På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Kura Omsorg söker en flexibel och ansvarstagande personlig assistent till vår kund, som är bosatt utanför Falköping. Vi erbjuder ett kortare vikariat på ca 75-80% under 6 veckor, med start i maj. Tjänsten kan förlängas för att täcka ordinarie personals semester, särskilt i juli. Det finns även möjligheten att arbeta som timvikarie både före och efter vikariatsperioden, beroende på behov. Arbetstiderna varierar mellan vardagar och helger och är fördelade enligt följande schema: Kl. 07:30-23:00 Tillträde sker enligt överenskommelse, och vi ser gärna att du kan börja din introduktion omgående. OM KUNDEN Kunden är en kvinna i 60-årsåldern med demens och använder rullator som hjälpmedel i vardagen. Som personlig assistent i detta uppdrag hjälper du till med dagliga rutiner, såsom hushållssysslor, personlig hygien samt assisterar vid måltider. Kunden tycker om att pyssla och har tidigare ägnat sig åt aktiviteter som ljusstöpning, bakning och att fixa i hemmet. Dessa typer av aktiviteter kan även förekomma under dina arbetspass som assistent. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet i rekyteringsprocessen och vi tror att du som passar i rollen har ett genuint engagemang för att arbeta med människor och som är skicklig på att analysera och förstå andras behov. Du är lyhörd, lugn och kreativ, och har dessutom en förkärlek för att pyssla och baka. Som personlig assistent är det även viktigt att du kan behålla ett lugn i olika situationer, samtidigt som du har förmågan att vara drivande i samtal och skapa en trygg och positiv miljö. Vår kund önskar kvinnliga sökanden, och vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta som personlig assistent eller från annan vård- och omsorgsverksamhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. KRAV Körkort/tillgång till bil för att ta sig till och från arbetsplatsen, kollektivtrafik finns inte. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter-... ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Falköpings kommuns Måltidsavdelning söker kock till köket på Frökindsgårdens äldreboende. Köket lagar mat till de boende, dagverksamhet och matlådor till brukare i ordinärt boende. Vad kan vi erbjuda dig? Du kommer att arbeta ensam eller tillsammans med ytterligare en kock. Tillsammans med enhetschef skapar ni er egen matsedel utifrån avdelningens grund, livsmedelsverkets riktlinjer och matgästernas behov och önskemål. I så stor utsträckning som möjligt lagas mat från grunden, så matlagning utgör en stor del av arbetsuppgiften. Vår vision är 100% nöjda matgäster vilket utmanar dig som är serviceinriktad, kvalitetsmedveten och har stort fokus på gäst/kundperspektivet. Vad söker vi hos dig? Vi söker dig som har en dokumenterad kockutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Meriterande är om du har erfarenhet av praktiskt arbete i restaurang/storkök. Vidare ser vi gärna att du har ett stort engagemang i att vara en del av arbetslaget i köket men att du också gärna bygger relation med brukarna, vårdpersonalen och ledningen för äldreboendet. Du har grundläggande kunskaper i specialkost och gärna erfarenhet av konsistensanpassad mat. Du har datavana och kunskaper inom egenkontroll baserat på HACCP. Du har inga svårigheter att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift samt förstår skriftliga instruktioner. Schemalagd arbetstid med helgtjänstgöring. Falköpings kommun Du hittar oss mellan Sveriges två största sjöar, vid foten av unika platåberg och böljande kultur- och jordbrukslandskap. Här lever vi härligt småstadsliv med storstadens utbud bara en timme bort med tåg. Ja, vi har det bästa av två världar i en tid då de flesta av oss söker balans. Falköpings kommun eftersträvar att vara en inkluderande arbetsgivare och värdesätter de kvalitéer som mångfald tillför våra verksamheter för att skapa en hållbar utveckling. Vår gemensamma värdegrund utgår ifrån att vi som medarbetare är till för Falköpingsborna. Vi erbjuder meningsfulla och viktiga arbeten, goda utvecklingsmöjligheter och ett gott arbetsklimat med engagerade kollegor. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på https://www.livetiskaraborg.se/och upptäck alla Skaraborgs möjligheter! Övrigt För att hantera ansökningar använder vi Varbi. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Om du av något skäl inte kan söka via Varbi (t.ex. skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Är du redo för en spännande utveckling i din yrkeskarriär? Vi letar just nu efter dig som vill vara en del av Sveriges största oberoende mäklarkedja! Nu utökar vi teamet och söker både dig som är nyregistrerad mäklare, har några års erfarenhet och är intresserad av nya möjligheter som mäklare! Vi tror att du trivs i en kultur som präglas av högt tempo, affärsmässighet, laganda, tydliga mål och glädje. KRAVPROFIL Är registrerad mäklare med tillhörande fastighetsmäklarutbildning eller är i slutskedet på utbildningen till fastighetsmäklare Bor i Falköping med omnejd VI ERBJUDER DIG Marknadens största kundregister, ett lukrativt område och styrkan av att tillhöra ett etablerat varumärke med över 85 års branscherfarenhet och omfattande samarbeten. En framgångsrik försäljningsmetod, unika produkter/tjänster, kontinuerlig kompetensutveckling och moderna digitala system. Gemenskap och erfarenheter från en väletablerad kedja över hela landet. Vi ger dig de bästa förutsättningarna och verktygen för att lyckas som mäklare. Vi är i framkant när det gäller att möta framtidens utmaningar inom mäklartjänster. Om du är nyfiken och vill veta mer om tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig. OM OSS Svensk Fastighetsförmedling är Sveriges största rikstäckande och oberoende mäklarkedja. Här blir du en del av ett engagerat team med 1250 kollegor som stöttar varandra och växer tillsammans. Vi strävar aktivt efter att skapa en trivsam arbetsmiljö och har flera år i rad utsetts till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Som medarbetare erbjuds du löpande utbildningar och unika verktyg. Vårt fokus är att vara branschledande både idag och i framtiden. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på jobb.svenskfast.se. KONTAKT I denna rekrytering söker vi en registrerad fastighetsmäklare, antingen nyregistrerad eller med några års erfarenhet i bagaget. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef, Andreas Agerborn på telefon 070-292 89 12 eller via e-post [email protected]. Självklart behandlar vi din kontakt med fullständig konfidentialitet. Läs mer om oss här Svensk Fastighetsförmedling Instagram
Om mottagningen Centralhälsans vårdcentral har idag cirka 8750 listade patienter med fast läkarkontakt. Här möts dem av fem specialister, fyra ST-läkare, en AT-läkare och en BT-läkare. Vi är en kompetent personalgrupp med professionellt bemötande som trivs på arbetsplatsen. Detta eftersom vi lägger stor vikt på att ha en god arbetsmiljö både avseende arbetsbelastning, utbildning och teamarbete. För våra patienter fokuserar vi på att erbjuda trygghet genom kontinuitet. Det uppnår vi bland annat genom att dela lokaler och samorganisera oss med Bräcke Rehabmottagning där vi har ett nära samarbete med arbets- och fysioterapeut. Om rollen Som ST-läkare i allmänmedicin hos oss träffar du patienter i alla åldrar. Det är ett omväxlande arbete. Allt från att arbeta på vår lättakut, till utredningar, planerade kontroller av kroniska sjukdomar samt hembesök. Du har en personlig handledare och möjligheter att rådfråga specialist i ditt dagliga arbete. Du lägger upp en individuell studieplan tillsammans med din handledare och studierektorn efter dina önskemål och för att tillgodose alla krav i Socialstyrelsens målbeskrivning för ST. Tid avsätts varje vecka för utbildning och självstudier. Vi ser gärna att du arbetar heltid men omfattningen kan diskuteras. Tillträde enligt överenskommelse. Om dig Du har svensk läkarlegitimation, samt svenska språkkunskaper motsvarande dokumenterad nivå C1, då du ska kunna kommunicera med patienter, anhöriga och kollegor obehindrat. Du trivs med att arbeta både självständigt och i team samt att arbeta med förbättringar i både det lilla och det stora. Självklart har du god samarbetsförmåga och vänligt bemötande gentemot både patienter och kollegor. Vi