Vi behöver personal som Städare/assistent. Om du är ny för Sverige, eller personer som inte har språk och inte har någon erfarenhet som du är intresserad med städare och ansvarig för jobbet. Välkommen till oss. Du är utbildad och arbetar rätt i vårt företag Behöver körkort
Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS ungdomshem Sundbo utanför Fagersta tar emot icke skolpliktiga pojkar med psykosocial problematik samt kriminalitet och missbruk. Vi har i uppdrag att bedriva vård för ungdomar med särskilda vårdbehov och tar emot pojkar som har dömts till sluten ungdomsvård (LSU). Arbetsbeskrivning Vi söker nu behandlingsassistenter/-pedagoger för timanställning till SiS ungdomshem Sundbo. Målet med ditt uppdrag är att motivera våra ungdomar till nya och mindre riskfyllda sätt att leva. Som behandlingsassistent är du med och ser till att rutinerna på avdelningen fungerar som de ska. Du spelar en stor roll för stabiliteten och tryggheten för våra ungdomar och/eller klienter, och står för basen i det dagliga livet som skolgång, städning, matlagning med mera. Du är med och bidrar till att säkerheten på institutionen upprätthålls enligt våra rutiner. Dokumentation är en viktig del av ditt arbete. Du kommer jobba med att bygga goda behandlingsrelationer och medverkar till att våra ungdomar och/eller klienter får den trygghet och säkerhet som de behöver för att bryta invanda beteenden. Tillsammans med ditt team av engagerade kollegor exempelvis behandlingspedagoger och behandlingssamordnare har ni möjlighet att nå goda resultat och bidra till förändring. Jobbet är många gånger krävande men också stimulerande, glädjefyllt och omväxlande. Vår vision är att vara en plats för förändring och det genomsyrar vårt bemötande, vårt engagemang och vårt förhållningssätt. Arbetstiden är enligt schema dag - kväll och helg eller natt tjänstgöring. Som ny timanställd på SiS Ungdomshem Sundbo kommer du genomgå en anpassad introduktionsutbildning för att rusta dig inför ditt uppdrag. Kvalifikationer Din personliga lämplighet är nyckeln till livsviktig förändring. Därför behöver du ha en god förmåga att skapa engagemang och delaktighet. Lika viktigt är det att du har en grundmurad positiv människosyn, stor empatiskt förmåga och en förmåga att skapa goda relationer. Du har en god kommunikativ förmåga och kan behålla ditt lugn även i pressade situationer. Du har också förmåga att samarbeta med andra och delar gärna med dig av dina kunskaper till kollegor. Som behandlingsassistent ska du ha: • Avslutad gymnasieutbildning • B-körkort • God svenska i tal och skrift För anställning som behandllingspedagog krävs även: • Examen från 2-årig eftergymnasial utbildning vid folkhögskola eller yrkeshögskola (KY/YH) med inriktning mot socialt/pedagogiskt behandlingsarbete eller utbildning från högskola som vi bedömer likvärdig Meriterande: • Erfarenhet av arbete med människor i utsatta livssituationer, t.ex. arbete inom psykiatri eller inom LSS omsorg På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap. Anställning: Tjänsten är en timanställning med tillträde enligt överenskommelse. Du väljer sjäv när du kan ta pass genom vårt bokningsystem. Ansökan: Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 31 augusti Rekryteringen sker löpande. SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.
