Svetsare till SHA Torshällaverken i Eskilstuna

Vi rekryterar nu 2 st svetsare till vår kund SHA Torshällaverken iEskilstuna. SHA Torshällaverken är i en stark expansion och har orderböckerna fulla fram till 2026. .Kunden arbetar med olika metallkonstruktioner till kunder och de behöver erfarna,självgående svetsare med god kunskap inom ritningsläsning. Du behöver ha goda kunskaper inom MIG/MAG men även meriterande ifall du har erfarenhet från andra svetsmetoder.Arbetet sker efter ritningar, skisser eller lösningsorienterat. Alltefter vad det enskilda projektet kräver. Detta är en rekrytering och du kommer anställas direkt av SHA. Du kommer att arbeta enskilt och arbetet är till stor del baserat på ”frihet under ansvar” vilket ställer stora krav på egen problemlösning. Vi förväntar oss att du har stort driv och engagemang där du ansvarar för att ditt eget arbete. Kvalifikationer: Avslutad verkstadsutbildning Minst 3 års arbetslivserfarenhet som svetsare eller dyl. Mycket goda svetskunskaper Goda kunskaper inom ritningsläsning Inför anställning tillämpar vi arbetsprov samt nyanställningsundersökning. Placeringsort: Eskilstuna Arbetstid: Heltid, dagtid 7–16 Tillsvidareanställning, 6 månaders provanställning tillämpas Tillträde: efter godkänt arbetsprov och anställningsintervju Kontaktperson: Vid frågor, kontakta rekryteringskonsultTommy Svensson: [email protected]

15 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Niklas Montageservice AB söker en erfaren smed/ svetsare

Niklas Montageservice AB är just nu på jakt efter dig som vill ta dig an utmaningen som Smed i deras verksamhet. I den här rollen är det en fördel om du trivs med omväxlande och utmanande arbetsuppgifter, och du får gärna vara både samarbetsvillig och självgående. Välkommen till en trevlig arbetsplats där laganda och utvecklingsvilja genomsyrar hela företaget! Vi söker dig som har hög kompetens inom stål, plåtarbete och har lång erfarenhet av svetsning & sammanfogning. Du ska ha erfarenhet av att svetsa MIG, MAG, TIG & pinne. Du är väldigt tillmötesgående och professionell i din yrkesroll och arbetar troligen redan inom branschen. Vidare tror vi att du drivs av att leverera kvalitet i allt du gör. Om du stöter på något du inte redan kan, vill du nyfiket och målinriktat lära dig mer om det. Som smed på Niklas Montageservice kommer du att jobba med många olika projekt inom plåt & metallindustrin. Du kommer till största del att vara ute hos våra kunder för att utföra arbeten enligt beställning. Tjänsten ställer därför stora krav på att du är en organiserad, ordningsam & strukturerad person som kan planera dina egna dagar och även leda en del arbeten. Då vi arbetar i lag på företaget så krävs det att du som person är flexibel och har lätt för att samarbeta med både kollegor och våra kunder för att kunna ge den bästa servicen. Har du tidigare arbetsledarerfarenhet så ser vi det som mycket meriterande då möjligheten med extra ansvar finns inom företaget. Då vi bland annat tidsredovisar i datorer så behöver du ha god datorvana. Krav: Erfarenhet 3-4 år inom svets, metallbearbetning, industri. Körkort B Mycket goda kunskaper i Svenska (tal & skrift) Meriterande: Heta arbeten Truckkort Liftkort Tjänsten är på heltid och du kommer att arbeta dagtid. Vi tar endast emot ansökningar via annonsen och all kontakt sker med ansvarig rekryterare Tim Rytterström. [email protected]

15 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Snäll och familjekär kille på 21 år söker en assistent som kan jobba vaken

