Kundtjänstmedarbetare

Lockas du av att ge service i världsklass och ser dig själv som en glad och positiv person som alltid vill ge det där lilla extra? Vi på Silentium söker dig! I din roll ingår: Administrera och hantera enklare supportärenden genom att ta emot inkommande samtal. Hantera frågor om fakturor och betalningar Kunna jobba i flera system. Arbeta med merförsäljning genom att identifiera behov hos kunden, på så vis har du även möjlighet till provision Hantera kundklagomål och problem med en positiv attityd och professionell inställning. Förbättra kundnöjdheten genom att erbjuda en hög nivå av kundservice. Samarbeta med teamet för att uppnå gemensamma mål. Förmåga att arbeta effektivt i en hektisk miljö och under tidspress. Allt arbete sker på plats på kontoret i Boden, arbete hemma förekommer inte. Vi ger dig internutbildning på plats. Vi har coacher med många års erfarenhet som hela tiden hjälper dig att utvecklas och bli bättre på det jobb du gör hos oss. Hos oss finns även möjligheter att utvecklas inom bolaget vilket vi anser är ett naturligt sätt att gå vidare med din karriär. Vi på Silentium erbjuder dig som anställd: Fast lön enligt kollektivavtal med möjlighet till provision En rolig och utvecklande arbetsplats med fantastiska kollegor Interna utbildningar Karriärmöjligheter inom bolaget Kontinuerlig individuell coachning Fasta arbetstider 9,00-18,00 måndag tom fredag enligt schema För att lyckas i rollen som kundservicemedarbetare ser vi att du: behärskar flytande svenska och engelska i tal/skrift trivs att arbeta i ett högt tempo och har hög social kompentens du har god datavana och kan arbeta i flera system samtidigt som du pratar med kunden är duktig på att kommunicera pedagogiskt och kan anpassa dig efter kunden har en positiv inställning har en kämparanda och är målinriktad driven och lösningsorienterad du tycker om att arbeta med försäljning & service Känner du att du brinner för detta och vill utvecklas tillsammans med oss? Mejla in din ansökan på [email protected] Vi rekryterar löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

6 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Bli försäkringsförmedlare - Utbildning ingår, ingen erfarenhet krävs!

Vill du starta en spännande karriär inom försäkringsbranschen? Vi söker ambitiösa individer som är redo att lära sig och växa. Som försäkringsförmedlare hos oss får du möjligheten att utveckla dina färdigheter och bli en expert inom området - och det bästa av allt, ingen tidigare erfarenhet krävs! Allt arbete sker på vårat nyrenoverade kontor i Boden. Vi har ej möjlighet att arbeta hemifrån. Vi erbjuder: Omfattande utbildning: Vi investerar i din framgång genom att erbjuda gedigen utbildning som täcker alla aspekter av försäkringsförmedling. Du kommer att få de kunskaper och färdigheter som behövs för att bli en framgångsrik försäkringsförmedlare. Karriärmöjligheter: Vi tror på att främja interna talanger. Genom din prestation och engagemang kan du snabbt avancera och ta del av spännande karriärmöjligheter inom försäkringsbranschen. Ta chansen och starta din karriär inom försäkringsbranschen hos oss utan tidigare erfarenhet. Ansök idag och låt oss hjälpa dig att utveckla dina färdigheter och uppnå dina mål som försäkringsförmedlare. Mejla in din ansökan på [email protected] Vi rekryterar löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

6 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Telefonförsäljare

Vi på Silentium arbetar med försäljning och kundservice. Sedan 1998 har vi hunnit växa och är idag drygt 100 medarbetare i hela Sverige. Våra uppdragsgivare är välkända företag som finns inom flera branscher, bland annat inom telekom-, elbolag-, bank- och försäkringsbranschen. Silentium värderar drivkraft och ett positivt tankesätt. Hos oss finns det därför många olika utvecklingsmöjligheter, hjälpsamma kollegor och en företagskultur med stor gemenskap. I våra samtal använder vi oss av ett språk som skapar trygghet på ett informativt, personligt och förtroendeingivande sätt. Vi söker nu medarbetare till ett kommande uppdrag För att passa in och trivas hos oss ska du vara lyhörd, pålitlig och ha en positiv inställning. Naturligtvis har du lätt för att skapa nya relationer, är driven och gillar att arbeta mot uppsatta mål. Du bör även tycka om att ha många bollar i luften och kunna växla mellan dina arbetsuppgifter snabbt. Dina arbetsuppgifter blir att serva kunder både genom att svara när kunder ringer in och har frågor och funderingar samt att aktivt kontakta kunder gällande viktig information. Allt arbete sker på kontoret i Boden. Ingen tidigare erfarenhet krävs men det är meriterande. Du behöver prata flytande Svenska, meriterande är om du pratar flytande engelska och norska men ej ett krav. Mejla in din ansökan på [email protected] Vi rekryterar löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

