Butiksmedarbetare (extrajobb), Willys Falun Origo
Willy:S AB
Butikssäljare, dagligvaror

Vi är alla olika. Och det är härligt! Vi anställer inte människor efter en viss mall utan efter vem du är. För oss är driv och personlighet viktigare än erfarenhet och bakgrund. Det går bra för oss, och vi växer så det knakar. Nu söker vi fler glada medarbetare med rätt inställning och vilja att utvecklas! Om jobbet Tjänsten avser: Timanställning vid behov. Tillträde: 2025-07-14 eller enligt överenskommelse. Arbetstider: Du kommer att variera mellan att arbeta tidig morgon, dagtid, kvällar och helger. Krav: Med anledning av Arbetsmiljölagen ska du ha fyllt 16 år och gått ut nian. Du behöver ha goda kunskaper i svenska (tal och skrift). Nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga gäng på Willys Falun Origo, och som kan arbeta extra vid behov. Det perfekta jobbet för dig som pluggar eller som har en annan sysselsättning och vill jobba lite mer. Många som jobbar hos oss idag har börjat med ett extrajobb – ett bra tillfälle att testa på att jobba i butik! Tjänsten innebär kort och gott att du bidrar till att erbjuda våra kunder bra och hållbar mat till riktigt bra priser. Du är en viktig del av butiksteamet som ser till att ge våra kunder den bästa butiksupplevelsen. Här kommer lite mer om tjänsten: Tillsammans med dina kollegor sköter du den dagliga driften i butiken. Du packar upp varor och ser till att våra hyllor är välfyllda och ser fina ut. Du ser till att det är rent och snyggt i butiken. Du hjälper våra kunder i kassan eller något av våra andra utcheckningsalternativ. Du hjälper våra kunder till rätta och möter dem med kunskap, fingertoppskänsla och ett stort leende. Om oss Det är inte alla som passar att jobba hos oss. Men många tycker att det är kul! För oss är rätt inställning och vilja att utvecklas viktigare än erfarenhet och utbildning. Hos oss får du jobba ihop med ett helt team av sköna personligheter med olika bakgrunder, kunskaper och perspektiv. Lite mer om oss kommer här: Vi är ansluta till Handelsanställdas kollektivavtal där schyssta villkor som pension, försäkringar och bra OB-ersättning ingår. Vi är ett gott gäng som anstränger oss för att alla ska trivas och känna sig som en viktig del i teamet. Hållbarhet är viktigt för oss och vi arbetar till exempel alltid med att minska matsvinn i och utanför våra butiker. Du får erfarenheter – om t ex försäljning, service och om att driva butik – som du kommer att ha nytta av oavsett vad du väljer att göra längre fram. Om dig Du gillar mat, människor och försäljning lika mycket som vi! För oss spelar det ingen roll om du är vegan eller köttfantast, äter tacos en fredag eller en tisdag. Det fina med dig är att du är du. Och det är just det vi letar efter. Du vill lära dig nya saker och utvecklas. Du har positiv inställning och vill ha roligt på jobbet. Du ser när något behöver göras, kavlar upp ärmarna och får det gjort. Du har lätt för att samarbeta med andra – hos oss jobbar vi tillsammans som ett lag! Det är en fördel om du har jobbat i butik eller med service, men tidigare arbetslivserfarenhet är inte ett krav. Du pratar, skriver och förstår svenska. Många av våra kunder talar fler språk än det, så om du gör detsamma är det toppen! Om du vill veta mer om vad tjänsten innebär, kontakta Elliot Nyroos Törnqvist, [email protected]. Vi ser gärna att du vid intresse skickar din ansökan så snart som möjligt, då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag den 2025-07-16. Vi tar endast emot ansökningar via våra jobbsidor. För att ta reda på om just du är den vi söker så innehåller vår rekryteringsprocess både tester och intervjuer. Vi gör även bakgrundskontroll vid samtliga rekryteringar. Läs mer: Så går det till när du söker jobb inom Axfood Observera att vi inte under denna rekryteringsprocess kommer be dig logga in med ditt Bank-id eller scanna någon QR-kod. Vid frågor kontakta Medarbetarsupporten på [email protected].

