Falkenberg Strandbad, en oas där pool cluben bultar av känslor och förväntan, där drinkarna skakas och dekoreras med ananasblad och parasoll. Doften av klassiker kring det öppna köket i Brasserie Famille, grillen i Sandys ryker och Kellys erbjuder dans på varje solbädd. Strandbaden är den perfekta platsen att titta ut över havet samtidigt som du rycks med av alla glada gäster. Vi skapar upplevelser i världsklass, minnen för livet och en arbetsplats att vara riktigt stolt över och vi lever våra värdeord i allt vi gör. Att vara Passionerad, Professionell, Lekfull & Personlig är vad som gör oss unika och vad som får oss att växa. Om tjänsten som Hovmästare på Falkenberg StrandbadI rollen som Hovmästare på Falkenberg Strandbad ansvarar du för att säkerställa en enastående gästupplevelse i våra restaurangmiljöer. Du leder och coachar servisteamet, koordinerar det dagliga arbetet i matsalen och är närvarande på golvet för att skapa ett välkomnande, personligt och professionellt intryck. Tillsammans med vårt team arbetar du hands-on med service och driver försäljning genom ett aktivt och inkluderande ledarskap. Ansvarsområden – Hovmästare restaurang, service och gästupplevelse Leda och motivera teamet under service för att säkerställa högsta kvalitet i gästmötet Planera, organisera och fördela arbetsuppgifter i matsalen Utbilda och introducera nya medarbetare i rutiner, service och produkter Arbeta med aktiv försäljning och ständigt se möjligheter att överträffa gästens förväntningar Lösa utmaningar och hantera klagomål på ett professionellt och personligt sätt Samarbeta med kökschef, restaurangchef samt andra avdelningar för sömlös drift Kvalifikationer och erfarenhet för rollen som Hovmästare Dokumenterad erfarenhet av serviceyrken inom hotell eller restaurang Trygg ledare som coachar och inspirerar ditt team God kommunikationsförmåga på svenska och engelska (ytterligare språk är meriterande) Förmåga att skapa struktur och goda rutiner även i ett högt tempo Ser försäljning och service som en naturlig del av arbetsdagen Vi uppskattar både formell utbildning och relevant yrkeserfarenhet Vi söker dig som är engagerad och inkluderande Du tycker om att arbeta tillsammans med andra och drivs av att skapa positiva och varaktiga intryck hos våra gäster. Du leder genom att vara närvarande, föregå med gott exempel och är lika bekväm med vardagsrutiner som att hitta kreativa lösningar. Hos oss är det balansen mellan professionalism och personligt bemötande som gör oss unika. Vad vi erbjuder – Förmåner och utvecklingsmöjligheter på Falkenberg Strandbad Ett stödjande och passionerat team där vi firar framgångar tillsammans En trygg tillsvidareanställning på heltid (100%) med kollektivavtal Stora möjligheter till kompetensutveckling inom ESS Group Personalförmåner, rabatter och roliga aktiviteter året om En modern arbetsplats vid havet fylld av energi och gemenskap Friskvårdsbidrag, säker anställning och möjligheten till nya vänner för livet Om ansökan och rekryteringsprocessen Vi intervjuar löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Tillträde enligt överenskommelse, lön sätts individuellt. Saknar du någon av kvalifikationerna, men tror att din erfarenhet och attityd passar vårt team? Sök ändå – vi värdesätter potential och mångfald! Bli en del av Falkenberg Strandbad – skapa serviceupplevelser i världsklass tillsammans med oss!
