Göta Ingenjörregemente (Ing 2) söker vikarierande Sjuksköterska

Är du intresserad av att bidra med dina kompetenser i en samhällsviktig myndighet med hög arbetstrivsel och goda förmåner, så som tre timmars träning i veckan på arbetstid? Nu söker vi en sjuksköterska under sex månader för ett föräldravikariat. Ser du Försvarsmakten som en spännande arbetsgivare som kan bidra till dina tidigare yrkeserfarenheter med ytterligare kompetensbredd? Läs vidare och ansök! Om enheten Försvarshälsan är Försvarsmaktens egen företagshälsovård och finns på samtliga garnisonsorter i landet. Försvarshälsan ansvarar för hälso- och sjukvård för värnpliktiga och elever samt företagshälsovård för anställd personal. På Försvarshälsan Eksjö arbetar du i ett tvärprofessionellt team med läkare, psykolog, sjuksköterskor, fysioterapeuter och vårdadministratör. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Hälso- och sjukvård på primärvårdsnivå för värnpliktiga och elever • Arbetsrelaterad sjukvård för anställd personal • Lagstadgade undersökningar, hälsoundersökningar och vaccinationer • Stöd vid militärövningar och militär sjukvårdsutbildning Krav Kvalifikationer • Legitimerad sjuksköterska med minst fem års klinisk yrkeserfarenhet i Sverige • Mycket god kommunikativ förmåga i tal och skrift • B-körkort Personliga egenskaper Du är intresserad av arbetsmiljöarbete och förebyggande hälso- och sjukvård. Du är självgående i ditt arbetssätt men ser en god samverkan, både internt och med våra kunder, som en självklarhet. Vidare är du utåtriktad och har lätt för att skapa nya kontakter och samarbeten. Arbetet erbjuder stor variation, både till sitt innehåll och till mängden arbetsuppgifter över tid. Du är initiativrik och ser det som en naturlig del av arbetet att utveckla både dig själv och vår verksamhet. Meriterande • Vidareutbildning inom distriktssjukvård, företagshälsovård, intensivvård, anestesi eller ambulanssjukvård • Erfarenhet från militär verksamhet eller frivillig försvarsorganisation  Övrigt • Anställningsform: Vikariat sex månader • Tillträdesdatum: 2024-10-01, eller enligt överenskommelse • Placeringsort: Eksjö, men tjänstgöring på annan ort, liksom kvälls- och helgarbete, kan förekomma. • Individuell lönesättning tillämpas • Urval kan komma att ske löpande Vid frågor om befattningen: Andreas Nors, chef Försvarshälsan. 073-851 10 93, [email protected] Vid frågor om rekryteringsprocessen: Jessika Lingmerth, HR-Generalist. 070-924 81 08, [email protected] Fackliga representanter nås via växeln, 0381-180 00 SACO: Sofie Bergkvist SEKO: Matz Felix OFR/O: Peter Djerf OFR/S Försvarsförbundet: Carola Blomdahl  Välkommen med din ansökan senast 2024-05-28. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.   Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Göta ingenjörregemente, Ing 2, är Sveriges enda ingenjörregemente. Regementet rekryterar och utbildar officerare och soldater till ingenjörförband med specialkompetens att utföra kvalificerade fältarbeten för nationella och internationella uppgifter. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

8 maj 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Sjuksköterska i Södra Sverige

