Fastighetsskötare yttre skötsel

Vi söker trädgårdsarbetare till Grönskan AB verksamhet i Borlänge, Säter och Falun. Uppdraget innefattar alla förekommande arbetsuppgifter inom skötsel och underhåll av utemiljö så som ogräsrensning, renhållning, häckklippning, plantering, beskärning av buskar och träd, bevattning, trimning av gräs m.m. Det är en stor fördel om du tidigare har arbetat med trädgårdsskötsel. Behörighet och erfarenhet av röjsåg, motorsåg och andra grönytemaskiner är meriterande. Körkort B är ett krav för tjänsten. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Som person är du engagerad, nyfiken samt har ett stort intresse för att arbeta med fastighetsskötsel. Du har även förmågan att självständigt strukturera och organisera ditt arbete. Du är duktig på att följa instruktioner såväl som att instruera andra. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

25 april 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
FME- & Pythonkonsult

Vill du vara en av oss? På Esri Sverige gillar vi människor, kartor och teknik. Vi brinner för att utveckla och sprida nyttan med geografisk information i både privat och offentlig sektor. Vår världsledande GIS-teknik bidrar till smidigare processer, tydligare beslutsvägar, effektivare rutiner och ger en verklig bild av nuläget till våra kunder. Om tjänsten Spatial Data Management-teamet är experter på att tillhandahålla olika former av data och är i framkant av teknikutvecklingen inom GIS. Just nu söker vi ytterligare en passionerad kollega till vårt team för att hantera våra varierande och komplexa kunduppdrag. Spatial Data Management-teamet tar fram data som behövs för kundens beslutsunderlag och blir lätt spindeln i nätet i våra kunduppdrag. Vi tycker det är kul med samarbete och känner en stor samhörighet med teamet men också med kollegorna från våra andra team. Men framför allt älskar vi att grotta ner oss i problemlösningen och "detektivarbete". Nördgruppen helt enkelt. Vi använder mestadels Python och FME för analyserna och integrationer och är väldigt vassa på databashantering. Även avancerad teknik inom image recognition, Big Data och AI tillhör vårt område. Vi har många spännande uppdrag på gång och behöver nu utöka vår grupp med ytterligare en erfaren kollega. Den vi söker, är det du? Om dig: Har du: En relevant Högskole- eller universitetsexamen Minst 5 års erfarenhet av avancerad datahantering och förädling där du har använt Python, FME och din expertis inom databashantering och BIG Data Djup förståelse av ArcGIS-plattformen och dess programvaran Lätt för att kommunicera tekniska koncept till icke-tekniska intressenter både på svenska och engelska Och strävar du efter ständig kompetensutveckling genom varierande uppdrag och den unika tillgången till Esris utbildningsportal Då ser vi verkligen fram emot din ansökan. Vi erbjuder En spännande och utmanande tjänst i ett marknadsledande företag med framåtanda och driv, i en familjär atmosfär. Du blir en del av vår växande verksamhet i Sverige där du får möjlighet att utvecklas inom företaget samt tillgång till ett globalt nätverk av Esri-företag. ”Frihet under ansvar” är centralt i vår företagskultur. Du har inflytande över var, hur och när du jobbar. Du kommer vara placerad på något av våra kontor i Stockholm, Gävle, Falun, Malmö eller Karlstad. Ansökan Tjänsten är en heltids tillsvidareanställning. Vi tillämpar provanställning. Urval sker löpande, sista ansökningsdag 2024-05-05. Tillträdesdatum enligt överenskommelse. Vill du veta mer? Kontakta gärna Katja Hunn, teamchef Spatial Data Management, på 079-006 84 45, eller Sofie Ranta, HR-chef, [email protected] Vill du lära känna oss lite bättre redan nu? Läs mer om oss på esri.se och följ oss på LinkedInoch Instagram.

