Närhälsan erbjuder nära primärvård av högsta kvalitet. Med hundratals mottagningar i Västra Götaland finns vi nära invånarna genom hela livet och gör skillnad för deras hälsa. Vi tar vara på dig och erbjuder utveckling genom hela yrkeslivet. Om oss Närhälsan Trandared vårdcentral söker dig som vill arbeta tillsammans med oss och göra skillnad för invånarna. Vi vill ge alla våra patienter och invånare en personanpassad vård och stöd av hög kvalité. Vi är en väl fungerande vårdcentral med cirka 7 400 listade invånare. Här arbetar 25 engagerade medarbetare inom olika yrkeskategorier i en positiv arbetsmiljö. Vi är en stabil grupp av medarbetare med låg personalomsättning. Arbetet är omväxlande, intressant och utvecklande och trivselfaktorn bland våra medarbetare är hög. Hos oss blir du en del av ett kompetent team som kännetecknas av stort engagemang och hög kreativitet. Vi jobbar aktivt med kontinuitet och erbjuder våra patienter patientansvarig läkare, PAL, där varje läkare har drygt 1000 listade patienter vilket ger möjlighet till att utföra ett bra med god vårdkvalitet till patienterna utifrån patientens behov och läkarens medicinska bedömning. Läs gärna mer om de fördelar och förmåner vi erbjuder i Närhälsan. Om arbetet Dina arbetsuppgifter på vårdcentralen är varierande där patienten står i fokus. Arbetet består bland annat av självständigt arbete i laboratoriet med provtagning och kontroller, att assistera läkare vid sårskador och enklare operationer samt utföra vanligt förekommande undersökningar, så som blodtrycksmätning och EKG-undersökning. Även arbetsområden som såromläggningar, suturtagning och att ansvara för egen mottagning kan komma att ingå. Du kommer arbeta såväl självständigt som i team med övriga personalkategorier på vårdcentralen. Förrådsbeställning och iordningställande av undersökningsrum ingår i det dagliga arbetet. Vi arbetar i journalsystemet Asynja Visph. Att utbilda framtidens kollegor är en viktig och givande del av vårt uppdrag, därför ingår även handledning av studenter som del i din roll på vårdcentralen. Om dig Du har dokumenterad utbildning till undersköterska. Du har tidigare erfarenhet av arbete på vårdcentral samt venös provtagning. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete med såromläggning, suturtagning, blodtrycksmätning och att driva egen undersköterskemottagning. I arbetet möter du många patienter därför är det viktigt att du är tillmötesgående, lyhörd och har en vilja att hjälpa andra. Vi tror också att du trivs med teamarbete och har en naturlig förmåga att samarbeta med kollegor och övriga kontakter i ditt arbete. Arbetsbelastningen är varierande och stundvis hög, det är därför viktigt att du har en god förmåga att prioritera bland dina arbetsuppgifter samt vara flexibel. Ett professionellt arbetssätt och ett gott bemötande gentemot kunder, patienter och kollegor är en självklarhet för dig. Vi ser även att du lever upp till Närhälsans kärnvärden: Pålitlig, Omtänksam och Nytänkande. Övrigt Tjänsten avser ett vikariat på 12 månader med möjlighet till förlängning, eventuellt tillsvidare. Intervjuer planeras till v.29. Den 1 juli 2023 blev undersköterska en skyddad yrkestitel. Det innebär att du behöver ett bevis från Socialstyrelsen för att få använda titeln undersköterska inom vård och omsorg. På Socialstyrelsens hemsida kan du läsa mer om skyddad yrkestitel för undersköterskor – där framgår också vilka övergångsregler som gäller: https://legitimation.socialstyrelsen.se/skyddad-yrkestitel-for-underskoterska/information-om-skyddad-yrkestitel/ Välkommen med din ansökan! Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion. Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Relationsvåldsenheten i Borås utökar med en ny medarbetare för att stärka vårt arbete med skyddsplacerade personer. Anställning är en visstidsanställning med varakrighet under ett år. Om du är ute efter ett meningsfullt och omväxlande arbete och vill ingå i en personalgrupp med nära till skratt och god gemenskap, då ska du söka dig till oss. Relationsvåldsenheten är en del av Individ- och familjeomsorgsförvaltningen i Borås Stad och inkluderar även MIKA mottagning och Mottagning för våldsprevention. Relationsvåldsenheten består av sex socialsekreterare, metodhandledare och enhetschef. Enheten möter vuxna våldsutsatta