med närhet till det mesta vilket skapar ett givande arbets- och fritidsliv, det vi kallar närhetsliv. Boden ligger i hjärtat av en etableringsintensiv region och är en viktig del av den gröna globala samhällsomställningen. Här skapas ett samhälle i tillväxt, rustat för att möta den gröna ny industrialiseringen, med smarta och hållbara lösningar för samverkan, boende, transporter, vardagen och ett modernt företagande. Med ett starkt stöd från kompetenta kollegor och chefer, får du mod att våga prova. Hos oss får du stort förtroende i en fantastisk miljö, där det finns möjlighet att utveckla dig själv och andra. Vill du veta mer om hur det är att jobba i Bodens kommun? Då kan du läsa mer här: www.boden.se/jobbaiboden Du kommer att tillhöra kommunledningsförvaltningens kansli. ARBETSUPPGIFTER Bodens kommun rekryterar en kommunjurist som kommer att bilda en juristfunktion tillsammans med den befintliga kommunjuristen. Arbetet som kommunjurist innebär att du samarbetar med många andra yrkeskompetenser som finns i kommunen. Du måste snabbt kunna sätta dig in i de mest skilda frågor och ofta snabbt kunna leverera relevanta svar. I arbetet ingår både att ge rådgivning internt och att vara kommunens företrädare i juridiska frågor. Förutom kommunalrätt kommer du att arbeta med exempelvis förvaltningsrätt, offentlighet- och sekretessfrågor, avtalsrätt och fastighetsrätt. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har jur. kand eller juristexamen samt minst några års erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete. För att lyckas i uppdraget så har du en bred allmänjuridisk kompetens och du har goda kunskaper inom flertalet av de rättsområden som förekommer inom kommunal verksamhet. Du har ett konsultativt arbetssätt samt förmåga att ta egna initiativ och självständigt driva frågor inom ditt område. Du är analytisk, organiserad, noggrann och har hög integritet. Du har förmågan att prestera kvalitativa rättsutredningar snabbt och effektivt, och du bör känna dig bekväm i att tidvis arbeta i ett högt arbetstempo. Du är prestigelös med mycket god kommunikations- och samarbetsförmåga. Du kan strukturera komplicerade frågor samt kommunicera lösningar på ett tydligt sätt såväl muntligt som skriftligt. Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete kommunal eller annan offentlig verksamhet eller från domstol eller advokatbyrå. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden. Vi har rökfri arbetstid. Vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan och ett friskvårdsbidrag. Via vår hälsoportal kan du som medarbetare boka in dig på olika friskvårdsaktiviteter ex massage, prova-på-träning, föreläsningar mm. Följ oss gärna på Facebook och Instagram När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. Support i e-rekryteringssystemet kan du få via 0771-693 693 Frågor om tjänsten besvaras av kontaktpersonerna i annonsen. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

7 maj 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Produktambassadör

Vi söker dig som gillar att träffa folk och vill ha ett fritt arbete. Som produktambassadör står du i en livsmedelsbutik och bjuder på smakprover. Ofta får du jobba torsdagar och/eller fredagar, och vi kan erbjuda löpande varje vecka. Du är timanställd och kan välja ifall du vill ta uppdraget eller inte. Vi betalar fast timlön, semesterersättning och milersättning när du använder din bil. Du får tydliga instruktioner och trevligt stöd från en regionsansvarig hos oss. Skriv ett par rader om dig och skicka dina kontakter till oss, så kontaktar vi dig inom kort :) Hoppas vi hörs! //Brand Impact Teamet

