Vill du vara med och forma framtidens produktion? Hos vår klient får du möjligheten att utvecklas inom produktionsteknik och bidra till innovativa lösningar. Sök redan idag - urval sker löpande! OM TJÄNSTEN Som maskiningenjör kommer du att arbeta i nära samarbete med produktionsteknik för att stödja den dagliga driften och utvecklingsprojekt. Du ansvarar för att utveckla designlösningar och stödja produktionsteknik i upphandling. Du erbjuds - En tjänst med stort fokus på produktion där du får möjlighet att arbeta med teknik i framkant - En fot in hos ett globalt och dynamiskt bolag - Ett stort kompetensutbyte från kollegor med goda kunskaper inom produktionsteknik ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Som produktionsmekanikingenjör ansvarar du för att designa verktyg och fixturer samt teknisk dokumentation för att optimera produktionsprocessen och stödja den dagliga driften. * Designa tillverkningsverktyg och fixturer optimerade för produktionsprocessen * Skapa teknisk dokumentation och arbetsinstruktioner * Utveckla designlösningar från koncept till ritning * Stödja produktionsteknik i upphandling och verifiering * Uppdatera arbetsinstruktioner baserat på förändringar i monteringsprocessen VI SÖKER DIG SOM - Solid Works - Solid Works Composer - SAP - Flytande i svenska och engelska (muntligt och skriftligt) - Kreativ, kommunikativ och resultatinriktad Det är meriterande om du har - Kunskap om CE (process, krav etc.) - Erfarenhet av kabelritningar - Generell erfarenhet som produktionsteknik För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Målmedveten - Ordningsam - Ansvarstagande Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A
Nu söker Libera dig med CE-behörighet som vill jobba med rangering i Enköping! Uppdraget Här kommer du få vara en nyckelperson i ett säkerhetsklassat arbete, där du kommer övervaka att lastningen i lastbilen är korrekt utfört, fastspänt och redo för att köras iväg ut på vägarna. Du kommer kontrollera lasten tillsammans med lagret, där ni koordinerar hur lasten skall stå och placeras. Du kommer köra lastbilarna mellan olika stationer, när en lastbil är fylld ska nästa lastas. Vem är du? Vi söker dig med ett högt säkerhetstänk, som har kännedom kring lastbilsbranschen och som vet hur ett noggrant placerat gods skall se ut. Du har tidigare arbetat som lastbilschaufför (CE) och har därmed självförtroende i att kunna visa och förklara för lastarna hur allt ska se ut och stå. Du innehar CE-behörighet samt giltigt YKB Du innehar ADR Grund Du har haft CE-behörigheten i minst 3 år Du har tidigare erfarenhet av rangering Arbetstider Dagtid 8-17, men flexibel att kunna jobba 2-skift vid eventuell förändring. Tillsättning Omgående eller enligt överenskommelse I denna rekrytering utför vi ett utdrag i belastningsregistret vid eventuell anställning. Genom att ansöka denna tjänst med ditt personnummer godkänner du att vi utför detta moment vid eventuell anställning. Varmt välkommen med din ansökan!
Vi söker en strukturerad och ansvarstagande person som vill leda ett erfaret assistansteam. I rollen som administrativ arbetsledare ansvarar du för schemaläggning, bemanning, rekrytering och det dagliga stödet till personalgruppen. Du blir en nyckelperson för att säkerställa stabilitet och kontinuitet i en komplex assistanssituation. Du har god administrativ förmåga, är trygg i arbetsledarrollen och har erfarenhet av LSS och personlig assistans. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Tjänsten är heltid.
