Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Vi är ett ledande SaaS-bolag som levererar tjänster inom forskningsadministration, inklusive Sveriges största ansökningssystem för forskning, Researchweb. Med lång erfarenhet inom forskning, sjukvård och informationsvetenskap har vi skaffat oss en unik förståelse för våra kunders behov. Vi är stolta över vår flexibilitet och förmåga att skräddarsy lösningar som hjälper våra kunder att nå sina mål. Sedan 2024 är vi en stolt del av Nordtech Group. Vi befinner oss i tillväxt och söker nu därför en Support Specialist till vårt kontor i Borås. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är förlagda under dagtid, måndag till fredag. Dina arbetsuppgifter Som Support Specialist hos Minso kommer du i många fall att vara den första kontaktpersonen för våra kunder och partners. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Ansvara för inkommande samtal, ärenden och besök Förse kunder med 1st line support, hantera och lösa tekniska frågor Stötta kunder och partners i att få ut maximalt värde av våra tjänster Utföra systemkonfigurationer och sätta upp lösningar för nya kunder Genomföra utbildning av användare i vår plattform Samarbeta med teknik- och produktteam för att eskalera och lösa mer komplexa ärenden Administrativa uppgifter och merförsäljning är även en del av tjänsten Vem söker vi? För att lyckas i denna roll behöver du ha ett starkt tekniskt intresse och ett kundfokuserat tankesätt. Vi söker dig som: Är serviceinriktad, noggrann och har förmåga att bygga goda kundrelationer Har flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Har tidigare erfarenhet av kundtjänst eller teknisk support, gärna inom IT eller SaaS-lösningar Är van att arbeta självständigt och ta ansvar för att lösa problem Har goda kommunikationsfärdigheter och förmågan att förklara tekniska lösningar på ett enkelt sätt Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av 1st line support eller liknande roller och har ambitionen att växa i rollen och ta mer ansvar över tid. Vad erbjuder vi? Minso Solutions erbjuder en avslappnad och pragmatisk arbetsmiljö där vi värderar samarbete och frihet under ansvar. Vårt fina kontor ligger centralt i Borås, och vi erbjuder bra förmåner och möjligheter till personlig utveckling. Du blir en del av ett engagerat och ambitiöst team som arbetar för att dagligen göra skillnad för forskare och universitet över hela landet. Är du redo att ta nästa steg i din karriär och bli en del av Minso Solutions? Ansök idag!
Arbetsuppgifter Är du på jakt efter ett extrajobb vid sidan av studier, deltidsarbete eller annan sysselsättning på minst 50 %? Oavsett om du studerar, driver eget, jobbar deltid eller satsar på en idrottskarriär – det här kan vara jobbet för dig! Vi söker dig som är positiv, engagerad och inte rädd för att ta i när det behövs. I rollen kommer du att arbeta med varierande lageruppgifter, vilket ställer krav på flexibilitet, noggrannhet och en god arbetsinställning. Har du truckkort eller tidigare erfarenhet från lager är det ett plus – men det viktigaste är att du är motiverad och vill göra ett bra jobb. Vi ser gärna att du: - Kan arbeta 2–4 vardagar i veckan - Är tillgänglig under dagtid (måndag–fredag) Placeringsort: Borås, Viared Anställningsform: Behovsanställning Start: Omgående eller enligt överenskommelse Din profil Kvalifikationer som är meriterande för tjänsten: - Mycket goda kunskaper i svenska, då du behöver kunna ta till dig säkerhetsföreskrifter, instruktioner och genomgångar utan problem. - Minst 50 % huvudsaklig sysselsättning, exempelvis studier, deltidsjobb eller egen verksamhet (timanställning godkänns inte). Intyg krävs, så bifoga gärna studie- eller arbetsgivarintyg i din ansökan. - Erfarenhet från lager- eller logistikarbete. - Innehav av truckkort A och B. Låter detta som något för dig? Tveka inte – skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt fantastiska team. Vi ser fram emot att höra från dig!