. Jag är en aktiv kille på 21 år som bor en bit utanför Strängnäs med min familj.   Nu söker jag en personlig assistent för ett vikariat på minst 1,5 år. Arbetstiden är förlagd till ca 30 h/vecka och avser vaken natt. Då du jobbar i mitt hem är det förstås viktigt att du klickar med min övriga familj också, likväl som med mig. När jag inte går i skolan så gillar jag vara hemma och umgås med min familj, är det bra väder så går jag gärna promenader, cyklar, spelar fotboll eller hjälper till med arbetet på tomten. På varma sommardagar är jag den som hoppar först i poolen och äter gärna en glass efteråt. Tycker väldigt mycket om att dansa och gör det så ofta jag kan, men vill också bara ta det lugnt ibland och titta på en bra film. Eftersom busskommunikationen inte passar med dina arbetstider måste du ha körkort och tillgång till egen bil. Du som söker tjänsten ska vara glad, tålmodig, pålitlig och ansvarsfull. Eftersom jag har ett fel på min luftstrupe som gör att jag slutar andas så måste du som assistent hela tiden övervaka mig. Dessutom har jag Downs Syndrom med en förträngd matstrupe vilket gör att jag lätt sätter i halsen. Så ja, jag kräver din uppmärksamhet hela tiden. Jag använder mig mycket utav teckenstöd i min kommunikation, så plus om du har erfarenhet av det och i övrigt är det viktigt att du talar mycket tydlig svenska. Om du har kunskaper i medicinteknisk utrustning och har en undersköterskeutbildning är det meriterande. Kan du teckenspråk så även det ett plus! Om vi fungerar ihop blir du anställd i Assistans i Balans vilket innebär att du får en noggrann introduktion, att du får en duktig, erfaren och tydlig arbetsledare, att det finns möjligheter för handledning samt ut- och fortbildning. Ja, viktiga saker helt enkelt om jag ska kunna leva som jag vill och du ska kunna växa i ditt jobb. Intressant så långt? I så fall är du välkommen att söka tjänsten via formuläret nedan.   Arbetstid/Varaktighet 30 h/vecka, vikariat om minst 1,5 år.   Lön Individuell lönesättning. Avtal Fremia-Kommunal.

15 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Vi söker en Operations Manager till vårt uppdrag på e-apoteket i Eskilstuna

