Lediga jobb i Borlänge
Sök totalt 262 lediga jobb i Borlänge
Vill du vara med och göra en verklig skillnad för både människor och miljö? Hos Rhino Gate AB får du möjlighet att sälja en innovativ och hållbar produkt samtidigt som du utvecklas inom säljyrket. Om Rhino Gate AB Rhino Gate AB ingår i en global organisation med verksamhet i 53 länder och över 10 000 medarbetare. Vi marknadsför det kompletta rengöringssystemet Clear Sky NTS, som används för en rad olika rengöringsområden i hemmet. Vårt system renar luften och kan anpassas för olika funktioner, från att tvätta fönster och rengöra möbler till att rekonditionera bilar och rykta hästar. Som ett företag med starkt fokus på hållbarhet och miljövänliga lösningar är vår produkt både energieffektiv och helt kemikaliefri, vilket gör den till ett självklart val för medvetna konsumenter. Arbetsuppgifter Som säljare hos oss kommer du att: Aktivt marknadsföra och sälja Clear Sky NTS till nya och befintliga kunder. Genomföra demonstrationer och ge rådgivning om produktens funktioner och fördelar. Driva och utveckla försäljningen inom din region. Arbeta mot uppsatta mål och ha möjlighet att påverka din egen inkomst genom provision. Vi söker dig som: Har körkort och tillgång till bil (ett krav för att kunna genomföra kundbesöken). Har mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, då detta är nödvändigt för det dagliga arbetet. Är självgående och har en vilja att lyckas – tidigare erfarenhet inom försäljning är inte ett krav, då vi utbildar dig från grunden! Är flexibel och trivs i en dynamisk arbetsmiljö. Vi erbjuder: Garantilön + Provision Provision på allt du säljer, med en möjlighet till kontinuerlig ökning baserat på prestation – ingen övre gräns för hur mycket du kan tjäna. Trygghet i form av trygghetsförsäkring och tjänstegrupplivförsäkring. Flexibilitet: Anpassat arbetsschema och varierande arbetsuppgifter. Personlig utveckling: Löpande säljutbildningar och möjligheter att klättra inom företaget. Säljtävlingar och teambuilding-aktiviteter för att stärka samhörigheten i vårt team. Så här ansöker du: Ansök via vårt ansökningsformulär nedan. Vi går igenom ansökningarna löpande och kan snabbt ta beslut om anställning. Tveka inte att ta chansen att bli en del av vårt växande team och arbeta med produkter som verkligen gör skillnad – både för människor och miljön.
Nu har du chansen! Dala Airport söker en Löneadministratör med ansvar för handläggingsfrågor till sitt team i Borlänge. Om tjänsten Tjänsten är en kombination av två roller där du kommer att introduceras i rollen som löneadministratör inför en kommande pensionsavgång men även ansvara för handläggningsfrågor kopplat till stationsfunktionen på flygplatsen som ett vikariat för en kommande föräldraledighet. I rollen som löneadministratör hos Dala Airport kommer du bland annat att arbeta med: - Löpande redovisning och månadsavstämningar - Hantering av kund- och leverantörsfakturor - Löneadministration - Rapportering av skatt och moms till Skatteverket. - Allmänna administrativa uppgifter Utöver detta kommer du att arbeta med administration och samordning av flygplatsens löpande ärenden samt fungera som kontaktperson i praktiska och handläggningsrelaterade frågor. Du kommer att samverka med underleverantörer och hyresgäster till flygplatsen samt ha ansvar för konferensbokning och andra administrativa sysslor på kontoret. Din profil För att bli lyckosam i rollen ser vi att du har en gymnasieutbildning med inriktning ekonomi/administration. Du har dokumenterad erfarenhet av redovisningsarbete och löneadministration och har varit självgående i roller inom området tidigare. Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska och känner dig bekväm i de flesta IT-miljöer. Vi ser att du har goda kunskaper i Officeprogrammen och med fördel tidigare erfarenhet av Fortnox och lönesystemet är AGDA lön och AGDA tid. Du är en social person som tycker om att kommunicera och samarbeta med andra, såväl med kollegor på flygplatsen som med andra externa leverantörer eller gäster. Vi erbjuder dig En spännande och attraktiv tjänst med intressanta och varierande arbetsuppgifter. Du blir anställd som konsult hos HR Dalarna under de första 6 månaderna med ambitionen om att bli övertagen och anställd av Dala Airport efter uppdragsperiodens slut. Du kommer att arbeta dagtid, måndag till fredag. För oss är det viktigt att du känner dig stolt över det företag som får din tid och ditt engagemang, att du gillar dina arbetsuppgifter och tycker att det är kul och trivsamt att vara tillsammans med oss på dagarna. Du erbjuds givetvis konkurrenskraftiga anställningsvillkor och förmåner. Anställningen omfattar krav på straffregister- och bakgrundskontroll. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan till tjänsten redan idag! Varmt välkommen med din ansökan! Dala Airport är en regional flygplats och flygbas belägen vid Rommehed i utkanten av Romme i Borlänge. Den första flygningen ägde rum 1913 på flygfältet. Idag har Dala Airport ett brett register av flygtrafik som nyttjar flygplatsen så som charterflyg, samhällsviktigt flyg, militärflyg, motor- och segelflyg, fallskärmshoppning, modellflyg och ultralätt flyg m.m. Krav: Körkort: * B (Personbil)
Borlänge Energi är en viktig pusselbit i Borlängebornas värld och vardag. Vi är Borlängebornas energibolag och en viktig spelare i samhällsutvecklingen. Med kompetens och engagemang bidrar vi till samhällsnytta och ett mer hållbart samhälle. Vi tillhandahåller produkter och tjänster inom energi, vatten, återvinning, stadsnät och stadsmiljö. Med vår vision ”Hållbarhet i varje tanke och handling” som drivkraft arbetar vi aktivt för ett socialt, ekonomiskt och ekologiskt hållbart Borlänge, både på egen hand och tillsammans med andra. Borlänge Energi söker Enhetschef produktion Är du en tydlig och kommunikativ ledare som har förmågan att bygga starka team? Då kan det vara dig vi söker. Tillsammans bygger vi framtiden! Ditt uppdrag Vi söker en engagerad och strategisk ledare som tillsammans med våra medarbetare vill driva anläggningarna i Kvarnsveden och Bäckelund framåt. Ditt huvuduppdrag blir att ansvara för driften av kraftvärmeproduktionen, vilket innebär att säkerställa att dessa anläggningar producerar värme och el så optimalt som möjligt med tanke på kundernas behov och anläggningarnas produktionskostnad. Uppdraget som enhetschef innefattar även att du initierar, driver och följer upp åtgärder, förbättringar, projekt och avvikelser som ökar anläggningens tillgänglighet, driftsäkerhet samt optimala produktion. Som enhetschef produktion ingår du i ledningsgruppen för affärsområdet kraft och värme. Till din hjälp har du två direktrapporterande gruppchefer samt ca 40 medarbetare. Du har fullt personal-, arbetsmiljö- och budgetansvar för dina grupper. Ditt ansvar inkluderar även uppföljning av enhetens mål och budget, kontinuerligt strategiskt utvecklingsarbete samt säkerställande av medarbetarnas kompetensutveckling. Ansvaret på denna nivå innebär att övergripande bidra till hela bolagets utveckling och samtidigt skapa goda förutsättningar för din enhet. Ditt arbete kommer präglas av förändrings- och förbättringsarbete liksom att vara närvarande och delaktig i det dagliga arbetet. Din kompetens Vi ser att du har en akademisk utbildning inom relevant område, eller att du har förvärvat motsvarande djupa och breda kunskaper på annat sätt. Du är strategisk, målstyrd och en god kommunikatör. Erfarenhet från energibranschen eller motsvarande relevant bransch/industri ser vi som meriterande. Vi förutsätter att du är van användare och besitter tekniska kunskaper i verksamhetsnära IT-system samt behärskar engelska och svenska väl i både tal och skrift. Vi värdesätter dina personliga egenskaper högt och