Arbetsuppgifter Vi söker en engagerad truckförare som trivs med högt tempo och gott samarbete! Är du en ansvarsfull och effektiv person som gillar att jobba i en dynamisk miljö? Har du erfarenhet av att köra skjutstativtruck och söker en roll där du får ta eget ansvar och vara en viktig del av ett sammansvetsat team? Då kan den här tjänsten vara rätt för dig! Om rollen: Du kommer att arbeta med olika uppgifter inom vår lagerverksamhet, där fokus ligger på att plocka, fylla på och placera gods med hjälp av skjutstativtruck. Arbetet kräver noggrannhet, ansvarskänsla och god samarbetsförmåga. Ibland kan det även bli aktuellt att hjälpa till på andra delar av lagret – vi värdesätter laganda och att man ställer upp där det behövs. Vi söker dig som: - Har god erfarenhet av skjutstativtruck, gärna även av höglyftande plocktruck - Arbetar strukturerat, är noggrann och tar ansvar - Är flexibel, ödmjuk och inte rädd för att hugga i där det behövs - Trivs med ett högt tempo och gillar att jobba fysiskt Din profil För att lyckas och trivas i den här rollen ser vi gärna att du har: - Giltigt truckkort samt minst ett års praktisk erfarenhet av truckkörning - Minst sex månaders dokumenterad vana av att köra skjutstativtruck (B3) - Erfarenhet från lagerarbete, terminalmiljö eller liknande områden - God datorvana och trygghet i att arbeta med digitala system i det dagliga arbetet - Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, i såväl tal som skrift - En avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande kompetens Känner du igen dig? Tveka då inte att skicka in din ansökan! Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan ansökningstiden gått ut.
Arbetsuppgifter Har du tidigare arbetat på lager och trivs med att ta ansvar i en fartfylld miljö? Vi söker drivna, anpassningsbara och pålitliga personer som tycker om att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Om du är organiserad, gillar fysiskt arbete och vill vara en del av ett team där tempot är högt – då kan det här vara rätt tjänst för dig! Exempel på arbetsuppgifter: - Lastning och lossning av containrar - Plock och pack av kundorder - Hantering av returer - Körning av truck - Sorteringsarbete - Övriga uppgifter inom lagerverksamhet och logistik Arbetsplats: Borås Arbetstider: Skiftande tider – både dags- och kvällspass förekommer Dagtid: måndag till fredag Kvällstid: måndag till torsdag Tjänstgöringsgrad: Heltid Din profil För att trivas i rollen hos oss tror vi att du är en person som uppskattar ett högt arbetstempo utan att tumma på noggrannheten. Du har god struktur i ditt arbete, är pålitlig och ser till att dina uppgifter blir utförda med ansvar. Vi värdesätter initiativförmåga och en positiv inställning som bidrar till en god stämning i teamet. Eftersom arbetet kan vara fysiskt ansträngande, är det en fördel om du har god fysisk kondition. Erfarenhet från lagerarbete är ett plus – men viktigast är att du har rätt attityd och en stark vilja att göra ett bra jobb. För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha: - Mycket goda kunskaper i svenska – både i tal och skrift - Möjlighet att arbeta heltid måndag till fredag - Ett giltigt truckkort (A1–4 och B1–4) - Det är meriterande om du har: - Erfarenhet av att köra truck - Tidigare arbetat inom lager eller logistik - Möjlighet att börja arbeta omgående - Ingen planerad ledighet under sommaren (juni–augusti) Känns detta som något för dig? Tveka inte – skicka in din ansökan redan idag! Vi rekryterar löpande.