Insitepart är en drift- och kompetenspartner inom logistik. Vi har ett tydligt fokus att leverera marknadens mest effektiva driftlösningar inom retail och e-handel. I vårt uppdrag för Apoteket ABså ansvarar vi för e-apoteket i Eskilstuna ochsöker nu en Operations Manager som är vår ansvariga för verksamheten. Dina ansvarsområdenSom OperationsManageransvarar du föratt säkerställa en effektiv lagerproduktion och god service tillApotekets slutkunder.I rollen ingår ansvar för att lagerproduktionen når uppsatta mål.Du är anställd av Insitepart och arbetar utifrån Insiteparts driftkoncept i en högautomatiserad miljö.Du har personalansvar för fyra servicetekniker, tre warehouse planners samtfyra production managerssom i sin tur ansvarar för e-apotekets lagermedarbetare. Som ledare förväntas du leda din grupp till goda resultat genom att kontinuerligt följa upp och utveckla verksamheten och dess medarbetare. Du rapporterar till CEO för Insitepart Solutions och har daglig kontakt med ansvarig hos kund. I din roll samverkar du med Insiteparts team för driftstöd kring ständiga förbättringar och andra behov för verksamheten. Du kommer att: Ansvara för budget, en effektiv drift på lagret samt att upprätthålla kostnadsmedvetenhet Ansvara för ett kontinuerligt förbättrings- och arbetsmiljöarbete samt verka för ett gott arbetsklimat Bidra till samsyn och god kommunikation mellan alla parterna on site Sätta upp relevanta KPI:er för verksamheten Följa upp och leverera resultat samt KPI:er enligt plan Du som person Vi söker dig somhar ett genuint intresse för både e-handelslogistikochledarskap. Dutror på att hållbara resultat skapas genom engagerade medarbetare. Rollen innebär daglig kontakt och dialog med vår uppdragsgivare. Dialogen rör varierande frågeställningar och ställer krav på att du är inlyssnande, följsam, tydlig och skicklig på att leda genom andra. Din kommunikation bidrar till att förväntningar tydliggörs och når fram i organisationen. Ditt naturliga driv och engagemang gör att du ser möjligheter och tar tag i de utmaningar som du möter på vägen.Vi tror på ett närvarande och involverande ledarskap där du motiverar, engagerar och coachar dinamedarbetare. Som ledare föregår du med gott exempel och bidrar till ett bra arbetsklimat för alla delar i verksamheten. Vidare är du en trygg ledare som är van att arbeta strategiskt och som trivs i att arbeta i en organisation i förändring. Kravprofil: Minst 5 års erfarenhet av personalansvar Erfarenhet av att leda ledare Ha erfarenhet från en liknande roll sen tidigare Gedigen erfarenhet inom logistik samt drift av lager Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift Relevant, akademisk utbildning för tjänsten eller motsvarande erfarenhet Erfarenhet av arbete med en automationsanläggning sedan tidigare Erfarenhet av att arbeta med lager- och e-handelsavtalet Om Insitepart Insitepart är en drift- och kompetenspartner inom logistik. Vi har en tydlig specialisering och fokus på att leverera marknadens mest effektiva driftlösningar inom retail och e-handel. Våra uppdragsgivare är både varuägare och logistikföretag. Vi är vana att arbeta med välkända varumärken som ställer höga krav på vår leverans. Partnerskapet med våra kunder innebär att vi tillsammans