Fagersta ligger i norra Västmanland. Kommunen har en omfattande samverkan med närliggande kommuner. Det geografiska läget är mycket bra med närhet till ett stort befolkningsområde. I kommunen är vi idag cirka 13 100 invånare. Välkommen till ett meningsfullt arbete och en arbetsplats där vi samarbetar för dem vi är till för utifrån kommunens gemensamma värdegrund; samarbete, trygghet, ansvar, respekt - STAR. Hos oss har du möjlighet till bland annat friskvårdsbidrag och frikort till simhall, gym och utomhusbad. Beskrivning Vi söker en engagerad samordnare till vår gymnasieskola! Vill du göra skillnad i ungas liv och vara en trygg vuxen i skolmiljön? Har du ett brinnande intresse för ungdomars utveckling och vill bidra till en trygg och inkluderande skolmiljö? Då kan du vara den vi söker! Om tjänsten Som samordnare kommer du att spela en central roll i våra elevers skolvardag. Du är en närvarande vuxen som stöttar, motiverar och vägleder elever både i deras studier och i sociala sammanhang. Du arbetar nära skolans elevhälsoteam, mentorer och vårdnadshavare för att skapa bästa möjliga förutsättningar för varje elev. För anställning krävs uppvisande av utdrag ur Polisens belastningsregister Provanställning upp till 6 månader kan komma att bli aktuellt. Urval sker löpande, anställning kan komma att ske under ansökningstiden. Huvudsakliga arbetsuppgifter Vara en trygg och tillgänglig vuxen för eleverna. Medla i konflikter och hantera akuta situationer. Stötta elever i deras personliga och sociala utveckling. Främja närvaro och arbeta aktivt med trygghetsfrågor. Bidra till att skolans ordningsregler efterlevs. Utföra administrativa uppgifter såsom CSN-rapportering och frånvaroutredningar. Samarbeta med elevhälsoteamet och externa myndigheter. Ha regelbunden kontakt med vårdnadshavare och mentorer. Samt: samordna – praktik/ APL, Som APL-samordnare (arbetsplatsförlagt lärande) är du den person som skapar meningsfulla praktikplatser för våra elever. Du kommer även att ansvara för att samordna praktikplatser/ APL för delar av våra program. Det innebär att: Skapa och underhålla kontakter med arbetsgivare inom olika branscher, lokala företag och organisationer. Matcha elever med rätt praktikplats utifrån deras utbildning, behov och intressen. Följa upp praktikperioder för att säkerställa kvalitet och utveckling. Samarbeta med lärare, studie- och yrkesvägledare samt arbetslivet. Arbetet är föränderligt och anpassas efter verksamhetens behov. Kvalifikationer Utbildning som socialpedagog, beteendevetare eller annan likvärdig utbildning. Erfarenhet av arbete med ungdomar är ett krav. Erfarenhet av elevhälsofrågor är meriterande. God administrativ förmåga och vana att arbeta med digitala verktyg (t.ex. Office, Schoolsoft, ProRenata). Förmåga att arbeta självständigt och strukturerat. God samarbetsförmåga och ett lösningsfokuserat arbetssätt. Förmåga att skapa förtroendefulla relationer med både elever och vuxna. Villkor Tjänsten kan anpassas utifrån din kompetens och erfarenhet. Vi eftersträvar en god åldersspridning och ser positivt på sökande ur alla åldrar. Vi strävar även efter att vara en arbetsplats som speglar samhällets mångfald. Fagersta kommun ingår i finskt förvaltningsområde och vi ser gärna sökande med kunskaper i finska i tal och skrift. Vi har gjort våra val av annonskanaler och vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
OM TJÄNSTEN Vi Omsorg söker en engagerad timvikarie för rollen som personlig assistent, där du vid behov kommer att arbeta med vår kund i Fagersta. I denna tjänst arbetar du både helger och vardagar, och under nattetid tillämpas väntetid. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Kl. 09:00 - 11:00 dagen efter Kl. 16:00 - 23:00 OM KUNDEN Kunden är en kvinna i 30-årsåldern som har en förvärvad ryggmärgsskada, vilket innebär att hon är förlamad från nacken och nedåt. I hemmet finns en taklyft för att underlätta vid förflyttningar, och kunden använder även koff-assist som hjälpmedel. Arbetsuppgifterna kan exempelvis innebära att: Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Vidare tycker hon om att baka, laga mat eller bara koppla av och titta på film hemma i soffan, ofta tillsammans med sina assistenter. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som har ett starkt engagemang för ditt arbete som assistent, är flexibel och trivs med att arbeta i team. Det är viktigt att du är lyhörd, ansvarsfull och har en positiv inställning, då dessa egenskaper bidrar till en trygg och trivsam arbetsmiljö. Du bör också vara trygg i dig själv och ha en vilja att jobba med människor. Humor är en viktig del av vår arbetsmiljö – med en bra dos humor kommer vi att trivas tillsammans! Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet baserat på dessa egenskaper. Vår kund föredrar kvinnliga sökande. KRAV Goda kunskaper i svenska, tal och skrift MERITER B-körkort Erfarenhet av liknande arbete Sysselsättningsgrad: Timvikarie vid behov Startdatum: Enligt överenskommelse, och vi ser gärna att du kan börja introduktionen omgående. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Vi Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! VILKA ÄR VI? Vi Omsorg är ett assistansbolag med hjärtat i Dalarna. Vi finns till för att skapa kvalitativ assistans för våra kunder och strävar efter ständig förbättring för att hålla oss aktuella. Hos oss har kunden ett stort inflytande över vem som ska anställas som assistent och hur assistansen ska utföras. Samtidigt som vi erbjuder våra kunder individspecifik assistans riktar vi stort fokus på våra medarbetare och värnar om deras arbetsmiljö. Vad kan vi erbjuda dig? En utvecklande och lärorik arbetsmiljö Kollektivavtal Förmånskort Aktiviteter för både kunder och assistenter Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.viomsorg.se ATT ARBETA PÅ VI OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! För anställning hos oss på Vi Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Vi Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Are you driven by the challenge of developing next-generation digital solutions that create real impact for users and businesses? If you’re a builder at heart—hands-on, strategic, and deeply technical—this is an opportunity to join a team where your work will directly shape the future of manufacturing innovation. At Seco Tools, we’re reimagining how manufacturing operates through advanced digital solutions. We’re growing our Digital Offer & Innovation team and looking for a Senior Technical Lead to help us push boundaries, explore new technologies, and bring scalable, customer-centered solutions to the market. If you're curious, entrepreneurial, and ready to lead both technically and strategically, we want to meet you! Some words about your new workplace We’re part of a global team with a strong local presence. We work hybrid-first, giving you flexibility while keeping you connected to peers and collaborators across our European locations. Our culture is flat, collaborative, and deeply focused on building meaningful products that scale. About the job As a Senior Technical Lead, you’ll be at the intersection of technology, product, and business. You’ll drive the architecture and development of new digital solutions — from zero-to-one prototyping to production-scale deployments. Working closely with product leads, offer teams, and IT, you translate ambitious product visions into scalable, resilient solutions You accelerate our product development cycles by applying modern engineering practices including AI/ML, cloud-native architecture, and low-code/no-code platforms. This role isn’t just about building solutions - it’s about enabling the entire organization to move faster, think bigger, and deliver meaningful value. Your profile You bring a strong background in software engineering, computer science, or a related field, and you have several years of experience in technical leadership roles, solution architecture, or full-stack product development. You’re deeply familiar with modern architecture patterns, API design, and cloud platforms such as Azure, AWS, or similar. Exposure to AI/ML frameworks and rapid development environments that support accelerated product iteration is essential. Experience working in high-tech or software-first companies is needed, and a background in manufacturing or industrial settings is a definite plus. But what really sets you apart is your mindset. You’re a systems thinker who can balance technical depth with business context. Being comfortable with ambiguity, you thrive in fast-evolving environments, and you’re proactive, collaborative, and capable of guiding cross-functional teams. Challenging assumptions, asking the right questions, and pushing for first principles thinking, comes naturally to you. And as a true team player, you enjoy mentoring, sharing knowledge, and creating space for others to grow alongside you. Our Seco culture Seco employees across the globe share our family spirit, along with a passion for our customers and a personal commitment to ensure success in everything we do. For us, it’s also clear that our diversities form an amazing foundation for achieving great results. Curious about our workplace and benefits? Read more on our website. You’re also welcome to visit our LinkedIn or Facebook to get to know us and our products further. Contact information For further information about this position, please contact Sujay Murthy, hiring manager, at [email protected]. We’ve already decided on which advertising channels and marketing campaigns we wish to use and respectfully decline any additional contacts in that matter. Union contacts – Sweden David Romlin, Unionen, +46 (0)70-608 46 90 Suncana Bandalo, Akademikerföreningen, +46 (0)70-300 10 73 Benny Christiansen, Ledarna, +46 (0)70-523 50 60 Recruitment Specialist: Anna Pettersen How to apply Send us your application no later than July 7, 2025. Click apply and include your resume and cover letter in English. Please note that we don’t accept applications by e-mail. Job ID: R0080025. As we aim for a fair recruitment process, we utilize assessment tools to safeguard objectivity. When you apply for this job, you will therefore receive an invitation via email to a personality and logic ability test. Feedback comes immediately after the test has been completed and the selection process begins after the application deadline. For more information about our recruitment process, please contact HR Services at [email protected]. At Seco Tools, we develop and offer advanced products & solutions that make metal cutting easier. We work together with our customers to identify and implement the best solutions for their needs. The corporate culture empowers employees through shared values: Passion for our customers, Family Spirit, Personal commitment. Seco Tools has a presence in more than 75 countries and employs about 4000 people.
