Systemutvecklare Trafikinformation - lösningar som gör skillnad
Trafikverket
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Gillar du att lösa problem i komplexa system? Tänker du ofta utanför boxen och ser nya möjligheter där andra ser hinder? Vill du dessutom bidra till att göra livet enklare och tryggare för medborgarna i hela Sverige? Systemutvecklare Trafikinformation - lösningar som gör skillnad Arbetsuppgifter Vi söker en systemutvecklare med ett skarpt systemtänk och en förståelse för skillnaden mellan det komplicerade och det komplexa. Du är nyfiken på både teknik och människorna som använder den - och drivs av att skapa lösningar som gör verklig skillnad. I den här rollen blir du en viktig spelare i vårt team och en central del av vår leverans. Du trivs med omväxlande arbetsuppgifter, ser värdet i teknisk innovation och kvalitet och uppskattar dialog med användare för att säkerställa att vi bygger rätt lösningar. Din huvudsakliga uppgift som systemutvecklare blir att vidareutveckla våra annonseringssystem, så att tågresenärer får relevant och pålitlig trafikinformation - både idag och i framtiden. Du kommer att arbeta med att skapa systemkvalitet och tillgänglighet i system som påverkar hundratusentals resenärer varje dag. Vi arbetar med automatiska tester och systemverifikation, i form av enhetstester och Gherkin, för att säkerställa att vår annonseringsplattform kan uppdateras utan manuella ingrepp och med hög tillgänglighet. Vi förväntar oss inte att du kan allt från start - men vi söker dig som vill vara med och bidra till teamets utveckling med din kompetens och erfarenhet. Du blir en del av ett team på 8-10 personer inom Trafikinformation på Järnväg-IT. Vi jobbar i dag främst med .NET (C#) och Angular. Vi använder ELK stacken för observabilitet och monitorering och Azure DevOps (on-prem) för att hantera våra releaser. Övrig information Placeringsort för tjänsten är Borlänge. I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Intervjuer är planerade att genomföras via skype vecka 35-36. För frågor om tjänsten kan du kontakta rekryterande chef under vecka 33. Vill du ha en flexibel vardag med möjlighet att arbeta hemifrån? I den här rollen kan du jobba på distans upp till två dagar i veckan. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss! Kvalifikationer Hos oss får du arbeta i ett hjälpsamt och prestigelöst team, där kunskapsdelning är en självklarhet och där vi tror på att utvecklas tillsammans. Vi uppskattar nyfikenhet och initiativförmåga och söker dig som trivs med duktiga kollegor, värnar om en god arbetsmiljö och vill ha roligt på jobbet - samtidigt som vi skapar värde för våra användare. Därför ser vi att du: tänker i system av system och förstår feedback-loopar i komplexa system har god problemlösningsförmåga som gör att du identifierar problem och utvecklar lösningar med ett helhetsperspektiv är en initiativtagande person som självständigt ser vad som behöver göras och agerar därefter arbetar helst i ett team där ägandeskap och ansvarskännande för era kunders erfarenheter är drivande delar gärna med dig av kunskap och information för att växa själv och hjälpa andra att växa Vi söker dig som har universitets- eller högskoleexamen inom IT (minst 180 hp) alternativt annan utbildning och erfarenhet som vi bedömer likvärdig några års erfarenhet av mjukvaruutveckling inom .NET/C#, eftersom det är vår primära teknikstack goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Det är meriterande om du har erfarenhet av DDD (Domain-Driven Design) TDD (Test-Driven Development) BDD (Behavior-Driven Development) observabilitet och monitorering Ansökan De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta ansvarig chef för rekryteringen så att din ansökan