🩺 Vi söker legitimerade sjuksköterskor! Är du legitimerad sjuksköterska och söker nya utmaningar i en flexibel och meningsfull roll? Vi söker nu engagerade sjuksköterskor för uppdrag inom olika kommuner, regioner och privata vårdgivare runt om i landet. Du får möjlighet att arbeta i varierande miljöer med trygga villkor och stor frihet att påverka ditt eget schema. Välkommen att skicka in din ansökan redan idag! ------------------------------------ KVALIFIKATIONER Leg. sjuksköterska Om oss Health Connect är ett bemanningsföretag med säte i Göteborg. Vi erbjuder en stor bredd av uppdrag över hela landet. När du arbetar genom Health Connect kan du förvänta dig: Konkurrenskraftig lön ISO-certfierade Resor och boende ( i de fall du önskar arbeta på annan ort är vi behjälpliga med att ordna resa och boende) Tjänstepension enligt ITP, Försäkringar Hög servicenivå av erfarna konsultchefer Konsultträffar
Om tjänsten Vi söker en engagerad och operativ arbetsledare som trivs i en produktionsmiljö och har en naturlig ledarskapsförmåga. I denna roll kommer du att arbeta aktivt i produktionen samtidigt som du ansvarar för att ge feedback och följa upp våra konsulter på plats. Vi söker en producerande teamledare till en av våra kunder i Enköping. Du kommer att jobba i produktionen själv men också ansvara för feedbacken och uppföljningen av våra konsulter på plats. Dina arbetsuppgifter - Arbeta aktivt i produktionen - Coacha och stötta medarbetare för att uppnå de uppsatta målen - Tydlig och löpande kommunikation med medarbetarna för att skapa engagemang och arbetsglädje Vad vi söker Vi letar efter någon som idag arbetar som team leader eller motsvarande, där du har erfarenhet av att vara operativ och närvarande i produktionen. För oss är det viktigt att du har ett naturligt ledarskap som gör att uppföljning och motivation av konsulterna blir en självklar och naturlig del av ditt dagliga arbete, snarare än en uppgift som känns tung eller tidskrävande. Erfarenhet av att följa upp produktivitet och en god förståelse för logistik är krav. Som person ser vi gärna att du är glad, framåt och har ett stort intresse av att utvecklas och lära dig nytt. Om du visar dig vara rätt person för oss, ser vi detta som en möjlighet till vidare utveckling, antingen inom vårt företag eller hos en av våra kunder. Välkommen med din ansökan om du vill vara en del av vårt team och ta nästa steg i din karriär! Om Pokayoke Pokayoke är ett kompetensbolag inom logistik med bemanning som kärnverksamhet. Vi består av logistikspecialister och med vår långa erfarenhet i branschen finns det inte en logistikutmaning vi inte stått inför. Detta är en kunskap vi nu vill dela med oss av.
Vill du ta nästa steg i din karriär hos ett branschledande företag som verkligen värdesätter din utveckling? Då har vi en spännande möjlighet för dig! Vi söker en engagerad Projektledare som vill bli en del av vårt dynamiska VS-team i Enköping Välkommen med din ansökan! Ditt nya jobb Som projektledare på Bravida Enköping VS ansvarar du för Serviceprojekt, från projektplanering till leverans. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat vara att: • Framgångsrikt driva Serviceprojekt inom VS-området • Bidra i projektering tillsammans med byggföretag och Bravidas andra discipliner (t.ex. el, vent och automation) • Utveckla och bevara kundrelationer • Jobba med merförsäljning inom projektet • Hantera bland annat inköp, resursplanering och kvalitets- och arbetsmiljöarbete • Leda och engagera medarbetare • Vara delaktig i Bravidas förbättringsarbeten • Ansvara för kalkyl, resultat och utförande av projekt Som projektledare på Bravida får du frihet under ansvar. Vi tror på din förmåga att överträffa kundernas förväntningar genom din kunskap, ditt driv och ditt intresse. Våra kunder är bland annat, byggföretag, fastighetsägare, fastighetsförvaltningsbolag, regioner och kommuner. Vi på Bravida kan ta oss an spännande uppdrag som få andra företag klarar. Varje dag jobbar vi tillsammans för att bli ännu bättre på det vi gör. Det finns dessutom stora möjligheter till utveckling inom företaget. Vi söker dig som • Tidigare har arbetat som projektledare eller liknande roll inom Service/Installation och/eller byggbranschen • Känsla för säljarbete och service • Har kunskap inom entreprenadjuridik och ekonomi • Har god dator- och systemvana • Innehar B- körkort Som person är du en lagspelare med stark drivkraft att leda projekten framåt och engagera ditt team mot ett gemensamt mål. Du har ett kundorienterat synsätt och besitter förmågan att bevara och utveckla goda