Personlig assistent i Borås
Sanda Assistans AB
Personliga assistenter

Sanda Assistans grundades i Sandared av vår VD Betty Olsson. Vi har blivit något större med åren men hjärtat sitter kvar på rätt ställe. Grunden till vår vision är att "alla är lika olika och olika lika" och därför krävs rätt matchning av assistenter. Vi söker därför dig som vill göra skillnad i en annan persons vardag. Som person är du ansvarstagande, ärlig och lösningsfokuserad. Uppdraget kräver att du är serviceinriktad och flexibel samt har förmågan att bemöta kunden på ett bra sätt. Hos oss på Sanda Assistans får du chansen att verkligen hjälpa andra och skapa en meningsfull vardag för personer som är i behov av stöd. Vi tror på att trivsel och en bra arbetsmiljö skapar de bästa förutsättningarna för alla. Därför arbetar vi ständigt med att se till att du har en positiv arbetsmiljö där du kan känna dig stolt över ditt jobb och dina insatser. Givetvis har vi kollektivavtal mm. Vi söker nu en personlig assistent till en kvinna i Borås. Kvinnan bor själv tillsammans med sina två tonårsbarn i hus så du får inte vara rädd för att ta i då både snöskottning, plantering och allt annat som krävs för att ta hand om ett hus ingår i arbetsuppgifterna. Tjänsten innebär både arbete i hemmet samt utflykter Till den här tjänsten ser vi helst att du är kvinna, vi vill också att du är lyhörd, ordningsam och positiv. Du som söker bör även ha god initiativförmåga. Det ses som positivt om ni delar några intressen så som matlagning, trädgård, resor, inredning, mode/skönhet och shopping. Erfarenhet inom personlig assistans eller arbete med Track och ventilator är meriterande men inget krav. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet Kommunikationen är viktig så du skall ha goda kunskap i svenska språket, både tal och skrift. Rökfri personal önskas Man arbetar 12 timmars pass och tjänsten är mellan 70-100% utifrån överenskommelse.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
18 juli 2025
HR-partner Polisområde Älvsborg
Polismyndigheten
Personal- och HR-specialister

