Vi expanderar och söker nu efter en ny stjärna som kan komplettera vårt gäng. Känner du att du vill hänga med på en spännande och fartfylld resa i utvecklande miljö samt brinner för service och skulle trivas att omges av fina bilar varje dag ? Då tror vi att du är rätt för rollen som Reservdelsansvarig hos oss. Arbetsuppgifter Som Reservdelsansvarig hos oss får du chansen att arbeta med ett av våra marknadsledande varumärken Mercedes-Benz, du ansvarar för försäljning, beställning och lagerhantering av reservdelar och tillbehör samt däck. Du har fokus på kundkontakt och service, och säkerställer hög kvalitet och effektiv kommunikation i ditt arbete. Nyckelkompetenser/förmågor: Meriterande med fordonsteknisk utbildning och tidigare erfarenhet av reparations och servicearbete Data- och telefonvana, gärna med erfarenhet av affärssystemet Kobra Meriterande med truck kort B-körkort Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift Personliga egenskaper Du är en person som trivs i ett högt tempo och hanterar stress med lätthet. Din noggrannhet och strukturerade arbetssätt gör att du har ett gott öga för detaljer och ordning. Samtidigt har du en stark social förmåga, vilket gör att du enkelt skapar goda relationer med både kollegor och kunder. Dessutom har du ett genuint intresse för bildelar och tillbehör, vilket ytterligare förstärker ditt engagemang i arbetet. Det dagliga arbetet sker i nära samarbete med dina kollegor och du hjälper till där det behövs, även utanför dina vanliga arbetsuppgifter. Vi tror att du är rätt för oss om du är en positiv person som levererar service i stjärnklass i alla lägen. Du trivs i en tjänst där dina arbetsdagar varierar och där tempot ofta är högt. Med struktur och noggrannhet navigerar du med enkelhet mellan olika arbetsuppgifter och system utan att tappa kvalitet. På Bilkompaniet arbetar vi som ett team vilket förutsätter att du är en sann lagspelare. Vi söker dig som har arbetat inom service och administration, har du dessutom tidigare erfarenhet som Servicerådgivare eller reservdelsman inom bilbranschen ser vi det som meriterande. Uttrycka dig obehindrat i tal och skrift, B-körkort och god datorvana är ett krav. Fordonskännedom så tror vi att du lättare kommer in i arbetet, är ett plus. Mercedes-Benz, Nissan Välkommen att skicka ett mail till Servicemarknadschef [email protected] Mer info Urval sker löpande Sista ansökningsdag 2025-08-15
Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Ätstörningsenheten Tornet ser nu fram emot fler kollegor till teamet, är just DU den specialistöverläkare som mottagningen söker? Barn och Ungdomspsykiatrin i Dalarna erbjuder specialistvård för barn och ungdomar tom 18 år med medelsvår till allvarlig psykisk ohälsa. Vårt verksamhetsområde är brett och rymmer frågeställningar kring psykisk ohälsa som förekommer hos barn från nyföddhetsperioden till tonårsperiodens slut. I arbetet ingår bland annat nära samarbete med socialtjänst, skola, habiliteringen, barnmottagningen och vuxenpsykiatrin. Förutom våra länsgemensamma funktioner: Ätstörningsenheten Tornet, Könsidentitetsteamet och Familjeterapienheten som arbetar med psykoterapeutiska insatser i form av intensiv familjeterapi (IFT) samt ger insatser för små barn i åldern 0 - 4 år med späd- och småbarnspsykiatriska symtom och/eller betydande riskfaktorer för att utveckla symtom. Vår öppenvård består av våra mottagningar i Falun, Borlänge, Mora, Avesta och Ludvika. Specialistläkare till Ätstörningsenheten i Falun - är du den vi söker? Arbetsuppgifter BUP:s subspecialiserade enhet för ätstörningar- Tornet är en länsgemensam verksamhet med placering i Falun. Tornet behöver nu stärkas med ytterligare en medarbetare. På Tornet arbetar idag sjuksköterskor, socionom, psykolog, psykiatriker/läkare, familjeterapeut, dietist, medicinska sekreterare och chef. Behandling som erbjuds på Tornet kan ske individuellt och/eller i grupp och familjen deltar i behandlingen på plats på Tornet. De flesta kommer på besök någon eller ett par timmar en gång i veckan eller mer sällan. Som överläkare på Tornet blir du en i teamet. