Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Kvinnosjukvården i Dalarna består av förlossnings- och antenatalavdelning, BB/gyn-avdelning med tillhörande BB-mottagning, kuratorsmottagning, specialistmödravård samt gynekologisk mottagning i Falun och Mora. Den gynekologiska mottagningen i Falun innefattar akut jourverksamhet dagtid samt planerad gynekologisk läkar- och barnmorskemottagning. På mottagningen finns också en operationsavdelning, behandlingen, där vi utför inkontinensoperationer, behandling av cellförändringar och andra gynekologiska, polikliniska ingrepp i lokalbedövning. På behandlingen utförs 40% av våra kirurgiska ingrepp inom gynekologi. Specialistmödravårdens verksamhet hanterar både planerade barnmorske- och läkarundersökningar, inkluderande ultraljudsundersökningar, i normal- och riskgraviditet. Specialistmödravården har även en akut verksamhet för kontroller av gravida och för bedömningar inför tex igångsättning av förlossning. På specialistmödravården arbetar certifierade ultraljudsbarnmorskor, som liksom barnmorskor och sjuksköterskor på den gynekologiska mottagningen bedriver självständig mottagningar med egna tidböcker. Sammanlagt tar vi emot över 20000 besök per år på våra öppenvårdsenheter i Falun. 1:a linjens chef gynekologimottagning och specialistmödravård, Falun Arbetsuppgifter Som 1:a linjechef för gynekologimottagning och specialistmödravård har du ansvar för 27 medarbetare. Vi söker dig som vill driva våra välfungerande och effektiva öppenvårdsenheter i Falun tillsammans med kompetenta, självständiga medarbetare. Du ser lösningar och använder dig av samarbete som en naturlig del av en fungerande verksamhet. Samarbete med gynekologimottagningen i Mora är en självklar del av verksamheten, men även samarbete med kvinnosjukvårdens övriga enheter är viktiga. Kvinnosjukvården Falun-Mora är en gemensam länsklinik och vi skapar synergistiska effekter genom gemensamma utbildningsinsatser och möjligheter att lära av varandra. Vi arbetar för en bred kompetens hos samtliga medarbetare för att Kvinnokliniken som helhet ska vara så välfungerande som möjligt. Det är också viktigt att du är insatt och uppdaterad i produktions- och väntelistor för planering utifrån behov och tillgång. Som chef ska du leda, planera och samordna verksamheterna på mottagningarna. Du har också ansvar för bemanning, ekonomi och tillsammans med medicinskt ansvarig läkare på gynekologimottagning och specialistmödravård även ansvar för utvecklingen av mottagningarna. Som 1:a linjechef ingår du i ledningsgruppen för Kvinnokliniken och patienthotellet. Övrig information Kvalifikationer KRAV: Adekvat högskoleutbildning. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper som samarbets- och organisationsförmåga, flexibilitet och förmåga att se helhetsperspektivet i kvinnosjukvårdens verksamhet. God kommunikativ förmåga, tydlighet och en positiv inställning till utveckling är också ett måste. MERITERANDE: Tidigare chefs- eller ledarerfarenhet, barnmorske- eller sjuksköterskeutbildning, tidigare arbete inom kvinnosjukvård. Ansökan Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Detta arbete innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och/eller ungdomar. Innan erbjudande om anställning kan ske, måste du som sökande uppvisa utdrag ur Polisens belastningsregister i obrutet kuvert alternativt via ett digitalt registerutdrag, enligt lag 2013:852 eller 2000:873. Mer information finns här: Belastningsregistret - begär utdrag (polisen.se). Fackliga kontaktuppgifter vid chefsrekrytering Vision, [email protected] SACO, [email protected] Kommunal, [email protected] Vårdförbundet, [email protected] Ledarna, [email protected] Läkarförbundet, [email protected]