Igår
Sista ansökan:
16 juli 2025
Akuten i Falun söker Sjuksköterska dag/natt
REGION DALARNA
Grundutbildade sjuksköterskor

Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Akutmottagningen vid Falu lasarett har i uppdrag att bedriva specialiserad sjukvård för akut svårt sjuka eller skadade medborgare. Detta omfattar sju olika medicinska specialistområden, dygnet runt. Akuten i Falun söker Sjuksköterska dag/natt Arbetsuppgifter Är du en sjuksköterska som gillar att vara i händelsernas centrum? Trivs du att samarbeta med andra och är mån om att ha patienten i fokus? Trivs du med variation i både arbete och tempo? Då är Akutmottagningen arbetsplatsen för dig! Som sjuksköterska innebär arbetet på en akutmottagning många patientmöten. I första mötet prioriterar du patienten med hjälp av triageringssystemet RETTS. Patienten ska alltid vara i fokus, det innebär att du som sjuksköterska har ett omvårdnadsansvar för patienten under dennes vistelse hos oss. Du kommer vara en del av ett inspirerande och ambitiöst team med sjuksköterskor, undersköterskor och läkare. Region Dalarna erbjuder en hälsofrämjande arbetstidsmodell som innebär möjlighet till kortare veckoarbetstid och en högre grundlön för dig som arbetar i en 24/7-verksamhet. Vi erbjuder en trygg inskolningsstart tillsammans med erfarna kollegor. Introduktionen individanpassas utifrån kompetens och erfarenhet. Kika gärna på vår film: Erik och John, ett bra team på akuten - YouTube Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska och har tidigare vårderfarenhet och känner dig trygg i din yrkesroll. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Meriterande är om du tidigare har jobbat inom akutsjukvård och/eller har vidareutbildning inom akutsjukvård. Du uppskattar utmaningar och ett arbete med varierade uppgifter och tempoväxlingar Du som söker är en trygg, självgående person som tar ansvar för dina uppgifter I mötet med patienten har du ett empatiskt och serviceinriktat förhållningssätt Du har god samarbetsförmåga och har ett gott bemötande mot kollegor Du är strukturerad och kan prioritera Du har ett genuint intresse för att utveckla din kompetens inom omvårdnad och akutsjukvård Hos dig finns en ödmjuk attityd och du har ett etiskt förhållningssätt till din omvärld Intervjuer sker löpande. Ansökan Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Detta arbete innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och/eller ungdomar. Innan erbjudande om anställning kan ske, måste du som sökande uppvisa utdrag ur Polisens belastningsregister i obrutet kuvert alternativt via ett digitalt registerutdrag, enligt lag 2013:852 eller 2000:873. Mer information finns här: Belastningsregistret - begär utdrag (polisen.se). Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna

Igår
Sista ansökan:
31 augusti 2025
HR-specialist med fokus på friskfaktorer
Falu kommun
Personal- och HR-specialister