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av akuta och planerade bedömningar, både enskilt och i team. Medicinska uppföljningar sker enligt befintliga rutiner och kan komma att vara av både somatiskt och psykiatrisk karaktär. I arbetet ingår även receptförskrivning till pågående patienter, samt utfärdande av intyg. Det kan komma att bli aktuellt att vara handledare till ST och/eller AT- läkare, samt vid behov nya kollegor. Du förväntas även vara delaktig i utveckling av enheten, samt ingå i BUP´s bakjourslinje. Som nyanställd överläkare på Tornet, erbjuds du individuell anpassad inskolning utifrån tidigare erfarenheter och behov. Det finns även tillgång till handledning och yrkesträffar tillsammans med andra läkare inom BUP Dalarna. Arbetstiden är förlagd på dagtid, måndag- fredag mellan klockan 8-17 med möjlighet till flextid om verksamheten tillåter. Jourtid enligt planering. Region Dalarna tillämpar friskvårdsbidrag med 2000 kr/ år. Vill du bli en del av ett härligt tvärprofessionellt team så tveka inte att skriva en ansökan till oss på Ätstörningsenheten- Tornet. Vi ser fram emot att få träffa dig! Övrig information Kvalifikationer Krav: Legitimerad läkare med specialistkompetens inom Barn - och ungdomspsykiatri och/eller Psykiatri Personliga egenskaper: Du är en person som önskar delta i ett arbete tillsammans med övriga teamet på mottagningen för att kunna erbjuda barn- och ungdomar högkvalitativ psykiatrisk vård. Vi söker dig med intresse för och erfarenhet av psykiatriskt arbete med barn och ungdomar och god kunskap inom ätstörningsvården. Du bör även ha ett intresse för att arbeta med barn och ungdomar med komplex problematik. Du har en god klinisk erfarenhet och är van att jobba evidensbaserad och enligt beprövad erfarenhet. Du är van att arbeta självständigt med eget ansvar och har samtidigt förmågan att skapa goda relationer och samarbetar väl med kollegor i teamarbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Ansökan Intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Detta arbete innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och/eller ungdomar. Innan erbjudande om anställning kan ske, måste du som sökande uppvisa utdrag ur Polisens belastningsregister i obrutet kuvert alternativt via ett digitalt registerutdrag, enligt lag 2013:852 eller 2000:873. Mer information finns här: Belastningsregistret - begär utdrag (polisen.se). Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen. Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna
Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Är du den specialistläkare som avdelningen söker och som nu har chansen att bli en del av vårt team? Barn och Ungdomspsykiatrin i Dalarna erbjuder specialistvård för barn och ungdomar tom 18 år med medelsvår till allvarlig psykisk ohälsa. Vårt verksamhetsområde är brett och rymmer frågeställningar kring psykisk ohälsa som förekommer hos barn från nyföddhetsperioden till tonårsperiodens slut. I arbetet ingår bland annat nära samarbete med socialtjänst, skola, habiliteringen, barnmottagningen och vuxenpsykiatrin. Utöver den psykiatriska heldygnsvården ingår även i våra länsgemensamma funktioner: Ätstörningsenheten Tornet, Könsidentitetsteamet och Familjeterapienheten som arbetar med psykoterapeutiska insatser i form av intensiv familjeterapi (IFT) samt ger insatser för små barn i åldern 0 - 4 år med späd- och småbarnspsykiatriska symtom och/eller betydande riskfaktorer för att utveckla symtom. Vår öppenvård består av våra mottagningar i Falun, Borlänge, Mora, Avesta och Ludvika. Psykiatrisk heldygnsvård för barn och ungdomar- låter det spännande? Arbetsuppgifter Avdelningen 68 innefattar heldygnsvård samt ett akutuppdrag dygnets alla timmar. På avdelningen möter du barn och unga med allvarlig psykiatrisk problematik som är i behov av psykiatrisk inneliggande vård av olika anledningar, som tex. Svår ätstörning, djupa depressioner, självskadebeteende, suicidprevention, psykoser med mera. I uppdraget som överläkare på avdelningen genomför du bedömningar, diagnostiserar, sätter in farmaka och tillsammans med övrig personal gör du en vårdplanering. Det kan komma att bli aktuellt att vara handledare till ST och/eller AT- läkare, samt vid behov nya kollegor. Du kommer även att ingå i BUP´s bakjourslinje. Som nyanställd överläkare på avdelning 68, erbjuds du individuell anpassad inskolning utifrån tidigare erfarenheter och behov. Det finns även tillgång till handledning och yrkesträffar tillsammans med andra läkare inom BUP Dalarna. Arbetstiden är förlagd på dagtid, måndag- fredag mellan klockan 8-17 med möjlighet till flextid om verksamheten tillåter. Jourtid enligt planering. Region Dalarna tillämpar friskvårdsbidrag med 2000 kr/ år. Vill du bli en del av ett härligt tvärprofessionellt team så tveka inte att skriva en ansökan till oss på slutenvårdsavdelningen. Vi ser fram emot att få träffa dig! Övrig information Kvalifikationer