Har du erfarenhet som fordonsmekaniker? Har du ett allmänt teknikintresse och tycker om att jobba varierat där fokus är på kvalitét? Då kan detta vara ett spännande jobb för dig! Markverkstad Öst Hos oss får du möjlighet att arbeta med spännande arbetsuppgifter för att bidra till att göra Sverige och världen lite säkrare. Vi värdesätter ömsesidigt förtroende och hos oss får du både ett eget ansvar och goda möjligheter att kompetensutvecklas. Våra medarbetare är viktiga för oss och du har möjlighet att förena det professionella och det privata. Vi ger även möjlighet att träna på arbetstid, generösa arbetstidsavtal, föräldralön samt upp till sju veckor semester per år. Markverkstad Öst (Mv Öst) är en enhet inom Försvarsmaktens tekniska skola, FMTS, som utför underhåll på Försvarsmaktens markmateriel, flygbasmateriel och levererar tekniskt systemstöd. Detta innebär underhåll i form av tillsyn, reparationer, tillverkning, demontering/skrotning, modifieringar, driftstöd, teknisk anpassning och materielundersökning. Markverkstadsenheten levererar tjänster enligt kundkrav. Mv Öst är 70 medarbetare, som bedriver verksamhet i Eksjö, Kvarn och Linköping. Vill du veta mer om vad Markverkstaden gör? Kolla in denna länk: https://youtu.be/jDWtiZdUfSk Huvudsakliga arbetsuppgifter Som fordonsmekaniker kommer du huvudsakligen att arbeta med felsökning, reparationer och underhåll av fordon som används inom Försvarsmakten, tex Personbilar. lastbilar, entreprenadmaskiner, stridsfordon samt lättare militära fordon. Arbetet innebär både förebyggande och avhjälpande underhåll samt modifiering och ombyggnad utifrån fastsällda underlag. KRAV Kvalifikationer • Vi söker dig som har som lägst fullgjord och avslutad två- eller treårigt gymnasium med inriktning mot fordonsteknik eller motsvarande, alternativt kompetens förvärvad genom yrkeserfarenhet som av arbetsgivaren bedömer som likvärdig • Du har tidigare erfarenhet av arbete fordon inom liknande område • Datorvana med kunskaper i Word och Excel • Du har som lägst B-körkort. Personliga egenskaper Du är en lagspelare som arbetar bra självständigt likväl som i grupp. Som fordonsmekaniker är du strukturerad, beslutsam samt gör korrekta avvägningar och prioriteringar. Du är flexibel och kan med lätthet ställa om ditt fokus och anpassa dig i en föränderlig miljö. Vidare söker vi dig som har en positiv attityd till arbetet och verksamheten. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Meriterande • Försvarmaktens mekanikerutbildning på något fordonssystem • C eller CE körkort • Erfarenhet och kunskap av verkstadsdrift och materielunderhåll i Försvarsmakten • Erfarenhet av underhåll på tunga fordon • AC kylutbildning med behörigheter • Truckkort Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning Sysselsättningsgrad: heltid, dagtid – varierande arbetstider kan förekomma Arbetsort: Eksjö Tillträdesdatum: Snarast efter överenskommelse Arbete medför även krav på resor och tjänstgöring, såväl inrikes som utrikes. Tjänsten är en civil befattning. Upplysningar om befattningen Detaljchef Fordon tunga Robert Nors 076 - 896 19 42 Detaljchef Fordon lätta Mattias Andersson 072 – 156 63 53 Fackliga företrädare SACO: Håkan Eliasson OFR-S: Tony Svensson SEKO: Irene Ström OFR-O: Anders Norén Samtliga kontaktas via tfn 035-266 20 00 Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 2025-09-05. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. --------------------------------- Försvarsmaktens tekniska skola, FMTS, med huvudort i Halmstad är ett logistikförband där tekniken står i centrum. Förbandets verksamhet vilar på fyra ben – utveckling, utbildning, verkstads- och krigsförbandsproduktion. För att Försvarsmaktens förband ska kunna verka behöver de fungerande materiel och för det har FMTS en viktig roll. FMTS har ett funktionsansvar för den tekniska tjänsten inom Försvarsmakten, vilket bland annat innebär att följa teknikutvecklingen för att kunna förutse kommande behov men även föreslå förändringar och förbättringar. Här finns spännande utvecklingsmöjligheter för den som är tekniskt intresserad, både på grundläggande och mycket avancerad nivå. FMTS utbildar officerare, specialistofficerare, och civilanställda i teknisk tjänst inom samtliga försvarsgrenar. Utöver det så utbildas soldater inom logistik. FMTS har verksamhet över hela Sverige, från Revingehed i söder till Boden i norr. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått såväl på hemmaplan som runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och en god balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands men innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.