blir hanterad enligt särskilda rutiner. Du hittar namn och kontaktuppgifter till chefen i annonsen. Inom vår IT-organisation är du med och utvecklar Sverige med hjälp av moderna och innovativa lösningar. Vi är mitt i en spännande förändring där vi försöker ta vara på digitaliseringens möjligheter till fullo. Digitaliseringen ställer allt större krav och vi vill därför anpassa oss vad gäller kompetens, arbetssätt och organisation i takt med utvecklingen. Vi har ett helhetsansvar för IT och telekom, en verksamhet som pågår dygnet runt, året om - precis som Sveriges transportsystem. På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Hyresadministratör 75% Konsultuppdrag
Lundin & Boström Hr AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Lundin & Boström jobbar med rekrytering, uthyrning av resurskonsulter och HR-projekt åt företag i olika branscher. Lundin & Boströms kärnvärden är Närhet, Engagemang och Kvalitet. De beskriver vad vi står för och hur vi jobbar. Vi är en expanderande arbetsgivare som värnar om nära relationer med såväl våra medarbetare som våra kunder. Vår huvudsakliga marknad är Dalarna med omnejd, men vi genomför även uppdrag på andra platser i landet och världen. Hyresadministratör till Fastighetsbolag i Borlänge 75% Vill du arbeta i ett företag som präglas av laganda, prestigelöshet och nära relationer till våra hyresgäster? Trivs du i en administrativ roll med varierande arbetsuppgifter och stort ansvar? Då kan du vara den vi söker! Om tjänsten Som hyresadministratör hos oss får du en nyckelroll i företagets administrativa arbete. Du kommer att arbeta nära kollegor, hyresgäster och samarbetspartners i ett bolag som värdesätter enkelhet, samarbete och god service. Arbetsuppgifter: • Hyresadministration, exempelvis: • Hyresavisering • Registrering av hyresavtal • Hantering av hyresjusteringar • Administration av kontrakt • Kravhantering, inklusive: • Påminnelser • Inkassohantering • Samarbete med externa parter vid behov • Övrig administration: • Bemanna reception och kundtjänst • Ta emot felanmälningar och vidareförmedla till rätt avdelning • Hantera enklare frågor från hyresgäster och besökare Du arbetar i nära samverkan med övriga funktioner i bolaget och är en del av ett lag där vi hjälper varandra och sätter hyresgästen i centrum. Vi söker dig som: • Har erfarenhet av hyresadministration eller liknande administrativa uppgifter • Är noggrann, strukturerad och serviceinriktad • Trivs med att arbeta i team och ser värdet i ett prestigelöst arbetsklimat • Kommunicerar väl på svenska i tal och skrift • Har god datorvana Det är meriterande om du tidigare arbetat inom fastighetsbranschen eller har erfarenhet av kravhantering. Vi erbjuder: • En varierad roll med stort eget ansvar • En arbetsplats som kännetecknas av samarbete, närhet och engagemang • Möjlighet att påverka och bidra till nöjda hyresgäster • Korta beslutsvägar och ett företag där vi bryr oss om varandra Placering: Tjänsten är placerad i Borlänge. Välkommen med din ansökan! Du söker tjänsten på lundinbostrom.se. Frågor om tjänsten besvaras av Peter Boström 0243-22 66 51, ansökningarna behandlas löpande.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
23 juli 2025
Lärare årskurs 4-6 till Domnarvets skola
Borlänge kommun
Grundskollärare