Är du redo för en större uppgift? Vill du arbeta verksamhetsnära med HR-frågor hos Sveriges största myndighet? Välkommen till vårt team på HR Väst! Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Polisregion Väst består av Hallands och Västra Götalands län. Cirka 6000 anställda arbetar för att genomföra polisens kärnuppdrag i de 55 kommunerna. Inom HR Väst arbetar HR-partners, HR-konsulter och HR-specialister med att ge samtliga chefer förutsättningar att leda och utveckla sina verksamheter. Vi tror på dig och din förmåga. Därför ger vi dig stort utrymme i din roll. Många som arbetar hos oss uppskattar förtroendet och ansvaret de får i vår grupp, eftersom det bidrar till mycket lärande och utveckling i vardagen. HR i region Väst har i uppdrag att driva de myndighetsgemensamma målsättningarna inom arbetsmiljö, arbetsgivareutveckling, kompetensförsörjning och chef- och medarbetarskap. HR-Väst leds av en HR-chef samt en gruppchef och består i nuläget av ca 20 medarbetare. Vi söker nu en HR-partner till Polisområde Älvsborg som får möjligheten att ingå i ett team av kompetenta och drivna kollegor! ARBETSUPPGIFTER I rollen som HR-partner kommer du, tillsammans med övriga inom HR-Väst, utgöra ett strategiskt och verksamhetsnära HR-stöd för ledning och chefer, främst inom Polisområde Älvsborg, men även för övriga delar av polisregionen. Du kommer även att driva och implementera HR-processer i verksamheten samt vara ett direkt stöd i vissa operativa HR-frågor såsom kompetensförsörjning, arbetsmiljö, arbetsrättsliga/avtalsfrågor, förhandling och lönebildning. Som HR-partner är du en del av Polisområde Älvsborgs ledningsgrupp och verkar för en utveckling av effektiv styrning och ledning av verksamheten. Du kommer att arbeta självständigt, men i nära samarbete med övriga HR-medarbetare och stödavdelningar. Du kommer även att ges möjlighet att bidra till utveckling av våra HR-processer nationellt i samverkan med övriga HR-avdelningen. Huvudsakliga arbetsuppgifter: - Utgöra verksamhetsnära stöd för ledning och chefer - Ingå i ledningsgrupp i Polisområde Älvsborg och förväntas bidra med din kompetens utifrån ditt ansvarsområde - Arbeta självständigt men i nära samarbete med verksamheten, övriga stödavdelningar och HR - Ge styrning och stöd till verksamheten vid realisering av de strategiska inriktningarna - Ge strategiskt och operativt stöd - Planera och genomföra workshops, utbildnings- och informationsinsatser med syfte att utveckla verksamheten samt att stärka chefernas arbetsgivarroll och ledarskap - Ges möjlighet att delta och i vissa fall driva projekt, utvecklings- och förändringsarbeten KVALIFIKATIONER Detta är en möjlighet för dig som har: • Akademisk utbildning inom personalvetenskap alternativt annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant • Flerårig erfarenhet av att agera chefsstöd och driva HR-frågor ur ett strategiskt, konsultativt samt verksamhetsinriktat perspektiv • Goda kunskaper i svenska i tal och skrift • Erfarenhet av arbete i Office-paketet Det är meriterande om du även har: • Erfarenhet av arbete som konsultativt HR-stöd inom offentlig förvaltning Personliga egenskaper För att trivas och lyckas i rollen är du både lyhörd och ödmjuk med förmåga att vara rak och tydlig i ditt sätt att kommunicera. Du har god pedagogisk förmåga och kan stödja chefer i att omsätta den statliga arbetsgivarpolitiken för att uppnå resultat som leder till önskvärda effekter. Arbetsuppgifterna ställer krav på en god förmåga att skapa struktur och du har även förmåga att organisera och planera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är initiativtagande, drivande och lösningsorienterad. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. ÖVRIGT Arbetsort: Borås Arbetstid: Flextid samt möjlighet till förtroendearbetstid Tillträde: Enligt överenskommelse Funktion: HR-partner Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar rekryterande chef innan du går vidare med din ansökan. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till rekryterande chef. En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
7 juli 2025
Kreditcontroller & BI-specialist till Sparbanken Sjuhärad