Eksjö kommun är en trygg och levande kommun som välkomnar alla. Här finns stad och landsbygd med både historia och framåtanda. Här verkar den lilla entreprenören och de stora företagarna. Här finns en närhet som ger möjlighet till en meningsfull fritid. Kommunen är en av de största arbetsgivarna och med din hjälp vill vi att våra invånare ska kunna leva ett gott liv. Det når vi genom att samarbeta, arbeta hållbart och ta vara på din kompetens och ditt engagemang. ARBETSUPPGIFTER Du kommer i rollen som speciallärare tillsammans med lärare, elevcoacher och elevhälsa bidra till att elever ges den ledning och stimulans som de behöver i sitt lärande och sin personliga utveckling. Du är ett stöd för lärare i arbetet med extra anpassningar och särskilt stöd. I din roll arbetar du också praktiskt med att ge elever stödinsatser och undervisning individuellt och i grupp. Du kommer att vara en del i vårt specialpedagogiska team F-9, som består av ytterligare två specialpedagoger som arbetar F-6 där vi vill skapa en röd tråd för hela Furulundsskolan. Du ingår också i elevhälsoteamet och deltar i det förebyggande och hälsofrämjande arbetet så att skolans alla elever får ett adekvat stöd. Du har en konsulterande och handledande roll gentemot kollegor/skolledning och bidrar till skolans utveckling genom att anlägga det specialpedagogiska perspektivet på skolans processer. KVALIFIKATIONER Du har special-lärarexamen eller specialpedagogexamen och lärarlegitimation. Erfarenhet är meriterande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Om du är den vi söker och du tycker att tjänsten är intressant, så ser vi fram emot din ansökan. Du ansöker lättast via länken i annonsen. Blir du kallad till intervju behöver du kunna styrka din identitet på något av följande tre sätt: - Pass - Nationellt ID-kort som visar medborgarskap - ID-kort kombinerat med personbevis där medborgarskapet framgår. Är du medborgare i land utanför EU/EES behöver du även visa upp ett giltigt uppehållstillstånd och/eller arbetstillstånd i Sverige Eksjö kommun har före annonsering redan gjort val av annonseringskanaler och undanber oss därför kontakt från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.
Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS ungdomshem Långanäs tar emot icke skolpliktiga pojkar med psykosocial problematik, kriminalitet och missbruk. Arbetsbeskrivning Vill du vara med och skapa den livsviktiga förändringen för utsatta människor? Då är jobbet som behandlingspedagog hos SiS en meningsfull utmaning. Som behandlingspedagog arbetar du i team tillsammans med behandlingsassistenter och behandlingssamordnare och tillsammans ansvarar ni för att de ungdomar och klienter som bor hos oss får den trygghet, vård och behandling som de behöver. Vi möter ofta människor i kris, vilket innebär att du jobbar med kvalificerat omvårdnads-och motivationsarbete och med att vara ett stöd i vardagen. Med stöd av dina kunskaper inom vård- och behandlingsarbete bidrar du aktivt till att behandlingsplaner fullföljs. Dokumentation är en viktig del av ditt arbete, och bidrar bland annat till rättssäkerhet, planering och uppföljning av vår verksamhet. Du bidrar till att säkerheten upprätthålls enligt våra rutiner och du medverkar till att vardagen flyter på med skolgång, städning, matlagning med mera.Kontaktmannaskap är också en av dina arbetsuppgifter. I arbetet kan det även ingå att vara handledare åt nya medarbetare och praktikanter. Det här är ett arbete för dig som ser en positiv utmaning i att få arbeta med utsatta människor i en svår livssituation. Jobbet är många gånger krävande men också stimulerande, glädjefyllt och omväxlande. Vår vision är att vara en plats för förändring och det genomsyrar vårt bemötande, vårt engagemang och vårt förhållningssätt. Arbetstiden är enligt schema dag - kväll och helg. Som ny medarbetare kommer du att genomgå SiS grundutbildning på 10 veckor. I utbildningen varvas teori med en handledd introduktion och utbildningen rustar dig för behandlarrollen i SiS verksamhet. Kvalifikationer För att lyckas i ditt arbete har du en grundmurad positiv människosyn. Du är motiverad att hjälpa människor i en utsatt livssituation och du delar SiS värdegrund, att vara en