7 maj 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Redovisningsekonom

Forskning visar att kvinnor och andra underrepresenterade grupper inom vår bransch tvekar att ansöka om de inte uppfyller de flesta kraven i en rollbeskrivning. På H2 Green Steel bygger vi ett företag med hållbarhet i centrum. Vi behöver ett mångsidigt, inkluderande och autentiskt team för attsamlas bakom vårt syfte att minska koldioxidutsläppen från industrier som är svåra att ställa om, och vi börjar med stål! Om du brinner för vårt syfte men är orolig för att din erfarenhet inte helt överensstämmer med de kvalifikationer som anges i jobbannonsen, uppmuntrar vi dig starkt att ansöka ändå. Du kan vara precis rätt kandidat, antingen för den här rollen - eller för en annan kommande roll i vår snabbt växande verksamhet. Om oss: H2 Green Steel har som mål att förändra den globala stålindustrin genom att producera grönt stål, med slutmålet att sänka kolduixidutsläppentill noll. Genom att använda grön vätgas och fossilfri el istället för kol kommer vatten och värme att vara våra primära utsläpp. År 2030 är vår ambition att producera 5 miljoner ton grönt stål per år i vår helt integrerade, digitaliserade och hållbara anläggning i Boden i norra Sverige - som för närvarande är under uppbyggnad. Vi letar efter begåvade, innovativa och målinriktade personer till vårt snabbt växande och mångsidiga team. Våra medarbetare får lära sig nya saker varje dag, implementera och arbeta med den senaste tekniken och testa sina idéer i praktiken. Tillsammans bygger vi ett företag med hållbarhet i fokus - för våra medarbetare, kunder, investerare, samhället och vår planet. Redovisningsekonom till H2 Green Steen i Boden Du kommer ingå i vårt Financial Control team med placering i Norra Svartbyn och på distans. Tjänsten innebär ett varierande arbete inom redovisning och bokslutsarbete. Du kan ha områden som du är fördjupad inom, men det ingår också att kunna stötta varandra i teametoch vara back-up inom sektionen. En viktig del i uppdraget är att förbättra interna processer och intern uppföljning av transaktioner. Arbetet sker i nära samverkan med övriga inom ekonomifunktionen och andra delar av verksamheten. Du kommer också få möjlighet till utbildning och utveckling inom ekonomi och redovisning, och utvecklas med bolagets tillväxt. I ditt ansvar kommer moment inom följande områden att ingå: Månadsbokslut Avstämningar & Periodiseringar Löpande redovisning Vissa betalningar Du kommer även att delta i utveckling av och redovisningsutredningar inom verksamheten. Det här har du med dig sedan tidigare Du har ekonomisk utbildning på högskolenivå alternativt lång erfarenhet och kompetens inom området. Vi ser att du har några års erfarenhet av redovisningsarbete och arbeta i ekonomisystem. Som person är du noggrann, strukturerad, ansvarsfull och har ett genuint intresse för utveckling inom redovisning. För att trivas i rollen, är du självgående, drivande, kommunikativ samt har god samarbetsförmåga. Goda kunskaper i svenska och engelska, i så väl tal som skrift. Goda kunskaper i Excel. Att du är flexibel, stresstålig under korta perioder och delar med dig av din samt tar del av andras kunskap är också viktigt. Vad vi kan erbjuda dig Om du brinner för att göra faktiska skillnad och ha en positiv inverkan på samhället och vår planet, erbjuder H2 Green Steel en unik möjlighet att bli en del av ett roligt och professionellt team med höga ambitioner! Du kommer att få möjlighet att forma din framtida karriär tillsammans med ett företag som fokuserar på att skapa en kultur där alla kan trivas och känna en känsla av tillhörighet, utvecklas och ha kul. I slutändan vet vi att H2 Green Steels tillväxt och framgång är beroende av våra medarbetare och vi ser fram emotatt forma framtiden för ståltillverkning och andra industrier tillsammans som ett team.

