Vi söker en dragbilschaufför

Chaufförerna kopplar trailer på måndag morgon i Eskilstuna lossar och lastar trailern under dagen ( varierar hur många stopp de är 1-3 sedan ställer dem av trailern i en hamn eller vid en tågstation. Därefter kopplar dem nya trailer och gör om processen nästkommande dag. Man behöver sova I bilen ibland För att vara aktuell för tjänsten så behöver du ha: - CE-körkort - Digitalt färdskrivarkort - Yrkeskompetensbevis -Svenska tal och skrift. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

1 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Kundtjänstmedarbetare för Tele2 bredband och tv-support

Vill du vara den som möter våra kunder med genuint engagemang och med bra kompetens? Har du en passion för att hjälpa andra och drömmer om att vara en del av ett fantastiskt team? Om svaret är ja, då är du precis den typen av person som vi på Transcom letar efter! Dina fördelar med att jobba hos oss: På Transcom tror vi att när kunderna får rätt service och när arbetsmiljön är trivsam, så trivs även du som medarbetare. För oss är samhörighet och individuell utveckling kärnpunkter, och vi ser alltid till att du som medarbetare är vår mest värdefulla tillgång. Utöver en modern arbetsplats erbjuder vi dig också utrymme för dina idéer och: Kollektivavtal och tjänstepension: Vi värnar om din framtidsekonomi och trygghet. Friskvårdsbidrag: Din hälsa är viktig för oss – vi vill stödja din välmående. Rikskort: Spara pengar i vardagen genom vårt förmånliga rikskort. Karriärmöjligheter: Vår globala närvaro ger dig möjlighet att växa i din karriär. Fast grundlön och provisionsmöjligheter: Din insats belönas på flera sätt. Din roll som Kundsupport-specialist: I denna roll kommer du att vara den viktiga länken mellan Tele2's kunder och den hjälp de behöver. Genom att besvara samtal gällande TV- och bredbandssupport kommer du att lösa problem och ge tydliga svar på deras frågor. För att lyckas i rollen behöver du vara en skicklig lyssnare som kan hantera även de mest stressiga situationer. Att förstå och sätta dig in i kundens behov är avgörande, och du kommer också att ha möjlighet att presentera skräddarsydda lösningar och tilläggstjänster som kan gynna kunden. Arbetsvillkor: Schemalagd arbetstid: Anpassat för att ge dig balans mellan arbete och fritid. Öppettider: Vardagar 07:45-19:15, Lördagar 08:45-15:15. Anställningsgrad: 80%. Anställningsform: Tillsvidareanställning, med 6 månaders provanställning. Startdatum: Öppen ansökan för våren 2024 Om dig: Vi letar inte efter någon som redan kan allt – vi söker dig med viljan att lära och en uppskattning för fantastiska kollegor. Som problemlösare är du redo att ta dig an utmaningar på ett kreativt sätt och du har ett starkt intresse av att utveckla ditt sätt att hjälpa kunder på bästa möjliga sätt. Dina tidigare kompetenser inkluderar: Svenska flytande i både tal och skrift. Engelska flytande i tal och skrift för att kommunicera med alla våra kunder. Du är över 18 år och innehar en gymnasieexamen. Datorvana. Rekryteringsprocessen När din ansökan har inkommit kommer vi att skicka dig tester. Dessa tester är en viktig del av processen eftersom vi inte ber om att du bifogar ett CV. Vi uppskattar din fulla medverkan i att genomföra testerna. Efter testerna kommer vi att kontakta dig för en intervju där vi kommer att diskutera förutsättningar och förväntningar. Om du vill få en föraning om hur det är att arbeta på Transcom, är du välkommen att besöka vår Instagram @TranscomSverige. Vi ser fram emot att ta del av DIN ansökan! Om Transcom 🌎 Transcom är en global specialist inom kundservice och kundnöjdhet genom vårt omfattande nätverk av 90+ kontaktcenter i 28 länder på 33 språk. Vi drivs av innovation och har en passion för att hjälpa människor att lösa problem. Dessutom är vi en av Sveriges största arbetsgivare för unga människor. På Transcom är vi engagerade. Till våra kunder och varandra. Varje dag börjar någon sin resa med Transcom. Att ta den potential som finns idag och omvandla den till kompetens för framtiden. Att bli noterad för att arbeta hårt, vara en lagspelare och stötta andra. Bidrar med positiva och varaktiga förändringar i sitt team och till samhället. Det är precis så vi är på Transcom. Här bryr vi oss om varandra. Du är inkluderad, precis som du är, från dag ett. Med rätt tankesätt finns det ingen ände på hur långt vi kan gå tillsammans.