Krav: Legitimerad läkare med specialistkompetens inom Barn - och ungdomspsykiatri Personliga egenskaper: Vi söker dig med intresse för och erfarenhet av psykiatriskt arbete med barn och ungdomar och god kunskap inom heldygnsvård. Du bör även ha ett intresse för att arbeta med barn och ungdomar med komplex problematik. Du har en god klinisk erfarenhet och är van att jobba evidensbaserat och enligt beprövad erfarenhet. Du är van att arbeta självständigt med eget ansvar och har samtidigt förmågan att skapa goda relationer och samarbetar väl med kollegor i teamarbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du är en person som önskar delta i ett arbete tillsammans med övriga teamet på avdelningen för att kunna erbjuda barn- och ungdomar högkvalitativ psykiatrisk vård. Ansökan Intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Detta arbete innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och/eller ungdomar. Innan erbjudande om anställning kan ske, måste du som sökande uppvisa utdrag ur Polisens belastningsregister i obrutet kuvert alternativt via ett digitalt registerutdrag, enligt lag 2013:852 eller 2000:873. Mer information finns här: Belastningsregistret - begär utdrag (polisen.se). Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen. Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna
Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Barn och Ungdomspsykiatrin i Dalarna erbjuder specialistvård för barn och ungdomar tom 18 år med medelsvår till allvarlig psykisk ohälsa. Vårt verksamhetsområde är brett och rymmer frågeställningar kring psykisk ohälsa som förekommer hos barn från nyföddhetsperioden till tonårsperiodens slut. I arbetet ingår bland annat nära samarbete med socialtjänst, skola, habiliteringen, barnmottagningen och vuxenpsykiatrin. Förutom våra öppenvårdsmottagningar i Falun, Borlänge, Mora, Avesta och Ludvika finns det även länsgemensamma funktioner: Ätstörningsenheten, Könsidentitetsteamet och Familjeterapienheten som arbetar med psykoterapeutiska insatser i form av intensiv familjeterapi (IFT) samt ger insatser för små barn i åldern 0 - 4 år med späd- och småbarnspsykiatriska symtom och/eller betydande riskfaktorer för att utveckla symtom. I Dalarna gäller vårdvalssystem (LOV) inom den specialiserade Barn- och ungdomspsykiatrins öppenvård sedan 2022, vilket innebär att barn och ungdomar har rätt att välja privat eller offentlig vårdgivare för sin vård inom specialistpsykiatri. I BUP Dalarna kommer du att vara del av en länsgemensam läkargrupp som träffas regelbundet för fortbildning, kollegialt samarbete samt verksamhetsutveckling. Specialistläkare BUP-mottagningen Falun Arbetsuppgifter BUP-mottagningen i Falun, är en mottagning som behöver stärkas med ytterligare överläkare. BUP-mottagningen har idag ett 20-tal medarbetare, professionerna som idag arbetar på mottagningen är psykiatrisjuksköterskor/sjuksköterskor, kuratorer/socionomer, psykologer, psykoterapeuter, läkare, arbetsterapeut, medicinska sekreterare och chef. Mottagningens upptagningsområde omfattar kommunerna Falun och Leksand. Som överläkare på mottagningen i Falun blir du en i teamet. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av akuta och fördjupade bedömningar, både enskilt och i team. Medicinska uppföljningar enligt befintliga rutiner, neuropsykiatriska utredningar i samarbete med psykolog, handledning av ST och/eller AT- läkare, samt vid behov nya kollegor. Receptförskrivning till pågående patienter, samt utfärdande av intyg. Du kommer även att ingå i BUP´s bakjourslinje. Som nyanställd överläkare på BUP i Falun erbjuds du individuell anpassad inskolning utifrån tidigare erfarenheter och behov. Det finns även tillgång till handledning och yrkesträffar tillsammans med andra läkare inom BUP Dalarna. Övrig information Kvalifikationer Krav: Du är legitimerad läkare med specialistkompetens inom Barn - och ungdomspsykiatri och/eller psykiatri. Du är en person som önskar delta i ett arbete tillsammans med övriga teamet på mottagningen för att kunna erbjuda barn- och ungdomar högkvalitativ psykiatrisk vård. Vi söker dig med intresse för och erfarenhet av psykiatriskt arbete med barn och ungdomar och god kunskap om neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. Du bör även ha ett intresse för att arbeta med barn och ungdomar med komplex problematik. Du har en god klinisk erfarenhet och är van att jobba evidensbaserad och enligt beprövad erfarenhet. Du är van att arbeta självständigt med eget ansvar och har samtidigt