Hos Sparbanken Sjuhärad får du möjligheten att bygga upp bankens dataanalysfunktion från grunden och göra skillnad på riktigt – både för organisationen och våra kunder. Din framtida arbetsgivare Sparbanken Sjuhärad AB (publ) är den näst största fristående sparbanken i Sverige med cirka 180 anställda. Bankens verksamhetsområde utgörs av kommunerna Borås, Bollebygd, Mark och Svenljunga där banken har en mycket stark ställning på såväl privat- som företagsmarknaden. Banken är majoritetsägd av Sparbanksstiftelsen Sjuhärad. Stiftelsens främsta uppgift är att vara en långsiktig och stabil ägare till Sparbanken Sjuhärad och att stärka bankens konkurrenskraft. Stiftelsen utvecklar Sjuhärad genom att årligen dela ut bidrag inom kategorierna forskning, utbildning, näringsliv, kultur och idrott. Ju bättre det går för banken, desto mer kan vi stötta Sjuhärad. Det är det som gör oss till mer än en bank. Vad erbjuder rollen? Som Kreditcontroller och Power BI-specialist kommer du att ha en nyckelroll i vår digitala utveckling. Du blir en del av kreditavdelningen men arbetar nära både risk- och ekonomi/finansfunktionen. Ditt uppdrag är att göra vår data begriplig, tillgänglig och användbar – för beslutsfattare och den operativa verksamheten. Exempel på arbetsuppgifter kan vara: - Sammanställa, strukturera och visualisera data i Power BI – från kreditportföljens utveckling till nyckeltal för beslutsfattare - Skriva SQL-frågor för att extrahera, bearbeta och analysera större datamängder - Automatisera återkommande flöden och rapporter med hjälp av Power Platform (t.ex. Power Automate) - Sammanställa och tolka omvärldsdata (t.ex. fastighetspriser, konkursstatistik, konjunkturprognoser och ränteläge) med fokus på kreditrisk. - Producera rapporter, presentationsmaterial och beslutsunderlag i PowerPoint och Excel - Delta i det löpande arbetet med kreditövervakning, t.ex. stegklassificering, bevakningsengagemang och reserveringar (IFRS9) Du får arbeta brett, både strategiskt och operativt, och då rollen är ny finns goda möjligheter att påverka och forma innehåll och arbetssätt utifrån din erfarenhet och drivkraft. Vem är du? Vi söker dig med intresse för kredit, analys, risk och samhällsekonomi. Du har god erfarenhet av att arbeta med Power BI och är van att både modellera och visualisera data. Det innebär att du har arbetat mycket med Power Query för att hämta och transformera data från olika källor. Du behärskar också SQL och har god förståelse för hur databaser fungerar och hur större datamängder struktureras och hanteras. Du har generella kunskaper om verktygen inom Microsoft Power Platform, och vi ser gärna att du är bekant med Power Automate, Power Apps och Planner – verktyg som hjälper oss att automatisera, strukturera och effektivisera processer. Kunskaper inom SharePoint är också meriterande – både vad gäller strukturering av innehåll och integration med andra M365-verktyg. Vi tror du att du har en eftergymnasial utbildning inom exempelvis ekonomi eller liknande, men vi är också nyfikna på din potential och vad du vill utvecklas mot. Du är en person som trivs med att ta initiativ, strukturera information och hitta lösningar på komplexa problem. Du har ett naturligt driv och är nyfiken på att utveckla både dig själv och de arbetssätt du möter. Samtidigt har du en god samarbetsförmåga och är lyhörd för verksamhetens behov och du förstår värdet av att göra data begripligt och användbart för andra. Din förmåga att planera, prioritera och hålla ordning gör att du får saker att hända på ett både självständigt och hållbart sätt. Är detta din perfekta match? Hos Sparbanken Sjuhärad får du: - Vara med och bygga upp en viktig funktion – med frihet att påverka. - En trygg arbetsgivare med långsiktighet och samhällsansvar i fokus. - En bred roll med varierande arbetsuppgifter och mycket samarbete. - Arbetsmiljö där vi månar om trivsel, balans och personlig utveckling. - Vi är också stolta över att vara certifierade som ett Great Place to work Varmt välkommen med din ansökan Låter tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande, men då det är semestertider räknar vi med att börja hålla intervjuer i augustu. Sista ansökningsdatum är 22 augusti 2025. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Kajsa Larsson på [email protected] eller Mikael Svensson på [email protected] Om Team Effektiv Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del. Till dig som kandidat vill vi ge det lilla extra, med en bra upplevelse genom hela rekryteringsprocessen, vilket vår utmärkelse Årets Rekryteringsföretag är ett kvitto på. Effektivs värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag. Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att Effektiv ansvarar för rekryteringsprocessen och du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget. Sökord power BI, SQL, kredit, analys, Power Platform, Power Automate, Microsoft, Power Query, sharepoint, IFRS9, M365, databas, controller

8 dagar sedan
Sista ansökan:
22 augusti 2025
Vill du jobba på lager? Vi har jobbet för dig!
NearYou Sverige AB
Lager- och terminalpersonal

Tjänstebeskrivning Vi söker drivna och strukturerade lagermedarbetare till vår kund i Borås! Har du erfarenhet av lagerarbete eller är du snabblärd och intresserad av att arbeta i en fartfylld miljö? Då är det dig vi söker! Arbetsuppgifter: - Plock och pack av varor - Truckkörning (för dig med truckkort) - In- och utleveranser - Sortering och hantering av gods - Övriga lagerrelaterade uppgifter Kvalifikationer - Erfarenhet av lagerarbete är meriterande men inget krav - Truckkort (A+B) är en fördel - God fysik, då tunga lyft kan förekomma - Noggrann, ansvarsfull och flexibel - Lagspelare med god samarbetsförmåga - Svenska i tal och skrift Om NearYou NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att också bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se Att arbeta som konsult på NearYou Som konsult hos NearYou är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. För oss är det viktigt att erbjuda en trygg och hållbar anställning för alla våra anställda. Du har samma fördelar och trygghet som hos en traditionell arbetsgivare och du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. Som konsult hos oss får du en konsultchef som hjälper dig i ditt val av uppdrag och ger dig tips och råd hur du kan utvecklas i arbetslivet. Du får även möta olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher, vilket gör att du utvecklar din kompetens och ditt nätverk och gör dig till en mer attraktiv medarbetare.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025
Driven och erfaren produktionschef anläggning!
Sibe Construction AB
Civilingenjörsyrken inom bygg och anläggning