1 maj 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024
Jobba Som Festsäljare

Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad

30 april 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Medarbetare till olika tjänster sökes!

Nu söker vi på Arena Personal flertalet medarbetare till olika tjänster i Mälardalen! Vi lägger nu ut denna annons för att skapa oss starka pooler av toppenkandidater som vi kan höra av oss till när kunden frågar. Vi kanske ringer dig redan imorgon! Om Arena Personal Arena Personal är en av de äldsta bemanningsbolagen i Sverige, vi startade redan 1994 och firar 30 år i år! Vår bemanningstyrka består av både kollektivanställda och tjänstemän inom en variation av branscher i hela Sverige. Skillnaden mellan rekrytering och bemanning ligger i anställningsformen. Vid en rekrytering anställer man personal långsiktigt för en specifik tjänst på företaget, medan man vid en bemanning hyr in personal tillfälligt till företaget från ett bemanningsföretag. Vilka tjänster erbjuder vi? Vi erbjuder tjänster inom flera olika sektorer. För bemanningen så är vi starkast inom Lager och Logistik här i Mälardalen, kanske passar ett jobb på lager eller chaufför dig? För tjänstemännen kan det komma in tjänster lite här och var inom flera olika sektorer, passa på att söka så kanske det är dig vi hör av oss till nästa gång! Vi uppdaterar vår hemsida kontinuerligt med de aktiva tjänsterna vi har ute, så håll koll där eller ansök denna annons så hör vi av oss när något passande dyker upp! Vad händer efter din ansökan? Nu när du har ansökt så kommer vi granska din ansökan och sedan matcha den till ett befintligt eller kommande arbete, eller kanske spontant presentera dig för en passande kund? Oavsett kan svarstiden pendla, men vi kommer återkoppla! Vi på Arena Personal ser fram emot din ansökan redan idag!

30 april 2024
Sista ansökan:
17 oktober 2024
ST-läkare inom ortopedi

Ortopedkliniken Mälarsjukhuset, Eskilstuna Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss! Vi söker en ST-läkare inom ortopedi, kom och utveckla och utvecklas hos oss! Om oss Ortopedkliniken har verksamhet på Mälarsjukhuset i Eskilstuna (MSE) och Kullbergska sjukhuset i Katrineholm (KSK) och har ca 110 medarbetare fördelat på läkare, sjuksköterskor, undersköterskor och administrativ personal. Ortopedkliniken bedömer och behandlar sjukdomar och skador inom rörelseapparaten. Verksamheten består bland annat av protes-, trauma-, axel-, hand-, fot-, rygg-, barn- och artroskopisk kirurgi. Utöver planerad verksamhet bemannar kliniken jourverksamheten på akutmottagningen på Mälarsjukhuset. Kliniken har ca 40 läkartjänster och bedriver både öppen- och slutenvård. Klinikens patienter är i alla åldrar. Dina arbetsuppgifter Som ST-läkare på ortopedkliniken MSE/KSK kan du utvecklas till en duktig ortopedspecialist med möjlighet till fördjupning inom en av de ortopediska subspecialiteterna. I tjänstgöringen ingår arbete på ortopedakuten, operationsavdelningen, ortopedmottagningen och ortopedavdelningen vilket följer ett individuellt utbildningsprogram som vi tillsammans upprättar utifrån målbeskrivningens krav. Jourtjänstgöring ingår. Din kompetens Vi söker dig som är legitimerad läkare med intresse för ortopedi. Du har ett stort engagemang för ditt arbete och har god förmåga att arbeta både självständigt och i team. Vi värdesätter tidigare erfarenhet inom ortopedi, en god samarbetsförmåga och ett gott omdöme. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Anställningsform Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Information om tjänsten lämnas av Verksamhetschef Ulf Nordström, 016-10 53 76, 076-695 64 98. Studierektor, Helena Svensson, 079-333 80 86. Facklig företrädare Andreas Näsvall, 070-680 30 30. Övriga fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00. Kom och jobba hos oss på ortopedkliniken! Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2024-05-14. Intervjuer kan komma att ske löpande. Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/) Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt. Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan. Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

30 april 2024
Sista ansökan:
14 maj 2024
Hej Miljöingenjör!