förmågan att skapa goda relationer och samarbetar väl med kollegor i teamarbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Arbetstiden är förlagd på dagtid, måndag- fredag mellan klockan 8-17 med möjlighet till flextid om verksamheten tillåter. Jourtid enligt planering. Region Dalarna tillämpar friskvårdsbidrag med 2000 kr/ år. Vill du bli en del av ett härligt tvärprofessionellt team så tveka inte att skriva en ansökan till oss på BUP i Falun. Vi ser fram emot att få träffa dig! Anställningsvillkor: Tillträde enligt överenskommelse. Tillsvidareanställning. Heltid/deltid. Intervjuer sker löpande. Ansökan Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Detta arbete innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och/eller ungdomar. Innan erbjudande om anställning kan ske, måste du som sökande uppvisa utdrag ur Polisens belastningsregister i obrutet kuvert alternativt via ett digitalt registerutdrag, enligt lag 2013:852 eller 2000:873. Mer information finns här: Belastningsregistret - begär utdrag (polisen.se). Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna
Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Välkommen till Postopavdelningen i Falun. Post-op är en del av centraloperation på AN/OP/IVA kliniken Falun. Här vårdas patienter i alla åldrar inom alla opererande specialiteter som opereras på centraloperation, både akuta och planerade. Vi är en 24/7-verksamhet så i arbetet ingår rotationstjänstgöring ( dag, kväll, natt ) samt helgtjänstgöring. Sjuksköterska/specialist sjuksköterska till Post-op i Falun Arbetsuppgifter Nu söker vi sjuksköterska / specialistsjuksköterska till den postoperativa avdelningen på Falu lasarett. Som sjuksköterska på post-op jobbar du med postoperativvård tillsammans med undersköterskor, sjuksköterskor, specialistsjuksköterskor och läkare. Vi vårdar och övervakar patienten den första tiden direkt efter en operation tills patienten är stabil och kan flytta tillbaka till sin vårdavdelning. Vi utför också preopertiva blockader och förberedelser inför operation. Vi har verksamhet dygnet runt för patienter i alla åldrar inom kirurgi, ortopedi, kvinnosjukvård, öron, näsa hals och tandvården. Vi söker dig som är engagerad och intresserad av ett omväxlande arbete med lagarbete, teknikintensiv miljö och med en blandning av planerad och akut verksamhet. Du tycker om att arbeta i en miljö som är omväxlande både när det gäller tempo och innehåll. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska eller specialistsjuksköterska inom intensivvård eller anestesi. Vi ser gärna att du har några års vårderfarenhet men vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Det är meriterande med vana från akutsjukvård och/eller slutenvård och erfarenhet från journalsystemet Take Care eller Cosmic Som person gillar du utmaningar och vill utvecklas. Du trivs i en omväxlande roll och öppen för förändringar och har lätt för att anpassa dig därefter. Du är ödmjuk, självgående och ställer upp för dina kollegor. Ansökan Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Detta arbete innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och/eller ungdomar. Innan erbjudande om anställning kan ske, måste du som sökande uppvisa utdrag ur Polisens belastningsregister i obrutet kuvert alternativt via ett digitalt registerutdrag, enligt lag 2013:852 eller 2000:873. Mer information finns här: Belastningsregistret - begär utdrag (polisen.se). Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna
Är du redo för nästa steg i din karriär och förena din passion för skogen tillsammans med din kunskap inom inköp, upphandlingar och förhandlingar? Då kan du vara vår nästa inköpschef - en roll där du får leda inköpsstrategin och bidra till att skapa nya möjligheter för tillväxt och samarbeten! Med oss växer skogen, människorna och affärerna. Vi söker dig som ser skogen som en fantastisk möjlighet och tillgång, som brinner för att driva utveckling och jobba med proaktivt affärspartnerskap som gör oss lite bättre varje dag! I den här rollen kommer du att ansvara för upphandlingar och omförhandlingar av avtal för avverknings- och planeringsresurser, för att säkerställa effektiva och hållbara affärer. Rollen ger dig möjlighet att arbeta både operativt och strategiskt, med ansvar för hela inköpskedjan från inköpsplanering till leverantörskontraktering. Din vardag kommer därmed att inkludera inköpsplanering, leverantörsmöten, kontraktshantering, problemlösning med mera. Här är några av de ytterligare ansvarsområden och