Har du erfarenhet av att serva och reparera fordon och vill ta nästa steg som servicetekniker hos ett marknadsledande företag? Trivs du bäst med att jobba ute i fält snarare än att vara i verkstaden varje dag? Då kan det här vara rätt tjänst för dig! Hos oss på John Deere får du möjlighet att arbeta med marknadens bästa skogsmaskiner och vara med och hålla dem i toppskick. Som servicetekniker hos oss får du ett självständigt och varierat jobb, både ute i skogen hos kund och i verkstaden. Du arbetar med felsökning, reparation och underhåll av våra skogsmaskiner som är kända för sin kvalitet och prestanda. Våra kunder är allt från mindre entreprenörer till stora skogsbolag. Vi erbjuder dig Ett härligt team med erfarna och hjälpsamma kollegor Ett tryggt och marknadsledande företag i ryggen Fälttillägg för arbete ute hos kund Företagsbonus Generöst friskvårdsbidrag och massage Kontinuerlig kompetensutveckling och utbildning Om dig Vi söker dig som har erfarenhet av att serva och reparera fordon alternativt har en bakgrund som skogsmaskinsförare. Vi tror att du har någon form av fordonsmekanisk/maskinteknisk utbildning i grunden, gärna med inriktning mot tunga maskiner. Har du skruvat i tunga fordon, skogsmaskiner eller mobila AC-och brandsläckningsanläggningar ser vi det som starkt meriterande. Körkort är ett krav för tjänsten och C-kort är en extra merit. Det är även ett plus om du har truck- och traverskort. Som person är du serviceinriktad och trivs i en roll där du är företagets ansikte utåt. Du är van att ta eget ansvar och jobbar lika bra självständigt som i team. För att lyckas i rollen ser vi att du är engagerad, driven och har ett genuint intresse för teknik och problemlösning. Övrigt Tjänsten är på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Arbetstiderna är dagtid. 📍 Placering: Fagersta I denna rekrytering samarbetar vi med Jobbet.se och vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Wilma Barthelsson på 070-4661669 eller rekryteringskonsult Amanda Öman på 076-5313145. Vi är övertygade om att mångfald och delaktighet gör oss ännu starkare. Om du kan se dig själv som en av oss är du varmt välkommen att skicka in din ansökan. På grund av sommar- och semestertider har vi lång ansökningstid men vi hanterar inkomna ansökningar löpande så vi ser gärna att du skickar in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 10 augusti. Välkommen till John Deere! Krav Erfarenhet av att serva och reparera fordon alternativt har en bakgrund som skogsmaskinsförare Fordonsmekanisk/maskinteknisk utbildning, gärna med inriktning mot tunga maskiner God kunskap i svenska B-körkort Meriterande Erfarenhet av att ha skruvat i tunga fordon, skogsmaskiner eller mobila AC-och brandsläckningsanläggningar C-kort Truckkort Traverskort Om arbetsgivaren - John Deere Forestry AB John Deere är den marknadsledande skogsmaskintillverkaren i världen. Vi har verksamhet i ett stort antal länder med tillverkning av skogsmaskiner i Finland och USA. John Deere Forestry AB är det svenska återförsäljarbolaget för skogsmaskiner med ett stort antal verkstäder runt om i landet. Huvudkontoret ligger i Märsta, norr om Stockholm, där även huvudlagret för reservdelar till de europatillverkade maskinmodellerna finns. Läs mer på www.deere.se