Information om uppdraget: Sjuksyrra AB söker en erfaren leg. sjuksköterska iSödra Sverige I din roll som sjuksköterska på ortopediskavdelning kommer duvårda patienter med akuta skador eller besvär i rörelseapparaten. Det kan handla om ryggsmärtor, traumatiska frakturer eller multitrauman med flera olika frakturer och skador. Patienter vårdas inför planerade eller akuta operationer. Lön inom 24 timmarNär du arbetar hos oss behöver du inte längre vänta på lönen. Med flexibel lön har du möjlighet att följa din lön dagligen och göra uttag av din intjänade lön när du vill och behöver detKrav: Legitimerad sjuksköterska med minst 2 års arbetslivserfarenhet. Erfarenhet från ortopedivård. Var:Södra Sverige Omfattning: 100% Tidsperiod:v.25( 17 juni)-v.32(11augusti) 2024 Arbetstider:Dag, Kväll & Natt. Måndag - söndag hela eller delar av perioden. Journalsystem:CosmicSista ansökningsdag:16.05.2024 Vi erbjuder: Lön inom 24 timmar efter avslutat arbetspass En personlig kontaktperson som finns här för dig under hela ditt uppdrag Snabb service och flexibla schemalösningar Bra ersättning för din erfarenhet och kompetens Tjänstepension från första arbetade timmen Fullt försäkringsskydd till, på och från arbetet genom Svedea och FORA Behjälplighet med boende om du söker uppdrag på annan ort Jourtillgänglighet dygnet runt årets alla dagar Vilka är vi på Sjuksyrra AB?Med Sjuksyrra AB som din arbetsgivare är din primära arbetsplats ute på golvet där du och din kompetens behövs men du är även välkommen på en fika eller lunch på vårt kontor i Stockholm. Vi är ett personligt bemanningsföretag med visionen att ge sjuksköterskor en varierande och stimulerande karriär. Vi finns alltid nära till hands och värnar om personliga relationer. Våra grundpelare är hög kvalitét, personlighet och flexibilitet. Tack för att du tar dig tiden att söka denna tjänst! Vi ser fram emot din ansökan, men vänta inte för länge för tillsättandet av denna tjänst kan komma att ske löpande.

7 maj 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Administrativ samordnare