6 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
AnnSam söker Ambulanssjuksköterska ☀️ Uppdrag v24-34 i Boden

AnnSam AB, som bemannat vården med sjuksköterskor sedan 1999, söker nu Ambulanssjuksköterska för uppdrag i Boden!   Perioden: 2024.06.10 - 2024.08.25 Arbetstid: 100% Dag, kväll, natt samt helg. Jour ingår sön-tors. Erfarenhet: 2 år som Ambulanssjuksköterska och trygg i din yrkesroll. A-HLR vuxen och barn. Journalsystem: VAS Ev. övrigt: Ring oss för mer info! Ref.nr: Bemlo AMB240506-7 , 240506 Att arbeta som Bemanningssjuksköterska hos AnnSam: Vi på AnnSam är måna om att tillsätta rätt Sjuksköterska  till rätt uppdrag, detta för att ha nöjd personal och nöjda kunder. Hos oss kan du få uppdrag på heltid, deltid eller extra pass när du vill tjäna lite extra. Du kan även hyras ut som underkonsult om du ha ett eget bolag. Rollen som bemanningssköterska innebär att du ansvarar för bedömning och uppföljning av patienternas vårdbehov. Deltar i ronder, medicinsk planering och utförande. Du samarbetar på ett positivt och handledande sätt med omvårdnadspersonal samt ansvarar för att erbjuda kvalitativ vård.   AnnSam erbjuder sina konsulter: - Tydlig och ärlig information. - Personlig kontakt och service. - Konkurrenskraftiga löner. - Timlön utbetalas månadsvis alt. var 14:e dag. - Tjänstepensions lösning. - Möjlighet till löneväxling. - Semesterersättning. - Sjuklön. - Reseersättning vid arbete på annan ort. - Försäkring under ditt arbete. - Inskolning så att du kan känna dig trygg. - Boende i samband med uppdraget. - Arbeta som underkonsult via eget bolag. För att bli anställd hos oss så behöver du:   - Godkänd svensk Sjuksköterskeleg. - Erfarenhet som leg. sjuksköterska, minst 1 år.   - Kunna uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift.   - Vana av att arbeta med databaserade journalsystem. - B-Körkort kan vara ett krav på vissa uppdrag. - Meriterande är ett Varmt hjärta och ett Glatt leende!   Om AnnSam AB:   AnnSam AB är ett personligt bemanningsföretag vars ägare och VD har en lång erfarenhet som Sjuksköterska och av att bedriva vårdbemanning.   För att hålla hög kvalitet fokuserar vi på uthyrning av Allmän Sjuksköterskor, Specialist Sjuksköterskor, Arbetsterapeuter och Fysioterapeuter.   Vårt mål är att alltid ha en nära och personlig kontakt med både kunder och personal, vi erbjuder dig god service och ett nära samarbete.     AnnSam har avtal och bemanningsuppdrag i stora delar av Sverige, hos både offentliga och privata aktörer. Berätta gärna för oss var du önskar uppdrag så söker vi i vår kundbas! Välkommen till AnnSam, vi  har bemannat vården med Sjuksköterskor sedan 1999. Hos oss kan du känna dig trygg!   Se samtliga vår uppdrag på vår hemsida, vi ser fram emot din ansökan!   www.annsam.se   [email protected] Tel: 016-55 12  450

6 maj 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Juniora montörer till norr

