Ekonom inom Försvarsmaktens logistik

Befattningen erbjuder  Försvarsmaktens Teknik- och Vidmakthållandekontor Logistik (TVK Log) söker en ekonom till Ledningsstödavdelningen. Vi söker dig som vill hålla ihop vår enhetsekonomi och stödja våra chefer vid budgetering, uppföljning och rapportering. Brinner du för ordning och reda och tycker om att ha koll på läget så ska du söka denna tjänst och komma och arbeta med oss.   Om enheten TVK Log arbetar på central nivå och är en viktig del av logistikledningen i Försvarsmakten. Vi ansvarar bland annat för att logistikmaterielen är tillgänglig och möter förbandens behov. En framgångsfaktor för oss i våra uppdrag är samarbete och expertkompetens. Enheten är indelad i fem avdelningar och består idag av ca 100 medarbetare, huvudsakligen av civil personal med en jämn fördelning mellan kvinnor och män. Ledningen sitter i Boden, men vi har verksamhet på ett flertal orter i Sverige. På arbetsplatsen arbetar vi aktivt för hög trivsel och god arbetsmiljö. Vi lägger även stor vikt vid hälsofrämjande åtgärder och som försvarsmaktsanställd har du exempelvis möjlighet att träna på arbetstid tre timmar per vecka. Vi vårdar en kultur som bygger på gemenskap samt uppmuntrar och möjliggör kompetensutveckling. Vi har flexibel arbetstid, vilket möjliggör en bra balans mellan arbete och privatliv.   Huvudsakliga arbetsuppgifter Som ekonom är din uppgift att stödja enhetens chefer med att budgetera, följa upp och lägga prognos för enhetens ekonomi. Du ansvarar för att detta också rapporteras uppåt i organisationen enligt given deadline. Dina dagliga arbetsuppgifter innebär löpande uppföljning av exempelvis resekostnader, tidredovisning och övriga kostnader och som resultat av detta kan du därmed svara för det ekonomiska utfallet på enhetsnivå. I tjänsten ingår också att vara ett stöd till enhetens personal i ekonomifrågor samt att utbilda i tidredovisning och fakturahantering och allmänt stödja i frågor kopplade till ekonomisystemet. Du stödjer även med viss administration, som exempelvis att säkerställa att rätt personer på enheten har attest- och granskarrättigheter i systemet samt att skapa och avsluta ordrar och kontrakt.  Du kommer att ingå i den ekonomi-/controllerfunktion som finns på enheten men ha egna ansvarsområden. Kontaktytorna kommer att vara många då det finns behov av samarbete såväl inom enheten som med andra delar av vårt förband, Försvarsmaktens Högkvarter och Försvarets materielverk.   Krav Kvalifikationer • Gymnasieutbildning inom ekonomi eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Flerårig dokumenterad erfarenhet av arbete med budgetering, uppföljning, prognosarbete och rapportering i liknande roll inom offentlig sektor eller annan komplex organisation, som arbetsgivaren bedömer relevant • Goda kunskaper i Officepaketet • B-körkort.   Personliga egenskaper Som person har du mycket god samarbetsförmåga samtidigt som du kan arbeta självständigt. Du är utvecklingsinriktad, drivande och tar egna initiativ. För tjänsten krävs en god analytisk förmåga och en väl utvecklad förmåga att se sammanhang. Du är kommunikativ och pedagogisk och är duktig på att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska. Du kommer att ha ett stort eget ansvar för att lösa tilldelade uppgifter, vilket ställer krav på att du kan prioritera och arbeta strukturerat. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.   Meriterande • Erfarenhet av ekonomiarbete inom Försvarsmakten. • Erfarenhet från stödsystem SAP.   Övrigt Anställningen utgör ett vikariat t.o.m. 251031, med möjlighet till förlängning. Arbetsort: Boden Resor i tjänsten förekommer. Tillträdesdatum: Snarast eller enligt överenskommelse.   Upplysningar om befattningen För frågor om befattningen kontakta avdelningschef Linda Lindholm på tfn 0921-34 89 69 alt 070-618 89 69. Vid frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta HR-generalist Kerstin Palm på tfn 073-316 14 52.   Fackliga företrädare OFR/O – Jan Pettersson OFR/S – Jeanett Svanberg SEKO – Lars-Erik Selström SACO – Elisabeth Valdemarsson Samtliga nås via växeln, 0505-45 10 00.   Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 13 maj 2024. Din ansökan ska innehålla CV samt ett ansökningsbrev. I ansökningsbrevet vill vi att du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: FMLOG stödjer krigsförband i att utföra sina uppgifter i alla beredskapsnivåer. Vi bidrar till ökad uthållighet genom att planera, förrådshålla, leverera och samordna behovet av förnödenheter och transporter. FMLOG:s unika kompetens med civil och militär expertis bidrar till leveranssäkerhet och tillgänglighet. Tillsammans tillser vi att Försvarsmaktens operativa förmåga nationellt och internationellt bibehålls. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

22 april 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024
Lärare i trä- och metallslöjd Brönjaskolan