framför allt din ledarerfarenhet. För att lyckas i rollen har Borlänge Energi identifierat dessa egenskaper förmåga att motivera, coacha och inspirera förmåga att se helheten och tänka långsiktigt är utvecklingsinriktad, vågar agera och fatta beslut skapar delaktighet och kommunicerar på ett tydligt sätt Anställningsvillkor Tjänsten som enhetschef produktion löper tillsvidare på heltid med placeringsort Borlänge. Provanställning kan komma att tillämpas. Du rapporterar till affärsområdeschefen för kraft och värme. Tillträde sker snarast möjligt enligt överenskommelse. I samband med den här rekryteringen har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice till dig och din familj om ni flyttar till Dalarna. Läs mer på Rekryteringslots Vår arbetsplats Som anställd på Borlänge Energi erbjuder vi flera förmåner, som exempelvis friskvårdsbidrag, arbetstidsförkortning, möjlighet till flexibel arbetstid och distansarbete utifrån verksamhetens behov. Borlänge Energi ägs av Borlänge kommun. Det innebär att vi arbetar för alla Borlängebor och med hela kommunen. Förutom att utveckla och leverera tjänster och produkter inom energi för boende och företag jobbar vi också mot ett klimatneutralt Borlänge. Vi tror på en arbetsplats med mångfald och jämlikhet där medarbetare med olika erfarenheter utvecklar vår verksamhet tillsammans. Hos oss blir du inte bara anställd, du är en del av ett större uppdrag. Med hållbarhet i varje tanke och handling skapar vi förutsättningar för framtidens Borlänge. Så här rekryterar vi I rekryteringen samarbetar vi med Hansson & Partners. Din ansökan lämnar du via hemsidan Hansson & Partners senast den 17 augusti 2025. Urvalet baseras på dina tidigare erfarenheter samt på dina inneboende personliga förutsättningar (personlighetsprofil och logisk slutledningsförmåga). Vi arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering, vilket bland annat innebär att vi kommer genomföra arbetspsykologiska tester samt djupintervjuer för att identifiera de kompetenser vi ser är viktigast för rollen. Vi kan även komma att genomföra bakgrundskontroller på slutkandidat. I enlighet med GDPR-lagstiftningen är det viktigt att din ansökan inte innehåller personuppgifter kring civilstatus, familjesituation, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning. Du är varmt välkommen att kontakta någon av rekryteringskonsulterna på Hansson & Partners under hela processen om du vill veta mer om tjänsten. Martin Ogemar, [email protected], 072-237 21 30 Anna Hansson, [email protected], 070-695 64 63 För att läsa mer om Borlänge Energi besök gärna deras hemsida: Borlänge Energi
Borlänge Energi är en viktig pusselbit i Borlängebornas värld och vardag. Vi är Borlängebornas energibolag och en viktig spelare i samhällsutvecklingen. Med kompetens och engagemang bidrar vi till samhällsnytta och ett mer hållbart samhälle. Vi tillhandahåller produkter och tjänster inom energi, vatten, återvinning, stadsnät och stadsmiljö. Med vår vision ”Hållbarhet i varje tanke och handling” som drivkraft arbetar vi aktivt för ett socialt, ekonomiskt och ekologiskt hållbart Borlänge, både på egen hand och tillsammans med andra. Borlänge Energi söker Enhetschef underhåll Är du en tydlig och kommunikativ ledare som har förmågan att bygga starka team? Då kan det vara dig vi söker. Tillsammans bygger vi framtiden! Ditt uppdrag Vi söker en engagerad och strategisk ledare som tillsammans med våra medarbetare vill driva och utveckla underhållsarbetet på anläggningarna i Kvarnsveden och Bäckelund. Ditt huvuduppdrag blir att ansvara för anläggningarnas tillgänglighet och driftsäkerhet, vilket innebär att säkerställa en störningsfri produktion genom förebyggande och avhjälpande underhåll. Uppdraget som enhetschef innefattar även att du initierar, driver och följer upp åtgärder, förbättringar, projekt och avvikelser som ökar anläggningens tillgänglighet