Eltel arbetar med att planera, bygga, ansluta och underhålla el- och telenät. Det gör vi på uppdrag av våra kunder som i huvudsak är operatörer, nätägare och myndigheter samt statliga verk. Eltels affärsområde Smart Grid är verksamt inom elmätning och har vunnit flera stora projekt som kommer att pågå till minst 2025. Eltel har med sin långa erfarenhet av elmätarprojekt i hela Norden utvecklat ett unikt framgångsrikt arbetssätt, uppskattat av både medarbetare och kunder! "Jag trivs jättebra! Utbildningen vi fick gjorde att jag kände mig med trygg i jobbet direkt. Det är också väldigt trevliga kollegor och jag gillar möjligheten att tjäna mycket pengar tack vare bonussystemet! Dessutom sticker MTX ut som bemanningsföretag! De bryr sig verkligen om mig som anställd och sköter allt som rör min anställning prickfritt" /Elmätartekniker hos Eltel Har du gått ett praktiskt gymnasieprogram eller är allmänt händig? Vi söker ytterligare ett antal personer för ett fritt och rörligt jobb med elmätare hos Eltel! Om tjänsten Arbetet innebär byten av elmätare. Du arbetar till stora delar själv med arbetsbil från Eltel. Du utgår hemifrån eller från det boendet som Eltel tillhandahåller på arbetsorten. Arbetet är initialt förlagt på olika orter i Norrbotten. När du jobbar på annan ort står vi för reskostnad, boende och traktamente, vilket gör det möjligt för dig att söka tjänsten även om du inte bor i arbetsområdet. Du arbetar i så kallad 14/14 rotation d.v.s arbete i 14 dagar med en ledig dag i mitten följt av 14 dagars ledighet. Tjänsten inleds med en teoretisk och praktisk utbildning på arbetstid. Vi erbjuder • Möjlighet att lära dig ett nytt yrke på lång sikt i den konjunkturs- och framtidssäkra energibranschen • Goda möjligheter att tjäna mycket pengar enligt Eltels pålitliga och generösa bonussystem! • Arbete i en verksamhet med ett genomtänkt och framgångsrikt arbetssätt Kvalifikationer Vi söker dig som har verktygsvana, B-körkort och är praktiskt lagd. Utbildning eller erfarenhet inom el eller annat teknikområde är meriterande men inte ett krav. Det krävs också god fysik då arbetet är ansträngande pga praktiskt arbete i högt tempo under långa arbetsdagar och veckor. Pga. kundkontakt och samarbete med medarbetare från andra nordiska länder kräver tjänsten god svenska och engelska. För den här tjänsten kommer ett utdrag ur belastningsregistret att krävas innan anställning. Ansökan Vi vill göra det enkelt för dig som kandidat! Därför kan du söka tjänsten utan CV och bifoga det i nästa skede i rekryteringsprocessen. Så länge annonsen är publicerad är tjänsterna inte tillsatta. Övrigt Placering: Resjobb. Placeringen varierar projektvis. Arbetstider: Schemalagd rotation Lön: Fast månadslön enligt kollektivavtal. Bonus tillkommer! Start: Maj 2024 Omfattning: Heltid på lång sikt. Projektet pågår till 2025. Eltel har anlitat MTX Rekrytering & Bemanning för den här rekryteringen och det är Eltels önskemål att alla frågor kring tjänsten hanteras av MTX Rekrytering & Bemanning.

6 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
Parkarbetare

Parkkompaniet har huvudkontor i Boden samt filialer i Luleå och Piteå. Vi utför skötsel, projektering och etablering samt vård av större och medelstora parker och markanläggningar åt ägare och förvaltare av fastigheter i Boden, Luleå och Piteå med omnejd. Tycker du om att arbeta utomhus och att arbeta fysiskt? Att se ett direkt resultat av ditt arbete och att ha naturen som ditt arbetsrum? Vi söker inför sommarsäsongen ca 2 st medarbetare till Boden med start den 3:e juni till och med september med möjlighet till förlängning. Du som söker ska vara självgående, kunna ta egna initiativ och ha stor handlingskraft i ditt yrkesutövande. Du har lätt att bemöta och arbeta med människor, och att du är är noggrann och strukturerad. Huvudsakliga arbetsuppgifter är gräsklippning, grästrimning och det kan även förekomma rabattskötsel, bevattning, beskärning av buskar och träd, häckklippning, nyplanteringar osv. Arbetet som parkarbetare kräver god fysik och vi arbetar utomhus i alla väder.