Vi söker en driven Produktionschef till vår anläggningsverksamhet! Vill du ta nästa steg i karriären och leda ett engagerat team i en växande bransch? Har du ett öga för både människor och resultat? Då är det dig vi söker till Tranemo Trädgårdstjänst! Om rollen Som Produktionschef hos oss ansvarar du för dina projekt och dess framdrift – med allt från arbetsledning och kundrelationer till resultat och arbetsmiljö. Du är en nyckelperson i vår organisation, och tillsammans med våra duktiga medarbetare ser du till att våra projekt levererar hög kvalitet, i rätt tid och med god lönsamhet. Du rapporterar direkt till Arbetschef Anläggning och ingår i ett team som präglas av prestigelöshet, samarbete och ständig utveckling. Dina huvudsakliga ansvarsområden Leda, planera och följa upp projekt och personal inom din enhet. Säkerställa en trygg och säker arbetsmiljö för alla medarbetare. Bygga starka relationer med kunder och samarbetspartners. Ansvara för projektens ekonomi – från tidsrapportering till fakturering och uppföljning. Rekrytera, introducera och utveckla medarbetare enligt våra HR-processer. Delta i förbättringsarbete och bidra till verksamhetens utveckling. Vem är du? Du har några års erfarenhet från arbetsledning eller produktion – inom mark och trädgårdsanläggning. Du är trygg i ledarrollen och gillar att coacha andra. Du har koll på ekonomi, arbetsmiljöfrågor och projektledning, och du trivs i en roll där du får fatta beslut, lösa problem och vara nära verksamheten. Vi ser gärna att du:  Har goda kunskaper inom arbetsmiljö, avtal och projektstyrning. Har datorvana och kan arbeta i ekonomisystem och Officepaketet. Behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Är en naturlig ledare som får med dig teamet mot gemensamma mål. Vad erbjuder vi dig? Hos Tranemo Trädgårdstjänst blir du en del av ett jordnära och ambitiöst företag med tydliga värderingar, stark sammanhållning och stolta traditioner. Vi erbjuder en fri och utvecklande roll med stor påverkan – där din insats verkligen gör skillnad. Vi tror på ansvar, tillit och att ha kul på vägen! 👉 Redo att växa med oss? Skicka in din ansökan redan idag!Har du frågor om tjänsten? Kontakta gärna Jimmy Eriksson på Sibe Construction på 0706–691988 eller mejla på [email protected]

8 dagar sedan
Sista ansökan:
1 juli 2025
Lagermedarbetare | Lernia | Borås
Lernia Bemanning AB
Lager- och terminalpersonal

Är du en noggrann och ansvarstagande person som söker nya utmaningar inom lager och logistik? Nu letar vi efter drivna lagermedarbetare som vill bli en del av ett dynamiskt team. Ta chansen att utvecklas i en stimulerande arbetsmiljö med varierande arbetsuppgifter. Om tjänsten Som lagermedarbetare kommer du att ansvara för att ta emot och kontrollera inkommande leveranser, plocka och packa varor för utleverans samt hantera returer. Du kommer även att inventera lager och säkerställa att lagret är organiserat och effektivt. I din roll ingår det att arbeta med lagerhanteringssystem och samarbeta med andra avdelningar för att optimera logistikflöden. Du bidrar till att upprätthålla en säker och ren arbetsmiljö hos vår kund. Om dig Formell kompetens Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning och gärna tidigare erfarenhet av arbete inom lager eller logistik. Du bör ha goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Det är viktigt att du har förmåga att arbeta självständigt och i team, och att du har ett strukturerat arbetssätt. Körkort B och tillgång till bil samt truckkort med behörigheterna A1-A4, B1-B4 är ett krav för tjänsten. Meriterande Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i ett lager och har kunskaper i lagerhanteringssystem. En positiv inställning till utveckling och förbättringsarbete ses också som en fördel. Som en av oss Som anställd bemanningskonsult hos oss får du alltid en marknadsmässig lön, semester, pensionsavsättning, försäkringar och anslutning till vårt kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra hos oss så självklart erbjuder vi våra konsulter friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Under din anställning har du en konsultchef som är ansvarig för ditt uppdrag och ser till att du trivs på din arbetsplats och stöttar dig samt utvecklar dig i din yrkesroll. Om Lernia Lernia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag och finns över hela landet. Med vårt omfattande nätverk erbjuder vi spännande jobb hos attraktiva arbetsgivare och varumärken som hjälper dig att utveckla din kompetens och karriär, både på lång och kort sikt. Hur du söker tjänsten För att söka tjänsten, scrolla ner till ansökningsformuläret nedan. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Om du har några frågor är du välkommen att kontakta Linus Lundgren via e-post: [email protected]. Vi intervjuar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt!