plats för förändring. Vidare har du en god förmåga att skapa engagemang och delaktighet hos våra ungdomar. Som person är du trygg i dig själv och har lätt för att skapa relation med ungdomar likväl som med övriga i personalgruppen. Du har en god kommunikativ förmåga och kan behålla ditt lugn även i pressade situationer. Du har lätt för att samarbeta med andra och du kan hantera konflikter på ett konstruktivt sätt. Du ska också ha: • Examen från 2-årig eftergymnasial utbildning vid folkhögskola eller yrkeshögskola (KY/YH) med inriktning mot socialt/pedagogiskt behandlingsarbete eller utbildning från högskola som vi bedömer likvärdig • B- körkort • God svenska i tal och skrift Meriterande är: • Erfarenhet av arbete med människor i utsatta livssituationer, t.ex. arbete inom psykiatri eller inom LSS omsorg • Erfarenhet från klientnära befattningar på Kriminalvården, t.ex. Kriminalvårdare • Erfarenhet av arbete inom ungdomsvården På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap. Anställning: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Ansökan: Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 3 augusti. På grund av semestertider kan återkoppling dröja, men vi försöker se över ansökningar löpande. Tester och arbetsprover kan komma att ingå i rekryteringsprocessen. SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.
Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS ungdomshem Långanäs tar emot icke skolpliktiga pojkar med psykosocial problematik, kriminalitet och missbruk. Arbetsbeskrivning Vill du vara med och skapa den livsviktiga skillnaden för utsatta människor? Då är jobbet som behandlingsassistent på SiS en meningsfull utmaning. Målet med ditt uppdrag är att motivera våra ungdomar till nya och mindre riskfyllda sätt att leva. Som behandlingsassistent är du med och ser till att rutinerna på avdelningen fungerar som de ska. Du spelar en stor roll för stabiliteten och tryggheten för våra ungdomar och klienter, och står för basen i det dagliga livet som skolgång, städning, matlagning med mera. Du är med och bidrar till att säkerheten på institutionen upprätthålls enligt våra rutiner och dokumentation är en viktig del av ditt arbete. Du kommer jobba med att bygga trygga relationer och medverkar till att våra ungdomar/klienter får den trygghet och säkerhet som de behöver för att bryta invanda beteenden. Tillsammans med ditt team av engagerade kollegor såsom behandlingspedagoger och behandlingssamordnare har ni möjlighet att nå goda resultat och bidra till förändring. Jobbet är många gånger krävande men också stimulerande, glädjefyllt och omväxlande. Vår vision är att vara en plats för förändring och det genomsyrar vårt bemötande, vårt engagemang och vårt förhållningssätt. Arbetstiden är enligt schema dag - kväll och helg. Som ny medarbetare kommer du att genomgå SiS grundutbildning på 10 veckor. I utbildningen varvas teori med en handledd introduktion och utbildningen rustar dig för behandlarrollen i SiS verksamhet. Kvalifikationer Din personliga lämplighet är nyckeln till livsviktig förändring. Därför behöver du ha en god förmåga att skapa engagemang och delaktighet. Lika viktigt är det att du har en grundmurad positiv människosyn, stor empatiskt förmåga och en förmåga att skapa goda relationer. Du har en god kommunikativ förmåga och kan behålla ditt lugn även i pressade situationer. Du har också förmåga att samarbeta med andra och delar gärna med dig av dina kunskaper till kollegor. Du ska även ha: • Avslutad gymnasieutbildning • B- körkort • God svenska i tal och skrift Meriterande är: • Erfarenhet av arbete med människor i utsatta livssituationer, t.ex. arbete inom psykiatri eller inom LSS omsorg • Erfarenhet från klientnära befattningar på Kriminalvården, t.ex. Kriminalvårdare • Erfarenhet av arbete inom ungdomsvården På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap. Anställning: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Ansökan: Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 3 augusti. På grund av semestertider kan återkoppling dröja, men vi försöker se över ansökningar löpande. Tester och arbetsprover kan komma att ingå i rekryteringsprocessen. SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.