6 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Företagsrådgivare

Har du en passion för att göra affärer, bygga relationer och överträffa förväntningar? Då är detta tjänsten för dig! Hos oss påSwedbank har du en möjlighet att: Arbeta i en lärande organisation, där vi strävar efter att utveckla alla medarbetare. Skapa starka kundrelationer med värdeskapande och långsiktig affärsrådgivning med skräddarsydda affärsupplägg. Vara en god ambassadör för Swedbank och företräda banken i olika sammanhang. Arbeta proaktivt där nätverkande och prospektering är centrala delar i uppdraget. Eget kund- och resultatansvar där du förvaltar och utvecklar en egen kundportfölj genom kundnöjdhet, lönsamhet och proaktivitet. I denna roll behöver du: Ha en stark affärsmässig drivkraft och tycka om att arbeta strukturerat och målinriktat. Ett stort engagemang, en uttalad affärsmässighet och en god analytisk förmåga. Lätt för att bygga relationer och skapa förtroende hos bankens kunder och samarbetspartners. Erfarenhet från finansiell rådgivning till företagskunder samt en förmåga att analysera företag och förstå kreditrisk. Relevant företagsekonomisk utbildning samt Swedsec-licens. Detta erbjuder vi dig som börjar arbeta hos oss: En öppen, enkel och omtänksam kultur Möjlighet att skapa den bästa upplevelsen för våra kunder En internationell, hållbar och inkluderande arbetsmiljö Utvecklingsmöjligheter och avancemang i din karriär Flexibla arbetsmöjligheter Tillgång till koncernens prestationsprogram, pensionsplan, gruppförsäkring och andra förmåner "Bli en del av vårt team och... … arbeta tillsammans med professionella kollegor för att leverera kundnytta, lönsamhet och bidra till Swedbanks position i samhället. Jag önskar att du har ett starkt eget driv och en vilja att göra affärer och skapa långsiktiga kundrelationer. Jag uppskattar att du tar egna initiativ och är delaktig i nätverk på marknaden. Välkommen med din ansökan!” Marie Nilsson, din framtida chef Vi ser fram emot din ansökan senast den 2024-05-26.Arbetsplats:Boden/Luleå Kontaktpersoner Rekryterande chef:Marie Nilsson, 0920-390 63 Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.Swedbank är en inkluderande arbetsgivare och diskriminerar ingen utifrån kön, ålder, sexuell läggning eller sexuell identitet, etnicitet, religion eller funktionsnedsättning - alla är välkomna. #LI-LB1

6 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Stödpedagog Anpassad Gymnasieskola