och driftsäkerhet. Som enhetschef underhåll ingår du i ledningsgruppen för affärsområdet kraft och värme. Till din hjälp har du två direktrapporterande gruppchefer samt ca 20 medarbetare. Du har fullt personal-, arbetsmiljö- och budgetansvar för dina grupper. Ditt ansvar inkluderar även uppföljning av enhetens mål och budget, kontinuerligt strategiskt utvecklingsarbete samt säkerställande av medarbetarnas kompetensutveckling. Ansvaret på denna nivå innebär att övergripande bidra till hela bolagets utveckling och samtidigt skapa goda förutsättningar för din enhet. Ditt arbete kommer präglas av förändrings- och förbättringsarbete liksom att vara närvarande och delaktig i det dagliga arbetet. Din kompetens Vi ser att du har en akademisk utbildning inom relevant område, eller att du har förvärvat motsvarande djupa och breda kunskaper på annat sätt. Du är strategisk, målstyrd och en god kommunikatör. Erfarenhet från energibranschen eller motsvarande relevant bransch/industri ser vi som meriterande. Vi förutsätter att du är van användare och besitter tekniska kunskaper i verksamhetsnära IT-system samt behärskar engelska och svenska väl i både tal och skrift. Vi värdesätter dina personliga egenskaper högt och framför allt din ledarerfarenhet. För att lyckas i rollen har Borlänge Energi identifierat dessa egenskaper förmåga att motivera, coacha och inspirera förmåga att se helheten och tänka långsiktigt är utvecklingsinriktad, vågar agera och fatta beslut skapar delaktighet och kommunicerar på ett tydligt sätt Anställningsvillkor Tjänsten som Enhetschef Underhåll löper tillsvidare på heltid med placeringsort Borlänge. Provanställning kan komma att tillämpas. Du rapporterar till affärsområdeschefen för kraft och värme. Tillträde sker snarast möjligt enligt överenskommelse. I samband med den här rekryteringen har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice till dig och din familj om ni flyttar till Dalarna. Läs mer på Rekryteringslots Vår arbetsplats Som anställd på Borlänge Energi erbjuder vi flera förmåner, som exempelvis friskvårdsbidrag, arbetstidsförkortning, möjlighet till flexibel arbetstid och distansarbete utifrån verksamhetens behov. Borlänge Energi ägs av Borlänge kommun. Det innebär att vi arbetar för alla Borlängebor och med hela kommunen. Förutom att utveckla och leverera tjänster och produkter inom energi för boende och företag jobbar vi också mot ett klimatneutralt Borlänge. Vi tror på en arbetsplats med mångfald och jämlikhet där medarbetare med olika erfarenheter utvecklar vår verksamhet tillsammans. Hos oss blir du inte bara anställd, du är en del av ett större uppdrag. Med hållbarhet i varje tanke och handling skapar vi förutsättningar för framtidens Borlänge. Så här rekryterar vi I rekryteringen samarbetar vi med Hansson & Partners. Din ansökan lämnar du via hemsidan Hansson & Partners senast den 17 augusti 2025. Urvalet baseras på dina tidigare erfarenheter samt på dina inneboende personliga förutsättningar (personlighetsprofil och logisk slutledningsförmåga). Vi arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering, vilket bland annat innebär att vi kommer genomföra arbetspsykologiska tester samt djupintervjuer för att identifiera de kompetenser vi ser är viktigast för rollen. Vi kan även komma att genomföra bakgrundskontroller på slutkandidat. I enlighet med GDPR-lagstiftningen är det viktigt att din ansökan inte innehåller personuppgifter kring civilstatus, familjesituation, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning. Du är varmt välkommen att kontakta någon av rekryteringskonsulterna på Hansson & Partners under hela processen om du vill veta mer om tjänsten. Martin Ogemar, [email protected], 072-237 21 30 Anna Hansson, [email protected], 070-695 64 63 För att läsa mer om Borlänge Energi besök gärna deras hemsida: Borlänge Energi Varmt välkommen med din ansökan!