arbetar för att skapa mätbara förbättringar. Samarbetet präglas av högt ställda krav och en ömsesidig hängivenheten att nå uppsatta mål. Vår specialisering och vårt tydliga fokus på att leverera marknadens mest effektiva driftlösningar och stödtjänster inom logistik har på kort tid gett oss förtroendet att samarbeta med ett stort antal kunder i en mängd olika branscher. Om ApoteketApotekets vision är ett liv i hälsa. De hjälper sinakunder i butik och på nätet med läkemedel,rådgivning och egenvård. Dehar ett brett utbud avhälsotjänster och produkter som löser, lindrar ochförebygger problem.Inom vården hjälper deras farmaceuter regioneroch kommuner att säkerställa säker och effektivläkemedelsbehandling.Apoteket har en viktig funktion i samhället samtidigt som de verkar på en marknad med hårdkonkurrens. Det kräver att dem agerar ansvarsfullt ochgör hänsynsfulla avvägningar mellan många olikaintressen. Apoteket ägs av svenska staten. Låter detta som din nästa utmaning?Tjänsten är en tillsvidareanställning. Arbetspsykologiska tester samt bakgrundskontrollertillämpas i rekryteringsprocessen.I denna process sker urval och intervjuer löpande så vänta inte med din ansökan. Har du några frågor kring tjänsten eller processen är du välkommen att höra av dig tillPål Wetterbrandt, [email protected] 073-503 02 23

15 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Leveransstyrare till kund i Eskilstuna!

Välkommen Leveransstyraretill helautomatiserad terminal i Eskilstuna! Huvudsakliga arbetsuppgifter Du kommer som leveransstyrare att ha en nyckelroll som tillsammans med dina kollegor koordinerar styrning av bilar och tågtrailers på terminalen i Eskilstuna. Huvudmålet är att leverera varor till butik enligt kundens mål. Rollen är bred och i ansvarsområdet ingår bl.a. följande: Planera för utgående gods på terminalen samt säkra optimal portallokering Säkerställa att frakt och transportdokumentation är korrekt Säkerställa en god kommunikation med kajvärdar och chaufförer och meddela kajvärdar om pallar behöver flyttas mellan bilar Vara kontaktyta mot transportplanering, och om det behövs omlastningsterminaler och åkerier. Kommunicera med butikssupport och butik när det behövs samt bistå med hjälp vid saknat gods Notera att arbetstiderna är skift. Vem är du? Vi söker dig som bidrar du med arbetsglädje och trivsel på arbetsplatsen. Du är inkluderande och omtänksam mot kollegor och chefer samt besitter en mycket god kommunikationsförmåga. Som person trivs du med att vara där det händer och du har en stark egen drivkraft, initiativförmåga och förbättringsvilja. Vi ser att du är lyhörd och in lyssnande men samtidigt har du stor förmåga att fatta beslut. Meriterande är om du har erfarenhet av process- och verksamhetsutveckling samt erfarenhet av verksamhetsstyrning med KPI-uppföljning. Du följer arbetssätt och mål samt delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter. Dina språkkunskaper är mycket goda såväl muntligt som skriftligt i svenska och engelska. Viktigt är även att du har god datorvana och vi ser gärna att du har kunskap om system så som SAP. Detta uppdraginnebär en spännande utmaning i ett stabilt företag. Urval sker löpande och tillträde till tjänsten sker omgående för rätt kandidat.