Vill du vara med och bidra till satsningarna kring vår tids största utmaningar, och kunna påverka och lämna över något för framtida generationer att vidareutveckla? Då är Bodens Kommun en arbetsgivare för dig! Boden ligger i Norrbottens kustland, endast 3 mil från havet mellan två älvdalar. Här bor cirka 28 000 personer. Boden är en modern småstad med närhet till det mesta vilket skapar ett givande arbets- och fritidsliv, det vi kallar närhetsliv. Boden ligger i hjärtat av en etableringsintensiv region och är en viktig del av den gröna globala samhällsomställningen. Här skapas ett samhälle i tillväxt, rustat för att möta den gröna ny industrialiseringen, med smarta och hållbara lösningar för samverkan, boende, transporter, vardagen och ett modernt företagande. Med ett starkt stöd från kompetenta kollegor och chefer, får du mod att våga prova. Hos oss får du stort förtroende i en fantastisk miljö, där det finns möjlighet att utveckla dig själv och andra. Vill du veta mer om hur det är att jobba i Bodens kommun? Då kan du läsa mer här: www.boden.se/jobbaiboden Välkommen till Arbetsmarknad- och utbildningsförvaltningen i Bodens kommun! I Bodens förskolor och skolor ges barn och unga mod och kompetens att möta framtidens utmaningar – den visionen arbetar vår förvaltning för. Kunskap, trygghet och goda lärmiljöer är utmärkande i våra verksamheter. Som medarbetare i vår förvaltning kommer Du ha kompetenta kollegor som visar respekt och tolerans och vars stora engagemang skapar arbetsglädje och stolthet. Tillsammans fokuserar vi på att ständigt förbättra verksamheten. Björknäsgymnasiet ligger centralt i Boden med närhet till allt från naturområden, ishall, fotbollsplan, vatten, bad, kulturområde och stadskärna. Detta skapar möjligheter till ett aktivt lärande men också hälsofrämjande. Björknäsgymnasiet jobbar för ett entreprenöriellt förhållningssätt och hållbarhet inom alla våra program. Våra elever ska gå ut och vara en självklar del av det nya gröna samhället. Gymnasieskolan har under många år arbetat och medverkat i en rad internationella projekt. Björknäsgymnasiet har drygt 800 elever fördelade på 11 nationella program, introduktionsprogram och anpassad gymnasieskola. Vi är uppdelade på tre skolenheter/rektorsområden. I Enhet 1 ingår 2 yrkesprogram: Vård- och omsorgsprogrammet, Restaurang- och livsmedelsprogrammet, Introduktionsprogrammen samt Anpassad gymnasieskola. Med det sagt vill vi välkomna dig till vårt gäng! För visst vill Du också ha ett av världens viktigaste jobb? ARBETSUPPGIFTER I rollen som stödpedagog är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att ge stöd till elever som har olika former av anpassningar i sin undervisning. Tjänsternas omfattning är 50 %, omfattningen kan komma att öka vid behov. KVALIFIKATIONER Vi söker i första hand Dig som har en fullgjord gymnasieutbildning som barnskötare/undersköterska och som har erfarenhet av pedagogiskt och/eller socialt arbete. Du har förmågan att se elevens behov och kan stötta eleven i skolans olika sammanhang. Du är självgående, ansvarskännande, har god samarbetsförmåga och ser möjligheter i varje elevs individuella utveckling. Du är tydlig i ditt sätt att kommunicera samtidigt som du är tålmodig och lyhörd. Du har förmågan att skapa och upprätthålla professionella och förtroendefulla relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor. Du är kreativ och kan stötta eleven i att hitta strategier i lärandet och andra situationer som kan uppstå på skolan. Vi ser gärna att du har utbildning, erfarenhet och/eller kunskap om neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. Det är även värdefullt om du har erfarenhet av ledarskap på något sätt från ex föreningslivet eller annan verksamhet. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vänlig bifoga lärarlegitimation eller examensbevis. Utdrag ur belastningsregistret måstes uppvisas före anställning i förskola och grundskola. Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden. Vi har rökfri arbetstid och vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan och ett friskvårdsbidrag. Via vår hälsoportal kan du som medarbetare boka in dig på olika friskvårdsaktiviteter ex massage, prova-på-träning, föreläsningar mm. När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker. Inför rekryteringsarbetet har Bodens kommun tagit ställning till rekryteringskanaler. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter eller liknande i denna rekrytering.

5 maj 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Logistikofficer

Vill du vara en del av vår tillväxtresa? Som anställd i Försvarsmakten erbjuds du bland annat ett varierande arbete, fysisk träning på arbetstid och möjlighet till flextid- samtidigt som du är med och bidrar till Sveriges försvarsförmåga. Logistikavdelningen, G4 Som logistikofficer tillhör du logistikavdelningen, G4, vilken är en av avdelningarna vid regementsstaben på Bodens Artilleriregemente (A 8). De huvudsakliga uppgifterna på avdelningen är att leda, planera och samordna förnödenhetsförsörjning, materieltjänst, infrastruktur och teknisktjänst. Huvudsakliga arbetsuppgifter Ditt främsta ansvarområde som logistikofficer är att arbeta med uppgifter rörande förnödenhetsförsörjning såsom personlig utrustning, materielplanering, inventering samt infrastruktur. Arbetet innebär såväl långsiktig planering som genomförande av mer eller mindre dagliga ärenden av rutinkaraktär. Liksom övriga på avdelningen är du även en stabsresurs inom regementsstaben som löser andra tilldelade uppgifter efter behov. KRAV Kvalifikationer - Yrkes-eller reservofficersexamen, lägst SO 6/ OF 1 - Goda kunskaper i svenska i tal och skrift - Körkort klass B Personliga egenskaper För att lyckas och trivas i rollen ser vi att du har god samarbetsförmåga, är självgående och kommunikativ. Du har goda pedagogiska färdigheter och är prestigelös i ditt förhållningssätt. Du är en person som trivs med att leda processer och driva arbetet framåt. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE - Utbildad inom försvarsmaktens logistik - Erfarenhet av att arbeta i Försvarsmaktens system LIFT och PRIO - Arbetslivserfarenhet av militärt stabsarbete För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningskategori: yrkesofficer lägst SO 6/ OF 1 Anställningsform: tillsvidareanställning (sex månaders provanställning kan komma att tillämpas) Sysselsättningsgrad: heltid Arbetsort: Boden Tillträdesdatum: enligt överenskommelse Utbildning och resor förekommer i tjänsten. Arbetstider är främst dagtid, men kvälls- och helgjobb kan förekomma. För att kunna uppfylla Försvarsmaktens krav på fysisk standard ingår fysisk träning som en del av dina arbetsuppgifter. Upplysningar om befattningen Avdelningschef G4, Förvaltare Nicklas Hansson, 070-6463594, [email protected] Information om rekryteringsprocessen Rekryteringskoordinator Tova Pettersson, 073-093 58 06, [email protected] Facklig företrädare nås via växeln 0921-348 000 OFR/O Janne Almgren Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2024-08-04. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Bodens Artilleriregemente, A 8, är Försvarsmaktens kompetenscentrum för indirekt bekämpning. Regementet bevarar och utvecklar kompetenser, materiel och metoder för framtidens förmåga att upptäcka och träffa mål på långa avstånd och med hög precision. A 8 har funktionsansvar för CAS (Close Air Support) - att leda flygunderstöd mot markmål samt för vädertjänsten inom Armén i Försvarsmakten. Strid i vintermiljö är en särskild kompetens för förbandet i Boden. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

