McDonald's Falun McDrive söker sommarjobbare

Vill du få möjligheten att spendera delar av sommaren tillsammans med ett härligt team där lagandan står i fokus? Är du även en person som har förmågan att se när något behöver göras och strävar efter att leverera en service i världsklass? Om du svarade ja på frågorna ovan och dessutom uppskattar en Big Mac nästan lika mycket som oss – då kanske vi är helt rätt för varandra! Hos oss är det av största vikt att varje kund får en unik upplevelse och det är naturligtvis inte möjligt utan våra medarbetare. McDonald’s erbjuder ett omväxlande och fartfyllt arbete med varierande arbetsuppgifter, alla med fokuset att leverera en ultimat restaurangupplevelse för våra gäster. Arbetsuppgifterna kan variera från att tillaga och servera vår goda mat till att säkerställa att matsal och kök är i toppskick. En anställning på McDonald’s ger dig erfarenheter som du har nytta av resten av livet! Våra förväntningar på dig: - Att du är en team player som sätter laget före jaget - Att du vill lära dig nya saker och utvecklas - Att du har rätt inställning och vill ha roligt på jobbet - Att du älskar burgare nästan lika mycket som vi Tidigare arbetslivserfarenhet är inte ett krav, vi ser till att du får den utbildning du behöver för att kunna utföra ett arbete av högsta kvalitet. Med över 200 restauranger från norr till söder är McDonald’s Sveriges ledande restaurangkedja. De flesta av restaurangerna ägs och drivs lokalt av egna företagare. Med våra ca 12 000 medarbetare är vi Sveriges största privata ungdomsarbetsgivare. Vi vill göra det goda valet enkelt för våra gäster och har därför en bred meny med något för alla smaker, preferenser och plånböcker och serverar bara mat av högsta kvalitet med snabb och vänlig service i fräscha, moderna restauranger. Läs mer på www.mcdonalds.se eller följ oss på Facebook, Instagram och Twitter.

8 januari 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Capio söker leg fysioterapeut till BUP mottagning

Vi söker dig som vill vara med på en spännande resa. Vi vill förändra och göra något nytt. Mottagningen ligger centralt i Falun och delas av Barn och ungdomspsykiatriska mottagningen. Lokalerna är välplanerade, nyrenoverade och fräscha. Capio BUP har 28 anställda dagsläget. Vi har hög tillgänglighet vi står för trygghet och förutsägbarhet för våra familjer. Som fysioterapeut hos oss har du eget ansvar. Tillsammans med våra läkare, sjuksköterskor och arbetsterapeut kommer du att arbeta med att utreda och behandla barn och ungdomar både individuellt och i grupp. Capio har ett samarbete med Friskis och Svettis. Tillsammans vill vi jobba förebyggande och behandlande. Du och din kollega kommer ha fria möjligheter att skapa forum, grupper, osv för att motivera och inspirera familjer till ett mer aktivt liv. Arbetsuppgifter: Det huvudsakliga uppdraget är att erbjuda behandling individuellt och i grupp, i form av fysisk träning och andra behandlingar för ökad kroppskännedom, såsom yoga, avslappning, Basal kroppskännedom, mm. Du kommer även att utföra grovmotoriska bedömningar och träning vid misstänkt DCD. Du ansvarar för att vara påläst samt utbilda övriga kollegor i senaste vetenskapliga stöd som publicerats gällande psykisk hälsa bland barn och ungdomar, fysisk aktivitet och andra somatiska behandlingsmetoder. Vi ser gärna att du anammar att ha digital träning, uppföljning osv. Kvalifikationer: Leg Fysioterapeut. Vi erbjuder dig: - Kollektivavtal och tjänstepension - Friskvårdsbidrag och tillgång till husets gym mot en symbolisk medlemsavgift - Internutbildningar och möjlighet att gå externa kurser - Frukost varje fredag - Fri offentlig sjukvård - Förmånscykel Hos oss värnar vi om varandra och lägger stor vikt vid att ses i gruppen minst en gång per vecka. Vi står för dina arbetskläder i form av skor, byxor, tröja. Vi har ett eget stort träningsrum med speglar, musik och utrustning. Du har också delat kontor med din kollega som är stort och rymligt. En gång per måndag har vi APT och två gånger per år har vi planeringsdagar/kickoff. Då planerar vi verksamheten, förkovrar oss och hittar på något kul för att skapa teambuilding. Om dig: Som person är du självständig, initiativrik, flexibel, ansvarstagande och professionell. Publicerat: 2023-12-08 Sista ansökningsdag: 2024-01-05