Vill du vara med och skapa friskare arbetsplatser i förskolan? Vi söker en HR-specialist med fokus på arbetsmiljö och hälsofrämjande arbete. Via ett projekt som finansieras genom ESF-rådet har Falu Kommun nu fått möjlighet att projektanställa en HR-specialist som fokuserat kommer att arbeta med att sänka sjuktalen inom förskolan genom friskfaktorer. Falu förskola består från augusti 2025 av 42 förskolor och 9 familjedaghem där det går totalt ca 2350 barn. Verksamheterna leds av 14 rektorer och 6 biträdande rektorer.  Samtidigt blir du en del av ett HR- och lönekontor som varje dag arbetar för att skapa bästa möjliga värde för Falu kommun med 5000 anställda och ca 230 chefer. HR- och lönekontorets uppdrag är att vara drivande, stödjande, samordnande och följa upp förvaltningarnas arbete och arbetssätt. Vårt viktigaste uppdrag är att leda, styra och inspirera hela kommunen till framgång och utveckling. Vi erbjuder en arbetsplats med gott arbetsklimat, årsarbetstid, möjlighet till semesterväxling och möjlighet till partiellt distansarbete. Arbetsuppgifter I den här rollen får du en nyckelposition i vårt arbete med att sänka sjukfrånvaron inom förskoleverksamheten.  Genom en strukturerad och väl förankrad process kommer du att arbeta med att identifiera och stärka friskfaktorer i förskoleorganisationen. Ditt uppdrag är att tillsammans med rektorer och biträdande rektorer skapa långsiktigt hållbara arbetsmiljöer där medarbetare trivs och mår bra. Du behöver kunna agera konsultativt och rådgivande men även våga utmana nuvarande arbetssätt och metoder. Du kommer inledningsvis att arbeta med kartläggning och analys av sjukfrånvaron. Genom att förstå orsakerna kan vi sätta in rätt insatser på rätt plats. Det här är en roll för dig som vill arbeta både strategiskt och operativt med friskfaktorer och som har ett genuint engagemang för att skapa friska och hållbara arbetsplatser. Kvalifikationer För rollen krävs: • Du behöver ha en akademisk utbildning med inriktning mot HR/Personal- och arbetslivsfrågor, eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig. • Med några års erfarenhet som bred HR-generalist har du god vana av att arbeta konsultativt med chefer, gärna inom offentlig sektor. • Du har tidigare arbetat med arbetsmiljöfrågor, inklusive det systematiska arbetsmiljöarbetet (SAM), och har även erfarenhet av arbetsrätt, sjukfrånvaro och hälsofrämjande insatser. • God kunskap i svenska i tal och skrift krävs för att lyckas med uppdraget liksom vana att arbeta datadrivet och i flera olika stödsystem. • Eftersom rollen innebär att du ibland besöker våra förskolor, även i ytterområden, behöver du ha B-körkort. Personliga egenskaper Vi söker dig som har ett metodiskt arbetssätt, god prioriteringsförmåga och är van att arbeta strukturerat. Du är en lagspelare som trivs med nära samarbete, men som också vågar utmana befintliga arbetssätt och bidra med nya idéer och perspektiv. Du behöver vara kommunikativ och tydlig samt besitta god analytisk förmåga som kan användas i syfte att utveckla verksamhet, arbetssätt och metoder. Du är nyfiken och initiativtagande, vill sätta dig in i nya frågor och är trygg med att ha många kontaktytor. Du inger förtroende, har lätt att bygga nya relationer och är professionell och trygg i en konsultativ roll.  Och sist men inte minst, du är en god kollega som vill bidra aktivt till det fina samarbetet vi har i arbetsgruppen. Meriterande kvalifikationer • God kännedom om hur en politiskt styrd organisation fungerar. Anställningsvillkor Projektanställning på tre år. Heltid med tillträde enligt överenskommelse. Tillsättning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas.  Bifoga gärna utbildningsintyg i din ansökan då detta kommer efterfrågas om du blir aktuell förtjänsten. Alternativt lämnas intyg i samband med intervju. För att få anställning måste du uppvisa utdrag ur belastningsregistret vilket kommer efterfrågas om anställning blir aktuell. Beställ gärna detta i samband med ansökan så att det finns tillgängligt ifall du blir aktuell för tjänsten. Du beställer utdraget direkt från polisens hemsida. Övrigt Du kommer få svara på urvalsfrågor när du skickar in din ansökan. Frågorna är ställda utifrån de krav som är uppsatta för tjänsten och dina svar kommer ligga till grund för det första urvalet. Falu kommun använder kompetensbaserad rekryteringsmetodik och vi kommer i denna rekrytering tillämpa arbetspsykologiska tester som en del av urvalsmetoden för att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess. Arbetsprov kan även komma att tillämpas. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta [email protected]

Igår
Sista ansökan:
7 augusti 2025
Administratör till konsultuppdrag
Promediqa Group Sweden AB
Övriga handläggare