Är du redo att göra skillnad varje dag? Som miljöingenjör hos oss spelar du en nyckelroll i att säkerställa att våra två kommuner – Eskilstuna och Strängnäs – fortsätter att vara fantastiska platser att bo och arbeta i. I en tid av snabba miljömässiga förändringar och där våra två kommuner expanderar finns nu en spännande möjlighet för en engagerad och kvalificerad miljöingenjör. Om du har en passion för hållbar utveckling och en utbildningsbakgrund inom miljöteknik, kan du vara den vi söker för att förstärka vårt team! Dina arbetsuppgifter Du kommer att arbeta på planeringsavdelningen inom affärsområde för Vatten & Avlopp. På avdelningen arbetar vi med strategisk planering och utredning, anslutningsfrågor, ledningsdatabasen för VA och utveckling av GIS-funktionalitet. Som miljöingenjör är ditt ansvar att se till att vi följer lagstiftningen på området kopplat till interna och externa miljötillstånd. Du deltar vid miljötillsyner på våra ledningsnät och anläggningar samt sköter ansökningar och årlig rapportering avseende miljötillstånd.  Ditt arbete som miljöingenjör är en central del i vår strävan efter hållbarhet där du aktivt kommer att bidra till bolagets miljöstrategier.  I ditt dagliga arbete ingår arbetsuppgifter såsom: - Strukturellt arbete och problemlösning inom miljötekniska frågor i affärsområde VA:s utbyggnadsprojekt på ledningsnät med tillhörande anläggningar - Upprättande av vattenskyddsområden  - Myndighetskontakter - Riskanalyser och kontroll av miljöparametrar, med fokus på förebyggande miljöarbete - Arbeta nära med teamet för att stödja och driva tekniska förbättringar och projekt Utbildning och tidigare erfarenhet Vi söker dig som:  - Har en akademisk bakgrund inom miljöteknik eller miljörätt, med fördjupade kunskaper i miljökemi och miljörätt - Besitter praktiska erfarenheter från arbete med miljöledningssystem och relevanta miljöutvärderingar - Är självgående, ansvarstagande och har en god förmåga att samarbeta med kollegor och andra intressenter - Värdesätter en arbetsplats där innovation, öppenhet och samarbete står i centrum. - Har kunskap och möjlig erfarenhet i GIS, provtagning av miljöprover och andra miljörelaterade tekniska kompetenser. - Har du tidigare arbetat med upprättande av kontrollprogram, övervakning av miljöparametrar eller riskanalyser för utsläpp till dag-och spillvatten ser vi det som meriterande, men inte något som vi kräver.  Låter det intressant eller vill du höra mer om tjänsten? Tveka inte att höra av dig till Anna Calo, chef för planeringsavdelningen på mailto:[email protected] eller https://esem.varbi.com/center/tool/position/new/edit/016-10 67 28.  Om Eskilstuna Strängnäs Energi och Miljö Vi är drygt 600 kollegor som på olika sätt ser till att vardagen fungerar för våra invånare i Eskilstuna och Strängnäs. Tillsammans levererar vi hållbara produkter och trygga tjänster med stor nytta och liten miljöpåverkan. Var med på en hållbar miljöresa där dina idéer är betydelsefulla. Som medarbetare på Eskilstuna Strängnäs Energi och Miljö är du med och bygger framtiden! En del av våra tjänster är säkerhetsklassade och omfattas av säkerhetsprövning. Innan anställningsavtal kan skrivas lämnar alla ett drogtest. I din anställning kan du komma att krigsplaceras. Krigsplacering innebär att du har en skyldighet att tjänstgöra under höjd beredskap. Om den tjänst som du sökt till berörs i nuläget informeras du under rekryteringsprocessen, observera att förändring kan ske med tiden. Ansök senast 26 maj 2024.