8 december 2023
Sista ansökan:
26 maj 2024
Vikarier sökes till kund i centrala Falun

Beskrivning av tjänsten som personlig assistent hos Frösunda Vikarier som personliga assistenter till en glad kille i Falun! Kunden är en rullstolsburen som är i behov av hjälp under hela dygnet med väntetid på natten. Kunden är i behov av hjälp med bland annat förflyttningar, på- och avklädning samt personlig hygien. Du som söker arbetet har ett gott hjärta och är glad och positiv! Du förstår vikten av ordning och reda. Anställningsdetaljer - Anställningsform: Behovsanställda som kan börja arbeta omgående - Arbetstid: Dag, kväll, helg med väntetid - Tillträde: Omgående Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Om Frösunda Personlig assistans Frösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag. Sista ansökningsdag 231216, med löpande rekrytering så sök direkt. Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta: [email protected]. Välkommen med din ansökan!

29 november 2023
Sista ansökan:
17 maj 2024
Chefsveterinär till AniCura Dalarna

Om AniCura Dalarna Vi är stolta över att bedriva verksamhet vid Falu djursjukhus (https://www.anicura.se/hitta-klinik/dalarna/falu-djursjukhus/?gclid=CjwKCAjwp8OpBhAFEiwAG7NaEjoP5s9KzKhXe2xkOYiYFTbrmY7bC6pRwSVseeYgcAC62HGzKdMF4RoCeZ8QAvD_BwE) och våra dagkliniker i Borlänge (https://www.anicura.se/hitta-klinik/dalarna/borlangekliniken/) och Ludvika (https://www.anicura.se/hitta-klinik/dalarna/ludvikakliniken/?gclid=CjwKCAjwp8OpBhAFEiwAG7NaEjlmJ0ZLSN_1PsotkF-PCw1dWB9vMKsnmMCU6qByXehgFisJ-D8lexoCo5oQAvD_BwE). Med ett team om cirka 125 kvalificerade medarbetare inom olika yrkesgrupper och specialistkompetens inom flera områden är vi hängivna att leverera högkvalitativ och trygg djursjukvård i en arbetsmiljö som prioriterar hög trivsel. Vi värdesätter utveckling, både för vår verksamhet och för våra anställda, och vi söker nu dig som vill vara en del av vårt team. AniCura Falu Djursjukhus är ett modernt djursjukhus med jourverksamhet kvällar och helger, där vi varje år tar emot omkring 18 000 besök. Vi är specialiserade på hund och katt men välkomnar även mindre sällskapsdjur och vissa exotics. Våra dagkliniker i Ludvika och Borlänge utför polikliniska undersökningar, förebyggande vård samt enklare kirurgiska ingrepp. Båda klinikerna är utrustade med digital röntgen och eget laboratorium. Vi på AniCura Dalarna arbetar i ett inkluderande "högt-i-tak-klimat" där vi hjälper varandra oavsett yrkesroll. Vi värdesätter delaktighet och anser att det är viktigt att alla får möjlighet att växa och utvecklas i sin yrkesroll. Vi som rekryterar heter Ewa Ringaby, verksamhetschef, och Eva Gifvars, veterinärchef vid AniCura Dalarna. Vi söker dig som vill fortsätta utveckla vår verksamhet tillsammans med oss och hela vårt team. Vi erbjuder en mångsidig och utvecklande arbetsmiljö med stor möjlighet att påverka vår verksamhet. Du kommer att arbeta inom en flexibel, prestigelös organisation som präglas av teamkänsla, högt engagemang, mycket glädje och där din kompetens kommer att göra skillnad. Rollen Som vår nya chefsveterinär kommer du att ha ett nära samarbete med vår veterinärchef och spela en nyckelroll i att leda och säkra den veterinärmedicinska