3 maj 2024
Sista ansökan:
4 augusti 2024
Steel Mill Construction Manager – Electrical

About the role Our first Hydrogen based steel project in Boden is broken down into 4 areas: Hydrogen manufacturing, Iron making (DRI), Steel making, as well as Site Infrastructure and utilities. As a Steel Mill Construction Manager – Mechanical & Piping, you will report directly to the Lead Steel Mill Construction Manager, and you will assume responsibility to deliver such scope from engineering to hand-over to operations. As a Construction Manager in one of our Areas, to optimize project delivery, you work in a matrix structure within our Project Delivery organization, and will work cross-functionally with our Engineering, Procurement, Planning, Technology and Operations departments. Your main responsibility is to ensure that our EPCM, OEM, and Contractor partners deliver the project safely and in accordance with H2GS requirements within targets for schedule and budget. Elements to be managed: · Constructability and coordination between engineering disciplines · Purchasing progress and expedition of each element from OEM and other suppliers · Fabrication & shipping logistics planning and coordination (OEM equipment FOB; shipping and logistics is H2GS responsibility) · All big logistical operations · Temporary works and utilities management · Testing and commissioning oversight of all electrical installations Oversight of installation planning and delivery of: • Steelmaking process (OEM) electrical distribution • Other non-OEM equipment electrical distribution (e.g. cranes, pumps, compressors, HVAC necessary for facility support of the steelmaking process) • Onboard and balance of facility electrical Deliverables: • An incident and injury free project • High standards of quality execution and delivery across the project that meet all codes and specifications • Weekly written report to the CM Lead describing the project status vs plan. • Details of red flags and proposed mitigation plans • Project risk analysis and control • Clear, concise ongoing communication and coordination between all stakeholders. • Timely handover, cold Cx and hot Cx of each system installation • Cost and change control such that the project is delivered on budget • Control of compliance and adherence regarding legal matters related to construction and commissioning activity. Responsibilities: · Check and coordinate designs for compliance to codes and specification whilst ensuring CDM (construction design management) has been fully considered (buildability) · Track and report upstream regarding design stage progress from basic engineering through to IFC. · Stand over the materials and equipment delivery management to ensure pre-inspections, logistics, lift and shift, installation and construction proceed with the minimum of damages and errors. · Monitor construction standards, attend the requisite inspections, and sign off accordingly. · Work with the QA/QC and Cx agent to ensure schedules are met. · Monitor and report regarding all aspects of construction safety, quality, schedule, and change control. · Any other duty relating to the construction and installation of all constituent parts of said plant and equipment/systems. Qualifications · Minimum 15 years experience in industrial construction project delivery, of which at least 10 years with hands-on construction management experience in the Steelmaking industry is required · Relevant technical certifications in electrical trades is required · Engineering or other relevant technical degree is a plus · Fluency in English is required · Track record as construction manager driving complex projects, covering both planning/designing phase as well as execution phase · Experience working on an owner’s team is a plus · Experience working in multi-cultural environment is a plus Specific skills and Success factors o Safety procedures at all stages o Quality procedures and the use/implementation of QITP o Schedule monitoring, managing, recovery, reporting o Cost control and ABT06, AB04 contract management o Legal duties regarding construction and commissioning

3 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024