Domnarvets skola är en allstadieskola F-9 med cirka 650 elever. Vi arbetar framtidsinriktat med fokus på samarbete i arbetslag och ämneslag. Team-tanken är bärande, där man är en del av en helhet och står tillsammans för lärande och utveckling.  I arbetslaget finns det gemensamma ansvaret för årskursen och årskursens elever. I ämneslaget finns det kollegiala ansvaret för utvecklingen av undervisningens kvalitet tillsammans med övriga ämneskollegor. Vi har en flexibel syn på schemat och förutsättningar för elevernas lärande och prioriterar elevernas delaktighet i sitt skolarbete med elevens eget lärande i centrum. Det innebär bland annat att eleverna ges möjlighet att, tillsammans med sin mentor, planera för sitt eget prioriterade arbete och lärande ett par lektioner i veckan.    Vi har nära till naturen och härliga miljöer som man med fördel kan använda sig av i sin undervisning. Vi arbetar också med ett gemensamt tydligt förhållningssätt kopplat till lektionsstruktur, vårt Grundläge, som bidrar både till förutsägbarhet och struktur samt trygghet och studiero.  Arbetsmiljön präglas av högt i tak, värme och glädje där relationerna är bärande, både i relation till elever, kollegor och ledning.  Vi arbetar tillsammans!  Vi behöver nu en lärare till årskurs 4-6 som skulle trivas hos oss tillsammans med kollegorna där man arbetar i arbetslag för att skapa bästa möjliga förutsättningar för eleverna. Arbetslagstanken bör ligga dig varmt om hjärtat, där du både kan ta och ge i relation till kollegor för att bidra till fortsatt utveckling av vår verksamhet.  Vi har hög behörighet och stabila arbets- och ämneslag med mångårig kompetens som ständigt hittar nya vägar fram. Känner du att du också vill vara med och arbeta tillsammans med nytänkande och kreativitet? I så fall är detta tjänsten för dig!  Med gemensamma kunskaper och erfarenheter skapar vi sammanhang, kontinuitet och progression i elevens utveckling och lärande. Självklart lockar vår värdegrund dig! - Jag finns här för Borlängebon - Jag gillar utmaningar - Jag möter varje människa med öppenhet ARBETSUPPGIFTER Vi söker en lärare till årskurs 4-6, helst med behörighet inom matematik och No men även andra ämneskombinationer är intressanta. Du kommer att ingå i ett tryggt och stabilt arbetslag där du tillsammans med dina kollegor delar mentorskapet och ansvaret för årskursen. Hos oss har man mentoransvar för några elever i årskursen för att på så sätt dela ansvaret tillsammans med kollegorna för hela årskursen.  Varje vecka träffar du dina kollegor i arbetslaget inom ramen för din arbetstid med fokus på det gemensamma kollegiala arbetet vilket ger goda förutsättningar för vårt utvecklingsarbete och planeringen av undervisningen. Ditt uppdrag är att inom tydliga ramar hjälpa eleverna att nå kunskapskraven utifrån läroplanen. Det ingår också sedvanlig dokumentation, kontakt med hemmet samt skolutvecklingsarbete.  Till ditt stöd finns, förutom dina närmaste kollegor, även speciallärare, specialpedagog, socialpedagog, Syv och kurator. Du ska alltid ha kollegor och stödfunktioner nära till hands. KVALIFIKATIONER Grundlärarutbildning, lärare 46, med behörighet enligt vad som ovan beskrivits är ett krav. Mycket goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska är krav.  Goda kunskaper, muntligt och skriftligt i engelska är samt specialpedagogisk kompetens är meriterande. Viktiga personliga egenskaper är förmågan att skapa goda relationer, ha god samarbetsförmåga, att vara problem- och lösningsfokuserad, att vara resultatorienterad och initiativtagande samt ha god förmåga till kommunikation. ÖVRIGT I samband med intervju behöver du som kandidat uppvisa bevis om medborgarskap i Sverige/EU/EES eller giltigt arbets- uppehållstillstånd. För den som erbjuds anställning krävs enligt Lag om registerkontroll from 2001-01-01 utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Borlänge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via länken digitalt och inte på annat sätt. Du som kallas på intervju ska medföra vidimerade kopior på examensbevis, tjänstgöringsintyg och om legitimation krävs, även denna. Välkommen med din ansökan! ANNONSSÄLJARE OCH KANDIDATFÖRMEDLINGSFÖRETAG UNDANBEDES VÄNLIGT OCH BESTÄMT!