7 maj 2024
Sista ansökan:
24 oktober 2024
Redovisningshandläggare

Är du en engagerad och driven individ med passion för ekonomi och service som vill vara en del av Försvarsmaktens spännande tillväxtresa? Här är din chans att göra skillnad, på riktigt. Ansök nu och bli en viktig del av vårt team på Ekonomiredovisningsenheten. Om enheten: Försvarsmaktens yttersta uppdrag är att försvara Sverige och landets intressen, vår frihet och rätt att leva som vi själva väljer. Vi är stolta över vår värdegrund, som värnar om alla människors lika värde, rättvisa, jämlikhet, demokrati och mänskliga rättigheter. Du kommer att tillhöra ekonomiredovisningsenheten hos Försvarsmaktens Logistik, FMLOG, som har ansvaret att dokumentera hela Försvarsmaktens ekonomiska transaktioner och stödja alla förbands ekonomiavdelningar. Med goda relationer både internt och externt håller vi Försvarsmaktens ekonomi i toppform. Vi arbetar teambaserat, där varje team har, förutom leverantörsfakturahantering, sin egen spetskompetens. Vi arbetar i affärssystemet SAP och strävar efter att erbjuda alla medarbetare möjligheter till varierande arbetsuppgifter för att främja både verksamhetens och individens utveckling. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Som redovisningshandläggare inom Försvarsmakten besitter du en nyckelroll genom att säkerställa korrekt bokföring och hantering av leverantörsfakturor. Med din drivkraft, ansvarstagande och höga fokus på kund och service bidrar du väsentligt till vår strävan att öka förtroendet för Försvarsmakten, både internt och externt. Din roll innebär bland annat att du: • Ansvarar för redovisningsuppgifter, både löpande och vid bokslut, för hela Försvarsmakten. • Handlägger redovisningsuppgifter för kund- och leverantörsreskontra. • Hanterar leverantörsfakturor. • Tillhandahåller stöd och service till hela Försvarsmaktens verksamhet. Kvalifikationer: • Akademisk utbildning inom ekonomi, systemvetenskap eller annan relevant utbildning eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. • Tidigare erfarenhet av redovisnings- och bokslutsarbete eller serviceyrke. Meriterande: • Tidigare arbetslivserfarenhet från Försvarsmakten. • Erfarenhet av affärssystemet SAP. • Civilekonomexamen. • God datorvana och tillämpade kunskaper i Excel. • Stort intresse för siffror och service. Personliga egenskaper: För att lyckas i rollen är ett processorienterat arbetssätt avgörande. Vi söker dig som har förmåga att samarbeta, är pedagogisk och lätt skapar kontaktytor även utanför den egna organisationen. Vi ser också att du har en utvecklad förmåga att ta beslut och prioritera arbetsuppgifter. Engagemang, god service- och kommunikationsförmåga är andra nycklar till framgång. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Övrigt: Anställningsform: Tillsvidare. Anställningen inleds med 6 månaders provanställning. Sysselsättningsgrad: Heltid Arbetsort: Boden Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Annonsen avser ett flertal befattningar. Upplysningar om befattningen Mail: [email protected] Tel:  0921-348900 Information om rekryteringsprocessen Avdelningschef Annika Carlsson, epost: [email protected] Tel: 073-0482564 Avdelningschef Daniel Härmark, epost: [email protected] Tel: 070-1459699 Avdelningschef Emil Ezatinia, epost: [email protected] Tel: 070-1463446 Enhetschef Suzanna Winblad von Walter (nås via Försvarsmaktens växel) Fackliga företrädare SACO Madeleine Bagge OFR/S Håkan Antonsson SEKO Susanne Thunberg OFR/O Torbjörn Bäckman Samtliga nås via växeln: 08-788 75 00. Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 2024-06-10. Din ansökan ska innehålla CV samt ett personligt brev. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: FMLOG stödjer krigsförband i att utföra sina uppgifter i alla beredskapsnivåer. Vi bidrar till ökad uthållighet genom att planera, förrådshålla, leverera och samordna behovet av förnödenheter och transporter. FMLOG:s unika kompetens med civil och militär expertis bidrar till leveranssäkerhet och tillgänglighet. Tillsammans tillser vi att Försvarsmaktens operativa förmåga nationellt och internationellt bibehålls. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