Arbetsbeskrivning Vi söker efter en dedikerad och driven person för att ansluta sig till vårt team som lagermedarbetare. Känner du att detta passar in på dig? Tveka inte att söka. I denna roll kommer du att arbeta med in och utleveranser i både inomhus och utomhusmiljö hos vår kund i Borås. Några av arbetsuppgifterna i rollen är inleverans av gods, packning av olika objekt, truckkörning både inomhus men mestadels utomhus samt lastning och lossning av både containrar och diverse fordon. Vidare förekommer även lastning och lossning av stora trälådor och tyngre balkar på 6 meter. Vi ser därmed att du har erfarenhet av truckkörning med särskilt tunga laster är meriterande men inget krav. Vi söker dig som är en pålitlig lagspelare och trivs med ett fysiskt arbete. Vi lägger även en stor vikt på personlig lämplighet där vi ser att du har en vilja att lära dig och inte är rädd för utmaningar. Eftersom vårt arbete utförs både inomhus och utomhus, och ibland under ogynnsamma väderförhållanden, behöver du vara redo att anpassa dig och klä dig lämpligt för att möta dessa utmaningar. Svenska i tal som skrift är ett krav för tjänsten. Erfarenhet från truckkörning behörighet A & B är ett krav för tjänsten. Erfarenhet av in och utleverans är starkt meriterande. Som person ser vi att du har hög arbetsmoral, är noggrann och tar egna initiativ. Vi ser gärna att du har en god lagervana och kan jobba självständigt efter ett tag. Tjänsten är på heltid och arbetstiden är förlagd dagtid kl. 7-16 måndag till fredag. För rätt person finns det goda möjligheter att få anställningen övertagen av kund. Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos vår kund. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Välkommen med din ansökan omgående. Vi jobbar med löpande urval som innebär att uppdraget kan bli tillsatt innan ansökningstiden löpt ut. OBS! Vi tar ej emot ansökningar via mejl, ansök smidigt direkt på vår hemsida! Vi frågor eller funderingar, kontakta konsultchef Emma Eriksson på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan! Ansvarsområden Packning av objekt. In och utleverans. Truckkörning både utomhus och inomhus. Lastning och lossning av containrar. Lastning och lossning av fordon, inklusive bil & släp. Hantering av stora trälådor och tyngre balkar. Kvalifikationer Tidigare erfarenhet av truckkörning är ett krav Truckkort A & B är ett krav Flytande svenska i tal och skrift Körkort B Grundläggande datakunskaper (Office) Erfarenhet av in och utleverans är starkt meriterande Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Vård- och äldreförvaltningen arbetar mot målet att både yngre och äldre invånare som är i behov av vård- och omsorg, hälso- och sjukvård samt förebyggande hälsoinsatser ska ha ett gott liv var dag. Inom förvaltningen arbetar drygt 2 600 medarbetare. Förvaltningens hälso- och sjukvårdsorganisation består av cirka 300 medarbetare fördelade i tio hälso- och sjukvårdsteam. Hälso- och sjukvårdens bemanningspool består av engagerade och professionella sjuksköterskor med både bred och djup kompetens. Teamet bemannar hemsjukvården, vård- och omsorgsboenden samt korttidsenheterna i staden och bidrar till god och säker hälso- och sjukvård för boråsaren. Arbetet i poolen är omväxlande, du kommer arbeta inom flera olika verksamhetsområden med en patientgrupp från 0 år och uppåt. I vissa fall kan uppdraget även omfatta socialpsykiatrin, funktionshinderverksamheten och elevhälsan. Som sjuksköterska i poolen har du ibland längre uppdrag på en och samma arbetsplats, ibland görs bokning på korta enstaka pass. Du utgår från ditt eget hem och åker dit du är bokad för dagen. Vi jobbar med årsarbetstid, vilket innebär att du har viss möjlighet att påverka din egen arbetstid. Bokningarna görs utifrån verksamhetens behov och kan omfatta dygnets alla timmar, inom hela Borås Stad. Hos oss