25 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Databaskonsult

Vill du vara en av oss? På Esri Sverige gillar vi människor, kartor och teknik. Vi brinner för att utveckla och sprida nyttan med geografisk information i både privat och offentlig sektor. Vår världsledande GIS-teknik bidrar till smidigare processer, tydligare beslutsvägar, effektivare rutiner och ger en verklig bild av nuläget till våra kunder. Om tjänsten Spatial Data Management-teamet är experter på att tillhandahålla olika former av data och är i framkant av teknikutvecklingen inom GIS. Just nu söker vi ytterligare en passionerad kollega till vårt team för att hantera våra varierande och komplexa kunduppdrag. Spatial Data Management-teamet tar fram data som behövs för kundens beslutsunderlag och blir lätt spindeln i nätet i våra kunduppdrag. Vi tycker det är kul med samarbete och känner en stor samhörighet med teamet men också med kollegorna från våra andra team. Du kommer att arbeta som GIS-konsult med fokus på databaser och datahantering/bearbetning. Rollen som konsult är mycket bred, du är många gånger delaktig från allra första början i projekten och diskuterar både arkitekturfrågor och tillvägagångssätt, många gånger i workshopform, för att sedan arbeta med själva genomförandet. Vi har många spännande uppdrag på gång och behöver nu utöka vår grupp med ytterligare en erfaren kollega. Den vi söker, är det du? Om dig: Har du: En relevant Högskole- eller universitetsexamen Minst 5 års erfarenhet av datamodulering, prestandaoptimering av databaser ArcGIS-plattformens geodatabaser samt Microsoft SQL Server, Oracle eller PostgreSQL Goda kunskaper om Python utveckling och gärna FME God förståelse av ArcGIS-plattformen och dess programvaran Lätt för att kommunicera tekniska koncept till icke-tekniska intressenter både på svenska och engelska Och strävar du efter ständig kompetensutveckling genom varierande uppdrag och den unika tillgången till Esris utbildningsportal Då ser vi verkligen fram emot din ansökan. Vi erbjuder En spännande och utmanande tjänst i ett marknadsledande företag med framåtanda och driv, i en familjär atmosfär. Du blir en del av vår växande verksamhet i Sverige där du får möjlighet att utvecklas inom företaget samt tillgång till ett globalt nätverk av Esri-företag. ”Frihet under ansvar” är centralt i vår företagskultur. Du har inflytande över var, hur och när du jobbar. Du kommer vara placerad på något av våra kontor i Stockholm, Gävle, Falun, Malmö eller Karlstad. Ansökan Tjänsten är en heltids tillsvidareanställning. Vi tillämpar provanställning. Urval sker löpande, sista ansökningsdag 2024-05-05. Tillträdesdatum enligt överenskommelse. Vill du veta mer? Kontakta gärna Katja Hunn, teamchef Spatial Data Management, på 079-006 84 45, eller Sofie Ranta, HR-chef, [email protected] Vill du lära känna oss lite bättre redan nu? Läs mer om oss på esri.se och följ oss på LinkedInoch Instagram.

25 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Medicinsk sekreterare/receptionist till Vårdcentralen i Svärdsjö

Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Vårdcentral Norslund/Svärdsjö, mottagning Svärdsjö är en vårdcentral med cirka 5000 listade patienter. Vi arbetar på uppdrag vårdval Dalarna. Vårdcentralen ligger på landsbygden cirka 3 mil norr om Falun och täcker geografiskt ungefär halva Falu kommun. Här finns en liten väl samarbetad arbetsgrupp där klimatet kännetecknas av prestigelöshet som ger en familjär stämning med arbetsglädje och möjlighet till utveckling. Hos oss arbetar medicinska sekreterare, undersköterskor, läkare och sjuksköterskor, totalt cirka 22 personer. Vi har förutom det även barnmorska, psykolog, fysioterapeut, vårdutvecklare, rehab koordinator och vårdsamordnare knutna till oss genom ett samarbete med mottagning Norslund. Medicinsk sekreterare/receptionist till Vårdcentralen i Svärdsjö Arbetsuppgifter Nu när vår längst anställda medicinska sekreterare går i pension behöver behöver vi en efterträdare. Vi söker dig som är mån om att ha ett gott bemötande både mot patienter och arbetskamrater. Du ska uppskatta att samarbeta med andra och vara lyhörd och flexibel inför omgivningens behov. Du ska vara initiativtagande och gilla att ha varierande arbetsuppgifter. En hel del av din arbetstid kommer att vara förlagt till receptionsarbete och du blir därmed vårt ansikte utåt, som får alla att känna sig välkomna när de kommer till oss. Dina arbetsuppgifter förutom receptionsarbete och medicinsk dokumentation består av vårdadministrativ dokumentation, post- och remisshantering, telefonservice, registreringar i olika system, kalla från väntelista, boka tolk och leveransattestera fakturor med mera. Då vi står inför ett nytt journalsystem så ser vi gärna att du har erfarenhet/intresse/vilja av att utveckla ny teknik och att du kan vara behjälplig med att lösa problem som uppstår inom det området. Övrig information Kvalifikationer Medicinska sekreterareprogrammet 120 hp, Vårdadministrativa programmet 180 hp, UH-utbildning 400 p, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget. Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är meriterande. Stor vikt kommer att läggas på personliga egenskaper och intervjuer sker efterhand. Ansökan Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Region Dalarna - Jobba med oss Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna

25 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Lärare i fritidshem

I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter och över 200 yrken. Hos oss jobbar ingenjörer, lärare, socionomer, undersköterskor, projektledare, HR-specialister och många fler. Vi har jobb som märks, vi gör skillnad och tillsammans skapar vi en organisation som är unik vad gäller bredd på kompetens och kunskap. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen. För oss är det viktigt att ge våra medarbetare ett hållbart arbetsliv, vilket vi kallar ”Balans i livet”. Vi satsar alltså mycket på de mjuka värdena – hur människor mår, blir bemötta och kan växa – eftersom det är vår definition av att vara en riktigt bra arbetsgivare. I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta Bjursåsskolan F-6 utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma vår skola! Här vill vi att all personal ska arbeta och samverka engagerat för att alla elever ska nå sitt bästa jag. Vi vill att eleverna ska känna trygghet och välmående i sin skola och känna förtroende för de vuxna som finns runt omkring dem. Vi vill att alla som arbetar här ska se goda relationer mellan personal, elever och deras vårdnadshavare som en självklarhet. Eleverna ska också känna att undervisningen i skolan och på fritidshemmet är spännande och vara nyfikna på att lära sig mer. Bjursås skola är en landsbygdsskola som har nära till fina grön- och skogsområden och goda möjligheter till frilufts- och idrottsaktiviteter. Vi söker nu en lärare i fritidshem/fritidspedagoger till Bjursåsskolans fritidshem! I Bjursås skolområde ingår även Grycksbo- och Sågmyraskolan och vi har en samverkan fritidshemmen emellan som gemensamt sommarfritids. Hela vårt skolområde är med i Falu Kommuns arbete "Tillsammans för varje barn", ett utvecklingsarbete för att förbättra samarbetet mellan skolan, hälso- och sjukvård samt socialtjänsten. Tillsammans för varje barn handlar om att alla barn och unga ska ha tillgång till ett väl koordinerat stöd i sin vardag och genom samverkan kan vi tillsammans hitta vägar för att ge rätt hjälp i rätt tid. Arbetsuppgifter Som lärare i fritidshem ansvarar du för att planera, genomföra och utvärdera undervisning i fritidshemmet och samverka med grundskolan under skoltid. Kvalifikationer För rollen krävs: - Lärarexamen med behörighet att undervisa i fritidshemmet/fritidspedagog Personliga egenskaper Vi söker dig som är flexibel, ansvarstagande och kreativ. Vi förutsätter att du har en stark vilja att bygga goda relationer med elever, vårdnadshavare, kollegor och ledning. Självklart är att du bidrar i det kollegiala arbetet och att du har god förmåga att samarbeta. Du ser elevernas olika behov, tar hänsyn till deras individuella förutsättningar och har ett inkluderande förhållningssätt. Egenskaper som tålamod, nyfikenhet och förmåga att bygga relationer är något vi värdesätter.    Särskild vikt kommer att läggas på personlig lämplighet. Meriterande kvalifikationer - Erfarenhet av att arbeta som fritidspedagog eller lärare för elever i de lägre åldrarna - Intresse och erfarenhet av att arbeta med aktiva raster som en utvecklande undervisningsform samt utomhuspedagogik Anställningsvillkor Tillsvidareanställning på heltid, semestertjänst. Tillträde enligt överenskommelse. Bifoga gärna utbildningsintyg i din ansökan då detta kommer efterfrågas om du blir aktuell för tjänsten. Alternativt lämnas intyg i samband med intervju. För att få anställning måste du uppvisa utdrag ur belastningsregistret vilket kommer efterfrågas om anställning blir aktuell. Beställ gärna detta i samband med ansökan så att det finns tillgängligt ifall du blir aktuell för tjänsten. Du beställer utdraget direkt från polisens hemsida. Kontaktuppgifter Bjursåsskolan F-6, biträdande rektor Ann Christine Skogqvist, tel. 023 - 869 12 Fackliga företrädare Kommunal, Ann-Kristin Holmgren, mail: [email protected] Sveriges Lärare, Liselotte Hällberg, mail:  [email protected] Övrigt Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.  Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta [email protected] Kontaktinformation Ann Christine Skogqvist Arbetsplats  Falun