8 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Kundtjänstmedarbetare
Randstad AB
Kundtjänstpersonal

Arbetsbeskrivning Är du en flexibel teamspelare som söker en arbetsplats med god sammanhållning? Vill du ha ett arbete där fokus är på högklassig service i kombination med administrativa uppgifter? Har du tidigare arbetat med kundservice? Då har vi rätt tjänst för dig! Vi på Randstad söker nu kundservicemedarbetare till vår kund för rollen som vågoperatör. I rollen som vågoperatör blir du första linjesupport för kunden gällande in- och utvägning av fordon samt vägning vid behov. Det här innebär att du arbetar med kundservice där du tar emot samtal från våg och vid behov ger den support som behövs. Du kommer i rollen att ha en rad olika tillhörande administrativa uppgifter som till exempel daglig statistik, rapportering och viss uppföljning. Viss orderhantering kommer att ingå i rollen och även mottagningskontroll. Du ska även vara beredd att hjälpa till och stötta andra funktioner inom Servicecentret vid behov. Vi ser gärna att du har erfarenhet från kundservice i exempelvis en shared serviceenhet eller typ av annan kundservice. Du kan även ha tidigare erfarenhet av ett serviceyrke där du jobbat med kundkontakter såsom försäljning eller liknande. Som person söker vi dig som är ansvarstagande, har ett öga för detaljer och är noggrann i ditt arbete. I och med att rollen har både inslag av att jobba med statistik såväl som kundkontakt så är du en person som trivs med att byta mellan olika fokus och att kunna fokusera på detaljer såväl som att möta kunder på bästa sätt. Stundtals kan tempot vara lite högre i en support och därför är det bra att du trivs med sådana arbetsuppgifter. Du har datorvana och är van vid att arbeta i flera affärssystem samtidigt. Du är en flexibel teamspelare som tycker om att hjälpa till, är prestigelös i ditt sätt och tycker om att jobba med service. Hos oss får du möjlighet att jobba med service i ett team med bra sammanhållning och fokus på leverans med hög kvalitet. Uppdraget som anställd konsult via Randstad är på heltid och långsiktigt. Arbetet är förlagt i olika pass måndag-fredag dagtid med start tidigast 05.30 och slutar senast 18:15. Start för uppdraget kommer att vara enligt överenskommelse där du till en början blir anställd av oss på Randstad. För rätt person så kan anställning hos kund bli aktuell. Urval sker löpande, vilket innebär att uppdraget kan tillsättas innan ansökningstiden löper ut. Välkommen med din ansökan redan idag! Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Ansvarsområden Ta emot inkommande samtal från kunder Väga ankommande och utgående fordon Administration av statistik och rapportering Kvalifikationer Genomförd gymnasieutbildning Tidigare erfarenhet av kundservice eller andra serviceyrken där du jobbat med kundkontakt så som försäljning eller liknande God datorvana Om företaget NCC Industry AB På NCC blir du en del i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas tillsammans Varje dag tar våra över 14 500 medarbetare beslut som förbättrar människors vardag, både idag och i morgon. Här arbetar du i en stark gemenskap tillsammans med engagerade och professionella kollegor som drivs av att lära sig nytt, nå uppsatta mål, dela erfarenheter och göra verklig skillnad tillsammans. Vi utmanar oss själva för att driva utvecklingen och skapar hållbara lösningar som för samhället framåt med ny kunskap. Som ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag utvecklar vi kommersiella fastigheter, bygger skolor, sjukhus, bostäder, vägar, broar och annan infrastruktur som formar vårt sätt att leva, arbeta och resa i samhället. Genom vår industriverksamhet erbjuder vi produkter och tjänster med inriktning på stenmaterial och asfalt produktion, beläggningsuppdrag.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
16 september 2025
Hållbarhetscontroller
Gina Tricot AB
Controller