får du ett meningsfullt och omväxlande arbete, vi värdesätter arbetsglädje och utvecklar verksamheten tillsammans. Vi tror på öppenhet, samarbete och frihet under ansvar med ett nära och tillitsbaserat ledarskap. Som nyanställd medarbetare får du en individuellt anpassad introduktion och erbjuds alltid en mentor. Sjuksköterskor/Specialistssjuksköterskor till bemanningspoolen Arbetsuppgifter I arbetsuppgifterna ingår att bedöma, planera och strukturera arbetet mot den enskilde patienten och dess närstående utifrån ett personcentrerat arbetssätt. Du följer upp och dokumenterar enligt gällande lagstiftning och dokumentation utförs i journalsystemet Viva. Som sjuksköterska arbetar du självständigt och har ett patientansvar. Du arbetar i ett nära samarbete med dina kollegor såsom sjuksköterskor, undersköterskor, arbetsterapeuter, fysioterapeuter, rehabiliteringsassistenter, biståndshandläggare och chefer. Arbetar du på vård och omsorgsboende samarbetar du också med enhetschef och omsorgspersonal på boendet samt med rondansvarig läkare. Detsamma gäller om du arbetar med patienter i ordinärt boende dvs samarbete med enhetschef samt omvårdnadspersonal i hemtjänsten. Samverkan med olika vårdgivare såsom sjukhuset och vårdcentraler är en del av vardagen. I arbetsuppgifterna ingår att handleda och utbilda omvårdnadspersonal i hälso- och sjukvårdsinsatser. Du kommer också att delta i utvecklingsarbeten i syfte att förbättra och utveckla vår verksamhet. Vi vet att arbetet som sjuksköterska är meningsfullt, varierande och utvecklande, men också att det emellanåt kan vara utmanande. Det är därför extra viktigt för oss med gott arbetsklimat och det skapar vi genom trivsel, laganda och att vi litar på och stöttar varandra i det dagliga arbetet. Som sjuksköterska/specialistsjuksköterska i poolen jobbar du över hela Borås Stad med sedvanliga sjuksköterskeuppgifter, exempelvis bedömning av omvårdnadsbehov och planering av insatser för våra patienter. Du genomför och följer upp medicinska insatser så som smärtlindring och palliativ vård. Du kan även få jobba med handledning av studenter och introducera nya kollegor. Övrig information Förutom meningsfulla arbetsuppgifter, god kollegial gemenskap och goda arbetsvillkor erbjuds du som anställd i Borås Stad flera personalförmåner. Här kan du läsa mer om hur det är att arbeta som sjuksköterska i Borås Stad och träffa några av dina blivande kollegor. Titta också gärna in på vårt Instagramkonto och ta del av vår vardag. Om du är nyfiken på hur det är att arbeta i vår verksamhet och vill göra ett besök innan du skickar in din ansökan, hör av dig. Låter detta som din nya utmaning? Tveka inte att kontakta ansvarig enhetschef om du vill veta mer om ditt nya jobb. Välkommen till ett utvecklande arbete i vår engagerade och professionella pool! Intervjuer kommer att genomföras under ansökningstiden. Kvalifikationer Du är legitimerad sjuksköterska, gärna med specialistutbildning inom psykiatri, distrikt, geriatrik, demens eller palliativ vård. Eftersom rollen ställer höga krav på bred kompetens och att du är trygg i din yrkesroll behöver du ha flera års erfarenhet av arbete som sjuksköterska, med fördel inom kommunal hälso- och sjukvård. Som person är du förtroendeingivande, självständig och flexibel. Du sätter stort värde på samarbete och professionalism. Du gillar omväxling och utmaningar. För dig är det självklart att sätta dem vi är till för i fokus. Du bidrar med din kunskap och kompetens för att utveckla verksamheten. Vi förutsätter att du har god vana av IT-baserade journalsystem samt att du behärskar svenska i tal och skrift. För tjänsten krävs B-körkort. Före erbjudande om anställning behöver du lämna utdrag ur polisens belastningsregister. Du arbetar flexibelt och över hela Borås Stad. Ansökan Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök tjänst" nedan.