Vill du vara med och bidra till satsningarna kring vår tids största utmaningar, och kunna påverka och lämna över något för framtida generationer att vidareutveckla? Då är Bodens Kommun en arbetsgivare för dig! Boden ligger i Norrbottens kustland, endast 3 mil från havet mellan två älvdalar. Här bor cirka 28 000 personer. Boden är en modern småstad med närhet till det mesta vilket skapar ett givande arbets- och fritidsliv, det vi kallar närhetsliv. Boden ligger i hjärtat av en etableringsintensiv region och är en viktig del av den gröna globala samhällsomställningen. Här skapas ett samhälle i tillväxt, rustat för att möta den gröna ny industrialiseringen, med smarta och hållbara lösningar för samverkan, boende, transporter, vardagen och ett modernt företagande. Med ett starkt stöd från kompetenta kollegor och chefer, får du mod att våga prova. Hos oss får du stort förtroende i en fantastisk miljö, där det finns möjlighet att utveckla dig själv och andra. Vill du veta mer om hur det är att jobba i Bodens kommun? Då kan du läsa mer här: www.boden.se/jobbaiboden Välkommen till Arbetsmarknad- och utbildningsförvaltningen i Bodens kommun! I Bodens förskolor och skolor ges barn och unga mod och kompetens att möta framtidens utmaningar – den visionen arbetar vår förvaltning för. Kunskap, trygghet och goda lärmiljöer är utmärkande i våra verksamheter. Som medarbetare i vår förvaltning kommer Du ha kompetenta kollegor som visar respekt och tolerans och vars stora engagemang skapar arbetsglädje och stolthet. Tillsammans fokuserar vi på att ständigt förbättra verksamheten. Brönjaskolan är en 7–9 skola i Sävast, sju kilometer utanför Boden centrum, med cirka 300 elever. Brönjaskolan har tre arbetslag organiserade årskursvis och en väl utvecklad och enhetsförankrad elevhälsa. Elevhälsoteamet består av specialpedagog, skollogoped, studie- och yrkesvägledare, skolkurator och skolsköterska. Brönjaskolan har även ett trygghetsteam bestående av trygghetssamordnare och trygghetsresurser, som arbetar aktivt för att skapa relationer, trygghet och studiero för våra elever. Våra fokusområden är måluppfyllelse, studiero och elevinflytande. Vi har en god utemiljö med basketplan, fotbollsplan och idrottshall samt skogen in på knutarna. Med det sagt vill vi välkomna dig till vårt gäng! För visst vill Du också ha ett av världens viktigaste jobb? ARBETSUPPGIFTER Vi söker Dig som vill undervisa i trä- och metallslöjd i år 7-9. Undervisning kommer att vara din huvudsakliga arbetsuppgift. Du har även rollen som kontaktlärare för en grupp elever och i den rollen skapar du de bästa förutsättningarna för att eleverna ska utvecklas, trivas och känna sig trygga. Din primära arbetsplats är Brönjaskolan, men undervisning sker även på en ytterligare skola i Bodens kommun. KVALIFIKATIONER Vi söker Dig som är legitimerad lärare med behörighet att undervisa i trä- och metallslöjd. Vi vill att du är öppen för varierande arbetssätt, samverkan och skolutveckling. I övrigt har du goda pedagogiska insikter och är väl förtrogen med skolans styrdokument och systematiska kvalitetsarbete. Din pedagogiska och sociala förmåga gör att du har lätt att skapa kontakt med människor och du är därför även duktig på att förmedla ditt kunnande till våra elever. Du har god vana att arbeta med dator som verktyg i pedagogisk verksamhet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Urval och intervjuer genomförs löpande under ansökningstiden så välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Vänlig bifoga lärarlegitimation eller examensbevis. Utdrag ur belastningsregistret måstes uppvisas före anställning i förskola och grundskola. Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden. Vi har rökfri arbetstid och vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan och ett friskvårdsbidrag. Via vår hälsoportal kan du som medarbetare boka in dig på olika friskvårdsaktiviteter ex massage, prova-på-träning, föreläsningar mm. När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker. Inför rekryteringsarbetet har Bodens kommun tagit ställning till rekryteringskanaler. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter eller liknande i denna rekrytering.

22 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Lärare textilslöjd Brönjaskolan