erbjuder flera fördelar kopplade till din anställning, men tror att du kommer trivas särskilt om du prioriterar: - Stora möjligheter att påverka ditt arbete - vi jobbar med nytänkande och värdesätter ditt engagemang. - Personlig utveckling och lärande - vi ger dig en möjlighet att utvecklas och fortsätta lära. - En hälsofrämjande arbetsplats - hos oss får du en hälsofrämjande arbetsplats med en glädjefylld vardag och där en god arbetsmiljö är en självklarhet. - Medverkan i en idéburen organisation och möjlighet att göra skillnad - för dem vi finns till för och för samhället i stort. Vi är en del av Bräcke diakoni. En idéburen stiftelse med över hundra års erfarenhet som vill göra livet bättre, i det lilla och i det stora. Det gör vi inom stöd, vård och omsorg med fokus på varje människas unika livssituation. Vi använder överskott för att göra mer för fler, nu och i framtiden. Tillsammans gör vi skillnad, för ett medmänskligare samhälle. I den här rekryteringen har vi valt annonseringskanaler och undanbeder oss därför kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag.
Vi erbjuder ett roligt och givande arbete med en aktiv kvinna i 20-årsåldern som behöver ditt stöd i hemmet och på daglig verksamhet. Kvinnan bor i en enplansvilla i centrala Falköping tillsammans med en vän som också har personlig assistans.Tjänsten innebär arbete både på dagen och vaken tid på natten samt endel dubbelassistans. Novum är en rikstäckande assistansanordnare som arbetar utifrån en kristen värdegrund vars ambition är att göra skillnad för individen, branschen och i samhället. Som en del av Novum Assistans är du delaktig som medarbetare genom regelbundna arbetsplatsträffar där utveckling av uppdragen sker. Vi som assistansbolag skapar förutsättningar för de uppgifter som assistansen kräver, i fortlöpande kompetensutveckling utifrån behov i uppdraget. Du som assistent får därmed möjlighet till personlig utveckling både som individ och i din yrkesroll som personlig assistent. Vem är du som sökande? Vi söker dig som har en personlig lämplighet för uppdraget, du är glad, lättsam och initiativrik. Önskvärt är också att du har en god fysik.Personkemin och samspelet mellan dig som assistent och uppdragsgivaren är helt avgörande för kvaliteten och upplevelsen av arbetet. Målet är att kvinnan får känna glädje och känsla av sammanhang som påverkar hennes upplevelse av livskvalitet. Det är viktigt att du är flexibel för att ibland kunna hoppa in för att täcka luckor i bemanningen. Körkort är ett krav Svenska i tal och skrift är ett krav Vi ser helst kvinnliga sökande Om anställningen I arbetsuppgifterna ingår att stötta kvinnan i sitt arbete på daglig verksamhet, sjukgymnastik, personlig omsorg samt allternativ och kompletterande kommunikation då kvinnan inte har ett talat språk. I dina arbetsuppgifter ingår också att följa med på hennes fritidsaktiviteter som t.ex. ridning, bio, bad och olika utflykter. Då kvinnan har en egen bil som ger henne en stor frihet söker vi assistenter med körkort. Arbetstiderna varierar mellan: heldag, kväll, vaken natt och helg. Tjänsten är en tillsvidareanställning så länge uppdraget varar på 90% samt extra vid behov. Vi söker också behovsvikarier som arbetar per timma. Vi erbjuder fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal. Om rekryteringen Urvalsprocessen sker löpande och mer information om uppdraget fås vid en eventuell intervju. Tillträde sker enligt överenskommelse. För anställning hos Novum Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. I den här rekryteringen tillämpar vi ett personlighetstest för samtliga sökande. Detta tar ca 15-20 minuter att genomföra och du får en inbjudan via din mejl efter du sökt tjänsten. Testerna hjälper oss att kunna matcha rätt person med rätt jobb. På detta sätt ökar vi chansen för att du som blir anställd kommer att trivas hos oss och att du har rätt förutsättningar för att lyckas i uppdraget.