Kvinnokliniken, Höglandssjukhuset Eksjö Är du en stjärna på administration och vill bli en del av vår gemenskap? Nu söker vi en ny administrativ samordnare som är redo för ett meningsfullt uppdrag och trivs på en arbetsplats där utveckling och ständiga förbättringar står i fokus. Välkommen till oss på kvinnokliniken! Rollen som administrativ samordnare Som administrativ samordnare är du ett personaladministrativt stöd till oss vårdenhetschefer på kvinnokliniken när det gäller bemanning av mottagningar samt dygnet-runt-verksamhet, schemaplanering och schemaläggning i Heroma. Eftersom detta är en nyckelroll som du är ensam om att ha på kliniken är hög närvaro på arbetet en förutsättning. Andra administrativa uppgifter som förekommer är att skriva protokoll, mötesanteckningar, boka möten och lokaler, administration av kvinnoklinikens APY, uppdatera bemanningsmodul i Astrada, kortadministration. Andra administrativa uppgifter kan förekomma. Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Du arbetar dagtid med flexmöjligheter. Din blivande arbetsplats På kvinnokliniken i Eksjö vill vi ge bästa vård från livets början till livets slut. Vi ser till hela människan och jobbar med kropp och själ. Här föds omkring 1000-1200 barn om året och det jobbar cirka 120 medarbetare. Vi ger allsidig vård till kvinnor i alla åldrar och arbetar i team med hälso- och sjukvård vid graviditet, förlossning, gynekologisk sjukdom samt främjar sexuell hälsa. På vår klinik är det lätt att lära känna varandra och få trygghet i sitt arbete. Vi är ett härligt gäng med medarbetare som trivs och har god sammanhållning. Du kan se mer av gänget på Instagram: https://www.instagram.com/kvinnoklinikeneksjo/ För mer information om Höglandssjukhuset i Eksjö läs mer här: Arbetsplatser på Höglandssjukhuset Eksjö, Region Jönköpings län (rjl.se) (https://rjl.se/jobb-och-karriar/arbetsplatser-i-region-jonkopings-lan/sjukhus-som-arbetsplats/arbetsplatser-pa-hoglandssjukhuset-eksjo/) Din profil Vi söker dig som trivs och är van vid att arbeta med personaladministrativa uppgifter och vill arbeta självständigt i en administrativ roll som stöd till oss vårdenhetschefer. Vi ser att du har erfarenhet av administrationssystemet Heroma samt erfarenhet av schemaplanering och schemaläggning. Goda kunskaper i Officepaketet samt djupare kunskap i Excel värderar vi högt. Du har lätt att sätta dig in i nya IT-system. Då även dokumentation, tex protokollskrivning, ingår i arbetsuppgifterna krävs en god förmåga att uttrycka sig i svenska språket i såväl tal som skrift. Du måste vara flexibel och tycka om att ha många bollar i luften samtidigt. I grunden har du en slutförd gymnasieutbildning och du har även en eftergymnasial utbildning inom administration eller personalfrågor. För att trivas i rollen är du en strukturerad person som är flexibel i sitt arbetssätt. Du har en vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar och har en god samarbetsförmåga. Du är noggrann i ditt arbete och är bra på att kommunicera och uttrycka dig i båda tal och skrift. Du trivs med ett arbete där du får underlätta för andra och där arbetsuppgifterna är omväxlande och du har god förmåga att planera, prioritera och organisera och är självgående i ditt arbete. Du har dessutom lätt att skapa ett gott samarbete med kollegor och andra omkring dig, och du har ett lättsamt och trevligt bemötande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vårt erbjudande till dig Vi erbjuder dig ett spännande uppdrag där du arbetar tillsammans med trevliga kollegor i en god arbetsmiljö! Vi vill ge dig möjligheten att utvecklas i din roll som administrativ samordnare. Du kommer att få möjlighet att bli involverad i olika aktiviteter och arbetsuppgifter där du kommer få jobba/arbeta tillsammans med många olika medarbetare inom hela kliniken. För att du ska få en bra start får du en anpassad introduktion utifrån dina erfarenheter. Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/). Har du frågor om tjänsten? Vid frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta vårdenhetschef Sofie Karlsson, [email protected], 010-243 57 46 eller vårdenhetschef Åsa Lowejko, [email protected], 010-243 58 03. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Vår rekryteringsprocess Urval och intervjuer kan komma att ske löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är 22 maj 2024. Välkommen med din ansökan! Läs mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess på vår hemsida: https://rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess/ Bli en av oss!

7 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Områdeschef till delat ledarskap