15 maj 2024
Sista ansökan:
20 oktober 2024
Regeringen söker generaldirektör och chef till Statens energimyndighet

Statens energimyndighet (Energimyndigheten) är förvaltningsmyndighet för frågor om tillförsel och användning av energi i samhället.   Myndigheten ska verka för att de energi-, klimat- och miljöpolitiska målen samt målen för forskning och innovation inom energiområdet som riksdagen har antagit uppnås. Myndigheten ska bidra i arbetet med omställningen till ett ekologiskt uthålligt energisystem och verka för en ökad användning av förnybara och fossilfria energikällor och för en effektivare energianvändning samt bidra i arbetet med omställningen av elsystemet som även kan möjliggöra för nya användningsområden av el. Energimyndigheten är beredskapsmyndighet och sektorsansvarig myndighet enligt förordningen (2022:524) om statliga myndigheters beredskap. Myndigheten ska främja forskning och innovation inom energiområdet och stöttar även affärsutveckling som gör det möjligt att kommersialisera energiinnovationer och ny teknik, och möjliggör att goda lösningar kan exporteras. Vidare genomför myndigheten internationella klimatinvesteringar, är nationellt centrum för koldioxidavskiljning och lagring (CCS) samt medverkar i det arbete som regeringen bedriver inom Europeiska unionen och internationellt för begränsad klimatpåverkan. I myndighetens uppgifter ingår också att bevaka och analysera energimarknadernas och energisystemets utveckling, ansvara för den officiella statistiken inom energiområdet och kontoföringen av utsläppsrätter, utöva marknadskontroll enligt regelverken för ekodesign och energimärkning samt utöva tillsyn över bl.a. energikartläggning i stora företag, beredskapslagring av olja och hållbarhetskriterier för biobränslen. I myndighetens uppgift ingår även att administrera ett stort antal stöd och bidrag. Myndighetens ledning Energimyndigheten leds av en myndighetschef. Generaldirektören är myndighetschef. Vid Energimyndigheten ska det finnas ett insynsråd som består av högst åtta ledamöter.   Antalet anställda uppgår till cirka 445 personer, varav 392 årsarbetskrafter. Myndigheten är loklaiserad till Eskilstuna.  Förvaltningsanslaget uppgår 2024 till cirka 500 miljoner kronor och de övriga anslag som myndigheten hanterar uppgår till cirka 8,2 miljarder kronor.  Kvalifikationer Vi söker dig som är dokumenterat god chef och ledare samt har • kunskaper om statsförvaltningen och dess beslutsprocesser, • förståelse för den politiska struktur som myndigheten verkar inom, • erfarenheter av förändrings- och utvecklingsarbete i ledande position, • gedigna kunskaper om energisystemet, • erfarenhet från energibranschen, • kunskap om näringslivet och dess villkor, • kunskaper om EU:s organisation och arbetssätt, • akademisk examen eller motsvarande, • mycket goda kunskaper i svenska och engelska. Du ska också ha förmåga att • engagera och motivera medarbetare, • på ett professionellt och förtroendefullt sätt företräda myndigheten, även internationellt, • leda och utveckla verksamheten inom ramen för en god förvaltningskultur, • etablera och utveckla samarbeten och nätverk, även internationellt, • skapa förutsättningar för en god intern styrning och kontroll samt en effektiv resursanvändning, • leda förändringsarbete och utveckla verksamheten på ett strategiskt, effektivt och rättssäkert sätt, • kommunicera komplicerade samband och sammanhang, • arbeta strategiskt med kompetensförsörjning, • företräda arbetsgivarintresset och tillsammans med övriga myndighetschefer utveckla den statliga arbetsgivarpolitiken. Det är meriterande om du har • erfarenhet av att leda genom andra chefer, • kunskap om energiforskning, • erfarenhet av att leda och utveckla en statlig verksamhet, • kunskap om informations- och cybersäkerhetsfrågor, • kunskap om och förståelse för totalförsvaret behov av en robust energiförsörjning, • kunskap om och erfarenhet av klimat- och miljöfrågor i ett brett perspektiv, • kunskap i ytterligare språk relevant för anställningen, främst EU-språk, • erfarenhet av internationellt förhandlingsarbete. Endast den som är svensk medborgare kan utnämnas till generaldirektör och chef för Energimyndigheten. Befattningen är placerad i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer därför att genomföras före beslut om anställning som generaldirektör. Mer information Mer information om befattningen lämnas av Daniel Liljeberg, statssekreterare och Magnus Blümer, enhetschef. Frågor om anställningsvillkoren och rekryteringsprocessen besvaras av Jan Lindberg Sezer, kansliet för ledningsförsörjning till myndigheter. Du når dem via Regeringskansliets växel, tel 08-405 10 00. Sekretess gäller för uppgift om enskild kandidats identitet. Intresseanmälan Välkommen att registrera din intresseanmälan och CV i vårt rekryteringsverktyg senast den 5 juni 2024. Svensk statsförvaltning består av cirka 200 myndigheter som lyder omedelbart under regeringen. Regeringen anställer myndighetscheferna och beslutar om deras anställningsvillkor. Lönen är individuell och bestäms mot bakgrund av de krav som ställs på befattningen och chefens kvalifikationer och erfarenheter. De flesta myndighetschefer anställs för en bestämd tid – normalt är den första anställningsperioden sex år.