30 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Chef för lagerstyrning till Tibnor

Är du redo att bidra till att forma Tibnors framtid och vara en del av den gröna omvandlingen inom stålindustrin? Nu söker vi en chef för lagerstyrning till Tibnor. Varmt välkommen med din ansökan. Om Tibnor Tibnor förser industrin i Norden och Baltikum med stål, metaller och bearbetningstjänster. De drivs av att göra skillnad för alla sina kunder. Genom en unik lokal närvaro i Norden erbjuder Tibnor ett stort produktutbud och specialiserade bearbetningstjänster i kombination med expertis inom logistik, starka distributionsnätverk och moderna kundservicelösningar. Detta görs genom hög leveransprecision och korta ledtider, med tjänster som hjälper kunderna att förbättra sina materialflöden. Tibnor har ca 1000 medarbetare i 7 länder och är ett dotterbolag till SSAB. Om rollen I rollen som chef för lagerstyrning hos Tibnor har du en central roll i att utveckla strategier för kategori- och landspecifika lager och hantera nyckeltal för att mäta effektiviteten av lagerhanteringsprocesserna. Du kommer att vara en del av inköps- och lagerhanteringsteamet och rapportera direkt till chefen för P&IM (Purchasing & Inventory Management). I din roll kommer du att guida en grupp inköpare som arbetar med lagerhantering i Sverige samt har du det övergripande personalansvaret för 11 erfarna medarbetare som arbetar med lagerstyrning och materialadministration. I din roll arbetar du proaktivt med att utveckla kategori- och landspecifika strategier såväl som att utveckla processer kopplat till inköp. Du är ansvarig för att följa upp, övervaka och granska nyckeltal kring lagerstyrning samt att driva utvecklingen och det strategiska arbetet både på lands- och divisionsnivå. Du leder veckovisa uppföljningar och möten för att diskutera lagervolymer, omsättningshastighet och aktuella ärenden med lagerstyrningsteamet. Du samarbetar tillsammans med kategoricheferna för att ha rätt material och tillgänglighet i lager samt för att uppnå gemensamma mål och identifiera förbättringsområden. Tibnor är just nu i en spännande fas i deras förändringsarbete, där nya system som implementeras kommer att utmana gamla arbetssätt och stödja Tibnors framtida utveckling på den nordiska marknaden. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att vara: Ledarskap och personalansvar Utveckla strategier för kategori- och landspecifika lager Följa upp, övervaka och se över lagernivåer Genomföra och utveckla lagerprocesser för olika länder och kategorier Rapportering av nyckeltal på både divisions- och landnivå Ständiga förbättringar och förändringsledning Strategisk inköpskategoriutveckling Rollen innebär ett samarbete med flera intressenter, mestadels interna. Resor förekommer i tjänsten. Din profil Vi söker dig som har erfarenhet av lagerstyrning samt av inköp- och materialhantering. Du förväntas ha en stark ledarskapsförmåga och erfarenhet av roller där du har hanterat förändring och arbetat med förbättring. Om du har erfarenhet av att implementera nya system är det meriterande. Du har intresset av att kombinera strategiskt tänkande med praktiskt operativt arbete. Vidare är du skicklig på kommunikation och prioritering samt har förmågan att vägleda och coacha teammedlemmar. Som person är du lyhörd, stabil och kommunikativ. Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift. Krav för tjänsten Universitetsutbildning relevant för rollen eller motsvarande erfarenhet Tidigare erfarenhet av lagerstyrning samt av inköps- och materialhantering Flytande i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt. Meriterande för tjänsten Erfarenhet av projektledning Erfarenhet av att implementera nya system Övrigt Startdatum: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Uppdragsform: Tillsvidaretjänst där du blir anställd av Tibnor Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Holmquist via 076-029 90 39 och [email protected]. Stegra hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.

30 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Lokförare till Eskilstuna