Ambulansområde öster, ambulanssjukvården Är du en trygg, engagerad och kommunikativ ledare som vill vara med och bidra till en professionell, trygg och tillgänglig ambulanssjukvård? Nu söker vi två nya områdeschefer som vill vara med och leda och utveckla arbetet i ambulansområde öster. Varmt välkommen med din ansökan! Rollen som områdeschef Som områdeschef i ambulansområde öster kommer du att arbeta i ett delat ledarskap med två chefskollegor och tillsammans ansvarar ni för att leda, fördela och planera arbetet samt utveckla verksamheten i ambulansområde öster, som är det största ambulansområdet och består av cirka 90 medarbetare. Du förväntas vara en närvarande chef och leda dina medarbetare både på plats och på distans, detta då de arbetar ute på olika ambulansstationer. Du har personal-, funktions- och budgetansvar och verkar aktivt för en god arbetsmiljö. Som områdeschef verkar du för fortsatt god samverkan såväl internt med andra verksamheter inom sjukvården som externt med andra myndigheter som polisen och räddningstjänsten. Du är direkt underställd verksamhetschefen och ingår i ledningsgruppen där ni tillsammans verkar för att bedriva ambulanssjukvård med god tillgänglighet och vård på lika villkor. Ni arbetar även tillsammans med att utveckla ambulansverksamheten i hela länet. Då vi är en länsklinik lägger vi stor vikt vid att hela ledningsgruppen arbetar för en enhetlig ambulansverksamhet med gemensamma mål. Tjänsten vi erbjuder är ett förordnande där du anställs i din grundprofession. En av områdeschefstjänsterna är en utökning av chefsgruppen, detta med bakgrund i det stora antalet medarbetare i område öster. Din blivande arbetsplats Ambulanssjukvården är en aktiv och kreativ organisation, där vi arbetar tillsammans för en hög patientsäkerhet och en god arbetsmiljö. Ambulanssjukvården har utvecklats stort de senaste åren och erbjuder en alltmer avancerad vård redan innan ambulansen kommer till sjukhuset. Vi är en multidisciplinär verksamhet, vilket gör att vi ofta använder och får utveckla vår kompetens inom många olika områden. Ambulanssjukvårdens arbete präglas av våra tre värdeord professionellt, tryggt och tillgängligt. I Region Jönköpings län finns 24 ambulanser inklusive en lättvårdsambulans fördelade på tolv stationer i länet. Verksamheten består av tre ambulansområden, varav område öster är ett av dem och har stationer i Eksjö, Nässjö, Vetlanda, Sävsjö, Tranås och Aneby. Läs gärna mer om ambulanssjukvården som arbetsplats här. (https://www.rjl.se/jobb-och-karriar/arbetsplatser-i-region-jonkopings-lan/sjukhus-som-arbetsplats/ambulanssjukvarden-som-arbetsplats/) Din profil Det är viktigt för oss att du känner dig trygg i chefs- och arbetsgivarrollen, därför ser vi att du har minst ett års erfarenhet från en chefsroll, gärna inom hälso- och sjukvård. Du är en trygg, tydlig och kommunikativ ledare som inger förtroende och har en god förmåga att skilja på det personliga och det professionella. Du har en positiv attityd till ditt arbete och har en god förmåga att inspirera och motivera dina medarbetare. Du tar ett stort ansvar för såväl ditt arbete och verksamhetens utveckling och har alltid hela ambulansverksamhetens bästa i fokus. Då resor förekommer i tjänsten är B-körkort ett krav. Vårt erbjudande till dig Vi erbjuder dig en stimulerande chefsroll där du får goda möjligheter att både utveckla och utvecklas. Du är med och påverkar och utvecklar ambulansverksamheten och erbjuds även goda möjligheter till kompetensutveckling i form av chefsutbildningar och nätverk som Region Jönköpings län tillhandahåller. Du får även möjligheten att arbeta i ett delat ledarskap med två chefskollegor där ni kompletterar varandra och utbyter erfarenheter och idéer. Vi är övertygade om att det delade ledarskapet skapar goda förutsättningar för att vara chef och fokusera på strategiska frågor som exempelvis verksamhetsutveckling. Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här. (https://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/) Har du frågor om tjänsten? Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta verksamhetschef Thomas Johansson, 010-242 41 97, [email protected], eller biträdande verksamhetschef Rickard Joneman, 010-242 28 90, [email protected]. Vid frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringsspecialist Moa Yngve, 010-242 11 39, [email protected]. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Vår rekryteringsprocess Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under annonseringstiden. Intervjuer är i dagsläget inplanerade under vecka 22. I denna rekrytering kan vi komma att använda oss av personlighets- och kapacitetstester och arbetsprov som kompletterande bedömningsmetoder. Läs mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess på vår hemsida. (https://rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess/) Sista ansökningsdag är den 31 maj. Välkommen med din ansökan!

7 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Butikskonsulent Eksjö- semestervikarie

Vi söker dig som vill jobba på ovan ort med omnejd. Jobbet utförs främst vardagar, enstaka helger kan förekomma. Du kommer hantera butiker i Eksjö, Nässjö och Vetlanda. Tjänsten är ett semestervikariat. Som butikskonsulent ser du till att lösvikts och naturgodiset är välfyllt och ser säljande ut i butik. Du kommer att arbeta med påfyllnad, rengöring och orderläggning. Godiset/naturgodiset levereras direkt ut till butikerna. Vi söker dig som är social, noggrann och ansvarsfull som person, har en god känsla för service och trivs med att jobba självständigt. Du får gärna ha erfarenhet av dagligvaruhandeln sedan tidigare. Lön enligt handelsavtal. Körkort och tillgång till bil är ett krav. Låter det intressant maila din ansökan märkt med ”Butikskonsulent Eksjö" till [email protected] Urval och intervjuer sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas allt eftersom, skicka därför din ansökan redan nu!