Vilka är vi? Samtele Ab är en växande mobiloperatör på den svenska telekommarknaden och vi växer i rasande fart. Därav söker vi nu fler drivna och tävlingsinriktade medarbetare till vårt team. Allt arbete sker hemifrån och digitalt! Våra tjänster och produkter är av högsta kvalitet och riktar sig både mot privatpersoner såväl som företag. Med telefonen som verktyg kommer du att ta kontakt med både nya och befintliga kunder och sälja in våra telefonabonnemang till konkurrenskraftiga priser. Vi söker dig som: - Kan flytande svenska i tal och skrift. - Har en positiv inställning. - Har höga ambitioner. - Älskar utmaningar. - Brinner för att jobba med människor - Har egen dator och headset Hos oss får du vara med och skapa en inspirerande miljö där vi motiverar och pushar varandra till att uppnå goda resultat. Är du driven och hungrig? Vill du arbeta för ett dedikerat och professionellt företag med goda förutsättningar? Vi ger dig utveckling både på ett personligt plan och ute i arbetslivet. Det är meriterande om du har tidigare erfarenheter av försäljning men det är absolut inget krav. Oavsett så ger vi dig de verktygen som krävs för att du skall utvecklas som säljare samt uppnå dina personliga mål. Vi erbjuder: - Produkt- & säljutbildning (Via Skype) - Personlig coachning (Via Skype) - Start omgående - Tävlingar och roliga aktiviteter - Arbetstider 17.00-21.00 Mån-Fre - Hög ersättning
En unik möjlighet väntar dig i! Drömmer du om att arbeta i en roll där du gör skillnad varje dag, där du får möjlighet att utveckla lantbruksföretag och skapa en hållbar framtid? Då har vi drömjobbet för dig! Vi söker en engagerad och driven ekonom som företagsrådgivare till ett av Sveriges mest dynamiska företag, Växa Sverige. Om rollen Som företagsrådgivare kommer du att arbeta tätt tillsammans med våra kunder inom mjölk- och köttproduktion, och ibland även andra delar av lantbruksbranschen. Ditt uppdrag? Att bidra till deras framgång och hållbar utveckling genom att erbjuda förstklassig rådgivning inom företagsekonomi, lönsamhetsutveckling och affärsplanering Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta: Direkt rådgivning: besök våra kunder och hjälp dem att förbättra deras verksamheter genom skräddarsydda råd och stöd. Gårdsråd tillsammans med andra rådgivarkompetenser mm Ekonomiska analyser: Skapa investeringskalkyler, produktionskostnadsanalyser, budgetar och affärsplaner. Stödansökningar: Hjälpa kunderna med att ansöka om investeringsstöd och andra EU-stöd. Utbildning och utveckling: Hålla kurser för lantbrukare, delta i utvecklingsprojekt och arbeta med uppdrag från exempelvis Länsstyrelsen. Samarbete i team: Arbeta tillsammans med våra produktionsrådgivare, husdjurstekniker, avelsrådgivare och andra experter för att erbjuda helhetslösningar för våra kunder. Vi söker dig som Har en utbildning som agronom, lantmästare, civilekonom eller motsvarande akademisk utbildning. Är en mästare på Excel och har genuint intresse för ekonomi och företagande. Har ett stort personligt driv, är självständig och kan planera dina egna kundbesök. Är öppen, lyhörd och affärsmässig med en förmåga att skapa goda relationer. Har B-körkort och talar flytande svenska. Extra plus om du har Praktisk erfarenhet från lantbruk, gärna mjölk- eller köttproduktion. Arbetat som rådgivare eller säljare inom branschen Kunskap om projektledning, personalledning, LEAN eller liknande. Erfarenhet av att driva företag. Vi erbjuder En spännande tjänst på heltid eller enligt överenskommelse, med placering på våra driftsplatser Eksjö, Kalmarsund Öland eller Linköping. (Alternativa placeringsorter kan diskuteras) En tillsvidareanställning med lön enligt överenskommelse. Möjlighet att arbeta i ett dynamiskt team där vi tillsammans driver utvecklingen framåt. Ansökan och kontakta För mer information om tjänsten, kontakta: Nilla Henning, Regionchef Rådgivning & Företagande, 010-471 05 37 Carl Andås, Facklig kontaktperson, 010-471 03 71 Skicka in din ansökan omgående, urval sker löpande. Ansökan senast 2024-08-10 Välkommen att bli en del av Växa Sveriges framgångssaga! Vi ser fram emot att höra från dig!