Beskrivning Är du rätt person för att stärka upp vårt säljteam i Falköping så kommer här en gyllene möjlighet. Vi ser tecken på en ljusning i marknaden och vill därför utöka vårt lokala säljteam. Tjänsten innefattar fokus på försäljning av nya (Ford & MG) och begagnade bilar med tillhörande produkter och finanslösningar mot privatpersoner och företag. I rollen som säljare kommer du att jobba med proaktiv försäljning mot privatpersoner. Du har hand om hela affären från första möte med kund till leverans av bilen. Relation och samarbete med våra leverantörer och partners kommer att vara en framgångsfaktor för ditt arbete. Du kommer att arbeta utifrån uppsatta budgetmål och ha ett resultatinriktat synsätt med fokus på affärer och skapa de bästa kundrelationerna. Arbetsuppgifter Som säljare kommer du att arbeta med hela bilaffären från inbyte till avtalsskrivning. Du jobbar med proaktiv telefonbearbetning av privatkunder . Du guidar din kund genom rådgivning av våra produkter, provkörningar, ger information om tillbehör och finansieringslösningar, förmedlar försäkringar samt är kontaktperson efter att kunden fått sin bil levererad. I din roll är det viktigt att på ett professionellt sätt bemöta kunder, skapa goda affärsrelationer och säkerställa högsta möjliga kundnöjdhet. Kvalifikationer • Gymnasiekompetens och körkort är ett krav. • Vi ser gärna att du har god lokalkännedom och tidigare erfarenhet av försäljning med resultatmål. • Du är en lagspelare som trivs med att tillsammans i grupp jobba mot uppsatta mål. • Du drivs av att göra affärer och att har ett starkt fokus på resultat och nöjda kunder. • Du tar initiativ, är flexibel för förändringar och har alltid en affärsmöjlighet i åtanke. • Du är ansvarstagande med god känsla för att skapa samarbete. • Du är strukturerad och uppskattar rutiner och processer samt eget ansvar. • Tidigare erfarenhet av proaktivt uppsökande försäljning och mötesbokningar ses som en merit. Villkor Provanställning sex månader och därefter tillsvidareanställning. Vi tillämpar löpande urval vilket gör att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vilka är vi? Brandt Bil AB grundades år 1929 av Stanley Brandt och är en av Sveriges första Volvo-handlare. Genom åren har familjeföretaget Brandt vuxit och består idag av moderbolaget Brandt Bil och fyra dotterbolag Brandt Personbilar AB, Brandt Fordon AB, Brandt Lastvagnar AB och Brandt Båt AB. Vi har 34 anläggningar på 26 orter och är cirka 800 medansvariga. Genom våra värdeord Engagerade, Personliga och Ansvarstagande – strävar vi tillsammans mot vår vision Rörelsefrihet i världsklass, genom generationer! Vi erbjuder På Brandt erbjuder vi en trygg och förmånlig anställning som omfattas av lön och försäkring enligt kollektivavtal. Utöver detta ingår förmåner såsom friskvårdsbidrag, en mängd personalrabatter och förmåner. På Brandt kan du förvänta dig ett utvecklande och stimulerande arbete med stora möjligheter till kompetensutveckling. Vi utbildar inom den senaste tekniken både internt och genom våra generalagenter. Vi investerar i våra anläggningar och erbjuder en trivsam arbetsmiljö. Brandt månar om en säker arbetsmiljö och verkar för en drogfri arbetsplats, drogtest kan därför förekomma slumpvis under anställningen. Välkommen att bli en Brandtare! Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kom med i Sveriges bästa ledarteam inom idrott för barn! Vi söker alltid nya stjärnor till vårat team Världens roligaste extrajobb!Hos oss har du världens roligaste extrajobb som ger dig möjligheten att inspirera och motivera barn till idrottsaktiviteter samt ger erfarenheter och meriter att jobba med ledarskap och grupper. Leka, busa och sprida glädje till barnen. Det kan knappast bli roligare! Jobbet är dessutom perfekt att kombinera med studier eller andra jobb Djungelgympa – lekfull gymnastikträning för barn i åldern 2-6 år. Till vår verksamhet söker vi nu en inspirerande ledare som vill lära ut grunderna i gymnastik. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att: Arbeta som barngymnastiksledare. Alternativt har du själv sysslat med gymnastik och har ledarerfarenhet från annan barnverksamhet. Att du har ett brinnande intresse för barnidrott ser vi som en självklarhet. Dina arbetsuppgifter Att vara ledare för Djungelgympa består i huvudsak av att leda gymnastikpassen och på ett pedagogiskt sätt sprida glädje till barnen. Som ledare hos oss arbetar du utifrån vårt färdiga träningsupplägg. Upplägget som är framtaget av Active Academys idrottspedagoger. Du som ledare får då chansen att lägga allt ditt fokus på att sprida härlig rörelseglädje! Du förväntas visa stort engagemang för att skapa rörelseglädje för dem deltagande barnen. Det här får du som är ledare hos oss Inför terminen får du gå vår ledarutbildning. Du får även löpande coachning och stöttning från personalen på Active Academys kontor. Utöver ovan får du även världens roligaste extrajobb som ger dig erfarenheter och meriter med att jobba med barngrupper. Anställningsvillkor Timanställning med start vecka 35, 2025 Kurs 1 startar v.35-42 och pågår i 8 veckor. Kurs 2 startar v.45-50 och pågår i 6 veckor. Passen är förlagda på vardagar mellan 17-19 eller dagtid på helgerna. Mer info kommer vid en eventuell intervju. VARMT VÄLKOMMEN ATT SÖKA TILL ACTIVE ACADEMYS LEDARTEAM! Ansökan sker endast via vår ansökningssida, ej via mail!
Vill du bli vår kollega i ett team som tillsammans bygger framtidens skolorganisation Kinnarpsskolan 7-9 är en högstadieskola som ingår i rektorsområdet Högstadiet Odenvi/Kinnarp 7-9. Som kollega hos oss får du möjlighet att vara med och skapa en skola för framtiden. Vad kan vi erbjuda dig? Du ansvarar för att planera, undervisa, följa upp och bedöma i ämnet musik. Din arbetsplats kommer vara på Kinnarpsskolan 7-9. Vi har organiserade ämneslärarträffar där du tillsammans med övriga av kommunens lärare resonerar om ämnet. Det kan komma att innebära mentorskap tillsammans med en kollega för en elevgrupp. I arbetslaget samarbetar du med övriga kollegor samt elevhälsan för att skapa goda lärsituationer för eleverna. Vad söker vi hos dig? Du är en målmedveten legitimerad lärare som tycker om att driva utveckling. Du arbetar med ett relationsbaserat ledarskap för att ge eleverna förutsättningar att nå kunskapskraven. Att du är flexibel och ansvarskännande ser vi som betydelsefullt. Upplysningar Tjänsten är tillsvidare. Då tjänsten är deltid i ämnet musik kan den utökas beroende på om sökande har behörigheter i andra ämnen. Tjänsten kan eventuellt bli tillsatt internt om överskott av kompetens identifieras inom organisationen och då avbryts denna rekrytering. Om du blir erbjuden en anställning ska du uppvisa ett aktuellt utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister för arbete inom skola eller förskola i Sverige (RPS 442.5 2008-06-18/1). https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ I Falköpings kommun skapas nu en ny skolorganisation och vi gör stora satsningar på våra förskolor och skolor – både på landsbygden och i tätorten. Vi utvecklar organisationen, bygger om och bygger nytt. Allt för att våra barn och unga ska få förutsättningar för en så bra och likvärdig skola som möjligt och samtidigt skapa attraktiva arbetsplatser för våra pedagoger. Framtiden nästa – för skolan och oss på Falbygden! Falköpings kommun Du hittar oss mellan Sveriges två största sjöar, vid foten av unika platåberg och böljande kultur- och jordbrukslandskap. Här lever vi härligt småstadsliv med storstadens utbud bara en timme bort med tåg. Ja, vi har det bästa av två världar i en tid då de flesta av oss söker balans. Falköpings kommun eftersträvar att vara en inkluderande arbetsgivare och värdesätter de kvalitéer som mångfald tillför våra verksamheter för att skapa en hållbar utveckling. Vår gemensamma värdegrund utgår ifrån att vi som medarbetare är till för Falköpingsborna. Vi erbjuder meningsfulla och viktiga arbeten, goda utvecklingsmöjligheter och ett gott arbetsklimat med engagerade kollegor. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på https://www.livetiskaraborg.se/och upptäck alla Skaraborgs möjligheter! Övrigt För att hantera ansökningar använder vi Varbi. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Om du av något skäl inte kan söka via Varbi (t.ex. skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Vi söker dig som vill göra skillnad i en annan människas vardag. Som personlig assistent har du ett varierande arbete som utgår från brukarens individuella behov, önskemål och genomförandeplan. Vår främsta uppgift är att stötta och hjälpa brukaren att uppnå god livskvalité och en meningsfull vardag. Vad kan vi erbjuda dig? Att arbeta som personlig assistent innebär arbete i någons annans hem. När man arbetar i ett resursteam arbetar man upp ett antal brukare som man alternerar att jobbar hos och ersätter ordinarie personal efter behov vid ex. semester, sjukdom, vakans. Man lägger sig tillgänglig/schema till arbete och blir bokad därefter, såväl dag-, kvälls-, helg- och nattjänstgöring ingår. Du måste vara flexibel då du jobbar hos många brukare i olika åldrar, både barn och äldre. Har du körkort är du prioriterad i processen då flera brukare bor utanför Falköpings tätort. Huvudsakliga arbetsuppgifter kan till exempel vara - Arbeta med tydliga rutiner och tydliggörande pedagogik - Vara behjälplig med serviceinsatser som exempelvis matlagning, tvätt och städning - Vara behjälplig med personlig hygien - Dokumentera i vårt dokumentationssystem VIVA Hos oss får du: - Anställningstrygghet – du blir anställd i Falköpings kommun vilket innebär att du har kvar din anställning om ärendet skulle upphöra. - Vid jourpass ingår halva tiden i arbetstiden. - Arbetsplatsträffar en gång i månaden med kollegor och enhetschef. - Tillitsbaserat förhållningssätt där man ges ett stort utrymme till eget ansvar och stöd vid behov. - Medarbetarsamtal/utvecklingssamtal och lönesamtal - Inspirationsdagar och möjligheter till fortbildning - Friskvårdsbidrag, friskvårdsaktiviteter och tillgång till gratis kommungym Vad söker vi hos dig? Vi söker dig som har omvårdnadsutbildning eller barn- och fritids utbildning. Det läggs stor vikt vid personlig lämplighet. Du måste behärska svenska språket såväl muntligt som skriftligt. Det är också meriterande med erfarenhet av social dokumentation. Har du kunskap och har arbetat med teckenspråk, då vi har brukare som använder tecken som stöd, så är det meriterande. Du bör även ha viss teknisk kunskap t.ex. kunna hantera dator, Ipad m.m. B- körkort och tillgång till egen bil krävs i vissa ärenden Vid anställning ska utdrag från polisens belastningsregister kunna uppvisas. Upplysningar Urval kommer ske löpande och intervjuer kan komma att genomföras under ansökningstiden. Referenser efterfrågas. - Lönetillägg: Resurspersonal erhåller ett lönetillägg på 1500 kr/månad utöver ordinarie månadslön som ersättning för förskjuten arbetstid och ett flexibelt arbetssätt, där såväl dag-, kvälls-, och nattjänstgöring ingår. - Arbetstidsmått: För resurspersonal är heltidsmåttet 36.33 tim/vecka. Det blir 1 895 tim/år. För personlig assisten är heltidsmåttet 37 tim/vecka Om du blir erbjuden en anställning ska du uppvisa ett aktuellt utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister för arbete inom skola eller förskola i Sverige (RPS 442.5 2008-06-18/1). https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Falköpings kommun Du hittar oss mellan Sveriges två största sjöar, vid foten av unika platåberg och böljande kultur- och jordbrukslandskap. Här lever vi härligt småstadsliv med storstadens utbud bara en timme bort med tåg. Ja, vi har det bästa av två världar i en tid då de flesta av oss söker balans. Falköpings kommun eftersträvar att vara en inkluderande arbetsgivare och värdesätter de kvalitéer som mångfald tillför våra verksamheter för att skapa en hållbar utveckling. Vår gemensamma värdegrund utgår ifrån att vi som medarbetare är till för Falköpingsborna. Vi erbjuder meningsfulla och viktiga arbeten, goda utvecklingsmöjligheter och ett gott arbetsklimat med engagerade kollegor. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på https://www.livetiskaraborg.se/och upptäck alla Skaraborgs möjligheter! Övrigt För att hantera ansökningar använder vi Varbi. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Om du av något skäl inte kan söka via Varbi (t.ex. skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Vi hanterar mer än leveranser, vi hanterar mening. PostNord är Sveriges kanske mest kända varumärke - och vi finns överallt. Det finns en stark drivkraft och vilja att ta brevet eller paketet ända fram. Vi är länken mellan människor och företag, och har en ambition att genom vårt jobb göra vardagen enklare för alla i Sverige. Du & vi & jobbet PostNord är alltid i rörelse. Gods, paket och försändelser sorteras, packas och skickas för att nå en väntande destination. Dagens förväntningar på leveranser är höga och här är du som terminalarbetare en viktig del för att vi ska lyckas med vårt uppdrag. Tillsammans hjälps vi åt för att leverera en hållbar och pålitlig kedja av eviga leveranser. Den här tjänsten är en tidsbegränsad anställning med en sysselsättningsgrad på 100%. Anställningen startar vecka 26 och pågår fram till och med vecka 34. Dina arbetstider kommer att vara förlagda på nattid mellan ca 00.00-08.00, måndag till fredag. Terminalen ligger på Virkesvägen 2, Falköping. Truckkort är meriterande. Vad du kommer att göra - Sortera brev, paket eller pall, manuellt eller med hjälp av maskin - Arbeta med inleverans/utleverans Vem du är - Självständig: En del av jobbet gör du ensam, men teamkänslan är viktig. - Inre lugn: Många saker samtidigt kan vara stressande, men behöver inte vara det. - Strukturerad: Kunder är beroende av sina leveranser. Ditt ansvar matchar deras förväntningar. - Positiv & orädd: Dela dina tankar och bidra till förbättring. Mångfald av människor och idéer gör oss bättre. - God styrka och rörlighet: Du ser fram emot ett fysiskt aktivt arbete. - Lagspelare: Kan inte nog poängteras. Samarbete vinner alltid i längden. - Du är unik: Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad du tar med dig - Samarbetsförmåga och laganda - Flexibilitet och positiv attityd - B-körkort - Svenska i tal och skrift - Gymnasieexamen Varför vi finns PostNord är ett av Sveriges äldsta och största företag och vi har ett viktigt samhällsuppdrag, att säkerställa postservice till företag och privatpersoner i hela Sverige. Vi är i en ständig transformation och arbetar konsekvent med att utveckla både vårt erbjudande och våra medarbetare. Som den ledande leverantören av kommunikationslösningar till, från och inom Sverige förenklar vi vardagen för människor. Hos oss arbetar människor med olika bakgrund och erfarenheter och du blir en del av en arbetsplats som aktivt arbetar med mångfald. Vi är PostNord – ett fantastiskt företag att jobba och växa med. Läs mer på postnord.se. Vad väntar du på? Du ansöker genom att klicka på ”Ansök nu” och bifoga ditt CV. Se till att ha betyg redo från gymnasiet alternativ från högre utbildning när du påbörjar ansökan, dessa ska laddas upp i din ansökan och är viktigt för att du ska kunna gå vidare i processen. Om du har frågor om rekryteringsprocessen eller tjänsten, kontakta oss på [email protected]. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Rekrytering för denna tjänst sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. För Fackliga kontaktpersoner se Facklig kontakt | PostNord. Dygnet runt är vi på väg – från en människa till en annan, från ett företag till ett annat. Varje dag levererar vi över 4,5 miljoner brev och 600 000 paket. Varje försändelse är viktig – post, paket och logistik möjliggör relationer och affärer. Här får du vara med och påverka! PostNord är den ledande leverantören av paket- och logistiktjänster till, från och inom Norden. Vi är över 26 500 medarbetare och som en av Nordens största arbetsgivare tar vi ett stort socialt ansvar. Vi erbjuder en attraktiv och utvecklande arbetsplats där medarbetarna kan växa och trivas. Hos oss får du schyssta arbetsvillkor enligt kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och andra förmåner via vår egen personalstiftelse PostNord Plus. Vi prioriterar både våra kunder och våra medarbetare där vi tror att utvecklings- och karriärmöjligheter är grunden för att vara en attraktiv arbetsplats för anställda och helhetsleverantör för våra kunder. Vi leder branschen in i den koldioxidsnåla ekonomin, med målet att bli fossilfria till 2030. Vi arbetar kontinuerligt med att minska vår miljöpåverkan genom att investera i fossilfria transporter och utveckla hållbara lösningar för våra kunder och medarbetare. Med vår expertis och vårt unika distributionsnät utvecklar vi förutsättningar för framtidens kommunikation och handel.
Välj ett jobb för att visa detaljer