3 dagar sedan
Sista ansökan:
14 juli 2025
MAX söker medarbetare
Max Burgers AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Vem är du? Vill du ha roligt på jobbet? Är du sugen på en karriär inom snabbmatsbranschen eller ett extra jobb vid sidan av studierna? Oavsett vilket mål du har för framtiden så tror vi att du kommer att trivas hos oss!   Du är en riktig lagspelare och tycker om att jobba i team. Du ser dig själv som serviceinriktad och gillar ett högt arbetstempo. Du är noggrann men samtidigt effektiv och tummar aldrig på kvalitet. Att arbeta i team är något du trivs bra med, och du delar våra värderingar mod, passion och gemenskap. MAX utgångspunkt är alla människors lika värde. För oss betyder det lika möjligheter, rättigheter och skyldigheter oavsett vem du är. Det är dina egna ambitioner och resultat som avgör hur långt du kan gå. Vi hjälper dig på vägen med en tydlig plan, interna utbildningar och goda utvecklingsmöjligheter på Sveriges godaste burgarkedja. En dag på MAX Som restaurangbiträde är dina arbetsuppgifter varierande. Du serverar våra gäster och ser till så att det är fint och rent ute i restaurangen, jobbar i köket där du bland annat tillreder burgare, smoothies och friterar pommes. Du ansvarar för kassan där du tar emot beställningar och ser till så att gästerna får rätt varor, allt detta tillsammans med dina kollegor.  Arbetet innebär varierande arbetstider på dagar, kvällar, nätter och helger. Under handledning av restaurangchefen eller en erfaren kollega lär du dig jobbet steg för steg på de olika stationerna samt genom våra digitala utbildningar. Nästan alla våra chefer har börjat i den här rollen! Vad erbjuder vi? Vi erbjuder dig ett fartfyllt jobb i ett sammansvetsat team med väldigt goda möjligheter att växa och utvecklas. Vi erbjuder en rad olika internutbildningar för dig som är intresserad av att växa tillsammans med oss. Lön och villkor enligt kollektivavtal samt friskvårdsbidrag. MAX är Sveriges näst största burgarkedja och vi är i dagsläget strax över 7000 anställda. Vi befinner oss i en spännande expansion både i Sverige såväl som internationellt och vill ha med dig på resan. Smak, kvalitet och renlighet är värden vi aldrig tummar på. Vi är väldigt stolta över våra värderingar MOD, PASSION OCH GEMENSKAP. Vi lägger också mycket stor vikt och fokus på hälsa, miljö och socialt ansvar. Vi vill bli världens bästa burgarkedja och vägen dit är att göra världen lite godare, både genom att servera de godaste burgarna och genom att vara en god kraft i samhället.    Hur går processen till? Vi har valt att slopa CV och personligt brev till våra tjänster som restaurangmedarbetare. Istället för att skicka in ditt CV och personliga brev svarar du på ett antal urvalsfrågor och gör ett Servicetest. Vi ber dig att svara utförligt på urvalsfrågorna. Efter att du har skickat in din ansökan kommer du att få ett test skickat till din mail, detta är ett Servicetest och går ut på att du svarar hur du hade agerat i en situation som kan uppstå i det dagliga arbetet på MAX. Genom testet får du som kandidat ett smakprov på hur det är att arbeta på MAX. Testet tar max 15 minuter. Efter att du har gjort testet går vi igenom din ansökan och återkopplar till dig så snart vi kan. Går du vidare i processen får du en inbjudan till intervju, går du inte vidare återkopplar vi till dig via Mail. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Observera att Servicetestet är ett obligatoriskt steg i vår rekryteringsprocess, vi tar därför inte vidare kandidater som inte genomför Servicetestet. Varmt välkommen med din ansökan! Vill du läsa om hur vi hanterar dina personuppgifter? Gå in på www.max.se/dataskydd

4 dagar sedan
Sista ansökan:
22 juli 2025
Elgiganten söker en varuhuschef till Borlänge - är du vår nästa ledare?