Är du redo för ett spännande och omväxlande jobb som platsansvarig inom asfaltsbeläggning och anläggningsarbeten? Hos oss på NCC Industry har vi en ledig tjänst som Operations Manager. NCC Industry är en nordisk organisation som är specialiserad på hållbara lösningar inom asfalt och stenmaterial. Vi erbjuder en utvecklande arbetsmiljö där samarbete, engagemang och eget driv står i fokus. Rollen som Operation Manager Som Operation Manager (Platschef) leder och utvecklar du vår verksamhet inom främst mark- och anläggningsarbeten. Du kommer att ha daglig kontakt med olika aktörer och vara involverad i projektinhämtning och projektledning. Ditt ansvar omfattar planering, samordning av resurser, tekniskt och ekonomiskt ansvar för produktionens utförande samt arbetsmiljöansvar. Du kommer att arbeta nära våra yrkesmedarbetare och tillsammans driva affären framåt. I din roll samarbetar du även med Area Manager, Operation Specialist och Area Assistant inom ditt arbetsområde. Vi söker dig som har några års erfarenhet av att arbeta som platschef/arbetsledare eller motsvarande, och det är meriterande om du har erfarenhet inom mark- och anläggningsverksamhet. Som ledare är du trygg och bidrar till medarbetarnas utveckling och lagets framgång. Du är strukturerad och har god logistisk förmåga. Effektivitet är viktigt för dig och du är van vid att hantera flera parallella arbetsuppgifter. Du är en problemlösare och har en stark nyfikenhet för att utvecklas och lära nytt. Utöver produktionen är du skicklig på att skapa kundrelationer, identifiera affärsmöjligheter och förvalta långsiktiga samarbeten. Vi tror på mångfald och inkludering i vårt team, och vi ser fram emot att välkomna nya kollegor oavsett kön, bakgrund eller identitet. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Borlänge, jobb förekommer främst inom Dalarna. Provanställning kommer att tillämpas. Urval sker löpande så ansök därför så snart som möjligt, dock senast 2025-08-31. Registrera din ansökan och CV nedan. Kontakt och ansökan Vill du veta mer om tjänsten? Kontakta gärna Area Manager Lars Bond, tfn 070-283 69 55. I enlighet med NCCs säkerhetskultur genomför vi bakgrundskontroller på våra slutkandidater. Varmt välkommen med din ansökan! Bygg med oss och få branschens bästa kollegor På NCC drivs vi av att fortsätta utvecklas, oavsett om det handlar om våra byggprojekt eller vår personliga kompetens. Varje dag driver vi branschens mest spännande och komplexa byggprojekt framåt i ett nära samarbete mellan våra medarbetare, samarbetsparters och kunder. Hos oss är du en betydelsefull medarbetare som bidrar till de landmärken som definierar våra städer och samhällen. Här tar våra medarbetare en aktiv roll i en företagskultur grundad på stabila värderingar och beteenden för en trygg och säker arbetsplats. Vår samlade kompetens och varierande bakgrund gör skillnad. NCC - ett av de ledande företagen i Norden
