Tim- och sommarvikariat som Socialpedagog på Sonrisagården HVB
Humana AB
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Vill du jobba för att ge barn ett bra liv och göra skillnad? Då har du möjlighet att söka ett tim-/sommarvikariat som socialpedagog hos oss och vårat fantastiska team på Sonrisagården HVB. Vi är ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord och söker dig som vill vara en del av detta samt arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om oss Sonrisagården HVB är ett mindre och familjärt boende i Borlänge kommun med åtta platser för målgruppen flickor och pojkar i åldern 8 - 11 år. Vi är ett professionellt och tryggt team med fokus att finnas här för barnen och hjälpa dem få bra förutsättningar utifrån deras förmågor och behov i livet. Verksamheten är en specialiserad enhet för särskilt vårdkrävande barn med svår social, beteendemässig och emotionell problematik. Vi tar emot placeringar enligt SoL och LVU med hela landet som upptagningsområde. Vi arbetar framför allt utifrån inlärningspsykologiska principer och evidensbaserade metoder med fokus på KBT. Med hjälp av lågaffektivt bemötande förebygger personalen problemskapande beteende. Andra centrala delar av vårt behandlingsupplägg är lösningsfokuserat förhållningssätt, positiv förstärkning, känslokontroll och RePULSE. Genom en varm, trygg och tillåtande miljö med hög bemanning vill vi återskapa barnets tillit till vuxenvärlden. Under placering på Sonrisagården går barnen i Humanas grundskola Lanternan i Borlänge, som erbjuder specialpedagogiska resurser och individanpassade lösningar. Om tjänsten Vi söker socialpedagoger till sommaren och på timvikariat, både dag/kväll och natt. Behandlingsarbetet/insatserna styrs av individuella genomförandeplaner. Du arbetar i team med hjälp av en trygg struktur och flera stödfunktioner. Genom vaken nattjänst kan vi erbjuda en säker och tillgänglig vård under dygnets alla timmar och i det arbetet blir du en nyckelperson. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara: - Behandlingsinterventioner - Trygghetsskapande aktiviteter, såsom tillsyn och omsorg - HSL-insatser såsom medicindelegering - Externa kontakter med socialtjänst och andra myndighetskontakter - Dokumentation - I tjänsten ingår även vardagliga sysslor Vem är du? Som person är du flexibel, lugn, trygg och omsorgsgivande och du har förmågan att anpassa ditt förhållningssätt till person och situation. Vidare är du duktig på relationsskapande, är tålmodig men också gränssättande vid behov. För att trivas så uppskattar du en snabbrörlig och dynamisk miljö där det oväntade kan hända. Du är handlingskraftig och har lätt för samarbete i team. Du bör ha minst en 2-årig eftergymnasial utbildning såsom social-/behandlingspedagog. Det är även meriterande om du: - har erfarenhet av målgruppen - har erfarenhet av KBT, LAB, RePulse och/eller annan evidensbaserad metod - har erfarenhet av dokumentationsarbete och läkemedelshantering Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du behärskar svenska i tal och skrift samt har god datavana. Övrigt: Manuellt körkort krävs för tjänsten. Utdrag ur Polismyndighetens belastnings- och misstankeregister för personal vid HVB erfordras alltid före anställning. Se Blankett. Har du frågor om den här tjänsten är du välkommen att kontakta verksamhetschef Mariah Enochsson: [email protected] eller samordnare Therése Berglund: [email protected] Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Timvikariat vid behov dag/kväll/helg/vaken natt med möjlighet till förlängning. Lön: Enligt överenskommelse, övriga ersättningar följer Bransch E kollektivavtal Tillträde: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025 04 14 Vi erbjuder Engagerade kollegor som har en god sammanhållning och drivs av viljan att förbättra kvaliteten i vår verksamhet. Humana har kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar, friskvårdsbidrag samt en intern lärportal med ett brett utbud av utbildningar. Om Humana Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag med cirka 17 000 medarbetare som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana är ett tillväxtbolag med fokus på hög kvalitet och nöjda kunder. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del i detta arbete. Humana är börsnoterat på Nasdaq Stockholm sedan 2016 och har huvudkontor i Stockholm. Läs mer om hur det att jobba hos oss på Humana HÄR Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