arbetsuppgifter som tillhör din roll: Utveckla och underhålla relationer med affärspartners för att maximera affärsmöjligheter, inklusive uppsökande inköp för att identifiera nya potentiella partners Utforma och implementera årliga affärsplaner som är i linje med företagets mål och strategier, med fokus på ständig förbättring av vår inköpsprocess Genomföra analyser av avtal och kostnader för att optimera och effektivisera verksamheten Följa upp avtalsenliga krav och säkerställa avtalsefterlevnad Hålla dig väl informerad och ha en djup förståelse för marknaden och dess utveckling Delta i och driva utvecklingsarbete både internt och externt för att främja vår inköpsstrategi och affärsutveckling Rollen erbjuder en fri och stimulerande arbetsmiljö med stor handlingsfrihet och inflytande. Du kommer kunna dra nytta av den starka kunskaps- och erfarenhetsbasen inom teamet, där du samarbetar med kunniga kollegor för att nå gemensamma mål. Du rapporterar till Director Sourcing and Logistics och kontorsplacering för tjänsten är på något av våra kontor inom verksamhetsområdet. Rollen kräver resor inom Sverige. Vem söker vi Vi söker dig som trivs med och känner dig bekväm som förhandlare och som besitter en stark affärsförståelse. Du drivs av utmaningar och har förmågan att hitta kreativa lösningar. Din kompetens bygger på en lämplig högskoleutbildning samt flerårig erfarenhet inom skogsbranschen. Färdigheter och kvalifikationer som vi tror att du har: Tidigare erfarenhet av inköp, upphandlingar och förhandlingsteknik med vana av att driva och leda inköpsprocesser, både på operativ och strategisk nivå Ett strukturerat arbetssätt med fokus på uppföljning och återkoppling God förmåga att planera och utföra ditt arbete självständigt Du är analytisk med god förståelse för helheten Inspirerande och övertygande kommunikationsförmåga Utmärkt kunskaper i både svenska och engelska, både i tal och i skrift Vad vi erbjuder Hos oss blir du en del i vår mångfaldsfrämjande arbetskultur som hjälper dig att utforska nya perspektiv och att utvecklas professionellt. Du kommer att tillsammans med dina kollegor bidra till en mer hållbar värld, eftersom vi tror att allt som görs av fossilbaserade material idag kan göras av ett träd imorgon. För att hålla dig säker på arbetet stöttar vi ditt fysiska och psykiska välbefinnande. Hur kan du ansöka till denna tjänst? Du kan endast skicka in din ansökan till oss via vårt rekryteringssystem. På grund av sommar och semester har vi en längre ansökningstid som sträcker sig till och med den 13 augusti. Vi kan komma att gå igenom ansökningar löpande men det är inte garanterat – så vänta inte med att skicka in din ansökan! Beroende av tjänst kan det hända att vi bjuder in dig till vårt videointervjuverktyg och/eller ber dig göra tester. Vår rekryteringsprocess kan också innefatta andra aktiviteter inför anställning, såsom bakgrundkontroll, referenstagning och hälsotest såväl som drogtest. Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen, tveka inte att höra av dig till vår Talent Acquisition Partner Linda Andersson på tel. 073 – 845 41 49 eller mejl: [email protected]. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sourcing and Logistics Director Anna Holmgren på tel. 073 – 824 46 30 eller mejl: [email protected] Kom och jobba i The renewable materials company! Skogen är hjärtat i Stora Enso och vår övertygelse är att allt som tillverkas av fossilbaserade material i dag, kan tillverkas av ett träd i morgon. Vi är den ledande leverantören av förnybara produkter inom förpackningar, biomaterial och träkonstruktion, och en av de största privata skogsägarna i världen. Stora Enso har cirka 19 000 medarbetare och 2024 uppgick omsättningen till 9 miljarder euro. Vi tror att mångfald stärker vår konkurrenskraft och bidrar till bättre beslutsfattande. Olika arbetsgrupper med olika bakgrund hjälper oss att utforska olika perspektiv och utmanar vårt sätt att tänka. Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden på arbetsplatsen och välkomnar sökande med olika bakgrund. Stora Enso är en arbetsgivare för lika möjligheter som följer icke-diskriminerande metoder. #LI-SEFOREST
Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Psykiatrimottagningen i Falun vänder sig till personer 18 år och äldre som har behov av specialistpsykiatri. Vanligt förekommande diagnoser är neuropsykiatriska diagnoser, bipolär sjukdom, svåra depressioner, posttraumatiskt stressyndrom, personlighetsstörningar samt psykossjukdomar och schizofreni. Hos oss arbetar bland annat läkare, sjuksköterskor, skötare/undersköterskor, psykologer, kuratorer, arbetsterapeuter och medicinska sekreterare. Innehållet i den psykiatriska vården baseras på ett helhetsperspektiv vilket omfattar medicinska-, psykologiska- och omvårdnadsinsatser. Undersköterska/skötare till psykiatrimottagningen Falun Arbetsuppgifter Som undersköterska/skötare hos oss kommer dina arbetsuppgifter att vara: genomföra kartläggningar av patienternas basfunktioner och nätverk genomföra och planera egen mottagning egna besök för uppföljning och samtal både på mottagningen och via digitala besök vara delaktig i olika gruppbehandlingar genomförande av SIP, vårdplanering med slutenvården samt interna och externa kontakter samverka med externa kontakter och samarbetspartners varva arbetsuppgifter med färdiga rutiner till att stå inför situationer som kräver initiativförmåga och kreativitet Övrig information Kvalifikationer Psykiatrimottagningen i Falun är i en förändringsfas, och vi söker dig som gillar utmaningar och kommer med nya idéer. Krav: Examen från vård- och omsorgsprogrammet, yrkespaketet vård och omsorg på vuxenutbildningen, YH-utbildning skötare inom Psykiatrisk verksamhet 400 poäng eller motsvarande relevant utbildning Erfarenhet från arbete inom psykiatri Datorvana Meriterande erfarenhet/kunskap: Psykiatrimottagning eller motsvarande Beroendevård Journalsystemet Take Care och/eller Cosmic Microsoft Office eller Microsoft 365 Olika digitala mötestjänster Personliga egenskaper: Vi söker dig som har förmåga att arbeta under tidspress och hantera stressiga situationer med bibehållen kvalitet på arbetet. Du är självständig och har initiativförmåga. Du uppskattar att samarbeta med andra och är en lagspelare. Intervjuer planeras till v. 37 och v. 38. Du når oss under sommaren: vecka 27-28, samt fr o m vecka 33 Malin Andersson vecka 29-32 Emma Wittler Eriksson Ansökan Information om yrkestiteln Fr o m 1 juli 2023 är undersköterska en skyddad yrkestitel. Det innebär att du behöver ett bevis från Socialstyrelsen för att få använda titeln undersköterska inom vård och omsorg. Du kan ansöka om beviset från och med den 1 juli 2023. Har du inget bevis kan du fortsätta att arbeta i vård och omsorg, men med en annan titel än undersköterska. För dig som blir erbjuden ett arbete hos oss i Region Dalarna efter 1 juli innebär det att titeln i ditt anställningsavtal kommer att vara Omvårdnadsassistent tills att du kan uppvisa ditt bevis. Du som hade en tillsvidareanställning med titeln undersköterska när de nya reglerna började gälla den 1 juli 2023, kan fortsätta att använda underskötersketiteln i 10 år. Du kan behålla titeln även om du byter arbetsplats/arbetsgivare efter den 1 juli. Därefter behöver du ha ett bevis om skyddad yrkestitel för att få använda titeln undersköterska. Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna
CTEK is a global market leader in vehicle charging solutions. Established in Dalarna Sweden, CTEK is the leading global brand in battery charging solutions, most specifically vehicle charging. CTEK offers products ranging from 12V & 24V battery chargers to charging solutions for electrical vehicles. Products are sold via a carefully selected network of global distributors and retailers, as original equipment, supplied to more than 50 of the world’s leading vehicle manufacturers and through charge point operators, property owners as well as other organizations and individuals providing EV charging infrastructure. CTEK takes pride in its unique culture based on a passion for innovation and a deep commitment to supporting the transition to a greener mobility, by adhering to industry leading ESG standards. We are now hiring a Business Controller based at our Headquarters in Falun. The Business Controller at CTEK will play a critical role in ensuring the financial health of the company by providing insightful financial analysis, strategic recommendations, and support to the management team. The role involves a blend of operational and strategic responsibilities aimed at enhancing financial performance and value creation. What you do Financial Planning and Analysis Develop, implement, and maintain extensive financial models for forecasting and budgeting processes. Conduct detailed financial analysis to assess business performance and identify trends. Monitor key financial metrics and KPIs to provide actionable insights for improvement. Reporting Prepare regular financial reports and presentations for senior