Administrativ konsult med fokus på skolverksamhet Vi söker nu en självständig och strukturerad administratör till ett uppdrag inom skolverksamhet. Du kommer att ha en viktig roll i att stötta verksamheten med en rad administrativa uppgifter – där både struktur, flexibilitet och samarbetsförmåga är nycklar till framgång. Arbetsuppgifter: Administrativ samordning kopplat till placering av barn och bemanning av personal Framtagande av anställningsavtal Tillsättning av korttidsvikarier Medverkan i introduktion och rekrytering av vikarier Beställning av material till verksamheten Allmän administrativ support till skolledare Kvalifikationer: Fullständig gymnasieutbildning. Erfarenhet av administrativt arbete Erfarenhet av personaladministration eller vikariehantering Tidigare arbete inom förskola, skola eller annan pedagogisk verksamhet Vi erbjuder : Maximal ersättning - slipp långa förhandlingar Engagerad kontaktperson - tillgänglig 24/7 Boende på arbetsorten samt reseersättning Ett brett utbud av förmåner på hotell, gym och restauranger Start: Augusti eller enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Plats: Viktigt att du är flexibel för att arbeta på annan ort och bo där under veckorna. Vi erbjuder boende på arbetsorten och reseersättning.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
10 juli 2025
Registrator till konsultuppdrag
Promediqa Group Sweden AB
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Administrativ konsult med ansvarskänsla och god samarbetsförmåga sökes Vi söker en strukturerad och självgående administrativ konsult till ett längre uppdrag i offentlig verksamhet. Du kommer att arbeta med varierade kontors- och serviceuppgifter där noggrannhet, ansvarstagande och ett gott bemötande är centralt. Arbetsuppgifter: Registrera inkommande dokument i relevanta system Hantera inkommande ärenden via digital brevlåda Förbereda och skicka ut beslut och annan dokumentation Ta ansvar för att arbetet blir utfört med kvalitet och i tid Kvalifikationer: Avslutad gymnasieutbildning är ett minimikrav Relevant erfarenhet av administrativt arbete Tidigare erfarenhet från politiskt styrda organisationer Kunskap om offentlig förvaltning och lagar som styr kommunal verksamhet är ett plus Erfarenhet inom samhällsbyggnadsfrågor Vi erbjuder : Maximal ersättning - slipp långa förhandlingar Engagerad kontaktperson - tillgänglig 24/7 Boende på arbetsorten samt reseersättning Ett brett utbud av förmåner på hotell, gym och restauranger Period: 1/9-25 - 31/12-25 Omfattning: Heltid Plats: exakt ort fås vid kontakt. Viktigt att du är flexibel på att arbeta på annan ort och bo där under veckorna. Vi erbjuder boende på arbetsorten och reseersättning.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
Sommarvikarie sökes i Falun
Prima omsorg i Norden AB
Personliga assistenter

Prima omsorg i Norden AB är en assistansanordnare som strävar efter att hålla högsta tänkbara kvalitet på utförandet av assistansen. Vår målsättning är alltid högsta möjliga livskvalitet för de assistansanvändare som valt oss som anordnare. Vägen dit är utbildning och handledning. Det är vi övertygade om. Därför kan du som medarbetare hos Prima Omsorg förvänta dig att få mycket nyttig kunskap och kontinuerlig handledning kring dina arbetsuppgifter. Under sommaren kommer en av våra uppdragsgivare i Stockholm vara i familjens stuga i Dalarna så mycket som möjligt. Han är 26 år och har autism samt intellektuell funktionsnedsättning. Han behöver då assistenter till stöd och hjälp med vardagliga göromål, kommunikation och för att sysselsätta sig på bästa sätt. Du behöver vara i god fysisk form då han tycker mycket om att röra sig och är ute på flera långa promenader om dagen. I arbetet så finns det dagar med skratt och bus men också tillfällen där din roll är att förebygga och hantera frustrationer och problemskapande situationer. Därför är det viktigt att alltid vara uppmärksam på uppdragsgivarens mående och vara följsam i olika miljöer. Assistera med att tolka, förklara och förmedla omgivningen är av stor vikt. I denna tjänst ingår att även stödja honom med alla vardagsbestyr. Du behöver ha följande egenskaper/intressen: • Tycka om att vara ute • Att kunna vara påhittig och kreativ • Kunna behålla lugnet i alla situationer • Ska kunna skriva, förstå och prata flytande svenska då daglig dokumentation sker Vi söker dig som är: • Är uppfinningsrik och motiverande • Är positiv, lugn, och trygg i dig själv • Är uppmärksam och tydlig i ditt arbetssätt • Har ett professionellt och lågaffektivt arbetssätt • Är lyhörd • Är samarbetsvillig då det förekommer dubbelassistans Denna tjänst är en timanställning, men det finns även möjlighet att arbeta efter sommaren. För denna tjänst kan du därför bo i Stockholm eller i Dalarna. Arbetstiderna är varierande. Arbetspassen är förlagda på dag, eftermiddag, kväll och helg. Stugan ligger i naturskön miljö cirka 7 kilometer från Svärdsjö. Då den är avskild belägen är körkort och tillgång till bil ett måste. Innan arbetsstart behöver du uppvisa utdrag ur belastningsregistret, det beställer du här: https://polisen.se/Service/Blanketter/Blanketter-belastningsregistret/blankett-4429-LSS-belastningsregistret/ Varmt välkommen med din ansökan!