65 dagar sedan
Sista ansökan:
2 augusti 2025
Spontanansökan till Sekurbit AB
Sekurbit Sverige AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Är du en driven utvecklare eller IT-arkitekt som söker nya utmaningar? Vi på Sekurbit AB är alltid på jakt efter talangfulla medarbetare som vill vara en del av vårt dynamiska team. Om du brinner för att skapa skräddarsydd mjukvara och utveckla IT-arkitektur som gör skillnad inom industri-, retail-, HR- eller offentlig sektor, vill vi gärna höra från dig!   Om Sekurbit AB Sekurbit AB är ett innovativt företag specialiserat på utveckling av skräddarsydd mjukvara och IT-arkitektur. Vi arbetar med en bred portfölj av kunder inom olika sektorer, vilket ger oss möjlighet att ta oss an både utmanande och spännande projekt. Vårt team består av skickliga frontend-, backend- och fullstack-utvecklare, webbdesigners och IT-arkitekter som alla delar en passion för teknik och utveckling.   Vi erbjuder: Konkurrenskraftig lön och förmåner. 6 veckors semester. 10% pensionsavsättning. Inspirerande lokaler med stimulerande arbetsmiljö, och möjlighet att arbeta på distans vid behov. Möjlighet att arbeta med spännande och utmanande projekt. Möjlighet till personlig och professionell utveckling.   Vem är du? Vi söker dig som är engagerad, nyfiken och har en stark vilja att utvecklas inom ditt område. Oavsett om du är frontend-, backend-, fullstack-utvecklare, webbdesigner eller IT-arkitekt, är vi intresserade av att lära känna dig och utforska möjligheterna till samarbete.   Skicka in din spontanansökan Om du är intresserad av att bli en del av Sekurbit AB, tveka inte att skicka in din spontanansökan. Berätta lite om dig själv, din erfarenhet och vad du brinner för. Vi ser fram emot att höra från dig!     Välkommen att söka till Sekurbit AB och ta nästa steg i din karriär tillsammans med oss!

65 dagar sedan
Sista ansökan:
29 maj 2025
Site Manager
Instabee Group AB
Arbetsledare inom lager och terminal

About us: In 2022, Instabee was founded after combining Budbee and Instabox - two leading last-mile delivery companies with three consumer-facing brands: Budbee, Instabox, and Porterbuddy. Instabee serves millions of consumers across Europe with convenient deliveries and is on track to become the leading European e-commerce enabler. Always with the merchant at heart. We are obsessed with radically simplifying the parcel shipping and receiving experience. Instabee has swiftly emerged as a force to reckon with in the industry, serving thousands of merchants and millions of consumers. About the role as Site Manager: As Site Manager in Borlänge, you will be responsible for managing our terminal, fleet, and last mile delivery operations to ensure outstanding but cost-efficient service and customer experience. As a leader you empower our employees to effectively carry out their duties, to take responsibility for our business, and develop in their roles. You will also ensure that the site works for high customer satisfaction and good delivery quality. In this role you will be reporting to the Regional Manager and work closely with the other Site Managers in the region. You will, among other things: Develop the site by initiating and implementing tactical and strategic activities and improvement work that aligns with Instabee's long-term strategies and goals. Lead, coach and follow up with your employees in their respective assignments. Managing sorting and last mile delivery operations at the terminal to ensure we meet delivery deadlines and without errors. Analyze and identify cost drivers and be responsible for achieving a cost-effective business. Managing the scheduling of staff to ensure cost efficiency and staff motivation, as well as being in accordance with labor laws. Ensuring the safety of our employees and providing a good work environment. Being responsible for the recruitment, retention, and development of staff, including performance reviews. Responsible for the site's budget and KPIs. Who you are: We are looking for an operations leader with experience in managing a team of 10-20 people, looking to grow in their career. You are a responsible team-player with the ability to combine high ambitions with a prestigeless approach. In order to be successful in this role you will need to be comfortable with, and enjoy, an environment characterized by fast pace, rapid changes and growth. We also see that you have: Proven experience as a successful leader in a similar role, preferably from a growing and/or production-oriented business. You have a strategic perspective and you come up with creative solutions to challenges. Experience of change management is a plus. “Can do”-attitude and mindset with the ability to influence the people around you to act accordingly Experienced in handling staff issues, taking care of teams, and developing staff skills. You are a role model and have an understanding of how to create a successful culture and strong, healthy teams. Union negotiation expertise and experience in occupational health and safety is a plus as you will have a lot of contact and co-operation with the local union. Fluent in both Swedish and English Join our global expansion and unlock endless career opportunities. Apply today! This recruitment process consists of personality and logical tests via Alva Labs and background checks via Verifiera as a review of previous public criminal records. The result is public information that is handled confidentially. This is mandatory for all recruitment processes at Instabee in Sweden.