Green Cargo är den största järnvägsoperatören för gods i Sverige. 96 procent av våra transporter sker med eltåg med mycket låg klimatpåverkan. Nu söker vi både nyutbildade och erfarna lokförare eller lokförarelev under utbildning till vår verksamhet i Eskilstuna. Vill du vara med och bidra till den gröna omställningen, skicka in din ansökan redan idag! Ditt uppdrag Som lokförare hos oss finns möjlighet till ett självständigt, ansvarsfullt och omväxlande arbete. Dina främsta arbetsuppgifter är lokförartjänst, men även växlingsarbete ingår. Med Eskilstuna som utgångpunkt kör du turer till bland annat Storvik, Hallsberg, Södertälje, Borlänge och Norrköping. Ingen dag är den andra lik på järnvägen. Arbetstiderna varierar och innebär oregelbundet skiftarbete med arbetshelg varannan helg eftersom vår verksamhet aldrig står still. Tjänsten är en tillsvidareanställning heltid initierad av 6 månaders provanställning med start enligt överenskommelse. Din profil Du är antingen en erfaren lokförare, nyutbildad lokförare från YH-skola eller lokförare under utbildning. Har du erfarenhet av att köra godståg eller är utbildad förare vid växling, är detta meriterande. Du behöver ha körkort (B). Arbetet som lokförare är ett ansvarsfullt yrke. Det passar dig som är lika intresserad av ett högt säkerhetstänk som service och teknik. Du har en hög koncentrationsförmåga samt ett starkt regel- och instruktionsfokus. Arbetet kan många gånger vara fysiskt krävande och det är därför viktigt att du uppfyller de medicinska krav som ställs för trafiksäkerhetstjänst. Du har lokförarbevis och kan uppvisa ett godkänt examinationsbetyg efter din utbildning. Vårt erbjudande Din anställning inleds av en företagsspecifik utbildning som rustar dig för just vår verksamhet och våra lok. Utbildningen innehåller teori, praktik och examination. Som anställd på Green Cargo erbjuds du bland annat: • Lön och anställningsvillkor enligt kollektivavtal • Friskvård kr 3000 kr/år • Tjänstegrupplivförsäkring (TGL) via Alecta och Arbetsskadeförsäkring (TFA) via AFA • Frivillig gruppförsäkring via Skandia för dig och din familj • Betald lagstadgad hälsoundersökning hos Falck • Ersättning för TBE-vaccination • Ersättning för receptbelagd medicin upp till 2200 kr. • Ersättning för Läkarvård inom högkostnadsskyddet (upp till 1100 kr) • Föräldralöneutfyllnad (10%) Utöver ovanstående erbjuder vi stöd och support från en väl fungerande organisation, ett gott kamratskap och en engagerad chef. Som stöd i ditt arbete finns också vårt driftcenter tillgängligt dygnet runt. De stöttar och hjälpar vid frågor som dyker upp i produktion och vår lokstyrning är bara ett samtal bort om du behöver teknisk rådgivning. Som en del av vårt säkerhetsarbete är kontinuerlig fortbildning en självklarhet för att rusta dig för vår verksamhet. För den som vill och är driven finns det många interna karriärmöjligheter. Flera av våra gruppchefer har börjat sin karriär inom produktion. Som lokförare finns också möjlighet att utbilda sig till handledare, faktainsamlare eller kamratstödjare. Flera av våra lokförare har fortsatt sin karriär inom andra delar av företaget och arbetar med allt från instruktör till att utveckla vår affär och att leda vår verksamhet. Få en inblick i en lokförares vardag. Rekryteringsprocessen Uppfyller du våra grundkrav kommer du inledningsvis att bjudas in till en telefonintervju. Därefter genomförs intervju med rekryterande chef, en läkarundersökning inklusive drog- och alkoholtest och slutligen referenstagning och bakgrundskontroll. Vi använder oss av SRIs kontrollverktyg för att säkerställa att de aktuella kandidaterna inte har en bakgrund som är oförenlig med vår värdegrund. Mångfald och inkludering Green Cargos medarbetare är nyckeln till att vi ska kunna nå bolagets vision om järnvägslogistik i världsklass och det är medarbetarnas kompetens och ambition som driver bolagets framgång. Vi ser att olikheter bland våra medarbetare stärker vår konkurrenskraft och bidrar till vår affär och vår utveckling. Vi vill därför ha en arbetsplats präglad av mångfald och välkomnar sökanden med olika typer av kompetenser, personligheter, bakgrunder, erfarenheter och perspektiv. Ansökan Vi går igenom ansökningarna fortlöpande. Vänligen uppge var och när du erhållit din lokförarutbildning i din ansökan. Vi ser fram emot att höra ifrån dig! Green Cargo är en hållbar logistikpartner och en viktig del av skandinaviskt näringsliv. Nästan 98 procent av vårt transportarbete sker med eltåg med mycket låg klimatpåverkan. Varje vardag kör vi 400 godståg och ersätter dagligen runt 9 000 lastbilstransporter på vägnätet. I vårt nätverk trafikerar vi närmare 300 platser i Sverige, Norge och Danmark och med partners når vi hela Europa. Green Cargo ägs av svenska staten. Vi har 1 800 anställda, transporterar cirka 20 miljoner ton gods och har en årsomsättning på 4,2 miljarder SEK (2023).