7 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Socialsekreterare Familjefokus

Eksjö kommun är en trygg och levande kommun som välkomnar alla. Här finns stad och landsbygd med både historia och framåtanda. Här verkar den lilla entreprenören och de stora företagarna. Här finns en närhet som ger möjlighet till en meningsfull fritid. Kommunen är en av de största arbetsgivarna och med din hjälp vill vi att våra invånare ska kunna leva ett gott liv. Det når vi genom att samarbeta, arbeta hållbart och ta vara på din kompetens och ditt engagemang. Nu stärker vi arbetet kring barn och unga! Biståndsenheten barn och unga satsar nu på både en ny samverkansmodell -Familjefokus- och en särskild lönesatsning på socialsekreterare. Familjefokus handlar om att med en helhetssyn möta familjer med komplexa behov. Det kan handla om familjer där det finns oro för barns omsorg och säkerhet kopplat till försvårande omständigheter kring såväl barnet som de vuxna i familjen. Detta i form av relationella svårigheter, missbruk, psykisk ohälsa och neuropsykiatriska diagnoser som innebär utmaningar i föräldraskap och livsföring. Familjefokus förväntas bidra till att en positiv förändringsprocess startar tidigt i kontakt med familjer. Där skyndsam kartläggning och möjlighet att utvärdera de åtgärder som sätts in bidrar till mer träffsäkra bedömningar kring det fortsatta behovet. ARBETSUPPGIFTER Ditt uppdrag som socialsekreterare blir att utreda barns behov av skydd och stöd, fatta beslut om insatser och följa upp dem, särskilt i de ärenden som aktualiseras inom ramen för Familjefokus. Dit finns utvalda personer från andra verksamheter knutna så som socialtjänstens öppenvård, boendestöd och hemtjänst, vilka tillsammans med dig utgör ett team under utredningsförfarandet. Tillsammans kommer ni med barnets bästa i fokus arbeta kompenserade, utredande och behandlande inom ramen för era roller. Stödet kommer riktas både till individerna och familjen som helhet. Större delen av arbetet förväntas ske i barnets hemmiljö. På Biståndsenheten barn och unga finns nära tillgång till chef, 1:e socialsekreterare och kollegor i form av utredande socialsekreterare, socialsekreterare som följer upp placerade barn och familjehemssekreterare. Till enheten hör också en mottagningsgrupp som tar emot orosanmälningar och ansökningar. Sammantaget utgörs enheten av ett stabilt, glatt gäng med bred kompetens och god sammanhållning. Vi har ett prestigelöst och öppet klimat där vi hjälps åt att finna lösningar. Som verksamma i den lilla kommunen är vår styrka korta beslutsvägar och flexibilitet. En naturlig del i arbetet är samverkan med andra, både internt och externt. Extern handledning erbjuds och administrativt stöd finns att tillgå. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har · socionomexamen · god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift · erfarenhet av myndighetsutövning barn och unga · B-körkort För att trivas i rollen som socialsekreterare ser vi att du har god samarbetsförmåga, eget driv och är relationsskapande. Arbetet är mångfacetterat med ett stundtals högt tempo som ställer krav på ett strukturerat och flexibelt förhållningssätt. Då du kommer möta människor i kris och /eller komplexa livssituationer är det viktigt att du kan se möjligheter, förmedla hopp och ha ett respektfullt bemötande. Likväl behöver du kunna vara tydlig och sätta gränser. ÖVRIGT Om du är den vi söker och du tycker att tjänsten är intressant, så ser vi fram emot din ansökan. Du ansöker lättast via länken i annonsen. Blir du kallad till intervju behöver du kunna styrka din identitet på något av följande tre sätt: - Pass - Nationellt ID-kort som visar medborgarskap - ID-kort kombinerat med personbevis där medborgarskapet framgår. Är du medborgare i land utanför EU/EES behöver du även visa upp ett giltigt uppehållstillstånd och/eller arbetstillstånd i Sverige Eksjö kommun har före annonsering redan gjort val av annonseringskanaler och undanber oss därför kontakt från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.