66 dagar sedan
Sista ansökan:
1 augusti 2025
BusinessGroup Dalarna söker erfarna redovisningsekonomer!
Boss Business Partner North AB
Redovisningsekonomer

Är du en driven redovisningsekonom som söker nästa steg i karriären? Vill du vara en del av en snabbväxande ekonomikonsultbyrå där utveckling, flexibilitet och arbetsglädje står i fokus? Då kan du vara den vi söker! Om oss BusinessGroup Dalarna är en dynamisk och växande ekonomikonsultbyrå som har haft en stark utveckling sedan starten 2015. Vi är idag 19 engagerade medarbetare som tillsammans har en gedigen erfarenhet inom ekonomi, strävar efter att erbjuda det lilla extra till våra kunder. Vårt arbete bygger på våra värdeord: flexibla, personliga och professionella. Vi skapar skräddarsydda lösningar för varje kund och erbjuder allt från löpande bokföring och betalningar till bokslut, årsredovisning och avancerad ekonomistyrning. Hos oss kombineras en trygg helhetslösning med en personlig touch – och det är precis därför vi fortsätter att växa! Nu söker vi erfarna redovisningsekonomer som vill bli en viktig del av vår framgångsresa och bidra till vår positiva och energifyllda arbetsmiljö. Om rollen I rollen som redovisningskonsult hos oss kommer du att arbeta nära våra kunder och bli en nyckelperson i deras ekonomihantering. Du kommer att arbeta med löpande bokföring och ekonomiska avstämningar, moms- och skatteredovisning samt deklarationer. Du ansvarar även för att upprätta månadsbokslut, årsbokslut och årsredovisningar enligt K2 och K3. Rådgivning till kunder kring ekonomistyrning, skatteoptimering och budgetplanering är en viktig del av rollen. Du kommer att bygga långsiktiga relationer med våra kunder och hjälpa dem att fatta välgrundade ekonomiska beslut. Din expertis kommer att vara en trygghet för kunderna – oavsett om det handlar om att tolka rapporter, navigera nya regelverk eller hantera myndighetskontakter. Om dig Vi söker dig som har en utbildning inom ekonomi, exempelvis från högskola, YH eller motsvarande, samt arbetslivserfarenhet av redovisning, bokslut och årsredovisning. Du har god kunskap om ekonomisystem och aktuella regelverk inom redovisning, skatt och bolagsrätt. Har du dessutom erfarenhet av att arbeta som konsult är det en stark fördel. Som person är du lösningsorienterad, analytisk och har en naturlig förmåga att skapa struktur. Du är flexibel och ödmjuk inför kunders och kollegors utmaningar, samtidigt som du har en stark egen drivkraft. Då rollen innebär mycket kundkontakt behöver du också vara en skicklig kommunikatör som kan förklara ekonomi på ett enkelt och tydligt sätt. Vi erbjuder dig Hos oss får du en arbetsplats med högt i tak, härlig energi och ett starkt teamfokus. Du får möjlighet att utvecklas professionellt och personligt i takt med vår tillväxt, och du erbjuds en omväxlande och stimulerande roll där du får arbeta med kunder från olika branscher. Vi ser till att du trivs genom roliga personalaktiviteter och en inkluderande arbetsmiljö där vi värdesätter att ha kul tillsammans. Vill du vara med på vår resa och skapa framtidens ekonomikonsultbyrå? Välkommen att söka och bli en del av vårt framgångsrika team i Borlänge! Ansök redan idag, urvalet sker löpande! Vi önskar din ansökan senast 9 mars – vi ser fram emot att höra från dig!