personer, personer som har sex mot ersättning samt våldsutövare. Arbetsplatsen ligger centralt i Borås stad. Socialsekreterare till Relationsvåldsenheten Arbetsuppgifter Tjänsten är en utökning för att kunna stärka upp vårt arbete med att hjälpa skyddsplacerade personer ut i eget boende. Du kommer att ha ett övergripande ansvar för att stärka upp rutiner och metoder och stötta kollegorna i detta arbete. Du kommer utöver detta även att hålla i egna ärenden och dela ansvaret för vår rådgivningstelefon. I arbetet ingår att göra förhandsbedömningar kring eventuellt akut skyddsbehov samt göra säkerhetsplanering med den våldsutsatta. Du utreder, gör riskbedömningar och fattar beslut om insatser. Stort fokus läggs på socialt förändringsarbete, motivationsarbete, samt en god uppföljning. Som socialsekreterare på Relationsvåldsenheten arbetar du med både myndighetsutövning och stödsamtal. Vi har en rådgivningstelefon som är öppen under kontorstid. I arbetet ingår även att sprida kunskap om våld och Relationsvåldsenhetens arbete till samarbetspartners i syfte att öka kunskap och få fler att ta emot stöd. Övrig information Tjänsten är en visstidsanställning under 12 månader. Innan erbjudande om anställning ges behöver ett utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Kvalifikationer Vi söker dig som har socionomexamen eller, i kombination med relevant arbetserfarenhet, annan högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vidareutbildning inom våld och våldets konsekvenser är meriterande men du behöver oavsett ha bred kunskap inom våld och våldsprevention. Utbildning i SARA och PATRIARK är meriterande. Du är relationsskapande med en god samarbetsförmåga, är lugn, stabil och professionell. Eftersom arbetet oftast innebär att vi möter människor i kris och/eller med en komplex livssituation är det viktigt att du själv kan se möjligheter, förmedla hopp och möta människor på ett respektfullt sätt. Som person är du trygg i dig själv och driver ansvarsfullt och självständigt ditt arbete framåt. Tidigare erfarenhet av arbete inom socialtjänst och/eller kurativt arbete är meriterande. Det är naturligt för dig att utgå från ett barnperspektiv i ditt arbete och du har en vana av att samverka för barn och vuxnas bästa. Du har god förmåga att uttrycka dig i skrift. Körkort är ett krav. Ansökan Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök jobbet" nedan.
Veterankraft söker dig som är 55+ och vill jobba med städning hos våra kunder i Borås. Hos oss får du möjlighet att utföra både hemstädning, storstädning och flyttstädning. Uppdragen är varierande och du möter trevliga kunder som uppskattar din hjälp. Du arbetar självständigt eller tillsammans med en kollega. Du behöver inte ha erfarenhet av att ha jobbat som städare tidigare, det viktigaste för oss är att du tycker om att göra fint, är noggrann och har ett vänligt bemötande. Om oss Veterankraft är ett av Sveriges främsta auktoriserade bemanningsföretag och den största leverantören av hushållsnära tjänster och företagstjänster. Med verksamhet på cirka 40 orter, från Luleå i norr till Trelleborg i söder, erbjuder vi våra kunder hjälp i vardagen med trygghet, kvalitet och personlighet i fokus. Varje år underlättar vi tillvaron för tusentals hushåll och företag genom våra skräddarsydda tjänster och engagerade medarbetare. Varje dag ser vi hur våra Veteraner gör skillnad hos tusentals kunder genom sitt arbete och sina insatser. Din roll Som städare hos oss hjälper du till att skapa trivsamma och välordnade hem. både vid vanliga hemstädningar eller i samband med flyttar, så att våra kunder känner sig nöjda och omhändertagna. Du arbetar med omtanke och omsorg för att skapa ett fint och trivsamt hem. I rollen får du både arbeta självständigt och tillsammans med andra, beroende på uppdrag och kundens önskemål. Vi ser gärna att du är ordningsam, hjälpsam och tycker om att bidra till att vardagen blir lite enklare för våra kunder. Tjänsten är en timanställning där du själv väljer hur mycket du kan arbeta. Din profil Du är 55 år eller äldre Flytande svenska eller engelska i tal och skrift Meriterande med tidigare erfarenhet inom städbranschen Meriterande med körkort + egen bil Ansökan Är du intresserad av att bli en del av oss på Veterankraft? Varmt välkommen att skicka din ansökan redan idag!