6 maj 2024
Sista ansökan:
10 juni 2024
Dedicare söker sjuksköterskor till Eksjö

Dedicare söker sjuksköterskor   Söker du efter en seriös arbetsgivare som gör det möjligt för dig att ta uppdrag enligt dina önskemål? Vi söker dig som är sjuksköterska med flerårig erfarenhet för framtida uppdrag.  Vi erbjuder dig flexibelt upplägg, trygga anställningsvillkor, bra lön och goda förmåner. Du får en personlig kontakt med din konsultchef, samtidigt som du får chansen att bredda din kompetens, få nya erfarenheter och utvidga ditt kontaktnät. Vi söker dig som är erfaren sjuksköterska för framtida uppdrag.    Kvalifikationer  Sjuksköterska med minst 2 års yrkeserfarenhet.  ​​​​​​​Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift.  Personliga egenskaper  God samarbetsförmåga med övriga arbetskamrater och yrkeskategorier. Personlig mognad med intresse och förmåga att möta patienter och anhöriga i svåra situationer. Förmåga att prioritera, delegera samt arbetsleda arbetskamrater i teamet. Flexibel och vilja att verka för verksamhetens behov. Van att arbeta med varierande arbetsuppgifter i varierande tempo.    Vi erbjuder  Vi tror att välmående människor gör ett bättre arbete, därför erbjuder vi alla våra konsulter följande:  Kollektivavtal, tjänstepension, semesterersättning och friskvårdsbidrag  Du får en lön som är synonym med dina prestationer  Du får spännande uppdrag som matchar ditt intresse och din kompetens  Du får personlig och nära kontakt med din konsultchef  Du får möjlighet att medverka på träffar och utbildningar som Dedicare anordnar för anställda konsulter  Ansökan  Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Ansök genom att klicka på knappen ”Skicka ansökan”.  På vår hemsida www.dedicare.se/nurse presenterar vi alla våra lediga uppdrag.