Vida Bruza ingår i Vida-gruppen som är en av Sveriges största aktörer inom skogs- och träindustrin. Vi är en koncern med ca 1500 medarbetare och vi har 24 produktionsanläggningar runt om i södra Sverige. Vi arbetar med trä som material vilket gör oss till en hållbar och trygg framtidsbransch. ARBETSUPPGIFTER Vad innebär rollen? Som sågverksoperatör ingår du i ett skiftlag där ni jobbar tillsammans i team och roterar mellan olika arbetsuppgifter som är vanligt förekommande i sågproduktion. Noggrannhet och nyfikenhet är viktiga inslag för att kunna förstå processen i såglinjen. Du blir ett viktigt tillskott till vårt engagerade och erfarna arbetslag i Hjältevad! Arbetet bedrivs i 2-skift. KVALIFIKATIONER Vem söker vi? Du trivs med ordning och reda, är lyhörd och har god samarbetsförmåga. Framför allt värdesätter vi en positiv attityd till arbetet och arbetskamraterna och ett engagemang kring att se möjligheter och ständigt vilja förbättra.
Arbetsuppgifter Vi söker omgående CNC-operatörer för ett aktuellt behov hos våran kund i Eksjö. I den här rollen kommer du att ha stort eget ansvar för att säkerställa att tillverkningen genomförs korrekt. Vi ser att du har erfarenhet av att arbeta utifrån ritningsunderlag och med programmering. Som person är du självständig, ansvarsfull och flexibel. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, även om din erfarenhet också är viktig i denna process. Omfattning: Heltid, kväll ev. nattskift. Anställningsform: Visstidsanställning på 6 månader via Posti Logistics Staffing, med goda möjligheter till förlängning, antingen hos oss eller direkt hos kunden. Din profil Som person bör du ha ett intresse för maskiner/robotar och teknik. Vi ser gärna att du har ett öga för kvalité och trivs med att arbeta under eget ansvar. Mediterande: - CNC-utbildning eller arbetslivserfarenhet. - Erfarenhet av ritningsläsning och programmering. - Truckkort och traverskort. - Kan svenska språket i tal och skrift
AUTOMATIONSELEKTRIKER TILL SEALED AIR ARBETSUPPGIFTER Som automationselektriker på Sealed Air kommer du i huvudsak att arbeta med förebyggande och avhjälpande underhåll i syfte att eliminera och proaktivt minska störningar i företagets produktionsanläggningar. Utgångspunkten i ditt arbete är att sträva efter kvalitet och effektivitet i alla led. För att uppnå företagets mål krävs noggrannhet och effektivitet i kombination med en förståelse för kundens behov. Utöver detta kommer du bl.a. att: Delta i arbete som rör utveckling, underhåll och daglig teknisk support för företagets tillverkningsprocesser. Arbete med förebyggande underhåll och systematisk felsökning vid verksamhetens linjer och utrustningar. PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER Vi ser att du som söker har ett genuint teknikintresse och lockas av att arbeta med förbättringsarbete i en teknologisk och utvecklingsinriktad miljö. Som person är du nyfiken, engagerad och har lätt att ta egna initiativ för att driva ditt arbete framåt och stödja andra. Dessutom ser vi att du har en god analyserande förmåga. Vidare söker vi dig med: Gymnasieutbildning eller motsvarande inom el/automation samt relevant arbetserfarenhet från industri, gärna processindustri. God samarbetsförmåga. Goda kunskaper i svenska, så väl muntligt som skriftligt. Kunskaper i engelska är meriterande men inget krav. OM TJÄNSTEN Tjänsten som Automationselektriker är en direktrekrytering där du blir anställd av Sealed Air. I denna rekrytering samarbetar vi med Eterni Sweden och alla eventuella frågor kring tjänsten hänvisar vi till Eterni Sweden. ÖVRIG INFORMATION Ansökningar via e-post behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!