management and stakeholders. Ensure accuracy and timeliness of financial reporting. Strategic Planning Support strategic business decisions through detailed financial analysis and reporting. Participate in strategic planning initiatives and provide financial insights to guide decision-making. Cost Management Analyze cost structures and suggest measures for cost optimization and efficiency improvement. Monitor and control expenditures to ensure alignment with financial objectives. Product Development Management Oversee the financial control of development projects, ensuring budget adherence and cost optimization. Analyze the financial impact and feasibility of development projects, providing recommendations to senior management. Collaborate with product development teams to provide financial insights and support strategic decision-making. Business Support Collaborate closely with different departments to provide financial guidance and support. Act as a financial advisor for budgeting, investments, and other financial decisions. Who you are We appreciate a commercial awareness and can-do attitude, along with a humble and friendly personality. You have a positive mindset and like to move at high speed together with others. Also a genuine interest in supporting and integrating with different positions in an organization and we are looking for a doer with an analytical mindset. Your skills You have several years’ experience from work in the finance department with accounting and/or budget. It is essential that you are comfortable working with ERP and CRM systems, and you have a good knowledge in Excel, PowerBI and Power Point. Fluent in English, orally and written, is mandatory. Apply no later than August 11th.
Motiveras du av samarbete och vill ha ett omväxlande arbete? Nu söker vi en elmontör till vår elteknikgrupp. Missa inte möjligheten att få vara del av ett härligt och sammansvetsat team och få möjligheten att bidra till elteknikgruppens mycket viktiga arbete. Utan oss stannar Falu kommun. Jo, så är det faktiskt – finns det ingen el i nätet märks det ganska snabbt hos våra kunder. Elteknikgruppens uppdrag är att säkerställa drift och underhåll av elnätet. Vi behöver vara snabbt på plats om åskan slår ner eller om elen av någon anledning inte fungerar. Gruppen har också en viktig roll vid exploateringar och nybyggnationer. Som du säkert vet växer Falun. Vi blir fler kommuninvånare och det innebär i sin tur att vår samhällsviktiga infrastruktur behöver byggas ut. På Elteknik gör vi det möjligt och utför arbeten utifrån vad våra kunder behöver för att kunna bo och leva i kommunen. Branschen är också in en mycket spännande och expansiv fas. Arbeta som distributionselektriker/elmontör Som elmontör kommer du att arbeta inom vårt distributionsområde med eldistributionsanläggningar. Anläggningarnas spänningsområde är 0,4 till 24 kV och du kommer även att arbeta med vårt 50 kV-nät. Vardagen hos oss är varierande där arbetsuppgifterna består av förnyelsearbete, felavhjälpning, service, underhåll – i såväl jordkabelnät som luftledningsnät. Då vi både arbetar proaktivt och reaktivt med att hantera uppkomna avvikelser så kan beredskapstjänstgöring eventuellt komma att ingå i tjänsten. Som elmontör hos oss kommer du att arbeta i ett arbetslag om två montörer. Dina kollegor har stor erfarenhet från elbranschen och ni har bra stöttning av varandra. För oss är det viktigt att ta fram de bästa lösningarna utifrån kvalitet, men också elsäkerhet. Du kommer att ingå i en härlig grupp om 12 personer. Gruppen har en stark gemenskap och värnar om varandra. Det finns också en stor kunskap och kompetens i gruppen som är till stor nytta i vår varierande arbetsvardag med högt tempo. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: •Nybyggnation •Förnyelsearbete •Ombyggnad •Felavhjälpning och underhåll Kollegan Viktor om arbetsplatsen: Det roligaste med mitt jobb är helt klart kollegorna och den varierande vardagen. Vi har roligt tillsammans och hjälps dagligen åt att lösa problem och frågeställningar tillsammans i gruppen. Din profil Vi söker dig som är lösningsorienterad, praktiskt lagd och trivs att arbeta självständigt såväl som i grupp. För att trivas i rollen så behöver du vara flexibel, noggrann och ha lätt för att samarbeta. Eftersom våra arbetsuppgifter stundtals är fysiskt krävande och utomhus så bör du ha god fysik och trivas med arbete i ur och skur. Vidare så ser vi att du är en jordnära person som kan hitta lugnet i en stressad situation och är