Om tjänsten Har du koll på styrsystem, älskar att lösa problem och vill vara med där det verkligen smids framtid? Nu söker vi en automationsingenjör till vår kund inom stålindustrin i Fagersta/Avesta-området. Här får du chansen att kombinera teknik, process och industri i en riktigt tung miljö – bokstavligt talat. Du kommer vara en viktig kugge i maskineriet och jobba nära produktionen med både utveckling och förbättring av automationslösningar. Ansvarsområden Arbeta med drift, underhåll och utveckling av automationssystem i stål- och valsverksmiljö Felsökning och optimering av processutrustning Medverka i projekt inom förbättring, nyinstallation och ombyggnation Tätt samarbete med både produktion, underhåll och externa leverantörer Ort: Fagersta/Avesta med omnejd Omfattning: Heltid Arbetstider: Dagtid, skiftgång kan ev förekomma längre fram Om dig Du är teknikintresserad, självgående och gillar att vara där det händer. Du tar ansvar, är lösningsorienterad och trivs i en miljö där tempot kan växla snabbt. Vi söker dig som både gillar att kavla upp ärmarna – och tänka ett steg längre. Kvalifikationer Eftergymnasial utbildning inom automation, el eller motsvarande Erfarenhet av arbete i processindustri, gärna inom stål eller tung industri Goda kunskaper i PLC-system B-körkort och tillgång till bil Meriterande Erfarenhet från valsverk/stålindustri specifikt Kunskaper i HMI/SCADA Erfarenhet av projektledning eller deltagande i teknikutvecklingsprojekt Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Om kunden Vår kund är en väletablerad aktör inom stålindustrin med stark lokal förankring och lång tradition. De satsar på modern teknik och hållbara lösningar – och vill nu förstärka sitt team med ytterligare kompetens inom automation. Här får du arbeta i en verksamhet som har både muskler och hjärta, där teknik och människor står i centrum. Om oss Vi på Dala Industrisupport är en pålitlig partner inom kompetensförsörjning, med över 100 års samlad erfarenhet. Vi har själva vår bakgrund inom industrin och har god insyn i branschens utmaningar. Vi tror att viljan att lära är minst lika viktig som erfarenhet – och vi är övertygade om att kompetensutveckling är nyckeln till framtidens industri. Därför värnar vi om att bygga långsiktiga samarbeten. Genom vår närvaro och personliga service hjälper vi både företag och medarbetare att nå sin fulla potential! Varmt välkommen med din ansökan!
🩺 Vi söker legitimerade sjuksköterskor! Är du legitimerad sjuksköterska och söker nya utmaningar i en flexibel och meningsfull roll? Vi söker nu engagerade sjuksköterskor för uppdrag inom olika kommuner, regioner och privata vårdgivare runt om i landet. Du får möjlighet att arbeta i varierande miljöer med trygga villkor och stor frihet att påverka ditt eget schema. Välkommen att skicka in din ansökan redan idag! ------------------------------------ KVALIFIKATIONER Leg. sjuksköterska Om oss Health Connect är ett bemanningsföretag med säte i Göteborg. Vi erbjuder en stor bredd av uppdrag över hela landet. När du arbetar genom Health Connect kan du förvänta dig: Konkurrenskraftig lön ISO-certfierade Resor och boende ( i de fall du önskar arbeta på annan ort är vi behjälpliga med att ordna resa och boende) Tjänstepension enligt ITP, Försäkringar Hög servicenivå av erfarna konsultchefer Konsultträffar
Lindgårdsskolan F-6 med tillhörande fritidshem, är en friskola som drivs av Västanfors Västervåla församling, Svenska kyrkan i Fagersta, belägen i norra Västmanland. Skolan startade 2002 med endast 21 elever och har sedan dess utökats till dagens skola med ca 240 elever. Organisationen har korta beslutsvägar. Samtliga tjänster på skolan är semestertjänster. Arbetsuppgifter Vi söker dig som vill arbeta som rektor på en F-6 skola i nära samarbete med biträdande rektor, skolchef och övrig personal. Som rektor är det viktigt att du är synlig och delaktig i den dagliga verksamheten. Vi ser att du har ett genuint intresse och driv för att alla elever ska utvecklas så långt som möjligt utifrån sina förutsättningar. Vi ser också att du har ett stort intresse