25 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Kock Sökes

Vi söker nu en kock till vår restaurang i Falun. Du kommer att tillaga varierade maträtter, som t.ex kött, pasta och hamburgare. Vi fäster sor vikt vid personlig lämplighet. Du behöver kunna arbeta ensam och tillsammans med andra, besitta stor servicekänsla och hålla en hög standard vad gäller hantering av livsmedel och hygien. Vi tar emot ansökningar via e-post.

24 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Förbandsekonom

Vill du ta nästa steg i karriären, vara en del av något större och värdesätter att – med den du är och det du gör – få bidra till ett säkrare och bättre samhälle? Vill du vara med och bygga en välfungerande verksamhet? Hos oss får du möjlighet att göra skillnad - välkommen med din ansökan! Förbandet Dalregementet Försvarsmakten försvarar Sverige, landets intressen, vår frihet och rätt att leva som vi själva väljer. Etableringen av Dalregementet är en del i uppbyggnaden av den svenska försvarsförmågan. Intill dess att regementet är utvecklat till full kapacitet, bland annat med nytt regementsområde, kommer verksamheten att präglas av kontinuerlig utveckling och förändring. Arbetssätt kommer till del förändras över tid för att anpassas till den växande organisationen och dess verksamhet.   Om avdelningen Dalregementets planerings- och genomförandeavdelning söker en förbandsekonom till sin verksamhet i Falun. Vi söker en medarbetare med god initiativförmåga som vill vara med och utveckla vår avdelning inför framtiden. Här får du chansen att utvecklas inom området i en spännande miljö. Avdelningen har flera arbetsområden och funktioner som skapar goda förutsättningar för arbete i flera riktningar och med olika fokusområden, från övningsplanering och krigsplanläggning till miljöprövning och prognosarbete. Avdelningens uppgift är att planera för och leda verksamheten vid Dalregementet och Falu garnison längs hela konfliktskalan: Fred, kris och krig. Huvudsakliga arbetsuppgifter Tillsammans med ekonomichefen ingår du i regementsstabens ekonomifunktion vid planerings- och genomförandeavdelningen där du arbetar brett inom det ekonomiska området. Utöver att stödja verksamheten med löpande återrapportering, budgetarbete och framtagning av ekonomiska beslutsunderlag arbetar du även med personalekonomi, fakturahantering, intern kontroll samt att utbilda i Försvarsmaktens ekonomisystem. Huvuddelen av arbetet har fokus på budget och prognos, interna kontroller och fakturahantering. Övriga ekonomiska och administrativa arbetsuppgifter tillkommer. Du kommer också få vara med att bygga upp funktionen och skapa arbetsprocesser och rutiner för ekonomifunktionen vid Dalregementet. Kvalifikationer • Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller erfarenhet som bedöms som likvärdig av arbetsgivaren • Aktuell och relevant erfarenhet av ovan beskrivna arbetsuppgifter • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift i svenska • Goda kunskaper i Office-paketet • B-körkort  Meriterande • Erfarenhet av Försvarsmaktens stödsystem SAP • God kännedom om Försvarsmakten och dess organisation • Tidigare arbete med prognos och budgetarbete inom myndighet eller offentlig sektor Personliga egenskaper Vi söker dig som har god samarbetsförmåga men även kan arbeta självständigt. Du är flexibel, initiativrik och analytisk. Du kommer att ha stort eget ansvar för att lösa tilldelade uppgifter, vilket ställer krav på att du kan prioritera och arbeta strukturerat. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Övrig information Anställningsform: Tillsvidare med sex månaders provanställning tillämpas Tjänstgöringsgrad: Heltid Arbetstid: 40 timmar/vecka, måndag-fredag på dagtid med flextidsavtal. Avvikelser kan förekomma. Arbetsort: Falun, men tjänsteresor kan förekomma Beräknat tillträde: Efter överenskommelse Lön: Individuell lönesättning tillämpas inom ramen för Försvarsmaktens lönepolicy. Löneanspråk anges i ansökan. Personal i Försvarsmakten har enligt avtal möjlighet till fysisk träning på arbetstid upp till tre timmar/vecka. Kontakt vid frågor gällande tjänsten Susanne Hedström, Ekonomichef, 070-488 29 38 Jesper Eldevåg, avdelningschef, 076-610 75 38 Kontakt vid frågor om rekryteringsprocessen HR-generalist Anette Patten, 070-738 75 67 Fackliga representanter: Kontaktas via växeln 08-788 75 00 OFR/O Jan-Erik Belin OFR/S Kenneth Hartikainen SACO Johan Gillemyr SEKO Anna Löfgren Ansökan Välkommen med din ansökan – sista ansökningsdag är 2024-05-19. Ansökan ska bestå av CV och personligt brev. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Dalregementet är ett av Försvarsmaktens nygamla förband med anor från 1625. Regementet återetablerades 2021 efter beslut av riksdagen. Vår verksamhet finns i Falun och vi kommer bidra med utbildning av soldater som bygger framtidens infanteriförband/Armé. Inom Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