Vill du vara med och bidra till satsningarna kring vår tids största utmaningar, och kunna påverka och lämna över något för framtida generationer att vidareutveckla? Då är Bodens Kommun en arbetsgivare för dig! Boden ligger i Norrbottens kustland, endast 3 mil från havet mellan två älvdalar. Här bor cirka 28 000 personer. Boden är en modern småstad med närhet till det mesta vilket skapar ett givande arbets- och fritidsliv, det vi kallar närhetsliv. Boden ligger i hjärtat av en etableringsintensiv region och är en viktig del av den gröna globala samhällsomställningen. Här skapas ett samhälle i tillväxt, rustat för att möta den gröna ny industrialiseringen, med smarta och hållbara lösningar för samverkan, boende, transporter, vardagen och ett modernt företagande. Med ett starkt stöd från kompetenta kollegor och chefer, får du mod att våga prova. Hos oss får du stort förtroende i en fantastisk miljö, där det finns möjlighet att utveckla dig själv och andra. Vill du veta mer om hur det är att jobba i Bodens kommun? Då kan du läsa mer här: www.boden.se/jobbaiboden Välkommen till Arbetsmarknad- och utbildningsförvaltningen i Bodens kommun! I Bodens förskolor och skolor ges barn och unga mod och kompetens att möta framtidens utmaningar – den visionen arbetar vår förvaltning för. Kunskap, trygghet och goda lärmiljöer är utmärkande i våra verksamheter. Som medarbetare i vår förvaltning kommer Du ha kompetenta kollegor som visar respekt och tolerans och vars stora engagemang skapar arbetsglädje och stolthet. Tillsammans fokuserar vi på att ständigt förbättra verksamheten. Brönjaskolan är en 7–9 skola i Sävast, sju kilometer utanför Boden centrum, med cirka 300 elever. Brönjaskolan har tre arbetslag organiserade årskursvis och en väl utvecklad och enhetsförankrad elevhälsa. Elevhälsoteamet består av specialpedagog, skollogoped, studie- och yrkesvägledare, skolkurator och skolsköterska. Brönjaskolan har även ett trygghetsteam bestående av trygghetssamordnare och trygghetsresurser, som arbetar aktivt för att skapa relationer, trygghet och studiero för våra elever. Våra fokusområden är måluppfyllelse, studiero och elevinflytande. Vi har en god utemiljö med basketplan, fotbollsplan och idrottshall samt skogen in på knutarna. Med det sagt vill vi välkomna dig till vårt gäng! För visst vill Du också ha ett av världens viktigaste jobb? ARBETSUPPGIFTER Vi söker Dig som vill undervisa i textilslöjd i år 7-9. Undervisning kommer att vara din huvudsakliga arbetsuppgift. Du har även rollen som kontaktlärare för en grupp elever och i den rollen skapar du de bästa förutsättningarna för att eleverna ska utvecklas, trivas och känna sig trygga. Din primära arbetsplats är Brönjaskolan, men undervisning sker även på en ytterligare skola i Bodens kommun. KVALIFIKATIONER Vi söker Dig som är legitimerad lärare med behörighet att undervisa i textilslöjd. Vi vill att du är öppen för varierande arbetssätt, samverkan och skolutveckling. I övrigt har du goda pedagogiska insikter och är väl förtrogen med skolans styrdokument och systematiska kvalitetsarbete. Din pedagogiska och sociala förmåga gör att du har lätt att skapa kontakt med människor och du är därför även duktig på att förmedla ditt kunnande till våra elever. Du har god vana att arbeta med dator som verktyg i pedagogisk verksamhet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden så välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Vänlig bifoga lärarlegitimation eller examensbevis. Utdrag ur belastningsregistret måstes uppvisas före anställning i förskola och grundskola. Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden. Vi har rökfri arbetstid och vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan och ett friskvårdsbidrag. Via vår hälsoportal kan du som medarbetare boka in dig på olika friskvårdsaktiviteter ex massage, prova-på-träning, föreläsningar mm. När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker. Inför rekryteringsarbetet har Bodens kommun tagit ställning till rekryteringskanaler. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter eller liknande i denna rekrytering.