Vård- och äldreförvaltningen är en av Borås Stads största förvaltningar. Vår hälso- och sjukvårdsorganisation (HSV) består av cirka 300 medarbetare fördelade i tio hälso- och sjukvårdsteam som dagligen arbetar med att säkerställa god och säker vård för våra patienter. Är du legitimerad sjuksköterska och söker ett meningsfullt arbete där du verkligen får använda hela din kompetens? Vill du vara en del av ett engagerat team med stark sammanhållning och kollegor som gärna delar med sig av sin erfarenhet? Då har vi jobbet för dig! Hos oss i hemsjukvården får du möta patienterna där de är - i deras hem. Det är ett arbete som kräver självständighet och engagemang. Vi jobbar tätt tillsammans med erfarna kollegor inom både sjuksköterskegruppen och andra professioner. Vi erbjuder en trygg arbetsplats och förmåner som underlättar livspusslet. Vi hjälps åt och vi lär oss ständigt av varandra. I HSV finns mycket goda förutsättningar att samverka och samarbeta både inom ditt eget team men även mellan teamen. Samtidigt har du i din roll som sjuksköterska stor frihet under ansvar att arbeta självständigt och har möjlighet att lägga upp och styra ditt eget arbete. När du börjar din anställning hos oss får du en individuellt anpassad introduktion som ger dig goda förutsättningar och en trygg och stabil start på ditt nya uppdrag. Vi erbjuder även mentorskap när du har genomfört din introduktion och när tiden är mogen. Möjligheten att kunna vända sig till en erfaren och kunnig sjuksköterska för råd och stöd skapar bra förutsättningar för dig som ny sjuksköterska. Sjuksköterska/Specialistsjuksköterska Arbetsuppgifter I arbetsuppgifterna ingår att bedöma, planera och strukturera arbetet mot den enskilde patienten och dess närstående utifrån ett personcentrerat arbetssätt. Du följer upp och dokumenterar enligt gällande lagstiftning. Som sjuksköterska arbetar du självständigt och har ett patientansvar. Du arbetar i ett nära samarbete med dina kollegor såsom sjuksköterskor, undersköterskor, arbetsterapeuter, fysioterapeuter och rehabassistenter. Arbetar du på vård och omsorgsboende samarbetar du också med enhetschef och omsorgspersonal på boendet samt med rondansvarig läkare. Detsamma gäller om du arbetar med patienter i ordinärt boende dvs samarbete med enhetschef samt omvårdnadspersonal i hemtjänsten. Samverkan med olika vårdgivare såsom sjukhuset och vårdcentraler är en del av vardagen. I arbetsuppgifterna ingår att utveckla verksamheten och att handleda och utbilda omvårdnadspersonal i hälso- och sjukvårdsinsatser. Vi vet att arbetet som sjuksköterska är meningsfullt, varierande och utvecklande, men också att det emellanåt kan vara utmanande. Det är därför extra viktigt för oss med gott arbetsklimat och det skapar vi genom trivsel, laganda och att vi litar på och stöttar varandra i det dagliga arbetet. Övrig information Förutom meningsfulla arbetsuppgifter, god kollegial gemenskap och goda arbetsvillkor erbjuds du som anställd i Borås Stad flera personalförmåner. Här kan du läsa mer om hur det är att arbeta som sjuksköterska i Borås Stad och träffa några av dina blivande kollegor. Titta också gärna in på vårt Instagramkonto och ta del av vår vardag. Om du är nyfiken på hur det är att arbeta i vår verksamhet och vill göra ett besök i ett av våra team innan du skickar in din ansökan, hör av dig. Vi ser fram emot att få lära känna dig och ta del av ditt engagemang, din kompetens och dina tankar och idéer för att kunna ge våra patienter bästa möjliga vård, nu och i framtiden. Intervjuer genomförs löpande under ansökningstiden. Välkommen med din ansökan redan idag! Kvalifikationer Du är legitimerad sjuksköterska med behörighet att verka inom svensk sjukvård och du har hunnit arbeta ett tag i din yrkesroll. Erfarenhet av att arbeta med våra målgrupper är meriterande. Du har ett gott bemötande, tycker om att arbeta med människor och du har viljan att göra skillnad för de vi är till för. Vi värdesätter att du är trygg i din yrkesroll och kan arbeta självständigt. Du är ansvarstagande och engagerad i ditt arbete, professionell i dina bedömningar och beslut, och du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. I rollen behöver du ha god överblick över aktuella arbetsuppgifter och insatser, förmågan att självständigt organisera och följa upp ditt arbete är därför viktig. Vi lägger stor vikt vid din förmåga att samarbeta och försöka hitta lösningar i samförstånd med alla kontakter du har, oavsett om det handlar om anhöriga, personal inom primärvård, slutenvården eller andra aktörer. Du har ett kollegialt förhållningssätt och bidrar till en god stämning i gruppen. Eftersom rollen som sjuksköterska innebär att du leder andra behöver du ha förmågan att på ett pedagogiskt sätt förklara och vägleda, utbilda och informera. Du kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift och har god vana av IT-baserade journalsystem. Om du har en specialistutbildning inom geriatrik, distrikt, demens, psykiatri eller palliativ vård är det meriterande och en specialisttjänst kan bli aktuell. Vi ställer krav på att du har B-körkort. Innan erbjudande om anställning behöver ett utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Ansökan Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök tjänst" nedan.