Vill du ha en förändring i ditt liv? Mer frihet? Mer pengar? Bestämma dina arbetstider själv? Hyr ut PENSIONÄRER! Om du funderar på att bli entreprenör, men kanske är lite tveksam eftersom du vet att det krävs hårt arbete för att lyckas. Då har jag goda nyheter till dig! Bli säljare första tiden hos oss. Om du är framgångsrik kan du sedan få erbjudande om att ta över den lokala verksamheten. Du behöver inte kämpa ensam som säljare när du ansluter dig till oss. Vi hjälper dig på vägen så att du snabbare och enklare kan njuta av friheten av att vara entreprenör, hjälpa kunder och få möjligheten att tjäna pengar. TEST Ta det här testet för att se om du passar som säljare hos oss: Vill du ha både privatpersoner och företag som kunder i branschen som omsatta över 50 miljarder 2024? Ser du fördelarna med personal som är 55+? Vet du att få kan leva på sin pension? Tror du kunder uppskattar kompetens, erfarenhet och rutin? Vill du få möjligheten att tjäna bra med pengar? Gillar du att göra andra människor nöjda och glada? Svarade du JA på frågorna? GRATTIS! Det är dig vi vill ha som säljare! Hej förresten, jag heter Michael Strauss och det är jag som startade GOveteran för över 20 år sedan. Jag letar nu efter dig som vill ta ett nytt steg i livet och prova något nytt. Så här kommer dina dagar att se ut Som säljare hos oss får du hjälp att starta upp och bygga din verksamhet. Du bör vara inriktad på att arbeta med försäljning, rekrytering och ledarskap. Du kommer att bygga upp ett team av pensionerade medarbetare som med hjälp från huvudkontoret ska ge våra kunder riktigt bra tjänster och kundupplevelser. Men du kommer framför allt arbeta med att skapa och bevara goda kundrelationer. Du ska ha jobbat framgångrikt som utesäljare ett antal år. Du är skicklig på att prospektera, kontakta kunder, gå på fysiska möten och göra avslut. Är du rätt person så kommer det här att vara roligt och lönsamt. Den här möjligheten passar lika bra för kvinnor som män i alla åldrar. Du är aldrig ensam Hos oss får du alltid hjälp med att bli så framgångsrik som möjligt. Intresserad? I så fall vill jag att du kontaktar mig så fort du kan. Varför inte göra det nu, när du har det i tankarna? Vi intervjuar löpande så ring eller maila mig redan idag så att inte den här möjligheten glider dig ur händerna. Du når mig på telefon 070- 6625464 eller så mailar du mig på [email protected]. Din ansökan ska bestå av ett personligt brev och CV. I ansökningshandlingarna ska det framgå att du vill jobba med försäljning för att bygga upp verksamheten och senare få möjlighet att äga den lokala verksamheten. Bästa hälsningar Michael Strauss
Kollektivavtal: Vi är medlem i Tjänsteföretagens Arbetsgivarförbund genom Almega och vi har gällande kollektivavtal för branschen. Vi erbjuder dig:- Konkurrenskraftiga löner - Bästa marginal när du fakturerar - Friskvårdsbidrag - Arbeta som underkonsult via eget bolag - Konsultchefer som har kompetens och erfarenhet inom vården - Sjuklön - Tjänstepension - Inskolning vid nytt uppdrag - Vi är rikstäckande och erbjuder dig uppdrag i hela Sverige - Flexibla arbetstider Är du intresserad så tveka inte att höra av dig till oss. Vi är här för att hjälpa just dig!