66 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Frisör

Vi söker en ny kollega som passar våran salong. Du ska vara serviceinriktad, trevlig, driven. gesällbrev är bra, men inget krav. du ska kunna svenska, det är ett krav. skicka gärna in ditt cv och personligabrev. [email protected] Eller hör av dej på telefonnummer 024315530 0762274118

66 dagar sedan
Sista ansökan:
30 april 2025
Hundkär Personlig assistent sökes till Borlänge
Alma Assistans AB
Personliga assistenter

Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Vi söker dig som vill hoppa in extra vid sjukdom och under sommaren. Du får gärna ha erfarenhet av omvårdnad och har ett fint bemötande gentemot vår kund. Du behöver vara initiativrik, flexibel och lyhörd som person. Arbetsuppgifterna är det som bla. ingår i ett hem, matlagning, städning och också personlig hygien m.m. Krav är att du har körkort och Du bör ej vara pälsallergiker, då de finns hund. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Att personkemin mellan dig och vår kund stämmer är det viktigaste. Eftersom du som personal fungerar som kundens förlängda arm även vid kommunikationen är det viktigt att du behärskar det svenska språket i tal och skrift.

67 dagar sedan
Sista ansökan:
30 april 2025
Bokningsmedarbetare utrikes
Bravura Sverige AB
Kundtjänstpersonal

Är du en serviceinriktad och strukturerad person som trivs i en dynamisk arbetsmiljö? DB Schenker i Borlänge söker en engagerad medarbetare till utrikes bokning – en spännande möjlighet att bli en del av ett globalt företag! Sök idag och ta nästa steg i din karriär! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag som varar i 4 månader, mellan maj och augusti. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Schenker. Det finns även möjlighet att börja uppdraget på 50% i april om du har annan huvudsaklig sysselsättning. Om företaget DB Schenker i Sverige, som ingår i en global koncern, arbetar med att leverera logistiktjänster världen över. De erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter och konsulttjänster till att leverera lager- och logistiklösningar. Efter nästan 100 års verksamhet är de marknadsledande på den svenska marknaden. Som medarbetare blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 72 000 kollegor över hela världen, varav ca 4 000 på ett 50-tal orter i Sverige. För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. De erbjuder personlig och yrkesmässig utveckling i ett multinationellt företag och arbetar aktivt med hälsa och gemenskap för en lustfylld arbetsmiljö. DB Schenker andas familjär stämning och de tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad! Arbetsuppgifter I denna roll ansvarar du för bokning av utrikestransporter. Arbetet sker främst via mejl, med viss telefonkontakt. Du hanterar bokningar genom att registrera och bekräfta dem i företagets system och administrativa lösningar, samtidigt som du säkerställer att allt sköts korrekt och effektivt. En viktig del av arbetet är att besvara kunders frågor om leveranstider och transportrelaterade ärenden. Du har också regelbunden kontakt med kollegor internt för att samordna och optimera bokningsflödet. Den här tjänsten passar dig som trivs med administrativt arbete, har ett skarpt öga för detaljer och vill bidra till en smidig och strukturerad transportprocess. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • God datavana • Goda kunskaper i svenska såväl engelska, både i tal och skrift • Serviceerfarenhet • Meriterande med erfarenhet av liknande roll/intresse inom logistikbranschen För att trivas i rollen är du en engagerad och lösningsorienterad person som brinner för att hjälpa andra. Du trivs i ett arbete med varierande tempo och strävar alltid efter att leverera bästa möjliga service med kunden i fokus. Du tar gärna egna initiativ, har ett intresse för problemlösning och har lätt för att samarbeta med andra. Som person är du tillmötesgående, flexibel och trivs med att hantera flera uppgifter samtidigt. Övrig information Start: April på 50% eller maj på 100% Plats: Borlänge Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2024-02-28.