utvecklingen inom vår verksamhet. Vi ser med stor fördel att du, åtminstone delvis, även arbetar kliniskt för att få en djupare förståelse för alla aspekter av vår verksamhet. Ditt huvudsakliga uppdrag är att leda, säkerställa och utveckla vår vårdkvalitet, och du kommer att ha stöd av våra ämnesansvariga veterinärer, som ansvarar för att vara uppdaterade inom sina respektive områden och upprätthålla aktuella rutiner och behandlingsplaner. Dina ansvarsområden inkluderar att: Delta i AniCura Dalarnas ledningsgrupp och samarbeta för att driva verksamhetens operativa och strategiska uppdrag. Utveckla och följa upp en veterinärmedicinsk plan och strategi för våra verksamheter. Arbeta kontinuerligt med att förbättra medicinsk kvalitet och patientsäkerhet med hjälp av AniCuras kvalitetsstyrningsverktyg. Följa utvecklingen inom veterinärmedicin och implementera nya rön och rutiner i samråd med våra ämnesansvariga veterinärer. Planera kompetensutveckling för veterinärgruppen i samarbete med veterinärchefen. Planera kompetensutveckling för övriga kliniska medarbetare i samarbete med personalchefer. Erbjuda medicinskt stöd i frågor som uppkommer inom verksamheten. För att trivas i rollen tror vi att du har motiveras av att driva den veterinärmedicinska utvecklingen framåt tillsammans med dina kollegor. Du är intresserad av dina medarbetares utveckling och har god kommunikationsförmåga för att motivera och engagera olika personligheter. Vi tillämpar mjuka värderingar och ser gärna att du delar dessa med oss. Vi värdesätter också din drivkraft att vilja erbjuda högkvalitativ veterinärmedicinsk vård och utmärkt service för våra patienter och djurägare. Fördelar med att bo i Dalarna Dalarna är en region i Sverige som erbjuder en unik livsstil och många fördelar för den som väljer att bo och arbeta här. Natur och friluftsliv: Dalarna är känt för sin fantastiska natur med stora skogar, sjöar och berg. Regionen erbjuder otaliga möjligheter för utomhusaktiviteter som vandring, skidåkning, cykling och fiske. Kultur och tradition: Dalarna är också rikt på kultur och tradition. Här kan du uppleva svenska folktraditioner som midsommarfirande och dalahästar. Det finns även många konstgallerier och kulturarrangemang. Livskvalitet: Dalarna erbjuder en hög livskvalitet med en balans mellan arbete och fritid. Det är en plats där du kan koppla av och njuta av en lugnare livsstil. Samhällsgemenskap: Dalarna är känt för sin starka samhällsgemenskap och vänliga människor. Det är en plats där du snabbt kan känna dig välkommen och hemma. Om du är intresserad av att bo i Dalarna och arbeta som chefsveterinär på AniCura Dalarna, är detta en möjlighet att kombinera din professionella karriär med en livsstil som erbjuder närhet till naturen och en rik kultur. Omfattning Tjänsten är en 100% tillsvidareanställning med möjlighet till deltidsarbete. Som chefsveterinär rapporterar du till Ewa Ringaby, verksamhetschef, och tjänsten är placerad vid AniCura Falu djursjukhus. Intervjuer och urval kommer att genomföras löpande. Har du frågor? Kontakta oss: Ewa Ringaby, Verksamhetschef: [email protected] Eva Gifvars, Veterinärchef: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan - Vi ser fram emot att höra från dig!