Lagerchef NTG Logistics AB expanderar – vi öppnar ny lagersite i Dalsjöfors och söker dig som vill vara med från början Plats: Dalsjöfors Tjänst: Senior lager- och logistikkoordinator (3PL) Omfattning: Heltid Anställning: Tillsvidare (provanställning tillämpas) Om NTG Logistics AB NTG Logistics AB är ett svenskt tredjepartslogistikföretag med över 65 års erfarenhet. Vi är specialiserade på lagerhållning, orderhantering och kostnadseffektiv distribution – med lösningar som anpassas för varje kunds behov. Vår verksamhet bedrivs i dag från sju större lagersiter i norra Skåne, där vi hanterar tusentals order varje dag för över 100 kunder – från entreprenörsdrivna e-handelsbolag till börsnoterade industrikoncerner. Vår styrka är kostnadseffektiva 3PL- och 4PL-lösningar med hög säkerhet, digitala flöden och ett starkt kundfokus. NTG Logistics AB är en del av NTG Group – en global logistikaktör med över 65 bolag i fler än 25 länder. 2025 expanderar vi utanför Skåne. Dalsjöfors är vår första etablering i västra Sverige, följt av fler lager mellan Göteborg och Norrköping. Du har nu chansen att vara med från start och sätta prägel på vår expansion. Om rollen – vad det faktiskt innebär i praktiken Det här är en uppstartsroll i en helt ny verksamhet, där du är en av nyckelpersonerna. Tillsammans med din närmaste lagermedarbetare, och med starkt stöd från vårt huvudkontor i Skåne, kommer du att: · Planera och bygga upp lagrets struktur, zonindelning och flöden · Själv köra truck, ta emot gods och placera in varor · Plocka order, boka transporter och säkra daglig drift · Arbeta i arbetsställ och skyddsskor – detta är fysisk lagerdrift på riktigt · Vara beredd att hugga i – det handlar om att få saker att fungera Du måste vara en självgående, strukturerad och arbetsvillig person som ser det som ett privilegium att få vara med från grunden – och som trivs med att både skapa, driva och utveckla. Starkt stöd från huvudkontoret – NTG2.0 som grundstruktur Du kommer inte stå ensam. Du får ett professionellt och engagerat stöd från vårt huvudkontor i Bjärnum – inom IT, kundservice, trafik, ekonomi, säkerhet och utbildning. Du får tillgång till mallar, rutiner, struktur och verktyg som bygger på vårt väletablerade koncept NTG2.0. Omexpunkt och terminalfunktion Dalsjöfors kommer inte bara vara ett lager. Platsen blir även en lokal omexpunkt för godsflöden från våra systerbolag som arbetar med enkom inrikes- och utrikestransporter Du kommer därmed också ha ansvar för att: · Hantera renodlat terminalarbete – lasta om, sortera och registrera gods · Se till att in- och utleveranser sker snabbt, rätt och spårbart · Bidra till att vår nya hub fungerar smidigt även för transitgods · Samverka med trafikledningen i Skåne för optimering av flöden Dina huvudsakliga arbetsuppgifter • Uppbyggnad och strukturering av lagret • Lagerhantering med truck (plock, märkning etc.) • Transportbokningar (inrikes/utrikes) • Kundkontakt på svenska och engelska • Administration i WMS-system (Ongoing) • Rapportering till driftledning • Medverkan i upplärning av nya kollegor Kravprofil – det här måste du ha med dig: · Minst 3 års erfarenhet av operativ lagerverksamhet inom 3PL · Dokumenterad erfarenhet av att bygga upp ett lager från grunden · Mycket god vana av att arbeta i WMS-system (gärna Ongoing) · God datorvana (Excel, Outlook, Word) · Erfarenhet av transportbokningar och kontakt med transportörer · Flytande