6 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Enhetschef

Eksjö kommun är en trygg och levande kommun som välkomnar alla. Här finns stad och landsbygd med både historia och framåtanda. Här verkar den lilla entreprenören och de stora företagarna. Här finns en närhet som ger möjlighet till en meningsfull fritid. Kommunen är en av de största arbetsgivarna och med din hjälp vill vi att våra invånare ska kunna leva ett gott liv. Det når vi genom att samarbeta, arbeta hållbart och ta vara på din kompetens och ditt engagemang. Eksjö kommun är en trygg och levande kommun som välkomnar alla. Här finns stad och landsbygd med både historia och framåtanda. Här verkar den lilla entreprenören och de stora företagarna. Här finns en närhet som ger möjlighet till en meningsfull fritid. Kommunen är en av de största arbetsgivarna och med din hjälp vill vi att våra invånare ska kunna leva ett gott liv. Det når vi genom att samarbeta, arbeta hållbart och ta vara på din kompetens och ditt engagemang. Vi söker nu en enhetschef för vård och omsorg med ansvar för kommunens dagverksamhet för personer med demenssjukdomar som är placerad på ett särskilt boende i centrala Eksjö, samt med ansvar för en arbetsgrupp inom anhörig- och frivilligverksamheten. Den frivilliga insatsen är ett komplement till den ordinarie verksamheten inom kommunens äldreomsorg som behöver planeras och samordnas. Under det kommande året kommer vi att genomföra en omvandlingsprocess där du kommer att spela en central roll. Ditt uppdrag kommer att innebära att utveckla både din roll och dess ansvarsområden. Du kommer att vara en viktig del av ett team som aktivt arbetar för att främja ett demensvänligt samhälle. Dessutom kommer du att vara en integrerad del av vårt nya särskilda boende med fokus på demenssjukdomar. ARBETSUPPGIFTER Ditt uppdrag som enhetschef innebär att planera, leda och driva utveckling av din verksamhet utifrån IBIC (Individens behov i centrum). Som enhetschef anger du riktning, skapar goda förutsättningar för dina medarbetare och säkerställer att verksamhetens uppdrag genomförs med hög kvalitet och goda resultat. För att säkerställa en god och säker vård och omsorg ingår ett systematiskt kvalitetsarbete i ditt ledaruppdrag. Kompetensförsörjning är också ett betydande fokusområde där vi behöver hitta smarta och effektiva lösningar samtidigt som det ingår att hålla en ekonomi i balans. I din roll kommer du att ha ett uppsökande uppdrag och utföra förebyggande hembesök till invånare över 85 år i syfte att informera om anhörigstöd och annan hjälp som kan fås från kommunen. Du kommer också att vara sammanhållande för anhöriggrupper till anhöriga för personer som är långvarigt sjuka, äldre, har en funktionsnedsättning eller anhöriga till personer med psykisk ohälsa. Som enhetschef kommer du att vara en del av en ledningsgrupp med kunniga och engagerade kollegor. Tillsammans kommer ni att driva utvecklingen av verksamheten och forma framtidens vård och omsorg. I ditt arbete kommer du också att ha tillgång till olika stödfunktioner såsom samordnare, administratör, ekonom, verksamhetsutvecklare och HR. Din anställning börjar med en noggrant planerad introduktion, följt av spännande utmaningar i din roll som chef. Kontinuerlig kompetensutveckling kommer att erbjudas inom ramen för det kommungemensamma chefs- och ledarutvecklingsprogrammet. Som ny chef kommer du att tilldelas en mentor för att stödja dig i din nya roll. KVALIFIKATIONER Som ledare är du en förebild för ditt team. Du är inspirerande och motiverande, och du visar vägen genom att vara tydlig i din vision och målsättning. Du är lyhörd och empatisk, och du tar hänsyn till dina medarbetares behov och åsikter. Du är en strategisk och utvecklingsorienterad person som kan se ett helhetsperspektiv. Dessutom är du en bra kommunikatör som kan kommunicera effektivt både internt inom teamet och externt med andra intressenter. Slutligen är du en problemlösare och har ett genuint intresse för demenssjukdomar där du kan hantera utmaningar och leda ditt team mot framgång. Vi söker dig som är utbildad socionom, har examen från sociala omsorgsprogrammet eller från annan likvärdig akademisk utbildning, gärna med inriktning mot organisation, ledarskap eller socialt arbete. Tidigare erfarenhet från arbete inom offentlig verksamhet är meriterande. Tidigare chefserfarenhet är meriterande, gärna inkluderat budget-, personal- och verksamhetsansvar. Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Om du är den vi söker och du tycker att tjänsten är intressant, så ser vi fram emot din ansökan. Du ansöker lättast via länken i annonsen. Blir du kallad till intervju behöver du kunna styrka din identitet på något av följande tre sätt: - Pass - Nationellt ID-kort som visar medborgarskap - ID-kort kombinerat med personbevis där medborgarskapet framgår. Är du medborgare i land utanför EU/EES behöver du även visa upp ett giltigt uppehållstillstånd och/eller arbetstillstånd i Sverige Eksjö kommun har före annonsering redan gjort val av annonseringskanaler och undanber oss därför kontakt från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.