24 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
industriarbetare Skellefteå

Arbetsbeskrivning Framtidsjobben finns just nu i Skellefteå! Ta chansen till att prova på ett spännande äventyr i Skellefteå. Här får du en rik fritid fylld av unika naturupplevelser, och en arbetsdag där du kan göra skillnad för övergången till en mer hållbar värld!  I Skellefteå finns framtidens jobb, men också fantastiska möjligheter för friluftsliv, kultur och att lära känna människor från hela världen. Just nu letar vi efter industriarbetare till en av Europas mest spännande och moderna arbetsplatser, där du kommer att vara en del av produktionen av framtidens gröna teknologi. Just nu kan vi tillhandahålla kortsiktigt boende.  För att lyckas i rollen tror vi att du som person är ansvarsfull, säkerhetsmedveten med ett skarpt öga för detaljer. Eftersom du kommer att arbeta med kollegor från hela världen är det också viktigt att du har goda kunskaper i engelska. Dina huvudsakliga dagliga uppgifter som industriarbetare inkluderar att kontrollera maskinerna i fabriken, utföra underhåll, kontrollera kvalitet och hantera material. Du kommer att ha en viktig roll i att bidra till en säker arbetsplats, något som är vår absoluta högsta prioritet. På fabriken arbetar du i skift, vilket kan innebära dag-, kvälls- och nattarbete samt helger. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Ansvarsområden Industriarbete Kvalifikationer God förmåga att kommunicera och ta instruktioner på engelska Säkerhetstänk Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