7 maj 2024
Sista ansökan:
10 juni 2024
HR-specialist till ByHart

Att den gröna omställningen sveper in över norr har du inte missat, och företagi kuststäderna liksom i inlandskommunernamöter den med både förhoppningar och utmaningar. Vipå ByHart behöver därför bli fler för att i våra uppdrag kunna bidra och göra våra kunder till de bästa arbetsgivarna med oss som sin HR-avdelning. Vill du surfa på den gröna vågen och visa din mästarklass i rollensom HR-specialistnär du hjälper våra kunder att fortsätta tillväxten? Våra kunder behöver dig. Vi behöver dig och din passionlighet Om ByHartVi har en djup övertygelse om att människor som känner passion på sin arbetsplats också presterar i sin yrkesroll. Medarbetare som trivs och mår bra är lönsamma medarbetare. Vår drivkraft är att bygga världens bästa arbetsplatser, där människor trivs och är engagerade. Det gör vi både internt hos oss själva och hos våra kunder och partners. Våra lösningar har en stark förankring i Human Resources och vi sammanfattar dem inom fyra områden: Human Resources. Hartic (vårt dotterbolag med egenutvecklad mjukvara för att skapa framtidens arbetsplatser). Kompetensförsörjning. Utbildning. Läs mer om vår historia, vårt WHY och våra värderingar för att se om det är något du kan identifiera dig med Om rollenByHart tar ansvar för hela eller delar av HR-funktionen på ditt företag. Vi bygger upp HR hos företag där egna HR-resurser saknas, behöver utvecklas eller tillfälligt kompletteras.Vi stöttar ledningsgrupper och enskilda chefer med personal- och verksamhetsansvar. Arbetet är konsultbaserat till övervägande del, ochinnebär stor frihet där du ansvarar för dina uppdrag, antingen själv eller tillsammans med en kollega. Ditt uppdrag innehåller även ansvar för att bibehålla och skapa relationer med både befintliga och nya kunder. Vi arbetar med tillsammans med våra uppdragsgivare i hela Sverige, även till viss del utanför rikets gränser, men vårt fysiska nav är den norra landsänden varifrån du kommer att utgå från. Innehållet i vad vi levererar brukar vi beskriva som ett antal huvudområden och består av chefsstöd, boardingprocesser, arbetsmiljö, arbetsgivarvarumärke, arbetsrätt, ledarskap, omställning, aktiva åtgärder, riktlinjer/policy/rutiner, rekryteringoch utbildning. Ibland operativt, ibland strategiskt, ibland administrativt. Likväl som vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering, jobbar vi minst lika hårt med värdegrundsbaserad rekrytering. Vi utgår från människans och företagens värdegrund i vårt rekryteringsarbete vilket säkerställer långsiktig trivsel och prestation. Du trivs med och tycker det är givande att utbilda grupper, tex hålla BAM eller annan utbildninginom HR-området. ByHart arbetar med HR, rekrytering och utbildninginom alla branscher, med både stora och små företag. Dina uppdrag kommer att variera. Ena dagen arbetar du kanske med att tillsätta det stora privatägda företagets nya projektledare, nästa dag skriver du delar av en kundanpassad personalhandbok och en tredje hanterardu i ett personalärende. Vem är du?Vi letar efter dig som har god erfarenhet av att arbeta inom HR-områdets hela bredd.Du vilar säkerligen på någon form av akademisk utbildning, kanske inom personalvetenskap, HR, beteendevetenskap, ledarskap eller annan som vi bedömer relevant. Du är en prestationsinriktad person som älskar utmaningar. Ditt arbetssätt är strukturerat, noggrant och inramas av din fallenhet av att kunna arbeta självständigt. Du har en godförståelse för arbetsgivarperspektivet och några års erfarenhet av att arbete i en HR-roll. Det ärmycket möjligt att dusjälv har arbetat i en ledande position. Att föra en dialog naturligt med en chef, VD eller annan exekutiv roll är lika naturligt som att kommunicera med medarbetare både på grupp och individnivå. Vi tror att du är en mycket social människa med ett stort nätverk inom din lokala geografi. Du älskar att skapa och bygga relationer. Du har integritet och skapar förtroende genom att visa din kompetens. I vissa av våra rekryteringsprocesser arbetar vi med personlighetstester och logiska tester. Det är en fördel om du är certifierad i något av våra testverktyg men inget krav då vi i annat fall vidareutbildar dig. Vi arbetare också med processen kring arbetstillstånd, det är inget krav mensåklart en fördel om det är något du också gjort tidigare. Då resor ingår i tjänsten innebär det att B-körkort och tillgång till egen bil är ett krav. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Låter det intressant?Det absolut viktigaste för oss är att du tror på det vi tror på, att du ser att våra lösningar kommer att skapa framtidens arbetsplatser samt att du vill vara med och bygga både dig själv och ByHart. Du är en väsentlig del i vårt lag och ser med spänning fram emot att vara en del avvår expansion. Vi erbjuder dig en arbetsplats som frodas av öppenhet och glädje, där vi samverkar, firar tillsammans, utvecklar varandra och sporrar kollegan till nya framgångar. Förmodligen kan du utgå från vårt huvudkontor som ligger på Boden Business Park i Sävast,men vi är öppna för dialog omatt hitta fungerande hybrida lösningar. AnsökanSista ansökningsdag är den 2 juni. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Anställningsform: Tillsvidareanställning (vi tillämpar provanställning). Även tidsbegränsad anställning under hösten kan bli aktuellt för riktat uppdrag.Arbetstid: Heltid.Lönevillkor: Individuell lönesättning.Tillträde: Enligt överenskommelse. Har du frågor om oss, rollen och processen är du varmt välkommen att kontakta rekryterande chef, Lovisa Rosén, på [email protected] via 070 - 536 95 42. Vi ser fram emot din ansökan!