22 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Operativ chef

Brinner du för att skapa värde och för att bygga långsiktiga och förtroendegivande relationer? Vill du ha en nyckelroll inom ett av våra mest spännande FM-kontrakt med stor möjlighet till att påverka din leverans? Då ska du söka den här rollen som operativ chef hos Coor!      I ett nära partnerskap med vår nya kund, som är en industriell aktör med stora innovativa utvecklingsplaner, spänner sig Coors uppdrag över flera områden såsom arbetsplatsservice och lokalvård. Kunskap, service och tillgänglighet står i fokus som ska lämna ett positivt avtryck hos kundens medarbetare samt besökare. Vi ska se till att den dagliga driften alltid fungerar och lyfta leveransen samt affärsmodellen till nästa nivå där du kommer ha en stor påverkan.    Om rollen   I nära samarbete med kontraktschef kommer du axla en stor del av helhetsansvaret för leveransen vilket innefattar ansvar för medarbetare, leverans, leverantörer, kund, ekonomi och kvalitét. Kunden har en aktiv beställarorganisation vilket medför en hel del kundkontakter och där du med tydligt och tryggt ledarskap skapar goda kundrelationer och samarbeten som möjliggör att vi kan utveckla och utöka vår leverans med goda resultat och hög servicegrad.    Utöver detta kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter bland annat innebära:   • Planera, leda och följa upp leveransen framåt mot uppställda mål   • Personalansvar med fokus att engagera och utveckla medarbetare samt arbetsmiljön   • Utveckla goda kundrelationer med partnerskap i fokus   • Ekonomisk uppföljning samt budget och prognosarbete   • Följa upp, analysera och utveckla din verksamhet   • Leda och hantera förhandlingar med kunder och samarbetspartners  • Säkerställa att verksamheten arbetar på ett välorganiserat och effektivt sätt med fastställda rutiner   • Vara en god förebild genom att identifiera, utveckla och genomföra förbättringar inom organisationen    Som operativ chef har du en viktig roll där du får ett stort mandat med möjlighet till att utveckla både verksamheten samt organisationen. Vi erbjuder en heltidstjänst med en provanställning på 6 månader med placering i Boden. Du kommer att rapportera till kontraktschef Rehan Chaudhry och ingå i kontraktets ledningsgrupp. Vår kandidat   Du har en flerårig ledarskapsbakgrund som ledare eller alternativt erfarenheter som bedöms likvärdiga med fokus på affärsutveckling och management. Då affärsmodellen kan vara komplex är du förutom trygg i budget och bokslutsarbete även bekväm med att övergripande för leveransen arbeta med siffror och analys. Du behärskar det svenska och engelska språket väl i både tal och skrift samt är en van systemanvändare med goda kunskaper i Officepaketet. Körkort är ett krav. Personliga egenskaper   Som person är du målinriktad, drivande samt besitter en förmåga och ett intresse för att skapa och utveckla affärer och relationer där du tydligt ser hur välmående medarbetare bidrar till en lönsam och lyckad leverans. En förutsättning för rollen är samarbetsförmåga, mycket god ledarskapsförmåga och att du har en lösningsorienterad approach med hög affärsmässighet.  Du är strukturerad och analytisk i det du gör med en god vana i att driva och planera ditt arbete självständigt. För att lyckas i rollen är du en engagerad, lyhörd och trygg.  Du är en stark förebild genom ditt inkluderande ledarskap där du inspirerar och entusiasmerar ditt team till att nå uppsatta mål. För att trivas i denna roll behöver du vara utvecklingsorienterad och ha en god förmåga till att enkelt kunna anpassa ditt arbetssätt när förutsättningar förändras.    Coor erbjuder    Du erbjuds en spännande roll i en dynamisk och innovativ miljö i en leverans med hållbarhet i fokus och som bygger på ett starkt partnerskap. Här har du möjligheten att få vara med att påverka din leverans och bygga ditt team tillsammans med kompetenta kollegor och kund. Vi arbetar aktivt med kompetens- och karriärsutveckling för att du ska få möjlighet att utvecklas och därmed nyttja din fulla potential. Då Coor är ett stort och expansivt företag kan du utvecklas både inom denna arbetsgrupp såväl som inom andra delar av verksamheten. Utöver ovan erbjuder vi fast lön enligt överenskommelse med avtalspension, försäkringar och andra förmåner såsom föräldralön och friskvårdsbidrag.   Kontaktuppgifter och övrig information   Vi hanterar löpande de ansökningar som kommer in och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte med din ansökan.    Som en del av rekryteringsprocessen så kommer en bakgrundskontroll genomföras på slutkandidat, vill du veta mer? Klicka här  https://www.coor.se/karriar/rekryteringsprocessen/    För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta kontraktschef Rehan Chaudhry, [email protected]. Jag ser fram emot att höra från dig!   Om Coor Coor är Nordens ledande facility management-leverantör och är med och skapar Nordens bästa arbetsmiljöer – smarta, hållbara och fulla av glädje. Vi erbjuder alla de tjänster som krävs för att ett företag eller offentlig verksamhet ska fungera bra och effektivt. Vi strävar ständigt efter att bygga team och servicelösningar som gör det möjligt för våra kunder att fokusera på vad de gör bäst. Coor är verksamt främst i Norden, men har även viss närvaro i Belgien och Estland. Hos oss arbetar fler än 12 000 personer med olika bakgrunder och erfarenheter. Under 2023 blev Coor tilldelad en andra plats till att vara det mest jämställda företaget i Sverige enligt SHE Index powered by EY och vi är ett karriärföretag 2024 enligt Karriärföretagen.

19 april 2024
Sista ansökan:
18 maj 2024
Lärare årskurs 6, moderna språk, spanska

Vill du vara med och bidra till satsningarna kring vår tids största utmaningar, och kunna påverka och lämna över något för framtida generationer att vidareutveckla? Då är Bodens Kommun en arbetsgivare för dig! Boden ligger i Norrbottens kustland, endast 3 mil från havet mellan två älvdalar. Här bor cirka 28 000 personer. Boden är en modern småstad med närhet till det mesta vilket skapar ett givande arbets- och fritidsliv, det vi kallar närhetsliv. Boden ligger i hjärtat av en etableringsintensiv region och är en viktig del av den gröna globala samhällsomställningen. Här skapas ett samhälle i tillväxt, rustat för att möta den gröna ny industrialiseringen, med smarta och hållbara lösningar för samverkan, boende, transporter, vardagen och ett modernt företagande. Med ett starkt stöd från kompetenta kollegor och chefer, får du mod att våga prova. Hos oss får du stort förtroende i en fantastisk miljö, där det finns möjlighet att utveckla dig själv och andra. Vill du veta mer om hur det är att jobba i Bodens kommun? Då kan du läsa mer här: www.boden.se/jobbaiboden Välkommen till Arbetsmarknad- och utbildningsförvaltningen i Bodens kommun! I Bodens förskolor och skolor ges barn och unga mod och kompetens att möta framtidens utmaningar – den visionen arbetar vår förvaltning för. Kunskap, trygghet och goda lärmiljöer är utmärkande i våra verksamheter. Som medarbetare i vår förvaltning kommer Du ha kompetenta kollegor som visar respekt och tolerans och vars stora engagemang skapar arbetsglädje och stolthet. Tillsammans fokuserar vi på att ständigt förbättra verksamheten. Med det sagt vill vi välkomna dig till vårt gäng! För visst vill Du också ha ett av världens viktigaste jobb? ARBETSUPPGIFTER Du kommer att undervisa i moderna språk, spanska. I arbetet ingår planering, genomförande av undervisningen i ämnet samt bedöma och sätta betyg. Du undervisar årskurs sex på 3-4 skolor i Bodens kommun. Du kommer placeras på en av dessa skolor där rektor för den aktuella skolan blir din närmaste chef. KVALIFIKATIONER Vi söker en behörig och legitimerad lärare i spanska. Även du som har erfarenhet av undervisning och som kan språket är välkommen att söka. Vi vill att du är öppen för varierande arbetssätt. I övrigt har du goda pedagogiska insikter och är väl förtrogen med skolans styrdokument. Din pedagogiska och sociala förmåga gör att du har lätt att skapa kontakt med människor och du är därför även duktig på att förmedla ditt kunnande till våra elever. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Utdrag ur belastningsregistret måstes uppvisas före anställning i förskola och grundskola. ÖVRIGT Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden. Vi har rökfri arbetstid. Vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan och ett friskvårdsbidrag. Via vår hälsoportal kan du som medarbetare boka in dig på olika friskvårdsaktiviteter ex massage, prova-på-träning, föreläsningar mm. Följ oss gärna på Facebook och Instagram När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. Support i e-rekryteringssystemet kan du få via 0771-693 693 Frågor om tjänsten besvaras av kontaktpersonerna i annonsen. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