15 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Lärare i årskurs 2 och 5 till Slagstaskolan

Är du en trygg pedagog med ett brinnande intresse för barns utveckling och lärande? Har du ett tydligt elevfokus och gillar att vara kreativ och har lätt för att skapa positiva relationer? Då ska du söka våra lediga lärartjänster på Slagstaskolan. Kunskap, hjärta och framtid är viktiga ledord som genomsyrar hela verksamhetens arbete med sina 560 elever. På skolan finns 75 engagerade medarbetare som alla verkar för att stärka helhetsbilden runt varje elev. Skolan är belägen fem kilometer om Eskilstuna och inryms i ljusa fräscha lokaler och har en rymlig och varierad skolgård med närhet till fina naturområden. Slagstaskolan arbetar åldershomogent och har 3 parallella klasser från förskoleklass upp till årskurs 6. Lärarna arbetar i arbetslag uppdelade på F-3 och 4-6 med nära dagligt samarbete inom den egna årskursen. På skolan finns också fyra fritidshem. ARBETSUPPGIFTER I rollen som lärare planerar du din undervisning utifrån gällande läroplan och tar fram aktiviteter som är anpassade utifrån elevgruppens samlade behov. Tillsammans med positiva och öppna kollegor har du ett nära samarbete med gemensam planering varje vecka. I tjänsten på lågstadiet kommer du att vara klasslärare och undervisa i årskurs 2. För tjänsten på mellanstadiet kommer du vara klasslärare och undervisa i årskurs 5. I årskurserna finns resurspersonal, som ni samverkar med för att möta elevgruppens behov. Vi tror att goda relationer är en viktig grund för våra elevers kunskapsutveckling. Det systematiska kvalitetsarbetet är också det en viktig del av skolans utvecklingsarbete och vi söker nu dig som vill vara med och driva detta arbete tillsammans med oss! Vi är ett positivt team som trivs tillsammans och ser värdet i ett tätt och nära samarbete inom arbetslaget. Hos oss är det viktigt att våra elever får utveckla sina kunskaper i en god klassrumsmiljö samt att eleverna får stärka sin motivation och delaktighet i sin vardag. KVALIFIKATIONER Du har en lärarexamen och lärarlegitimation i efterfrågade årskurser. Dina studier kan också vara pågående och avslutas till sommaren. Som mellanstadielärare är det meriterande om du har behörighet att undervisa i ämnena Ma och No, för den andra tjänsten ser vi gärna en bred ämnesbehörighet. Det är meriterande om du har erfarenhet av undervisning samt arbete enligt Lgr22. Du kan uttrycka dig väl i svenska i tal och skrift och är bekväm med att använda IKT-verktyg i din undervisning. Att skapa goda relationer med såväl barn som vuxna är viktigt för dig och du har lätt för att kommunicera. Du är en tydlig ledare som kan situationsanpassa ditt ledarskap i klassrummet. Vi ser att du är strukturerad, drivande och har elevens måluppfyllelse i fokus. Du är en engagerad medarbetare som har en god samarbetsförmåga och kan skapa förtroende och lyssna in olika behov. Välkommen med din ansökan! Eskilstuna kommun har tagit bort personligt brev från ansökningsprocessen. Det gör vi för att få en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar på urvalsfrågorna blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Här kan du läsa mer om bakgrunden till beslutet: https://jobb.eskilstuna.se/personligt-brev ÖVRIGT Varje dag tar vi emot 18 000 barn och ungdomar i våra verksamheter. Tillsammans är vi cirka 3 500 medarbetare som bidrar till att barn och ungdomar utmanas, stimuleras och växa till goda lärande individer i våra förskolor, grundskolor, gymnasieskolor, särskolor, interkulturell enhet och på våra familjecentraler.  Vill du vara med och leda vägen? Vi erbjuder en arbetsplats som går före och leder vägen i en av Sveriges mest hållbara kommuner. Tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare är du med och utvecklar Eskilstuna genom goda hållbara möten, vägledning och service. Genom ett aktivt och modigt medarbetarskap samt ett tillitsfullt och engagerat ledarskap är du med och driver förändring. Du gör skillnad för människor varje dag. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Merparten av alla tillsvidareanställda i Eskilstuna kommun krigsplaceras. Om din tjänst berörs informeras du under rekryteringsprocessen. Det innebär att du har en skyldighet att tjänstgöra inom kommunen även under höjd beredskap. Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan eftersom den ligger till grund för vårt urval. Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i vår reception på Alva Myrdals Gata 3 D. Märk din ansökan med Rekryteringsenheten och annonsens referensnummer. Alla medarbetare inom barn- och utbildningsförvaltningen behöver visa upp registerutdrag från Polismyndighetens belastningsregister i samband med anställning. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalighet och att erforderliga beslut fattas.