7 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Industriarbetare för kommande uppdrag

Om kundföretaget Konsultia söker dig som har erfarenhet av eller är nyfiken på industribranschen. Fördelen med att vara anställd hos oss är att du får trygghet och stabilitet samtidigt som dina arbetsdagar blir väldigt omväxlande. Är du nyfiken och vill ha en möjlighet att utvecklas i din roll så kan detta vara något för dig! Dina arbetsuppgifter Rollen som konsult är både utmanande och rolig! Här får du chansen att utföra olika uppdrag hos våra kunder, vilket innebär att dina arbetsuppgifter varierar på ett stimulerande sätt. Vi tillsätter roller som exempelvis montörer, operatörer, svetsare, truckförare och lagerpersonal löpande. Din profil För just dessa tjänster kommer din personlighet och inställning vara en stor del av det vi tar hänsyn till i rekryteringsprocessen. Vi ser gärna att du som person är driven, ansvarsfull och engagerad. Vidare ser vi att du kan arbeta såväl självständigt som i grupp. Det är meriterande med tidigare erfarenhet inom industrin. Övrig information B-körkort och tillgång till bil är ett krav. Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Konsultia men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos någon av våra kunder. För mer information är du välkommen att kontakta konsultchef Desire Lindberg via [email protected]. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen. Om oss FÖR SVENSK INDUSTRI FRAMÅT En stor del av framgångssagan Sverige möjliggjordes av industriföretagens framfart under 1900-talet. Arbetstillfällen skapades, skatteintäkter genererades och många bolag tog sig ut på en global marknad. Det vill vi ska fortsätta. Konsultias bemanningslösningar hjälper industrin med kompetensförsörjning och produktion i balans. Genom schyssta villkor och en värderingsdriven företagskultur attraherar vi medarbetare som gör skillnad varje dag. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag och har kollektivavtal. Du får marknadsmässig lön, reglerad semester, rätt till sjuklön, pension och försäkringar. Vi erbjuder också friskvårdsbidrag och tillgång till företagshälsovård. Företaget är kvalitets- miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001. Konsultia har kontor i Borlänge, Bollnäs, Sundsvall, Örnsköldsvik, Umeå, Skellefteå, Piteå och Luleå. Läs gärna mer om oss på www.konsultia.se