svenska och engelska, i tal och skrift · Förståelse för både B2B- och B2C-flöden · Förmåga att arbeta fysiskt och självständigt i en uppstartsmiljö · Bostad inom 5 mil från Dalsjöfors (gärna närmare) Meriterande Erfarenhet av e-handel, returflöden, ledarskap, fraktavtal, systemutbildning Hos oss är personalen nummer ett – inte bara i ord, utan i handling Vi bygger vår verksamhet runt våra medarbetare. Här blir du lyssnad på, får ansvar och möjlighet att växa. Det gäller i Skåne. Det gäller i Dalsjöfors. Och det gäller dig.
Vill du vara med och göra verklig skillnad i en organisation där hållbarhet är en integrerad del av strategin och inte bara ett avlägset mål vid horisonten? Ett företag där hållbarhetschefen sitter i ledningsgruppen och där du får arbeta i ett team som brinner lika mycket för hållbarhetsfrågor som du? Välkommen med din ansökan som Sustainability & Quality Specialist hos Lyreco Sverige! Om Lyreco Lyreco är ledande i Europa och en av världens största leverantörer av produkter och tjänster till dagens och morgondagens arbetsplatser. Som specialister på arbetsplatsprodukter utökar vi ständigt vår expertis och vårt erbjudande för att kunna bidra till att våra kunder kan skapa en fantastisk arbetsdag, varje dag. Vi täcker arbetsplatsers produktbehov genom ett brett sortiment inom sex kategoriområden; Städ & Hygien, Kontor & Teknik, Säkerhet & Hälsa, Kaffe & Servering, Skola & Förskola samt Tryck & Profil. Våra kunder finns i alla storlekar, från offentliga verksamheter, stora privata företag och organisationer till småföretag och privatpersoner. Vårt svenska huvudkontor ligger i Borås och där utöver har vi säljkontor i Göteborg, Stockholm och Malmö, samt elva butiker och ett 18 000 m2 stort distributionscenter i Växjö. Idag är vi omkring 600 medarbetare i Sverige. Vi tror att våra anställdas engagemang och mångfald är det som skapar den bästa kundupplevelsen och den högsta servicenivån. Därför strävar vi som ansvarsfullt företag och arbetsgivare efter att säkerställa bästa möjliga välbefinnande för våra anställda, oavsett var de arbetar och vad deras uppdrag är. Välkommen till oss på Lyreco! Vill du veta mer? Läs om vår hållbarhetsresa! Är du vår blivande hjälte inom hållbarhet? Vi söker dig som har arbetat några år med hållbarhet. Du är nyfiken och intresserad av att arbeta brett. Du balanserar ständig utveckling och lärande med att fånga upp nya regelverk och arbetar effektivt med att bistå i att anpassa och hjälpa organisationen att uppfylla, redovisa och rapportera enligt gällande regelverk, så som CSRD/ESRS samt GRI. Du har förmåga att initiera innovativa idéer och driva projekt. Ditt uppdrag handlar inte enbart om att rapportera - du skapar transparens, trovärdighet och riktning. En viktig del av ditt uppdrag blir att utveckla vårt arbete med due diligence i värdekedjan, där du tillsammans med koncernen säkerställer att mänskliga rättigheter, arbetsvillkor och socialt ansvar genomsyrar hela vår verksamhet. Du kommer också att vara drivande i att vidareutveckla våra cirkulära lösningar och tjänster - och därmed bidra till en mer resurseffektiv och hållbar affär. Vi arbetar aktivt med ISO-certifieringar (14001 och 9001) och du kommer att ha ett särskilt ansvar för vår verifiering enligt ISO 26000, där social hållbarhet står i centrum. Du leder förbättringsarbetet, initierar korrigerande och förebyggande åtgärder och säkerställer att vi