Till kyrkans förskola i Skrea församling söker vi en förskollärare. Förskolan har en kristen profil vilken genomsyrar förskolans förhållningssätt. Förskolan har naturen in på hörnet med en stor och härlig gård och utemiljö vilken inbjuder till upptäckarglädje och rörelse. Utifrån förskolans styrdokument arbetar du med undervisning och utbildning för barn i åldrarna 1 – 5 år. Du blir en del i vårt arbetslag med förskollärare och barnskötare och tillsammans ansvarar ni för den pedagogiska utvecklingen i en stimulerande lärmiljö, där alla barn ges omsorg och möjlighet att lära och utvecklas efter sina förutsättningar. Att du har förmågan till god kommunikation med kollegor, barn och vårdnadshavare är en viktig del i arbetet och vi vill också att du ska ha ett reflekterande förhållningssätt till barns lärande och förmågan att i det utmana barnen och dig själv. Du ser också digitala verktyg som självklara att använda tillsammans med barnen för att kommunicera, skapa och lära tillsammans. Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad och legitimerad förskollärare och väl förankrad i förskolans uppdrag. Har du ännu inte fått din legitimation eller är i slutet av din utbildning är du också välkommen att söka. Det är meriterande om du har något års erfarenhet av arbete i förskola. Du har en väl utvecklad och god samarbetsförmåga och värdesätter och arbetar för tillitsfulla relationer. I tjänsten kan viss del administrativa arbetsuppgifter förekomma och vi söker därför dig som är öppen för och har intresse för det. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. För den här tjänsten vill vi att du är medlem i Svenska kyrkan och delar kyrkans värderingar. Vikariatet är ett år med möjlighet till förlängning. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag som är den 31 augusti. Välkommen med din ansökan!
Om tjänsten Vi söker nu en hydrualikmontör till en av våra kunder i Falkenberg. Vi ser gärna att du bor i närregionen då tjänsten är tänkt att gå över i anställning hos kund efter inhyrningsperioden. Arbetet som kommer att utföras är installation och montage av hydrauliska system och komponenter enligt ritning och specifikationer. Du kommer att felsöka och reparera hydrauliska system på tyngre fordon utefter tekniska ritningar. Som person är du lösningsorienterad och har ett brinnande intresse av att meka. Önskad starttid: omgående Arbetstider: dagtid Din profil Krav: - Tidigare kunskaper av hydraulik - Erfarenhet av tyngre fordon - Verktygsvana - Mekaniskt intresse - EL kunskaper - Ritningsläsning - Svets kunskaper (meriterande) Som person vill vi att du är ansvarstagande, målinriktad, flexibel, positiv, ordningsam och har en god samarbetsförmåga eftersom arbetet sker ute hos våra kunder. Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar och kontaktar endast de som motsvarar ansökningskraven. Välkommen med din ansökan idag! Om Ikett Personalpartner AB Ikett Personalpartner AB är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering av kvalificerad kollektivpersonal och tjänstemän. Främst inom yrkesområdena industri, el, bygg och administration. Som konsult hos Ikett har du möjligheten att söka lokala arbeten och researbeten i Sverige samt Norge. Vi arbetar kontinuerligt för att du och kunden ska trivas så bra som möjligt med varandra och för att era önskemål ska tillgodoses. Ikett är medlem i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Ikett är certifierat enligt ISO 9001. Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Detta vill vi uppnå genom kvalitet, kompetens och effektivitet. För mer information och nyheter, följ oss gärna på: Facebook: www.facebook.com/ikettpersonalpartner LinkedIn: www.linkedin.com/company/ikett-personalpartner-ab-as
035 Vård & Omsorg utför hjälp för människor som behöver personlig assistans. Vår ambition är att erbjuda våra kunder den absolut bästa assistansen, och i den strävan är personalen vår viktigaste resurs. Det bygger på ett stort engagemang hos våra medarbetare, att vi är lyhörda för våra kunders behov och att vi alltid ger ett personligt bemötande. Det är så vi vill bygga ett tryggt och hållbart företag – och hjälpa våra kunder att få precis den assistans de behöver. 035 Vård & Omsorg söker Personliga assistenter till vårt arbetslag. Erfarenhet inom personligt assistans är meriterande. Du arbetar i kundens hem där du hjälper kunden utifrån dennes individuella behov. Vi söker dig som är engagerad, positiv men även som har gott tålamod och kan hantera person med mycket omsorg. Vi söker dig som vill jobba heltid/deltid och kan börja omgående eller enligt överenskommelse. #jobbjustnu Är du intresserad? Varmt välkommen med din ansökan!