Vi söker dig som vill arbeta som personlig assistent under sommaren 2025, men även dig som kan arbeta vid behov innan sommaren. Vi behöver ersätta ordinarie personals schemarader under semestertider och söker samtidigt timvikarier som kan arbeta både före, under och efter sommaren. För oss är det viktigt att kunna säkerställa en trygg och stabil bemanning för våra kunder året runt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta som personlig assistent sedan tidigare. Det är en fördel om du har B-körkort och kan arbeta alla tider på dygnet – morgon, dag, kväll, dygn med sovande jour, samt kunna hoppa in vid kort varsel. Som person är du positiv, lyhörd och har hjärtat på rätt ställe. Du behöver ha hög arbetsmoral, vara tillgänglig för återkoppling och vara engagerad i ditt arbete. Vi ser gärna att du: Är rökfri, då vissa kunder har känslighet mot rök. Är bekväm med att arbeta hos både kvinnliga och manliga kunder för att möjliggöra fler arbetstillfällen. Trivs med att arbeta både självständigt och tillsammans med kollegor, då dubbelassistans kan förekomma. Har god fysik, då arbetet kan innebära lyft och andra fysiskt krävande moment. Behärskar svenska i både tal och skrift. Om du är allergisk mot pälsdjur, skriv gärna med det i ditt personliga brev, då detta kan förekomma hos vissa kunder. Är du intresserad av att arbeta som personlig assistent hos oss? Skicka in din ansökan redan idag. Varmt välkommen med din ansökan! Önskar vi på Akria Personlig Assistans i Falun Företagsinformation Vi på Akria personlig assistans erbjuder personlig assistans för barn och vuxna, med fokus på att skapa bästa möjliga förutsättningar för varje individs unika behov. Vårt arbete vilar på värderingarna glädje, trygghet och gemenskap, och vi strävar alltid efter att bemöta varje person med respekt för deras integritet och självbestämmande. För oss är kvaliteten på assistansen avgörande. Vi ser till att våra medarbetare får rätt stöd och förutsättningar för att utföra sitt arbete med stolthet och engagemang. Som anställd hos oss får du en uppdragschef som nära stöd, kollektivavtal, utbildning och friskvårdsbidrag. Vi vill att både våra kunder och medarbetare ska känna sig trygga och värderade.
Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. ECT- och rTMS-mottagningen är en enhet inom Länsvuxenpsykiatrin i Dalarna. Vi tillgodoser psykiatrins behov av ECT och rTMS för både öppen- och slutenvård. Vårt arbete omfattar även utbildning av personal och studerande, samt deltagande i forskningsprojekt. Mottagningen är knuten till det nationella ECT-registret och rTMS-registret, och våra insatser bygger på evidens, erfarenhet och ett stort engagemang för patienterna. Vår patientgrupp består främst av personer med depression i olika svårighetsgrader, men även med psykos, mani och ångesttillstånd. Vi är ett välfungerande team med ett nära samarbete mellan skötare, sjuksköterskor, läkare och anestesipersonal. Fokus ligger på patientsäkerhet, trygghet och relation - vi arbetar alltid med patienten i centrum. Sjuksköterska, ECT-enheten Falun Arbetsuppgifter Som sjuksköterska hos oss kommer du att: Delta i planering och genomförande av ECT- och rTMS-behandlingar Följa patienten genom hela vårdflödet - från remiss till behandling och viss uppföljning Utföra sedvanliga sjuksköterskeuppgifter, såsom observation, övervakning och omvårdnad Genomföra psykiatriska bedömningar och följa upp patientens mående Administrera rTMS och, efter delegering och bedömning, även ECT Dokumentera och registrera i patientjournal samt kvalitetsregister (ECT- och rTMS-registret) Delta i undervisning av studenter och kollegor Arbeta nära andra delar av psykiatrin och medverka i forskningsrelaterade aktiviteter Du kommer att få intern utbildning i behandlingsmetoderna och handledning av erfarna kollegor och läkare. Vi erbjuder: Vikariat under 12 månader med möjlighet till förlängning En meningsfull arbetsplats där du verkligen gör skillnad Ett välkomnande och stödjande team Arbetstid måndag till fredag, heltid eller deltid enligt överenskommelse Ett nära och sammansvetsat team med hög kompetens Intern utbildning