2 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Vi vill bli fler i köket på Pinchos Falun
Pincho Nation AB
Kockar och kallskänkor

Vi söker ny kollega till köket!  Hos oss på Pinchos lever och utvecklas våra värderingar och vårt engagemang i varje medarbetare. Därför är det viktigt att hitta fina människor som passar in i just vår kultur och i vår restaurangmiljö för när alla trivs och mår bra så fungerar även jobbet bättre! Till köket på Pinchos välkomnar vi många gäster varje dag och gör allt för att bemöta deras förväntingar. Med många gäster kommer ett högt tempo och det gäller att behålla ett lugn, fokus och att hitta glädjen i mötet med våra gäster vid luckan.  Vi arbetar för en blandning av kompetenser och erfarenheter i våra kök, vilket innebär att vi ska kunna erbjuda dig med kockerfarenhet en utvecklande arbetsplats. Men vi vill lika gärna välkomna dig som är helt ny i vår bransch. Då krävs det inte att du är utbildad kock eller har flera års erfarenhet, men det du saknar i kunskap får du ta igen med ett driv av att vilja lära! Vilka är vi? På Pinchos tror vi på att leverera en WOW-upplevelse både till våra kunder men också till våra anställda. Vi uppmuntrar alla anställda att vara sig själva, och att just din unika personlighet tillsammans med alla andras är det som utgör Pinchos personlighet! Pinchos är ett restaurangkoncept baserat på en svensk originalidé från Göteborg 2012. Huvudkontoret är tillika etablerat i Göteborg. Förutom att erbjuda ett brett, varierat utbud av smårätter i lokaler med extravagant dekor utmärker sig Pinchos också genom att vara världens första app-restaurang. Sedan starten har våra gäster tagit både oss, vår app och vår mat till sina hjärtan. 2014 öppnades konceptet upp för franchisetagare och 2017 startades en internationell etablering. I dagsläget har kedjan över 70 restauranger och expanderar stadigt. Vi kan erbjuda dig en rolig arbetsplats stora möjligheter att utvecklas i kedjan ett innovativt koncept fantastiska kollegor För att passar bra hos oss tror vi att du har tidigare erfarenheter från arbete i kök är flexibel och innovativ trivs med högt tempo  uppskattar gästkontakten som våra öppna kök erbjuder sprider positiv energi omkring dig är bra på att säkerställa kvalitet uppskattar att vår mat tillagas efter recept är snabb, noggrann och effektiv kan och vill bjuda på dig själv Låter det som något för dig? Skynda dig att söka!

2 dagar sedan
Sista ansökan:
18 december 2025
Studie- och yrkesvägledare/elevcoach Bjursås skolområde
Falu kommun
Studie- och yrkesvägledare