Elgiganten AB
Chefer inom handel

Söker du efter nästa utmaning? Då har vi här en fantastisk möjlighet till dig! Om rollen: Som Varuhuschef är du huvudansvarig för driften av hela varuhuset. För att lyckas framgångsrikt i rollen behöver du vara strukturerad, ambitiös, ansvarstagande och samtidigt ha ett genuint intresse för att skapa goda förutsättningar för glada och engagerade medarbetare samt nöjda kunder.   Vi tror att du som ledare har stor vilja att nå framgång och trivs med att arbeta mot och uppnå nya mål tillsammans med dina kollegor. Dina arbetsuppgifter består av den dagliga driften av ditt eget varuhus - där du skall leda och utveckla dina kollegor, samtidigt som du får medarbetarna att trivas. Vår kultur är viktig för oss och i stort sett allt som du gör som medarbetare i Elgiganten genomsyras av våra tre grundstenar: Ansvarstagande, Engagemang och Effektivitet. Ansvarsområden: • Huvudansvar för driften i varuhuset med ett budget-, resultat- och rapporteringsansvar. • Fullt personalansvar med arbetsuppgifter som schemaläggning, rekrytering, onboarding, utvecklingssamtal, arbetsmiljö mm. • Leda, utveckla och motivera medarbetare.  • Ge tydlig vägledning och tydliga mål för avdelningarna.  • Planera och genomföra olika marknadsaktiviteter i varuhuset • Arbeta för att bli det naturliga förstahandsvalet för kunderna och erbjuda service i världsklass före, under och efter köpet. Om dig: Vi söker dig som är en erfaren ledare inom Retail. Vi vill att du delar vår övertygelse om att tydligt, coachande och ödmjukt ledarskap ger motiverade medarbetare och skapar gemenskap. För dig är kunderna och medarbetarna det du bryr dig mest om, samtidigt som du gör det som krävs för att skapa goda resultat för ditt varuhus. Eftersom rollen är så pass mångsidig behöver du besitta förmågan att hantera flera olika arbetsuppgifter samtidigt och att du dessutom har en god genomförandekraft. Vi tror också att det kommer underlätta din vardag om du även har lätt för dig att lära dig nya tekniska system. Vi tror att du är en ledare som: • älskar utmaningar och har höga ambitioner  • visar engagemang och uthållighet  • är målinriktad, strukturerad och resultatorienterad  • har god kommunikation och är tydlig  • kan samarbeta med andra och tar egna initiativ Elgiganten erbjuder: Med ansträngning och beslutsamhet kan du gå långt inom bolaget och erbjuder alla våra medarbetare goda utvecklings- och karriärsmöjligheter. Hos oss kommer du att få en bra introduktion som ger dig rätt förutsättningar att lyckas och trivas hos oss. • Individuell lönesättning och pension • Generöst bonusavtal • Personlig utveckling och löpande utbildning • Utmärkta karriärsmöjligheter i Sverige och Norden • Förmåner inom friskvård och personalköp Övrig information: Anställningsform: Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Omfattning: Heltid. Arbetstider som kväll och helg kan förekomma. Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag: 2025-07-20. Ansökningarna utvärderas löpande, vilket betyder att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Observera att vi i vår rekryteringsprocess använder oss av ett antal personlighets- och färdighetstester som skickas ut via mail i samband med din ansökan. Vänligen kontrollera även din skräppost. Varmt välkommen med din ansökan! Torbjörn, HRBP, Elgiganten

4 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025
Chef för Affärsstöd & Administration
Dalarnas Stormarknad AB
Lednings- och organisationsutvecklare

Chef för Affärsstöd & Administration Vill du vara med och driva en av Sveriges mest spännande stormarknader framåt? Vi söker nu en affärsdriven och analytisk Chef för Affärsstöd & Administration – en nyckelperson som vill kombinera ekonomiskt ansvar med att förbättra processer och bidra till utveckling inom både drift och marknad. Om rollen Som Chef för Affärsstöd & Administration arbetar du nära butikschef, ledningsgrupp och våra operativa team. Du ansvarar för ekonomi- och administrationsfunktionerna samtidigt som du är en viktig del i arbetet med lokal marknadsstrategi och affärsutveckling. Rollen är bred, praktisk och verksamhetsnära – perfekt för dig som trivs i en dynamisk miljö där det händer mycket. Dina ansvarsområden 📈 Ekonomi & controlling Budget, uppföljning och resultatrapportering Lönsamhetsanalyser och beslutsstöd till ledningen Identifiera och driva ekonomiska förbättringsområden 🧩 Administration & redovisning Ha det övergripande ansvaret för butikens administrativa funktioner, inklusive personal- och löneadministration. Säkerställa korrekt bokföring och redovisning i samarbete med redovisningsresurser. Kontaktperson gentemot myndigheter och externa partners 🚀 Affärsutveckling & processer Stötta avdelningar i förbättringsarbete Bidra till strategiskt verksamhetsstöd 🎯 Marknadsstöd Utveckla och implementera lokala marknadsstrategier Identifiera affärsmöjligheter och skapa beslutsunderlag Stärka butikens synlighet och lokala relevans Vi söker dig som har: Högskoleutbildning inom ekonomi, marknadsföring eller motsvarande Erfarenhet av ekonomi, administration eller controlling Meriterande med bakgrund från dagligvaruhandel eller detaljhandel God förståelse för butiksekonomi och affärsprocesser Vi tror att du är: Strukturerad, ansvarstagande och analytisk Kommunikativ och trivs med att samarbeta nära andra Trygg i ett högt tempo och van att ta egna initiativ Affärsdriven och utvecklingsinriktad Välkommen att bli en viktig del av vårt team – där engagemang, samarbete och kundfokus driver oss framåt varje dag!