20 november 2023
Sista ansökan:
8 maj 2024
Områdesansvarig - Kund till Falun

Bygg Sveriges bästa arbetsplats tillsammans med oss! Hos oss är du med och bygger Sveriges bästa arbetsplats, med landets nöjdaste kunder. Schyssta villkor, kollektivavtal, karriärmöjligheter och gott ledarskap är självklarheter. Precis som kvalitet, service och riktigt bra kundupplevelser. Som Områdesansvarig har du en viktig roll i att vi blir bättre tillsammans! Din roll: Säkra lönsamhet med nöjda kunder och trygga medarbetare Du är länken mellan våra Serviceassistenter och områdets kunder. Med ansvar för kundengagemang och kvalitet spelar du en viktig roll för kundnöjdhet och fortsatt förtroende. Du sköter schemaläggning, bemanning och schemaoptimering, och är därmed en nyckelperson i medarbetarnas vardag; din planering skapar förutsättningar för våra Serviceassistenter att trivas och göra ett riktigt bra jobb. Du arbetar nära dina kollegor i teamet och tillsammans har ni stort inflytande på verksamhetens utveckling och lönsamhet i området. I kontakten med andra människor är du inkluderande, respektfull och varm, vilket gör att både kunder och medarbetare känner trygghet och förtroende. Ansvarsområden - du kommer att: - Etablera och vårda relationer med kunderna - Planera och följa upp kvalitetskontroller - Driva och leda en effektiv bemanningsplanering och schemaoptimering, inklusive hantering av vikarier, i samarbete med kollegor på kontoret - Hantera och administrera kundavtal, ändringar och avslut i vårt affärssystem - Driva lönsamhet inom ditt resultatansvar - Aktivt bidra till kontoret och verksamhetens utveckling - Hantera kundsupportärenden - Skapa merförsäljning - Delta i arbete med merförsäljning, marknadsbearbetning, driva försäljningsaktiviteter och delta vid event och nätverksträffar - Sköta övriga uppgifter som rör kunder eller verksamheten Vi tror att du… har en stark känsla för service och brinner för kvalitet. Du har tidigare erfarenhet av liknande arbete. Du tycker om att arbeta med människor (en förutsättning för att trivas i rollen!) och du trivs med ansvar. Energi och driv gör att du arbetar aktivt och engagerat för att uppnå goda resultat och nöjda kunder. Vidare är du bekväm med att hantera många olika arbetsmoment samtidigt och snabbt kunna styra om när stunden kräver det - givetvis utan att någonsin kompromissa med kvaliteten! Du tycker om när det händer mycket och din vilja att utvecklas samt din nyfikenhet hjälper dig framåt. En självgående lagspelare med respekt och värme! För att lyckas i tjänsten tror vi att du har: - Tidigare erfarenhet av försäljning, kundkontakt och administration - En naturlig förmåga att skapa goda relationer, med glädje och engagemang - God dator- och systemvana, med fördel erfarenhet från LIME - Flytande svenska och goda kunskaper i engelska i tal och skrift - God kommunikationsförmåga - Körkort Om tjänsten I huvudsak är dina arbetstider förlagda dagtid, måndag till fredag. Resor samt övernattningar förekommer, framför allt i samband med interna utbildningar. Teamet består idag av flertalet interna tjänstemän, Säljare samt Teamledare och Serviceassistenter. Tillsammans arbetar ni hårt och gärna - för att bli Bättre tillsammans. Placering: Hemkontor Falun Anställning: 100%, 6 månader provanställning. Tillträde: Start omgående eller enligt överenskommelse. Ansök senast: 2023-12-15 Varmt välkommen med din ansökan! Sedan mitten av 90-talet har HomeMaids medarbetare hjälpt tusentals kunder till en renare, mer trivsam vardag genom att serva med hemstädning, företagsstädning, fastighetsstäd, fönsterputs och mycket mer. Detta är den enkla, tydliga idé på vilken HomeMaid grundades 1997: Att göra vardagen lättare för sina kunder. Det visade sig snabbt vara ett framgångskoncept. Sedan 2000 ligger huvudkontoret i Halmstad, men HomeMaid finns idag från Skåne i söder till Sundsvall i norr. Bolaget är börsnoterat sedan november 2005. Som medlem i Almegas branschorganisation för hushållsnära tjänster driver vi frågan om försäkringar, pensionsavtal och trygghet på arbetet. Vi har självklart kollektivavtal och bygger tillsammans med våra ca 1000 medarbetare en bra värderingsstyrd arbetsplats med visionen Bättre tillsammans. Läs gärna mer på homemaid.se/jobba hos oss.