och handledning inom ECT och rTMS Möjlighet att delta i forskning och kvalitetsutveckling Friskvårdsbidrag om 2000 kronor per år Övrig information Kvalifikationer Krav: Legitimerad sjuksköterska Intresse för psykiatri och för att utveckla din kompetens inom avancerade behandlingsmetoder Meriterande: Specialistutbildning inom psykiatrisk vård Erfarenhet av psykiatrisk vård Vi söker dig som: har god självkännedom och är trygg i din yrkesroll trivs med att arbeta nära patienten och har ett holistiskt synsätt är positiv, flexibel, lyhörd och kan arbeta både självständigt och i team klarar av att hantera ett stundtals högt arbetstempo med bibehållet lugn vill utvecklas tillsammans med oss - och bidra till utveckling Ansökan Intervjuer sker löpande. Kontroll i misstanke- och belastningsregister kommer att utföras. Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen. Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna
Mio söker alltid de bästa medarbetarna. Varje dag strävar vi efter att tillsammans med våra butiker leverera ett bättre resultat än föregående dag. Vi vet att stolta medarbetare som trivs med arbetet har stor betydelse för hur kunden upplever Mio. Med gemensamma värderingar, tydligt ledarskap, individuellt ansvarstagande och stimulerande arbetsuppgifter erbjuder vi en attraktiv arbetsplats. Brinner du för kundmötet lika mycket som vi gör? Tycker du att det är givande och roligt att göra andras dag lite bättre och att hjälpa dem att hitta de bästa lösningarna på sina behov? Kom och bli en av oss! Vi erbjuder varierande arbetsuppgifter i en stimulerande arbetsmiljö, med utrymme för initiativtagande och utveckling. Med stor passion och kunskap erbjuder du tillsammans med dina kollegor våra kunder en inspirerande upplevelse och kundmöte i världsklass. Arbetsbeskrivning: Som säljledare på Mio ingår du i butikens ledningsgrupp vars ansvar är att utveckla och driva butiken mot uppsatta mål. Ditt uppdrag som säljledare är att leda och fördela arbetet genom ett coachande ledarskap. Du har både ett operativt ansvar och ett personalansvar. Tillsammans med ledningsgruppen ansvarar du för att driva försäljningsarbete samt hålla butiken uppdaterad utefter Mios koncept och sortiment, därigenom skapa en attraktiv och inspirerande miljö för våra kunder. Du leder genom att vara en förebild och själv leverera ett kundmöte i världsklass. Tillsammans med dina medarbetare arbetar du med påfyllnad av varor, kampanjomställning samt säkerställer att butiken håller god ordning. Arbetstider är förlagda på både kvällar och helger. Kompetenser: Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i en ledande position med personalansvar samt att du är van att prestera utifrån högt uppsatta affärsmål med fokus på lönsamhet. Du motiveras av att utveckla dig själv och andra genom feedback och coachande samtal. Du är en lagspelare med tävlingsanda som är bra på att stötta och engagera dina medarbetare. Ditt ledarskap är rakt och tydligt samtidigt som du är lyhörd och förtroendeingivande. Du är mån om din arbetsgrupp och bidrar till ett trivsamt klimat fyllt med respekt och öppenhet. Vi förväntar oss att du har ett brinnande intresse för kundbemötande, personlig service och en fallenhet för att skapa och underhålla långsiktiga kundrelationer. Du är en handlingskraftig ledare med förmågan att driva projekt och fatta egna beslut. Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja som erbjuder möbler och inredning för alla hem, rum och stilar. I över 60 år har vi hjälpt våra kunder att skapa hem som de kan trivas i och vara stolta över. Mio ägs av handlarna som driver sina butiker framåt utifrån ett gemensamt koncept. Entreprenörskapet är en stark drivkraft i företagets kultur och bidrar med motivation, arbetsglädje och förändringsvilja. Viktiga värdeord är kunskap, passion, laget och affärsmässighet. Visionen att inspirera våra kunder att förnya sina hem driver utvecklingen framåt.
Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Psykiatrimottagningen i Falun vänder sig till personer 18 år och äldre som har behov av specialistpsykiatri. Vanligt förekommande diagnoser är neuropsykiatriska diagnoser, bipolär sjukdom, svåra depressioner, posttraumatiskt stressyndrom, personlighetsstörningar samt psykossjukdomar och schizofreni. Hos oss arbetar bland annat läkare, sjuksköterskor, skötare/undersköterskor, psykologer, kuratorer, arbetsterapeuter och medicinska sekreterare. Innehållet i den psykiatriska vården baseras på ett helhetsperspektiv vilket omfattar medicinska-, psykologiska- och omvårdnadsinsatser. Psykiatrimottagningen i Falun är i en förändringsfas, och vi söker dig som gillar utmaningar och kommer med nya idéer. Vi är en attraktiv arbetsplats som erbjuder ett spännande och utvecklande arbete med utvecklingsmöjligheter och fortbildning. Som arbetsterapeut har du även möjlighet att påverka ditt arbete, t.ex. arbetar vi nu mycket med att utveckla gruppbehandlingar. Arbetsterapeut till vårt team på Psykiatrimottagningen i Falun Arbetsuppgifter Kom och jobba som en av fyra arbetsterapeuter på psykiatriska mottagningen i Falun! Dina arbetsuppgifter som arbetsterapeut är utredning och bedömning av aktivitetsförmåga, att skriva intyg/utlåtanden, arbetsterapeutisk behandling individuellt och i grupp samt förskrivning av kognitiva hjälpmedel. Vid behov sker bedömningar och insatser i patientens hemmiljö. Förutom teamarbete och nära samarbete med kollegorna på mottagningen kommer du att samverka med externa aktörer som t.ex. Försäkringskassa, Arbetsförmedling, kommun och arbetsgivare. Övrig information Kvalifikationer Krav: Legitimerad arbetsterapeut Körkort B Meriterande: Erfarenhet och intresse av psykiatriskt rehabiliterings- och behandlingsarbete, inkl. neuropsykiatri Utbildning i kursen Ha Koll och i något av bedömningsinstrumenten AMPS eller PRPP Erfarenhet av arbete i journalsystemet Cosmic Datorvana med erfarenhet av att arbeta i Microsoft Office eller Microsoft 365 Erfarenhet av att arbeta i olika digitala mötestjänster Personliga egenskaper: Viktigt är att du har god samarbetsförmåga, är flexibel och kreativ. Du kan arbeta självständigt, men även i team. Stor vikt läggs vid personligt lämplighet. Intervjuer sker löpande från v. 34 till och med v. 38. Ansökan Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen. Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Tillgänglighet kontaktpersoner: Enhetschef Emma Wittler Eriksson v. 29-32, samt v. 34-36 Enhetschef Malin Andersson v. 25-31, samt v. 33 Arbetsterapeut Lyuba Chavdarska, v. 25-31, samt v. 34-36 Arbetsterapeut Marie Gudmundsson v. 29-36 Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna
Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Psykiatrimottagningen i Falun vänder sig till personer 18 år och äldre som har behov av specialistpsykiatri. Vanligt förekommande diagnoser är neuropsykiatriska diagnoser, bipolär sjukdom, svåra depressioner, posttraumatiskt stressyndrom, personlighetsstörningar samt psykossjukdomar och schizofreni. Hos oss arbetar bland annat läkare, sjuksköterskor, skötare/undersköterskor, psykologer, kuratorer, arbetsterapeuter och medicinska sekreterare. Innehållet i den psykiatriska vården baseras på ett helhetsperspektiv vilket omfattar medicinska-, psykologiska- och omvårdnadsinsatser. Medicinsk sekreterare till vårt team på psykiatrimottagningen i Falun Arbetsuppgifter Vi söker nu en passionerad och noggrann medicinsk sekreterare som vill vara med och bidra till en effektiv och kvalitativ vård. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en spännande och fartfylld arbetsmiljö där ingen dag är den andra lik! Som medicinsk sekreterare på Psykiatrimottagningen i Falun kommer du att vara hjärtat i vårt administrativa team och spela en nyckelroll för att stödja vårdpersonal och säkerställa att våra patienters behov tillgodoses på bästa möjliga sätt. Vi använder oss av Heroma för utskick och kommunikation. Dina arbetsuppgifter kommer att omfatta: ansvar för hantering av journaler och patientdokumentation, vilket är avgörande för att säkerställa en trygg och effektiv vård stöd till läkare och vårdpersonal med administrativa uppgifter som tidsbokningar, remisser, intyg och övrig dokumentation hantering av telefonkontakt och möten med patienter, och ge information om våra tjänster och processer vara en nyckelperson för att skapa en effektiv och positiv arbetsmiljö för både patienter och personal Intervjuer kommer ske löpande från v 34 till och med v 37. Övrig information Kvalifikationer Psykiatrimottagningen i Falun är i en förändringsfas, och vi söker dig som gillar utmaningar och kommer med nya idéer. Är du utbildad medicinsk sekreterare och en noggrann och ansvarsfull person med god kommunikationsförmåga, administrativ skicklighet och en förmåga att hantera tekniska system? Då kanske du är den vi söker! Krav: Någon av följande utbildningar: Medicinska sekreterarprogrammet 120 hp, Vårdadministrativa programmet 180 hp, Medicinsk sekreterare YH 400 p eller 1-årig eftergymnasial vårddokumentationsutbildning God kommunikativ förmåga i svenska och engelska Datavana Meriterande: Erfarenhet av att arbeta i en administrativ roll inom vården eller andra liknande arbetsuppgifter Erfarenhet som medicinsk sekreterare Erfarenhet av journalsystemet Cosmic Grundläggande kunskaper om IT-säkerhet och sekretess (t.ex. GDPR och tystnadsplikt) Språkkunskaper utöver svenska och engelska Personliga egenskaper: Vi söker dig som har förmåga att arbeta under tidspress och hantera stressiga situationer med bibehållen kvalitet på arbetet. Du är självständig och har initiativförmåga. Du uppskattar att samarbeta med andra och är en lagspelare. Ansökan Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Tillgänglighet rekryterande chefer: Emma Wittler Eriksson v 29 tom 32, samt v 34 Malin Andersson v 25 tom 31, samt v 33 Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna
Jag är en kille på 28 år, för det mesta glad och positiv med humorn på rätta stället , enligt mig själv . Om du gillar att spela tv spel, se på film, kolla på fotboll och hockey, gå ut och festa ibland, gå på bio, umgås med vänner. Innehar körkort, är lugn, trygg och har humor, är en kille mellan 25-36 år då ska du söka den här tjänsten! Du kommer att jobba hemma hos mig, på mitt jobb, ute på aktiviteter, så som att åka på hockey och fotboll och eventuellt följa med på semesterresor. Jag har en muskelsjukdom och använder mig av en permobil, jag behöver hjälp med allt det fysiska inkl personlig hygien. Tunga lyft förekommer. Fördel om du arbetat som personlig assistent tidigare , men inget krav. Stor vikt läggs på hur du är som person. Arbetspass är förlagda dag, kväll, helg samt natt, så det är bra om du är flexibel. I din ansökan vill vi att du beskriver dig själv som person, vilka egenskaper och fritidsintressen du har. Ange gärna referenser. Urval och intervju sker löpande, varför vi gärna ser att du söker så snart som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Inskickade handlingar går ej i retur. Skriftlig ansökan med CV skickas till: [email protected] KRAV 75-100% Körkort Svenska ÖVRIGT Tillträde enligt överenskommelse Vi har kollektivavtal med Fremia/Kommunal. Assistanskompaniet AB är det personliga företaget som med drivna och engagerade medarbetare levererar en service i toppklass. Genom att erbjuda en assistans där kunden, kvalitet och service står i fokus skapar vi förutsättningar för att kunden ska kunna leva sitt liv på sina villkor. För oss är våra assistenter lika viktiga för oss som våra kunder är. Vi erbjuder utbildning och vill att alla anställda ska känna trygghet i sin anställning samt delaktighet i företaget. Som anställd har du en kontaktperson på kontoret som du alltid kan vända dig till.
Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Nu söker vi en controller till ett föräldravikariat 2025-08-04 t o m 2026-08-31 på avdelningen för verksamhetsnära ekonomistöd. Vår främsta uppgift är att stödja regionens olika förvaltningar i ekonomiprocesserna. Vi arbetar främst med budget, uppföljning- och prognos, analyser och rapportering och är ett viktigt stöd till kärnverksamheterna i ekonomiska frågor. Vi är i dagsläget drygt 30 medarbetare och de flesta är placerade i Falun. Controller till verksamhetsnära ekonomistöd, föräldravikariat, Falun Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta nära verksamhets- och avdelningschefer som stöd i ekonomiska frågor, främst inom hälso- och sjukvården. Som controller arbetar du med att upprätta budget och prognoser samt löpande uppföljning och analys av resultat och prestation. Du är ett stöd för verksamheten i arbetet med att effektivisera resursanvändningen och är föredragande av ekonomifrågor i ledningsgrupper för verksamheter under ditt ansvarsområde. I uppdraget ingår att förvalta och utveckla ekonomiprocesserna hos verksamheten. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som har relevant utbildning från universitet/högskola eller arbetslivserfarenhet som kan bedömas likvärdig. Som person är du en strukturerad och analytisk lagspelare. Du kommer med goda idéer och driver utvecklingen framåt, själv och tillsammans med andra. Du har lösningsfokus och förmåga att prioritera i en dynamisk vardag. I rollen träffar du chefer, beslutsfattare och annan personal och behöver ha lätt för att skapa kontakter och inge förtroende. God kommunikativ förmåga är viktig för rollen. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Ansökan Intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna
Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Nu söker vi en controller till avdelningen för verksamhetsnära ekonomistöd. Vi är en avdelning inom Ekonomienheten och vår främsta uppgift är att stödja regionens olika förvaltningar i ekonomiprocesserna. Vi arbetar främst med budget, uppföljning- och prognos, analyser och rapportering och är ett viktigt stöd till kärnverksamheterna i ekonomiska frågor. Vi är i dagsläget drygt 30 medarbetare och de flesta är placerade i Falun. Controller till verksamhetsnära ekonomistöd, Falun Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta nära verksamhets- och avdelningschefer som stöd i ekonomiska frågor, främst inom hälso- och sjukvården. Som controller arbetar du med att upprätta budget och prognoser samt löpande uppföljning och analys av resultat och prestation. Du är ett stöd för verksamheten i arbetet med att effektivisera resursanvändningen och är föredragande av ekonomifrågor i ledningsgrupper för verksamheter under ditt ansvarsområde. I uppdraget ingår att förvalta och utveckla ekonomiprocesserna hos verksamheten. Övrig information Kvalifikationer Krav: Relevant utbildning från universitet/högskola eller arbetslivserfarenhet som kan bedömas likvärdig Erfarenhet av arbete med kvalificerade ekonomiuppgifter Van användare av Excel Som person är du en strukturerad och analytisk lagspelare. Du kommer med goda idéer och driver utvecklingen framåt, själv och tillsammans med andra. Du har lösningsfokus och förmåga att prioritera i en dynamisk vardag. I rollen träffar du chefer, beslutsfattare och annan personal och behöver ha lätt för att skapa kontakter och inge förtroende. God kommunikativ förmåga är viktig för rollen. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Ansökan Intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna
Faluplast konstruerar, tillverkar och säljer VVS-produkter i plast för yrkesfolk. Våra produkter ska vara mer genomtänkta och ge en bättre funktion än andra fabrikat på marknaden. Vår viktigaste marknad är Norden med tyngdpunkt på Sverige. Faluplast är en väletablerad leverantör i VVS-branschen. Omsättningen växer och uppgår till cirka 190 Mkr och vi är 35 anställda i Falun och 8 i Furudal. Huvudkontoret och den största delen av tillverkningen finns i Falun. För två år sedan flyttade vi in i nybyggda lokaler på Tallenområdet. Faluplast söker driven produktionstekniker Vi är ett starkt team med stor teknisk kompetens och söker nu Dig som kan bidra till att vi blir ännu bättre. Vi på Faluplast strävar hela tiden efter att utveckla och effektivisera våra arbetsmetoder och behöver Din hjälp att utveckla oss vidare inom både kvalitet och teknik. Arbetsuppgifter Det övergripande målet för Dig är att bidra till hög effektivitet i våra processer.Du hanterar och ansvarar för vårt kvalitetsarbete, ISO9001/14001 samt Verksamhetssystem Viqma. Du arbetar med Produktionsteknik inom montering och lager. Du driver företagets AI arbete för implementering som en naturlig del av vår verksamhet. Mycket av arbetet drivs i projektform som kräver teamkänsla och ”helikoptersyn” Kvalifikationer För att lyckas tror vi att Du har: Erfarenhet av kvalitets- och verksamhetssystem, arbetssäkerhetsanalyser och riskanalyser på maskiner. Praktisk erfarenhet av att arbeta med utveckling av produktion och logistik, gärna från tillverkande företag. De ledaregenskaper som krävs för att driva förändringsarbete. Relevant eftergymnasial utbildning är meriterande. Du är en lagspelare, men kan arbeta självständigt när så krävs. Din ansökan Läs mer om Faluplast på www.faluplast.com. För mer information kontakta produktionschef Greger Bonde, 070 - 792 60 01 Välkommen att skicka Din ansökan med CV och personligt brev till [email protected], senast den 27 juni 2025.
Välj ett jobb för att visa detaljer