Som styckare hos oss kommer du att vara en nyckelperson i butiken där din expertis inom kött kommer att vara till stor nytta för både kunder och kollegor. Du kommer att arbeta med att stycka, förbereda och presentera köttprodukter, samt att ge råd och rekommendationer till kunder om olika kött detaljer för olika maträtter. Dina arbetsuppgifter - Stycka, såga och förbereda köttprodukter enligt gällande standarder och regler - Se till att arbetsplatsen är ren och säker - Samarbete med övrig personal för att säkerställa en smidig arbetsprocess Vi söker dig som - Har tidigare erfarenhet av att stycka kött - Meriterande med tidigare erfarenhet av arbete i butik - Har god kännedom om olika köttprodukter och kan ge professionella råd till kunder - Är serviceinriktad, noggrann och ansvarsfull - Talar svenska flytande och har god kommunikationsförmåga Vad vi erbjuder - Möjlighet att arbeta i ett engagerat och professionellt team - Goda möjligheter till förlängning av anställningsperioden - En arbetsplats där din expertis kommer att vara mycket uppskattad Plats: Borås Anställningsform: Heltid, dagtid. Anställningsperiod: Omgående sommarvikariat med möjlighet till förläggning. Om oss Lexman Bemanning är ett bemanningsföretag som står för kvalitet och expertis inom bemanning. Vi arbetar för att matcha rätt person med rätt uppdrag, och just nu söker vi en erfaren styckare till kött avdelningen i en livsmedelsbutik. Ansökan Är du den vi söker? Ansök idag. Vi har inte någon möjlighet att ta emot ansökningar via epost eller telefon. Ansökan sker på denna sidan Vi ser fram emot att höra från dig!
Vi söker nu en Tekniker inom brandprovning till RISE i Borås! Om oss På avdelningen Brand och Säkerhet jobbar vi med brandens alla faser. Vi arbetar med allt från materialprovning, provning av batterier, släcksystem och brandavskiljande konstruktioner till applicerad forskning inom områden såsom skogsbränder, träbyggnader och undermarksanläggningar. Du kommer bli en del av enheten Branddynamik som ingår i avdelningen Brand och säkerhet. Vi är ca 20 medarbetare bestående av Tekniker, Ingenjörer och Projektledare som arbetar i tre olika labb i Borås. Ditt arbete kommer ske främst i mellanskalelabbet men också i vårt materiallabb. Vi arbetar primärt med standardiserad brandprovning där vi testar och utvärderar exempelvis byggprodukter, kablar, möbler och material till fordon, tåg och marina applikationer. Vi behöver nu stärka upp vår kompetens inom flera av dessa områden och mer specifikt inom byggprodukter och labbet för mellanskalig provning. Om Rollen Som tekniker i mellanskalelabbet kommer du utföra brandprovningar både självständigt och tillsammans med andra tekniker samt samarbeta med projektledare som är ansvariga för de olika provningsuppdragen. Alla tekniska standarder är på engelska och vi har regelbundet besök av både svenska och utländska kunder under provning. Arbetet som tekniker innebär framför allt att provbereda och genomföra provningar men även att underhålla, kalibrera och reparera vår provningsutrustning. För att kunna reparera utrustningen behöver du kunna ta tag i felsökning och söka upp information för att kunna utföra reparationer. Du utför även kontroller och analyser för att säkerställa att utrustningen fungerar enligt standard. Du kommer också bli involverad i