och engagemang för elevhälsoarbete. Det är viktigt att du som rektor är intresserad och engagerad i personal samt att du har en hög flexibilitet. En rektor som inspirerar till ansvarstagande, arbetsglädje och bidrar till ett gott arbetsklimat. Vi söker en rektor som axlar det yttersta ansvaret och ledarskapet men som delegerar och leder genom andra. På skolan finns ca 50 medarbetare, där du delar personalansvar med biträdande rektor. Kvalifikationer Vi söker dig som har högskoleexamen med pedagogisk inriktning. Rektorsutbildning är meriterande. Du har erfarenhet av en ledande befattning inom grundskolan. Vid sidan av kraven på kompetens och erfarenhet lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Som person behöver du vara relationsbyggande, strukturerad, handlingskraftig, kommunikativ samt ha god förmåga att uppnå resultat och trivas med förändringsarbete. Du har förmåga att se nya möjligheter. Ditt ledarskap kännetecknas av öppenhet och du är en lyhörd och närvarande rektor som skapar tillit. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde i augusti eller enligt överenskommelse. Som rektor har du oreglerad arbetstid. Sista ansökningsdag: 27 juli. Rekrytering sker fortlöpande. Vi ser fram emot din ansökan med sedvanliga betygshandlingar och löneanspråk. Kontaktperson: Jennie Svedberg, skolchef, tel 0223-434 44 epost: [email protected] Ansökan: skickas till [email protected] Hemsida: www.lindgardsskolan.se Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Arbetsgivare Västanfors Västervåla församling Kyrkvägen 7 737 32 Fagersta
Lindgårdsskolan F-6 är en friskola som drivs av Västanfors Västervåla församling, Svenska kyrkan i Fagersta och har ca 240 elever. Lindgårdsskolan har en välfungerande elevhälsa och skoladministration och du kommer vara i sällskap av stöttande, erfarna och kompetenta kollegor. Skolan kännetecknas av ett positivt skolklimat, personalens engagemang och pedagogisk skicklighet. Nu finns chansen att bli en del av vårt team. Välkommen till Lindgårdsskolan - en skola att växa och utvecklas på. Arbetsbeskrivning Vi söker dig som innehar lärarlegitimation, är professionell och engagerad i ditt möte med eleverna. Du har ett tydligt ledarskap i klassrummet, är lösningsfokuserad, har lätt för att samarbeta samt är bra på att skapa goda relationer till såväl elever som vårdnadshavare och kollegor. Ett språkutvecklande arbetssätt och erfarenhet av arbete med tillgänglig lärmiljö är meriterande. Din undervisning bygger på vetenskaplig grund. I arbetslaget samverkar vi kring alla elever, samt kring trygghet och studiero. Stor vikt läggs på personlig lämplighet, ledaregenskaper, flexibilitet och förmågan att samarbeta i team. Vi har en förstelärare i matematik och en i språkutveckling som tillsammans med arbetslaget och ämneslärare verkar för att utveckla undervisningen. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde den 11 augusti 2025 eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar 40 timmars arbetsvecka, semestertjänst samt fridagar. Sista ansökningsdag: 15 juli. Rekrytering sker fortlöpande. Lärarlegitimation är ett krav. Utdrag från belastningsregistret krävs. Kontaktperson: Jennie Svedberg, skolchef, tel 0223-434 44 epost: [email protected] Facklig företrädare Sveriges Lärare: Carina Bredin, [email protected] Vi ser fram emot din ansökan med sedvanliga betygshandlingar och löneanspråk. Ansökan: skickas till [email protected] Hemsida: www.lindgardsskolan.se Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Arbetsgivare Västanfors Västervåla församling Box 2012 737 02 Fagersta Besöksadress Lindgårdsskolan Kyrkvägen 7 737 32 Fagersta
Välj ett jobb för att visa detaljer