19 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Behandlingspedagoger SiS Johannisberg Sävast

Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS ungdomshem Johannisberg har verksamhet i Kalix och i Boden (enhet Sävastgården). Arbetsbeskrivning SiS ungdomshem Johannisberg i Sävast söker behandlingspedagoger som vill vara med och skapa den livsviktiga skillnaden för utsatta människor. Vår målgrupp är skolpliktiga flickor med psykosocial problematik, kriminalitet och missbruk. Vår vision är att vara en plats för förändring och det genomsyrar vårt bemötande, vårt engagemang och vårt förhållningssätt. För att rusta dig i ditt framtida uppdrag som behandlingspedagog erbjuder SiS en intern grundutbildning om 10 veckor under första anställningsåret. Som behandlingspedagog arbetar du i team tillsammans med kollegor och ansvarar för att de ungdomar som bor hos oss får den trygghet, vård och behandling som de behöver. Din främsta uppgift som behandlingspedagog är att arbeta med kvalificerat omvårdnads- och motivationsarbete och vara ett stöd i vardagen för våra ungdomar. I dina arbetsuppgifter ingår att ansvara för kontaktmannaskap, stödsamtal och medverka till att behandlingsplaner fullföljs. Dokumentation är en viktig del av ditt arbete, där du bidrar till rättssäkerhet, planering och uppföljning av vår verksamhet. Vi ser gärna att du som behandlingspedagog ansvarar för handledning av nya medarbetare och praktikanter. Du spelar en viktig roll för stabiliteten hos våra ungdomar och står för basen i det dagliga livet med skolgång, aktiviteter, matlagning och städning. Som behandlingspedagog är du också med och bidrar till att säkerheten på institutionen upprätthålls enligt våra riktlinjer och rutiner. Arbetstiden är förlagd enligt schema dag, kväll och helg. Kvalifikationer Din personliga lämplighet är nyckeln till livsviktig förändring. Därför söker vi dig som har förmåga att bygga tillitsfulla relationer med våra ungdomar. Du har en positiv människosyn och din drivkraft är att arbeta med människor i utsatta situationer. Du delar SiS värdegrund att vara en plats för förändring, och ditt bemötande och förhållningssätt genomsyras av våra ledord Respekt, Omtanke och Tydlighet. Du är en ambassadör för vår verksamhet och delar gärna med dig av kunskap och erfarenhet till kollegor och praktikanter. Som person relaterar du till människor på ett lyhört och smidigt sätt, samtidigt som du kan sätta gränser och följa fattade beslut. Du är trygg, stabil och har förmåga att bibehålla ett professionellt förhållningssätt även i pressade situationer. Vi söker dig som har: • Examen från 2-årig eftergymnasial utbildning vid folkhögskola eller yrkeshögskola med inriktning mot socialt/pedagogiskt behandlingsarbete eller examen från högskola/universitet med motsvarande inriktning • God svenska i tal och skrift • Körkort B Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med människor i en utsatt livssituation, t.ex. inom psykiatri, HVB-verksamhet eller vård- och omsorg.  Anställning Som anställd inom staten har du enligt avtal vissa förmåner som till exempel 28 - 35 semesterdagar beroende på din ålder, lönetillägg vid föräldraledighet samt ett årligt friskvårdsbidrag. Läs mer om våra förmåner här. Tjänsterna är tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Ansökan Varmt välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast 24-05-05. SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen. Läs gärna mer om oss på https://www.stat-inst.se/jobba-hos-oss/