framtagning av rutiner och tolkning av standarder. Vem är du? För att lyckas i rollen har du som minst en teknisk utbildning på gymnasienivå. Ytterligare tekniska utbildningar är meriterande. Du har minst tre års erfarenhet av praktiskt arbete inom till exempel testverksamhet, provberedning och mätteknik eller motsvarande där du lärt dig att arbeta självständigt. Tidigare kan du exempelvis arbetat som servicetekniker, elektriker, reparatör eller på labb i en liknande roll. Det är meriterande om du har dokumenterade kunskaper inom något av områdena mekanik, elektronik eller konstruktion. De flesta standarder vi använder är skrivna på engelska vilket betyder att det är krav att du behärskar både engelska och svenska väl i tal och skrift. För att trivas i rollen ska du vara flexibel och lösningsorienterad. Du är även en ordningsam och strukturerad person. Vidare är du praktiskt lagd och gillar att hugga i där det behövs. Du kan jobba självständigt, effektivt och är bra på att planera. Laganda och samarbete är också viktigt för dig. Är vi rätt för varandra? Hos oss får du göra skillnad för brandsäkerheten i Sverige och Europa. Du får vara med och lösa tekniska utmaningar, utvecklas professionellt och samtidigt bidra till ett säkrare samhälle. Här möts du av ett arbetsklimat präglat av samhörighet med en stark vilja att hjälpa varandra. På Branddynamik har vi en enorm bredd och djup i vår tekniska kunskap. Oavsett om du är i början av din karriär eller vill utvecklas vidare, kommer du att ha möjlighet att lära av några av de mest erfarna inom branschen – både inom vår enhet och inom RISE som helhet. Vi erbjuder spännande uppdrag och stora möjligheter att utvecklas. Välkommen till hela Sveriges forskningsinstitut och innovationspartner. Välkommen med din ansökan! Låter detta spännande och du vill veta mer är du välkommen att kontakta Daniel Schlosser, enhetschef, 010-516 58 93. Sista ansökningsdag är 27 juni och urval och intervjuer sker löpande under och efter ansökningsperioden. Våra fackliga representanter är: Linda Ikatti, Unionen, 010-516 51 61 och Ingemar Petermann, SACO, 010 228 41 22.
Vilka är vi? VIDA Borgstena är en välinvesterad anläggning som ingår i Vida-gruppen, Vida är en av Sveriges största aktörer inom skog- och träindustrin. Vi är en koncern med ca 1500 medarbetare och vi har 24 produktionsanläggningar runt om i södra Sverige. Vi arbetar med trä som material vilket gör oss till en hållbar och trygg framtidsbransch. Vår kultur kännetecknas av gemenskap, entreprenörskap, handlingskraft och engagemang. Trots att vi vuxit mycket de senaste åren har vi fortfarande kvar det lilla företagets närhet och sammanhållning. Platt organisation och korta beslutsvägar är viktigt för oss. Hos oss arbetar både tjejer och killar med olika utbildningar och bakgrund. ARBETSUPPGIFTER Vad innebär rollen? Vi söker extrapersonal till vårt sågverk i Borgstena som kan hoppa in vid behov i våra skift, men också under sommaren. Det handlar framför allt om operatörer till såg och hyvleri samt truckförare. KVALIFIKATIONER Vem söker vi? Framför allt värdesätter vi ett stort engagemang, initiativförmåga och god datorvana. Du trivs med ordning och reda, behärskar svenska i tal och skrift och har fyllt 18 år. Vi ser gärna att du har god IT-vana och/eller erfarenhet av större truckar.