affärsrelationer. I ditt arbete är du lösningsorienterad, strukturerad och har utvecklat ett systematiskt arbetssätt då du håller ihop projektets alla delar. Du är uthållig och resultatfokuserad och strävar efter projektens lönsamhet. Du är bra på att kommunicera och har goda kunskaper i svenska såväl i tal som i skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att du bidrar till vår positiva anda på arbetsplatsen. Bravida som arbetsgivare På Bravida är vi stolta över att leverera känslan när allt bara fungerar. Våra medarbetare har byggt förtroende hos våra kunder sedan 1922 och är hjärtat i vår organisation. Tillsammans levererar vi de mest energieffektiva tekniska lösningarna. Hos oss har du möjlighet att göra skillnad för en mer hållbar framtid. Vi värdesätter mångfald och strävar efter att skapa en säker och inkluderande arbetsplats där alla känner sig välkomna och uppskattade. Din säkerhet kommer först, alltid. Genom våra interna utbildningar erbjuder vi utvecklingsmöjligheter, och i vår starka gemenskap hjälper vi varandra att lyckas. Som en del av vårt team får du chansen att utvecklas både personligt och professionellt. Vi är stolta över att vara ett av Nordens ledande företag inom vår bransch, vilket ger oss möjlighet att erbjuda förmåner som exempelvis förmånliga pensionsavtal, friskvårdsbidrag och vidareutbildning. Läs mer om hur det är att arbeta på Bravida här. Hur söker jag jobbet? Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum som är 31 augusti 2025. Du skickar in ditt CV och personliga brev genom att klicka på knappen Ansök nedan. Vi undanber oss kontakt med rekryteringsföretag i denna rekryteringsprocess Bra fastigheter gör skillnad, därför finns Bravida. Som Nordens ledande leverantör av tekniska helhetslösningar inom service och installation hjälper vi våra kunder att skapa väl fungerande och hållbara fastigheter. Bravidas långsiktiga mål är att vara klimatneutral i hela värdekedjan år 2045. Vi har 14 000 medarbetare och finns på cirka 190 orter i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Bravidas aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. www.Bravida.se
Enköpings husläkarcentrum Våra 1800 medarbetare arbetar med nära vård och hälsa i Uppsala län. Vi har ett brett utbud av tjänster inom första linjens vård. Våra patienter möter oss på Region Uppsalas egna vårdcentraler eller inom habilitering och vi ger råd på telefon via 1177. Utbildning, forskning och utveckling är viktigt för oss, eftersom vi anpassar vårt utbud utifrån invånarnas behov. Redan nu erbjuder vi mobila team, videobesök och smarta e-tjänster. Vill du bli vår nya gruppchef på Enköpings husläkarcentrum? Vi nystartar på Enköpings husläkarcentrum och söker nu dig som är intresserad av ett uppdrag som gruppchef på Enköpings husläkarcentrum! Det är ett kombinerat uppdrag med kliniskt arbete i din grundprofession. Som gruppchef är du operativt ansvarig för en del av verksamheten. Du erbjuds en tillsvidareanställning i din grundprofession och ett förordnande på chefsuppdrag på tre år med möjlighet till förlängning. Som gruppchef är du underställd verksamhetschefen. På Enköpings Husläkarcentrum kommer du till en arbetsplats med högt i tak och en trygg anställning med bra förmåner. Vi arbetar med flexibla arbetssätt för både patienternas och för din skull. Dessutom har vi ett tillägg på lön för att vi räknas som kransort i förvaltningen, samt ett riktigt bra pensionsavtal, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/). Vid sidan av dina förmåner skapar vi en individuell utvecklingsplan för dig med regelbundna utbildningsdagar för kompetensutveckling. Det gör att du ingår i ett stort nätverk med kunniga kollegor. Det finns också stora möjligheter att ingå i utvecklingsarbeten i förvaltningen, och bidra till utvecklingen av framtidens vård. Vårdcentralen har en ny ledningsstruktur där vår nya verksamhetschef och medicinskt rådgivande läkare ingår. Vi arbetar utvecklingsorienterat med patientsäkerhet och arbetsmiljö i fokus. Bland annat innebär det arbetssätt för att främja tillgänglighet och kontinuitet, du ska hinna utföra dina arbetsuppgifter och ha kontroll över din arbetsdag. Ditt uppdrag Som gruppchef kommer du att på uppdrag av, och tillsammans med, verksamhetschefen planera, organisera och leda arbetet på vårdcentralen. Du kommer att ha personalansvar, vilket innebär bla rekrytering, medarbetar- och lönesamtal, arbetsmiljö samt rehabilitering. Du skapar och sprider trygghet i vardagen genom ett kommunikativt, tillitsfullt och ansvarstagande ledarskap. Dina