Städpulsen är ett företag som specialiserat sig på främst Svanenmärkt hemstädning, kontorsstädning samt andra hushållsnära tjänster. Företaget eftersträvar att minska klimatpåverkan, därmed transporterar sig de anställda i största möjliga mån med kommunaltrafik. I det dagliga arbetet används miljömärkta rengöringsmedel och material för att minska på förbrukningen av kemikalier och vatten. Företaget har kring 200 medarbetare som dagligen levererar service till organisationer och privatpersoner i hela Sverige, från Uppsala till Skåne. Beskrivning Har du ett intresse för lokalvård och hemstädning? Har du körkort? Bor du i Falkenberg eller kan tänka dig att arbeta där? Är du flexibel och vill arbeta vid behov? Då kan det vara dig vi söker! Pima söker nu dig som inför sommarsäsongen vill stärka upp vårt team i Falkenberg och hjälpa oss att sköta lokalvård hos våra företagskunder, samt hemstädning hos våra privatkunder. För att arbeta hos oss är det viktigt att du är noggrann, pigg, social och ansvarsfull. Det är även viktigt att du har sinne för detaljer, brinner för kvalitet och har en positiv attityd eftersom du kommer att bli en del av våra kunders vardag. Arbetsuppgifter Du kommer att hjälpa till med lokalvård hos våra olika företagskunders på kontor, samt hemstädning hos våra privata kunder. Arbetsuppgifterna innebär bland annat att torka, moppa, dammsuga. Vi tillhandahåller all typ av städmaterial. Kvalifikationer Vi ser gärna att du: * Har tidigare erfarenhet av lokalvård eller hemstädning * Kan arbeta ensam och i grupp * Är självgående * Är noggrann och stresstålig * Kommunicerar obehindrat på svenska eller engelska * Har dator/telefonvana för att kunna läsa digitala scheman och instruktioner Krav * B - körkort Stämmer detta in på dig? Inkom med din ansökan snarast då intervjuer sker löpande! Villkor * Behovsanställning * Varierande arbetstider vardagar klockan 06-16 * Vid anställning får du ta del av vår digitala utbildning * Avtalsenliga löner * Start omgående eller enligt överenskommelse
Personliga assistenter sökes till nytt team i Falkenberg, olika % Vill du vara med från början när vi bygger upp ett nytt assistansteam? Nu söker vi 6-7 personliga assistenter till en man i 50-årsåldern som snart flyttar hem från sjukhuset. Du kommer in i ett läge där din insats gör stor skillnad – varje dag, varje arbetspass. Assistansen är dubbel dygnet runt – det betyder att du aldrig jobbar ensam, utan alltid har en kollega vid din sida. Om uppdraget Jag är en positiv man i 50+ som tidigare levde ett aktivt liv. På grund av sjukdom är jag nu förlamad med viss rörlighet, men mitt mål är att komma tillbaka – så mycket som möjligt, på mitt sätt. Nu behöver jag hjälp med allt det praktiska i vardagen: förflyttningar, måltider, hygien, hushåll och så vidare. Du blir en del av det team som hjälper mig att landa hemma igen och forma ett nytt liv, med värdighet, trygghet och så mycket självständighet det bara går. Vem söker vi? Du får gärna ha arbetat inom vården och/eller som personlig assistent tidigare. Som person är du lyhörd, stabil och har en god känsla för ansvar. Du är uppmärksam, kan läsa av stämningar och är inte rädd för fysiskt arbete. Du märker när jag är trött, när jag är på gång och när jag behöver dig som mest – utan att jag alltid behöver säga det rakt ut. Vad erbjuder vi? Arbetspass dag, kväll, helg och vaken natt (dubbelbemanning hela dygnet) Praktisk upplärning i trach-omvårdnad och gastrostomi ges på sjukhuset Tjänsterna tillsätts allt eftersom vi hittar rätt assistenter Tjänsterna börjar som timanställning och kan sedan komma att övergå till visstidsanställning så länge assistansuppdraget varar med överenskommen tjänstgöringsgrad. Ett nära och viktigt jobb – där du verkligen är med och gör livet möjligt för någon annan GIL samordnar personlig assistans sedan 1989. Kooperativet har arv från Independent Living-rörelsen, som utgår från principen att den som har en funktionsnedsättning själv bäst vet hur den vill leva sitt liv. I normalfallet är den assistansberättigade själv assistenternas närmsta chef, eller så utses en person som har särskilt ingående kunskaper om den assistansberättigade. Som personlig assistent stödjer du en person med funktionsnedsättning att leva det liv hen själv vill leva. För att få och behålla kompetenta och nöjda assistenter satsar vi på utbildning och event. Vi tror att utveckling och att möta andra leder till motiverade och trygga assistenter som trivs och tycker att det är roligt att arbeta hos oss. - GIL har kollektivavtal med Fremia-kommunal. - GIL erbjuder sina anställda upp till 2 500 kr/år i bidrag för friskvård och hälsa. - GIL tillämpar individuell lönesättning. Lön enligt överenskommelse. Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande! Lycka till!