24 april 2024
Sista ansökan:
10 juni 2024
NKT i Falun söker en elkonstruktör

NKT förbinder en grönare värld med högkvalitativ kraftkabelteknik och tar en ledande roll när världen går mot grön energi. NKT designar, tillverkar och installerar lösningar för låg-, mellan- och högspänning som möjliggör hållbar energiöverföring. Sedan 1891 har NKT förnyat kraftkabeltekniken, från de första glödlamporna till de megawatt som skapas av förnybar energi idag. NKT har sitt huvudkontor i Danmark och har 3 900 anställda. NKT är noterat på Nasdaq Copenhagen och omsatte 1,8 miljarder euro år 2021. NKT - we connect a greener world. www.nkt.com. Vill Du ha en nyckelroll på NKT Faluns underhållsavdelning? NKT i Falun söker nu en elkonstruktör för att stärka upp organisationen i de många investeringsprojekt som ligger i planen framöver. Underhållsorganisationen är ett sammansvetsat team där ett personligt driv och engagemang är något som välkomnas och inom gruppen ser vi till att hjälpa och stötta varandra vid behov. Som elkonstruktör på NKT ges du möjlighet att arbeta i en spännande och tekniskt intressant verksamhet som just nu är i en mycket expansiv fas. Välkommen till det här gänget där vi strävar efter att skapa en positiv och inkluderande arbetsmiljö där vi tillsammans kan bidra till vår gemensamma framgång. Arbetsuppgifter Som elkonstruktör inom NKT kommer du att arbeta med konstruktion kopplat till våra anläggningar. Du upprättar tekniska kravspecifikationer och standarder inom disciplinen. Du fungerar som tekniskt sakkunnig vid upphandling av utrustning, tjänster och projekt. Du kvalitetssäkrar beställningar av externa konstruktionsresurser och ansvarar för utlämning av underlag samt mottagning av färdigt underlag. I dina arbetsuppgifter ansvarar du bland annat för * Elektrisk konstruktion- och ta fram tekniska specifikationer och ritningar * Bereda jobb och göra installationsunderlag * Säkerställa att elarbeten och installationer uppfyller enligt gällande normer och standarder * Kvalitetssäkra och tekniskt granska konstruktionsarbetet mot den ursprungliga beställningen * Utföra riskbedömningar/riskanalyser * Bistå med teknisk support Kvalifikationer Vi söker dig med ett genuint tekniskt intresse och som kan ta ledningen i det tekniska arbetet. Du har en eftergymnasial ingenjörsutbildning med elinriktning eller annan utbildning och erfarenhet som vi finner likvärdig. För att lyckas i rollen ser vi att du har några års erfarenhet av konstruktion och har kunskap om aktuella regelverk, författningssamlingar och standarder. Vi kommer att lägga stor vikt vid din person och hoppas att du är nyfiken och vill utvecklas som individ och yrkesperson. Som person är du ansvarstagande och självgående i ditt sätt att arbeta. För att trivas hos oss tror vi att du är lösningsorienterad och uppskattar ett dynamiskt arbetsklimat. Du har lätt för att planera och strukturera ditt arbete. Arbetet innebär mycket kontakter med olika intressenter och det krävs goda kunskaper i Svenska och Engelska. Kontakt I den här rekryteringen samarbetar NKT med Jefferson Wells. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Mats Andersson på telefonnummer: 070-854 30 42 eller via e-post: [email protected] Välkommen med din ansökan!

24 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Receptionist/Kundmottagare till Sodexo i Falun

Vill du vara en del av något större? Om du vill jobba tillsammans med människor med olika bakgrunder, Om du har stora ambitioner, inte är rädd för utmaningar och vill växa samtidigt som du bidrar till vår utveckling och tillväxt. Då är du välkommen till Sodexo! Vi söker en Receptionist och kundmottagare till vårt Contact Center/Call Center vid Stora Enso i Falun. Stora Ensos egen funktion för Facility Management (FM) är kravställare och beställare av alla inhyrda servicefunktioner som kontrakteras för uppdrag på något av de koncernkontor eller Lab som Stora Enso använder runtom i Sverige. Basen för FM-verksamheten finns i Falun där vi nu söker en ny receptionist och kundmottagare för den dagliga verksamheten på platsen. Stora Enso bemannar just nu denna funktion med hjälp av Sodexo Sverige AB som formellt utgör arbetsgivare åt den person som får tjänsten. Vem är du? För att passa i rollen tror vi att du har en väl utvecklad social förmåga och är kapabel att hantera att det händer många olika saker samtidigt. Du har också vana och kunskap i att arbeta med Office miljön som arbetsredskap och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift även i formella sammanhang. Oavsett om kunden är intern eller extern så är det få saker som är mer uppskattade än ett vänligt ansikte eller en röst som hälsar dig välkommen och hjälper dig hitta det du söker. Som receptionist och kundmottagare är du en del av företagets ansikte utåt och agerar därför tillsammans med övriga teamet i vår reception och vårt kontaktcenter för att hålla en hög servicenivå i alla lägen. Med en positiv inställning och en ambition om att överträffa alla kunders förväntningar tror vi att den person vi söker blir en viktig pusselbit i det fortsatta arbetet med att leverera högklassig service till alla kunder – oavsett om dom besöker oss lokalt eller vill kontakta oss via telefon, mail eller teams. Eftersom arbetet till stor del består av att kommunicera i olika riktningar är goda kunskaper i svenska och engelska en förutsättning. Talar du ytterligare ett språk är det meriterande. Allra viktigast är dock dina personliga egenskaper och din inställning och flexibilitet. För att passa i rollen behöver du vara en lyhörd och prestigelös lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet. Vi söker dig som brinner för service, älskar att arbeta med människor och är en glad person. Har du dessutom känsla och öga för detaljer så kommer du att trivas hos oss. Kvalifikationer • Du delar våra värderingar när det gäller serviceanda, lagarbete och utveckling. • Du har minst 5 års yrkeserfarenhet från liknande arbetsuppgifter • Relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande • B-körkort • Datavana i Officepaketet • Någon form av säkerhetsutbildning inom brand, HLR eller liknande är meriterande Hur ser det dagliga arbetet ut? Här har vi en daglig svarservice för alla svenska Stora Enso-bolag och deras kunder som ofta ringer in till Stora Ensos gemensamma Sverige-växel, vi tar emot serviceärenden och bokningar av många olika slag för den lokala verksamheten och vi stöttar även en del enheter med sjukanmälan av anställda där så krävs. Därutöver fungerar vi som central punkt och kontaktyta för alla former av inkommande frågor på daglig basis när det gäller besöksservice, felanmälningar, fastighetsfrågor, parkering, serviceinformation till hyresgäster och en rad andra frågor. Funktionen hanterar även olika former av larmärenden och utgör också utrymningsledare vid brandlarm och hot mot anläggningen. Kontoret i Falun utgör en lokal arbetsplats för ca 200 medarbetare från olika verksamheter inom Stora Enso-koncernen. Till platsen förläggs ofta en rad möten från andra delar av koncernen i form av interna möten, utbildningar, kund- och leverantörsträffar. Det historiskt anrika kontoret utvecklas hela tiden och en del uppdateringar av arbetsplatser och mötesmöjligheter sker löpande för att möta de behov som verksamheterna efterfrågar. Utöver att vi ständigt förbättrar våra mötesmöjligheter och arbetsplatser så behövs också en bra och personlig kontakt när det gäller information och kontaktfrågor på arbetsplatsen – här är reception och kontaktcenter en viktig spindel i nätet. Eftersom många verksamheter efterfrågar support i en rad olika frågor varje dag gäller det att ständigt hitta balansen och prioriteringen i alla inkommande och pågående uppdrag. Arbetsbelastningen går i vågor under året och det kräver också att alla medarbetare inom service är självgående och har ett naturligt öga för saker som behöver åtgärdas löpande för att hålla servicenivån på en hög nivå under arbetsveckans alla dagar. Platsfunktionen som bemannas av Sodexo har idag en egen platsledning som utgår från Bergslagsmässen där Sodexo är restauratör och driver lunchmatsal och olika former av arrangemang runt restaurangverksamheten. Alla servicefunktioner är därför beroende av varandra när det gäller helhetsupplevelsen för de intressenter som gästar Stora Enso i Falun. Tillsammans mäter vi kundnöjdhet på olika sätt under året och här får du en viktig roll i att utveckla och följa upp detta arbete. Alla våra servicefunktioner behöver ha en god verksamhetsförståelse och ett fågelperspektiv på vilka prioriteringar som behövs löpande för att hela funktionen ska fungera och vara mindre sårbar vid olika typer av frånvaro eller planerade ledigheter. Anställningsform och arbetstider: Tillsvidareanställning, 100%. Har du frågor kontakta Thomas Lehto, [email protected] Ansökan kan endast göras via vår hemsida. Välkommen med din ansökan! Sodexokoncernen Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Sodexokoncernen är unik genom sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster och FM-tjänster. Dessa erbjudanden möter alla utmaningar i vardagen med ett dubbelt mål: att förbättra livskvaliteten för våra medarbetare och dem vi erbjuder våra tjänster, och att bidra till ekonomiska, sociala och miljömässiga framsteg i de samhällen där vi är verksamma. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.

24 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024