Höglandsförbundet – Samverkan är vår styrka! Höglandsförbundet är ett kommunalförbund bildat av Aneby, Eksjö, Nässjö, Sävsjö och Vetlanda. Dessa fem kommuner, på småländska höglandet, värdesätter samarbete och vet att vi blir starkare tillsammans. Genom att slå ihop våra styrkor och resurser kan vi öka kompetensen, bättre utnyttja resurser, höja kvaliteten och ge invånarna bättre service. Hos oss finns idag en rad olika verksamheter som arbetar för hela Höglandets bästa. En av verksamheterna inom Höglandsförbundet är Höglandsgymnasiet. Höglandsgymnasiet har skolor i Eksjö, Nässjö, Sävsjö och Vetlanda. Totalt är vi ca 550 medarbetare som arbetare för att våra ca. 3000 elever ska få en utbildning av hög kvalitet som rustar dem för framtiden i arbetslivet eller i fortsatta studier. Ditt nya jobb De kurser som är aktuella i vikariatet är Matematik 2b, Fysik 1a och fokustid matematik vilket innebär ma-stöd under ca 60 min/v. I tjänsten kan även rymmas möjlighet till allmänt vikariat på skolan. Tjänstens är på deltid, 40-50% fördelat på tre dagar (i nuläget må-on). Du kommer att tillhöra ämneslaget i matematik- och fysik och även ha din arbetsplats tillsammans med övriga lärare i ämneslaget. Om dig Vi ser att du gärna har en lärarlegitimation med behörighet att undervisa på gymnasienivå och en ämneslärarexamen i matematik och fysik. Det är meriterande om du tidigare undervisat på gymnasiet. Vi behöver dig som trivs med att arbeta med ungdomar, som vill vara en vuxen förebild och som lyssnar på dina elever och låter dem vara en del av undervisningen och dess upplägg. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter, du gillar att samarbeta med kollegor inom ämnet eller skolan, du är självgående och tar initiativ till utveckling och förbättring. Du är duktig på att knyta kontakter och skapa goda relationer. Om vår skola Eksjö gymnasium är belägen i centrala Eksjö och har idag ca 580 elever fördelade på nio olika program och anpassad gymnasieskola. Vi ger våra studerande en trygg studietid, med goda förutsättningar för vidare högskole- eller universitetsstudier och möjligheter till meningsfullt arbete efter gymnasietiden. På skolan arbetar förutom pedagoger ett flertal nyckelpersoner, med det gemensamma målet att samtliga elever ska må bra, vara trygga och lyckas med skolarbetet. För våra elever som kommer från andra kommuner finns elevhem där vi har bemanning med personal. Bra att veta Tjänsten är ett vikariat från 2025-09-15. Sysselsättningsgraden är 40-50%. I enlighet med skollagen kommer du behöva visa ett utdrag ur belastningsregistret. Detta registerutdrag begär du på polisens hemsida. För att säkerställa att alla nya medarbetare inom våra lärartjänster har rätt behörighet, ber vi dig att bifoga en giltig lärarlegitimation som är hämtad från Skolverket och som inte är äldre än två månader. Vill du veta mer? Välkommen att kontakta rektor Maria Sparre. Har du frågor till Sveriges lärare kontaktar du Fredrik Lindemalm. Välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Välj ett jobb för att visa detaljer