En unik möjlighet att få jobba i ett av Sveriges mest spännande företag då vi söker rådgivare med placering i Halland. Som produktionsrådgivare arbetar du aktivt med utveckling av lantbruksföretag med mjölk- och köttproduktion. Vårt uppdrag är att tillhandahålla rådgivningstjänster inom foder, produktionsekonomi, djurvälfärd och management. Du kommer också att vara en del av vårt team inom Hållbarhet. I arbetsuppgifterna ingår Främst rådgivning ute hos våra kunder, framförallt på mjölkföretag. Du är aktiv inom utveckling och stöd ute hos kund med utfodring, foderplanering, produktionsekonomi, logistik, vall, mjölkkvalitet, teknik och djurvälfärd. Du kommer också som en del av vårt hållbarhetsteam jobba med och forma framtidens hållbara lantbruk. Denna rådgivning kommer till största delen att ske genom det avtal vi har med Arla där vi har ett uppdrag att föreslå åtgärder för att minska gårdens klimatavtryck. Övriga arbetsuppgifter kan vara att hålla kurser för lantbrukare, ansvara och delta i olika utvecklingsprojekt samt arbeta inom Greppa Näringen och andra upphandlade uppdrag från exempelvis Länsstyrelsen. Tillsammans med Växa Sveriges övriga personal såsom husdjurstekniker, avelsrådgivare, djurhälsoveterinärer, företagsrådgivare, bygg- och växtodlingsrådgivare bildar vi team runt våra kunder för att utveckla deras företag. Lämplig grundutbildning och erfarenhet Lantmästare, Agronom eller motsvarande akademisk utbildning. Vi lägger stor vikt vid din personliga drivkraft och söker personer med stort engagemang och förmåga att möta människor. Du har ett lokalt team att luta dig mot men vi förväntar oss att du tar egna initiativ, har ett sinne för ordning och reda och kan arbeta självständigt. Arbetet är mycket självständig där du aktivt planerar dina kundbesök. B-körkort och goda kunskaper i svenska behövs. Som person är du öppen och lyhörd med tydligt affärs– och kundfokus. Du har lätt för att skapa goda relationer och tycker om att samarbeta i team. Meriterande Vi ser gärna att du har praktisk erfarenhet från lantbruk och har arbetat som rådgivare och/eller säljare i branschen. Det är även bra om du har kunskap inom företagsekonomi och eller grovfoderproduktion. Omfattning och placeringsort Heltid och tillsvidare. Placeringsort, Laholm eller Falkenberg. Lön enligt överenskommelse. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Regionchef Rådgivning & Företagande Väst: Malin Stiernstedt 010-4710365 Facklig kontaktperson: Carl Andås, Akademikerna, 010-471 03 71 Ansökan senast 2025-08-03 Skicka in din ansökan omgående (rekryteringen startar nu). Urval kommer ske löpande. Tillträde efter överenskommelse. Krav Lantmästare, Agronom eller motsvarande akademisk utbildning Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift B-körkort Meriterande Vi ser gärna att du har praktisk erfarenhet från lantbruk och har arbetat som rådgivare och/eller säljare i branschen. Det är även bra om du har kunskap inom företagsekonomi och eller grovfoderproduktion.