30 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Mentor till Realgymnasiet i Eskilstuna

Vi vet att det personliga intresset är den allra starkaste drivkraften för ett roligt, utvecklande och meningsfullt lärande. Därför har vi skapat en skola där intresse och kunskap går hand i hand. Genom aktivt lärande för våra elever och en pedagogisk grund som genomsyrar vårt arbete skapar vi likvärdighet i alla våra verksamheter. Vi samarbetar tätt med bransch och engagerar oss i elevernas personliga och kunskapsmässiga utveckling. Vi vill vi ge så många barn och ungdomar som möjligt de bästa förutsättningarna att utvecklas och lyckas – under skoltiden och i framtiden. Arbetsbeskrivning - Uppdraget som Mentor  Som mentor på Realgymnasiet Eskilstuna kommer du att arbeta med utveckling av en elevgrupp. Du är en del av elevhälsan och har ett nära samarbete med lärare och elevhälsans kompetenser för att bidra till att våra elever får de bästa förutsättningarna för lärande. Du kommer främst arbeta med elevernas personliga och kunskapsmässiga utveckling. På våra yrkesprogram blir deras anställningsbarhet efter utbildning en viktig del av uppdraget och för elever på högskoleförberedande program deras lust och möjlighet till vidare studier.  Som mentor kommer dina arbetsuppgifter delvis vara att avlasta undervisande personal med arbetsuppgifter kopplade till mentorskapet för eleverna. Du kommer arbeta med att coacha våra elever, med motiverande insatser, målbilder och framtidsplanering. Du kommer stötta elever genom hjälp med studieplanering och studieteknik. En viktig del i tjänsten är att se till att elevernas studieplaner är uppdaterade och stämmer överens med programmets poängplan. Tjänsten innehåller även andra arbetsuppgifter av mer administrativ karaktär.   Du samarbetar med personalen på skolan och driver mentorsarbetet, i det breda perspektivet, utifrån aktuellt utbildningsutbud på skolan. Du kommer delta i elevvårdsarbete, ha kontakt med vårdnadshavare, planera och delta i mentorstid, utvecklingssamtal, föräldramöten och liknande. Du stöttar eleverna under skoldagen och i kontakten med lärare. Vidare arbetar du kontinuerligt och löpande, tillsammans med våra lärare, med att kommunicera måluppfyllelsen till eleven. Som mentor har du ett helhetsperspektiv med eleven i fokus.  Du kommer framförallt att möta ungdomar från Naturbruksprogrammet i årskurs 3. På skolan finns det sedan tidigare två mentorer. Beroende på den sökandes kvalifikationer kan mentorsuppdraget kombineras med SYV och/eller undervisning i entreprenörskap. Omfattningen av tjänsten är 80-100% beroende på kvalifikationer.   Kvalifikationer  Vi söker dig med färdigställd pedagogisk högskoleutbildning alternativt universitetsutbildning, och gärna med bakgrund inom skolan och/eller social verksamhet. Lärare, studie- och yrkesvägledare är yrken som är meriterande. Kanske har du också erfarenhet från någon av de branscher våra elever utbildar sig mot. I din roll som mentor ska du ha förmågan att engagera och utmana våra elever. Du ska även ha goda kunskaper om skolans uppdrag och vara väl bekant med aktuell läroplan och övriga styrdokument. Utifrån det ska du ha förmågan att anpassa din roll i samarbetet med kollegor, för att stödja elevers lärande i riktning mot utbildningens och de personliga målen. Vi ser att du strukturerar och driver dina uppgifter framåt och har förmågan att arbeta mot uppsatta mål. Du är även flexibel och tar dig gärna an nya utmaningar. Arbetar väl med andra människor och säkerställer att budskap och förväntningar är tydliga för alla berörda parter. Som person är du trygg, stabil och har en god självinsikt och förhåller dig på ett sätt som är anpassat efter person och situation.   Du använder gärna digitala resurser som bidrar till att ge en ökad förståelse för utvecklingen inom de branscher våra elever har sina intressen. Du brinner för att stödja elevernas lärprocess och personliga utveckling. Du tycker om att möjliggöra för elever att nå så långt som möjligt utifrån sina personliga förutsättningar och potential.   Om du blir anställd erbjuder vi introduktion och kompetensutveckling för att du ska känna dig trygg i vårt koncept för skola.    Varmt välkommen med din ansökan! https://www.larande.se/ Läs mer om våra gymnasier och yrkeshögskola på: https://www.realgymnasiet.se/ https://consensum.se/ Inom Lärande är vi certifierade enligt Great Place to Work® internationella standard. Läs mer https://www.greatplacetowork.se/. Om Lärande i Sverige AB Vi leder gymnasieskolor och yrkeshögskola inom Lärandegruppen i Sverige AB som är en av Sveriges största friskolekoncerner. Inom Lärandegruppen finns även förskolor, grundskolor och en resursskola. Våra gymnasieutbildningar bygger på idén om att det personliga intresset är den bästa drivkraften för ett utvecklande och meningsfullt lärande för livet. På Lärandes hemsida kan du läsa mer om våra verksamheter, om hur vi tänker och jobbar mot vår gemensamma mission att ge så många barn och ungdomar som möjligt de bästa förutsättningarna att utvecklas och lyckas – under skoltiden och i framtiden. Våra fyra kärnvärden är centrala i våra verksamheter. Trygghet är basen där all utveckling tar sin början med strävan om att uppleva mer. Vi arbetar i team där vi delar kunskap och erfarenheter som leder till framgång.