Hur bygger vi IT-lösningar som både möter dagens behov och skapar framtidens transportsystem? Vi söker en senior utvecklare som vill ta sig an ett kompetent team och en spännande framtid! Erfaren systemutvecklare med ledaregenskaper Arbetsuppgifter Här tar du en ledande roll i teamet och säkerställer att utvecklingen går i rätt riktning - från arkitektur och design till tekniska vägval och strategier. Du blir bryggan mellan IT och verksamheten och får därmed en förståelse för båda delarna. Med ett nyfiket sinne och en förmåga att våga tänka utanför ramarna medverkar du dagligen till att förbättra det svenska transportsystemet. Vi arbetar agilt med nära samarbete mellan utveckling och förvaltning, där du tillsammans med teamet bidrar till både innovation och stabila IT-lösningar. En vanlig dag innehåller bland annat att styra och leda teamet inom utveckling och design. fungera som bryggan mellan arkitekter och utvecklingsteamet. coacha och vara mentor för erfarna utvecklare. arbeta både med nyutveckling och förvaltning av IT-lösningar. bidra till en hög leveransförmåga och skapa nytta för användare och tågresenärer. driva det agila arbetssättet framåt och främja samverkan och innovation. Det betyder att du får användning för din erfarenhet av fullstack-utveckling. leder och coachar utvecklingsteam. fattar tekniska beslut och driver strategiska vägval. har en god förståelse för både IT och verksamhetsbehov. Övrig information För att undvika att du missar viktig information om din ansökan behöver du se till att hålla dig uppdaterad via "Min karriärsida"! Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss! Du kan med fördel även lägga till den mejladressen i dina mejlkontakter. I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Du motiveras av ett aktivt medarbetarskap där du på ett målmedvetet sätt tar ansvar för dina arbetsuppgifter samtidigt som du är uppmärksam på hur du är en del av och bidrar till helheten genom att samverka med andra. Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid. #LI-Hybrid Kvalifikationer Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din förmåga att samarbeta. Vi söker dig som har goda ledaregenskaper, en stark problemlösningsförmåga och som drivs av att utveckla både dig själv och dina kollegor. Du trivs bäst i team, uppskattar att arbeta med kompetenta kollegor men är samtidigt självgående i din roll. Du har ett stort tekniskt intresse och en vilja att förstå verksamheten, så att du i samspel med organisationen kan utveckla lösningar som gör användarna nöjda. Vi söker dig som: har högskole-/universitetsutbildning med inriktning IT om minst 180 hp (120 p) t.ex. systemvetare, dataingenjör alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet vi bedömer likvärdig har mångårig aktuell arbetslivserfarenhet av systemutvecklingsarbete i hela kedjan; kravställning, design, programmering, test och driftsättning (befattningen senior systemutvecklare nås vanligtvis tidigast efter ca 8 år) har mångårig aktuell arbetslivserfarenhet av programmering inom Microsoftplattformen med C#, .NET och SQL har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Det är meriterande om du: har erfarenhet av att arbeta i en tekniskt ledande roll, t.ex. Lead Developer har aktuell och relevant arbetserfarenhet av programmering med Angular och JavaScript har aktuell och relevant erfarenhet av att arbeta med driftsättnings- och/eller testautomation har aktuell och relevant erfarenhet av att arbeta i en komplex IT-miljö Ansökan De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta ansvarig chef för rekryteringen så att din ansökan blir hanterad enligt särskilda rutiner. Du hittar namn och kontaktuppgifter till chefen i annonsen. Inom vår IT-organisation är du med och utvecklar Sverige med hjälp av moderna och innovativa lösningar. Vi är mitt i en spännande förändring där vi försöker ta vara på digitaliseringens möjligheter till fullo. Digitaliseringen ställer allt större krav och vi vill därför anpassa oss vad gäller kompetens, arbetssätt och organisation i takt med utvecklingen. Vi har ett helhetsansvar för IT och telekom, en verksamhet som pågår dygnet runt, året om - precis som Sveriges transportsystem. På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.