Maskinoperatör Stålfat Har du erfarenhet av maskinkörning inom tillverkning och vill jobba på en arbetsplats med bra laganda och som erbjuder goda möjligheter till utveckling? Då ska du söka den här tjänsten! Om Tjänsten: Som maskinoperatör på vår Stålfatsavdelning kommer du att vara en viktig kugge i vår produktion av stålfat. Du är en del av ett lag som har till uppgift att producera i rätt tid och i rätt kvalitet samt att kontinuerligt förbättra verksamheten. Tjänsten innebär skiftarbete. Greif erbjuder en säker arbetsmiljö i ett väl fungerande team där dina idéer är välkomna och du får en direkt möjlighet att vara med och påverka verksamheten. Vi kommer också lägga stor vikt vid en bra introduktion och att du ges möjligheter till fortsatt utveckling. Arbetsuppgifter och ansvarsområden: Som maskinoperatör kommer du att: · Övervaka maskiner och justera processparametrar och maskinutrustning för att erhålla rätt kvalitet och hög effektivitet · Utföra maskinomställningar mellan olika produkter · Fylla på material · Montera komponenter · Jobba med förbättringar och ordning och reda Kvalifikationer och personliga egenskaper: För att du ska ha bra förutsättningar att lyckas i tjänsten behöver du ha erfarenhet av arbete inom produktion och av att köra styrda maskiner. Har du en industriutbildning i botten är det ett stort plus. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som: · Är engagerad, tar initiativ och driver saker framåt · Har intresse för teknik och tycker om att lära dig nytt · Är en lagspelare · Är flexibel och lösningsinriktad Goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift samt viss datorvana är ett krav. Eftersom vi rekryterar löpande vill vi att du skickar din ansökan i form av personligt brev och CV så snart som möjligt till [email protected]. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta HR-chef Björn Rexfelt på 072-201 46 45. Om Greif: Greif, Inc. (NYSE: GEF, GEF.B) är världsledande inom industriellt emballage med en vision att vara det bästa kundserviceföretaget. Vi producerar stål-, plast- och fiberfat, IBC:er och olika former av pappersemballage. Vi tillhandahåller också rekonditionering av begagnat emballage. Företaget är strategiskt positionerat med över 200 enheter i 37 länder för att kunna betjäna såväl globala som regionala kunder. Vid vår enhet i Falkenberg tillverkar vi stålfat, plastfat, plastdunkar och IBC:er till den skandinaviska marknaden. På Greif har ditt arbete en mening, dina kollegor bryr sig om dig och du har möjlighet att utvecklas och trivas. Service och ledarskap genomsyrar allt vi gör och vår globala närvaro ger oss möjlighet att fylla ett viktigt syfte i vårt samhälle. Vi förpackar något viktigt tillsammans, våra kunders framgång och din.