7 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024
Kökschef

Restaurang Färgaregatan rekryterar kökschef! Är du den vi söker? Nu utökar vi vårt fina team med en kökschef. Du kommer arbeta som kock i verksamheten, planera matsedlar, inköp, utföra och leda egenkontrollprogram. Du leder arbetet i köket, och är underställd Restaurangchef. Vi söker dig med stor passion och kunskap kring mat och köksekonomi. Som kock strävar du efter att gästens upplevelse blir betydelsefull och minnesvärd. Du gillar att dela med dig av kunskap för att stärka ditt team då ni tillsammans håller hög kvalitet och servicenivå, även under välbesökta perioder och oförutsägbara händelser. Du arbetar i team tillsammans med ett engagerat gäng kökspersonal, servitörer & bartenders som levererar utmärkt service och bra stämning. Du är med i arbetet stt utforma menyer. Vi serverar dagtid modern husmanskost och kvällstid både funfood och fabfood.. Detta hoppas vi att du vill vara med och definiera. För att passa in på hos oss på Färgaregatan behöver du ha passion för god mat och bra service som vi övriga i gänget sätter så stort värde i, och att du kan uppvisa följande personliga egenskaper: Du är hjälpsam, snäll och lösnings orienterad. Du trivs med ett högt tempo, bidrar med positiv energi, kunskaper och coachar, handleder och berömmer dina juniora kollegor som vill utvecklas tillsammans med dig. Du är stolt över att hålla hög kvalitet i allt du gör, och vill utveckla både dig själv, dina medarbetare och nå högsta kundnöjdhet. Men viktigaste är att du är prestigelös och håller fram laget före jaget- vår succe bygger på teamets arbete, och samarbete mellan kök och service. Våra arbetstider är måndag till lördag , lunchservering samt kväll a la carteservering. Vi tar oss an catering, arrangerar olika event. Vi vilar upp oss Jul, påsk och midsommar-alltid ledig dessa högtider. I övrigt jobbar vi när gästerna behöver oss mest. För att kunna kombinera jobb med famileliv har vi olika skift som vi turas om att jobba. Skicka in din ansökan med CV, personligt brev. NyfIken? Se på vår hemsida www.fargaregatan.se

7 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024
Vi söker lärare i tyska/engelska till Noblaskolan Boden

Noblaskolan består av 14 för- och grundskolor som arbetar enligt devisen att elever som utmanas når längre. Genom en kombination av tydliga strukturer, höga förväntningar, undervisning av hög kvalitet samt trygghet och studiero ska eleverna få de bästa förutsättningarna för en bra skolgång. Noblaskolorna ligger i Boden, Göteborg, Helsingborg, Kävlinge, Nacka, Salem, Sundbyberg, Solna, Täby och Västerås. Noblaskolan är en del av AcadeMedias grundskolor. På Noblaskolan Boden stimuleras eleverna i en miljö som präglas av trygghet, struktur och studiero. För oss är det viktigt att alla elever blir sedda och vi uppskattar olikheter. Tillsammans ser vi till att alla elever når sina mål, hela vägen från förskoleklass till årskurs 9. Om du vill veta mer om oss kan du gå in på vår hemsida www.noblaskolan.se/boden Lärare i tyska/engelska till Noblaskolan Boden Det är viktigt att utvecklas! Vi ställer krav på såväl våra elever som våra lärare, samt stöttar och utmanar varandra för att nå ännu längre. På Noblaskolan Boden erbjuder vi en trevlig arbetsmiljö med engagerade kollegor och stort fokus på utveckling. Ditt uppdrag Varje elev har det som krävs för att lyckas inom sig. Vår uppgift är att locka fram den potentialen genom att ställa krav, stötta och utmana. Framgång är inte en destination, utan en process vi jobbar på varje lektion. Redan från grundskolan. Vi söker dig som vill arbeta som lärare i tyska/engelska på vår skola. Du kommer ingå i ett arbetslag på högstadiet och undervisa från årskurs 6 till 9. Noblaskolorna har ett tydligt koncept som vi arbetar efter - Noblakoden. Den innebär att vi har hög akademisk ambition och arbetar med strukturerad undervisning genom att ställa krav, stötta och utmana eleverna. Vi har ett gemensamt förhållningssätt kring förväntningar, undervisningsstruktur, trygghet och trivsel som är viktigt för en bra skol-och arbetsmiljö. Just nu arbetar alla Noblaskolorna med undervisningsutveckling tillsammans med en skolforskare. Som lärare i en Noblaskola har man även kollegialt samarbete med lärare i andra Noblaskolor. Din profil I första hand söker vi dig som är legitimerad lärare inom tyska/engelska. På vår skola har vi höga ambitioner för våra barn och elevers lärande och utveckling och vårt arbete präglas av ett högt engagemang. Därför söker vi dig med ett stort personligt engagemang för lärande och intresse för att utveckla våra elevers kunskap och samarbeta kollegialt. Som lärare är du lyhörd och vill vägleda eleverna inför framtiden. Du är också flexibel strukturerad och flexibel. Vi erbjuder Som en skola inom AcadeMedia erbjuder vi våra medarbetare kontinuerlig kompetensutveckling genom Academedia Academy samt intern och extern professionsutveckling. För oss är det viktigt att det går bra för dig och därför får du självklart kollektivavtalade förmåner och försäkringar men även friskvårdsbidrag, pensionsrådgivning och möjlighet till fördelaktiga köp genom netto- och bruttolöneväxling. Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning på 6 månader (såvida du uppfyller Skollagens krav på behörighet).] Omfattning 100%. Tillträde enligt överenskommelse. Du är varmt välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Vid frågor kring tjänsten, kontakta gärna rektor Lena Lasu på 070-3810966 eller mailadress [email protected]. Vi undanbeder oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