Att vara en del av Gina Tricot är att vara en del av ett passionerat team som tillsammans skapar modeupplevelser. Sedan 1997 har vi erbjudit mode med fokus på kvalitet, pris och egen design. Idag har vi 180 butiker i 5 europeiska länder och en stark online-närvaro som gör att vi kan erbjuda de senaste trenderna inom kvinnomode i över 30 länder. Vår kultur bygger på värderingarna Passion & Commitment, Smartness, Challenge och Teamwork – värderingar som driver oss framåt. Oavsett om du arbetar på vårt kontor, butik eller på vårt lager, är vi alla del av samma resa för att skapa en inspirerande arbetsmiljö och leverera glädje till våra kunder. Vårt mål är att vara det självklara valet för kvinnor när det gäller mode. Om du vill vara en del av ett passionerat team och hjälpa oss att sprida modeglädje, då är Gina Tricot platsen för dig! OM ROLLEN Som Hållbarhetscontroller får du en nyckelroll i att stötta, driva och utveckla företagets hållbarhetsrapportering och analytiska hållbarhetsarbete. Du kommer rapportera till vår hållbarhetschef. I rollen kommer du att projektleda företagets arbete med CSRD samt koordinera arbetet med olika interna avdelningar så som hållbarhet, ekonomi och övriga delar av verksamheten – med särskilt fokus på att säkerställa datainsamling -kvalitet, uppföljning och efterlevnad av de nya kraven enligt CSRD och ESRS.  Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:  Utveckla och samordna processer för hållbarhetsrapportering (CSRD/ESRS) Arbeta vidare på strukturer för insamling, validering och analys av hållbarhetsdata Ta fram nyckeltal, analysunderlag och beslutsstöd till ledning och funktioner Fungera som projektledare eller stöd i hållbarhetsrelaterade initiativ och samarbeten Samverka med interna team och externa partners (t.ex. revisorer, konsulter, systemleverantörer) Säkerställa att hållbarhetsinformationen integreras i företagets övriga rapportering Delta i nätverk och forum kopplade till CSRD och hållbarhetsrapportering. VEM ÄR DU? Vi söker dig som har ett skarpt analytiskt öga, är trygg i att hantera komplex data och har en stark drivkraft att skapa verklig förändring. Du är strukturerad, initiativtagande och trivs i gränslandet mellan ekonomi, strategi och hållbarhet. Du har förmågan att ta ansvar för egna leveranser, men samarbetar också naturligt med andra. Du tycker om att omvandla regelverk och mål till praktiskt genomförbara processer – och har ett stort intresse för hållbarhetsfrågor i ett affärssammanhang. Kvalifikationer: Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, hållbarhet, analys eller liknande område Minst 3–5 års erfarenhet inom controlling, projektledning eller hållbarhetsrapportering Erfarenhet av att arbeta med dataanalys, KPI:er och uppföljning i affärssystem God kunskap om hållbarhetsfrågor, särskilt CSRD/ESRS är starkt meriterande Vana att tolka och implementera regelverk i organisation och processer God kommunikativ förmåga på svenska och engelska OM TJÄNSTEN Anställningsform tillsvidare, vi tillämpar 6 månaders provanställning Tillträde: Start i augusti eller enligt överenskommelse.  OM PROCESSEN Vi kommer kalla till intervjuder löpande.  I slutskedet av rekryteringsprocessen genomförs en bakgrundskontroll i syfte att säkerställa en rättvis och trygg rekryteringsprocess. Kontrollen görs via Fortcheck, och du som kandidat identifierar dig själv med BankID och får ta del av resultatet innan det delas med rekryteraren. VI ERBJUDER MER ÄN BARA ETT JOBB När du börjar din karriär hos oss, välkomnas du till ett team med fantastiska kollegor. I Gina Tricot Smile Academy får du inte bara kunskap om företaget och försäljningsteknik – du blir också en del av ett stort community och får möjlighet att knyta kontakter med andra likasinnade. Vi erbjuder en inspirerande arbetsplats där gemenskapen är stark och där du verkligen får känna dig som en del av laget. Hos oss får du också ta del av en förmånlig personalrabatt på vårt sortiment, friskvårdsbidrag och en trygg anställning.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
5 december 2025
Personbilssäljare
Hedin Performance Cars AB
Butikssäljare, fackhandel