67 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juli 2025
Byråchef till Avanta Borlänge med möjlighet att bli partner
Avanta Ekonomi AB
Ekonomi- och finanschefer

Om rollen Är du en erfaren ekonom eller redovisningskonsult med starkt intresse för ledarskap, relationer och affärsutveckling? På Avanta, en familjär och växande ekonomi- och redovisningsbyrå, får du möjlighet att driva utveckling, stärka vår lokala marknadsposition och bli partner. Som Byråchef i Borlänge blir du en nyckelspelare i vår expansion i Dalarna. Du får både strategiskt och operativt ansvar för att leda och utveckla verksamheten, stärka kundrelationer och samtidigt coacha dina medarbetare till nya höjder. Ditt stora intresse för människor och relationer kombineras här med ditt intresse för affärer och ekonomi. Med personalansvar för dina 4 medarbetare, resultatansvar, budgetansvar och stöttning från kollegor får du en mångsidig roll med goda förutsättningar att utvecklas och prestera enligt dina målsättningar. Inom Avanta finns likasinnade byråchefer, tidigare byråchef i Borlänge i ny roll och en intern stödfunktion (HR-ansvarig, ekonomiansvarig och VD) här för dig. Med återkommande forum för dialog och kunskapsutbyte får du stöttning i din roll som chef. Vi är på en spännande resa där digitalisering och affärsutveckling står högt på agendan. På Borlängekontoret finns stor potential att effektivisera och modernisera arbetssätt för våra kunder, vilket gör att vi söker dig som motiveras av att driva förändring och skapa långsiktig kundnytta. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Strategisk arbetsplanering och resursplanering (t.ex. genom månadsmöten med kontoret, kontorsledningsmöten, kundfördelning och rekrytering av medarbetare tillsammans med HR-ansvarig) Operativ arbetsplanering (t.ex. genom veckomöten med teamet, 1-2-1-samtal med medarbetare och resursplanering vid frånvaro) Coachning och målstyrning av medarbetare Utvecklingssamtal och lönesamtal Stöttning av medarbetare och eget arbete med kundrelationer, klurigare redovisning, bokslutsarbete, deklarationer och företagsrådgivning Implementering och efterlevnad av arbetsrutiner Arbete med systematiskt arbetsmiljöarbete för det egna kontoret Leda och driva det affärsmässiga arbetet genom ett aktivt marknadsarbete lokalt och regionalt (representera Avanta på nätverksevent och aktivt arbeta för att dra in nya affärer). Vi ser självklart även att rollen utvecklas utifrån dina egna individuella mål för utveckling och lärande. Vem är du?För att trivas som Byråchef ser vi att du tycker om att ta ansvar och anta utmaningar för att växa. Du är en erfaren ekonomikonsult med starka färdigheter inom bokföring, affärsrådgivning, inkomstdeklarationer samt boksluts- och årsredovisningsfrågor. Du har förmåga att driva försäljning och förändringsprocesser och har intresse för verksamhetsutveckling och relationer. Erfarenhet som chef är ett plus, men det är viktigare du har erfarenhet inom ledarskap som medför att du känner dig motiverad och trygg i att arbeta i en chefsroll framåt. Hur väl du lyckas och trivs i en ny roll beror dock på mycket mer än din tidigare arbetslivserfarenhet. Stor vikt kommer därför att läggas vid dina personliga egenskaper. Du är en driven och resultatorienterad ledare med god lyhördhet och kommunikativ förmåga. Du uppskattar relationen mellan dig som chef och dina medarbetare och motiveras av att coacha dina medarbetare mot uppsatta mål. Du tycker om att skapa och underhålla starka kundrelationer och har god förmåga att driva in affärer. Du trivs i sociala miljöer och är gärna Avantas ansikte utåt i professionella sammanhang. För oss är det även viktigt att du har förmågan att ta initiativ och fatta genomtänka beslut. Viktigt för rollen: Relevant utbildning inom ekonomi eller motsvarande kompetens förvärvad inom branschen Trygghet i din kompetens inom löpande redovisning, affärsrådgivning, inkomstdeklarationer, bokslutsarbete och lönehantering Erfarenhet från byrå eller annan konsultverksamhet Erfarenhet av ledarskap (genom arbetsledning eller personalansvar) Erfarenhet av försäljning och kundintagande God kunskap i svenska och engelska i tal och skrift God kund- och affärsförståelse Coachande förhållningssätt som ledare God samarbetsförmåga Lyhörd och kommunikativ Relationsskapande Initiativtagande Resultatorienterad Lösningsorienterad Kundcentrerad Meriterande för rollen: Erfarenhet av förändringsledning Erfarenhet som chef på redovisningsbyrå Erfarenhet av kunder med större koncernstruktur och avancerade deklarationer Erfarenhet av att implementera strategier Erfarenhet av Björn Lundén, Fortnox och Visma Lön. Vi erbjuder dig: Hos oss på Avanta Ekonomi får du möjligheten att arbeta i en mångsidig och ansvarsfull roll i ett bolag med familjär kultur där vi hjälper varandra, men vi erbjuder dig även: Möjlighet till partnerskap. Flytt till trevliga kontorslokaler med parkeringsmöjligheter och gångavstånd från Borlänge centralstation sommaren 2025. En nyckelroll i en växande organisation där du kan påverka och forma verksamhetens framtid. Möjlighet att arbeta och coacha i utmanade kundprojekt där förändringsledning, digitalisering och automatisering samt affärsutveckling står i fokus. Ett omfattande förmånspaket med friskvårdsbidrag på maxnivå, tjänstepension och försäkringar. Flexibla arbetstider och möjlighet till delvis distansarbete för att få livspusslet att gå ihop med vardagens alla måsten. Tydliga vägar för kompetensutveckling baserade på dina egna förutsättningar och målsättningar. Gemensamma luncher, fikaraster, årliga konferenser och andra sociala aktiviteter som en naturlig del av vår företagskultur. Ansökan Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, 6 månaders provanställning kan komma att tillämpas. Uppstart enligt överenskommelse. Vi ser fram emot att få veta mer om dig och vad du kan tillföra till vårt team!