Vill du jobba med digital försäljning – på riktigt? Plats: Halmstad Tjänst: Heltid Roll: Account Manager – Digital marknadsföring & industriell annonsering Det här är Industritorget Sweden AB Industritorget har i över 20 år varit en naturlig knutpunkt för industriföretag i Sverige. Vår plattform, industritorget.se, är idag landets mest besökta industrisajt – en etablerad sajt där företag syns, söker och gör affärer. Men för några år sedan såg vi ett behov vi inte längre kunde ignorera. Våra kunder efterfrågade mer än bara synlighet på vår plattform – de ville ha hjälp med sin digitala närvaro i stort. Det var startskottet för vår webbyrå. Sedan dess har vi byggt upp ett komplett erbjudande inom SEO, Google Ads, webbproduktion, företagsfilm och sociala medier – särskilt anpassat för industriföretag. Tillväxten har varit kraftig, men aldrig på bekostnad av kvalitet eller människorna bakom den. Nu söker vi nästa kollega till vårt team i Halmstad – en viktig nyckelspelare i vår fortsatta expansion. En roll med både djup och bredd Som Account Manager hos oss blir du en del av både vår webbyrå och vårt utbud via industritorget.se. Det ger dig en sällsynt möjlighet att arbeta med helhetslösningar – i en bransch där digitalisering ofta är ett nytt område för kunden. Du kommer att: - Ta kontakt med nya potentiella kunder och bygga din egen portfölj - Arbeta rådgivande för att hitta rätt digital strategi för varje företag - Följa kunderna genom hela affären – från behovsanalys till uppföljning - Ansvara och utveckla din kundportfölj - Samarbeta tätt med vårt tekniska team bestående av SEO- & Google Ads-Specialister, webbdesigners och contentproducenter - Ha en tydlig och stödjande onboarding – vi vill att du ska lyckas Det här är inte ett jobb för dig som söker nästa transaktion. Det är för dig som vill bygga något varaktigt – både med kunder och i din karriär. Vem tror vi att du är? Du behöver inte kunna allt från start. Men du bör ha en känsla för affärer, en lyhördhet i samtal och en vilja att göra det lilla extra. Vi tror att du: - Har arbetat med försäljning (gärna inom digitala tjänster eller B2B) - Är nyfiken på hur företag växer digitalt – och vill vara en del av den resan - Trivs med eget ansvar men vet värdet av samarbete - Har ett professionellt och empatiskt bemötande – både internt och externt För oss är personlighet och inställning viktigare än perfekta meriter. Det viktigaste är att du vill framåt – och att du trivs i ett företag där det händer saker. Därför ska du välja oss Vi tror att människor presterar bäst när de får påverka sin vardag. Därför får du hos oss: - Tre lönemodeller att välja mellan, beroende på hur du vill balansera trygghet och resultat - En tydlig struktur, bra verktyg och ett starkt varumärke i ryggen - En kultur där tillväxt inte bara mäts i siffror – utan i teamkänsla och utveckling - Ett kontor där man skrattar mycket, jobbar hårt och firar tillsammans med resor och AW - Friskvårdsbidrag och träning på arbetstid – allt för att du ska må bra Vi finns i Halmstad, Göteborg, Stockholm och Spanien. Tjänsten utgår från vårt kontor i Halmstad. Låter det som något för dig? Skicka ditt CV och ett par rader om dig själv till: [email protected] Märk ämnet med “Ansökan Account Manager – Halmstad” Vi intervjuar löpande och är nyfikna på vem du är – oavsett bakgrund. Vill du jobba med digital försäljning på ett bolag där du får både påverka, växa och trivas? Välkommen till Industritorget.
Om tjänsten Som produktionsarbetare arbetar du i huvudsak med att forma, armera, gjuta i betong samt bearbeta färdig yta efter tillverkningsritningar och instruktioner. Det är ett gediget hantverksarbete som utförs med stor noggrannhet och precision. Du kommer att arbeta i ett team. Arbetet genomsyras av stort fokus på säkerhet och kvalitet. Arbetstiden är förlagd på dagtid, måndag-fredag, 7–16. Tjänsten kommer tillsättas under hösten. Om dig Vi söker dig som är engagerad i arbetet och gillar att arbeta med kroppen. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i byggbranschen och om du arbetat med tillverkning av betong. Du tycker det är kul med nya utmaningar, är driven och engagerad och kan leverera med god kvalitet. Eftersom man arbetar i team är det viktigt med samarbete, en positiv inställning och flexibilitet. Du behöver behärska det svenska språket i tal och skrift. Det är mediterande om du har traveskort och har erfarenhet av ritningsläsning. Om anställningen Tjänsten är ett konsultuppdrag med 6 månaders visstidsanställning, vilket betyder att du är anställd av Adecco och uthyrd till kund. På lång sikt kan även en direktanställning hos kunden vara aktuellt. Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Tibor Brink Joza via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer