Är du intresserad av mat och matlagning men trött på att arbeta oregelbundna tider? Gillar du omväxling där den ena dagen inte är den andra lik? Då har vi det perfekta jobbet för dig! Vi söker just nu kökspersonal, kockar, köksansvariga och köksbiträden på tremånadersvikariat. Matvanor och förhållningssätt till mat grundläggs ofta i unga år. Bra och näringsriktig mat ger goda förutsättningar till utveckling och ett friskt och aktivt liv. Måltider av god kvalitet är viktigt för att öka barns och ungdomars förutsättningar till inlärning och att tillgodogöra sig den pedagogiska verksamheten. Vi som är anställda inom kost och lokalvård arbetar för att barn och elever ska erbjudas god och näringsriktig mat lagad med stort hjärta. Inom Falu kommun vill vi att alla ska kunna försörja sig på sin lön varför vi erbjuder heltidsanställning till alla. Det innebär att våra tjänster oftast består av inte enbart köksarbete utan även av lokalvård, då vi jobbar integrerat inom kök och lokalvård. Arbetsuppgifter Som anställd hos oss bemannar du kök i första hand, utifrån verksamhetens behov. Du utgår från din bostad, och får dina bokningar av våra bemanningsplanerare som fördelar arbetspassen. Arbetet bedrivs både i mottagnings- och tillagningskök och innefattar arbetsuppgifter såsom beredning av frukost och mellanmål, kall- och varmmatsmottagning, tillagning av lunch, städning, disk samt dokumentation av egenkontroll utifrån haccp. I möjligaste mån kommer du att vara placerad på enheter med längre behov, för att ersätta sjukdom eller planerade ledigheter. Vid behov kan dock flera olika placeringar vara aktuella under en och samma vecka. Även lokalvårdsuppdrag ingår i tjänsten. Rollen innebär oftast ensamarbete. En vikariatsanställning hos oss kan vara en ingångsport i vår verksamhet och kommer att ge dig stora kunskaper om vår organisation och det offentliga köket. Kvalifikationer För rollen krävs: - Utbildning inom storkök/restaurang eller yrkeserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig- Grundläggande IT-kunskaper krävs för att kunna hantera våra beställningssystem, e-post, smartphone och personalsystem samt kommunicera via mail med chef och kollegor- Eftersom en del av arbetet innebär att kunna arbeta efter en arbetsbeskrivning och att själv lämna skriftlig och eller muntlig dokumentation krävs goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och i skrift- B-Körkort Personliga egenskaper Du behöver vara flexibel, snabbt kunna byta fokus i vardagen, omprioritera vid behov, lösa de problem som uppstår och vara stresstålig. Vi ser också att du kan arbeta självständigt, driva uppdrag och ta ansvar på egen hand, likväl som du behöver kunna samarbeta med kollegor och andra du möter. Du behöver ha struktur i arbetet, värna om ordning och reda, samt dela Falu kommuns värdegrund:-Till nytta för Faluborna-Enkla att samarbeta med Meriterande kvalifikationer - Utbildning och erfarenhet från dietmatlagning (specialkost)- Utbildning och erfarenhet inom lokalvård- Yrkeserfarenhet inom storkök/restaurang Anställningsvillkor Tjänsten är ett, eventuellt fler vikariat på tre månader på heltid med möjlighet till lägre tjänstgöringsgrad inom ramen för heltidsavtalet. Tillträde efter överenskommelse. Arbetstiden är förlagd dagtid måndag-fredag. Bifoga gärna utbildningsintyg i din ansökan då detta kommer efterfrågas om du blir aktuell för tjänsten. Alternativt lämnas intyg i samband med intervju. För att få anställning måste du uppvisa utdrag ur belastningsregistret vilket kommer efterfrågas om anställning blir aktuell. Beställ gärna detta i samband med ansökan så att det finns tillgängligt ifall du blir aktuell för tjänsten. Du beställer utdraget direkt från polisens hemsida. Övrigt När du skickar in din ansökan kommer du att få besvara urvalsfrågor som är ställda utifrån de krav som gäller för tjänsten. Dina svar är en viktig del av det första urvalet, så se till att svara utförligt och tydligt. I din ansökan ska du bifoga ditt CV, men du ska inte skicka in ett personligt brev – urvalsfrågorna ersätter detta. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta [email protected] (mailto:[email protected])
Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Avdelningen för analys och utredning är en del av Planeringsenheten som ligger under Regionstyrelseförvaltningen. Avdelningen ligger organisatoriskt centralt placerad, men utgör ett stöd för hela Region Dalarna i olika typer av uppdrag och projekt från alla regionens verksamheter. Avdelningen stödjer regionens högsta tjänstemannaledning genom utredning, analys och beslutsunderlag i strategiskt viktiga frågor och bidrar till att regionplanen och dess mål uppfylls. Vår kärnkompetens är att utföra projekt, utredningar och analyser som är omfattande, komplexa eller avancerade. Vi är ett tydligt stöd och en resurs för regiondirektören. Avdelningen som helhet arbetar beställningsbaserat utifrån verksamheternas behov och prioriteringar. Vi är nu i ett spännande utvecklingsskede där vi bygger upp modeller, processer och arbetssätt för projekt och projektstyrning, och behöver utöka avdelningen med ytterligare en senior projektledare. Ditt uppdrag kommer att omfatta både projektledning i inkommande projekt och att bidra i vårt utvecklingsarbete kring projektstyrningsmodell. Du kommer att få stor möjlighet att påverka den pågående utvecklingen utifrån din erfarenhet och kunskap. I nuläget består avdelningen av åtta personer med olika bakgrund och kompetens inom projektledning, utredning och analys. I alla våra uppdrag och projekt samarbetar vi i team för att dra nytta av våra olika kompetensområden. Hos oss blir du en del av en engagerad och kompetent avdelning med uppdrag att stödja regionledningen i strategiskt viktiga frågor. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö där du får möjlighet att påverka både enskilda projekt och hur vi arbetar med projektledning i stort. Senior projektledare/Utredare till Analys och Utredning Falun Arbetsuppgifter Region Dalarna söker nu en erfaren och engagerad projektledare till vår avdelning för analys och utredning. Här får du en nyckelroll i både operativa projekt och i vårt strategiska utvecklingsarbete. Som projektledare hos oss får du ett varierat och meningsfullt uppdrag. Du har förmåga att fånga upp beställarens krav och verkliga behov och kommer att ansvara för att planera, leda och följa upp projekt och utredningar av varierande storlek och komplexitet. Du leder arbetet från idé och förstudie till genomförande, avslut och rapportering. Parallellt är du en drivande kraft i utvecklingen av Region Dalarnas projektstyrning. Du bidrar till att forma vår projektmodell, skapa strukturer och etablera en gemensam metodik på strategisk, taktisk och operativ nivå. Vi arbetar nära regionens ledning i frågor som påverkar hela Dalarna. Övrig information Kvalifikationer Personliga egenskaper Vi söker dig som är van att ta ansvar, har en god analytisk förmåga och trivs i en utvecklingsinriktad miljö. Du arbetar strukturerat, är lösningsorienterad och har ett helhetsperspektiv i ditt arbetssätt. Du har lätt för att skapa förtroende och samverka med olika intressenter i komplexa sammanhang. Du är initiativtagande, prestigelös och trygg i din yrkesroll. Vidare har du en god samarbetsförmåga, är lyhörd och har lätt för att bygga relationer. Du drivs av att skapa nytta och har ett genuint intresse för utveckling - både i projekt och i organisationen som helhet. Skallkrav Relevant akademisk utbildning inom exempelvis samhällsvetenskap, statsvetenskap eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Flerårig erfarenhet av att leda projekt genom hela processen från projektidé och förstudie till planering, genomförande och avslut. Meriterande krav Erfarenhet av att leda projekt inom flera olika områden. Erfarenhet från politiskt styrd organisation Erfarenhet av att arbeta med projektmodeller och projektstyrning Utbildning i projektledning och projektmetodik Ledarskapsutbildning Erfarenhet av strategiskt analys- och utredningsarbete Flerårig erfarenhet av att leda stora och komplexa projekt. Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska Ansökan Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna
Som Servicerådgivare på Bilförsäljningen i Dalarna AB kommer du att spela en central roll i kundernas upplevelse av deras service. Du kommer att vara länken mellan kunden och verkstaden, och din uppgift blir att säkerställa att varje kund får en professionell och personlig service. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar att boka in service och reparationer, ta emot kunder, ge råd om serviceåtgärder samt hantera fakturering och uppföljning. Service och kundnöjdhet alltid står i fokus. Kvalifikationer. Körkort B manuell. Goda kunskaper i engelska, både tal och skrift. Vana med telefon och dator som arbetsverktyg, MS Office. Goda kunskaper i Infoflex, Automaster, WinAssist, Elsa eller likvärdiga system. Erfarenhet från rollen som Servicerådgivare, mekaniker eller liknande arbete är meriterande. Kunskaper inom CABAS, reservdelar eller garantihandläggning är meriterande. Din profil. Som servicerådgivare bör du gilla att arbeta i en rådgivande roll ut mot kund, i ett stundvis högt och stressigt tempo. Detta ställer krav på hög servicemedvetenhet, god kommunikativ förmåga samt en förmåga att hantera ett arbete där mycket händer samtidigt. Du har ett tekniskt intresse samt en förmåga att lösa de problem som kan uppstå i ditt arbete. Ansökan. Jobbansökan skickas via mejl på [email protected] Om Bilförsäljningen i Dalarna AB Vårat utbud av bilar är ovanligt brett och vi är Dalarnas enda auktoriserade Dodge, Ram, Chevrolet, GMC och Corvette återförsäljare, Inklusive komplett auktoriserad verkstad för Dodge, Ram, Chevrolet, GMC och Corvette.
Nu söker vi en Apotekschef till Falu lasarett EA och Kråkan! Vill du kliva in i en ledarroll där din förmåga att skapa trygghet och goda relationer verkligen gör skillnad? Då kan detta vara din nästa utmaning! Apoteket Falu lasarett EA är ett större expeditionsapotek i Falun, med ett erfaret och kompetent team och ett särskilt fokus på vårdkrävande kunder. Tillhörande apoteket Kråkan, som ligger 30 minuter bort i Svärdsjö, är mindre men välfungerande, ett standardiserat apotek med gott kundflöde och många stammisar. Tillsammans utgör de en grupp på totalt 13 fantastiska medarbetare. Din roll Som Apotekschef för EA och Kråkan handlar ditt uppdrag om att bygga vidare på det som fungerar och samtidigt fortsätta utveckla teamet och verksamheten framåt. Du kliver du in i en stabil och erfaren verksamhet. Du leder du arbetet med att långsiktigt stärka både arbetsklimat och verksamhet, genom tydliga ramar, nära dialog och ett genuint intresse för människor och utveckling. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Bibehålla och vidareutveckla ett gott arbetsklimat Säkerställa att apoteket levererar högsta kvalitet och service för våra kunder Ansvara för försäljning och resultatmål för att driva apotekets utveckling. Skapa och upprätthålla en kultur av samarbete och tillväxt inom teamet och regionen. Vem är du? Vi söker dig som är en trygg och tydlig ledare eller på god väg att bli en. Du behöver inte ha lång chefserfarenhet även om det är förmånligt, men du har en naturlig förmåga att ta ansvar, bygga förtroende och driva på tillsammans med ditt team. Det är meriterande om du är farmaceut, men inget krav. Vi ser att du: Har erfarenhet från apoteksbranschen Är strukturerad, kommunikativ och lyhörd Trivs i en roll där du både leder vardagen och utvecklar på sikt Ser värdet i goda relationer, tillit och gemensam riktning När det känns rätt Det här är en roll för dig som vill vara med och påverka, leda och skapa värde, både för kunder och medarbetare. Hos oss får du möjlighet att driva utveckling i en verksamhet med stor potential, där ditt ledarskap gör verklig skillnad. Urval och intervjuer sker löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Som dagbarnvårdare arbetar du med en liten barngrupp i ditt eget hem. Dagbarnvårdare är ett alternativ till förskolan och du arbetar med barn i åldrarna 1-5 år. Du väljer själv hur du vill utforma verksamheten, om du vill ha någon specifik inriktning och vilka investeringar du vill göra för att skapa en lärorik och stimulerande miljö för barnen. Det krävs ingen utbildning för att arbeta som dagbarnvårdare men vårt koncept möjliggör för en fördelaktig lön. Detta medför att även många förskollärare väljer att arbeta som dagbarnvårdare i samarbete med oss. Denna tjänst kan man söka tillsammans med någon man vill arbeta tillsammans med. Ni skickar då in ansökan en och en, men anger under ”övrigt” vem du söker tillsammans med. Vi söker dagbarnvårdare inom hela kommunen. Om C Företaget C Företaget är ett alternativ till att starta eget företag. Hos oss får du samma frihet som en egenföretagare samtidigt som du får tryggheten i vår plattform med pedagogiskt stöd, handledning och ekonomihantering. Du får tiden att lägga på arbetet med barnen. Vi söker dig som: - Brinner för att arbeta med barn och vill utveckla en verksamhet utifrån dina egna pedagogiska tankar. - Är utbildad inom barnomsorg, har arbetat inom barnomsorgen eller har annan erfarenhet av att på ett tryggt och pedagogiskt sätt ta hand om barn. - Vill arbeta utifrån ditt egna hem och/eller i lokal. - Är engagerad och lyhörd inför barnens olika behov. - Du är ansvarsfull och har god samarbetsförmåga. Om oss: C Företaget har funnits sedan 2002. I dagsläget samarbetar vi med 70 dagbarnvårdare i 20 olika kommuner. Vi driver även 9 förskolor och 1 öppen förskola i Uppsala län.
Som dagbarnvårdare arbetar du med en liten barngrupp i ditt eget hem. Dagbarnvårdare är ett alternativ till förskolan och du arbetar med barn i åldrarna 1-5 år. Du väljer själv hur du vill utforma verksamheten, om du vill ha någon specifik inriktning och vilka investeringar du vill göra för att skapa en lärorik och stimulerande miljö för barnen. Det krävs ingen utbildning för att arbeta som dagbarnvårdare men vårt koncept möjliggör för en fördelaktig lön. Detta medför att även många förskollärare väljer att arbeta som dagbarnvårdare i samarbete med oss. Denna tjänst kan man söka tillsammans med någon man vill arbeta tillsammans med. Ni skickar då in ansökan en och en, men anger under ”övrigt” vem du söker tillsammans med. Vi söker dagbarnvårdare inom hela kommunen. Om C Företaget C Företaget är ett alternativ till att starta eget företag. Hos oss får du samma frihet som en egenföretagare samtidigt som du får tryggheten i vår plattform med pedagogiskt stöd, handledning och ekonomihantering. Du får tiden att lägga på arbetet med barnen. Vi söker dig som: - Brinner för att arbeta med barn och vill utveckla en verksamhet utifrån dina egna pedagogiska tankar. - Är utbildad inom barnomsorg, har arbetat inom barnomsorgen eller har annan erfarenhet av att på ett tryggt och pedagogiskt sätt ta hand om barn. - Vill arbeta utifrån ditt egna hem och/eller i lokal. - Är engagerad och lyhörd inför barnens olika behov. - Du är ansvarsfull och har god samarbetsförmåga. Om oss: C Företaget har funnits sedan 2002. I dagsläget samarbetar vi med 70 dagbarnvårdare i 20 olika kommuner. Vi driver även 9 förskolor och 1 öppen förskola i Uppsala län.
Aimo Park vill spela en viktig roll i övergången till smartare städer och mer miljövänliga transporter. Genom att fortsätta tänka nytt och fokusera på människan och hennes behov tror vi att vi kan göra skillnad. Vi tror på en framtid där parkering inte bara är en slutdestination utan även en del av resan. Vill du ha ett omväxlande, fritt och ansvarsfullt arbete? Vi söker nu Parkeringsvakt till vårt kontor i Falun Om rollen Som parkeringsvakt hos oss har du en viktig funktion och erbjuds ett omväxlande och roligt arbete med stor frihet under eget ansvar. Arbetet innebär parkeringsövervakning inom tilldelat område (tomtmark). Genom din närvaro ute på fältet med bevakningsbil och till fots ger du den service och hjälp som behövs för att parkeringsreglerna ska följas och tillsammans hjälps vi åt att säkerställa hög trivsel och god framkomlighet. Arbetet erbjuder mycket variation, stor frihet och ett viktigt ansvar. Du kommer till exempel att: Bevaka ditt arbetsområde med bil och till fots. Kontrollera att parkeringsregler följs. Säkerställa att korrekt och tydlig skyltning finns inom området. Utfärda kontrollavgifter vid behov. Hjälpa våra kunder på plats med parkeringsrelaterade frågor. Hjälpa våra kunder på plats med frågor gällande våra digitala tjänster. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Tiderna varierar efter schema och natt- och helgarbete förekommer. Vi tillämpar 6 månaders provanställning och våra parkeringsvakter utgår från vårt kontor i Falun Om dig För att passa för tjänsten har du en positiv attityd, social förmåga och agerar omdömesfullt. Du har ett systematiskt och noggrant tillvägagångssätt med ett öga för detaljer, att ta ansvar kommer naturligt för dig – du är helt enkelt en ärlig, hjälpsam och vaksam person som får människor omkring dig att känna sig trygga. Krav för tjänsten: Innehar B-körkort Goda kunskaper i svenska både i tal och skrift Gymnasiekompetens Tidigare erfarenhet från ett serviceyrke Meriterande: Tidigare erfarenhet som parkeringsvakt Tidigare erfarenhet inom bevakning Kommunal parkeringsvakts utbildning Vid utvärdering av sökande till tjänsten ser vi alltid över personlig lämplighet sett till krav, personliga egenskaper, meriter och referenser. Innan anställning begärs ett utdrag från Polisens belastningsregister. Ansökan Vi ser fram emot att få in din ansökan, sista ansökningsdag är 20250715. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum, så skicka in din ansökan redan idag! För mer information om företaget hänvisar vi till vår hemsida www.aimopark.se Har du frågor om tjänsten kontakta Områdesansvarig, Patrik Albanus på [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! Om oss Aimo Park ägs av det japanska företaget Sumitomo Corporation. Med fokus på innovation och människans behov jobbar Aimo Park kontinuerligt med att ta fram nya mobilitetslösningar och innovationer som underlättar människors vardag. Vi är Nordens ledande parkeringsbolag och har idag cirka 800 anställda. Aimo Park står nu inför en spännande förändringsresa där vi strävar efter att bli det mest innovativa företaget i branschen. Hos oss kommer du att få vara med och skapa något nytt! Vi vill berika våra kunders vardag genom smart parkering och mobilitetslösningar där vi är övertygade om att allt ska ledas av innovation. Hur kommer framtidens smarta städer att se ut med självkörande bilar, en anpassning efter fler elbilar i städerna är några av de frågor som väntar. Vi vill vara med och svara på dessa frågor och bidra till ett samhälle där människan alltid kommer först. Det genom att bevisa att saker som trafiksäkerhet och "sharing economy" kommer att gynna inte bara dagens människor utan även kommande generationer.
Välkommen att arbeta hos oss vid Länsstyrelsen i Dalarnas län! Vi samverkar med länets olika aktörer och arbetar mot visionen ”Tillsammans för Dalarnas framtid”. Vi är en viktig länk mellan länet och regeringen, riksdagen och centrala myndigheter. Vi arbetar med frågor som rör miljö, natur, klimat, samhällsbyggnad, social hållbarhet, beredskap och mycket mer. Vår verksamhet gör nytta för hela samhället. Vi vill nu ha din hjälp att göra Länsstyrelsen ännu bättre. Hos oss finns goda möjligheter att förena privatliv med arbetsliv genom flexibla arbetssätt och flertalet uppskattade förmåner såsom; distansarbete upp till 49,9%, lång semester, 28, 31 eller 35 dagar beroende på ålder och löneväxling. Läs mer om vår verksamhet och våra förmåner på Jobba hos oss, Länsstyrelsen Dalarna (lansstyrelsen.se). Beskrivning Till enheten för Miljötillsyn och efterbehandling söker vi dig som vill arbeta med tillsyn av miljöfarliga verksamheter. I Dalarna sker flera stora etableringar och vi har fått nya uppdrag inom den gröna omställningen. Länsstyrelsen i Dalarna har tillsammans med fem andra länsstyrelser fått uppdrag av regeringen att vara kontaktpunkter enligt EU-förordningarna Net Zero Industry Act (NZIA) och Critical Raw Materials Act (CRMA). Vi söker nu dig som vill ha en central roll och arbeta med detta hos oss på Länsstyrelsen i Dalarnas län På enheten är vi 18 personer där hälften arbetar med miljöfarlig verksamhet och och andra halvan med förorenade områden. Enheten är en av fyra enheter på Avdelningen för miljö- och samhällsplanering. Övriga enheter arbetar med ramdirektivet för vatten, restaurering, miljöövervakning av vatten, miljöprövning och vattenverksamhet samt kulturmiljö och samhällsplanering. Arbetsuppgifter Länsstyrelsen är den statliga myndighet som har tillsynsansvaret över flertalet större miljöfarliga verksamheter i länet. Du kommer att ansvara för att planera och genomföra besök, bedöma ärenden och rapporter, bevaka lagstiftning och praxis, göra uppföljning och redovisningar samt arbeta med stöd och information. I uppgifterna ingår att ge tillsynsvägledning till kommuner. På sikt kan arbetet innebära att genomföra A-samråd för verksamheter som söker tillstånd i Mark- och Miljödomstol, besluta om betydande miljöpåverkan och lämna yttranden till domstol. Flera verksamheter följer speciallagstiftningar som förbrännings-, avfalls- och industriutsläppsdirektiv. Du genomför arbetet självständigt men i nära samarbete med dina kollegor. Del av tjänsten innebär kontaktpunktsarbete där du arbetar för att underlätta och samordna tillståndsprocesser. Du kommer att ha mycket kontakt och vara spindeln i nätet mellan företag, konsulter och myndigheter. Målsättningen är att ge företag stöd genom hela tillståndsprocessen vilket även inkluderar delar utanför miljöprövningen, exempelvis bygglov. I arbetet kan det bli aktuellt att bedöma om tillståndsansökan till prövningsmyndighet är fullständig. Du kommer samarbeta med andra länsstyrelser dels Jämtland och Gävleborg och övriga kontaktpunkter. På enheten arbetar vi även med tillsyn, tillsynsvägledning och bidrag inom inom förorenade områden, att förebygga och begränsa följder av allvarliga kemikalieolyckor genom tillsyn på Seveso-verksamheter, att stödja kommuner i deras strategiska arbete med vatten- och avloppsplanering samt tillsyn enligt Lagen om Allmänna Vattentjänster. Inom Länsstyrelsen deltar vi även i det tvärsektoriella arbetet med vår kunskap inom vårt arbetsområden. I arbetet ingår att ha ett nära samarbete med andra sakområdesgrupper inom Länsstyrelsen. Vi erbjuder en utvecklande arbetsplats fylld av engagerade kollegor med stor kunskap inom miljöområdet. Arbetet innebär ofta behov av att göra miljöjuridiska tolkningar. Till vår hjälp finns kollegor som är specialiserade inom miljöområden och jurister på länsstyrelsen. Vi får även vägledning från myndigheter som tex. Naturvårdsverket, Kemikalieinspektionen, Livsmedelverket, SGI och SGU. Du kommer att ha mycket goda möjligheter till kompetensutveckling inom olika områden och branscher. Uppdragen från regeringen och andra myndigheter varierar över tid så andra arbetsuppgifter inom Länsstyrelsen kan bli aktuella, som till exempel arbete i vår krisstab. Kvalifikationer - Flerårig arbetslivserfarenhet av tillstånds- eller tillsynsverksamhet från myndighet, företag eller som konsult. - Relevant högskoleutbildning och har goda kunskaper om miljölagstiftningens tillämpning för miljöfarliga verksamheter eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. - B-körkort, då det förekommer resor i tjänsten - Mycket god kommunikativ förmåga och tycker om att skapa och utveckla kontaktnät. - Förmåga att leda komplexa ärenden som kräver intern och extern dialog / beredning. Meriterande - Om du har goda kunskaper om speciallagstiftningar som förbrännings-, avfalls- och industriutsläppsdirektiv Personliga egenskaper Du är driftig och kan prioritera och ansvara självständigt för ditt arbete. Du är noggrann och ansvarstagande och kan leverera arbete av hög kvalitet inom givna tidsramar som ibland är på kort tid. Du behöver ha god samarbetsförmåga och tycka om att arbeta strukturerat och samtidigt vara öppen och flexibel för att hitta nya lösningar. För att klara arbetet är det är viktigt att du har en god kommunikativ förmåga i svenska, i tal såväl som i skrift. Du behöver aktivt kunna söka och förhålla dig till aktuell och ny lagstiftning och ändra ditt arbetssätt därefter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och referenser. Villkor Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Falun. Vi har förmånen att att 1 timme per vecka utöva friskvård och kan dessutom söka friskvårdsersättning. Tillträde enligt överenskommelse, vi tillämpar sex månaders provanställning och individuell lönesättning. Länsstyrelsen i Dalarnas län arbetar för att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och för att ge alla lika möjligheter. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Länsstyrelsen i Dalarnas län har en viktig samordnande roll vid samhällsstörningar och därmed ingår samtliga anställda i kris- och krigsorganisationen. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade vilket innebär att säkerhetsprövning då kommer att genomföras innan anställning. Vi kan erbjuda medflyttarservice via rekryteringslots Dalarna.
Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Kliniken ligger i Falun med goda kommunikationsmöjligheter för bussar och resecentrum. Hela stadskärnan med dess utbud av affärer och restauranger samt fina Falu-ån som flyter genom staden finns några minuter bort. Hos oss får du ett intressant och utvecklande jobb, arbetsgemenskap och möjlighet till utveckling. Här jobbar tre Tandläkare, en Tandhygienist och tre Tandsköterskor. Som en handledningsklinik får vi även besök regelbundet av kollegorna som går i Introduktionsprogrammet. Tandsköterska till KUT/Folktandvården Origo, Falun Arbetsuppgifter Ta den unika chansen att bli en del av KUT-teamet! KUT är ett utbildningsprogram för utomeuropeiska tandläkare, som bl.a. innebär 15 veckors handledd praktik (februari - maj) på FTV Origo. Du kommer, tillsammans med huvudledledaren, utgöra det fasta handledarteamet, som planerar och har det övergripande ansvaret för praktikperioden. Att handleda innebär att man ständigt måste ligga steget före, så önskvärt är att du har några års erfarenhet av allmäntandvård. Även om det stundvis är mycket att göra, är det mycket givande och lärorikt att handleda. TskKUT-tjänsten utformas på 30-40% på helåret med grundanställning på FTV Origo. Förutom att vara en allmäntandvårdsklinik är FTV Origo även Folktandvårdens Handledningsklinik och vi tar emot kollegor för handledning löpande under året. Du kommer att ha varierande arbetsuppgifter inom tandsköterskans kompetensområde med patienter i alla åldersgrupper. Du arbetar bland annat med assistans, i reception och steril. Vi har digital röntgen och använder datasystemet T4 för tidbokning och journalföring. Vår klinik arbetar med Introduktion och Handledning och du kommer såklart vara delaktig och stötta det arbetet. Övrig information Kvalifikationer Krav: Du har tandsköterskeexamen. Du har goda kunskaper i det svenska språket, såväl skriftligt som muntligt. Meriterande: Du har erfarenhet av arbete som tandsköterska. Du har erfarenhet av datasystemet T4. Vi ser gärna att du arbetar bra tillsammans med andra människor och kommunicerar med både arbetskamrater och patienter på ett lyhört sätt. Du tycker att omhändertagande och service ingår som en naturlig del av arbetet samt att det är självklart att göra patienten delaktig i möjliga behandlingsalternativ. Vidare är du bra på att organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Vi lägger stor vikt vid en god introduktion. Hör gärna av dig om du har frågor eller vill komma och se hur vi har det! Ansökan Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Detta arbete innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och/eller ungdomar. Innan erbjudande om anställning kan ske, måste du som sökande uppvisa utdrag ur Polisens belastningsregister i obrutet kuvert alternativt via ett digitalt registerutdrag, enligt lag 2013:852 eller 2000:873. Mer information finns här: Belastningsregistret - begär utdrag (polisen.se). Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna
Är du en trygg och självgående IT-specialist som gillar att arbeta både med detaljer i det dagliga och med större strategiska frågor? Hos oss går IT och hållbarhet hand i hand – vi förenar teknik med skoglig kompetens för att förvalta och utveckla digitala lösningar som bidrar till ett mer hållbart skogsbruk. Nu söker vi flera Service Leads som vill vara med och driva den utvecklingen tillsammans med oss. Om det här låter som en spännande möjlighet för dig, ser vi gärna din ansökan! Med oss växer skogen, människorna och affärerna. Som Service Lead ansvarar du för systemförvaltning och drift av våra IT-lösningar för skoglig verksamhet – exempelvis system för virkesredovisning, planering och fältstöd. Du är en viktig länk mellan teknik, verksamhet och leverantörer och ser till att våra applikationer fungerar effektivt, är användarvänliga och utvecklas i takt med våra affärsmål. Rollen är både operativ och strategisk: du hanterar akuta frågor och problem samtidigt som du driver förbättringar och utveckling på lång sikt. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Ansvara för en grupp applikationers funktion, utveckling och livscykel Planera, prioritera och genomföra förvaltningsinsatser och aktivitetsplaner, samt driva utveckling av förbättringar, tekniska uppdateringar och långsiktig driftsäkerhet Utveckla processer, arbetssätt och dokumentation Övervaka systemens drift, tillgänglighet och prestanda Säkerställa efterlevnad av säkerhetskrav och regelverk Fånga upp och analysera verksamhetens behov och omsätta dem till hållbara tekniska lösningar Fungera som expert och rådgivare inom dina specifika ansvarsområden Du blir en del av vårt IT-team med placering på något av våra kontor i Falun, alternativt Skoghall/Udden, och du rapporterar till Service Manager IT. Vem söker vi Vi söker dig som har erfarenhet av systemförvaltning och som har förmågan att se teknikens möjligheter och verksamhetens behov. Du är strukturerad, serviceinriktad och har en naturlig förmåga att skapa goda samarbeten. Du känner dig trygg i att hantera olika delar av applikationers livscykel och har ett starkt engagemang för att säkerställa att dessa fungerar optimalt och stödjer verksamheten på bästa sätt. Färdigheter och kvalifikationer som vi tror att du har: Relevant utbildning inom IT, och/eller flerårig erfarenhet av systemförvaltning eller IT- tjänsteleverans God förståelse för systemarkitektur, integrationer och applikationers livscykel Vana vid verktyg som Azure DevOps, testhantering och dokumentation Skoglig kompetens eller intresse för branschen ser vi som en fördel Du är analytisk och lösningsorienterad med förmåga att snabbt identifiera och hantera problem Utmärkt kommunikativ förmåga i både svenska och engelska i tal och i skrift Vad vi erbjuder Hos oss blir du en del i vår mångfaldsfrämjande arbetskultur som hjälper dig att utforska nya perspektiv och att utvecklas professionellt. Du kommer att tillsammans med dina kollegor bidra till en mer hållbar värld, eftersom vi tror att allt som görs av fossilbaserade material idag kan göras av ett träd imorgon. För att hålla dig säker på arbetet stöttar vi ditt fysiska och psykiska välbefinnande. Hur kan du ansöka till denna tjänst? Du kan endast skicka in din ansökan till oss via vårt rekryteringssystem. På grund av sommar och semester har vi en längre ansökningstid som sträcker sig till och med den 17 augusti. Vi kan komma att gå igenom ansökningar löpande men det är inte garanterat – så vänta inte med att skicka in din ansökan! Beroende av tjänst kan det hända att vi bjuder in dig till vårt videointervjuverktyg och/eller ber dig göra tester. Vår rekryteringsprocess kan också innefatta andra aktiviteter inför anställning, såsom bakgrundkontroll, referenstagning och hälsotest såväl som drogtest. Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen, tveka inte att höra av dig till vår Talent Acquisition Partner Linda Andersson på tel. 073 – 845 41 49 eller mejl: [email protected]. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta IT Director Robin Collins på tel. 070 – 697 99 30 eller mejl: [email protected] Kom och jobba i The renewable materials company! Skogen är hjärtat i Stora Enso och vår övertygelse är att allt som tillverkas av fossilbaserade material i dag, kan tillverkas av ett träd i morgon. Vi är den ledande leverantören av förnybara produkter inom förpackningar, biomaterial och träkonstruktion, och en av de största privata skogsägarna i världen. Stora Enso har cirka 19 000 medarbetare och 2024 uppgick omsättningen till 9 miljarder euro. Vi tror att mångfald stärker vår konkurrenskraft och bidrar till bättre beslutsfattande. Olika arbetsgrupper med olika bakgrund hjälper oss att utforska olika perspektiv och utmanar vårt sätt att tänka. Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden på arbetsplatsen och välkomnar sökande med olika bakgrund. Stora Enso är en arbetsgivare för lika möjligheter som följer icke-diskriminerande metoder. #LI-SEFOREST
Välj ett jobb för att visa detaljer