15 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Lagerchef/logistikchef till Sverige

Varastopäällikkö/logistiikkapäällikkö Ruotsiin Vannetukku.fi Oy / tyrelia.com on johtava Pohjoismainen renkaiden ja vanteiden tukkuliike. Keskusvarastomme on Kouvolassa, josta toimitamme tuotteitamme Pohjoismaihin, Eurooppaan ja Pohjois-Amerikkaan. Varastostamme löytyy yli 100.000 rengasta ja vannetta nopeaan toimitukseen. Suunnittelemme ja kehitämme omia tuotteita, kuten Lappi- ja Kontio-renkaita, Kontio Motors -täyssähköajoneuvoja, SteyrTek-korjaamokoneita sekä Barzetta- ja 885-vanteita, sekä Kontio Solar-aurinkoenergiaratkaisuja. Lisäksi toimimme lukuisien rengas-, vanne- ja korjaamokonemerkkien valtuutettuna maahantuojana Pohjoismaissa. Kehitämme ja laajennamme toimintaamme ja siksi etsimme nyt vannetukku.fi Oy:n Eskilstunaan, Ruotsiin, avautuvaan vastavalmistuneeseen logistiikkakeskukseemme varastopäällikköä/logistiikkapäällikköä vastaamaan keskuksen toiminnasta. Tehtävässä vastaat logistiikkakeskuksen päivittäisestä operatiivisesta toiminnasta ja varmistat sen sujuvan ja tehokkaan toiminnan. Tehtävänkuva: . Henkilöstön palkkaaminen, johtaminen ja motivoiminen . Uuden kiinteistön käyttöönotto ja tiloista vastaaminen . Varaston linjaston ja tekniikan toiminnasta vastaaminen . Yhteistyö viranomaisten kanssa ja tarvittavien lupien ja määräysten noudattaminen Tehtävä edellyttää: . Tehtävään soveltuvaa koulutusta ja käytännön työkokemusta . Johtamis- ja organisointikykyä . Ruotsin työlainsäädännön tuntemusta . Atk-taitoja ja kykyä soveltaa niitä käytännön työssä . Suomen ja Ruotsin kielen osaamista, koulutus tapahtuu suomeksi . Englannin kielen taitoa . Kiinteistöön liittyvää tekniikan tuntemusta ja kiinnostusta Valittavan henkilön odotetaan työskentelevän tiiviissä yhteistyössä suomalaisten kollegoidensa kanssa. Perehdyttäminen tapahtuu Suomessa, joten hakijan tulee olla valmis osallistumaan perehdyttämiskoulutukseen Suomessa muutaman kuukauden ajan. Lisätietoja tehtävästä antaa yksikön päällikkö Paula Lappi. puh. +358445336020 Hakeminen: Lähetäthän hakemuksesi palkkatoiveineen sähköpostitse osoitteeseen [email protected]. Otsikoi hakemuksesi seuraavasti: [Oma nimesi], Varastopäällikkö. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Lagerchef/logistikchef till Sverige Vannetukku.fi Oy / tyrelia.com är en ledande nordisk grossist för däck och fälgar. Vårt centrallager är beläget i Kouvola, varifrån vi levererar våra produkter till Norden, Europa och Nordamerika. Vi har över 100 000 däck och fälgar på lager för snabb leverans. Vi designar och utvecklar också våra egna produkter, såsom Lappi- och Kontio-däck, Kontio Motors helt elektriska fordon, SteyrTek verkstadsutrustning samt Barzetta- och 885-fälgar, samt Kontio Solar solenergilösningar. Dessutom är vi auktoriserad importör av många däck-, fälg- och verkstadsutrustningsmärken i Norden. Vi utvecklar och utökar ständigt vår verksamhet och därför söker vi nu en lagerchef/logistikchef för det nya logistikcentret som öppnar i Eskilstuna, Sverige, för att ansvara för centrets verksamhet. I rollen ansvarar du för den dagliga operativa verksamheten på logistikcentret och ser till att den flyter smidigt och effektivt. Arbetsbeskrivning: . Rekrytering, ledning och motivation av personal . Införande av ny fastighet och ansvar för lokalerna . Ansvar för driften av lagerlinjen och tekniken . Samarbeta med myndigheter och följa nödvändiga tillstånd och regler Krav för tjänsten: . Relevant utbildning och praktisk arbetslivserfarenhet . Ledarskaps- och organisationsförmåga . Kunskap om svensk arbetslagstiftning . IT-färdigheter och förmåga att tillämpa dem i praktiken . Kunskap i finska och svenska språken, utbildningen sker på finska . Engelskkunskaper . Intresse och kunskap relaterat till fastighetsteknik Den valda personen förväntas arbeta nära sina finska kollegor. Utbildningen sker i Finland, så sökanden måste vara beredd att delta i introduktionsutbildning i Finland under några månader. Mer information om tjänsten ges av enhetschefen Paula Lappi. Tel. +358445336020 Ansökan: Skicka din ansökan med löneanspråk via e-post till [email protected]. Vänligen ange följande rubrik för din ansökan: [Ditt namn], Varastopäällikkö.

15 maj 2024
Sista ansökan:
20 juni 2024
Köksbiträde 75%

Gatuköket ligger i Eskilstunas logistikpark och har lunchöppet måndag-fredag. Introduktion kommer ges av nuvarande anställd och närmaste chef. Arbetspass: Dagtid 08.30-14.30 ARBETSUPPGIFTER Tillaga mat Servera kunder vid luckan take away Städa, diska, plocka undan och hålla rent KRAV Du tycker om att möta människor och möter kunder med ett leende Du kan stå upp under arbetstid Du pratar grundläggande svenska så att du förstår kundernas beställning och kunderna förstår dig Du bor i Eskilstuna eller närliggande ort Du har god arbetsmoral MERITERANDE B-körkort och tillgång till bil Vana av att arbeta i kök Kan ta eget ansvar Nystartsjobb, bidrag från arbetsförmedlingen Vänta inte, ansök redan idag! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

14 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Sjuksköterska till akutvårdsavdelningen AVA/intermediärvårdsavdelningen IMA