Vill du vara med på en spännande tillväxtresa? Hedin Performance Cars AB är Sveriges största Porsche-återförsäljare och är en del av Hedin Automotive-koncernen. Att arbeta på Hedin Performance Cars AB innebär att vara en del av vår tillväxtresa, och vi vill att du ska vara med på den. Du ska känna att du har inflytande och möjlighet att påverka både din egen framgång och våra kunders upplevelse. Vi är ett företag som ser din potential och strävar efter att du ska utvecklas. Dessutom ska det vara roligt att arbeta med oss! Arbetsuppgifter Som Personbilssäljare ansvarar du för att genomföra bilaffärer på hög nivå med försäljning av både nya och begagnade bilar. I arbetet ingår att guida kunder genom våra produkter, provkörningar och ge information kring tillbehör och finansieringslösningar. Rollen innefattar också att bemöta våra kunder, skapa affärskontakter och ge högsta möjliga kundnöjdhet. Det huvudsakliga målet är att, med en positiv och professionell inställning bygga långsiktiga kundrelationer. Du kommer att rapportera till Platschefen/Försäljningschefen på anläggningen. Nyckelkompetenser/förmågor: Vi ser att du har ett genuint intresse för att bygga långsiktiga relationer, där du skapar förtroende hos både kunder och kollegor genom din lyhördhet och förmåga att lösa problem. Du är målinriktad och trivs med att ta ansvar i en dynamisk miljö där samarbete är avgörande för framgång. Med din prestigelösa inställning drivs du av att hitta nya affärsmöjligheter och överträffa kundernas förväntningar. Vidare ser vi att du har: Några års erfarenhet av försäljning. Förmåga att självständigt planera och strukturera ditt arbete i ett högt tempo med varierande uppgifter. B-körkort. Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Tidigare erfarenhet av bilbranschen är ett stort plus. Varför jobba med oss? Hos oss får du tryggheten i att vara en del av ett stort och expansivt företag med kollektivavtal samt goda utvecklingsmöjligheter i en kultur som präglas av våra värderingar trygghet, trovärdighet och tillgänglighet. Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som förskottssemester, extra föräldralön och ett friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. Som en bonus får du även jobba med ett av bilvärldens starkaste varumärken - Porsche! Hedin Performance Cars AB är en del av Hedin Mobility Group koncernen och vi har idag etablerade anläggningar i Göteborg, Borås, Jönköping, Linköping, Halmstad och Umeå. Med fokus på att leverera helhetslösningar för Porsche arbetar Hedin Performance Cars ständigt för att få Sveriges nöjdaste Porscheägare. Oavsett vilken Porsche du äger eller planerar att köpa, vill vi att du ska uppleva mycket körglädje, och det är vi här för att hjälpa till med. Vi är specialiserade på Porsche, och kommer guida dig rätt. Läs mer på vår karriärssida career.hedinperformancecars.se

8 dagar sedan
Sista ansökan:
18 juli 2025
Tandsköterska, Specialisttandvård för orofacial medicin Borås