7 maj 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Arbetsterapeut till Garnis korttidsboende

Vill du vara med och bidra till satsningarna kring vår tids största utmaningar, och kunna påverka och lämna över något för framtida generationer att vidareutveckla? Då är Bodens Kommun en arbetsgivare för dig! Boden ligger i Norrbottens kustland, endast 3 mil från havet mellan två älvdalar. Här bor cirka 28 000 personer. Boden är en modern småstad med närhet till det mesta vilket skapar ett givande arbets- och fritidsliv, det vi kallar närhetsliv. Boden ligger i hjärtat av en etableringsintensiv region och är en viktig del av den gröna globala samhällsomställningen. Här skapas ett samhälle i tillväxt, rustat för att möta den gröna ny industrialiseringen, med smarta och hållbara lösningar för samverkan, boende, transporter, vardagen och ett modernt företagande. Med ett starkt stöd från kompetenta kollegor och chefer, får du mod att våga prova. Hos oss får du stort förtroende i en fantastisk miljö, där det finns möjlighet att utveckla dig själv och andra. Vill du veta mer om hur det är att jobba i Bodens kommun? Då kan du läsa mer här: www.boden.se/jobbaiboden Till Garnis korttidsboende kommer brukare som av olika anledningar inte kan vistas hemma, det kan exempelvis vara i anslutning till utskrivning från sjukhus för rehabilitering, avlastning/växelvård, palliativ vård mm. Arbetet på korttidsboendet är varierat, stimulerande och utvecklande då vi dagligen ställs inför nya och spännande utmaningar. Vi söker en legitimerad arbetsterapeut. ARBETSUPPGIFTER Du bidrar med din specifika kompetens för att öka individens självständighet och delaktighet i vardagliga aktiviteter. Arbetsuppgifterna är omväxlande och består bland annat av teamarbete, kognitiva bedömningar, rehabilitering, ADL, aktivitetsbedömningar, förskrivning, utprovning av hjälpmedel, handledning och utbildning för omvårdnadspersonalen. Som arbetsterapeut på korttidsboendet får du möjlighet att träffa patienter med olika bakgrund med allt från kognitiva svårigheter till fysiska begränsningar och genomföra en stor variation av arbetsterapeutiska åtgärder. Du har ett gott teamarbete med övriga på korttidsboendet och är flexibel då det snabbt kan bli förändrade behov eller ändrade planer. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut, gärna med erfarenhet men inte ett krav. Det är en fördel om du har erfarenhet från äldreomsorg och demensvård. Som person är du trygg i din yrkesroll och har god självinsikt. Du är bra på att strukturera ditt arbete och driver dina egna processer framåt. Du har lätt för att skapa och underhålla kontakter och trivs med att arbeta självständigt såväl som i team. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. B-körkort är ett krav. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden. Vi har rökfri arbetstid. Vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan och ett friskvårdsbidrag. Via vår hälsoportal kan du som medarbetare boka in dig på olika friskvårdsaktiviteter ex massage, prova-på-träning, föreläsningar mm. Följ oss gärna på Facebook och Instagram När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. Support i e-rekryteringssystemet kan du få via 0771-693 693 Frågor om tjänsten besvaras av kontaktpersonerna i annonsen. Vid alla nyanställningar måste ett utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister lämnas in. Observera att det inte får vara öppnat när vi tar emot det. För att underlätta hanteringen av din ansökan kan du själv i förväg begära ett utdrag, se länk via hemsida: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