Akutkliniken Mälarsjukhuset, Eskilstuna Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss! Har du intresse för akutsjukvård, tycker om teamarbete och söker en arbetsplats där du kan utvecklas i din roll som sjuksköterska och få en bred kompetens? Då är akutvårdsavdelningen rätt arbetsplats för dig. Vi söker nu nya kollegor! Om oss Akutvårdsavdelningen (AVA) och intermediärvårdsavdelningen (IMA) är en del av akutkliniken. En klinik i ständig utveckling där stort fokus ligger på utvecklings- och förbättringsarbete. En del av detta är planeringen för det nya akuthuset som byggs på Mälarsjukhuset. AVA är en akutvårdsavdelning vilket innebär att patienterna vårdas en kortare tid hos oss. Vi samarbetar med flera olika professioner vilket ger en god kompensutveckling för våra medarbetare. Du kommer ha ett nära samarbete med läkare från olika specialiteter, fysioterapeut och arbetsterapeut etc. På AVA finns även akutklinikens clinical decision unit (CDU)-platser. CDU:n bemannas av en sjuksköterska från AVA tillsammans med undersköterska och akutläkare från akutkliniken. På CDU:n vårdas patienter med en planerad kort vårdtid. Det kan tex vara patienter i behov av en snabbare utredning eller en behandling som behöver observeras ett par timmar. IMA är en avdelning med högre vårdnivå som ligger integrerad på AVA. Här vårdas patienter med svikt i vitala funktioner som behöver tätare övervakningsbehov och andra insatser. Vi har b.la andningsstöd och artärnål. För att jobba på IMA behöver man erfarenhet av akutsjukvård - exempelvis AVA - och utbildning av vår utbildningssköterska. I dagsläget har IMA fyra vårdplatser öppna men vi rekryterar nu med målet att kunna öppna fyra platser till. Vi erbjuder: Individuellt anpassad inskolning med vårdledare som följer upp dig både under och efter avslutad inskolning. Du kommer att ingå i ett team tillsammans med några av dina kollegor där ni arbetar merparten av er arbetstid tillsammans. Detta är ett mycket framgångsrikt och uppskattat koncept då många upplever en ökad trygghet och mer individuellt anpassad kompetensutveckling. Fokus på utbildning och kompetensförsörjning. Vi har en egen utbildningssköterska som har utbildningar och utbildningsplaner för våra medarbetare. En arbetsmiljö där stöd av kollegor är en självklarhet. Teamkänslan är en central del hos oss och tack vare att vi är en stor avdelning finns det alltid möjlighet att få stöd från flera andra kollegor. Du behöver aldrig känna dig ensam! Vi strävar mot en personcentrerad vård och använder oss därför av funktioner för att avlasta sjuksköterskan tex utskrivningssamordnare, farmaceutiskt stöd etc. Detta för att du ska kunna arbeta så nära dina patienter som möjligt. Möjlighet att utvecklas inom samma klinik under flera år. Rotationstjänst mot akutmottagningen- AVA-IMA. Vill du ta steget och fördjupa dig mer inom akutsjukvård finns möjligheten till betald specialistutbildning! Möjligheten finns att arbeta i en arbetstidsmodell där arbete varannan helg generar i en lägre arbetstid men med bibehållen heltidslön. I övrigt är det tjänstgöring 2 av 5 helger och under sommaren varannan helg. Dina arbetsuppgifter Du arbetar med att övervaka, behandla, utreda och i möjligaste mån färdigbehandla patienterna. Vanliga sjukdomstillstånd hos våra patienter är bröstsmärta, kramper, andningsbesvär, intoxikationer, buksmärta, blödningar och infektioner. Arbetet är mycket varierande då vårdtiderna är korta och ingen dag är den andra lik. Hos oss får du en bred grund att stå på! Din kompetens Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. Erfarenhet av akutsjukvård är meriterande men inget krav. Det viktigaste är att du är en person som trivs med varierande arbetsuppgifter, med ett intresse av att lära dig nya saker, har god samarbetsförmåga och trivs med teamarbete. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Anställningsform Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Information om tjänsten lämnas av Vårdenhetschef AVA/IMA, Sofie Saamel, 016-10 43 72. Biträdande vårdenhetschef AVA/IMA, Annika Forssman, 016-10 39 16. Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00. Kom och jobba hos oss på AVA/IMA! Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2024-07-01. Intervjuer kan komma att ske löpande. Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/) Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) och Instagram (http://www.instagram.com/region_sormland_jobbahososs/) Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt. Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan. Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

14 maj 2024
Sista ansökan:
1 juli 2024