hela tiden utvecklas i rätt riktning. Du kommer att: * Vara en nyckelperson i vår hållbarhetsrapportering enligt CSRD och GRI * Driva utvecklingen av social hållbarhet och due diligence i värdekedjan * Säkerställa efterlevnad av ISO 26000 och bidra till våra certifieringar * Kvalitetssäkra processer och leda interna och externa revisioner * Representera oss i internationella hållbarhetsforum och bidra med best practice Vi tror att du har en akademisk utbildning inom hållbarhet eller angränsande område, gärna med påbyggnad inom CSRD, GRI eller socialt ansvarstagande. Du har erfarenhet av att arbeta med hållbarhetsfrågor, med bäring i socialt ansvarstagande. Vidare är du analytisk, kommunikativ och har en naturlig förmåga att bygga nätverk - både lokalt och internationellt. Du kommunicerar med framgång på såväl svenska som engelska. Projektledarerfarenhet är ett plus. Övrigt Placering: Borås Typ av anställning: tillsvidareanställning Kontaktperson Lyreco har valt Jefferson Wells som partner i denna rekrytering. Båda företagen har tilldelats EcoVadis Guldmedalj, vilket placerar oss bland de främsta inom hållbarhet globalt. Tillsammans arbetar vi för en mer hållbar framtid. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Irene Bengtsson på mail alternativt på 0702-271739. Vi arbetar med löpande urval och ber dig ansöka omgående. Varmt välkommen med din ansökan.
Tar du studenten 2025 och vill kickstarta din karriär inom försäljning? Vi söker dig som är nyfiken, målmedveten och vill ha ett jobb där du kan utvecklas och tjäna pengar från dag ett – utan krav på tidigare erfarenhet Vad erbjuder vi ? Fast månadslön + marknadens bästa bonusar Unik karriärstege med goda chanser att klättra inom företaget Inspirerande kontorslokaler mitt i Centrala Göteborg (vid Liseberg) Prisbelönt utbildningsprogram inom försäljning, ledarskap och personlig utveckling. Konferensresor till t.ex. Barcelona, Mexiko och Sydafrika Hjälp med att ta körkort (möjlighet till tjänstebil finns) Vilka är Key Solutions? Key Solutions har sedan starten 2008 hjälpt några av världens bästa varumärken med sin kundtillväxt, såsom Google, Telia, Netflix m.fl. En av Sveriges bästa arbetsplatser: Vi har 13 år i rad blivit utsedda till en av Sveriges Bästa Arbetsplatser av Great Place to Work och blev nyligen utsedda till Sveriges 3:e bästa arbetsplats 2025. Årets #1 Partner: Vi har flera gånger blivit utsedda till Årets Säljpartner av marknadsledande varumärken som exempelvis Telia, Eon och Tele2. En plats att växa på: Hos oss på Key Solutions blir du en del av ett engagerat team med över 200 kollegor i Stockholm, Göteborg och Helsingfors. Här får du de rätta verktygen, de bästa förutsättningarna – och en unik möjlighet att utvecklas snabbt och bygga en framgångsrik karriär. Vi ser gärna att du som söker är... - En sann glädjespridare och har god social kompetens - Är en person som gillar att bidra med din positiva och glada personlighet - Tävlingsinriktad och har en stark vilja att ständigt bli bättre - Pratar och skriver obehindrat på svenska Tidigare erfarenhet inom service, restaurang eller arbete i butik är meriterande, dock inget krav. Låter detta intressant?Ansök via vår webbplats eller skicka ett kortfattat mejl till [email protected] Inget formellt CV behövs – berätta istället om dig själv. OBS! Spana in våra sociala medier. https://linktr.ee/keysolutionsse
Välj ett jobb för att visa detaljer