kliniska arbetsuppgifter bestäms utifrån din grundprofession och kan bestå av mottagningsarbete och andra stimulerande uppgifter som till exempel uppdrag på SÄBO, BVC, MVC och ungdomsmottagning. Tjänstgöring kan förekomma på vår filial i Fjärdhundra och restid ingår i sådant fall i arbetstiden. Din kompetens Vi söker dig som har en minst treårig högskole- eller/universitetsexamen med hälso- och sjukvårdsinriktning i ett vårdyrke. Du ser utmaningen och glädjen i att följa dina patienter genom livets alla åldrar. Du är en god kommunikatör på svenska både i tal och skrift och kan lätt skapa kontakt med både patienter och kollegor. Som person är du bra på att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt och för att vara framgångsrik i arbetet krävs att du är flexibel i ditt arbetssätt. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom primärvård samt har tidigare erfarenhet av ledarskap i en chefsroll. Vi söker dig som är intresserad av ledarskap och verksamhetsutveckling och som är intresserad av att tillämpa ett coachande och tillitsbaserat ledarskap. Ditt förhållningssätt präglas av öppenhet och framåtanda. Uppdraget kräver att du besitter god samarbetsförmåga och att du är tydlig, lyhörd och nytänkande. Du är väl införstådd med ditt uppdrag som arbetsgivarföreträdare, dina befogenheter och målen för din verksamhet och kan kommunicera det till vårdcentralens medarbetare. Att ha ett patientperspektiv är självklart för dig och du vill utveckla verksamheten så att vi blir ett attraktivt val för länsinvånarna. Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet. Vår verksamhet Enköpings husläkarcentrum tillhör förvaltningen Nära vård och hälsa, Region Uppsala, och ligger centralt i anslutning till Lasarettet i Enköping. Till verksamheten hör även en filial i Fjärdhundra. Vårdcentralen har tillsammans med filialen cirka 9 200 listade patienter. På vårdcentralen är vi cirka 40 medarbetare som arbetar i nära samarbete. Jourmottagningen har primärvårdsansvar kvällar och helger och bemannas av vårdcentralens undersköterskor och av läkare från alla vårdcentraler i Enköpings och Håbo kommuner. Vi har ett bra utbyte med lasarettet och våra patienter kommer från både tätort och omkringliggande landsbygd. Vill du veta mer? Du är varmt välkommen att kontakta verksamhetschef Alexandra Källman på telefon 076-496 36 45 alternativt mejl [email protected] om du vill veta mer om tjänsten eller verksamheten. Du kan även kontakta representanter från de fackliga organisationerna som nås via växel 018-611 00 00. Ansökan Välkommen med din ansökan via länken nedan. Bifoga meritförteckning och andra relevanta bilagor som styrker din kunskap och erfarenhet. Intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Region Uppsala krigsplacerar all tillsvidareanställd personal utifrån totalförsvarets behov. Detta innebär för den enskilda medarbetaren inga förpliktelser i fredstid utan är enkom en planeringsåtgärd. Inför beslut om anställning, sker kontroll av misstanke- och belastningsregister avseende samtliga arbetssökanden som i den sökta anställningen kan komma att arbeta inom psykiatrisk sjukvård, habilitering, vård av barn och ungdom eller tvångsvård av missbrukare. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg och vi undanber oss telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Dags att planera hösten/vintern! Vi söker just nu en sjuksköterska som vill arbeta i höst/vinter. Arbetet innefattar sedvanligt arbete inom hemsjukvård och/eller boende. Vi hjälper dig så att du kan hjälpa andra! Period: v.36-52 Schema: Rotationsschema eller dag, kväll och helg Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med yrkeserfarenhet och referenser som kan intyga din kompetens. Du har goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift. Som konsult hos oss och för det här uppdraget behöver du ha arbetat som sjuksköterska de senaste fem åren. Det förekommer sedvanliga arbetsuppgifter inom sjukvård, det är därför viktigt att du har någorlunda erfarenheter sedan innan. Vi ser dessutom att du som söker är en flexibel, ansvarstagande, social och driven person som är trygg i dig själv och brinner för att människor ska må bra. Om oss Vi är med från uppläggets start och ser fram emot att följa din resa, vi upplever nya platser tillsammans! Vi har i dagsläget uppdrag runtom i stort sett över hela Sverige, i alla dess former och med attraktiva ersättningar. Vi kan förhoppningsvis hjälpa dig att finna det du söker. Vi svarar på frågor och planerar ett upplägg tillsammans utefter dina önskemål för att du ska ha möjlighet att arbeta på dina villkor. För oss är en viktig del att du ska känna dig trygg under hela din arbetsperiod varför du utöver din lön erhåller bland annat följande förmåner: · Tjänstepension · Övriga försäkringar · Personlig kontaktperson som är tillgänglig & engagerad · Ekonomisk ersättning för boende & resor · Utbildningar Ansökan Välkommen med din ansökan via mail alternativ intresseanmälan på vår hemsida www.vivabemanning.se Telefon: 08-50 90 8000 Mail: [email protected] Tveka inte på att söka, uppdragen går åt snabbt! Känner du möjligtvis även en sjuksköterska som kan vara lämplig? Vi tar mer än gärna emot förslag. #jobbjustnu