6 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Lager 157 söker butikschef - Borlänge

BUTIKSCHEF LAGER 157 BORLÄNGE   Vi söker dig som är engagerad, flexibel, ordningsam - och som gillar att möta många olika människor. Hos oss har rätt person många möjligheter till vidare karriär.   Som butikschef på Lager 157 är du engagerad och har ett starkt eget driv. Tillsammans med dina kollegor ska du ge våra kunder bästa möjliga service. Som butikschef leder och driver du butikspersonalen mot uppsatta försäljningsmål. Du ansvarar också för butikens drift, servicegrad, försäljning, budget och övrig administration.   Du som söker ska ha minst tre års erfarenhet från ledande befattning inom branschen och ditt ledarskap präglas av entreprenörsanda, engagemang och starkt eget driv. Vi erbjuder dig en utmanande tjänst med goda utvecklingsmöjligheter. Rollen rapporterar till regionchef.   Som butikschef på Lager 157:   • Säkerställer du att butiken drivs utifrån Lager 157s koncept och gällande driftrutiner. • Verkar du för att nå försäljningsmål och positivt utveckla övriga nyckeltal. • Har du personalansvar och ansvarar för medarbetarnas arbetsmiljö och utveckling. • Du är en god förebild som agerar samstämmigt med företagets kultur och värderingar. • Planerar du, säkrar och följer upp butikens bemanning och personalkostnader. • Upprätthåller du företagets riktlinjer för exponering, löpande kampanjer och andra aktiviteter och tar så ett genuint ansvar för att förmedla Lager 157s utbud på ett trovärdigt sätt. • Skapar du den bästa möjliga butiksupplevelsen – alltid med kundmötet i fokus! Vi söker dig som gillar att möta många olika människor och vill ha ett jobb där du är fysiskt aktiv. Du är ordningsam och en grym lagspelare med energi och kraft att genomföra.   Du behöver kunna tillräckligt god svenska för att kunna ta, ge och följa arbetsinstruktioner samt kommunicera med chefer, medarbetare och kunder. Ytterligare språkkunskaper är meriterande. Tjänsten är heltid och tillsvidare med start enligt överenskommelse.   I samband med denna rekrytering samarbetar Lager 157 med Retail Recruitment. Frågor besvaras av ansvarig rekryteringskonsult, Malin Niklasson. Vänta inte med din ansökan då tillämpar löpande urval.   Varmt välkommen med din ansökan!  Lager 157 är en växande svensk butikskedja som fokuserar på Denim och Basics. Vi har över 80 butiker samt webshop i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Vi älskar att mötas på riktigt och tycker om att överraska. Vi arbetar hårt för att skapa bästa värde för pengarna till våra kunder. JOIN US. WE ARE HIRING!