70 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juli 2025
Lokalvård/assisterande husfru

Nu söker vi en assisterande husfru. Brinner du för service och tycker om att arbeta med människor så kan detta vara något för dig. Vi söker dig som är positiv, noggrann och flexibel. Du tar gärna egna initiativ och har ett öga för detaljer. Arbetet består av städning av både hotellrum och allmänna ytor. Förutom de dagliga arbetsuppgifterna på hotellstäd är du även ansvarig för att förråden är påfyllda. När husfrun inte är på plats ansvarar du för den dagliga planeringen och arbetsledningen, rumskontroller, beställning av förbrukningsvaror och tvätt samt introduktion av nyanställda. Erfarenhet av städning är ett minimikrav. Du behöver ha goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. God datavana är meriterande. Välkommen med din ansökan! - Arbetstider: varierande arbetstider men mestadels dagtid. Helger förekommer. - Omfattning: 75% - Start: Enligt överenskommelse - Lön: Enligt överenskommelse. Tjänsten utgår från HRF:s kollektivavtal. - Vid frågor om tjänsten kontakta: Husfru Kim Nivrén [email protected] - Sista ansökningsdag: Urval kommer att ske löpande, vi rekommenderar därför att du inte väntar med din ansökan! Vi ser fram emot att höra från dig!

72 dagar sedan
Sista ansökan:
25 juli 2025
Psykolog med neuropsykiatrisk utredningskompetens