I Folktandvården Västra Götaland bidrar du till jämlik hälsa och livskvalitet för alla människor i alla livets stunder. Här möter du en kultur präglad av samarbete, engagemang och glädje och har tillgång till modern teknik och experter inom alla områden. Det finns alltid någon att lära av och många att trivas med. Vi erbjuder stabiliteten för en trygg vardag och möjligheter att växa under hela ditt fortsatta yrkesliv. Bli en del av något större. Välkommen till Folktandvården! Huvuduppdrag och arbetsuppgifter På Folktandvården Specialisttandvård för orofacial medicin Borås träffar du vuxna patienter med många olika vårdbehov. Som tandsköterska hos oss har du en viktig roll för att patienterna ska känna sig bra bemötta och trygga under sitt besök. Du får användning av hela din kompetens samtidigt som tjänsten också ställer krav på både kreativitet, empati och servicekänsla. Orofacial medicin och Pedodonti Borås är lokaliserad på Södra Älvsborgs Sjukhus, Borås. Tvärs över gatan finns all övrig specialisttandvård förutom Ortodonti som finns i centrala Borås. Kliniken är remissinstans för allmäntandvård, sjukvård och specialisttandvård. VI har ett brett behandlingspanorama med ett nära och gott samarbete med såväl sjukhusens avdelningar som offentlig och privat allmäntandvård samt all övrig specialisttandvård. Kliniken bedriver också konsultverksamhet mot både den offentliga och privata tandvården. Hos oss arbetar sammanlagt cirka 30 personer. Kliniken har 10 behandlingsrum. Vi är ett väl inarbetat team med god sammanhållning och ett trevligt arbetsklimat. Läs gärna mer om våra öppettider och hur du hittar hit: Orofacial medicin, Borås - Folktandvården (vgregion.se) och Pedodonti, Borås - Folktandvården (vgregion.se) Vi söker en tandsköterska som i nuläget behövs till orofacial medicin. Assistans kan förekomma inom pedodonti. I tjänsten ingår bland annat: Assistera vid konventionella behandlingar, operationer, lustgas- och narkosbehandlingar. Bedriva eget patientarbete. Klinikadministrativa arbetsuppgifter samt övrigt förekommande arbete på kliniken. Samarbetet med övriga specialisttandvårdskliniker och sjukhusets verksamheter utgör en stor del av vår vardagliga planering varför samarbete och snabba förändringar inom vår egen klinik är en förutsättning. Vi arbetar i en positiv anda där teamarbete och utveckling av verksamheten är naturliga inslag. Vi tycker det är spännande med utmaningar och nytänkande och strävar efter att engagera alla medarbetare i klinikens utvecklingsarbete. Kompetenskrav och profil Utbildad tandsköterska med en godkänd utbildning av MYH (Myndigheten för Yrkeshögskolor). Goda kunskaper i svenska språket, såväl i tal som skrift. Förmåga att organisera och prioritera arbetet på ett effektivt och klokt sätt. Kunna ge ett stabilt och lugnt intryck även när det är mycket att göra. Förmåga att samarbeta och relatera till andra människor på ett lyhört sätt. Är du ny i yrket får du ett individuellt upplagt handledningsprogram under första tiden. Handledningsprogrammet är en del av vårt tvååriga utvecklingsprogram för nyutbildade tandsköterskor. Hos oss får du möjlighet att ta eget ansvar och att göra skillnad. På Folktandvården ser vi samarbete som vår styrka och det är därför viktigt att vi kan arbeta bra tillsammans. Dina personliga egenskaper är viktiga och att kunna relatera till andra människor på ett lyhört sätt värderas högt. Om stressade situationer skulle uppstå är det viktigt att kunna ge stabilt intryck och också kunna organisera och prioritera arbetet på ett klokt och effektivt sätt. I det dagliga arbetet är du självgående och tar ansvar för din uppgift så att vi tillsammans kan lösa utmaningar och vara trygga tillsammans för de vi är till för. Om rekryteringsprocessen Du som inte redan är anställd hos oss blir kontaktad av rekryterare på HR-enheten för intervju. Efter ansökningstidens slut gör klinikchefen ett urval av de sökande och kallar till intervju på kliniken. Intervjuer är planerade till vecka 27 och 28. Folktandvården Västra Götalandsregionen gör kontroll i misstanke- och belastningsregister innan anställning. Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

9 dagar sedan
Sista ansökan:
1 juli 2025