Vill du ta helhetsansvar för eftermarknadsarbetet? Vi söker nu en trygg och driven senior eftermarknad till vår kund- en ledande aktör inom projektering och byggnation av större bostadsprojekt. Om tjänsten Du ansvarar för att samordna, bevaka och följa upp garantiåtgärder inom tilldelade projekt och säkerställa god kommunikation med alla parter. Rollen innebär varierande arbete med många kontaktytor, både internt och externt. Rollen kräver både teknisk förståelse, juridisk kompetens och god kommunikationsförmåga. Du har en viktig funktion i att fånga upp förbättringsområden, följa upp arbetet och skapa långsiktiga relationer.Tjänsten är placerad i Ulricehamn, men innebär tjänsteresor, främst till Stockholm, men även Skåne och Göteborg. Arbetsuppgifter I rollen som senior eftermarknad ansvarar du för att leda och samordna eftermarknadsärenden under garantitiden samt driva dessa självständigt inom avtalade ramar. Du följer upp produktionen redan under byggtiden för att identifiera risker och förbättringar, hanterar reklamationer och försäkringsärenden samt upprättar kostnads- och prognosbedömningar. Arbetet innefattar även upphandling av underentreprenörer och uppföljning av projekt under garantitiden, med fokus på struktur, tydlighet och hög kundnöjdhet. Du agerar proaktivt med helhetsperspektiv på eftermarknadsprocessen, implementerar interna arbetssätt och bidrar till erfarenhetsåterföring och kvalitetsutveckling. Rollen innebär nära samarbete i teamet, där du stöttar kollegor vid behov, och du rapporterar direkt till eftermarknadschefen. Personliga egenskaper Som person är du strukturerad och organiserad, med förmåga att hantera flera ärenden samtidigt utan att tappa fokus. Du är engagerad, drivande och har en stark problemlösningsförmåga. Du förstår vikten av noggrann dokumentation och ser till att arbetet utförs korrekt och med hög kvalitet. Kvalifikationer Vi söker dig med flerårig erfarenhet från byggbranschen, gärna som platschef, projektledare eller senior arbetsledare med eftermarknadsfokus. Du har goda kunskaper i entreprenadjuridik, särskilt ABT 06, och förståelse för avtal mellan total- och underentreprenörer. Du är van att tolka avtal, har praktisk byggkunskap och erfarenhet av projektledning. Erfarenhet av garantiärenden är meriterande. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. Starkt meriterande om du har erfarenhet av Ascendo, Bluebeam och Tekla. Din ansökan Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då urval sker löpande. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Mirnessa Omerika, [email protected]. Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR.
Är du en duktig bilmekaniker med flera års erfarenhet från både motorbyte fordons elektronik. Vi nser framemot att du hör av dig till oss Vi ser gärna att du pratar engelska och gärna något annat språk
Just nu söker vi på Manpower lagerarbetare till ett uppdrag på ett populärt lager i Viared. Är du på jakt efter ett nytt uppdrag som ständigt bjuder på nya utmaningar och som dessutom bjuder på variationsrika arbetsdagar? Då kan det här vara din nästa utmaning! Välkommen med din ansökan till oss på Manpower! Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Manpower och kund. Du kommer att bli anställd av Manpower men arbeta på plats hos kund. Om jobbet som lagerarbetare Som lagerarbetare ansvarar du för att arbeta med orderplock samt säkerställa och optimera lagernivåer. Dessutom ansvarar du för att sortera och placera gods till rätt del av lagret. Arbetsuppgifterna handlar mestadels om att plocka och packa till butik och online-kunder. För att trivas i rollen behöver du tycka om att arbeta fysiskt då tunga lyft förekommer och att du står och går hela dagarna. Start för tjänsten är omgående och arbetstiderna för tjänsten är på dagskift. Övrigt * Placeringsort: Viared, Borås * Anställningsform: Heltid, 6 månaders visstidsanställning med chans till förlängning * Arbetstider: Dagskift Är du vår nästa stjärna? Den här tjänsten passar dig som tycker att det är spännande att arbeta med orderplock och lagerhantering. Du har en fallenhet för att prata med olika typer av människor och en genuin vilja att göra ett bra jobb. Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av att arbeta på lager. Vi söker dig som * har fyllt 18 år * har god svenska i både tal och i skrift * har god fysik Det är även meriterande för tjänsten om du * har erfarenhet av arbete inom lager och orderplock * har körkort och tillgång till bil * har truckkort A1-A4 och B1-B4 * har erfarenhet av truckkörning För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du har god förmåga att arbeta effektivt och att du har en förmåga att se till både helheten och detaljerna. Det är också viktigt att du sätter ambitiösa mål. Om ambulerande-rollen Som konsult hos oss får du möjligheten att möta nya utmaningar, skapa nya kontakter och bredda din erfarenhet genom att arbeta på olika spännande uppdrag hos våra kunder inom ett geografiskt område. Sök tjänsten idag! Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Sabina Larsson, [email protected]. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående men notera att vi INTE tar emot ansökningar via mail. Påminnelse inför ansökan För att vi ska kunna granska din ansökan på bästa sätt ber vi dig att tydligt beskriva din tidigare arbetslivserfarenhet. Ange dina tidigare arbetsplatser, din titel och tidsperioden för varje arbete. Om du även har arbetat åt ett bemanningsföretag tidigare, vill vi gärna veta det också. Om Manpower Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.