Moment BUP Borlänge är en helt ny mottagning som startat upp under hösten 2024. Verksamhetendrivs på uppdrag av Region Dalarna och erbjuder barn-och ungdomspsykiatrisk specialistvård inom ramen för vårdval BUP.Är du psykolog med gedigen kunskap och erfarenhet av neuropsykiatriskt utredningsarbete? Lockas du av en verksamhetskultur som kännetecknas av evidensbaserad vård, omtanke, målstyrning och hög grad av kompetensutbyte inom professionen? Trivs du som bäst i en verksamhet som erbjuder stort inflytande, nära ledarskap och korta beslutsvägar? Då är Moment arbetsplatsen för dig. Hos oss ingår du i en kvalitetsfokuserad organisation med många psykologer och stort kompetensutbyte. Om verksamhetenTill denna tjänst söker vi dig som vill vara med och skapa framtidens arbetsplats inom psykiatrin - ett evidensstyrt kvalitetsdrivet BUP som kan inspirera hela Sverige.Mottagningen kommer drivas i enlighet med vår vision om ett samhälle med bättre hälsa där alla får rätt vård i rätt tid. Du kommer att vara med och bygga vår nya barn- och ungdomspsykiatriska mottagning från grunden. Du får stort inflytande i utformandet av nya arbetssätt och behöver tycka om att strukturera och organisera processer och rutiner. Du kommer att ingå i ett starkt och engagerat team och behöver vara flexibel och beredd att hjälpa till där det behövs. Om tjänstenSom utredande psykolog kommer du genomföra neuropsykiatriska utredningari team med andra professioner. För den som önskar finns möjlighet att även arbeta med rådgivning och behandling för BUPs målgrupp. Önskar finns det också möjlighet att kombinera utredningsarbete med behandlingsarbete. På Moment finns hög grad av struktur och välfungerande arbetsrutiner. Vi utvärderar våra behandlingar och utredningar systematiskt och har 10 år av mycket fina kvalitetsutvärderingar. Som psykolog hos oss arbetar du tillsammans med ett flertal psykologer, sjuksköterskoroch psykiatriker. Vi har även samarbeten med dietist, arbetsterapeut och logoped.Våra arbetsvillkor utgår ifrån målstyrning med: Möjligheten att kombinera arbete på plats och via länk Kompetenspeng varje år Friskvårdsbidrag Konkurrenskraftiga villkor Kollektivavtal Hos oss har vi dessutom en uppskattad tradition som innebär att du alltid är ledig på din födelsedag! Vem är du?Vi söker en legitimerad psykolog med utmärkande goda kliniska kvalifikationer för utförande av neuropsykiatriska utredningar av barn- och ungdomar. Du har gedigen kunskap om ADHD, Autism, IF och bred barnpsykiatrisk differentialdiagnostik. Du arbetar självständigt och strukturerat och har goda kunskaper i svenska både i tal och skrift. Som person har du ett positivt förhållningssätt, är trygg i din roll och kan vara både uppgifts- och relationsorienterad. Du uppskattar och bidrar till en god arbetsmiljö och ständig utveckling av verksamheten. Du är van att arbeta effektivt - och alltid med klientens bästa i fokus. Du är prestigelös, generös och engagerad. Förstås ser vi gärna att du delar vår värdegrund: VI GER Vi omsätter högspecialiserad evidensbaserad vård till handfasta råd och verktyg Vi är fokuserade på utveckling och arbetsglädje för våra medarbetare Vi ger vård som ger hållbara resultat Vi delar med oss av kunskap och stödjer varandra kollegialt VI LÄR Vi anstränger oss för att ta reda på ny kunskap Vi tar del av vetenskapliga rön och utvecklar våra metoder kontinuerligt Vi bedriver förbättringsarbete som en naturlig del av vardagen VI GÖR SKILLNAD Våra tjänster skapar kännbar förändring och mätbara resultat Våra tjänster ger effekt som håller i sig över tid Vi skapar en branschförebild i enlighet med vår vision och affärsidé som förbättrar vården Vi erbjuder dig Som medarbetare på Moment får du ett varierat och ansvarsfullt arbete. Hos oss hittar du arbetsglädje, gemenskap, frihet och många möjligheter till utveckling. Du kommer att ingå i ett stöttande team som skapar fantastiska resultat - varje dag. Här arbetar du tillsammans med dina kollegor i en kvalitetsfokuserad organisation med snabba beslutsvägar - allt för att du ska kunna göra det du gör bäst. Om oss Moment Barn & ungdom är en specialiserad del av Moment Hälsa och systerbolag till Moment Psykologi.Moment grundades 2010 och erbjuder specialisttjänster inom psykologi/psykiatri, barnmedicin och neuropsykiatri till företag, privatpersoner och offentlig sektor. Vi har mottagningar i Stockholm, Malmö, Vällingby, Borlänge och Umeå och genomför även konsultuppdrag i hela Sverige. Hos oss arbetar mer än70 psykologer, specialistläkare och sjuksköterskor med att skapa psykisk och fysisk hälsa genom metoder som har tydlig förankring i vetenskap. Företaget leds värderingsstyrt med stort fokus på att skapa samhällsnytta. Moment har haft en mycket stark och sund tillväxt under ett flertal år och blivit utsedda till Gasellföretag fem gånger, senast 2022. Om anställningen Lönetyp: Fast månadslön. Tjänsten är på 100%. Deltid kan diskuteras. Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Tillträde: april 2024 eller enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag: 31 mars Vi har löpande urval så tveka inte att visa ditt intresse redan idag. Vi ser fram emot att komma i kontakt med dig. Varmt välkommen med din ansökan.

72 dagar sedan
Sista ansökan:
30 april 2025