30 april 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024
Ventilationstekniker med god injusteringsvana

Tycker du att ventilation är roligt och har god injusteringsvana? Vill du komma till en härlig arbetsplats med högt i tak och stöttande klimat? Då borde du ta chansen att söka till tjänsten som ventilationstekniker hos vår kund redan idag! Om rollen som ventilationstekniker Som ventilationstekniker hos vår kund kommer du att vara en viktig länk i att skapa optimala inomhusmiljöer och lösa deras kunders ventilationsbehov. Du planerar upp dina dagar i samråd med kunder och har löpande dialoger med dem både inför att du ska ut, under utförandet samt återrapporterar efteråt. Du kan även få en del akuta ärenden och behöva planera om, vilket gör att dina dagar sällan ser likadana ut. Dina arbetsuppgifter går till stor del ut på att felsöka och identifiera problem. Du kommer att jobba mycket med mätningar och injusteringar av luft i system och anläggningar. En del av arbetet består dessutom av att räkna på kostnader och ge kostnadsförslag till kund. Din profil För att trivas som ventilationstekniker hos vår kund ser vi att du är kommunikativ, nyfiken samt mån om att lyssna och förstå kunden. Då du kommer ha många kontaktytor bör du trivs i samarbetet med andra och kunna anpassa din kommunikation utefter motparten. Det är även viktigt att du är noggrann med att passa tider då du kommer ha personer som väntar på dig samt att du inte blir uppstressad av att behöva planera om dina dagar och boka om tider med kunder. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekryteringsprocess. För att vara aktuell för tjänsten som ventilationstekniker bör du ha: •God injusteringsvana av ventilation där du injusterat olika typer av anläggningar som en del i din dagliga arbetsroll. • •B-körkort •Flytande svenska För tjänsten som ventilationstekniker är det dessutom meriterande om du har: •OVK certifiering •Certifiering som injusterare Om vår kund Vår kund är en ledande leverantör av helhetslösningar för service och installation av el, vs, ventilation och andra tekniska funktioner i fastigheter och anläggningar i Norden. De har över 13 000 anställda och finns utspridda på många olika orter i Sverige. Du kommer att tillhöra en ventilationsavdelning baserad i Eskilstuna som består utav 11 personer. Det är bra teamsammanhållning med ett öppet klimat där man hjälps åt och stöttar varandra. Om oss på Framtiden AB Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos vår kund. Vår rekryteringsprocess Vår rekryteringsprocess består av följande steg: •CV-granskning •Telefonavstämning •Kompetensbaserad intervju med Framtiden •Slutintervju med kund •Referenstagning •Du behöver även kunna uppvisa ett rent belastningsregister eftersom de arbetar mot en del säkerhetsobjekt Övrig information Start: Augusti eller enligt överenskommelse Lön: Enligt GFL Ort: Eskilstuna Arbetstid: Heltid, 07:00-16:00 Vi behandlar ansökningar löpande, tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag har passerat. Välkommen med din ansökan redan idag!

30 april 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024