16 november 2023
Sista ansökan:
4 maj 2024
Områdesansvarig Personal i Falun

Skapa det goda ledarskapet - som Områdesansvarig med Personalansvar Vi är med och driver en hel bransch mot bättre villkor och högre kvalitet. För städbranschen ska givetvis vara ren, med kollektivavtal, schyssta villkor, karriärmöjligheter - och gott ledarskap. Det är där du (kanske) kommer in i bilden: som vår nya Områdesansvariga. Din roll: Du ger gott ledarskap ett ansikte! Som Områdesansvarig är du en mycket viktig del av det goda ledarskapet i vårt företag. Du har det övergripande ansvaret för personalen i ditt område, för medarbetarnas engagemang, trivsel och arbete. Kvalitet och kundnöjdhet är två av våra grundstenar, och ditt arbete handlar mycket om den dagliga driften för att säkerställa just kvalitet, nöjda kunder och bra resultat enligt affärsplanens mål. Medarbetare som trivs och gör ett bra jobb är förstås en förutsättning, och du arbetar aktivt med rekrytering, introduktion och att säkerställa en effektiv bemanning i samarbete med dina kollegor. Du är en betydelsefull kulturbärare som främjar gott samarbete, och du bidrar aktivt till kontorets och verksamhetens utveckling. För du vet att när vi hjälps åt så blir vi Bättre Tillsammans! Dina arbetsuppgifter: - Leda och utveckla medarbetare i ditt eget team. Alla ska trivas på vår arbetsplats! - Driva lönsamhet inom ditt område, i din roll genom ett optimerat schema och en effektiv bemanningsplanering. - Aktivt bidra till kontorets och verksamhetens utveckling - Planera och följa upp arbetet med kvalitetsuppföljning och kvalitetskontroller. - Rekrytering och administration kring anställningar och avslut. - Lön och tidsrapportering - Hantera dagliga personalärenden såväl som utvecklingssamtal och lönesamtal. Hur är du som person? Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av ledarskap, administrativt arbete och service ut i fingerspetsarna. Du tycker om att arbeta med människor, och tack vare att du är inkluderande och respektfull så tycker människor om att arbeta med dig. Problem är till för att lösas, tycker du, och du tar gärna initiativ och alltid ansvar. Aktivt och engagerat arbetar du för att uppnå goda resultat och skapa ett välmående och engagerat team. Du är bekväm med att hantera olika arbetsmoment samtidigt, och du kan snabbt styra om när situationen kräver det - självklart utan att tumma på kvalitén. Du tycker om när det händer mycket! Din drivkraft är troligen viljan att utveckla andra, och din stora intresse för människor. För att du ska lyckas i den här tjänsten tror vi att du har: - Dokumenterad god erfarenhet av att leda och fördela arbete i team - God ledarskapsförmåga - God samarbets- och kommunikationsförmåga - Ett brinnande intresse för människor, och ett naturligt sätt att sprida glädje omkring dig. - God dator- och systemvana, med fördel erfarenhet från LIME - Flytande svenska och goda kunskaper i engelska i tal och skrift - Körkort Om tjänsten I huvudsak är dina arbetstider förlagda dagtid, måndag till fredag. Resor samt övernattningar förekommer framför allt i samband med interna utbildningar. Ditt team består idag av ett antal Teamledare och Serviceassistenter som du har direkt personalansvar för. Till din hjälp har du också ett antal tjänstemän på kontoret, bland annat säljare, kundsupport och din närmaste chef. Tillsammans jobbar ni för att bli ännu - Bättre tillsammans. Placering: Hemkontor Falun Anställning: 100%, 6 månader provanställning. Tillträde: Start omgående eller enligt överenskommelse. Ansök senast: 2023-12-15 Varmt välkommen med din ansökan! Sedan mitten av 90-talet har HomeMaids medarbetare hjälpt tusentals kunder till en renare, mer trivsam vardag genom att serva med hemstädning, företagsstädning, fastighetsstäd, fönsterputs och mycket mer. Detta är den enkla, tydliga idé på vilken HomeMaid grundades 1997: Att göra vardagen lättare för sina kunder. Det visade sig snabbt vara ett framgångskoncept. Sedan 2000 ligger huvudkontoret i Halmstad, men HomeMaid finns idag från Skåne i söder till Sundsvall i norr. Bolaget är börsnoterat sedan november 2005. Som medlem i Almegas branschorganisation för hushållsnära tjänster driver vi frågan om försäkringar, pensionsavtal och trygghet på arbetet. Vi har självklart kollektivavtal och bygger tillsammans med våra ca 1000 medarbetare en bra värderingsstyrd arbetsplats med visionen Bättre tillsammans. Läs gärna mer på homemaid.se/jobba hos oss.

16 november 2023
Sista ansökan:
4 maj 2024