Bjursås skolområde står inför en spännande utvecklingsfas och söker nu en engagerad och kvalificerad studie-yrkesvägledare/elevcoach som vill vara med och forma framtidens skola. Skolområde består av tre skolor; Bjursåsskolan F–9, Grycksboskolan F-6 och Sågmyraskolan F-6. Samtliga skolor är landsbygdsskolor och har alla nära till fina grön- och skogsområden samt goda möjligheter till frilufts- och idrottsaktiviteter. Skolområdet består av ca 600 elever och ca 100 medarbetare. I området vill vi att eleverna ska känna trygghet och välmående i skolan samt förtroende för de vuxna som finns runt omkring dem. Här samverkar personalen engagerat för att alla elever ska ges möjligheter att utvecklas till sitt bästa jag. På alla våra skolor arbetar vi målmedvetet med att utveckla elevhälsoarbetet för att främja hälsa och förebygga ohälsa. För att nå utveckling och skapa vi-känsla arbetar vi med kollegialt lärande.  Vi arbetar systematiskt med att stärka elevhälsoarbetet i syfte att främja elevers hälsa och förebygga ohälsa. För att uppnå hög måluppfyllelse och skapa gemenskap arbetar vi med kollegialt lärande och strävar efter att såväl elever, vårdnadshavare som personal ska känna stolthet över vår skola. Vi tror starkt på kraften i samverkan för att nå goda resultat. Arbetsuppgifter I rollen som studie- och yrkesvägledare/elevcoach kommer du att arbeta med långsiktig vägledning och stöd mot framför allt våra drygt 170 elever i åk 7-9. Du kommer i nära samarbete med skolans lärare ha ett särskilt fokus på motivation och vägledning inför framtida yrkesval och studier. Du kommer också vara en nyckelperson i arbetet med skolans värdegrund, där du bidrar med det psykosociala arbetet för att eleverna ska ges förutsättningar att uppnå kunskapskraven. Du kommer samarbeta med både lärare, vårdnadshavare, elever och externa aktörer. Bland annat praktiksamordning, PRAO, gymnasieinformation och val. Utifrån din roll kommer du också arbeta med plan mot kränkande behandling, handlingsplaner för ökad skolnärvaro, krishantering, mot tobak och droger, mobbing men inte minst kommer du vara ett stöd för lärare i psykosociala frågor. Du är en viktig del i skolans elevhälsoteam som består av specialpedagog, speciallärare, skolkurator, skolpsykolog, skolsköterska, biträdande rektor och rektor. Kvalifikationer För rollen krävs: - Studie- och yrkesvägledare utbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig Personliga egenskaper - Du är ansvarstagande och tydlig med ett positivt förhållningssätt och har en god kommunikativ förmåga - Du har ett gott bemötande och har lätt för att skapa goda relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor - Du är flexibel inför kortsiktiga och långsiktiga förändringar, som är en del i skolans förändringsarbete  - Du trivs med samarbete och att leda andra Meriterande kvalifikationer - Tidigare erfarenhet av arbete som studie- och yrkesvägledare - Vana av arbete med elevadministrativa system och god digital vana - Erfarenhet av förebyggande och främjande arbete med skolnärvaro - Tidigare erfarenhet av hälsofrämjande arbete med barn och unga - Socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig Anställningsvillkor Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Bifoga gärna utbildningsintyg i din ansökan då detta kommer efterfrågas om du blir aktuell förtjänsten. Alternativt lämnas intyg i samband med intervju. För att få anställning måste du uppvisa utdrag ur belastningsregistret vilket kommer efterfrågas om anställning blir aktuell. Beställ gärna detta i samband med ansökan så att det finns tillgängligt ifall du blir aktuell för tjänsten. Du beställer utdraget direkt från polisens hemsida. Övrigt Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta [email protected]

2 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025
Receptionist sökes till AniCura Falu Djursjukhus
AniCura Sweden AB
Kontorsreceptionister

– Bli en del av vårt härliga team där service, djur och omtanke står i fokus – Vill du jobba i en miljö där omtanke, teamkänsla och djurens bästa genomsyrar vardagen? Trivs du med service i högt tempo – och möten där ingen dag är den andra lik? Då kan du vara den vi söker till vårt receptionsteam! Om rollen Som receptionist hos oss är du en viktig länk mellan våra veterinärer, sköterskor och våra kunder – och inte minst deras djur. Vi tar emot både akuta fall och bokade patienter, vilket ställer krav på att kunna prioritera med ett lugnt, empatiskt och professionellt bemötande. Receptionen är navet i vår verksamhet – här arbetar vi med allt från att svara i telefon, ta emot patienter och hantera bokningar, till butiksförsäljning, kassaarbete och kontakt med försäkringsbolag. Även rådgivning kring foder och enklare produkter ingår i rollen. Arbetstiderna är varierande och innebär både kvälls- och helgarbete – vi bemannar receptionen varje dag, året om. Du blir en del av ett sammansvetsat team där vi stöttar varandra – både när tempot är högt och i det dagliga arbetet. Hos oss är samarbete, omtanke och arbetsglädje självklara inslag i vardagen. Vem vi söker Vi söker dig som har genuin känsla för service och ett varmt kundbemötande, som trivs i en varierande vardag och har ett öga för försäljning. Du är strukturerad, stresstålig och lösningsorienterad. Du trivs i en roll där varje dag bjuder på nya utmaningar och där samarbete med kollegor är en självklarhet. Vi ser gärna att du har: • Erfarenhet av reception, butik eller försäljning • God datorvana och goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift • Ordningssinne och förmåga att arbeta i ett högt tempo • Empati och förståelse för människor i både glädje och sorg Det är meriterande om du har erfarenhet av butiksarbete så som beställning, skyltning, kampanjer och inventering, samt praktisk erfarenhet av djur eller utbildning inom djurvård. Vi erbjuder • Ett stöttande team och meningsfull arbetsmiljö • Möjlighet att ta med hund till jobbet • Personalrabatt i butik och på våra tjänster • Generöst friskvårdsbidrag • Nära till natur och friluftsliv Ansök redan idag Tjänsten är en tillsvidareanställning på 75% med start i höst. Vi håller ansökan öppen över sommaren och återkopplar efter semesterperioden. Intervjuer sker löpande. Vi ser fram emot din ansökan!