19 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Fältmekaniker Boden

Zeppelin Sverige AB är exklusiv återförsäljare för Caterpillar Inc. i Sverige och erbjuder nya och begagnade entreprenad- och gruvmaskiner, uthyrningstjänster samt motorer och elgeneratorer. I utbudet finns mer än 100 maskintyper, från minigrävmaskiner till gigantiska gruvtruckar. Maskinerna är driftsäkra, bränsleeffektiva och bygger på modern teknologi. I segmentet för motorer och generatorer är Zeppelin en ledande leverantör av lösningar för applikationer inom industri, marin och järnväg. Den svenska verksamheten är komplett med försäljning, service, finansiering och uthyrning. I organisationen finns gedigen kunskap hos servicetekniker och ingenjörer som servat Caterpillar-produkter under årtionden. Zeppelin tar hand om kunder i hela Sverige och har cirka 520 anställda på 14 platser från norr till söder. Zeppelin Sverige AB är en del av den tyska Zeppelin-koncernen. Mer information finns på zeppelin-cat.se. Fältmekaniker till Boden Om tjänsten Som fältmekaniker arbetar du med underhåll, service, felsökning och reparationer av Caterpillars produktprogram hos våra kunder. Tjänsten är dagtid. Din bakgrund: ·        Spetskompetens inom service och underhåll av liknande produktprogram ·        Flerårig erfarenhet som mekaniker ·        Kännedom om entreprenadmaskiners konstruktion och funktion ·        Tekniskt gymnasium eller likvärdigt ·        God datavana ·        Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, muntligt och skriftligt ·        B-körkort är ett krav Meriterande är om du har erfarenhet av att arbeta som mekaniker i fält med liknande produkter. Din profil: För att lyckas i jobbet är du serviceinriktad och flexibel. Som person är du noggrann kreativ, driftig och händig och du tar dig an uppgifter och utmaningar med stort engagemang och en positiv inställning. Du har en god samarbetsförmåga, då du kommer att ingå i ett team av mekaniker. En bra service är viktigt för dig och att du ser vad som behöver göras på ett självständigt sätt. Du vill alltid leverera till kunden med hög kvalité och med ditt intresse för maskiner så har du en vilja att lära dig nya saker. Vi erbjuder: ·        Ett roligt jobb som mekaniker med goda utvecklingsmöjligheter på en arbetsplats med god gemenskap och fin sammanhållning.  ·        Du får möjlighet att representera ett av världens starkaste varumärken. ·        Zeppelin Sverige AB är en stabil arbetsgivare med goda anställnings- och arbetsvillkor.  Placering: Boden Din ansökan Vill du veta mer om tjänsten ringer du till platschef Arvid Edström 070–508 59 68 eller ansvarig rekryterare Marona Rytterlöv 070-508 27 63 Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar löpande urval och tillsättning av tjänsterna, så tveka inte att skicka in din ansökan!

19 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Skiftgående 7/7 fältmekaniker inom oljeservice Boden

Zeppelin Sverige AB är exklusiv återförsäljare för Caterpillar Inc. i Sverige och erbjuder nya och begagnade entreprenad- och gruvmaskiner, uthyrningstjänster samt motorer och elgeneratorer. I utbudet finns mer än 100 maskintyper, från minigrävmaskiner till gigantiska gruvtruckar. Maskinerna är driftsäkra, bränsleeffektiva och bygger på modern teknologi. I segmentet för motorer och generatorer är Zeppelin en ledande leverantör av lösningar för applikationer inom industri, marin och järnväg. Den svenska verksamheten är komplett med försäljning, service, finansiering och uthyrning. I organisationen finns gedigen kunskap hos servicetekniker och ingenjörer som servat Caterpillar-produkter under årtionden. Zeppelin tar hand om kunder i hela Sverige och har cirka 520 anställda på 14 platser från norr till söder. Zeppelin Sverige AB är en del av den tyska Zeppelin-koncernen. Mer information finns på zeppelin-cat.se. Skiftgående 7/7 Fältmekaniker inom oljeservice, Boden Dina arbetsuppgifter Som fältmekaniker inom oljeservice arbetar du med underhåll och service av Caterpillars hela produktprogram. Mindre felsökning och reparationer kan förekomma. Du kommer även vara delaktig i enklare jobb tillsammans med våra mekaniker. Här får du möjligt att arbeta för en stabil arbetsgivare med bra arbetsvillkor, samtidigt som du får chansen att representera ett av världens starkaste varumärken – Caterpillar! Placeringsort är Boden. Tjänsten är på heltid 7/7 förmiddag och eftermiddag. Din profil För att lyckas i denna roll tror vi att du är en serviceinriktad, självgående och strukturerad person som genomför ditt arbete med stort engagemang och positiv inställning. Du har känsla för att ta eget ansvar och egna initiativ. Rollen kräver att du brinner för problemlösning och att du inte ger upp i första taget! Du gillar och har vana av att skruva och meka, i stort som litet. Vi ser att du som söker har: * Gymnasiekompetens, gärna med inriktning mot teknik eller mekaniker * Körkort B och C är ett krav * ADR och YKB är meriterande * Kännedom om entreprenadmaskiners konstruktion och funktion * Tekniskt intresserad * Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift * God datavana * Meriterande är om du har erfarenhet av att arbeta som mekaniker i fält med liknande produkter. Vi erbjuder:  * Ett roligt jobb som mekaniker med goda utvecklingsmöjligheter på en arbetsplats med god gemenskap och fin sammanhållning.   * Du får möjlighet att representera ett av världens starkaste varumärken.  * Zeppelin Sverige AB är en stabil arbetsgivare med goda anställnings- och arbetsvillkor.   Placering: Boden Din ansökan  Vill du veta mer om tjänsten ringer du till Arvid Edström 070-508 59 68 arvid.edströ[email protected] eller ansvarig rekryterare Marona Rytterlöv, 070-508 27 63 [email protected] Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar löpande urval och tillsättning av tjänsterna, så tveka inte att skicka in din ansökan!