Sommar& extrajobb i Borås- Kvinnlig personlig assistent till 18-årig tjej Om tjänsten: Sommarjobb Vi söker en kvinnlig assistent som kan täcka upp i sommar när ordinarie assistenter har semester. Tjänsten är på 50-70%. Finns även möjlighet till fortsatt extrajobb framöver. Ansökan ska innehålla personligt brev, CV samt namn på referenser. Svara gärna på några av våra inledande frågor via videosvar, fördel – men inte ett krav. Arbetstider: Passen är dag/kväll/journatt och du jobbar generellt dygn för att passa behoven. Men som timvikarie kan det variera. Du växlar mellan att arbeta självständigt eller som dubbelassistent. Några krav: Körkort och tillgång till egen bil är en stor fördel (men inte ett krav). Du ska kunna jobba både helger och vardagar. Du ska vara kvinna. Du ska kunna prata, förstå och skriva bra på svenska då jag ej har verbalt tal samt att vi har dokumentationsskyldighet. Lite om mig: Jag är en 18-årig tjej som bor med min familj strax utanför Borås, vid Lockryd/Sandsjönäs (bra bussförbindelser finns). Går i skola i Borås och har assistans dygnet runt förutom skoltiden. Personlig assistans handlar inte så mycket om att vårda mig - utan mer för att möjliggöra att jag ska kunna leva mitt liv på det sätt jag vill. Jag och mina assistenter åker ut och hittar på mycket – går långa promenader, gillar musik samt att umgås och träffa nya människor. Vid tränar mycket i bassäng eftersom jag tycker det är kul och mår bra av det. Jag är väldigt social och kommunikativ men har inget tal, så behöver hjälp att tolka utåt i möten med människor som inte känner mig. Utöver det sitter jag i rullstol och behöver hjälp med förflyttningar, påklädning, matning och all personlig hygien. GIL samordnar personlig assistans sedan 1989. Kooperativet har arv från Independent Living-rörelsen, som utgår från principen att den som har en funktionsnedsättning själv bäst vet hur den vill leva sitt liv. I normalfallet är den assistansberättigade själv assistenternas närmsta chef, eller så utses en person som har särskilt ingående kunskaper om den assistansberättigade. Som personlig assistent stödjer du en person med funktionsnedsättning att leva det liv hen själv vill leva. För att få och behålla kompetenta och nöjda assistenter satsar vi på utbildning och event. Vi tror att utveckling och att möta andra leder till motiverade och trygga assistenter som trivs och tycker att det är roligt att arbeta hos oss. - GIL har kollektivavtal med Fremia-kommunal. - GIL erbjuder sina anställda upp till 2 500 kr/år i bidrag för friskvård och hälsa. - GIL tillämpar individuell lönesättning. Lön enligt överenskommelse. Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande! Lycka till!
Välj ett jobb för att visa detaljer