2 dagar sedan
Sista ansökan:
18 december 2025
Musikalisk stödassistent till Daglig verksamhet Stjärnan!
Falu kommun
Vårdare, boendestödjare

Musikintresserad stödassistent sökes till Daglig verksamhet Stjärnan! Är du en trygg, engagerad och kreativ person med ett hjärta som klappar för musik? Vill du göra skillnad i vardagen för personer med stora funktionsnedsättningar? Då kan du vara den vi söker! Vi letar efter dig som: • Har ett genuint intresse för människor och musik • Är lösningsfokuserad och tycker om att skapa struktur • Trivs med varierande arbetsuppgifter och har lätt för att bygga goda relationer • Gillar att leda aktiviteter och skapa meningsfulla stunder Låter det här som något för dig? Skicka in din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig! Arbetsuppgifter Som stödassistent hos oss arbetar du med att stötta deltagare i deras dagliga verksamhet utifrån individuella behov och scheman. Du planerar och genomför aktiviteter – både i grupp och enskilt – med målet att skapa en meningsfull och glädjefylld dag. Musik är en viktig del av vår verksamhet, så vi ser gärna att du vill använda dina musikaliska färdigheter i arbetet. Du samarbetar nära både kollegor och deltagarnas personliga assistenter, vilket kräver god samarbetsförmåga, flexibilitet och ansvarstagande. Dokumentation och uppföljning av genomförandeplaner är också en viktig del av ditt uppdrag. Vi erbjuder • Ett meningsfullt arbete där du gör skillnad varje dag • Ett kreativt och stöttande arbetslag • Möjlighet att utveckla dina intressen inom musik och pedagogik Kvalifikationer För rollen krävs - Utbildad stödassistent eller utbildning och/eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig - Erfarenhet av att arbeta utifrån lågaffektiv metod - Erfarenhet inom LSS som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten - Erfarenhet av att hantera stressfyllda situationer- Erfarenhet och/eller utbildning inom att leda musikaliska aktiviteter Personliga egenskaper Din närvaro är stabil och trygg, vilket skapar förtroende hos deltagaren. Du är kreativ och lösningsorienterad, och trivs med att arbeta både självständigt och i grupp. Du hittar glädje i att skapa aktiviteter som får deltagarna att känna sig delaktiga och engagerade, och du gör detta med omsorg och ett empatiskt bemötande. Samtidigt är du en lagspelare som samarbetar väl med både kollegor och chef. Du bidrar till att verksamheten håller fokus på deltagarnas bästa och du är med och skapar en positiv arbetsmiljö.  Meriterande kvalifikationer - Utbildning eller erfarenhet av arbete inom området intellektuell funktionsnedsättning - Utbildad/erfarenhet av MI (Motiverande samtal) - Utbildad i Lågaffektivt bemötande/Studio 3 Anställningsvillkor Tjänsten är en tillsvidaretjänst med tillträde snarast för introduktion enligt överenskommelse. Tjänsten är en dagtidstjänst måndag-fredag kl.7.45-15.45.  Bifoga gärna utbildningsintyg i din ansökan då det kommer efterfrågas om du blir aktuell för tjänsten. Alternativt lämnas intyg i samband med intervju. För att få anställning måste du uppvisa utdrag ur belastningsregistret vilket kommer efterfrågas om anställning blir aktuell. Beställ gärna detta i samband med ansökan så att det finns tillgängligt ifall du blir aktuell för tjänsten. Övrigt Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.  Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta [email protected]

2 dagar sedan
Sista ansökan:
15 juli 2025