Enköpings kommun är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Vi förutsätter att du är kompetent, vetgirig och redo att axla ett stort ansvar. Vilka goda idéer vill du vara med och förverkliga? Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbwebbplats: https://enkoping.se/jobb Hos oss på Socialförvaltningen i Enköpings kommun arbetar vi tillsammans för att hjälpa Enköpingsbor som på olika sätt befinner sig i svåra och utsatta livssituationer. Vi har en nära ledning och arbetar hela tiden aktivt med utveckling av organisationen. Som grund i vårt förhållningssätt har vi valt att ha motiverande samtal (MI) för dem vi är till för. En del av vår ledningsstruktur är att vi arbetar i tvärteam mellan avdelningarna. Med cirka 160 medarbetare på förvaltningen har vi goda förutsättningar för en välfungerande intern samverkan. För oss är du som medarbetare vår viktigaste resurs och vi vill att du ska trivas på din arbetsplats. Vi är varandras arbetsmiljö och strävar efter ett klimat som präglas av våra värdeord: ansvar, delaktighet, utveckling, rättssäkerhet, samverkan och bemötande. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som är en trygg, erfaren Socialarbetare med en behörighet som socionom eller likvärdigt dokumenterad utbildning med ett genuint engagemang för människor . Du vill arbeta där det verkligen behövs. I rollen som Socialarbetare med delegation Socialsekreterare blir du en viktig del av vårt team, redo att göra jobbet där behoven i verksamheten är som störst. Du kommer att arbeta brett och verksamhetsnära med olika funktioner, ibland snabbt och ibland långsiktigt alltid med fokus på kvalitet, samarbete och utveckling. Hos oss får du möjlighet att använda hela din kompetens, vara med och driva förändring och göra konkret skillnad för medborgare varje dag. Inom förvaltningen kan arbetet innebära bland annat att arbeta som Barn uppföljare av placerade barn, att genomföra utredningsarbete och att följa upp öppna insatser eller arbete med stödinsatser. Vi söker dej som har erfarenhet från flera områden som du kan använda dig av i det här arbetet. Vi tror att du trivs i en flexibel roll där varje dag ser lite olika ut men där ditt engagemang, din kompetens och din vilja att bidra är det som gör skillnaden. Du får: • Fantastiska kollegor i hela förvaltningen. • God introduktion för våra nyanställda. • Fortbildning och kompetens påfyllning där samtliga medarbetare bereds möjlighet att gå Freda utbildning och MI grundutbildning. • Vägledning och stöd av arbetsledare i grupp och enskilt och handledning regelbundet. • Stöd av arbetsledare som använder sig av och får utbildning i utvecklande ledarskap och coachande ledarskap som arbetssätt för att stödja och leda medarbetare. • Vara med och utveckla en funktion i förvaltningen som vi väntat på att kunna utveckla. • Arbeta med flera områden inom förvaltningen och vara ett verkligt stöd för medborgare och kollegor. Varmt välkommen med din ansökan ! KVALIFIKATIONER Socionom eller annan utbildning som Socialstyrelsen bedömer likvärdig Beredskap att arbeta inom olika funktioner och områden och kunna ställa om sitt arbete utifrån behoven i verksamheten ÖVRIGT Varmt välkommen med din ansökan! Det är av yttersta vikt att kunder och klienter inom socialförvaltningens verksamheter kan känna trygghet i den omsorg som kommunen har ansvar för. Därför måste du visa upp ett utdrag från belastningsregistret innan erbjudande om anställning. Handläggningstiden för ett utdrag är cirka tre veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du går vidare i rekryteringsprocessen. Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år. Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ Vi använder verksamhetssystemet Life Care. Av säkerhetsskäl kräver Life Care att alla som använder systemet loggar in med e-legitimationen Freja eID+. För att du som anställd ska kunna använda systemet behöver du skaffa Freja eID+. Du får mer information vid en eventuell intervju. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan. Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter så finns mer information på vår hemsida. För dig som har skyddad identitet så finns information om hur du söker tjänsten här: https://enkoping.se/underwebbar/jobb-och-karriar-i-enkoping/jobba-hos-oss/var-rekryteringsprocess.html Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Du tar en klunk kaffe medan datorn startar upp. På agendan för dagen: ett avstämningsmöte med ekonomigruppen, färdigställande av budgetunderlag och ett snabbt bollplanksmöte med VD inför kommande styrelsemöte. Någonstans där ska du också följa upp hur det nya digitala rapportverktyget tagits emot – ett system du själv varit med och drivit på för att införa. Det har redan gjort stor skillnad, både i ert arbetssätt och i precisionen. Det bästa med jobbet? Kanske är det blandningen – att få arbeta både strategiskt och operativt, att känna samhällsnyttan i uppdraget, och att få vara del i något större. Du känner dig hemma i rollen. För det är precis så här du vill ha det – en roll där du får ta ansvar, vara med och påverka, och samtidigt vara delaktig i det dagliga arbetet. Din vardag som ekonomichef på Enköpings Hyresbostäder är varierad, men alltid nära verksamheten. Du ansvarar för bolagets övergripande ekonomi. Det innefattar allt från budget, prognos och uppföljning till värderings- och finansieringsfrågor, redovisning, bokslut, årsredovisning och skatt mm. Ekonomistyrning/controlling med fokus affärsmässighet och ”framåtlut” är en viktig del i rollen där du också får vara med och bidra med utveckling. Du kommer vara en del i bolagets ledningsgrupp och delta i det strategiska arbetet. Där är inte bara den egna avdelningen viktig - utan hela bolaget och du kommer få vara delaktig i tvärfunktionella projekt och ansvarsområden. Som exempel kan nämnas en förestående flytt till nya lokaler. I rollen som ekonomichef har du personalansvar över två redovisningsekonomer samt inköpsansvarig. Du rapporterar i din tur till Martin Gepertz som är VD. Vem är du? Då rollen innehåller operativa delar, samt att man ska leda redovisningsekonomer i deras arbete, så är det viktigt med erfarenhet av kvalificerat arbete med ekonomi. Du måste till exempel vara bokslutssjälvständig, ha erfarenhet av årsredovisningsarbete och deklarationer. Vi ser också att du har en akademisk utbildning i ekonomi eller motsvarande erfarenhet. Ditt systemintresse bidrar med utveckling av arbetssätt med fokus på bla automatisering och AI. Och du har inga problem att kommunicera på svenska i tal och skrift. Just det – då vi är ett fastighetsbolag är det såklart en bra erfarenhet att ha jobbat med fastighetsekonomi eller ha ett stort intresse att lära sig det. Samma sak gäller finansierings- och investeringsfrågor, hyresförhandlingar, projektarbete och K3. Kanske har du också erfarenhet av offentlig verksamhet? Eftersom rollen ingår i ledningsgruppen och har personalansvar är det såklart bra om du har de erfarenheterna sen tidigare. Har du inte det så tänker vi att du har rätt egenskaper för utvecklas här! Vilka personliga egenskaper är viktiga i rollen då? Analytisk förmåga, noggrannhet och struktur är basen i rollen. Du tar ansvar och med din prestigelöshet ser du inte bara till dina egna ansvarsområden. För dig är samarbete och service självklart. Du inkluderar alla och uppmuntrar och coachar din omgivning till att utvecklas tillsammans. Vi tror inte att du är den som ”bara gör sitt jobb”. Vi tror att du är nyfiken och vill vara med och driva utveckling för att förbättra, förenkla och effektivisera. Har vi fångat ditt intresse? I denna rekrytering samarbetar Enköpings Hyresbostäder med Mpya Finance. Urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor eller funderingar gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Fredrik Patcha, [email protected], 073-203 67 37 eller Veronica Bohlin, [email protected], 072-999 67 08. Varmt välkommen med din ansökan! Om Enköpings Hyresbostäder AB Enköpings Hyresbostäder, även kallat EHB, är ett kommunalt fastighetsbolag i ”Sveriges närmaste stad”. Bolaget är kommunens största fastighetsägare med drygt 3 000 bostäder och cirka 36 000 kvm lokalyta. Vår vision är att erbjuda Sveriges mest innovativa, trevliga och trygga boende! Vi strävar efter att uppnå vår vision genom våra härliga medarbetare som varje dag agerar efter värdeorden service, respekt, ansvar och nytänkande! Läs mer på www.ehb.se
Välj ett jobb för att visa detaljer