6 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Allmänspecialist till Vårdcentral Jakobsgårdarna, Borlänge
REGION DALARNA
Specialistläkare

Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Allmänspecialist till Vårdcentral Jakobsgårdarna, Borlänge. Bli en av oss! Vårdcentral Jakobsgårdarna söker nu engagerad och kompetent allmänspecialist för att stärka vårt team och för att bidra till omställning till god och nära vård. Vi har ca 10800 listade patienter och till vår verksamhet så ingår Familjecentralen Sopranen och Primärvårds rehab som finns i externa lokaler. Vi erbjuder dig en trivsam, stimulerande, dynamisk arbetsplats där vi har en god stämning i personalgruppen. Hos oss får du möjlighet till kompetensutveckling, fortbildning, möjlighet till utökat ansvar inom till exempel läkemedel/STRAMA och även som medicinskt ledningsansvarig för verksamheten. Allmänspecialist till Vårdcentral Jakobsgårdarna, Borlänge Arbetsuppgifter Mottagning av patienter med varierande medicinska tillstånd och behov: Diagnostik och behandling av akuta och kroniska sjukdomar Samarbete med övriga vårdgivare och specialistkollegor Deltagande i utvecklingen av vårdcentralens verksamhet Bemanning av primärjour och beredskapspass Handledning av utbildningsläkare på olika nivåer Övrig information Kvalifikationer Krav Legitimerad läkare med specialistkompetens i allmänmedicin. Erfarenhet av arbete på vårdcentral. Personliga egenskaper God förmåga att arbeta självständigt och i team Lyhörd, informativ och kommunikativ till såväl patienter som kollegor Engagerad och ansvarstagande för både verksamhetens och den personliga utvecklingen Ansökan Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Detta arbete innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och/eller ungdomar. Innan erbjudande om anställning kan ske, måste du som sökande uppvisa utdrag ur Polisens belastningsregister i obrutet kuvert alternativt via ett digitalt registerutdrag, enligt lag 2013:852 eller 2000:873. Mer information finns här: Belastningsregistret - begär utdrag (polisen.se). Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna

7 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Engagerad Studie och Yrkesvägledare på Enrivals kontor i Borlänge
Enrival AB
Studie- och yrkesvägledare

EnRival AB bildades 2005, och har sedan starten varit ett av Almega auktoriserat bemannings- och omställningsföretag. Vi har mångårig erfarenhet av rekrytering, bemanning och jobbmatchning. Vi skapar jobbmöjligheter! EnRival AB har idag ca 100 kontor över stora delar av Sverige, från Ystad i söder till Luleå i norr. Våra verksamhetsområden är Rekrytering, Bemanning, Omställning och Utbildning. Inom Arbetsmarknadsprojekt är vi bl.a. kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen, och en av Sveriges ledande leverantörer av Jobbmatchning genom tjänsten Rusta och Matcha. Studie- och Yrkesvägledare till Borlänge EnRival Utbildning arbetar på uppdrag av Arbetsförmedlingen i tjänsten Karriärvägledning (KvL) i Borlänge. Vi levererar idag även bl.a. tjänsten Rusta och Matcha på orten, men behöver förstärka vår duktiga personal. Inom ramen för tjänsten så kommer man även vara behjälplig med samtal på andra orter vi fjärrleverans. Placeringsort: Borlänge Tillträde: Omgående Tjänstegrad: Heltid Karriärvägledning är en individuellt anpassad 8-veckors kvalificerad karriärvägledning, där vägledningsmetoderna vilar på vetenskaplig grund. I din roll som Studie- och yrkesvägledare genomför du kartläggningssamtal och individuella vägledningssamtal samt samverkar med lokal handledare kring övriga aktiviteter. EnRivals strukturerade karriärvägledningsprocess bygger på välkända verktyg och modeller som Borhagen och Lovén, JOHARI-fönstret, PIE-metoden och SCCT. Deltagare i tjänsten anvisas av Arbetsförmedlingen, och du stödjer dem till ett lämpligt yrkes- eller studieval. Vägledning sker såväl individuellt som i grupp, med syfte att göra ett