19 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Materielledare inom Försvarsmaktens Logistik

Befattningen erbjuder Till Försvarsmaktens Teknik- och Vidmakthållandekontor Logistik (TVK Log) söker vi fyra Materielledare till Materielavdelningen. Avdelningen ansvarar för materielområden såsom personlig utrustning, sjukvårds-, underhålls- och drivmedelsutrustning samt fältförplägnads- och klätterutrustning. Vi är mitt uppe i en spännande resa där vi växer och ska bli fler. Därför söker vi nu förstärkning som kan hjälpa oss att optimera och koordinera Försvarsmaktens materielförsörjning och säkerställa tillgängligheten av materiel vid våra förband. Du kommer därigenom spela en viktig roll för utvecklingen och bibehållandet av Försvarsmaktens förmåga. Vill du vara en viktig del i försvarslogistiken - då är detta en tjänst för dig!   Om enheten TVK Log arbetar på central nivå och är en viktig del av logistikledningen i Försvarsmakten. Vi ansvarar bland annat för att logistikmaterielen är tillgänglig och möter förbandens behov. Två framgångsfaktorer i våra uppdrag är samarbete och expertkompetens. Enheten är indelad i fem avdelningar och består idag av ca 100 medarbetare, huvudsakligen av civil personal med en jämn fördelning mellan kvinnor och män. Ledningen sitter i Boden, men vi har verksamhet på ett flertal orter i Sverige. På arbetsplatsen arbetar vi aktivt för hög trivsel och god arbetsmiljö. Vi lägger även stor vikt vid hälsofrämjande åtgärder och som försvarsmaktsanställd har du exempelvis möjlighet att träna på arbetstid tre timmar per vecka. Vi vårdar en kultur som bygger på gemenskap samt uppmuntrar och möjliggör kompetensutveckling. Vi har flexibel arbetstid, vilket möjliggör en bra balans mellan arbete och privatliv.   Huvudsakliga arbetsuppgifter Som materielledare genomför du vidmakthållandeproduktion genom tilldelning, fördelning och underhållsstyrning av materielen inom ditt ansvarsområde och kärnverksamhetens behov. Med vidmakthållande avses att säkerställa bibehållandet av en materiell förmåga i både numerär och funktion inom myndigheten från det att den tas emot från en viss given leverantör till dess att den avvecklas, inklusive hanterande av teknisk kravbild och ekonomi. Du kommer att arbeta med analyser och beredningar, utförande av systemmonitorering gällande tillgänglighet och status, genomförande av avrop och inköp samt övrig ärendehandläggning inom ramen för ditt ansvarsområde. Du har även en stödjande funktion och samarbetar tätt med övriga roller inom egen sektion och avdelning. Du kommer även samverka med interna kunder och kravställare, andra berörda myndigheter samt leverantörer.   Krav Kvalifikationer • Universitets- eller högskoleexamen relevant för befattningen eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.   Personliga egenskaper Du är en person med ett gott omdöme, stor integritet och har ett högt säkerhets- och sekretessmedvetande. Du har mycket god samarbetsförmåga samtidigt som du kan arbeta självständigt, är drivande och tar egna initiativ. Du har god analytisk förmåga och väl utvecklad förmåga att samordna och se sammanhang. Utöver detta har du god kommunikativ och pedagogisk förmåga och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift. Du kommer att ha ett stort eget ansvar för att lösa tilldelade uppgifter, vilket ställer krav på att du kan prioritera och arbeta strukturerat. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.   Meriterande • Dokumenterad erfarenhet av komplexa stödsystem inom logistik- eller ekonomiområdet • Dokumenterad kunskap och erfarenhet av logistikprocesser, logistikledning eller resursstyrning • Dokumenterad kunskap och erfarenhet inom något av våra materielområden • Dokumenterad kunskap om avtalshantering och avrop mot avtal inom offentlig verksamhet.   Övrigt Anställningen utgör en civil tillsvidaretjänst på heltid. Sex månaders provanställning kan komma att tillämpas för dig som inte redan är tillsvidareanställd inom Försvarsmakten. Arbetsort: Boden, Skövde eller Arboga Resor i tjänsten förekommer. Tillträdesdatum: Snarast eller enligt överenskommelse.   Upplysningar om befattningen För frågor gällande befattningen kontakta Nina Janson, tfn 070-307 52 59. Vid frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta HR-generalist Jannie Gabrielsson, tfn 073-521 57 08.   Fackliga företrädare OFR/O – Bengt Rainer OFR/S – Jeanett Svanberg SEKO – Lars-Erik Selström SACO – Elisabeth Valdemarsson Samtliga nås via växeln, 0505-45 10 00.   Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 13 maj 2024. Din ansökan ska innehålla CV samt ett ansökningsbrev. I ansökningsbrevet vill vi att du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: FMLOG stödjer krigsförband i att utföra sina uppgifter i alla beredskapsnivåer. Vi bidrar till ökad uthållighet genom att planera, förrådshålla, leverera och samordna behovet av förnödenheter och transporter. FMLOG:s unika kompetens med civil och militär expertis bidrar till leveranssäkerhet och tillgänglighet. Tillsammans tillser vi att Försvarsmaktens operativa förmåga nationellt och internationellt bibehålls. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