6 maj 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Truckförare/Operatör

Uniflex Höglandet söker dig som vill köra truck hos en av våra kunder utanför Eksjö. Du kommer ingå i ett gäng engagerade och kunniga medarbetare och samtidigt få erfarenhet av industriarbete. Du kommer arbeta med maskinövervakning samt truckkörning. För att söka tjänsten är truckkort A1-4, B1-3 ett krav. Det du gör varje dag kommer påverka företagets kvalitet och produktion, du spelar en avgörande roll! Vi tror att du är intresserad av att arbeta med både människor, maskiner och datorer. Du ser snabbt vad som behöver göras och gillar att hugga i och hjälpa till där det behövs. Du är kommunikativ och målfokuserad. Du håller utsatta tider och tar chansen att lära dig de olika arbetsmomenten på plats. Du kommer att få en personlig utbildningsplan för att kunna inhämta all nödvändig kunskap av vår personal med långvarig erfarenhet och utbildning. För att jobba hos oss måste du ha fyllt 18 år och behärska det svenska språket i tal och skrift för att kunna tillgodogöra dig information, säkerhetsföreskrifter och rutiner. Vi ser att du är ansvarstagande, strukturerad och flexibel i ditt arbete. Vi erbjuder dig ett spännande och varierande jobb i en internationell arbetsmiljö med trevliga kollegor. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet, är du den engagerade medarbetare, som bidrar till den goda stämningen så har du en självklar plats i vårt härliga gäng. Låter detta som något för dig – sök redan idag! Arbetstiderna är förlagda på 2-skift. Du skickar din ansökan via vår hemsida www.uniflex.se Se till att eventuella referenser som finns namngivna i dina ansökningshandlingar har kännedom om att de finns med där och att de eventuellt kommer att bli kontaktade vid en eventuell rekryteringsprocess. Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001. På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande: • Kollektivavtal • Tjänstepension • Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner • Försäkringar • Marknadsmässig lön • Karriär och utveckling Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar affärsfokus, engagemang, glädje och ansvarstagande.

6 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Truckförare/Operatör

Uniflex Höglandet söker dig som vill köra truck hos en av våra kunder utanför Vetlanda. Du kommer ingå i ett gäng engagerade och kunniga medarbetare och samtidigt få erfarenhet av industriarbete. Du kommer arbeta med maskinövervakning samt truckkörning. För att söka tjänsten är truckkort A1-4, B1-3 ett krav. Det du gör varje dag kommer påverka företagets kvalitet och produktion, du spelar en avgörande roll! Vi tror att du är intresserad av att arbeta med både människor, maskiner och datorer. Du ser snabbt vad som behöver göras och gillar att hugga i och hjälpa till där det behövs. Du är kommunikativ och målfokuserad. Du håller utsatta tider och tar chansen att lära dig de olika arbetsmomenten på plats. Du kommer att få en personlig utbildningsplan för att kunna inhämta all nödvändig kunskap av vår personal med långvarig erfarenhet och utbildning. För att jobba hos oss måste du ha fyllt 18 år och behärska det svenska språket i tal och skrift för att kunna tillgodogöra dig information, säkerhetsföreskrifter och rutiner. Vi ser att du är ansvarstagande, strukturerad och flexibel i ditt arbete. Vi erbjuder dig ett spännande och varierande jobb i en internationell arbetsmiljö med trevliga kollegor. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet, är du den engagerade medarbetare, som bidrar till den goda stämningen så har du en självklar plats i vårt härliga gäng. Låter detta som något för dig – sök redan idag! Arbetstiderna är förlagda på 2-skift. Du skickar din ansökan via vår hemsida www.uniflex.se Se till att eventuella referenser som finns namngivna i dina ansökningshandlingar har kännedom om att de finns med där och att de eventuellt kommer att bli kontaktade vid en eventuell rekryteringsprocess. Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001. På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande: • Kollektivavtal • Tjänstepension • Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner • Försäkringar • Marknadsmässig lön • Karriär och utveckling Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar affärsfokus, engagemang, glädje och ansvarstagande.

6 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024