väl medveten om kvalité och vikten av att arbeta på ett säkert sätt. Om du värderar teamarbete högt, har hög arbetsmoral och ett prestigelöst sätt gentemot andra så är det här en tjänst för dig. Vi söker dig som har: •Elektrikerutbildning, gärna distributionselektriker med några års yrkeserfarenhet •Goda kunskaper i svenska, tal som skrift •B-körkort Det är meriterande om du har: •Arbetat med eldistributionsnät, utbildning i och vana från arbete enligt EBR, ESA och starkströmsföreskrifterna. Även övriga branschutbildningar som exempelvis ”Arbete på väg”, stolpklättring och motorsågskörkort är meriterande. •C- och BE-körkort •Erfarenhet av besiktning utav distributionsnät Det bästa med att jobba hos oss Hos oss får du en arbetsplats som ger dig möjlighet att förena ett spännande jobb med livskvalité. Vi kännetecknas av att vara en öppen, lyhörd och innovativ arbetsgivare där varje medarbetare är viktig. Alla ska känna att de vill, vågar och kan fatta beslut i sin vardag. Alla medarbetare ska känna en stark gemenskap och erbjudas utvecklingsmöjligheter inom företaget. Vi är måna om våra medarbetare och erbjuder flera förmåner som till exempel friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring, pensionsrådgivning, personalklubb och fri tillgång till gymnastikhall/gym. Anställningsvillkor •Tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas. •Heltid. •Tillträde enligt överenskommelse. Välkommen med din ansökan! Registrera din ansökan via länken senast 2025-08-31. Bifoga CV som beskriver utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev. Vi erbjuder medflyttandeservice för respektive genom https://rekryteringslots.se/. I den här rekryteringen samarbetar vi med rekryterings- och bemanningsföretaget Adecco. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Vid frågor Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Ulrika Struve på [email protected], 073-684 70 83 eller Marcus Ottoson som är chef för elmontörerna på 023-77 49 25. Då vi står inför semestertider kan svarstiderna vara längre än normalt. Tillsammans skapar vi framtidens Falun Falu Energi & Vatten är ett kommunägt företag som omsätter cirka 1 085 miljoner kronor per år och har cirka 235 anställda. Med våra verksamheter inom el, kraftproduktion, värme & kyla, stadsnät, återvinning samt vatten är vi en viktig del av infrastrukturen i Falu kommun. Vi ser oss som en engagerad samhällsbyggare som med hållbarhet och kundens bästa i fokus utvecklar samhället. Det gör vi genom en kultur där vi vågar utmana och utvecklas, där vi alla känner ansvar och möter varje människa med öppenhet.
Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Vi söker nu en systemförvaltare till ekonomienhetens systemförvaltning och -utveckling. Arbetsgruppen består av tre personer och är organiserad tillsammans med redovisningsavdelningen. Vi är ett bra gäng med hög trivsel och låg personalomsättning. Systemförvaltare inom ekonomi, Falun Arbetsuppgifter Rollen som systemförvaltare innebär att du, förutom daglig drift av Raindance, är en central resurs i samband med framförallt redovisningsavdelningens utvecklingsområden, men du stöttar även övriga avdelningar inom ekonomienheten. I dagsläget är det framförallt fokus på anslutning av leverantörer till eHandel (Raindance marknadsplats), automation av processer med hjälp av RPA, nya och uppdaterade integrationer mellan verksamhetssystem och Raindance, samt nya integrationer med leverantörer som till exempel bank och inkassoleverantör. Övrig information Kvalifikationer Krav: Högskoleutbildning med inriktning mot ekonomi och/eller systemförvaltning, eller annan utbildning som tillsammans med erfarenhet bedöms som likvärdig Erfarenhet av redovisningsarbete och förståelse för de processer du utvecklar Meriterande: Erfarenhet av Raindance och/eller systemförvaltning av ekonomisystem Arbete med integrationer Erfarenhet från arbete med budget och prognos Personliga egenskaper: Du kommer att vara delaktig i projekt för implementering och utveckling av systemstöd, där fokus ligger på digitalisering och förbättring av verksamheten. Du är analytisk, strukturerad och har ett lösningsorienterat arbetssätt. Samarbete är en självklarhet för dig och du ser vad som behöver göras och tar initiativ för att lösa uppgifter på ett självgående sätt. Vi är en tight arbetsgrupp och kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi ser fram emot din ansökan! Ansökan Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna
Välj ett jobb för att visa detaljer