lämpligt yrkes- eller studieval. Målet är att alla deltagare skall få nödvändig kunskap och orientering, och en reellt genomförbar framtidsplanering. Du kan faktiskt bli en av de viktigaste personerna i en arbetssökandes liv. Dina arbetsuppgifter • Hålla kvalificerade studie- och yrkesvägledningssamtal, i huvudsak enskild dito men även i grupp. • Vara nyckeln till att hjälpa individer hitta rätt väg framåt. Utbildning är ofta bästa vägen till jobb. • Samverka med övrig personal kring optimalt upplägg och kvalitet. • Du ska kunna arbeta självständigt och i samråd med övrig personal schemalägga möten. • Till din hjälp har du centralt projektansvarig som organiserar och planerar verksamheten. Din formella kompetens • Du ska vara utbildad Studie- och Yrkesvägledare. • Stor vikt läggs vid personlig tillämpning och lämplighet. Engagemang och vilja att hjälpa är viktigt. • God svenska i tal och skrift. Meriterande kompetenser • Ytterligare språkkunskaper, i synnerhet arabiska och engelska, är MYCKET önskvärt. • Yrkeserfarenhet av målgrupper som saknar högre utbildning eller inte lyckats etablera sig på arbetsmarknaden. • Yrkeserfarenhet av målgruppen nyanlända eller övriga utrikesfödda med svaga kunskaper i svenska språket • Erfarenhet av arbetsförmedlingstjänster som Rusta och Matcha eller Stöd och Matchning. • Kunskap inom digitala verktyg och distansmöten Du som person • Du är välorganiserad, strukturerad och noggrann med din dokumentation. • Du är självgående och ansvarstagande med såväl kreativitet som driv. En problemlösare med uthållighet och flexibilitet. • Du samarbetar resultatorienterat och kvalitativt. Vi vill att du blir en naturlig del av EnRivals team. • Vi vill att du som söker ska kunna arbeta självständigt, då man i samråd med övrig personal skall schemalägga möten. Övrigt • Intyg som styrker din formella kompetens skall bifogas ansökan. Av din CV skall tydligt framgå att du uppfyller kompetenskraven. Mer information och ansökan Du söker genom att gå in på www.enrival.se och klicka på ”Lediga Jobb”. Ansökningar behandlas löpande, så skicka in din ansökan snarast möjligt. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta Menaida Hasanovic på 0735-230814 eller [email protected] Välkommen med din ansökan!

7 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025
Ekonomi , Administration och Försäljning
Staffans Vapen & Jakt AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Personal, Ekonomi, Administration och Försäljning till Staffans Vapen & Jakt AB Staffans Vapen & Jakt AB importerar och säljer jakt/frilufts och skytteprodukter till företag och privatpersoner i Sverige i webbutik www.staffansvapen.se och fysisk butik i Duvnäs. Vi säljer också till företag och privatpersoner utanför Sverige. Vi söker en initiativrik och självständig person som tycker om att arbeta en del ensam och att själv strukturera arbetet. Arbetsuppgifterna kommer huvudsakligen att bestå av: Bokföring och Redovisning Lönerapport/besked, Hjälpa till med bokslutsarbete, arkivering och allmänna kontorsgöromål. Ta emot order/skriva in order , Boka frakt/skriva ut fraktsedlar och fakturera Plocka och paketera varor, Plocka upp varor i butik och skyltning i butik Försäljning i butik och kundmottagning per telefon. Registrera varor i vår webbutik mm Kvalifikationer/ Krav Erfaren och van att arbeta med Bokföring och Redovisning. Någon erfarenhet av försäljning. (Någon erfarenhet av jakt eller skytte) Erfarenhet av Officepaketet. Arbetstid Heltid på arbetsplats i Duvnäs. Eventuellt mindre tid vid överenskommelse. Arbetstiden kommer att bestå till ca 30-50 % av Bokföring och Redovisning. Anställningen börjar: omgående efter överenskommelse Skicka in din ansökan, snarast då urval och intervjuer sker löpande, innehållandes CV och ett personligt brev till [email protected] märk ansökan med ekonomi/administration. Med vänlig hälsning Staffan Leth VD

7 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025