7 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Resbar projektledare till norra Sverige

Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning AFRY växer i takt med våra kunder och söker just nu en ambitiös ledare med erfarenhet och intresse av investeringsprojekt inom industrin. I strävan efter att skapa en säkrare och mer hållbar värld pågår just nu många stora investeringar i fabriker och produkter. Vill du arbeta hos ett företag där du ges chansen att bidra och vara med och leda dessa? Du kommer tillhöra en grupp som ständigt och aktivt arbetar med att bli bättre och ha roligare tillsammans. Ta chansen att bli en del av AFRY! Project, Control & management består idag av projektledare med 0 till 25 års erfarenhet från ledande roller inom industrin och de flesta av oss är certifierade enligt PMI eller PRINCE2. Vi är alla är ingenjörer med genuint teknikintresse i grunden, men vår gemensamma drivkraft är viljan att utvecklas inom ledarskap och projektledning. I din roll som konsult och Projektledare kommer du bli en del av en organisation som är specialiserade inom tekniska lösningar till industrin. Vi som stöttar rekryteringen är affärsområdet Project, Control & Management, som är specialiserade inom projektledning och arbetar med olika roller inom projektledning, projekt- och programstyrning samt projektkoordinering. Vår kompetens ligger främst inom produktion- och produktutveckling. I huvudsak sker uppdragen hos våra kunder alternativt i våra egna lokaler. Vi ser just nu behov hos vår nära kund som levererar avancerade, tekniska lösningar inom försvar, flyg och säkerhet med fokus på utveckling, tillverkning och support för världsmarknaden. Varför jobba med mig? – Rekryterande chef Linnéa: ”Jag är en ledare som tycker om struktur, ambition och gemenskap. Jag drivs av utvecklande och spännande uppgifter med tydliga mål. Jag anser att teamwork utnyttjar individers olika styrkor och färdigheter, vilket leder till mer innovativa idéer och kreativa problemlösningar. Jag tror på att varje enskild individ har obegränsad potential så länge drivkraften finns. Att vara ett bra team som stöttar och hjälper varandra gör att arbetsplatsen känns roligare och mer trivsam”. Kravspecifikation Vi söker dig med minst 3-5 års arbetslivserfarenhet av projektledning inom industri, gärna från produktion eller produktutveckling. Du är ingenjör och det är meriterande om du har erfarenhet av projekt inom olika branscher, t.ex. fordon, försvar, papper & massa, energi eller liknande. Som person är du noggrann och driven med stort tekniskt intresse. Du vill skapa framgångsrika team, drivs av att lösa utmaningar tillsammans med andra och du bidrar alltid med det där lilla extra. Din förmåga att kommunicera med många olika intressenter på ett professionellt och effektivt sätt är viktigt. Du som söker skall ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift. För vissa av våra kunder är det obligatoriskt med säkerhetskontroll och drogtest, vilket du måste vara bekväm med. Till den här rollen söker vi dig som är resbar och kan tänka dig konsultuppdrag som innehåller veckopendling. Ytterligare information Vi är ett stort globalt företag som erbjuder framtida intern karriärutveckling, som givetvis supporteras. Den individuella utvecklingen är central, och du kommer växa som person. Våra kunder ligger i framkant när det gäller både teknisk utveckling och hållbarhet, så projekten du kommer bli en del av karaktäriseras av just de områdena. AFRY som företag har som målsättning att vara ledande inom hållbarhet och som projektledare hos oss kommer du vara starkt bidragande till en mer hållbar framtid. Något av det vi erbjuder dig: Fast lön och kollektivtal – Trygga komponenter som är en självklarhet för oss Utfyllnad av lön vid föräldraledighet Vidareutveckling i form av utbildningar och våra uppdrag samt genom att nätverka med våra duktiga konsulter Club AFRY – Vår personalklubb med möjlighet till kultur och sportevenemang, bokklubb, stuguthyrning, skidresor m.m. För frågor gällande tjänsten, kontakta Group Manager Linnéa Björkman [email protected] För frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta Rekryteringspartner Fanny Sjödell, [email protected] Vi tar ej emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan, senast den 3 juni! Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

7 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024