Halvarsgårdars skola är en liten skola med drygt 90 elever som ligger naturskönt med fantastisk natur runt knuten. Här arbetar vi framgångsrikt med fokus på samarbete i arbetslag och ämneslag med elevens eget lärande i centrum. Vi på Halvarsgårdars skola siktar högt och arbetar målmedvetet för hög kvalitet, stor arbetsglädje och ett tydligt elevperspektiv. Med en stabil personal med erfarenhet driver vi tillsammans en trivsam och trygg skolverksamhet där vi skapar en god grund för varje elev med fokus på trygghet, kontinuitet och progression i varje elevs utveckling och lärande. Vår utgångspunkt är att varje barn är unikt med unika förmågor och egenskaper och ska bemötas med respekt och tas på allvar. Med en varm gemenskap mellan pedagoger och elever är vår skola den perfekta arbetsplatsen. Eleverna är nyfikna och skolans lärare är ambitiösa. Personalen arbetar nära varandra och nära barnen: att alla barn är allas ansvar är en viktig devis för oss. Beslutsvägarna är korta hos oss och personal och skolledning arbetar tätt ihop. Grunden för vår verksamhet är Borlängebon och vi arbetar från kommunens värdegrund: - Jag finns här för Borlängebon - Jag gillar utmaningar - Jag möter varje människa med öppenhet ARBETSUPPGIFTER - Att arbeta som lärare i årskurs 4-6 utifrån din behörighet i ämnena svenska, engelska och SO för åk 4-6, där huvuduppdraget är att planera, genomföra samt utvärdera undervisning. - Att dokumentera och återkoppla kunskapsutvecklingen till elever och vårdnadshavare genom utvecklingssamtal och uppföljningar. - Att skapa trygghet och studiero i gruppen. - Att individuellt anpassa undervisningen och lärmiljön efter elevers behov. - Att som lärare ha mentorsansvar för elever på mellanstadiet men även samarbeta med arbetslag 4-6 samt med övriga kollegor på skolan. - Att arbete kollegialt tillsammans på skolan samt tillsammans med dina kollegor driva utvecklingen av skolan med elevernas bästa för ögonen. KVALIFIKATIONER För tjänsten krävs: Att du är legitimerad lärare för åk 4-6, med behörighet i ämnena svenska, engelska och SO. Mycket bra muntliga och skriftliga kunskaper i svenska och engelska. Du har erfarenhet av arbete inom skola, har en förståelse för uppdraget och vilka utmaningar skolan står inför. Du har körkort och tillgång till egen bil då skolan ligger utanför tätort. Meriterande för tjänsten: Erfarenhet av att ha arbetat med elever med NPF-problematik och vara väl insatt i vad det innebär. Bra kunskaper i matematik. Personliga egenskaper: Du är en lugn, tydlig, strukturerad och organiserad person som har förmåga att planera arbetsområden och omsätta dem i praktiken. Du är trygg i din ledarroll, är kommunikativ och driven samt har lätt för att leda en grupp på egen hand. Du värdesätter samarbete och kollegialt arbete för att kunna driva utvecklingsarbeten tillsammans med dina kollegor. Du har en positiv elevsyn och är bra på att bygga goda relationer med elever och vårdnadshavare. Du är flexibel och har ett lösningsfokus för elevernas bästa. ÖVRIGT I samband med intervju behöver du som kandidat uppvisa bevis om medborgarskap i Sverige/EU/EES eller giltigt arbets- uppehållstillstånd. För den som erbjuds anställning krävs enligt Lag om registerkontroll from 2001-01-01 utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Borlänge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via länken digitalt och inte på annat sätt. Du som kallas på intervju ska medföra vidimerade kopior på examensbevis, tjänstgöringsintyg och om legitimation krävs, även denna. Välkommen med din ansökan! ANNONSSÄLJARE OCH KANDIDATFÖRMEDLINGSFÖRETAG UNDANBEDES VÄNLIGT OCH BESTÄMT!
Är du lugn, pålitlig och lyhörd? Vill du göra skillnad i någons vardag? Då kan du vara den vi söker! Jag är en 61-årig man som bor i Borlänge. Nu söker jag en personlig assistent som kan assistera mig i min vardag. Min tal- och rörelseförmåga är nedsatt och jag är för närvarande rullstolsburen. Jag tycker om att åka bil med mina assistenter, göra korta utflykter, äta glass och ta korta promenader i naturen. Du kommer att assistera mig med mitt dagliga liv, inklusive påklädning, matsituationer och intim hygien. Matlagning, städning och vardagliga sysslor i hemmet är också en del av arbetsuppgifterna. Jag söker dig som är lugn, pålitlig och lyhörd. Du bör vara ansvarsfull, empatisk och självständig, samt initiativtagande och praktiskt lagd. Det är viktigt att du är bekväm med att laga mat och ta hand om hemmet. Vårdutbildning är ett plus men inget krav – det viktigaste är att vi får en bra personkemi. Omfattning: Extra vid behov Om rekryteringsprocessen: Vi tar löpande kontakt med intressanta kandidater och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om JAG som arbetsgivare: Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 262 jobb