19 april 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024
Systemingenjör Sjukvårdsmateriel

Befattningen erbjuder Till Försvarsmaktens Teknik- och Vidmakthållandekontor Logistik (TVK Log) söker vi en Systemingenjör till vår sektion för sjukvårdsmateriel. Vi söker dig som vill bidra till Försvarsmaktens förmåga inom området genom att utveckla och säkerställa tillgängligheten av materiel vid förbanden och därigenom spela en viktig roll för Försvarsmaktens förmåga. Vi är mitt uppe i en spännande resa där vi växer och ska bli fler. Vill du vara en viktig del i försvarslogistiken - då är detta en tjänst för dig!   Om enheten TVK Log arbetar på central nivå och är en viktig del av logistikledningen i Försvarsmakten. Vi ansvarar bland annat för att logistikmaterielen är tillgänglig och möter förbandens behov. Två framgångsfaktorer i våra uppdrag är samarbete och expertkompetens. Enheten är indelad i fem avdelningar och består idag av ca 100 medarbetare, huvudsakligen av civil personal med en jämn fördelning mellan kvinnor och män. Ledningen sitter i Boden, men vi har verksamhet på ett flertal orter i Sverige. På arbetsplatsen arbetar vi aktivt för hög trivsel och god arbetsmiljö. Vi lägger även stor vikt vid hälsofrämjande åtgärder och som försvarsmaktsanställd har du exempelvis möjlighet att träna på arbetstid tre timmar per vecka. Vi vårdar en kultur som bygger på gemenskap samt uppmuntrar och möjliggör kompetensutveckling. Vi har flexibel arbetstid, vilket möjliggör en bra balans mellan arbete och privatliv.   Huvudsakliga arbetsuppgifter Som systemingenjör genomför du design- och konfigurationsledningsuppgifter för materielsystem och har förmåga att utföra tekniskt systemarbete inom ramen för vidmakthållande av materiel under fred, kris och krig, för att säkerställa systemsäkerhet och användbarhet över tid. Med vidmakthållande avses att säkerställa bibehållandet av en materiell förmåga i både numerär och funktion inom myndigheten från det att den tas emot från en viss given leverantör till dess att den avvecklas, inklusive hanterande av teknisk kravbild och ekonomi. Du kommer arbeta med teknisk kontroll och kvalitetssäkring i samband med leverans till Försvarsmakten, samt kontroll och uppföljning av materielens tekniska status, konfiguration och behov av tekniska åtgärder.  Du deltar i tekniska utredningar och framtagande av teknisk order och dokumentation, deltar i projektteam samt handlägger avvikelser och förbättringsförslag inom området. Du har även en stödjande funktion och samarbetar tätt med övriga roller inom egen sektion och avdelning samt utgör stöd till teknisk chef logistik, chefsingenjörer med flera.   Krav Kvalifikationer • Universitets- eller högskoleexamen med ingenjörsinriktning eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt som arbetsgivaren bedömer som likvärdig • Dokumenterad erfarenhet av tekniskt systemarbete, kravställning, design, konfigurations- och underhållslösningar • B-körkort.   Personliga egenskaper Som person har du mycket god samarbetsförmåga samtidigt som du kan arbeta självständigt. Du är utvecklingsinriktad, är drivande och tar egna initiativ. För tjänsten krävs en god analytisk förmåga och likaså en väl utvecklad förmåga att se sammanhang. Du har dessutom en god kommunikativ och pedagogisk förmåga och är duktig på att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska. Du kommer att ha ett stort eget ansvar för att lösa tilldelade uppgifter, vilket ställer krav på att du kan prioritera och arbeta strukturerat. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.   Meriterande • Dokumenterad kunskap och erfarenhet sjukvårds- och/eller medicinteknisk utrustning • Dokumenterad erfarenhet av teknisk dokumentation och instruktioner.   Övrigt Anställningen utgör en civil tillsvidaretjänst på heltid. Sex månaders provanställning kan komma att tillämpas för dig som inte redan är tillsvidareanställd inom Försvarsmakten. Arbetsort: Göteborg eller Boden Resor i tjänsten förekommer. Tillträdesdatum: Snarast eller enligt överenskommelse.   Upplysningar om befattningen För frågor om befattningen kontakta sektionschef Erik Forsgren på tfn 070-365 02 41. Vid frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta HR-generalist Jannie Gabrielsson på tfn 073-521 57 08.   Fackliga företrädare OFR/O – Bengt Rainer OFR/S – Jeanett Svanberg SEKO – Lars-Erik Selström SACO – Elisabeth Valdemarsson Samtliga nås via växeln, 0505-45 10 00.   Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 13 maj 2024. Din ansökan ska innehålla CV samt ett ansökningsbrev. I ansökningsbrevet vill vi att du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: FMLOG stödjer krigsförband i att utföra sina uppgifter i alla beredskapsnivåer. Vi bidrar till ökad uthållighet genom att planera, förrådshålla, leverera och samordna behovet av förnödenheter och transporter. FMLOG:s unika kompetens med civil och militär expertis bidrar till leveranssäkerhet och tillgänglighet. Tillsammans tillser vi att Försvarsmaktens operativa förmåga nationellt och internationellt bibehålls. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

19 april 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024